Oke, ik heb wat te snel geoordeeld (is niet de eerste keer). Hoe ik het heb opgelopen... goeie vraagquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is geen flamegewoon een grapje over je opmerking. Voor de rest vind ik dit topic niet echt interessant meer
Geeft nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Oke, ik heb wat te snel geoordeeld (is niet de eerste keer). Hoe ik het heb opgelopen... goeie vraag
Ik had niet het gevoel dat met de diagnose alle puzzelstukjes ineens op hun plaats vielen, heb daarna nog wel een tijdje gesprekken gehad maar geen groepstherapie.
Autosmequote:Op zondag 14 augustus 2011 20:01 schreef LostInSpace het volgende:
Nieuwe definitie van autisme, liefhebberij voor auto's.
Ik vind het wel wat
Hoewel je taalkundig gezien zou deduceren dat je dan denkt een auto te zijn. :|
Ik ben ook lui, dus lees zelf maarquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:37 schreef Pandora73 het volgende:
Mij viel ook die zin op hoor, "toen had ik nog geen autisme". Zonder aanziens des persoons: ik lees meestal eerst de tekst en kijk dan wie het geschreven heeft (hoewel het soms wel uit de tekst te merken is wie het schrijft).
En om terug te komen op de eerdere vraag van onnozelaar: geen idee, wat is MCDD? (Ja, ik ben lui, ik weet het)
Een stoornis waardoor alle emoties veel heviger worden ervaren. Ik ken iemand die MCDD heeft, zij krijgt paniekaanvallen zodra een wesp haar steekt en gaat ook heel snel janken. Ook wordt ze snel pissig. Het is geen pretje voor haar en ook niet voor omstanders.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:37 schreef Pandora73 het volgende:
Mij viel ook die zin op hoor, "toen had ik nog geen autisme". Zonder aanziens des persoons: ik lees meestal eerst de tekst en kijk dan wie het geschreven heeft (hoewel het soms wel uit de tekst te merken is wie het schrijft).
En om terug te komen op de eerdere vraag van onnozelaar: geen idee, wat is MCDD? (Ja, ik ben lui, ik weet het)
Ben een enorme liefhebber van de oude 1-serie (facelift), en dan met name de BMW 118d. Heb die auto eens een tijdlang mogen rijden en die combineert rijplezier met een gunstig verbruik (als je echt enorm voorzichtig rijdt is 4,0l / 100km of 1 op 25 ook mogelijk).quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wij hebben een Mercedes 190 uit 1984, maar persoonlijk vind ik het een baggerbak. Ik hou sowieso niet van oude auto's. Ik heb liever een nieuwe, zijn veel veiliger en zuiniger. De nieuwe BMW 1 serie vind ik wel mooi.
Ja, die 1 series zijn altijd al mooi wagens geweest. Maar vooral de nieuwe vind ik echt een plaatje. Maar dat die BMW 118d zo zuinig rijd, zelfs mijn scooter haalt die verhouding niet, terwijl ik dacht dat mijn scooter echt hartstikke zuinig was. Maar ja, ik kan het ook fout hebben. Ik weet niet heel erg veel van auto's, kijk wel altijd Top Gear maar dat is ook deels voor de humor.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben een enorme liefhebber van de oude 1-serie (facelift), en dan met name de BMW 118d. Heb die auto eens een tijdlang mogen rijden en die combineert rijplezier met een gunstig verbruik (als je echt enorm voorzichtig rijdt is 4,0l / 100km of 1 op 25 ook mogelijk).
Alleen het jammere is dat ze ook de meest waardevaste auto op de markt zijn, zelfs na 3 jaar zijn ze nog (voor mij) onbetaalbaar. Ook al laat ik de auto op Duits kenteken staan, bedragen van ¤16.000 tot ¤18.000 gaan mij nog ver boven mijn pet, dat is waarom ik zulke oude auto's (ook rijplezier maar minder hoge aanschafkosten) momenteel zou prefereren.
http://suchen.mobile.de/f(...)ge=60000&tabNumber=1
Maat van me heeft een jaar geleden zijn eigen 118d verkocht, toen voor ¤12.000, achteraf gezien natuurlijk een koopje.
Dat zei ik ook niet, men had het er over dat oude Mercs als Turkenbak worden gezienquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik oude Mecedes'en mooi vind dan? Persoonlijk houd ik meer van nieuwe wagens, veel veiliger en zuiniger, maar in mijn mening ook gewoon mooier.
Fiep momentje.. en dan valt dit momentje nog meequote:Op zondag 14 augustus 2011 19:53 schreef LostInSpace het volgende:
Hmm, ik bekijk een topic over autisme en krijg een discussie over auto's te zien.
Something went wrong
quote:
Graag gedaan. Leuk dat je het zo waardeert.quote:
Prachtig wat je doet!quote:Als ik terugkijk, denk ik dat ik me te veel heb laten leiden door de diagnose.
Gekeken naar wat er juist mis kan gaan. De reis is uitstekend georganiseerd, er gaat ook een Nederlandstalige reisbegeleider mee (dus niet alleen een lokale gids). In 2003 heb ik dus ook een groepsreis Egypte gemaakt (toen had ik nog geen Asperger), in 2005 ben ik met vrienden twee weken op vakantie geweest.
Ik ga er van uit dat de reis van 2011 prima verloopt. Van mijn manager had ik als tip meegekregen om er niet naar te streven om zo goed mogelijk in de groep te liggen. Dat vind ik een hele wijze raad. Kortom: ik neem alles gewoon zoals het komt
En ja... mijn ouders houden dus niet van strand en eigenlijk ook niet van warmte; als het 22 graden is met een volle zon zoeken ze liever de schaduw op.
Heb je zelf weleens de behoefte om er een weekje op uit te trekken?
Oké, ik begrijp het. Maar ik wou eigenlijk gewoon even laten zien wat ik nou mooie auto's vind.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:44 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet, men had het er over dat oude Mercs als Turkenbak worden gezien
of als auto voor foute types.. Dit hoeft lang niet bij elk model zo te zijnDus kwam ik meteen even met een extreem voorbeeld. Maar er zijn nog zat oude modellen die gewoon classic zijn en voor de liefhebber/verzamelaar. Conclusie; niet elke oude Mercedes is fout.
Wat maakt het topic voor jou niet zo interessant meer? (want dat is toch wel zo jammer).quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..] Voor de rest vind ik dit topic niet echt interessant meer
Nee. Jij wel dan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:25 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn jullie soms ook op de meeste vreemde momenten gewoon spontaan moe?
Ik ben al 30 uur wakker en kan niet zeggen dat ik me moe voel, ik voel me eigenlijk energiek.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:25 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn jullie soms ook op de meeste vreemde momenten gewoon spontaan moe?
De dingen die langskomen vind ik niet interessant. Met auto's, dieren, computers heb ik gewoon niets. Om maar een paar fiepjes te noemen. Niet dat daar iets mis mee is maar mij boeit het niet. En daardoor post ik hier ook minder.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat maakt het topic voor jou niet zo interessant meer? (want dat is toch wel zo jammer).
Voel je je soms niet gehoord?
Van kolonisten heb ik of beter gezegd mijn broertje ook bijna alles. Voor zijn verjaardag heb ik hem een paar uitbreidingen gegeven. Waren in de aanbieding bij de Action.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:31 schreef Pandora73 het volgende:
Bordspelletjes zijn cool! Ik heb zelf net ook geīnvesteerd in Catan (op zijn autistisch's moet dat natuurlijk gelijk met allerlei uitbreidingen enzo, want *stel* dat ik toch ineens 5 vrienden vind die dat met me willen spelen...). Carcassonne vind ik echter wat ingewikkeld, met iedere beurt scores gaan bijhouden enzo... Maar dat zal aan mij liggen want ik hoor er heel veel mensen enthousiast over zijn.
Qua muziek kan ik je niet echt helpen, ik heb een totaal andere smaak... Tenminste, jaren '80 rock vind ik nog wel leuk mar metal enzo heb ik weinig mee. Wel grappig: de nicht van mijn vriend is bassiste in een grunt-band (of hoe heet dat genre; kijk, zoveel verstand heb ik er nou van, hahaha). De naam van die band is Ceremony of Opposites, geen idee of je dat kent of zou moeten kennen, maar wie weet... Mocht je verstokte fan zijn en dolgraag een handtekening willen, dan kan ik je wel helpen denk ik, hahaha.
Schaken daar ben ik ook niet goed in. De laatste keer dat ik een potje heb geschaakt ben ik afgeslacht. Dat was overigens met een Fok!ster die hier ook in dit topic posttenquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:15 schreef Pandora73 het volgende:
Daarom kan ik ook niet schaken! Nou ja, ik weet hoe de stukken moeten lopen, maar daarna houdt het wel op.
Ik kan niet verder dan 1 stap vooruit denken, omdat daarna het aantal mogelijkheden gewoon te groot wordt. En dan nog, ik bedoel, *ik* heb een plan als ik aan het schaken ben, maar ik mag er toch vanuit gaan dat de andere partij ook een plan heeft, en hoogstwaarschijnlijk is dat niet om *mij* te laten winnen. Dus hoe moet ik dan weten of die ander inderdaad wel zal doen wat ik hoop dat hij zal doen? En dan heb ik dus gelijk kortsluiting in mijn hoofd.
LOL ik loop nog steeds met open ogen in een herdersmat. Heb altijd een fantastisch plan, maar ja, die andere kant heeft kennelijk een heel ander plan... en daar loop ik dan toch weer in. En verder schaak ik inderdaad ook niet meer met mensen die ouder dan 10 jaar zijnquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Schaken daar ben ik ook niet goed in. De laatste keer dat ik een potje heb geschaakt ben ik afgeslacht. Dat was overigens met een Fok!ster die hier ook in dit topic postten
Oh dat lijkt mij ook wel leuk dat spel. Een keertje gedaan volgens mij. Dat is toch op basis van het kaartspel van catan maar dan in de ruimte.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:28 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
LOL ik loop nog steeds met open ogen in een herdersmat. Heb altijd een fantastisch plan, maar ja, die andere kant heeft kennelijk een heel ander plan... en daar loop ik dan toch weer in. En verder schaak ik inderdaad ook niet meer met mensen die ouder dan 10 jaar zijn(En dan nog kost het me moeite...
)
Nee doe mij dan maar Starship Catan!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |