abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101271597
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:19 schreef cafpow het volgende:
hoi..zoals gemerkt post ik hier heel sporadisch wat, vooral als ik even klem zit omdat ik nergens anders echt terecht kan op de momenten dat het echt nodig is.

Maar goed, ik ben(/ga) beginnen aan een studie op hbo niveau, en heb pdd-nos. Nu heb ik altijd enorme moeite gehad met oa. het voldoen aan lesroosters, mijn doel als ik op school was was zsm weer naar huis.
Maar nu zijn pas de 2 introdagen geweest, en ik sta hier al 2 dagen constant door te draaien...en ik hou het even niet uit.
Er is voor mij teveel onduidelijkheid en ik stress uit het niets, heb 's ochtends als ik naar school moet helemaal geen zin om naar school te gaan..en moet me dus mijn bed uit slepen en op school op slepen.
En dit tijdens de "leuke" dagen...met activiteiten en sociabiliteit.
Maar nu na 2 dagen ben ik al een wrak en nu vraag ik me echt af hoe ik met doen tijdens de normale studiedagen :{
En mijn pdd-nos maakt het niet veel makkelijker nu, want ik heb nog totaal geen aansluiting kunnen vinden bij de jaargenoten(want er zijn nog geen klassen) en al meerdere malen is mij gevraagd waarom ik zo"vaag/raar" kijk en doe...maar ik merk dat dus niet want ik ben gewoon mezelf.
Zou je het durven vertellen aan je studiegenoten? Weten ze het op school? Je kan namelijk extra begeleiding krijgen met pdd-nos.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101271801
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:24 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zou je het durven vertellen aan je studiegenoten? Weten ze het op school? Je kan namelijk extra begeleiding krijgen met pdd-nos.
Tja, het vertellen aan studiegenoten, ik zou het denk ik best wel durven. Natuurlijk niet dat ik voor de klas gaan staan en het aan iedereen vertellen. Maar aan een select groepje natuurlijk. Maar ik weet nog niet in welke klas ik kom te zetten.
En op school weten ze het ook..alleen de lessen begin pas echt op 5 sept., en volgende week een of ander verplicht bedrijfsbezoek terwijl mij de bedrijven me niet interesseren alleen de studie en mijn punten halen, en 2 toetsen nederlands en engels..maar wie/wat/waar is onbekend.

En op school weet mijn SLC'er(soort van mentor) het al, en we hebben het gehad over mogelijk extra begeleiding, maar ik moest toen eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb of dat nodig is en of wat voor begeleiding. En je moet zelf hulp vragen, maar als je niet weet wat voor hulp nodig is of waarmee...kan je het ook niet vragen :{
En heb ooit een gesprek met de decaan gehad, maar ik zou de decaan het liefste niet meer spreken want het was toen een super stom gesprek, waarin die decaan mij eigenlijk indirect hbo aan het afraden was :(
pi_101271938
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:30 schreef cafpow het volgende:

[..]

Tja, het vertellen aan studiegenoten, ik zou het denk ik best wel durven. Natuurlijk niet dat ik voor de klas gaan staan en het aan iedereen vertellen. Maar aan een select groepje natuurlijk. Maar ik weet nog niet in welke klas ik kom te zetten.
En op school weten ze het ook..alleen de lessen begin pas echt op 5 sept., en volgende week een of ander verplicht bedrijfsbezoek terwijl mij de bedrijven me niet interesseren alleen de studie en mijn punten halen, en 2 toetsen nederlands en engels..maar wie/wat/waar is onbekend.

En op school weet mijn SLC'er(soort van mentor) het al, en heb ooit een gesprek met de decaan gehad, maar ik zou de decaan het liefste niet meer spreken want het was toen een super stom gesprek, waarin die decaan mij eigenlijk indirect hbo aan het afraden was :(
Succes :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101273842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik vind het echt enorm leuk om te doen, al maakt een groter budget het nog leuker maar het is dan ook weer de kunst om binnen een bepaald budget iets knaps te bouwen.
Ik vind het ook leuk om te lezen over de nieuwe ontwikkelingen en dingetjes.
Het blijft leuk inderdaad. Aan de andere kant, je kan aan de gang blijven met die nieuwe ontwikkingen :{

Ze proberen de consument aan het kopen te houden :{
pi_101277088
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het blijft leuk inderdaad. Aan de andere kant, je kan aan de gang blijven met die nieuwe ontwikkingen :{

Ze proberen de consument aan het kopen te houden :{
Je kan het ook aan de positieve kant zien he. Dingen worden steeds beter, technologie gaat rap vooruit en allemaal dankzij onze welvaart.

Ik voel me altijd zo blij als ik denk aan hoe ver we al zijn als mens. :)
pi_101281313
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 02:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je kan het ook aan de positieve kant zien he. Dingen worden steeds beter, technologie gaat rap vooruit en allemaal dankzij onze welvaart.

Ik voel me altijd zo blij als ik denk aan hoe ver we al zijn als mens. :)
Daar heb je zeker een punt mee :Y
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:51:57 #287
297051 schaal_9
Caissière B
pi_101285740
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik vind het echt enorm leuk om te doen, al maakt een groter budget het nog leuker maar het is dan ook weer de kunst om binnen een bepaald budget iets knaps te bouwen.
Ik vind het ook leuk om te lezen over de nieuwe ontwikkelingen en dingetjes.
Het is ook heel leuk, en je liet een keer zien dat je een prima configuratie ging bouwen (met een Core i7 dacht ik). Wat het budget betreft, is het natuurlijk niet echt eerlijk verdeeld. Het doet me aan 2007 denken. Toen moest ik echt nadenken welke processor en hoeveel geheugen ik ging kopen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_101288091
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:51 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het is ook heel leuk, en je liet een keer zien dat je een prima configuratie ging bouwen (met een Core i7 dacht ik). Wat het budget betreft, is het natuurlijk niet echt eerlijk verdeeld. Het doet me aan 2007 denken. Toen moest ik echt nadenken welke processor en hoeveel geheugen ik ging kopen.
Het is nog steeds niet makkelijk, maar je kan ook niet altijd blijven wachten. De kunst is iets te hebben wat lang mee kan en waar je eventueel nog aan kan upgraden.
Het is een i5 geworden en 2 x gtx560-Ti kaarten.
Op het moederbord past ook de Ivy bridge processor die volgend jaar uitkomt en hij heeft ook pci-e 3.0 sloten, dus dit kan nog jaren mee.
-weg-
pi_101288249
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is nog steeds niet makkelijk, maar je kan ook niet altijd blijven wachten. De kunst is iets te hebben wat lang mee kan en waar je eventueel nog aan kan upgraden.
Op het moederbord past ook de Ivy bridge processor die volgend jaar uitkomt en hij heeft ook pci-e 3.0 sloten, dus dit kan nog jaren mee.
Klinkt goed :)
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_101288817
quote:

[..]

Je gaat voor een SLI setup ja? Heb daar even naar gekeken, maar heb uiteindelijk besloten voor een GTX570, de meerwaarde van SLI ontging me even en tegen de tijd dat het zinnig wordt ga ik toch weer een nieuw systeem aanschaffen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_101288994
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Je gaat voor een SLI setup ja? Heb daar even naar gekeken, maar heb uiteindelijk besloten voor een GTX570, de meerwaarde van SLI ontging me even en tegen de tijd dat het zinnig wordt ga ik toch weer een nieuw systeem aanschaffen :)
Yep, Deze 2 kaarten is net zo duur of net iets goedkoper dan 1 GTX580 maar zijn wel sneller. En het is de bedoeling dat dit Battlefield 3 heel erg knap gaat draaien.
-weg-
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:06:20 #292
297051 schaal_9
Caissière B
pi_101322415
quote:

[..]

Dat is waar :)
Als je wacht wordt de koopkracht geleidelijk lager.

Termen zeggen mij niet zo veel meer als vroeger. Sandy Bridge nog wel, dat is het nieuwste platform. Een Core i5, is het er eentje met overklokmogelijkheid geworden of een standaarduitvoering? En heb je voor Windows 7 gekozen?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_101324391
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:06 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat is waar :)
Als je wacht wordt de koopkracht geleidelijk lager.

Termen zeggen mij niet zo veel meer als vroeger. Sandy Bridge nog wel, dat is het nieuwste platform. Een Core i5, is het er eentje met overklokmogelijkheid geworden of een standaarduitvoering? En heb je voor Windows 7 gekozen?
Het is gelukkig niet meer zo dat er echt om het half jaar nieuw spul uitkomt waar je niet omheen kan, er wordt met minder snelheid spullen op de markt gebracht al zijn er nog wel tussndoortjes waar men in kan trappen. Er moet immers ook geld verdiend worden... Maar tegenwoordig kan je aardig lang mee komen met een goed systeem, en als je het goed gedaan hebt dan heb je een platform waar je nog aan kan upgraden.

Ja het is een 2500K, ik ben wel van plan om te gaan overklokken.. over een tijdje, komt dan ook waterkoeling in en dan ga ik lekker aan de slag. En natuurlijk Windows 7, die had ik al liggen.
-weg-
pi_101325821
Als. Je geen hardcore gamer bent kun je al vlot jaren vooruit met je systeem, dat en videobewerking zijn 2. Dingen waar je een high-end systeem voor nodig hebt, anders is het puur luxe.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_101325901
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:58 schreef Ceased2Be het volgende:
Als. Je geen hardcore gamer bent kun je al vlot jaren vooruit met je systeem, dat en videobewerking zijn 2. Dingen waar je een high-end systeem voor nodig hebt, anders is het puur luxe.
Ik hoef het allemaal niet. Geen zin om me gek te laten maken door de commercie. :)
pi_101326180
Helemaal waar. Je moet de hardware afstemmen op je gebruik.
-weg-
pi_101326225
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:11 schreef Auti het volgende:
Helemaal waar. Je moet de hardware afstemmen op je gebruik.
Klopt. Maar mijn systeem is hopeloos verouderd. :{

Prijzen van hardware dalen niet meer is mijn idee, eerder het omgekeerde. Vooral desktopcomputers vind ik schijtduur tegenwoordig. Een laptop is al gauw goedkoper :{
pi_101326513
5 a 600 euro ben je minstens wel kwijt.
-weg-
pi_101326642
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:24 schreef Auti het volgende:
5 a 600 euro ben je minstens wel kwijt.
Ja, inderdaad. Belachelijk veel voor een ding wat maar paar jaar mee kan. :{
pi_101326874
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar niet het enige wat overprized is geraakt. Echter wel 1 van de weinige dingen waar ik graag het geld voor over heb. De computer is echt een belangrijk deel van mijn leven geworden.
-weg-
pi_101326947
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor een beetje fokken is het al snel goed, mijn zus zit nog te internetten op een laptop van 6 /7 jaar oud. Voor 400 euro heb je een laptop waar je de komende 6 jaar op kan internetten en tekstverwerken. Dat is in mijn geval 2 maanden benzine en daar heb ik minder plezier van :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')