ah okay, ja ik weet t ook niet hoor, ik roep ook maar watquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:59 schreef Pvoesss het volgende:
Een roesje kan niet, hoe dat zit weet ik eigenlijk niet echt
Ze lacht al een poosje maar krijg het niet op de fotoquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:23 schreef Fannetje het volgende:
FR, hoe is het eigenlijk met jouw kleine meisje? Lacht ze al? Heb je wat nieuwe foto's?
Jaaa! dat doet mijnes ook! Oh wat schetig is dat toch he? Filmpjes van maken hoor, zo lief <3quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Niet helemaal de eerste keer, maar Dottir zegt steeds bda bda bda en dat klinkt zo poppig
Wat ze vanmorgen wel voor het eerst deed is doelgericht rollen. Niet meer alleen van rug naar buik, maar doorrollen tot ze bij het gewenste object is. Trotse blik erbij
quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jaaa! dat doet mijnes ook! Oh wat schetig is dat toch he? Filmpjes van maken hoor, zo lief <3
en hoe je dan zelf ook als een klapjosti mee zit te bda bda bda-en in de hoop dat ze het nog vaker zegt![]()
Wel beetje jammer van de regeldag, hopelijk snel voorbij.
Denk je dat t aan je nieuwe voedingsschema/hoeveelheid ligt? of gewoon een 6-maanden-regeldag?
Brrrr.. succes! Morgen krijgt Larissa de 2e set inentingenquote:Op maandag 15 augustus 2011 07:16 schreef cleany het volgende:
sterkte pvoesss.
alle nieuwe voedingen en medicijnen ten spijt heeft Evan (en wij ook) een zwaar weekend gehad. Veel last van reflux, krampjes en harde ontlasting. Hij heeft overdag dan ook geen van beide dagen geslapen.
Daar bovenop krijgt hij vandaag ook nog z'n eerste inentingen....arme jongen...
Hoe lang zijn jullie bezig met medicatie?quote:Op maandag 15 augustus 2011 07:16 schreef cleany het volgende:
sterkte pvoesss.
alle nieuwe voedingen en medicijnen ten spijt heeft Evan (en wij ook) een zwaar weekend gehad. Veel last van reflux, krampjes en harde ontlasting. Hij heeft overdag dan ook geen van beide dagen geslapen.
Daar bovenop krijgt hij vandaag ook nog z'n eerste inentingen....arme jongen...
Wij zijn ook gestopt met nutriton! Alleen de medicatie is voldoende en van die nutriton raakte ze alleen maar verstopt. Nu is ze echt een gelukkiger meisjequote:Op maandag 15 augustus 2011 08:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe lang zijn jullie bezig met medicatie?
en geven jullie nog steeds nutriton? De effecten daarvan zijn namelijk niet zonder meer bewezen bij het bestrijden reflux. Je zou kunnen overwegen om de nutriton gewoon weg te laten en enkel de medicatie te geven.
Hier zagen we echt verbetering met medicatie tegen reflux, maar de echte verbetering kwam pas toen we naar allergieën gingen kijken. Misschien is het de overweging waard om aan een kma te denken?
We zijn nu een week bezig ermee, maar het lijkt vooralsnog eerder slechter dan beter te worden. Misschien is dat gewenning?quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe lang zijn jullie bezig met medicatie?
en geven jullie nog steeds nutriton? De effecten daarvan zijn namelijk niet zonder meer bewezen bij het bestrijden reflux. Je zou kunnen overwegen om de nutriton gewoon weg te laten en enkel de medicatie te geven.
Hier zagen we echt verbetering met medicatie tegen reflux, maar de echte verbetering kwam pas toen we naar allergieën gingen kijken. Misschien is het de overweging waard om aan een kma te denken?
Wennen zou kunnen, volgens mijn eigen kinderarts ging het 50/50; het ene kind gaat er flink van aan de poeperette, het andere kind raakt hopeloos verstopt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:53 schreef cleany het volgende:
[..]
We zijn nu een week bezig ermee, maar het lijkt vooralsnog eerder slechter dan beter te worden. Misschien is dat gewenning?
's ochtends Omneo met Nutriton, laxeermiddel (ik weet de naam even niet) en half maagtabletje zoals aangegeven door kinderarts en de rest van de dag Enfamil (speciale dieetvoeding tegen reflux) met Kindicol en Cinababy. Elke keer ook Infacol erbij.
Ik ben ervan bewust dat hij pas 2 maanden oud is, maar het laxeermiddel lijkt niet helemaal te werken en dat de reflux weer terug komt is ook niet positief. Het is vooral zo zielig en slopend voor die kleine dat hij hierdoor alleen 's nachts 6/7 uurtjes slaap mee kan pakken.
foto's foto's foto's!quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ze lacht al een poosje maar krijg het niet op de foto
Ze speelt nu ook met de mobile
foto's komen morgen ze ligt nu tegen mij aan te slapen dus kan niet opstaan
ik weet hoe het is...ik krijg ook nooit een echte glimlach op de foto.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ze lacht al een poosje maar krijg het niet op de foto
Ze speelt nu ook met de mobile
foto's komen morgen ze ligt nu tegen mij aan te slapen dus kan niet opstaan
Mijn kinderen hebben allemaal (uiteindelijk) kv gekregen. Bij de oudste heb ik geen Rapley geprobeerd en bij de middelste wel. Bij de jongste ga ik het ook wel weer doen denk ik of een combinatie van. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik qua eten geen verschil merk, ze eten allebei even goed (of slecht).quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:36 schreef Jeetjejom het volgende:
Zijn er hier trouwens mama's die kv geven en toch Rapley hebben geprobeerd? Wij willen het namelijk nu wel gaan doen, maar het schijnt bij flessenkindjes moeilijker te gaan...
quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:01 schreef Troeta het volgende:
Ja, waarom kan kv niet op verzoek denk je? Het is alleen een beetje letten op de maximum hoeveelheid.
Dat leunen deed ze al heel snel. Vooral als ze boos is je ziet het niet goed maar ze huilt daar wel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:23 schreef danic het volgende:
Wat wordt ze groot f_r! En zo sterk, leunend op d'r armpjes
Jep, dat was ook mijn ervaring bij Ivan! En zo zien Lena's dagen er op de opvang en bij mijn lief anders uit dan bij mij. Als ze bij mij niet wil slapen dan voed ik haar bijvoorbeeld even in slaap, maar als dat niet gaat dan blijft ze langer wakker, slaapt ze minder en dan komt ze de dag ook prima door.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar je bij borstvoeding ook veel sneller aanlegt zoek je bij kv het vaak toch ook in andere dingen dan alleen maar honger en leer je op andere manier troosten ook.
Lena slaapt ook nog steeds niet door. Op een of andere manier heb ik zo'n gevoel dat ze dat rond de leeftijd van 8 maanden gaat doen. Vraag me niet waarom!quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Vriend vertelde van de week op zijn werk dat ze al zo geod doorslaapt nou en bedankt nu doet ze dat niet meer.
Ik heb gauw een foto gemaakt en haar toen maar gepakt onze dramaqueen. En ze ligt bijna altijd met haar hoofd naar links of rechtsquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lena slaapt ook nog steeds niet door. Op een of andere manier heb ik zo'n gevoel dat ze dat rond de leeftijd van 8 maanden gaat doen. Vraag me niet waarom!
Ze is inderdaad sterk, hè? Heb je ook een foto van haar van vooraf genomen? Daar ben ik zo benieuwd naar!
Sinds hij o.a. banaan krijgt poept hij tig keer per dag. Voorheen 1x dus dat zit wel snorquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:50 schreef danic het volgende:
Oeh DML, das niet te hopen. Kijk wel uit met banaan hè, je zit ook niet wachten op een verstopping (maar dat zal je heus wel weten)
Tot Ivan brood ging eten heb ik bijvoeding als een leuk extraatje gezien en hem zoveel flessen gegeven als hij nodig had (met een maximum van 1 liter). Toen hij overdag brood ging eten was het ineens heel makkelijk om een fles te schrappen. En de late fles schrappen ging om een of andere merkwaardige reden ook eenvoudig.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, wat was jouw ervaring met toch ook wel grote eter Ivan en rapley? Met rapley krijgt Puck veel te weinig binnen om een fles te vervangen en ook te weinig om hem happy te laten zijn. Had Ivan hier geen last van?
Oh, shoot!quote:Puck heeft trouwens eczeem in zijn gezicht dus we hebben alles geschrapt en hij krijgt nu alleen banaan, flesvoeding en rijstebloem in de laatste fles. Hiervan weten we zeker dat het veilig is voor hem.
Ik mag toch hopen dat het niet gluten of iets dergelijks is![]()
![]()
Haha, dat belooft nog wat als je haar nu al moeilijk op de foto krijgt!quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:49 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb gauw een foto gemaakt en haar toen maar gepakt onze dramaqueen. En ze ligt bijna altijd met haar hoofd naar links of rechts
[ afbeelding ]
deze is nog het meest van voren
Als je nu wat losse bonen kookt met een appeltje erbij gaat dat er waarschijnlijk wel heel goed inquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:03 schreef Troeta het volgende:
Mex zou graag wel 2 potjes willen, vooral waar bruine bonen inzitten.
Ik geef hem nu vaak een potje en dan verder wat broccoli/aardappel/spaghetti/watdanook en dan gaat er nog aardig wat in.
Geef ik geen potje word ie s'nachts brullend van de honger wakker.
Vanavond ga ik zelf chiliconcarne maken, ga ik hem wat losse bonen geven, ben benieuwd!
Ik vind vast eten eigenlijk te belangrijk om het bijvoeding te noemen. Kan me echt niet voorstellen dat een kindje nog steeds 5 flessen drinkt met 10 maanden en maar een paar hapjes vast voedsel.
Ik vind het belangrijker om een kind niks op te dringen. Dat vaste voedsel komt wel, bij het ene kind al heel snel en bij het andere kind kan het wat langer duren. Belangrijker dan het opvullen van een kind met vast voedsel en ook belangrijker dan het oefenen van de motoriek vind ik het introduceren van een groot aantal pure smaken. De smaakontwikkeling doet er al vroeg toe en vanaf een bepaalde leeftijd worden kinderen te eigenwijs om nog alles te proberen. Ik geloof dat Sola in het dreumestopic schreef dat dat ongeveer is vanaf 14 maanden en die ervaring heb ik ook met Ivan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:03 schreef Troeta het volgende:
Ik vind vast eten eigenlijk te belangrijk om het bijvoeding te noemen. Kan me echt niet voorstellen dat een kindje nog steeds 5 flessen drinkt met 10 maanden en maar een paar hapjes vast voedsel.
Het is ook geen fijn idee dat je misschien de basis aan het leggen bent voor overgewicht waar een kind de rest van z'n leven mee zal kampen.quote:
Chili con carne was en is hier een groot succes! Ik heb het nooit hoeven zoeten met appel. Ivan vindt de kidneybonen zelfs lekkerder dan het gehakt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:03 schreef Troeta het volgende:
Vanavond ga ik zelf chiliconcarne maken, ga ik hem wat losse bonen geven, ben benieuwd!
Maak je nog niet meteen teveel zorgen. Anne had precies hetzelfde een paar weken nadat ze aan de bijvoeding ging. Grote plekken eczeem in haar gezicht. Ik vroeg me ook af of het van eten kwam, maar kwam er maar niet achter door wat. Ze had geen andere klachten. Anne had er trouwens verder geen last van, alleen als ze heel moe was krabde ze eraan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft trouwens eczeem in zijn gezicht dus we hebben alles geschrapt en hij krijgt nu alleen banaan, flesvoeding en rijstebloem in de laatste fles. Hiervan weten we zeker dat het veilig is voor hem.
Ik mag toch hopen dat het niet gluten of iets dergelijks is![]()
![]()
Echt meen je dit nu serieus? Omdat een kind goed eet leg je meteen een basis voor een overgewicht?? Ik vind dat eigenlijk best overdreven, zeker als een kind verder niet van een lijntje afwijkt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook geen fijn idee dat je misschien de basis aan het leggen bent voor overgewicht waar een kind de rest van z'n leven mee zal kampen.
Dat doet Soneal ook, soms heb ik het idee dat het gewoon een leuke sensatie is, want het voelt ook een beetje raar als je nee schudt zoals hij dat doet.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:29 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofietje schudt al maanden de hele dag nee. Ik heb nou niet het idee dat ze enig idee heeft wat ze doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |