Mensen met ASS houden inderdaad van veiligheid en vaste patronen, dus erg knap als je een "sprong" kan en wil makenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:44 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat zal vast wel los lopen hoor. Maar het mag gezegd worden: veel mensen met Asperger hebben er moeite mee om buiten hun comfortzone te treden, en gaan daardoor geleidelijk achterlopen qua ontwikkeling. Kiezen voor structuur heeft zo zijn prijs.
We hebben zon slechte zomer, dus ik dacht... ik ga alsnog op reis! Iets om naar uit te kijken is ook voor mij baas gunstig: het verbetert de arbeidsproductiviteit.
Sja, wat is mooi weer. Mijn ouders vinden 20 graden met af en toe zon op vakantie bijvoorbeeld ideaal doeweer. Dan kun je op zich in eigen land blijven (grosso modo).
Ben er wel achter dat ik over 5 jaar er niet alleen financieel op vooruit wil gaan.
Een echte wereldburger, dank voor het compliment! Het valt reuze mee, maar ik ben op de goede weg. Een bijzonder verhaal - ja, daar vind ik wel wat voor te zeggen.
Prachtauto.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:19 schreef von_Preussen het volgende:
@EG, wat is het ook een prachtige bazenbak, die Mercedes Benz 190:
http://suchen.mobile.de/f(...)e=200000&tabNumber=1
Zoals ie daar staat vind ik het een geweldig exemplaar, lekkere motor erin (2.6 = 6 cylinder?) met 160pk, automaat, lederen interieur. En met bijna 2 ton op de teller kan ie nog een hele tijd mee.
Geen idee. Misschien dat je een topic hierover kan openen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:33 schreef Onnozelaar het volgende:
Misschien vraag ik nu iets heel doms, maar ik zat een stuk te lezen over mcdd en dat gaat alleen maar over kinderen. Wat gebeurt er dan als zo'n kind volwassen wordt? Heet het dan nog steeds mcdd?
Dan kun je veel omkijken hier, geloof dat de halve Turkse gemeenschap hier daarmee rondrijdtquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Prachtauto.![]()
Niet duur, en de w201 is een van de best gebouwde Mercedessen ooit(en wmb ook een van de mooiste).
Met een beetje geluk kan zo'n auto nog tijden lang mee, al zou deze natuurlijk wel veel sportiever bereden zijn. Dus uitkijken bij een aankoop.
Ik ben altijd fan geweest van de w201 en zal dat altijd blijven. Zelf zou ik eentje van 25 jaar willen (belastingvrij) en dan een spaardiesel![]()
Ik kijk altijd om als ik er eentje zie rijden
Met "imago" kan je niet rijdenquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dan kun je veel omkijken hier, geloof dat de halve Turkse gemeenschap hier daarmee rondrijdt
Wij hebben een Mercedes 190 uit 1984, maar persoonlijk vind ik het een baggerbak. Ik hou sowieso niet van oude auto's. Ik heb liever een nieuwe, zijn veel veiliger en zuiniger. De nieuwe BMW 1 serie vind ik wel mooi.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:19 schreef von_Preussen het volgende:
@EG, wat is het ook een prachtige bazenbak, die Mercedes Benz 190:
http://suchen.mobile.de/f(...)e=200000&tabNumber=1
Zoals ie daar staat vind ik het een geweldig exemplaar, lekkere motor erin (2.6 = 6 cylinder?) met 160pk, automaat, lederen interieur. En met bijna 2 ton op de teller kan ie nog een hele tijd mee.
Dat is helaas waarquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat is waar, maar dat is de enige associatie die ik nog heb bij oude Mercedessen... het kunnen nog zo'n goede wagens zijn maar als je ziet wat voor volk erin rijdt
Wie zegt dat ik oude Mecedes'en mooi vind dan? Persoonlijk houd ik meer van nieuwe wagens, veel veiliger en zuiniger, maar in mijn mening ook gewoon mooier.quote:
Doet me een beetje denken aan die man in een oldtimer die hier weleens rondjes door de straat rijdt (en dan ook heel langzaam rijdt). Een motor die echt een teringherrie maakt. Maar wat wil je, in een sociale huurwijk vind je nu eenmaal een bepaald percentage tokkies (dat hier nog reuze meevalt).quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat is waar, maar dat is de enige associatie die ik nog heb bij oude Mercedessen... het kunnen nog zo'n goede wagens zijn maar als je ziet wat voor volk erin rijdt
Beter zo'n auto met waar dik geluid uitkomt dan een scooter die als een kettingzaag klinktquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:41 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan die man in een oldtimer die hier weleens rondjes door de straat rijdt (en dan ook heel langzaam rijdt). Een motor die echt een teringherrie maakt. Maar wat wil je, in een sociale huurwijk vind je nu eenmaal een bepaald percentage tokkies (dat hier nog reuze meevalt).
Dank voor je reactie!quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen met ASS houden inderdaad van veiligheid en vaste patronen, dus erg knap als je een "sprong" kan en wil maken![]()
...Twintig graden heeft zo ook wel voordelen, maar het herfstweer maakt het allemaal wel erg ongezellig allemaal. Je gaat dan niet makkelijk buiten zitten ofzo. Ik weet niet of je ouders van strand e.d. houden, iets waar jij weer wel erg van houdt. En dan kan je beter 25 graden of meer hebben.
Ik vind het mooi dat je zo in andere culturen (oriëntaalse muziek etc.) geïnteresseerd bent. Misschien komt dat ook wel door je afkomst
Is het besmettelijk en hoe kan je het oplopen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie!
Als ik terugkijk, denk ik dat ik me te veel heb laten leiden door de diagnose. Gekeken naar wat er juist mis kan gaan. De reis is uitstekend georganiseerd, er gaat ook een Nederlandstalige reisbegeleider mee (dus niet alleen een lokale gids). In 2003 heb ik dus ook een groepsreis Egypte gemaakt (toen had ik nog geen Asperger), in 2005 ben ik met vrienden twee weken op vakantie geweest.
Ik ga er van uit dat de reis van 2011 prima verloopt. Van mijn manager had ik als tip meegekregen om er niet naar te streven om zo goed mogelijk in de groep te liggen. Dat vind ik een hele wijze raad. Kortom: ik neem alles gewoon zoals het komt
En ja... mijn ouders houden dus niet van strand en eigenlijk ook niet van warmte; als het 22 graden is met een volle zon zoeken ze liever de schaduw op.
Heb je zelf weleens de behoefte om er een weekje op uit te trekken?
Hij bedoeld natuurlijk dat hij in 2003 nog niet de diagnose asperger hadquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Is het besmettelijk en hoe kan je het oplopen?
Dat weet hij natuurlijk best. We liggen elkaar niet zo. Dat begon ooit met mijn kijk op autisme en dat ik niet erg positief was over de huizenprijzen. Vandaar dat hij hier ineens op reageert, en de rest van het bericht negeert.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hij bedoeld natuurlijk dat hij in 2003 nog niet de diagnose asperger had
Ah, oké.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:49 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat weet hij natuurlijk best. We liggen elkaar niet zo. Dat begon ooit met mijn kijk op autisme en dat ik niet erg positief was over de huizenprijzen. Vandaar dat hij hier ineens op reageert, en de rest van het bericht negeert.
Wij mogen geen interesse in auto's vertonen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:53 schreef LostInSpace het volgende:
Hmm, ik bekijk een topic over autisme en krijg een discussie over auto's te zien.
Something went wrong
Het is geen flamequote:Op zondag 14 augustus 2011 19:49 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat weet hij natuurlijk best. We liggen elkaar niet zo. Dat begon ooit met mijn kijk op autisme en dat ik niet erg positief was over de huizenprijzen. Vandaar dat hij hier ineens op reageert, en de rest van het bericht negeert.
Of iemand die dyslectisch is die auto's voor autisme aanzagquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:53 schreef LostInSpace het volgende:
Hmm, ik bekijk een topic over autisme en krijg een discussie over auto's te zien.
Something went wrong
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |