abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100748979
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:16 schreef cleany het volgende:
sterkte pvoesss.
alle nieuwe voedingen en medicijnen ten spijt heeft Evan (en wij ook) een zwaar weekend gehad. Veel last van reflux, krampjes en harde ontlasting. Hij heeft overdag dan ook geen van beide dagen geslapen.

Daar bovenop krijgt hij vandaag ook nog z'n eerste inentingen....arme jongen...
Hoe lang zijn jullie bezig met medicatie?
en geven jullie nog steeds nutriton? De effecten daarvan zijn namelijk niet zonder meer bewezen bij het bestrijden reflux. Je zou kunnen overwegen om de nutriton gewoon weg te laten en enkel de medicatie te geven.

Hier zagen we echt verbetering met medicatie tegen reflux, maar de echte verbetering kwam pas toen we naar allergieën gingen kijken. Misschien is het de overweging waard om aan een kma te denken?
:)
pi_100749109
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

en geven jullie nog steeds nutriton? De effecten daarvan zijn namelijk niet zonder meer bewezen bij het bestrijden reflux. Je zou kunnen overwegen om de nutriton gewoon weg te laten en enkel de medicatie te geven.
Hier zagen we echt verbetering met medicatie tegen reflux, maar de echte verbetering kwam pas toen we naar allergieën gingen kijken. Misschien is het de overweging waard om aan een kma te denken?
Wij zijn ook gestopt met nutriton! Alleen de medicatie is voldoende en van die nutriton raakte ze alleen maar verstopt. Nu is ze echt een gelukkiger meisje :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100749231
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

We zijn nu een week bezig ermee, maar het lijkt vooralsnog eerder slechter dan beter te worden. Misschien is dat gewenning?
's ochtends Omneo met Nutriton, laxeermiddel (ik weet de naam even niet) en half maagtabletje zoals aangegeven door kinderarts en de rest van de dag Enfamil (speciale dieetvoeding tegen reflux) met Kindicol en Cinababy. Elke keer ook Infacol erbij.

Ik ben ervan bewust dat hij pas 2 maanden oud is, maar het laxeermiddel lijkt niet helemaal te werken en dat de reflux weer terug komt is ook niet positief. Het is vooral zo zielig en slopend voor die kleine dat hij hierdoor alleen 's nachts 6/7 uurtjes slaap mee kan pakken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:59:23 #229
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100749332
Bij Olivia gaat het na 4 dagen lactulose gelukkig wat beter. Wat voor medicijnen krijgt Evan Cleany?

En...vandaag ook eerste prikjes. Brrr, ik zie er best tegenop nu het eindelijk wat beter gaat en ze wat minder huilt... :@
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:02:12 #230
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100749370
Oh, tegelijk gepost... Althans ik ben wat traag op de foon...

Wat balen Cleany dat het allemaal nog niet optimaal werkt zo. Hier ook Omneo en Infacol en extra water in de fles. Lactulose lijkt hier wel te helpen. Hopelijk hebben ze straks op het consultatiebureau nog goede tips voor jullie!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100749630
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:53 schreef cleany het volgende:

[..]

We zijn nu een week bezig ermee, maar het lijkt vooralsnog eerder slechter dan beter te worden. Misschien is dat gewenning?
's ochtends Omneo met Nutriton, laxeermiddel (ik weet de naam even niet) en half maagtabletje zoals aangegeven door kinderarts en de rest van de dag Enfamil (speciale dieetvoeding tegen reflux) met Kindicol en Cinababy. Elke keer ook Infacol erbij.

Ik ben ervan bewust dat hij pas 2 maanden oud is, maar het laxeermiddel lijkt niet helemaal te werken en dat de reflux weer terug komt is ook niet positief. Het is vooral zo zielig en slopend voor die kleine dat hij hierdoor alleen 's nachts 6/7 uurtjes slaap mee kan pakken.
Wennen zou kunnen, volgens mijn eigen kinderarts ging het 50/50; het ene kind gaat er flink van aan de poeperette, het andere kind raakt hopeloos verstopt.
Zij vond het onzin om iets te gaan geven wat niet bewezen hielp, daar verstopt van te laten raken en dan vervolgens ook weer laxeermiddel erbij te gaan geven. Maar goed, bij ons spelen meer problemen die ervoor zorgen dat poepen een belangrijk issue is ;)

Ik ken het probleem, echt, het huilen is slopend, maar daarom zeg ik ook, kijk verder. Je hebt de diagnose reflux en daar wordt wat aan gedaan, dat is heel fijn. Maar de kous hoeft er niet mee af te zijn.
Het vele huilen en buikkramp hebben ondanks de reflux-medicatie herken ik wel namelijk. Ik dacht ook dat het over moest zijn na het krijgen van medicijnen maar er bleven klachten bestaan die pas weggingen na een dieet.
pi_100749882
pfffff goedemorgen :O
Wat een nacht. Zat ik hier eerst mooie verhalen op te hangen dat dochterlief zo snel al lekker doorsliep, nou dat is dus verleden tijd. Sinds een week of 5 komt ze ineens weer een keer 's nachts. Niet zo erg, maar de laatste paar nachten slaapt ze gewoon maar 3 uur achter elkaar en al het speenploppen ten spijt, alleen een fles helpt dan even. Ik ben kapot, vannacht mocht ik 4 uur van d'r slapen :O }:|
pi_100750072
ai Danic...dat zijn weer zware nachten...sterkte!
pi_100751132
Tja, ben ook aan het denken of we dit kunnen veranderen en heb 2 opties: 1 = stoppen met de co-sleeper en ook 's nachts weer in haar eigen bedje, kijken wat dat brengt.
Dat wil ik eerst even overleggen met mijn vriend en dan eventueel al vanavond uitproberen.
Het tweede heeft met haar voeding te maken, dus daar wil ik nog even mee wachten. Maar volgens mij is ze gestopt met doorslapen nadat we zijn gaan mengen met nutrilon omneo.
Misschien werkt het beter al we haar laatste fles alleen met standaard geven, zonder omneo. Maar ik wil niet teveel met haar voeding klooien, dus ik wil eerst even het bedje uitproberen.

Ze was net een uurtje wakker en nu ligt ze hier op de bank te knorren }:| Maar ja, dat zit er voor mij even niet meer in.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:36:42 #235
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100751270
Dames, sorry, maar ik krijg het echt niet bijgehouden allemaal.....

Ik zie heel veel eerste keren iig! En F_R al naar maat 2!!!! (ik weet nog dat ik dat bij Jorja een hele grote stap vond)

Hier gaat alles zijn gangetje, Espen is een redelijk tevreden ventje, hij slaapt alleen overdag bijna niet, maar vanaf 9 uur 's avonds slaapt ie tot ergens 5-6:30 uur dus dat liever dan dat ie overdag veel slaapt!

En alle onderzoek-kindjes, veel succes!!!!!

Zijn er hier trouwens mama's die kv geven en toch Rapley hebben geprobeerd? Wij willen het namelijk nu wel gaan doen, maar het schijnt bij flessenkindjes moeilijker te gaan...
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:35:26 #236
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100752886
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze lacht al een poosje maar krijg het niet op de foto
Ze speelt nu ook met de mobile

foto's komen morgen ze ligt nu tegen mij aan te slapen dus kan niet opstaan
foto's foto's foto's! *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100753808
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze lacht al een poosje maar krijg het niet op de foto
Ze speelt nu ook met de mobile

foto's komen morgen ze ligt nu tegen mij aan te slapen dus kan niet opstaan
ik weet hoe het is...ik krijg ook nooit een echte glimlach op de foto.
lijkt me leuk om te zien hoe ze er nu uit ziet :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:18:08 #238
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_100754315
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:36 schreef Jeetjejom het volgende:

Zijn er hier trouwens mama's die kv geven en toch Rapley hebben geprobeerd? Wij willen het namelijk nu wel gaan doen, maar het schijnt bij flessenkindjes moeilijker te gaan...
Mijn kinderen hebben allemaal (uiteindelijk) kv gekregen. Bij de oudste heb ik geen Rapley geprobeerd en bij de middelste wel. Bij de jongste ga ik het ook wel weer doen denk ik of een combinatie van. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik qua eten geen verschil merk, ze eten allebei even goed (of slecht).
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_100754649
Ik zou ook eerlijk gezegd geen reden zien waarom dat met flesgevoedde kindjes zo'n probleem zou moeten zijn?

Evie van BJ kreeg ook Rapley. Die kreeg dan wel borstvoeding maar de eerste 5 maanden uitsluitend met een fles. En ik geloof dat de kindjes van Simmu ook rapley hebben gekregen? (en kv op verzoek, dat dat kan in nederland! :+ ). Ohja en de jongste van Freecell natuurlijk! die krijgt ook flesvoeding en rapley.
Nouja goed. Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat kindjes die flesvoeding krijgen een iets andere mondmotoriek hebben aangeleerd en dus andere spiergroepen hebben getraind, en dat bv-kindjes meer bloot staan aan verschillende smaken melk zeg maar en daardoor een bredere smaakbeleving hebben.

Maar...
fles/kunst-gevoede kindjes zitten natuurlijk niet allemaal met hun bakkes op hun knieen de hele dag te kwijlen van de slechte mondmotoriek ;) en ik ken ook genoeg kindjes die langdurig bv kregen en die weinig 'lusten' evenals kindjes die kunstvoeding kregen die gewoon alles naar binnen schuiven.

Probeer het gewoon, lees je een beetje in over Rapley en lees dan gewoon flesvoeding waar borstvoeding staat.
pi_100755796
Jeetjejom, Driekus heeft ook gerapleyd en heeft maar 5 weken (deels) borst gehad. Het kan dus wel.

Ik kom net terug van de fysio met een enorme domper. De afplatting van Tienus zijn hoofd is veel sterker dan bij Driekus destijds. Oke, dat is niet zo'n ramp, daar gaan we aan werken. Maar toen ze wat dingen ging testen en uitproberen ging het mis met Tienus. Hij stikte zowat en spuugde flink en ook door zijn neus. Het was zo sneu om te zien en ook de fysio schrok ervan. Omdat hij ook echt niet met zijn hoofd een andere kant op wil dan rechts, vermoed ze nu dat er iets goed vastzit in zijn nek. Dus op naar de manueel therapeut, maar ja, tis hier nog vakantie dus we kunnen pas volgende week vrijdag terecht. Ik ga dus maar eens op zoek naar een osteophaat hier in de buurt, misschien heeft die eerder plek.
En ik voel me nu echt even zo beroerd. Dat stomme geklooi met die nutritron is dus symptoombestrijding ipv dat iets oplost. Tenminste, daar lijkt het nu dus op. Fysio was ook echt verbaasd dat ie niet meer huilt, het moet em behoorlijk dwars zitten allemaal.
En nu moet ik op zoek naar een zijligingskussen. Hebben ze die dingen niet bij de babydump ofzo?

Sorry voor de egopost...het zit me echt hoog.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100755808
Floris heeft bv en kv gehad (toen we begonnen met bijvoeden had ie langer bv dan kv gehad zelfs ;)) en die wilde geen rapley hoor. Sowieso wilde hij niks...Nu eet ie alles en rapley wil ook wel.
(en hij kreeg ook kv op verzoek :P)
pi_100755819
ai...de maagtabletten blijken vervelende bijwerkingen te hebben.
wat het precies is weet ik niet, maar hij heeft een rode bult onder z'n tong, dus waarschijnlijk is hij daarvan zo overstuur. We horen nog vandaag van de kinderarts wat we er aan kunnen doen.
pi_100755927
Sofie krijgt ook kv op verzoek (altijd gehad eigenlijk sinds de bv) en van rapley moest ze in het begin niks weten. Nu doen we een combi. Kijken per dag wat er het makkelijks/prettigst is. Ze lust nu zo goed als alles.

Shit zeg Mefke. Geen idee waar ze die dingen verkopen. Volgens mij slaapt S van TM in zo'n ding. Misschien weet zij waar ze te koop zijn.
*poef* nu is het weg
pi_100755931
JeetjeJom, ik heb het geprobeerd Rapley, maar het ging hem te langzaam. Hij werd boos en gooide alles weg en ging heel hard brullen. Volgens mij ook een reden dat de bv niet lukte.
Maar hij was al een heel hongerig babietje hoor.
Dus nu doen we een combinatie, vind ik zelf eigenlijk ook veel beter achteraf.
pi_100755964
Ja, waarom kan kv niet op verzoek denk je? Het is alleen een beetje letten op de maximum hoeveelheid.
pi_100756077
Mefke, wat een tegenvaller zeg. Ik gok dat je zo'n kussen wel bij een babydump oid moet kunnen krijgen..

En cleany, wat vervelend van die bijwerkingen.
pi_100756197
Mefke, Prenatal hebben die dingen toch ook? Babydump zal ze ook vast wel hebben! Sterkte ermee!
pi_100756231
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:01 schreef Troeta het volgende:
Ja, waarom kan kv niet op verzoek denk je? Het is alleen een beetje letten op de maximum hoeveelheid.
:D

dat was een grapje lieve schatten :P juist omdat er door veel kv-moeders vaak toch in schema's gedacht wordt terwijl fv natuurlijk heel goed ook op verzoek kan.
pi_100756317
Mef :*

kun je niet op marktplaats zoeken voor zo'n kussen en dan op postcode zeg maar, dat je er eentje in de buurt hebt, kun je hem op gaan halen :)
prenatal heeft ze ook geloof ik ja.

Vervelend allemaal -O-
pi_100756340
Babydump e.d. verkopen die kussens ja. Ik heb er hier nog eentje liggen maar ik woon niet in de buurt helaas.

Kv kan prima op verzoek maar volgens mij zit er uit eindelijk bij veel kindjes dan toch snel een soort schema in. Bij Puck in ieder geval wel. Tevens kan je inderdaad niet maar klakkeloos blijven geven ondanks de vraag. Waar je bij borstvoeding ook veel sneller aanlegt zoek je bij kv het vaak toch ook in andere dingen dan alleen maar honger en leer je op andere manier troosten ook.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')