Toch niet net zo lang als Brussel er over deed om de inkomensgrens voor sociale huurwoningen in Nederland te maximeren he?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kent het wel: individuele regelingen per land zullen nog lang blijven bestaan.
Laat ze eerst de btw maar eens gelijk trekken in de EU. Dan de vennootschapsbelasting etc...voordat ze bij de inkomstenbelasting uitkomen. Laat staan aftrekposten...dat kan nog wel eens lang duren.
Daar kan je op wachten: iedereen snapt ondertussen wel dat de HRA een gedrocht is waar we vanaf moeten, maar geen enkele ambtenaar durft z'n vingers er aan te branden, omdat-ie dan miljoenen stemmen verliest. EU-ambtenaren hebben daar geen last van, dus de ambtenaren hier wachten vrolijk tot de EU de zwarte Piet gaat spelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was net op het nieuws, dat Europa kan zeggen dat de HRA afgeschaft moet worden, om dat men de EU meer bevoegdheden wil geven
quote:vr 19 aug 2011, 10:08
Rabobank: ook in 2012 dalen huizenprijzen
UTRECHT (AFN) - De huizenprijzen gaan volgend jaar met 2,5 procent omlaag, na een daling van 2 procent in 2011. Dat voorspellen de economen van Rabobank in het vrijdag verschenen kwartaalbericht over de woningmarkt.
Volgens de economen aarzelen potenti?le kopers door aangescherpte kredietregels, de bezuinigingsmaatregelen van de overheden en de opgelopen rente. Ook de schuldencrisis in Europa is slecht voor het vertrouwen.
Nou ja, als je toch een huis gaat kopen wil je natuurlijk niet één of ander oud lijk van een huis waar ook nog eens 30-40% van de vraagprijs lucht van is...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
Het gekke is dat bestaande huizen dalen en de vraag naar nieuwbouw stijgt, kennelijk door de hogere waarderingen voor isolatie
[..]
Mijn buurman wil het huurhuis ook kopen van de verzekeraar, die is inmiddels gestopt met het verhuren, elke woning die leeg komt gaat in de verkoop voor 20% minder aan bekende huurdersquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, als je toch een huis gaat kopen wil je natuurlijk niet één of ander oud lijk van een huis waar ook nog eens 30-40% van de vraagprijs lucht van is...
Niet zo heel gek natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
Het gekke is dat bestaande huizen dalen en de vraag naar nieuwbouw stijgt, kennelijk door de hogere waarderingen voor isolatie
[..]
I rest my case.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet zo heel gek natuurlijk.
Wij hebben destijds voor een nieuwbouwwoning gekozen voor de volgende redenen:
- Prijs/Kwaliteit
- Gebruik onderhoudsarme producten
- Alles nieuw dus naar eigen smaak
- Hoog comfort/isolatie (afgelopen jaar slecht 490m3 verstookt)
- Leuke afwisselende wijk waar niet 10.000 huizen van hetzelfde typen staan. (Appartment, rijwoningen, twee ondereen kap en vrijstaande villa's staan allemaal doorelkaar in 1 wijk)
- Voorzieningen in de wijk
- Veel jonge gezinnen
- Geen afgeleefde 2de handswoning
Ons volgende huis zal ongetwijfeld weer nieuwbouw worden. Het liefst met een nog hogere isolatie waarde en een aarde warmte pomp. Voorlopig zit de komende 10 jaar nog prima!
De koopjesjager van nu is het slachtoffer met een restschuld na de scheiding over drie jaarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:36 schreef corus het volgende:
Koopjesjagers in Amsterdam krijgen steeds meer kansen op de woningmarkt.
No shit sherlock.quote:,,De dalende transactieaantallen en de verdere toename van het aantal te koop staande woningen laten zien dat kopers en verkopers nog steeds niet of zeer moeizaam overeenstemming kunnen bereiken'',
quote:Spanje stimuleert huizensector
ANP VANDAAG 14:42
De Spaanse regering heeft vrijdag maatregelen aangekondigd om de ingezakte huizenmarkt nieuw leven in te blazen.
De vraag is wáárom de verkopers en masse zo stug aan hun vraagprijs blijven vasthouden. Veel mensen schrijven zonder blikken of blozen tienduizenden euro's af in 5 jaar tijd op hun auto, maar afschrijven op onroerend goed, dat kan blijkbaar nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:26 schreef de_ier het volgende:
Aldus Rob-a-bank:
[..]
No shit sherlock.
Omdat je bijna de helft van je loon daaraan inlevert maandelijks.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De vraag is wáárom de verkopers en masse zo stug aan hun vraagprijs blijven vasthouden. Veel mensen schrijven zonder blikken of blozen tienduizenden euro's af in 5 jaar tijd op hun auto, maar afschrijven op onroerend goed, dat kan blijkbaar niet
Dat is natuurlijk geen reden... Wel enorme verliezen op item X zonder met je ogen te knipperen maar over item Y huillie gaan doen als het (iets) minder waard is geworden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:47 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Omdat je bijna de helft van je loon daaraan inlevert maandelijks.
Een auto krijg je van de zaak of koop je gewoon. Tenminste dat hoop ik voor ze.
Dat is nog maar de vraag. De WOZ waarde van mijn huis, of de prijs die mijn buren ervoor krijgen, zal me allemaal een rotzorg zijn, voor mijzelf neemt de waarde van mijn woning elk jaar een beetje toe aangezien het alternatief, huren, elk jaar weer een stukje duurder wordt. En of je het leuk vindt of niet, ik ben degene die bepaalt voor welk bedrag mijn huis verkocht wordt. Niet een koper. Als je morgen 1000,- voor mijn auto biedt krijg je die namelijk ook niet mee. Dan hou ik hem, net als mijn huis, gewoon lekker zelf.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
maar over item Y huillie gaan doen als het (iets) minder waard is geworden.
Meestal zijn mensen die hun huis te koop zetten op zoek naar koperquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. De WOZ waarde van mijn huis, of de prijs die mijn buren ervoor krijgen, zal me allemaal een rotzorg zijn, voor mijzelf neemt de waarde van mijn woning elk jaar een beetje toe aangezien het alternatief, huren, elk jaar weer een stukje duurder wordt. En of je het leuk vindt of niet, ik ben degene die bepaalt voor welk bedrag mijn huis verkocht wordt. Niet een koper. Als je morgen 1000,- voor mijn auto biedt krijg je die namelijk ook niet mee. Dan hou ik hem, net als mijn huis, gewoon lekker zelf.
Dat gaat alleen maar op als de verkoper om een of andere reden moet verkopen. De meeste verkopers wonen prima en hebben meer dan tijd zat, dat blijkt ook wel uit het feit dat kopers (kunnen door strengere eisen minder lenen) en verkopers (merendeel blijft gewoon zitten waar hij zit, wonen moet je immers toch) elkaar niet meer kunnen vinden in de vraagprijzen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En of je of hij het leuk vinden: kopers bepalen zelf wat ze aan een huis uit willen geven, niet de verkoper.
verlies nemen kost tijd om te accepteren. zodra die acceptatiefase er is voor veel mensen komt het wel weer in beweging.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat gaat alleen maar op als de verkoper om een of andere reden moet verkopen. De meeste verkopers wonen prima en hebben meer dan tijd zat, dat blijkt ook wel uit het feit dat kopers (kunnen door strengere eisen minder lenen) en verkopers (merendeel blijft gewoon zitten waar hij zit, wonen moet je immers toch) elkaar niet meer kunnen vinden in de vraagprijzen.
Als koper bepaal je natuurlijk zelf wat je uit wilt (en kunt) uitgeven. En als jij 1000,- voor een auto wilt uitgeven, dan mag dat natuurlijk. Je rijdt dan alleen niet in mijn auto weg.![]()
Welnee, het stagneert nu omdat kopers minder mogen lenen en bovendien vrijwel niemand meer net als een paar jaar geleden 'alvast' een huis koopt voordat het huidige huis verkocht is. Niet iets om je druk over te maken. (Moet je sowieso nergens over doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
verlies nemen kost tijd om te accepteren. zodra die acceptatiefase er is voor veel mensen komt het wel weer in beweging.
Maar Donner zei toch dat het niet kon???quote:Amsterdam nam het gros voor zijn rekening met 97.000 vierkante meter aan kantoorruimte die werd verbouwd tot studentenkamers of appartementencomplexen.
Klopt, hij heeft nu eindelijk de vraagprijs verlaagd, heeft meteen effect op het aantal bezichtigingenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verlies nemen kost tijd om te accepteren. zodra die acceptatiefase er is voor veel mensen komt het wel weer in beweging.
Deze man moet ook verkopen, hij en zijn vriendin zijn uit elkaar en ze hadden samen het huis gekocht. Geen van beide kan echter in zijn eentje de hypotheek rond krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat gaat alleen maar op als de verkoper om een of andere reden moet verkopen. De meeste verkopers wonen prima en hebben meer dan tijd zat, dat blijkt ook wel uit het feit dat kopers (kunnen door strengere eisen minder lenen) en verkopers (merendeel blijft gewoon zitten waar hij zit, wonen moet je immers toch) elkaar niet meer kunnen vinden in de vraagprijzen.
Dan ben je inderdaad als verkoper afhankelijk van de koper. Sowieso lijkt het me dan het beste om z.s.m. de knoop door te hakken, dan ben je van elkaar af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze man moet ook verkopen, hij en zijn vriendin zijn uit elkaar en ze hadden samen het huis gekocht. Geen van beide kan echter in zijn eentje de hypotheek rond krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |