Ja, als je de verzekering al hebt, is het idd zonde om het nog stop te zetten. Ik snap de gedachte erachter ook wel hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft dat vroeger allemaal al geregeld. Een paar jaar geleden heb ik het op eigen naam overgezet (ging heel makkelijk kwak!). Ik betaal maar een paar euro per maand, wellicht dat ik in the end wel duurder uit ben maar om het nu nog stop te zetten is ook wel zonde. Daarnaast vind ik het wel een fijn idee dat het maar geregeld is. Het is echt naar om geldzaken te moeten uitspitten als er iemand is overleden.
Ik heb een aanvullende tandverzekering. Terwijl ik nooit bij de tandarts kom en nooit problemen heb met m'n gebitquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:06 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, als je de verzekering al hebt, is het idd zonde om het nog stop te zetten. Ik snap de gedachte erachter ook wel hoor.
Als we het er toch over hebben, hoe doen jullie dat met zorgverzekering? Qua aanvullingen zeg maar? Ik heb als aanvulling nu alleen anticonceptie, verder niets.
Alleen doe ik het veel te vaakquote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar wel lekker, en dat mag ook best wel eens....
voor mij niet waar hoor. ik heb via de zorgverzekering een gratis abbonnement bij Europeesche verzekeringen. Ik betaal dan geen assurantiekosten bij het aflsuiten (alleen de allereerste keer wel). betaal ongeveer 1 euro per vakantiedag. Ik ben doorgaans geen 35 dagen op vakantie in een jaar en 35 euro is de prijs die ik het meest hoor voor doorlopende reisverzekering....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Goedemorgen.![]()
Vandaag dagje op de uni en vanavond eten met vriendinnen. Leuk.
Ik heb zorgverzekering, inboedel, aansprakelijkheidsverzekering en doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Doorlopend is veel goedkoper dan per reis afsluiten, mits je meer dan eens per jaar weggaat.
Lijstje:
O: schaaltje vanilleyoghurt met all-ran
L: twee boterhammen met kaas
T: twee boterhammen met kaas (onderweg, dus makkelijk mee te nemen)
D: pizza, zelfgemaakt
T: waars. witte wijn en iets van chips/popcorn oid
het verschil met doorlopend is dat zelfs als je bij een vriendin ergens gaat slapen en daar je camera laat vallen, dat dat dan ook gedekt is. En ik neem niet aan dat je daar een aparte reisverzekering voorafsluit...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
voor mij niet waar hoor. ik heb via de zorgverzekering een gratis abbonnement bij Europeesche verzekeringen. Ik betaal dan geen assurantiekosten bij het aflsuiten (alleen de allereerste keer wel). betaal ongeveer 1 euro per vakantiedag. Ik ben doorgaans geen 35 dagen op vakantie in een jaar en 35 euro is de prijs die ik het meest hoor voor doorlopende reisverzekering....
Dat dus. Plus ik heb nooit spaargeld.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft dat vroeger allemaal al geregeld. Een paar jaar geleden heb ik het op eigen naam overgezet (ging heel makkelijk kwak!). Ik betaal maar een paar euro per maand, wellicht dat ik in the end wel duurder uit ben maar om het nu nog stop te zetten is ook wel zonde. Daarnaast vind ik het wel een fijn idee dat het maar geregeld is. Het is echt naar om geldzaken te moeten uitspitten als er iemand is overleden.
WA bestaat niet meerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:20 schreef Perruche het volgende:
Ik heb volgens mij:
WA
ziektekosten incl tandarts (via werkgever en betaal niets)
doorlopende reisverzekering (misschien wel 2)
uitvaart
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nu naar aansprakelijkheidsverzekeringen aan het kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en de premies verschillen nogal. Iets waar ik op moet letten? Dekkingsgraad tot 1.000.000 euro is wel genoeg toch?
.
Havermout: ik mik wat in de pan tot de consistentie goed lijkt. Meestal zat ik op een gram of 75.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:57 schreef Nallie het volgende:
Goedemorgen!
Ik heb vanochtend havermout gegeten, met banaantje, paar rozijnen en een beetje honing.
Ik had 4 eetlepels havermout, maar ik denk dat dat niet genoeg was. Wat doen jullie meestal?
En nog steeds opgeblazen buik... vanochtend maar 1 schepje psyllium ipv 2, doe ik die ander vanavond. Misschien helpt dat..
Het verschil zit 'm vooral in de annuleringsverzekering. Kost mij nu doorlopend 0,84 per maand, terwijl als je voor een vakantie apart annuleringsverzekering afsluit, je snel tussen de 60,- en 80,- kwijt bent (vliegvakantie). Ik heb altijd ann.verzek., ivm chronisch ziek zusje.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
voor mij niet waar hoor. ik heb via de zorgverzekering een gratis abbonnement bij Europeesche verzekeringen. Ik betaal dan geen assurantiekosten bij het aflsuiten (alleen de allereerste keer wel). betaal ongeveer 1 euro per vakantiedag. Ik ben doorgaans geen 35 dagen op vakantie in een jaar en 35 euro is de prijs die ik het meest hoor voor doorlopende reisverzekering....
Ik weet niet of ik er meer last van heb, het is in elk geval niet minder. Misschien dat ik er ook meer op let nu ofzo, maar gisteravond was het echt niet leuk meerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Havermout: ik mik wat in de pan tot de consistentie goed lijkt. Meestal zat ik op een gram of 75.
Die psylliumvezels ondersteunen de darmen en darmbacterien. Zelf neem ik 's ochtends 1 schepje (met vruchtensap, krijg het niet weg met water). Een opgeblazen gevoel komt iha door onverteerde suikers die vergist worden. Psylliumvezels stimuleren de darmen en er zit voeding bij voor de goede darmbacterien (inuline). Heb je er meer last van sinds je psyllium gebruikt?
Ohquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
AVP. Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren.
nee, dat is waar. maar volgens mij is t sowieso niet gedekt als jíj je camera laat vallen? ik ben overigens gewoon ook nog nooit op tijd geweest om voor een vakantie een doorlopende af te sluiten, dat moet nl. minimaal een week van te voren ofzo en ik doe t meestal de dag/nacht/5 minuten voor vertrek via internetquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
het verschil met doorlopend is dat zelfs als je bij een vriendin ergens gaat slapen en daar je camera laat vallen, dat dat dan ook gedekt is. En ik neem niet aan dat je daar een aparte reisverzekering voorafsluit...
ik heb geen anticonceptie aanvulling want wat vergoed wordt is veel minder dan wat het kost en me de extra premie niet waard (scheelde dan in totaal maar heel iets met gewoon zelf betalen - ik heb een niet-standaard pil nl.)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:06 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, als je de verzekering al hebt, is het idd zonde om het nog stop te zetten. Ik snap de gedachte erachter ook wel hoor.
Als we het er toch over hebben, hoe doen jullie dat met zorgverzekering? Qua aanvullingen zeg maar? Ik heb als aanvulling nu alleen anticonceptie, verder niets.
ik heb nķķit een annuleringsverzekeringquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm vooral in de annuleringsverzekering. Kost mij nu doorlopend 0,84 per maand, terwijl als je voor een vakantie apart annuleringsverzekering afsluit, je snel tussen de 60,- en 80,- kwijt bent (vliegvakantie). Ik heb altijd ann.verzek., ivm chronisch ziek zusje.
opa en oma is ook eerstegraad. Toen mijn oma overleed heeft m'n reisverzekering alles geregeld en betaald zodat ik naar Nederland kon komen...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, dat is waar. maar volgens mij is t sowieso niet gedekt als jíj je camera laat vallen? ik ben overigens gewoon ook nog nooit op tijd geweest om voor een vakantie een doorlopende af te sluiten, dat moet nl. minimaal een week van te voren ofzo en ik doe t meestal de dag/nacht/5 minuten voor vertrek via internet
[..]
ik heb geen anticonceptie aanvulling want wat vergoed wordt is veel minder dan wat het kost en me de extra premie niet waard (scheelde dan in totaal maar heel iets met gewoon zelf betalen - ik heb een niet-standaard pil nl.)
heb een kleine tandartsaanvulling. na het jaar waarin ik ineens 1000 euro tandartskosten had toch maar besloten t bij te verzekeren voortaan...doorgaans moet ik sowieso m'n hele eigen risico terugbetalen...
[..]
ik heb nķķit een annuleringsverzekeringdie keren meestal alleen uit bij eerstegraads familieaangelegenheden en dan vind ik het het geld niet waard. voorheen had ik nog wel zieke opa's en oma's maar die vielen er sowieso niet onder...
oh, nou ja, te laat nuquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
opa en oma is ook eerstegraad. Toen mijn oma overleed heeft m'n reisverzekering alles geregeld en betaald zodat ik naar Nederland kon komen...
dank je! we hebben een dagje maastricht op de planning... hoop dat ze er straks nog zijn...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:37 schreef loveli het volgende:
Bij AH zijn NS dagkaarten voor 14 euro in de actie.
oh ja, dat had ik hier nog even zullen melden...Ik heb er 3 gekocht! Offe, m'n moeder, want ik ben nog in Dld. Voor ons reisje naar Amsterdam eind september. Daar heb ik nu al zo'n zin in! De Duutser eindelijk eens wat meer van Nederland laten zien...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:37 schreef loveli het volgende:
Bij AH zijn NS dagkaarten voor 14 euro in de actie.
Goedquote:
Het is mij wel weer duidelijk waar het misgaat.quote:
^^quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:52 schreef Goodbye het volgende:
Is geen probleem hoor AnneX, succes verder!
Heb wel niets gedaanquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is mij wel weer duidelijk waar het misgaat.
Deels misschien het (opnieuw) stoppen met roken, deels té weinig eten?
Daarvoor had ik jullie even nodig.
Vandaar mijn korte actieve bijdrage ?
^^quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:52 schreef Goodbye het volgende:
Is geen probleem hoor AnneX, succes verder!
ik zat bij interpolis, via de rabobank, en heb daar vaak gebruik van gemaakt, en was ook altijd laat met iets claimen (moet geloof ik binnen zoveel weken na terugkomst, en dat vergat ik altijd), maar heb nooit moeilijkheden gehad. Zelfs die keer dat ik in Zimbabwe een muurtje omver reed hebben ze me die kosten vergoed...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:58 schreef sigme het volgende:
Over reisverzekeringen, ik heb een keer mijn vader in Frankrijk uit het ziekenhuis moeten plukken, en iets regelen voor diens terugreis en iets voor de verwoeste camper enzo.
Mijn conclusie: neem een verzekering bij de ANWB. Ook als dat iets duurder is.
ik heb die ookquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zat bij interpolis, via de rabobank, en heb daar vaak gebruik van gemaakt, en was ook altijd laat met iets claimen (moet geloof ik binnen zoveel weken na terugkomst, en dat vergat ik altijd), maar heb nooit moeilijkheden gehad. Zelfs die keer dat ik in Zimbabwe een muurtje omver reed hebben ze me die kosten vergoed...
ah, dit weekeind in het weekeind?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
Op 't moment niet hier, maar 't weekend schijnt lekker te worden dit weekend
ik ook, alle verzekeringen heb ik bij interpolis. Prima service altijd. Ook toen ik mijn rechtsbijstandsverzekering nodig had.quote:
goedemorgenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, dit weekeind in het weekeind?![]()
Zo, en nu maar eens aan het werk!
Ik had eerst de CZ jongerenverzekering, daar zat alles in één (basis, beperkt aanvullend en tandarts). Dit jaar ben ik overgestapt naar de gewone verzekering van CZ, met los 1 aanvullend pakket en tandarts. Wel jammer dat reisvaccinaties nu niet meer vergoed worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:06 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik gok ziektekosten, als die het niet vergoeden je reisverzekering. Voor buitenlandreizen altijd je gewone ziektekosten regelen, als je dat niet hebt gedaan is er een kans dat je reisverzekering bepaalde dingen niet dekt (pm met voorbeeld als je meer info wilt).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:14 schreef Phaidra het volgende:
Which reminds me, ik heb nog ziekenhuisrekeningen uit Peru liggen. Moet ik die nu via mijn reisverzekering declareren of via zorgverzekering?
Wow!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef _aurum_ het volgende:
zo, bezoekje naar de dokter zit eropIk heb een basisverzekering en een superuitgebreide tandartsverzekering voor lief en mij. Ik heb dit jaar al dik 1000 euro aan tandartsrekeningen gedeclareerd en 98% vergoed gekregen
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:01 schreef V1z0R het volgende:
Coco's foto's kwamen mij al zo bekend voor...
[ afbeelding ]
maar het is lekker weerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef Viking84 het volgende:
Ik moet zo hardlopen en ik heb zķ geen zin. Loop liever een duurloop in het weekend en dan 5 km lekker 's ochtends vroeg en tis nu alweer half 11 geweest, meh.
True, maar het wordt geen lekker loopje, want ik ga intervallenquote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:20 schreef _aurum_ het volgende:
Ik kan naar de huisarts![]()
Moet wel opschieten want ik ben over een uurtje al aan de beurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |