geen idee. nooit geprobeerd!quote:
Dat hoeft helemaal niet.quote:
Nee, is lekker. Vooral biest, ik hing als kind altijd onder de tap als mijn vader dat aftapte voor de kalfjes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:29 schreef Maanvis het volgende:
is dat nou lekker? lijkt me smerig zo lauwwarm?
datquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:38 schreef GizartFRL het volgende:
Even koken, en af laten koelen in de koelkast.
Heerlijk romig! En vers.
Wel even het velletje er vanaf halen trouwens.
Jullie zijn nu zeker aller drie homoquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:35 schreef robuust89 het volgende:
Whehe, weet nog, ging ik vroeger met de basisschoolklas langs de boer. Uiteraard krijgen we een bekertje verse melk, al die kinderen: EEEEWWWW, WAT VIES!En ik( en nog 3 anderen) vroegen of je alsjeblieft nog een bekertje mogen
Dat is de lekkerste.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:45 schreef Seven. het volgende:
Wij dronken het trouwens altijd regelrecht uit de koeltank waar het inkomt voor Campina het op komt halen, nooit ziek geworden.
Laatste keer is alweer 15 jaar geleden bij een boer in Frankrijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef loecje het volgende:
[..]
dat
koken hoeft nog niet eens zo nodig, maarja sommige mensen hebben tegenwoordig geen enkele weerstand meer.
en om velvorming te voorkomen, roeren met een houten lepel
Ik denk eerder de rest van de klas, stelletje mietjes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:46 schreef BaBy-G het volgende:
[..]
Jullie zijn nu zeker aller drie homo
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:46 schreef BaBy-G het volgende:
[..]
Jullie zijn nu zeker aller drie homo
Dat jij als vrouw zijnde warme slijmerige wit goedjes lekker vindt, kan ik nog wel begrijpen, alhoewel een heel glas misschien toch een beetje te veel van het goede isquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk eerder de rest van de klas, stelletje mietjes.
Voor het kalfje jaquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:57 schreef mazaru het volgende:
Volgens mij is dat melk zoals melk bedoeld is.
Ik zou het wel aandurven hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Voor het kalfje jaEen mens kan nog helemaal niet goed tegen melk als ik het goed heb... (zoiets een keer gelezen ofzo)
Ik zeg ook niet dat de onbewerkte melk slechter voor je is dan uit pak hè...quote:
Ja dat!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, is lekker. Vooral biest, ik hing als kind altijd onder de tap als mijn vader dat aftapte voor de kalfjes.
Toch wel, ik heb eindeloos vaak stront uit de stal geschept. En melk uit de tap gedronken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:51 schreef kingtoppie het volgende:
Je vader was/is boer seven?
Ik vind je niet zo een boerinnetje
Fuck man, of je bent een irritante troll of je bent een bizar wereldvreemd figuur. Milkshakes (tenzij chocola of aardbei) zijn ook nogal gay trouwens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:56 schreef BaBy-G het volgende:
[..]
Dat jij als vrouw zijnde warme slijmerige wit goedjes lekker vindt, kan ik nog wel begrijpen, alhoewel een heel glas misschien toch een beetje te veel van het goede is, maar als man zijnde... euh nee..
Serieus?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:34 schreef GordonRamsay het volgende:
Melk drinken
OPEN JE OGEN MENSEN HET IS EEN COMPLOT VAN DE ZUIVELINDUSTRIE
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:38 schreef GordonRamsay het volgende:
[..]
Tuurlijk...mensen horen niet eens dierenmelk te drinken.
Want we zijn herbivoor?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
Mensen horen ook geen vlees te eten maar dat doen ze toch.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
Mensen horen ook geen vlees te eten maar dat doen ze toch.
Die koe had waarschijnlijk een uierontsteking.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:58 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb ook eens een keer een glaasje melk uit een koe gemolken maar dat was heel zurig en ook een beetje weeïg ofzo
Jamquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:50 schreef Angel-Joy het volgende:
Mensen hebben altijd al vlees gegeten, wat lul jij? Vlees=lkkr
Bron?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:39 schreef ElectricEye het volgende:
Dat is echt te smerig voor woorden en voor een niet fysiek werkend doende West-Europeaan bevat 1 glas een dodelijke hoeveelheid vet, die er ook nog eens in klonten in drijft.
Hij had ook maar 1 uierquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:50 schreef trovey het volgende:
Als kind wel gehad....met een dikke roomlaag erop.![]()
[..]
Die koe had waarschijnlijk een uierontsteking.
quote:
Een koe met uierontsteking ja. Die melk komt in de praktijk zelden in de industrie terecht trouwens, de boeren laten die melk gewoon weglopen omdat de koe behandeld wordt met penicilline.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
In versgemolken melk zit toch een aanzienlijke hoeveelheid pus? Gatverdamme man.
[..]
Bron?
Mensen zijn zoogdieren, dus natuurlijk kunnen die wel melk drinken. Mensen zijn omivoren, dus we eten vrijwel alles. Hoe gevarieerder hoe beter zelfs. Eenzijdig eten is ongezond, dus te veel koeienmelk is niet goed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:38 schreef GordonRamsay het volgende:
[..]
Tuurlijk...mensen horen niet eens dierenmelk te drinken.
bron?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
In versgemolken melk zit toch een aanzienlijke hoeveelheid pus? Gatverdamme man.
Ik meen zoiets ooit gelezen te hebben, toen Googlede ik op melk + pus en kreeg ik een soort van bevestigingquote:
Ok, duidelijk. Maar je zegt zelden, dus is er per literpak melk vast wel een miniscuul percentage pus aanwezig?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een koe met uierontsteking ja. Die melk komt in de praktijk zelden in de industrie terecht trouwens, de boeren laten die melk gewoon weglopen omdat de koe behandeld wordt met penicilline.
Correct. Zulke voorvallen leveren serieus verlies op voor de boer dus de meesten kijken wel uit. In de VS gaat het er trouwens heel anders aan toe, dan krijgt de boer een boete maar de melk wordt wel afgehaald.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:50 schreef trovey het volgende:
Informatie halen over een dierlijk product van een veganistische site....lekker betrouwbaar.Laat ik dan hier maar even zeggen dat de controle op melk heel streng is en dat er constant controles uitgevoerd worden. Mocht er ook maar iets van geinfecteerde melk bijzitten (door b.v. een koe die uierontsteking heeft en die door de boer niet is opgemerkt) dan heeft die boer een probleem met de afname van de hele tank vol met melk en kan hij een aantal dagen opbrengst weg laten lopen omdat de melkfabriek alle melk niet meer afneemt uit die partij en aangezien een boer de schurft er aan heeft om geen geld te verdienen let hij wel op om dat te laten gebeuren.
Melk verzuurt snel hequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom trekt dit topic zulke geschifte types aan?
Ik had laatst wat engelse gasten thuis die vonden de melk hier een stuk lekkerder dan in GBquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Correct. Zulke voorvallen leveren serieus verlies op voor de boer dus de meesten kijken wel uit. In de VS gaat het er trouwens heel anders aan toe, dan krijgt de boer een boete maar de melk wordt wel afgehaald.
Raar, ik merk weinig verschil tussen de melk daar en hier.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik had laatst wat engelse gasten thuis die vonden de melk hier een stuk lekkerder dan in GB
Et zal ook wel niet aan de koeien liggen maar aan welk merk-melk ze kopenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Raar, ik merk weinig verschil tussen de melk daar en hier.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom trekt dit topic zulke geschifte types aan?
Ik zet er toch die dislaimer bij, ik ben echt wel in staat om feit van mening te onderscheidenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:50 schreef trovey het volgende:
Informatie halen over een dierlijk product van een veganistische site....lekker betrouwbaar.
Ik had het ook niet specifiek over jou maar meer over de pusroepers in het algemeen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
[..]
Ik zet er toch die dislaimer bij, ik ben echt wel in staat om feit van mening te onderscheiden.
edit: Wat ik me dus eigenlijk meer afvraag, wat is er allemaal te 'traceren' uit een melkspoor om het maar zo te noemen? ZIjn daar helemaal geen medicatie of hormonen oid in terug te vinden?
Ongeveer elke paar weken kwam er bij ons een man die wij ook wel monsternemer noemden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik had het ook niet specifiek over jou maar meer over de pusroepers in het algemeen.
Hoe ze de controles precies doen is mij niet helemaal bekend maar ik weet wel dat behalve bij de boer zelf er ook controles zijn in de melkfabriek zelf zijn voordat er verdere verwerking plaats gaat vinden en ook dan kan er een partij melk alsnog worden afgekeurd. Van melkkoeien die aan de antibiotica zitten mag de boer trouwens de melk niet eens leveren aan de fabriek, doet hij dat toch en het komt er bij controle uit dan kan hij de opbrengst van die partij melk wel vergeten. Hormonen mogen volgens mij niet gegeven worden aan vee in Nederland en bovendien heeft het bij melkkoeien ook geen zin, vleesvee kan er wel voordeel van halen (althans de mester) maar nogmaals, volgens mij is het verboden in Nederland.
Zo heten ze ja, jarenlang gewerkt op een landbouwschool dus dan pik je wel wat op hoe het op een boerderij toegaat + het feit dat , toen ik kind was, ik regelmatig op de boerderij van mijn oudoom/achterneef kwam kan ook geholpen hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 03:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ongeveer elke paar weken kwam er bij ons een man die wij ook wel monsternemer noemden.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mensen zijn zoogdieren, dus natuurlijk kunnen die wel melk drinken. Mensen zijn omivoren, dus we eten vrijwel alles. Hoe gevarieerder hoe beter zelfs. Eenzijdig eten is ongezond, dus te veel koeienmelk is niet goed.
Aziaten zijn ook mensen. En omnivoor. Maar dat zegt niet dat melk goed voor ze isquote:Interessant om te weten is dat 15 procent van het blanke ras geen lactose verdraagt, maar dat de intolerantie in Zuid-Amerika, Afrika en Azië bij maar liefst 50, 70 en 90 procent van de bevolking voorkomt. Misschien een veeg teken dat koemelk niet bedoeld is voor mensen?
Stom eigenlijk, ik leg nu pas bewust het verband tussen de man die wij enkel kenden als 'monsternemer' en het feit dat hij monsters kwam nemen van de melk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 04:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo heten ze ja, jarenlang gewerkt op een landbouwschool dus dan pik je wel wat op hoe het op een boerderij toegaat + het feit dat , toen ik kind was, ik regelmatig op de boerderij van mijn oudoom/achterneef kwam kan ook geholpen hebben.
+1quote:Op woensdag 10 augustus 2011 04:09 schreef Mishu het volgende:
In Afrika drinken ze ook nog gewoon melk van de koe. Wij zijn gewoon omslachtig,
En dan zijn er ook nog de ingangscontroles bij bijvoorbeeld melk- een kaasfabrieken. Tijdens mijn stage op/in een kaasfabriek, testten wij elke vrachtwagen op antibiotica, en bij ook maar het miniemste spoor van antibiotica, werd die hele partij per direct afgevoerd, en niet verder gebruikt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik had het ook niet specifiek over jou maar meer over de pusroepers in het algemeen.
Hoe ze de controles precies doen is mij niet helemaal bekend maar ik weet wel dat behalve bij de boer zelf er ook controles zijn in de melkfabriek zelf zijn voordat er verdere verwerking plaats gaat vinden en ook dan kan er een partij melk alsnog worden afgekeurd. Van melkkoeien die aan de antibiotica zitten mag de boer trouwens de melk niet eens leveren aan de fabriek, doet hij dat toch en het komt er bij controle uit dan kan hij de opbrengst van die partij melk wel vergeten. Hormonen mogen volgens mij niet gegeven worden aan vee in Nederland en bovendien heeft het bij melkkoeien ook geen zin, vleesvee kan er wel voordeel van halen (althans de mester) maar nogmaals, volgens mij is het verboden in Nederland.
Alleen een issue als je zwanger bent, en als je bang bent voor lysteria moet je ook geen zachte kaas eten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:50 schreef fruityloop het volgende:
Er zijn nog wel belangrijker redenen hoor, denk aan de Listeria bacterie die je met pasteuriseren ook om zeep helpt.
Bij iedere opgehaalde tank neemt campina eerst een monster. Dit doet de chauffeur gewoon.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 03:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ongeveer elke paar weken kwam er bij ons een man die wij ook wel monsternemer noemden.
je heb gelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:50 schreef fruityloop het volgende:
Er zijn nog wel belangrijker redenen hoor, denk aan de Listeria bacterie die je met pasteuriseren ook om zeep helpt.
Zat iig geen room meer op de melk en ik kon dus maar raden naar de volle smaak.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:12 schreef Erasmo het volgende:
Die mok moet zo'n beetje voor de helft met room gevuld zijn
Zelf afromen en slagroom van kloppen is ook heerlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zat iig geen room meer op de melk en ik kon dus maar raden naar de volle smaak.
Dronk dat in Beieren regelmatig, zaten nog kleine botervlokjes in.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zelf afromen en slagroom van kloppen is ook heerlijk.
Ik heb langs de weg richting werk een boer die rauwmelkse échte karnemelk verkoopt, heerlijk als het goed warm is.
Heerlijk is dat, kleine smaakbommetjes als je ze met je tong tegen je gehemelte druktquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dronk dat in Beieren regelmatig, zaten nog kleine botervlokjes in.
Antibiotica ja... voor ze de melk lossen moeten ze een antibiotica test doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Bij iedere opgehaalde tank neemt campina Friesland Campinaeerst een monster. Dit doet de chauffeur gewoon.
1 verkeerd monster en alle melk die met elkaar in conctact is geweerst wordt weggedaan.
Sterker nog, de meeste biologische winkels verkopen ook gewoon aangezuurde magere melk ipv echte karnemelk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:08 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Antibiotica ja... voor ze de melk lossen moeten ze een antibiotica test doen.
Daarnaast wordt van alle boeren een monster genomen die altijd wordt onderzocht op antibiotica en kiemgetal.
Daarnaast natuurlijk ook wel op celgetal (uieronsteking) vet/eiwit (uitbetaling)
Verse karnemelk is lekker maar niet te vergelijken met 'zuursel' in de supermarkt.
Onder voorwaarden mag het wel verkocht worden, maar alleen kleinschalig vanuit de boerderij en met de expliciete vermelding dat het om rauwe melk gaat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
- Melk mag niet verkocht worden als het niet geapsteuriseerd is
- De reden hiervoor is de polio bacterie die in melk aanwezig kan zijn
- De kans dat je als gezonde volwassene heir ziek van wordt is niet erg groot
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:45 schreef Seven. het volgende:
Wij dronken het trouwens altijd regelrecht uit de koeltank waar het inkomt voor Campina het op komt halen, nooit ziek geworden.
Dat is puur om de verantwoordelijkheid af te schuiven.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar dan wel met de vermelding dat de melk gekookt moet worden als ik het zo lees.
(Als je dat volgt kan je beter gepasteuriseerde melk kopen, dat gaat met een lagere hitte belasting)
Klopt. Hormonen mogen niet aan vee toegediend worden. Hormonen die spiergroei stimuleren zijn al sinds de zestiger jaren verboden, maar dat heeft überhaupt geen nut voor melkvee. Er is wel een kunstmatige variant van een melkgift-stimulerend hormoon, rBST. Dat is ontwikkeld in de tachtiger jaren, en is nooit toegestaan geweest in de EU. Wel in de VS.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef trovey het volgende:
Hormonen mogen volgens mij niet gegeven worden aan vee in Nederland en bovendien heeft het bij melkkoeien ook geen zin, vleesvee kan er wel voordeel van halen (althans de mester) maar nogmaals, volgens mij is het verboden in Nederland.
Dit is echt fantastisch. Een tante en een oom van me hadden een boerderij en als ik daar was, was het eerste wat ik vroeg: is er melk? Toen was Red nog een klein Redje, dat wel. Ik zou het zo weer doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:45 schreef Seven. het volgende:
Het beste wat je nu in de supermarkt kan krijgen is de karnemelk van Den Eelder, die is daadwerkelijk gekarnd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, de meeste biologische winkels verkopen ook gewoon aangezuurde magere melk ipv echte karnemelk.
Biestquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:37 schreef Casos het volgende:
Ik kreeg vroeger als klein manneke bij opa&oma wel eens biest te eten. Met wat basterdsuiker![]()
En melk uit de koe kregen we met uitjes naar de kinderboerderij, ook zelf kaas maken e.d..
Ik heb zelfs verre familie als boerquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:28 schreef kingtoppie het volgende:
Gewoon wat boeren te vriend houden en zeggen dat je het graag wilt hebben -.-
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:51 schreef Remco_h het volgende:
ik zag gisteren bij een klant zo een ding staan...
[ afbeelding ]
80 cent voor een liter rauwe melk....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |