abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:09:58 #276
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_100847033
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kent het wel: individuele regelingen per land zullen nog lang blijven bestaan.
Laat ze eerst de btw maar eens gelijk trekken in de EU. Dan de vennootschapsbelasting etc...voordat ze bij de inkomstenbelasting uitkomen. Laat staan aftrekposten...dat kan nog wel eens lang duren.
Toch niet net zo lang als Brussel er over deed om de inkomensgrens voor sociale huurwoningen in Nederland te maximeren he?
pi_100891487
Koopjesjagers in Amsterdam krijgen steeds meer kansen op de woningmarkt. Huizen worden niet verkocht en de vraagprijzen zakken. Bijvoorbeeld deze woning aan de Amstel. De vraagprijs is al gezakt van 675.000 naar 527.000 euro.

link
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:30:03 #278
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100892281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was net op het nieuws, dat Europa kan zeggen dat de HRA afgeschaft moet worden, om dat men de EU meer bevoegdheden wil geven
Daar kan je op wachten: iedereen snapt ondertussen wel dat de HRA een gedrocht is waar we vanaf moeten, maar geen enkele ambtenaar durft z'n vingers er aan te branden, omdat-ie dan miljoenen stemmen verliest. EU-ambtenaren hebben daar geen last van, dus de ambtenaren hier wachten vrolijk tot de EU de zwarte Piet gaat spelen.
censuur :O
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:58:39 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100930864
Het gekke is dat bestaande huizen dalen en de vraag naar nieuwbouw stijgt, kennelijk door de hogere waarderingen voor isolatie

quote:
vr 19 aug 2011, 10:08
Rabobank: ook in 2012 dalen huizenprijzen
UTRECHT (AFN) - De huizenprijzen gaan volgend jaar met 2,5 procent omlaag, na een daling van 2 procent in 2011. Dat voorspellen de economen van Rabobank in het vrijdag verschenen kwartaalbericht over de woningmarkt.

Volgens de economen aarzelen potenti?le kopers door aangescherpte kredietregels, de bezuinigingsmaatregelen van de overheden en de opgelopen rente. Ook de schuldencrisis in Europa is slecht voor het vertrouwen.

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2011 11:31:36 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100932381
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
Het gekke is dat bestaande huizen dalen en de vraag naar nieuwbouw stijgt, kennelijk door de hogere waarderingen voor isolatie

[..]

Nou ja, als je toch een huis gaat kopen wil je natuurlijk niet één of ander oud lijk van een huis waar ook nog eens 30-40% van de vraagprijs lucht van is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:41:00 #281
323876 michaelmoore
pi_100932476
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, als je toch een huis gaat kopen wil je natuurlijk niet één of ander oud lijk van een huis waar ook nog eens 30-40% van de vraagprijs lucht van is...
Mijn buurman wil het huurhuis ook kopen van de verzekeraar, die is inmiddels gestopt met het verhuren, elke woning die leeg komt gaat in de verkoop voor 20% minder aan bekende huurders

Van mij hoeft het niet, moet zoveel aan gebeuren, moet er nog eens 20.000 bij leggen dan, nieuwe dakpannen, dakkapel enz
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:42:02 #282
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_100932513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Niet zo heel gek natuurlijk.

Wij hebben destijds voor een nieuwbouwwoning gekozen voor de volgende redenen:

- Prijs/Kwaliteit
- Gebruik onderhoudsarme producten
- Alles nieuw dus naar eigen smaak
- Hoog comfort/isolatie (afgelopen jaar slecht 490m3 verstookt)
- Leuke afwisselende wijk waar niet 10.000 huizen van hetzelfde typen staan. (Appartment, rijwoningen, twee ondereen kap en vrijstaande villa's staan allemaal doorelkaar in 1 wijk)
- Voorzieningen in de wijk
- Veel jonge gezinnen
- Geen afgeleefde 2de handswoning

Ons volgende huis zal ongetwijfeld weer nieuwbouw worden. Het liefst met een nog hogere isolatie waarde en een aarde warmte pomp. Voorlopig zit de komende 10 jaar nog prima!
pi_100933602
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet zo heel gek natuurlijk.

Wij hebben destijds voor een nieuwbouwwoning gekozen voor de volgende redenen:

- Prijs/Kwaliteit
- Gebruik onderhoudsarme producten
- Alles nieuw dus naar eigen smaak
- Hoog comfort/isolatie (afgelopen jaar slecht 490m3 verstookt)
- Leuke afwisselende wijk waar niet 10.000 huizen van hetzelfde typen staan. (Appartment, rijwoningen, twee ondereen kap en vrijstaande villa's staan allemaal doorelkaar in 1 wijk)
- Voorzieningen in de wijk
- Veel jonge gezinnen
- Geen afgeleefde 2de handswoning

Ons volgende huis zal ongetwijfeld weer nieuwbouw worden. Het liefst met een nog hogere isolatie waarde en een aarde warmte pomp. Voorlopig zit de komende 10 jaar nog prima!
I rest my case.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:15:35 #284
323876 michaelmoore
pi_100933733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:36 schreef corus het volgende:
Koopjesjagers in Amsterdam krijgen steeds meer kansen op de woningmarkt.
De koopjesjager van nu is het slachtoffer met een restschuld na de scheiding over drie jaar
pi_100938380
Aldus Rob-a-bank:

quote:
,,De dalende transactieaantallen en de verdere toename van het aantal te koop staande woningen laten zien dat kopers en verkopers nog steeds niet of zeer moeizaam overeenstemming kunnen bereiken'',
No shit sherlock.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:30:28 #287
323876 michaelmoore
pi_100940416
http://www.rtl.nl/compone(...)ert-huizensector.xml

quote:
Spanje stimuleert huizensector

ANP VANDAAG 14:42
De Spaanse regering heeft vrijdag maatregelen aangekondigd om de ingezakte huizenmarkt nieuw leven in te blazen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:34:28 #288
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100940949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:26 schreef de_ier het volgende:
Aldus Rob-a-bank:

[..]

No shit sherlock.
De vraag is wáárom de verkopers en masse zo stug aan hun vraagprijs blijven vasthouden. Veel mensen schrijven zonder blikken of blozen tienduizenden euro's af in 5 jaar tijd op hun auto, maar afschrijven op onroerend goed, dat kan blijkbaar niet :D
pi_100940959
Dan hebben wij het hier nog best goed.

pi_100941016
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De vraag is wáárom de verkopers en masse zo stug aan hun vraagprijs blijven vasthouden. Veel mensen schrijven zonder blikken of blozen tienduizenden euro's af in 5 jaar tijd op hun auto, maar afschrijven op onroerend goed, dat kan blijkbaar niet :D
Omdat je bijna de helft van je loon daaraan inlevert maandelijks.
Een auto krijg je van de zaak of koop je gewoon. Tenminste dat hoop ik voor ze.
pi_100946903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:47 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Omdat je bijna de helft van je loon daaraan inlevert maandelijks.
Een auto krijg je van de zaak of koop je gewoon. Tenminste dat hoop ik voor ze.
Dat is natuurlijk geen reden... Wel enorme verliezen op item X zonder met je ogen te knipperen maar over item Y huillie gaan doen als het (iets) minder waard is geworden.
pi_100948112
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
maar over item Y huillie gaan doen als het (iets) minder waard is geworden.
Dat is nog maar de vraag. De WOZ waarde van mijn huis, of de prijs die mijn buren ervoor krijgen, zal me allemaal een rotzorg zijn, voor mijzelf neemt de waarde van mijn woning elk jaar een beetje toe aangezien het alternatief, huren, elk jaar weer een stukje duurder wordt. En of je het leuk vindt of niet, ik ben degene die bepaalt voor welk bedrag mijn huis verkocht wordt. Niet een koper. Als je morgen 1000,- voor mijn auto biedt krijg je die namelijk ook niet mee. Dan hou ik hem, net als mijn huis, gewoon lekker zelf. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_100948436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. De WOZ waarde van mijn huis, of de prijs die mijn buren ervoor krijgen, zal me allemaal een rotzorg zijn, voor mijzelf neemt de waarde van mijn woning elk jaar een beetje toe aangezien het alternatief, huren, elk jaar weer een stukje duurder wordt. En of je het leuk vindt of niet, ik ben degene die bepaalt voor welk bedrag mijn huis verkocht wordt. Niet een koper. Als je morgen 1000,- voor mijn auto biedt krijg je die namelijk ook niet mee. Dan hou ik hem, net als mijn huis, gewoon lekker zelf. ;)
Meestal zijn mensen die hun huis te koop zetten op zoek naar koper :')

En dan verbaas ik mij over de starheid van sommige verkopers, vriend van me ook, huis eeuwen te koop laten staan, wilde geen verlies nemen. Laten we zeggen dat hij er bij de huidige marktprijzen 10K bij in zou schieten, was geen optie. Terwijl hij aan auto's en electronica en andere zut sinds het kreng te koop staat al veel meer heeft afgeschreven :D . Maar dat húís, dáár kan geen verlies op gemaakt worden natuurlijk :+

Ik blijf dat hele aparte gedachtenkronkels vinden.

En of je of hij het leuk vinden: kopers bepalen zelf wat ze aan een huis uit willen geven, niet de verkoper.
pi_100948828
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En of je of hij het leuk vinden: kopers bepalen zelf wat ze aan een huis uit willen geven, niet de verkoper.
Dat gaat alleen maar op als de verkoper om een of andere reden moet verkopen. De meeste verkopers wonen prima en hebben meer dan tijd zat, dat blijkt ook wel uit het feit dat kopers (kunnen door strengere eisen minder lenen) en verkopers (merendeel blijft gewoon zitten waar hij zit, wonen moet je immers toch) elkaar niet meer kunnen vinden in de vraagprijzen.

Als koper bepaal je natuurlijk zelf wat je uit wilt (en kunt) uitgeven. En als jij 1000,- voor een auto wilt uitgeven, dan mag dat natuurlijk. Je rijdt dan alleen niet in mijn auto weg. ^O^
pi_100948944
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat gaat alleen maar op als de verkoper om een of andere reden moet verkopen. De meeste verkopers wonen prima en hebben meer dan tijd zat, dat blijkt ook wel uit het feit dat kopers (kunnen door strengere eisen minder lenen) en verkopers (merendeel blijft gewoon zitten waar hij zit, wonen moet je immers toch) elkaar niet meer kunnen vinden in de vraagprijzen.

Als koper bepaal je natuurlijk zelf wat je uit wilt (en kunt) uitgeven. En als jij 1000,- voor een auto wilt uitgeven, dan mag dat natuurlijk. Je rijdt dan alleen niet in mijn auto weg. ^O^
verlies nemen kost tijd om te accepteren. zodra die acceptatiefase er is voor veel mensen komt het wel weer in beweging.
pi_100949046
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
verlies nemen kost tijd om te accepteren. zodra die acceptatiefase er is voor veel mensen komt het wel weer in beweging.
Welnee, het stagneert nu omdat kopers minder mogen lenen en bovendien vrijwel niemand meer net als een paar jaar geleden 'alvast' een huis koopt voordat het huidige huis verkocht is. Niet iets om je druk over te maken. (Moet je sowieso nergens over doen. :+ )
pi_100949722
Veel kantoorruimte van de markt af

quote:
Amsterdam nam het gros voor zijn rekening met 97.000 vierkante meter aan kantoorruimte die werd verbouwd tot studentenkamers of appartementencomplexen.
Maar Donner zei toch dat het niet kon???
pi_100950777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Klopt, hij heeft nu eindelijk de vraagprijs verlaagd, heeft meteen effect op het aantal bezichtigingen :)

Maar om daar nou meer dan 2 jaar over te doen. Het wordt gewoon niet rationeel bekeken door veel van die vraagprijsdromers :) .

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Deze man moet ook verkopen, hij en zijn vriendin zijn uit elkaar en ze hadden samen het huis gekocht. Geen van beide kan echter in zijn eentje de hypotheek rond krijgen.
pi_100950956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze man moet ook verkopen, hij en zijn vriendin zijn uit elkaar en ze hadden samen het huis gekocht. Geen van beide kan echter in zijn eentje de hypotheek rond krijgen.
Dan ben je inderdaad als verkoper afhankelijk van de koper. Sowieso lijkt het me dan het beste om z.s.m. de knoop door te hakken, dan ben je van elkaar af. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')