dat dus zoals ik al aangaf.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:39 schreef Blue-eyes het volgende:
De notaris gaat toestemming vragen bij de hypotheekverstrekker. Die zal waarschijnlijk een taxatierapport willen hebben. De bank bekijkt of de waarde van het huis plus de overgebleven grond na de verkoop nog voldoende is. Als dat niet zo is, moet je een deel van de hypotheek aflossen.
Ik wéét al dat de buurman een hoge schuur wil bouwen en eerlijk gezegd komt me dat prima uit. Ondanks de relatief grote afmetingen van mijn tuin, heb ik nu bijna overal volledige privacy. Niet dat ik de hele dag in m'n blote reet door de tuin ren, maar ik vind dat wel wat waard! De enige die theoretisch nog in mijn tuin kan koekeloeren is een achterbuurman en dat zal na de bouw van die schuur ook voorbij zijn ;-)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
oh ja, adviesje aan TS... ALS je het verkoopt, zorg dan wel dat je een beperking in je koopcontract stopt. Geen idee hoe je uitzicht nu is maar als hij je grond heeft en gaat er spontaan opeens een verschrikkelijk iets op neerzetten moet jij daar wel tegen aan kijken.....
En toch verhuren? De bijkomende kosten zijn lager, en de opbrengst is nagenoeg gelijk (en op de lange duur zelfs hoger).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:29 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Ik wéét al dat de buurman een hoge schuur wil bouwen en eerlijk gezegd komt me dat prima uit. Ondanks de relatief grote afmetingen van mijn tuin, heb ik nu bijna overal volledige privacy. Niet dat ik de hele dag in m'n blote reet door de tuin ren, maar ik vind dat wel wat waard! De enige die theoretisch nog in mijn tuin kan koekeloeren is een achterbuurman en dat zal na de bouw van die schuur ook voorbij zijn ;-)
Wat betreft die inkijk van de achterburen moet ik wel bekennen dat hun tuin bijna net zo lang als die van mij is. Onze achtergevels zullen dus gauw een meter of 80 uit elkaar staan, qua privacy was het dus al prima...
Hoe dan ook: Ik weet wat de potentiële koper met die grond wil en eigenlijk maakt het niet uit. Op die plek heb ik eigenlijk nergens last van.
mooi, houd ons op de hoogte!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:16 schreef roberthoman het volgende:
Update:
Heb even gebeld met het Kadaster. Die gaven aan dat de notaris (uiteraard) de aangewezen partij is om dit in elkaar te knutselen. Qua geld is het inderdaad vrije handel, maar de gemiddelde vierkantemeterprijs in de gemeente is toch wel een richtlijn voor de prijsbepaling. Ik heb even met een kennis gebeld die bij de gemeente werkt en deze gaf aan dat ik in mijn plaats aan prijzen rond de 100 euro per m2 moest denken.
Het Kadaster vraagt grofweg 700 euro voor het hele avontuur. Hiervoor komen ze meten en wordt alles aangepast.
Ga nu even met onze notaris bellen, wordt vervolgd. In de tussentijd zijn do's en don'ts uiteraard nog steeds welkom!
Waarom niet? Dat kan heel goed en het komt vaak voor. Ik ben nu (beroepsmatig) bezig met een kavel waar drie bestemmingen op rusten en da's niet eens een erg grote kavel. Er is daar sprake van een deel met bestemming 'tuinen', een deel met bestemming 'bijgebouwen' en een deel met bestemming 'woningen/kantoren'.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:45 schreef r_one het volgende:
Het lijkt me toch dat één kadastraal perceel niet 2 verschillende bestemmingen kan hebben.
Mooi. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat kan heel goed en het komt vaak voor. Ik ben nu (beroepsmatig) bezig met een kavel waar drie bestemmingen op rusten en da's niet eens een erg grote kavel. Er is daar sprake van een deel met bestemming 'tuinen', een deel met bestemming 'bijgebouwen' en een deel met bestemming 'woningen/kantoren'.
quote:Indien de grootte van het over te dragen perceel kleiner is dan 100 m2 en de koopsom maximaal ¤ 5.000,00 bedraagt, dan geldt er een apart tarief bij het kadaster (ongeveer 200 euro). Indien het groter is bedragen de kadasterkosten 1150 euro. De bank moet royement verlenen voor het over te dragen perceel. Indien u dit niet doet kan de bank bij mogelijke wanbetaling toch het overgedragen perceel mee verkopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |