Turquaz52 | maandag 8 augustus 2011 @ 21:06 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • rival, E39 528i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() | |
Herr.Flick | maandag 8 augustus 2011 @ 21:51 |
Koppakking kapot?![]() | |
Turquaz52 | maandag 8 augustus 2011 @ 23:42 |
Vandaag me 'winter' velgen er weer ondergepleurd en ietsjes omlaag geschroefd, mag nog een beetje meer vind ik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Und..? ![]() | |
YoshiBignose | maandag 8 augustus 2011 @ 23:48 |
ZUCHT! | |
Athmozz | maandag 8 augustus 2011 @ 23:49 |
waarom haal je je veren er niet gewoon uit en laat je hem op de baan rusten? véél groter contactoppervlak, dus betere wegligging... | |
Maharbal | maandag 8 augustus 2011 @ 23:50 |
Kan nog minimaal een halve meter lager. | |
Turquaz52 | maandag 8 augustus 2011 @ 23:51 |
gewoon nog 1 cm ![]() | |
Mikkie | maandag 8 augustus 2011 @ 23:53 |
Je kunt nu toch al geen drempel meer normaal over? En als je beweert van wel, dan nodig ik je wel hier in de buurt uit, leer je het zo af ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 06:40 |
@Mikkie.. It sucks to roll hard.... Wie laag wil zijn , moet omrijden... Laag is makkelijk, fitment is een uitdaging... Dit ziet er wel erg ielig uit hoor... Wielkassen moeten gevuld zijn... ![]() ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 9 augustus 2011 @ 07:25 |
TE laag... ![]() | |
rival | dinsdag 9 augustus 2011 @ 08:11 |
en waarom the fuck hou je je dan niet ff een half uurtje bezig met BIJVOORBEELD de skirt, de tering hey, ff spuitbussie wit erover en het lijkt tenminste ergens op.... ipv elke keer andere gare wielen, gare verlagingen en shit... doe eens iets nuttigs. | |
Catch22- | dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:20 |
Ik haat het nu al dat ik sommige drempels met minder dan 40km/u moet nemen, zo'n lage auto is NIET TE doen. Ik vind het ook nog eens niet mooi, maar het is bovenal erg kut. Maatje van me had vroeger (toen we 18 waren) een Golf II die ook zo katse laag hing. Als je een drempel wou nemen moest je er schuin overheen ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:10 |
Was laatst bij de sloop geweest en had 2 depo mistlampen(waren bijna splinternieuw) gekocht voor 30 euro(normaal 40 euro per stuk) Dus ik haal mijn oude mistlampen eruit en opeens KRAK. Aan beide kanten is er iets kapot gegaan in de bracket waardoor mijn mistlampen niet meer vastklikken -.- ![]() 04 DRAAGRAAM MISTLAMP LINKS 1 03/1992 63178357393 $30.05 04 DRAAGRAAM MISTLAMP RECHTS 1 03/1992 63178357394 $30.05 Een beetje 50 euro betalen voor zo n plastic ding -.- | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:15 |
@catch22: ieder zijn mening toch? Ik hou van lage met goed gevulde wielkasten wagens.. | |
rival | dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:19 |
Zo horen ze toch ook ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:23 |
ja ik vind van wel... Maar begrijp ook dat mensen dat niet praktisch vinden.. Drempels zijn er trouwens om jou je snelheid te laten zakken... | |
YoshiBignose | dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:55 |
Er is een verschil tussen goed gevuld, of gewoon overdreven laag. Ik hou ook van een goed gevulde wielkast, maar de wielen moeten niet in de wielkast verdwijnen zeg maar. Dus zo: Maar niet zo: | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:57 |
AQ wahahhaha, is mij ook overkomen met mijn rechter mistlamp ![]() ![]() Wat denk je dat dat is daar onder? Dat me lak er van afbladerd..?:') Da is gewoon kit, ben er gewoon niet aan toegekomen om kitverwijderaar te kopen.. En het doet me nu toch niets dus laat het er maar aan plakken.. En BIJVOORBEELD mijn mistlamp steuntje: Er komt vandaag een 'nieuw' coupe na de sloop hier, dat is dan het eerste de beste wat ik er onderuit ga halen.. Dan is ie op de kier aan de linkerkant van me bumper aan de beurt, maar dat is een slijp/las werk waar ik nu de mogelijkheid niet voor heb. En als laatst: deze 'gare' velgen (welke nogmeer trouwens? ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:05 |
@yoshi... Die eerste is niet gevuld hoor.. Wheelgap van hier tot Tokyo.. Haha.. Die 2de is toch rondom prachtig gevuld... Maar nogmaals das smaak... | |
YoshiBignose | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:06 |
Laten we het daar maar op houden dan ![]() | |
Mikkie | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:23 |
Gaan jullie nou echt omrijden omdat je auto te laag is? De tering...mijn auto is een gebruiksvoorwerp, geen showobject. Jullie zijn niet wijs ![]() Je bent toch ook al je comfort kwijt dan...? | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:28 |
@Mikkie... Je zegt het zelf al.. Mijn hobby is mijn auto.. En zeker geen gebruiks voorwerp! Dusssss... | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:28 |
Nope, ik niet.. Ik rij even zacht als eerst.. Schroefset ftw ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:29 |
ten tweede... Comfort is ook betrekkelijk! | |
Maharbal | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:48 |
Als je even 'zacht' als eerst rijdt, dan reed je voorheen ook zonder shockdempers en/of dempers die horen bij een fiets. Als je gaat verlagen lever je in op comfort, schroefset of niet. Je gaat niet voor elke drempel je schroefset omhoog halen en/of zachter afstellen, en jij hebt zeker weten de electrische / pneumatische meuk niet. Als je gaat verlagen, lever je in op comfort. Ieder z'n eigen ding, maar ga geen onzin verkondigen dat een schroefset (helemaal een goedkope, want ik geloof niet dat jij een fatsoenlijke hebt) ervoor zorgt dat je comfort behoudt terwijl je (idioot) laag staat. Geef mij maar de middenweg. De E46 coupé is van zichzelf iets lager. Uit esthetisch oogpunt mag hij nog iets lager, maar veel hoeft niet. Zo'n eiback-pro kit is nagenoeg perfect, met een beetje rake erbij. Veel lager wordt niet meer praktisch. Ik hoefde ook niet lager op mijn -35mm/-35mm H&R op de E30. Verder mag iedereen rijden hoe hij of zij wil uiteraard. Ik vind het soms wel mooi als een auto zo laag staat, maar het is niet praktisch. Laat staan dat ik met een compleet dropped auto op m'n werk / bij klanten ga verschijnen. [ Bericht 3% gewijzigd door Maharbal op 09-08-2011 13:01:30 ] | |
Catch22- | dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:54 |
mijn fiets heeft gewoon dempers op de voorvork y0! | |
Mikkie | dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:02 |
Wat lager, maar niet té laag, is wel mooi ja. Maar het moet wel handig blijven ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:44 |
Tuurlijk was ie een stuk comfortabeler toen ie zo'n kleine 15 meter hoger stond, maar hij rijdt nogsteeds even fijn, heb vrienden die op schroefsets van 600+ euro rijden, maar dat is net een stuiterbak, de mijne voel je de kleine putjes enzo wel, maar steentjes enzo voel ik niet, hij stuitert niet en tja, over dat drempel gedoe: electrische/pneumatische meuk zou wel fijn zijn, want óf ik moet omrijden óf ik moet er schuin over, das wel kut.. maar dat is gewoon de keuze wat IK maak.. Als ik geen fatsoenlijke heb, wat dan wel? Ik heb een goede set er onder waar ik persoonlijk erg blij mee ben. Comfort, afstelmogenlijkheid en degelijkheid.. Ik rij liever op een schroefset zodat ik van zomer tot winter een ander afstelling kan doen en als ik andere velgen er onder pleur weer wat hoger of lager kan instellen dan een vaste verlaging.. Ik hou gewoon van geslamde auto´s.. De lager, de beter. ![]() | |
rival | dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:46 |
dat is dus exact wat ik bedoel.. te fucking lui om wat kit weg te halen, of een bumpertje recht te hangen maar wel maanden bezig om de juiste lampjes en knippers erin te krijgen enzo.... | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:50 |
Zoals ik al zei: ik KAN de bumper niet recht hangen momenteel omdat het een slijp/las werk is.. Remember dat de auto Rechtsvoor schade had vroeger..? ![]() En kitverwijderaar.. pff komt nog wel.. het stoort me niet, me front is belangrijker voor mij.. ![]() | |
HFdude | dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:22 |
Heb ik alleen met me vriendin.... Ps iemand nog interesse in Eibach veren (nieuw) voor een E61 met luchtvering? | |
YoshiBignose | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:04 |
Heeft die kit in haar gezicht dan? ![]() | |
rival | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:33 |
je front.. logisch.... je kont zien ze toch nooit ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:44 |
![]() | |
Catch22- | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:45 |
áls je zou rijden misschien wel | |
YoshiBignose | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:52 |
Een witte flits met zwarte vlekken ![]() | |
Catch22- | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:55 |
en afvallende onderdelen | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:55 |
![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:56 |
![]() Mijn mistlamp fix ik morgen ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:19 |
Waarom niet... als je iets wil moet je doorzetten... geen half werk... ik rij 8k per jaar voornamelijk stads.. Misschien niet veel maar, ook met 15k zou ik het doen... Waarom zou je niet met een verlaagde auto voor de deur kunnen komen? Om praktische redenen geef ik je misschien gelijk.. om andere redenen is het gewoon larie.. Ruil dan gelijk je BMW in voor een Prius.... ![]() Wat betreft comfort verkies ik mijn schroefset ver boven OEM schokbrekers met eibach veren combi.. Ik sta niet voor Turq in.... Heb dit een anderhalf jaar gereden... maar mijn god wat een verschil... Wat heeft je E46 gelopen? een ton? Meer? en dan nieuwe Eibach veren.. Hmmm alles behalve een ideale combi hoor! Snap zowiezo dat we zo "geflamed" worden omdat we van lage wagens houden.. Wij zeiken toch ook niet over jullie 4x4 off road vehicles... ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:41 |
Dit zijn geen 4x4 offroads jullie overdrijven gewoon. Ga maar enquete houden gemiddelde mens en die vinden dat veel te laag. Doet er verder niet toe, als je het zelf mooi vindt moet je dat doen, maar ik vraag me af wat voor beroep je dan hebt als je zegt dat je daarmee naar een klant kan. Ze vonden mijn BMW al aso laat staan als ik het zo laag had met 20 inch, dan werd er echt wel wat van gezegd (eerder van de baas dan van een klant). Ik ben tevreden met mn eibach pro kit ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:43 |
Nog een optie om je laag bij de grond voort te bewegen:![]() BMW Original Federbruch (option 666) ![]() Omrijden voor een drempel. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:45 |
Wat is dat voor optie? Volgens mij heb je gewoon dikke kinderen en dikke hond achterin ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:51 |
Oh, is t weer zo ver hier, discussie over verlaagde auto's en 4x4s ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:07 |
@Fallen indd.. het is weer zover... ![]() @Yoshi.. Daarvoor stond er ook een smiley/duiveltje bij... Jij bent tevreden maar ik vind het achteraf echt bagger rijden... Mijnes had 2ton toen de Eibach eronder gingen... Ennuh.. 20" en heel laag is niet iets wat samen gaat... mijn 19" zijn er eigenlijk al te groot voor... | |
Gokhan03 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:12 |
Ik zit te denken xenon in mn lampen te doen maar mijn koplampen hebben geen lenzen:![]() Hiervoor zou ik dus ZKW koplampglazen moeten hebben toch? Dus zulke: ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:22 |
Hoe bedoel je je hebt geen lenzen..? Je hebt toch duidelijk wel 2 lenzen achter je glas..? ![]() Of bedoel je die bolle visogen? | |
Asgard | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:24 |
Ik wil een E46 coupé halen. Maar ik heb niet genoeg geld ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:27 |
Dan moet je een breekijzer meenemen. | |
Gokhan03 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:29 |
Nou ze zeggen toch dat je lenzen nodig hebt voor xenon zodat je anderen niet verblind? Kan ik gewoon xenon in mijn koplampen plaatsen zonder iets te vervangen? Ik wil namelijk 3 setjes kopen. Meteen de dimlichten, grootlicht en mistlampen. Lijkt me wel vet uitzien ![]() | |
Asgard | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:30 |
Mijn fout, geld om het aan te schaffen heb ik wel, voor het rijden en onderhouden alleen niet. ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:37 |
Tja dan heb je weinig aan een breekijzer... | |
rycemasta | dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:45 |
Die projectorlenzen/visogen geven geen garantie dat je anderen niet verblindt. Dat is allemaal afhankelijk van het interne ontwerp en hoe ze presteren in combinatie met een xenonlamp. Omdat een halogeenbehuizing, reflector of projector, in eerste instantie nooit ontworpen is om met een xenonlamp te werken, zal het resultaat van best goed tot ronduit slecht kunnen variëren. Maar over het algemeen geven de projectors wel minder strooilicht.. Beter niet inbouwen in koplampen met doffe lenzen die het lichtbeeld moeten verzorgen (je eerste foto), dan gaat het licht alle kanten op. Hou er rekening mee dat je niet meer kunt seinen met groot licht zodra er xenon in zit. | |
Gokhan03 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:23 |
Dat verhaal over doffe lenzen lijkt me sterk. Ieder auto krijgt in loop der tijd wel doffe lenzen omdat dit simpelweg niet te voorkomen is. Dus ik zou ze legaal in mijn auto mogen plaatsen zonder dat ik daarvoor mijn glazen voor hoef te vervangen? ![]() Uiteraard ga ik ze meteen laten afstellen | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:27 |
Neem gewoon Depo koplampen:![]() Gelijk van dat lens gezeur af.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:29 |
En neem geen Xenon in je grootlichten, dat is onzin. Mistlampen ala.. (heb ik zelf ook), maar Grootlichten? Naah.. Genoeg redenen om het niet te doen.. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:45 |
Ook genoeg redenen om geen xenon te nemen.... | |
gebrokenglas | dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:11 |
Angel lights. | |
gebrokenglas | dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:13 |
Hee Turq, is dit niet wat voor je? Zien er ook gelig uit...![]() | |
rycemasta | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:16 |
Ik heb het over lenzen die daadwerkelijk bedoeld zijn om het lichtbeeld te beïnvloeden, niet de glazen of plastic buitenkant. De buitenkant heeft uiteraard ook invloed op het lichtbeeld zodra deze beschadigd raakt, maar bij onderdelen die moeten zorgen dat het licht goed spreidt, is het effect veel erger. Bij sommige koplamptypes op de E36, verweren en verbranden deze binnenste schijven. Je kunt pas beoordelen of ze APK-waardig zijn zodra ze zijn ingebouwd. Dan kan het lichtbeeld beoordeeld worden en vervolgens of de hoeveelheid strooilicht voor jou, maar vooral jouw medeweggebruikers, acceptabel is. Afstellen doet overigens niets aan de hoeveelheid strooilicht. | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:19 |
Is wel leuk, maar i dunno man.. Ik heb nu me front helemaal OEM, angel eyes zouden (denk ik) niet passen.. Wordt het dan niet een beetje te druk? ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:21 |
Tsja, kweenie. 't is in elk geval behoorlijk uniek, er zijn maar weinig E36 met die dingen. Vooral 's nachts een tof gezicht. | |
Turquaz52 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:26 |
Ik zal er over na denken, bestaat er niet toevallig 3000k ccfl ringen..? | |
Maharbal | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:27 |
Je leest m'n post niet goed. Een subtiele verlaging kan prima, BMW levert het ook af-fabriek. Ik had het over compleet slammed. Nee, in mijn branche kan dat gewoon niet. Ik houd er ook niet van. Die van mij gaat volgende maand in de verkoop. Nog ff sparen ![]() | |
Mikkie | dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:01 |
Ieder z'n keuze ![]() | |
Maharbal | woensdag 10 augustus 2011 @ 08:35 |
Voor 15.000 is het misschien nog te overwegen. Maar 20k+ (laat staan 't dubbele) is andere koek | |
Rizkant | woensdag 10 augustus 2011 @ 10:35 |
meisjes.... Liever per hobbel 2x stuiteren, Dan 8x nadeinen... :p Nee, zonder dollen.. Ik heb zeker geen stuiterbak... Ik rij nu voor op 20 clicks achter op 22... Van de 32.. Hij rijdt inderdaad een stuk fermer maar that's it! | |
YoshiBignose | woensdag 10 augustus 2011 @ 10:41 |
Je voelt elk steentje in het wegdek man. | |
Maharbal | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:07 |
Ik vind die van jou zeker wel mooi staan, ik denk alleen niet dat het praktisch is voor mij. M'n E30 was ook aardig strak / ferm, maar geloof me....ik heb er toen een roadtrip mee gedaan door Oost-Europa. Ja, de meeste wegen zijn goed....maar er zaten wegen bij, allejezus. Was constant aan het stuiteren, niet normaal ![]() Mijn E46 coupé vind ik op dit moment prima, niet te hoog en niet te laag. Jammer dat een E46 sedan (wat het waarschijnlijk gaat worden) weer een stuk hoger op z'n pootjes staat. | |
Mikkie | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:13 |
Mja, ook die is te verlagen natuurlijk. Ligt een beetje aan wat je wil, maar 18" icm Eibach Pro ziet er al prima uit. | |
Rizkant | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:17 |
Bij deze nodig ik je uit Yoshi.. Om een stuk met mijn wagen te rijden.... | |
Maharbal | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:17 |
Precies. Maar eerst maar de coupé verkopen en dan vanaf januari kijken naar een sedan. Het eerste wat ik doe is chippen en een potje aanleggen voor een mogelijke turbo/dieselpomp (dat moet al lukken aangezien coupés meer waard zijn dan sedans). Is er dan nog iets over, dan eventueel dat. | |
Mikkie | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:23 |
Reserve aanleggen lijkt me slim, als het goed is blijft er van je coupé wel wat over ja ![]() | |
Catch22- | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:53 |
mijn baas rijdt trouwens een e92 335i met een performance onderstel + 19" + plat op de bek![]() ![]() Die rijdt heel stug, maar moet zeggen dat het niet oncomfortabel is.. Maargoed; je hebt in principe niet veel demping nodig voor comfort. | |
Maharbal | woensdag 10 augustus 2011 @ 12:11 |
Dat vind ik mooi, nog tegen het subtiele aan. Plat op de bek is.....een stuiver tussen het wegdek en je bumper kunnen leggen...met moeite (of: tussen band en wielkast) | |
YoshiBignose | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:16 |
Welke regio woon je? ![]() Dit vind ik ook gewoon mooi. Zo lang de band maar niet verdwijnt in de wielkast ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:17 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door YoshiBignose op 10-08-2011 13:17:20 ] | |
Repeating | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:47 |
Die hebben wij gehad, in het matgrijs en getinte ramen achter. Echter is hij gestolen. ![]() | |
Rizkant | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:05 |
regio drechtsteden.... | |
Mikkie | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:43 |
Zuur is dat altijd hè. Waarom anderen niet gewoon van je bezit af kunnen blijven... ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 11 augustus 2011 @ 09:45 |
Euhm, wat? Je hebt je e46 pas net. Waarom doe je 'm weg? | |
Catch22- | donderdag 11 augustus 2011 @ 09:50 |
Meer km's. Lees je het topic wel? ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 11 augustus 2011 @ 10:00 |
Heb veel geskipt omdat 't weer over verlaagd vs. niet verlaagd ging. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 11 augustus 2011 @ 10:11 |
Is je E28 nou eindelijk oke?! | |
Repeating | donderdag 11 augustus 2011 @ 10:47 |
Ja. En dan wonen wij ook nog niet eens in de stad ofzoo. | |
Maharbal | donderdag 11 augustus 2011 @ 12:19 |
Ja, vervelend is dat. Samenvatting: 35.000/40.000 km per jaar vanaf januari in plaats van de geraamde 20.000. Dat wordt iets te mal met 1 op 10 op benzine. Kan het wel betalen, heb het er momenteel niet voor over. Komt dus een E46 320d, waarschijnlijk FL. 150pk versie dus, en wordt meteen gechipped (indien dat nog niet het geval is). | |
gebrokenglas | donderdag 11 augustus 2011 @ 18:35 |
Of als je nu een wagen op LPG neemt? | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 18:42 |
Dat scheelt je niet eens meer heel veel. Los van het feit dat je elke dag bij de pomp staat ![]() ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 11 augustus 2011 @ 18:58 |
Dat klopt. En stiekem vind ik persoonlijk diesel een stuk prettiger rijden. 1100km op een tank, heerlijk is dat. Met mijn vorige zuipschuit was het elke 500km raak, elke paar dagen dus. Niet fijn. | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 19:17 |
Jep, dat is wel het voordeel aan diesel. En sowieso vind ik het karakter ervan wel prettig: max. koppel lekker vroeg dus je hoeft niet vol door te trappen. | |
YoshiBignose | donderdag 11 augustus 2011 @ 19:23 |
Dan weet ik een goede baan voor je, vrachtwagenchauffeur ![]() | |
Mikkie | donderdag 11 augustus 2011 @ 21:14 |
Whehehe. Met zo'n kerstboom op het dashboard binnenkort ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:05 |
en 4 nummerplaten met kampernamen er op ![]() | |
Bowny | vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:48 |
AMANDA, PRISCILLA, ANOUSCHKA, WENDY![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:53 |
Vanochend van Maaral mn mistlampdraagramen opgehaald. Ik was daar met een vriend en we namen even een kijkje daar en er was daar een M3 in mat grijs en het bleek een uitvoering te zijn waarvan er maar 10 in Nederland zijn. Zag er zo vet uit he. Carbon dak, leren dashboard. Was 170k dacht ik. De draagramen heb ik gemonteerd bij Heijning hobbyhal omdat ik 2 plastic kapjes onder de bumper moest lostmaken en je er best moeilijk bij kan. Wat me nou opviel is dat er 2 luchtkokers waren die het remsysteem aan beide kanten koelen maar aan de kokers zaten aan beide kanten een sensor. Rechts zat een platte sensor die leek op een grote knoopbatterij en links een sensor met een plastic steeltje eraan. Waarvoor zijn deze sensors? | |
YoshiBignose | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:09 |
Wat vragen ze per uur dan voor zo'n brug? | |
Gokhan03 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:12 |
¤7 per uur of ¤45 per dag. Een vriend van me moest de parkeersensor van zijn A6 vervangen en toen ik daar was ging ik ook maar even mijn draagramen van mijn mistlampen monteren. Het is maar goed dat ik dat daar deed. Het mooie is dat je daar bijna al het gereedschap hebt die je bij een gewone garage ook hebt. Er zit daar ook een spuitcabine en ook een oven. | |
Turquaz52 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:24 |
Gek dat daar sensoren in zitten, ik wist wel dat er ergens in de bumper sensoren moesten zijn voor de BC (heb ik zelf niet).. Dus tja, dan weetje dat: Tempratuursensor (die ene met steeltje er aan).. ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:33 |
Hmm dit vond ik:
| |
Mikkie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:19 |
Verwarmde wisserbladen? Nooit van gehoord. Zou wel geniaal zijn ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:24 |
Ik neem aan dat hij die ruitensproeiers bedoelt ![]() | |
Mikkie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:35 |
Oh crap. Ik had het woordje 'washers' even gemist. Iets te snel overheen gelezen ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:07 |
Ik heb ook verwarmde ruiten sproeiers & sloten, maar niet aangesloten.. Mijn oude motorkap had dat niet, noch mijn oude sloten, Nu heb ik ze beiden vervangen dus zou wel vet zijn om het op een of ander relay aan te sluiten wat iets automatisch verwarmd als het te koud wordt Vriest.. | |
Athmozz | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:11 |
en van buiten bedienbaar is vermoed ik? je batterij gaat anders veel te snel af zijn als het met een standaard thermostaatje is ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:37 |
Bedoel je mijn sproeiers/sloten? i dunno, heb de voorbereiding er niet van in me kabelboom, moet zelf wat in elkaar knutselen.. Zal niet veel moeite zijn.. ![]() Is maar + en - . | |
gebrokenglas | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:13 |
Wel cool als je dat hebt, maar goed,... voor die 3 dagen in't jaar in Nederland dat het echt koud is... | |
Turquaz52 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:02 |
Ja dat klopt ook, maar is wel tof om zo iets te hebben.. ![]() Wellicht een winterpakket? (raar dan zonder stoelverwarming) | |
YoshiBignose | zondag 14 augustus 2011 @ 00:07 |
Leef je nog wel Turq http://www.nu.nl/binnenla(...)t-man-berg-zand.html | |
Turquaz52 | zondag 14 augustus 2011 @ 01:45 |
wtf ![]() ik kom uit Tegelen ![]() | |
Maharbal | zondag 14 augustus 2011 @ 01:48 |
M'n E30 had ook verwarmde ruitenwissersproeiers. Je moet er wel mee oppassen,want er gaat alleen een stroompje doorheen. Er zijn dus gevallen van mensen die brandplekken op hun motorkap kregen. | |
Mikkie | zondag 14 augustus 2011 @ 02:35 |
Mwoah, dat ben ik niet met je eens. Het sneeuw hooguit een paar dagen, maar het gebeurt regelmatig dat het dagenlang onder het vriespunt is, dan is zoiets best fijn. Heb 't bij m'n vorige auto toch regelmatig gehad dat die units verstopt zaten. | |
Maharbal | zondag 14 augustus 2011 @ 10:34 |
Antivries gebruiken ![]() | |
gebrokenglas | zondag 14 augustus 2011 @ 11:10 |
Welja. Je gooit je motor aan, blower op vol, een bak warm water tegen het voorraam en over de motorkap en binnen doe je nog even een lekker bakkie voordat je op pad gaat. | |
YoshiBignose | zondag 14 augustus 2011 @ 11:16 |
Whatever zit in de buurt toch ![]() | |
Maharbal | zondag 14 augustus 2011 @ 11:43 |
Warm water tegen je ijskoude voorraam? Holy smokes, heb jij een abo op car glass? ![]() | |
gebrokenglas | zondag 14 augustus 2011 @ 11:44 |
Is dat niet goed? | |
Tarado | zondag 14 augustus 2011 @ 11:47 |
Is inderdaad gewoon reuze handig als je het hebt ook al is het voor 5 dagen in het jaar, mijn auto staat binnen maar afgelopen winter waren er toch wel meer dan 5 mogelijkheden dacht ik zo voor auto's die buiten staan | |
gebrokenglas | zondag 14 augustus 2011 @ 11:52 |
Ik doe altijd van dat ontdooispul op me ruiten sproeien. Maar als je wegrijdt beslaat in no-time je voorruit weer, en dus na 300 meter sta je al weer stil aan de kant van de weg om moeizaam met doekjes en spond de witbeslagen raam weer vrij te krijgen. Bah, winter, moet er nu niet aan denken. Het is nou ook kutweer trouwens, het regent al de hele ochtend. | |
Tarado | zondag 14 augustus 2011 @ 11:53 |
Lijkt wel of we er al middenin zitten ![]() | |
Mikkie | zondag 14 augustus 2011 @ 12:13 |
Het temperatuurverschil kan er voor zorgen dat een ruit in no-time barst. Niet meer doen dus ![]() Klopt. Juist door het te snel ontdooien kan de ruit het temperatuurverschil niet aan en krijg je beslagen ruiten. Klopt helemaal. Ik heb regelmatig moeten krabben. Meestal doe ik dat zodanig dat ik geen ruitensproeier meer nodig heb daarna, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik geen last gehad van bevroren sproeikoppen. | |
YoshiBignose | zondag 14 augustus 2011 @ 12:14 |
Wat denk je, temperatuur van je glas glas gaat dan van -10 naar +50. Vooral als je al een sterretje of barstje hebt kan het zo breken hoor. Het probleem zit hem in het feit dat je nooit de hele ruit kan verwarmen met je water. Er blijven dus koude stukken ruit tussen zitten, terwijl het warme deel "uitrekt". Dan is de kans groter dat er iets gaat breken. | |
gebrokenglas | zondag 14 augustus 2011 @ 12:16 |
oeioei. Ik dacht dat glas wel wat kon hebben. 't is tot nu toe echt altijd goed gegaan. Een beetje oppassen dus. | |
Turquaz52 | zondag 14 augustus 2011 @ 15:31 |
![]() | |
Hyperdude | zondag 14 augustus 2011 @ 21:50 |
Zijn verwarmde sproeiers (en zijspiegels?) niet standaard verwarmd bij de e46? | |
YoshiBignose | zondag 14 augustus 2011 @ 23:13 |
Volgens mij bij de eerste modellen van de E46 niet standaard en dan met name de 4-cil. Mijne heeft het wel, m'n spiegels voelen altijd warm en ik kan altijd sproeien ook in de winter ![]() | |
Mikkie | zondag 14 augustus 2011 @ 23:46 |
Ik zou het niet zeker weten. Heb in elk geval wel de verwarmde buitenspiegels, ideaal. | |
Athmozz | zondag 14 augustus 2011 @ 23:50 |
mijn e46's hadden beiden automatisch verwarmde spiegels, maar geen verwarmde ruitenwissersproeivloeistofinjectoren (3x woordwaarde ![]() | |
Gokhan03 | maandag 15 augustus 2011 @ 01:48 |
Sinds kort heb ik af en toe een zoem geluid als ik ongeveer 100km/h ga. Dit geluid gaat weg als ik harder ga maar wanneer ik rond 100km/h ga dan hoor ik het. Ik heb bij mijn vorige E39 een kapotte wiellager gehad maar dit geluid lijkt er niet op. Het lijkt erop alsof het van midden vandaan komt. Heel soms hoor ik het ook als de motor stationair loopt en in zijn vrij staat. Wanneer ik de koppeling dan indruk dan gaat het geluid weg. Een filmpje van het geluid: Tevens schakelt mijn auto heel stroef. Ik moet hem als het ware in de versnelling in rammen. Ik had daarom even de pook open gehaald zodat ik het een en andere kon insmeren met olie maar het probleem ligt echt in de bak denk ik. Ik heb in meerdere auto's(ander merk) gereden en het schakelen gaat als boter. Bij mijn auto gaat het best moeilijk. Soms als ik hem in zijn 1 wil doen terwijl ik stil sta dan bonkt hij 1 keer. Wat zou dit kunnen zijn? De bakolie is nog vervangen in mei. Als ik 200km/h ga is het me ook opgevallen dat als ik hem in zijn 5 doe terwijl ik de koppelling helemaal ingedrukt heb, dat ik bij het schakelen een soort tandwiel voel in de schakelpook. Nou doe ik dat niet zo vaak maar misschien heeft dat er iets mee te maken. De koppellingsplaat is ook in mei vervangen.(niet het vliegwiel. Die kon volgens mij neef nog wel mee) De tussenaslager is ook vervangen maar nu heb ik het probleem dat als ik soms hard optrek in zijn 1 dat ik een trillend gebonk hoor onder mijn bak. Dit gebeurt 1 op de 10 keer ongeveer. [ Bericht 13% gewijzigd door Gokhan03 op 15-08-2011 11:20:27 ] | |
Hyperdude | maandag 15 augustus 2011 @ 16:42 |
@Gokhan03 Geluiden bij stationair die verdwijnen als je de koppeling indrukt, wijzen vlns. mij redelijk richting koppeling/lager? @warme spiegels en ruitensproeierdingen Staan bij mij niet op de uitdraai van de opties; dus in 2001 bij de 330 standaard. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:29 |
Trillend gebonk @ een E36 duid vrijwel altijd aan op versleten motor, bak en/of Achteras rubbers. Of in het ergste geval wat vaker voorkomt jammer genoeg: E36 Horror.. (google maar..) Dat geluid lijkt wel uit je bak te komen (100 euro voor een 2e handsje) of gare druklager & groep heb je... Maar dat is wel raar omdat je hem pas hebt laten vervangen zeg je.. ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:42 |
Het geluid komt niet zo vaak maar soms. Dat is ook het rare. Het is ook geen hard geluid maar een licht trillend geluid waarvan ik denk dat er iets niet goed vast zit. Dat trillend gebonk voel ik echt onder mijn bak vandaan komen als ik echt mijn auto mishandel. Dat over het schakelen is een kwaal bij de E36. Heb erover gezocht op internet en er valt daar weinig aan te doen. Het is ook een beetje mierenneukgedrag van mij omdat ik gewoon niet hou van tril geluidjes of als er iets niet goed is.Op zich rijdt hij wel goed. Heheh er is een short shift guide voor de E36. Check Vandaag reed ik in de E46 320D van mijn tante en die schakelt precies hetzelfde als mijn auto. Het zal dan geen probleem zijn dan ![]() Ik heb net 2 PDC setjes besteld voor mijn compact. Dan denk je huh heb je die nodig voor zo n kleine auto. Ik heb in 2 maanden tijd 2 keer een verhoogde stoep meegenomen. Hier was ik dus zaterdag en bij het keren zag ik die blokjes op de stoep niet. Schaafde een deel van mn bumper en uitlaat | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:20 |
Ik betwijfel of je PDC die lage dingen oppikt, eigenlijk. | |
Turquaz52 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:28 |
Die van onze Grand Scenic pikt een normale stoep op, lagere objecten heul soms.. Tja, ik weet echt niet hoe een E36 schakelt, heb maar 2 of 3x in een ander e36 dan de mijne gereden.. ![]() ![]() haal gewoon een ander bak en ff setje bak rubbers, die kosten 3x niks.. | |
Gokhan03 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:47 |
Ik ben nog niet echt van plan om mijn bak te vervangen. Zo erg is het ook niet maar het kan beter snap je ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:10 |
Hoeveel kost zo'n bak tegenwoordig? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:19 |
Maar jij geeft dat ding ook van katoen. Vol gas dan in Drive zetten? ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:26 |
Been there done that. Krak en daar gaat je 1e versnelling van je E34 525iA ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:28 |
Nee, zo heb ik mijn differentieel kapot gereden.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:29 |
WTF.. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:38 |
Mijn PDC pikt (als ie geen foutmelding geeft zoals nu weer, toch maar eens die sensor vervangen morgen), stoepjes e.d. niet op. Objecten op kniehoogte en iets daaronder wel, maar niet té laag. | |
Turquaz52 | dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:40 |
hmmm... En ook de zijkanten of alleen de achterkant? | |
Mikkie | dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:07 |
Ook de zijkanten. Zitten gewoon vier sensors in hè ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:24 |
Die sensoren aan de zijkant kwamen me laatst dus echt van pas, anders had ik een mooie vette deuk in me spatbord gehad. Het rottige paaltje bleek net buiten het blikveld van de rechterbuitenspiegel te vallen. Die dingen hebben hun geld nu al terugverdiend! | |
Gokhan03 | woensdag 17 augustus 2011 @ 10:13 |
Superdomme actie van mij. Wilde lekker burnen dus deed neutral drop. Die auto had 280k gelopen en hij schakelde perfect en ik moest het weer slopen. Kwam ook omdat mijn pa die voor mij had gekocht toen ik net 4 maanden mn rijbewijs had. Toen wist ik nog niets over onderhoud en kosten. De E34 heb ik een jaartje gereden totdat in juni 2008 de bak naar zn moer ging. Ik heb nog de poging gewaagd om het te laten repareren maar het kutte aan automatenbakken is dat je goed moet opletten op de computer en stekkers. Was een 5hp18 bak en had 3 2e handse bakken gekocht maar ze deden het alle 3 niet. In de zomer van 2008 ging ik keihard werken (13/14 uur per dag, 6 dagen in de week) en belt mijn neef(heeft eigen garage) mij op. Hij zei ja ik heb een E39 523i automaat voor je. Ik dacht fuck die automaat ik wil een schakel. Toen ik in de auto zat was ik verkocht. Voor 4k kocht ik de E39 van hem. Een groot nadeel van die auto was dat de vorige eigenaar alleen APK aan dat ding heeft gedaan en voor de rest nooit een grote beurt. Maar mijn E39 was echt een superbak. Heb er wel veel geld in gestoken maar dat was echt een bak die mij een status gaf. Ik heb hem na 2 jaar weggedaan ivm prive situatie thuis en ik het huishouden financieel moest ondersteunen. Nu heb ik dus een E36 323Ti compact. Scheelt me een hoop geld vergeleken met de E39. Ik wilde ook een snelle bak en ik wilde eenmaal een BMW doordat ik ook weet hoe die dingen grotendeels in elkaar zitten en je weet zelf ook, Eenmaal een bmw, altijd een bmw ![]() Wanneer ik mijn school af heb en een redelijk inkomen heb, wil ik weer de E39 nemen. Indien mogelijk E39 M5. | |
YoshiBignose | woensdag 17 augustus 2011 @ 10:38 |
Je hebt dus al 2x een versnellingsbak gesloopt... en nu op weg naar het slopen van je derde ![]() | |
Mikkie | woensdag 17 augustus 2011 @ 10:50 |
Oh een kleine tip: een BMW rij je als het goed is omdat je 'm zelf mooi vindt en omdat 'ie lekker rijdt, niet omdat ie je status geeft. | |
Gokhan03 | woensdag 17 augustus 2011 @ 11:32 |
Mijn huidige is niet stuk ofzo. Hij schakelt sinds de aanschaf stroever dan andere merken auto's en dat blijkt normaal te zijn bij de E36. Dit is ook mijn eerste bmw met een handgeschakelde bak. Ik heb nooit een auto gekocht vanwege de status. Toen ik de auto gekocht had kreeg ik die status erbij. Heel vaak hoorde ik dat ik in een nette 5 serie reed of als mensen mijn auto voor het eerst zagen keken ze wel verbaasd. Ik zal ook niet de enige zijn die dit meegemaakt heeft ![]() Natuurlijk kreeg ik ook de nodige negatieve reacties van mensen die het niet konden hebben dat ik daarin reed. Op mijn vorig werk reed iemand in een mercedes C klasse uit 2006(was in het jaar 2008) en had niet zo veel verstand van auto's. Hij vond mijn E39 toen geweldig en vroeg wat ik ervoor betaald had. Ik zei doe eens een gokje. Hij zei: "Rond de 10-12k?" | |
Maharbal | woensdag 17 augustus 2011 @ 11:50 |
Dat zegt alleen niet altijd iets over de staat van een auto, maar meer over degene die de opmerking plaatst. Ik kende iemand die dacht dat een Hyundai H200 rond de ¤ 1.000.000 kostte ![]() | |
Catch22- | woensdag 17 augustus 2011 @ 11:51 |
Is hij wel waard, maar dat kost hij niet gelukkig! | |
Gokhan03 | woensdag 17 augustus 2011 @ 12:05 |
Juist | |
YoshiBignose | woensdag 17 augustus 2011 @ 13:40 |
Nou mijn ervaring met E36's is juist dat ze superzacht schakelen. Als ik in de E36 van m'n broertje rijd is dat altijd het eerste wat me opvalt. Hij glijdt bijna in de versnelling en je hoeft ook niet heel ver te duwen. Dit was bij m'n oude 316i ook. Bij m'n E46 gaat het veel stroever juist. | |
rival | woensdag 17 augustus 2011 @ 13:58 |
mooi? lekker rijden? boeit mij dat nou, als de buren mij maar tof vinden ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 17 augustus 2011 @ 14:28 |
Dat zal dan een nette E36 zijn dan. Check | |
rival | woensdag 17 augustus 2011 @ 14:32 |
ben nu aan mijn 3e E36 bezig, heb nergens last van.... | |
Gokhan03 | woensdag 17 augustus 2011 @ 14:39 |
Weet je ook misschien waardoor het kan komen dat de mijne nogal stroef schakelt? Ik moet hem hard erin duwen. Dus het lijkt dan dat hij in de versnelling in klikt. Een vriend van me heeft een audi uit 2002 en bij hem gaat het net als het snijden van boter met een warm mes terwijl hij echt als een gek rijdt. | |
Hyperdude | woensdag 17 augustus 2011 @ 14:58 |
Ik heb 2 keer een E36 gehad. Schakelden beide prima. Geen verschil met bv. E46 | |
rival | woensdag 17 augustus 2011 @ 15:01 |
ontkoppelt je koppeling wel genoeg? anders zit misschien een schakelstang oid een beetje scheef of is dat krom waardoor de bewegingen niet 1 op 1 overkomen? | |
YoshiBignose | woensdag 17 augustus 2011 @ 15:01 |
Hij kan gewoon niet schakelen meer na alleen maar een automaat rijden ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 17 augustus 2011 @ 15:08 |
Dat weet ik niet precies. Ik druk in ieder geval de koppeling wel goed in. Wanneer de motor uit staat schakelt hij het zelfde. Kan het iets te maken hebben met de synchro? Ik lees op internet dat als die dingen slijten dat hij dan zelfs uit zijn versnelling kan schieten. Hahah nee dat probleem heb ik gelukkig niet gehad. Toen ik soms in een ander auto zat vergat ik wel eens de koppelling in te drukken wanneer ik aan kwam bij een stoplicht ![]() Of nog leuker, mijn moeder had toen een subaru vivio en ik ging me haasten naar mn werk. Mijn tank was leeg dus pakte ik haar auto. Deed hem even in zn achteruit..boem motor uit. Koppelling vergeten in te trappen ![]() | |
rival | woensdag 17 augustus 2011 @ 16:08 |
ja dat kan zeker. | |
YoshiBignose | woensdag 17 augustus 2011 @ 16:15 |
Bij de oude E36 van m'n broertje was de synchro ook naar de klote ofzo, als je dus van 1 naar 2 ging hoorde je soms zo'n gekraak keihard. Echt irritant, maar het schakelen zelf ging eigenlijk wel soepel nog, dus ik weet niet in hoeverre dat met elkaar te maken heeft. | |
piekartz87 | woensdag 17 augustus 2011 @ 16:52 |
Ik ga volgende week vrijdag de nieuwe 1 serie uitproberen in hilversum. eujjj. ben benieuwd | |
gebrokenglas | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:14 |
Ik weet dat iemand op gehaaste momenten rare dingen kan doen, maar in een subaru vivio stappen, als man zijnde? Dan had je wel erge haast. ![]() | |
TommyGun | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:35 |
*baalt*. Nadat afgelopen zaterdag al niet door ging, is nu ook komende zaterdag van de agenda omdat m'n monteur in de ziektewet is. Hopelijk over een aantal weken een nieuwe poging om alle onderdelen eronder te schroeven. Ik ben het uitstellen ondertussen wel zat maar ik ben ook niet van plan om het dubbele te gaan betalen bij een (niet-BMW) garage waarvan ik de kwaliteit niet ken. Achja... | |
Turquaz52 | woensdag 17 augustus 2011 @ 20:37 |
![]() achja, gewoon weer un andere bak er onder pleuren.. ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 17 augustus 2011 @ 21:09 |
Jij koopt ze per partij zeker ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 augustus 2011 @ 21:22 |
Nee, maar wel heul goedkoop.. ![]() ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 18 augustus 2011 @ 18:06 |
Misschien rijd je wel te hard | |
Turquaz52 | donderdag 18 augustus 2011 @ 20:02 |
Naah.. valt mee ![]() Luister gelijk wanneer ik kickdown geef, hij schiet ff @7000RPM begrenzer in en schakelt in de goede versnelling..: | |
gebrokenglas | donderdag 18 augustus 2011 @ 20:58 |
Er staat mij bij dat de regelunit van een automaat altijd zorgt dat er wat gas teruggenomen wordt tijdens het schakelen. Maar blijkbaar is er zoveel power dat het toerental toch de kans krijgt wat op te lopen. Ik heb eventueel nog wel een zooi pdf's met technische info over jouw bak, de 5HP18. Of misschien heb je er zelf meer docu over. Die bak kan officieel 310NM aan, mogelijk dat jij meer power in huis hebt.. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door gebrokenglas op 18-08-2011 21:06:26 ] | |
Turquaz52 | donderdag 18 augustus 2011 @ 22:41 |
Vriend, jij gaat als de wiedeweer die pdfjes uploaden en na mij toe sturen.. ![]() Ben eeuwen lang opzoek naar de aansturing v.d. bak.. ivm. custom steptronic ombouw waar ik al sinds de ombouw over zeur.. En zoveel nm koppel heb ik helemaal niet, teminste denk het niet.. heb alleen: Kat/middendemper delete 2 rechte buizen van voor na achteren naar een originele e36 325i einddemper, Chip (begrenzer @ 7000RPM bijv) Cold air intake.. mss alles bij elkaar hooguit 8PK er bij = 192+8=200PK.. als het niet meer is? dus no way dat ik 60nm+ er bij heb gekregen.. ![]() volgens een beun irakees Gespecialiseerde automaatbak reviseur vertelde mij ook dat de spanbanden oid uitgerekt waren.. En mijn auto heeft geen fuel cut met schakelen, luister maar: En btw vandaag electrische ramen achter gehaald en OEM originele telefoonvoorbereiding EN OEM originele parkeersensoren achter ![]() ![]() ![]() Ik zat te denken om een dakraam te nemen, maar dalijk schiet ik uit met de flex en heb ik dalijk een 4 deurs cabrio ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 18 augustus 2011 @ 22:52 |
Knutselturk ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 18 augustus 2011 @ 22:56 |
Trotse turk, alles heeft bij mekaar 50 euro gekost.. Zogenaamd ja.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 18 augustus 2011 @ 23:15 |
Iemand btw een how to qua inbouwen? En dan bedoel ik dan qua kabelboom.. ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:55 |
Vandaag na werk even dit gekocht:![]() Spiegels en ruitenwisserarmen gedemonteerd: ![]() Aangezien mn setjes PDC morgen of maandag binnenkomt ook maar de stootlijsten gespoten: Wat me opviel is dat de achterkant voorbereid is voor PDC. De gaten ervoor zaten achter de stootlijsten in de bumper ![]() ![]() Alvast een resultaat #1 ![]() Alvast een resultaat #2 ![]() Heb ook meteen de nieren zwart gespoten Zo nu nog laten uitdrogen tot morgen: ![]() En nu staat mijn bmw naakt ![]() ![]() Zo, nu zijn alle vergrijsde delen weer zwart. Ik wilde ook de deurlijsten doen maar die braken bijna eraf. Ik zag dat ik op mijn deuren lijsten heb waar een M logo of bmw motorsport international sticker in kan. Nu zit er een sticker in van de bmw dealer waar deze auto vandaan is gekomen. Waar kan ik voor een normale prijs zo n logotje halen? Ik zie ze op internet voor 20 euro per stuk ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Gokhan03 op 19-08-2011 22:03:53 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:55 |
Je auto was zowiezo al naakt zonder een kont ![]() Maare over de PDC gesproken, er is een E36 Compact gekomen hier bij ons @ de sloop met OEM PDC ingebouwd.. Incl. sensoren.. ![]() xTurq | |
Gokhan03 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:03 |
Ja die zijn te vinden maar je moet een heel kabelboom aanleggen met modules enzo. Dat gaat ook niet voor een zacht prijsje. ![]() Ik heb 2 setjes hiervan besteld: En nog dit Als ik dit netjes bij de raamknopjes daar kan inbouwen dan zou t wel chill zijn. Ik zie op marktplaats van die pdc knoppen vanuit een E38 maar die verkopen ze voor 20 euro per stuk ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:06 |
Waar is die module etc..? Want ik wil de kabelboom van de elec. ramen, telefoon en pdc van de Sedan daar uit bouwen ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:06 |
PDC knop van een E38 kijk ik wel ff voor je hier, krijg hem wel gratis mee als ie er nog in ligt.. ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:15 |
Het moet zeg maar passen bij de elec raamschakelaar. Daar heb ik nog een leeg plekje voor een knop. Op markplaats zag ik er een van een E38 of een E32 die als het goed is daar wel in zou passen. Zou echt chill zijn moruk ![]() edit: Dit zou helemaal mooi zijn: ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:26 |
Ik zal voor je ff kijken, zitten deze ook in een E36 toevallig? x | |
Gokhan03 | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:28 |
Weet ik niet. Weet pas sinds kort dat de E36 ook een OEM PDC heeft maar alleen aan de achterkant. | |
Mikkie | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:48 |
Weet je toevallig ook hoeveel Nm een 5-bak handgeschakeld van een 320d uit 2001 aan kan? Prefacelift, that is ![]() Wel mooi: vandaag afhaalbericht van de TNT. Als het goed is ligt m'n OBD-computertje voor de e46 klaar ![]() | |
Gokhan03 | maandag 22 augustus 2011 @ 08:37 |
Klik![]() Zijn er echt mensen die zulke dingen kopen? ![]() | |
Alicey | maandag 22 augustus 2011 @ 08:42 |
301 likes en er staat zelfs een review bij. ![]() | |
Hyperdude | maandag 22 augustus 2011 @ 09:26 |
Ding wordt vast meer gekocht door maffe Chinezen die denken een goedkope dildo voor in de file te hebben, dan door mensen die denken dat ze benzine gaan besparen. | |
gebrokenglas | maandag 22 augustus 2011 @ 10:05 |
Eh, ja, toevallig wel. In elk geval meer dan 310NM. Ik zoek het even op. Ow, handgeschakeld? Nee, dat niet. | |
gebrokenglas | maandag 22 augustus 2011 @ 10:08 |
![]() Ik kwam gister op een site waar je een programma kon kopen die de cpu van je macbook 20% tot 30% sneller kon maken. ![]() | |
Mikkie | maandag 22 augustus 2011 @ 10:28 |
Helaas, toch bedankt ![]() | |
Hyperdude | maandag 22 augustus 2011 @ 10:33 |
![]() | |
Mikkie | maandag 22 augustus 2011 @ 10:46 |
De nieuwe 3? ![]() Wel jammer dat het grote display niet zo mooi verwerkt is als in de E9x-serie. Nu is het echt zo'n unit die uit het dashboard omhoog komt, terwijl ie bij de E9x mooi verwerkt is in die golvende lijn. | |
Hyperdude | maandag 22 augustus 2011 @ 10:49 |
Neu, de nieuwe Mini 5 ![]() Hiero meer onduidelijke foto's http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=572138 | |
YoshiBignose | maandag 22 augustus 2011 @ 11:41 |
Ik hoop echt dat het aan de foto's (of aan mijn ogen) ligt, maar die kont ziet er raar uit. Verder lijkt het gewoon een kleine 5-serie, maar had ook niks anders verwacht. Hoop dat ze de coupe (4-serie?) wat spectaculairder maken. | |
gebrokenglas | maandag 22 augustus 2011 @ 12:17 |
Besmettelijk, zo'n lichtgekleurd stuur. | |
gebrokenglas | maandag 22 augustus 2011 @ 12:19 |
oyoyoyie ![]() | |
Rizkant | maandag 22 augustus 2011 @ 14:02 |
Haha... Baby 5-serie... Had er meer van verwacht... | |
gewoontjes2k | maandag 22 augustus 2011 @ 17:27 |
Voor alle BMW techneuten, heb een aparte topic geopend. Heb een klein probleempje namelijk ![]() | |
Turquaz52 | maandag 22 augustus 2011 @ 20:08 |
kent iemand een Project topic van iemand die een S62 blok (E39 M5 5.0 V8) in een E36 gelepeld heeft? Ik heb er een paar doorgespit, maar zie nergens wat over de aanpassingen staan zoals ophanging, ABS pomp, stuurhuis, carterpan etc..? ![]() | |
Gokhan03 | maandag 22 augustus 2011 @ 20:15 |
Op youtube had je dat project waar ze een e39m5 blok erin hadden gegooid. Ze hebben als t goed is ook een projectpagina. Je hebt ook een e36 compact met een m5 blok(a) | |
Turquaz52 | maandag 22 augustus 2011 @ 20:30 |
Ja ook met V12 ![]() ![]() Als ik een schade/total loss M5 kan kopen voor 4 ruggen ofzo (een goede vind je al voor 10k..), dan wil ik wel zo swap wagen, vind de 200Pk wat ik nu heb weer tegenvallen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 22 augustus 2011 @ 21:02 |
Komt door die automaatbak van je... knal er dan ook gewoon handgeschakeld onder man. | |
gebrokenglas | maandag 22 augustus 2011 @ 21:10 |
automaat rijdt tof. | |
YoshiBignose | maandag 22 augustus 2011 @ 21:11 |
Verklaar je nader.... | |
nelisb | maandag 22 augustus 2011 @ 21:23 |
Iemand een idee. M'n BMW geeft aan een rood lampje. Volgens het boekje: remblokvoeringen zijn afgereden. Ik neem aan remblokjes versleten. Voor of achter weet ik niet. Enig idee dat dit ongeveer moet kosten? Ik zie een op deze site http://www.autopartsonlin(...)&mrk=BMW&mdloms=3%20(E90)%20(05-07)&mdl=3%20(E90)&typ=320d&blk=2688&vp=hm&cat=r&kenteken=28-SJ-RT Dat een set voor 54¤ kost en achter 36¤. Maar wat kost dit bij een garage ongeveer + erop zetten? | |
Turquaz52 | maandag 22 augustus 2011 @ 21:27 |
Ja, als ik een S62/M70 swap doe, dan pas.. Automaat rijdt gewoon uber, valt weinig te verklaren.. ![]() Lekker arm op armsteun, de hand/been van je chick strelen, sigaretje roken, geen gemors van je cola meer tijdens het schakelen of koppelen ofzo.. Waarom the fuck zou ik moeten schakelen? Ik slinger toch ook niet mijn ramen omlaag? Ik slinger de auto toch ook niet zelf aan? Of weet ik veel wat.. Laat de auto dat maar ook zelf doen.. Ben dat roeren zat.. mag het 6x achter elkaar doen om de snelweg op te rijden met paps scenic, geloof me dat is kut. Maar zoals ik al zei: S62 of M70 swap dan wel handgeschakeld.. Maar dan is het geen daily meer denk ik.. | |
Turquaz52 | maandag 22 augustus 2011 @ 21:27 |
Ik zelf heb vaste prijzen mbt. remmen vervangen: 3 tientjes per as. Ongeacht werkuren of tegenslagen. Een garage kan tussen de 40-50 euro per as rekenen.. | |
nelisb | maandag 22 augustus 2011 @ 21:29 |
Monteur kosten neem ik aan? Valt me mee. Maar zullen ze veel meer rekenen dan bovenstaande voor de blokken? | |
YoshiBignose | maandag 22 augustus 2011 @ 21:50 |
Ja maar hij zei automaat rijdt tof. Dat is gewoon niet zo, het rijdt relaxed ja. En als je schakelen al zo'n probleem vindt kan je beter sparen voor zo'n auto met dynamic cruise control, automatisch inparkeren en verkeersboorden lezen auto kopen, dan hoef je bijna helemaal niks meer te doen, gaat het gewoon vanzelf.... | |
Turquaz52 | maandag 22 augustus 2011 @ 22:03 |
Zo rijk ben ik ook wel weer niet, en verkeersborden lezen doet mijn E36 net niet.. Wel negeren. ![]() | |
Mikkie | maandag 22 augustus 2011 @ 23:02 |
Ik zou er wel op rekenen ja, helaas ![]() Collega van me had aangelopen remblokken, moest zsm naar een garage in de buurt. Die zag het gebrek aan alternatieven en dat kwam terug op de factuur: 130 euro voor nieuwe remblokken voor. Op een Twingo uit de jaren 90 ![]() | |
Turquaz52 | maandag 22 augustus 2011 @ 23:03 |
Daarmee koop je een hele Twingo.. ![]() | |
nelisb | dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:01 |
Conclusie. Achterblokjes. Totaal 120 euro in de btw inclusief alles. | |
Gokhan03 | woensdag 24 augustus 2011 @ 10:43 |
Dat gezoem bij mijn auto is wat harder/erger geworden. Ik hoor het als ik rond de 100/120 km/h ga. Het geluid gaat niet "faden" maar komt in een keer. Als ik de gas loslaat en ik onder de 100km/h zit verdwijnt het opeens. Harder dan 120 km/h verdwijnt het geluid. Mijn oude E39 had een verrotte achterwiellager en daar begon het vanaf de 50km/h maar toen begon hij te zoemen naarmate ik harder ging. Op een gegeven moment werd het geluid zo erg dat je er hoofdpijn van kreeg. Het gaan om dit geluid: Zouden dit de symptomen kunnen zijn van een verrotte wiellager of de differentieel die zijn tijdje heeft gehad? Tevens het filmpje toen ik mijn auto net had in de winter: In dit filmpje is te zien dat wanneer de ASC of ABS ingrijpen, dat er een raar geluid uit de auto komt. Toen had ik dit hier ook gepost en werd mij verteld dat dit normaal is bij de E36 omdat er wat minder luxe op zat terwijl ik ook van anderen weer hoor dat dit vreemd is. Zou dit een link met elkaar kunnen hebben? ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 24 augustus 2011 @ 18:18 |
Bij het eerste filmpje: dat klinkt als tandwielen. Zit er genoeg olie in de bak? En bij die tweede is niets aan de hand. Dat geluid is gewoon van doorspinnende wielen door de sneeuw. En je wielen worden daar via de remmen weer afgeremd. Nichts los. | |
dester_martijn | woensdag 24 augustus 2011 @ 19:34 |
ik heb een vraag. Wat is een bmw 1 serie (e87) waard uit 2004 met km-stand 118dkm, executieve uitvoering? Ik wil hem verkopen en een e90 facelift kopen. [ Bericht 0% gewijzigd door dester_martijn op 24-08-2011 19:48:41 ] | |
Hyperdude | woensdag 24 augustus 2011 @ 19:45 |
130i ![]() ![]() | |
dester_martijn | woensdag 24 augustus 2011 @ 19:47 |
Dat is inderdaad wel van belang ja..het is een simpele 116i. | |
Hyperdude | woensdag 24 augustus 2011 @ 19:50 |
Ik heb verder geen idee wat een 116i waard is. ![]() Kijk bij dit soort deals niet alleen wat je voor de oude auto krijgt maar vooral naar het totaalplaatje van aankoop en verkoop. Krijg je geen fatsoenlijke indruk van de prijzen door wat op autotrader/marktplaats ed. rond te neuzen? | |
dester_martijn | woensdag 24 augustus 2011 @ 19:54 |
Ja ik wil mijn auto verkopen, maar ik krijg vrij weinig reacties. Mijn vraagprijs is 10500 euro, maar met 9500-10000 neem ik genoegen. Als ik kijk naar wat er op marktplaats aangeboden word dan is dat een goede prijs. Achja, volgens mij is het ook een beetje de juiste persoon op het juiste moment en heb ik wel te weinig geduld. Ik krijg bij de bmw dealer 8000 euro terug. | |
Hyperdude | woensdag 24 augustus 2011 @ 19:57 |
Je kan ook nog ff wachten. Nwe. 3 serie komt er aan in oktober (in Duitsland tenminste). Dan komt er flink wat aanbod(mijn pré-crisis ervaring: als dat nu nog wat zegt) | |
dester_martijn | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:00 |
Ja dat kan inderdaad, maar het juiste aanbod is er en waarom niet. Ik snap dat de huidige 3 serie dan minder waard word, maar ik kan simpelweg niet dik een jaar (in het gunstigste geval) wachten. | |
Hyperdude | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:04 |
Ik gok dat tegen het einde van dit jaar de prijzen van de E90 al gaan dalen. Maar als je nu een goede deal kan maken zou ik die idd. niet laten lopen. Geduld is een schone zaak. ![]() | |
dester_martijn | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:09 |
Gezond verstand zegt: spaar nog even dan heb je een dikkere uitvoering, het hart zegt: je hebt nu de kans dus pak die kans. Tja..het is overigens een 318i automaat met leer en xenon dus niks mis mee. Maar eerst die 116 kwijt raken. Ach moet geduld hebben...ik erger me wel aan de mensen op marktplaats die denken dat de auto voor een schijntje weggaat, maar dat zal ook wel marktplaats-eigen zijn helaas. | |
Mikkie | donderdag 25 augustus 2011 @ 03:05 |
Jep. Als je dat niet wil: liever autoscout gebruiken. Al houdt het nog niet over. Op MP zitten gasten genoeg die denken dat ze voor 50% van de vraagprijs mogen komen kijken en er dan nog 15% vanaf willen hebben. | |
YoshiBignose | donderdag 25 augustus 2011 @ 20:28 |
AMSTERDAM - Een 29-jarige vrouw ut Amsterdam is dinsdagavond op brutale wijze beroofd van haar auto. De vrouw liep rond half 9 op het Obiplein in Amsterdam-Oost naar haar geparkeerde BMW, toen twee jongens haar autosleutels met geweld afpakten. Bij de worsteling die hierop ontstond, liep de vouw verwondingen op aan haar been, rug en hand. De twee dieven zijn in haar auto getapt en in de richting van de Halmaheirastraat gevlucht. De daders zijn beiden van Noord-Afrikaanse afkomst, zijn tussen de 18 en 20 jaar oud en ongeveer 1.70 m lang. Een van had een normaal postuur met een smal gezicht, de ander was gezet en droeg een viezig grijs shirt. De gestolen auto is een zwartkleurige BMW 1-serie met het kenteken 39-GLP-6, zo heeft de politie bekendgemaakt. Mocro's ![]() Oh keek net op rdw en is wel een 130i hmm misschien toch geen lease dan.... | |
Herr.Flick | vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:00 |
Tja.. je gaat gekke dingen doen als je niet mag eten, drinken, of n3uk3n! ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:39 |
Nou ja de meeste mensen neuken toch niet overdag hoor ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:45 |
En dat weet jij, hoe? ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:57 |
Hey ik zeg niet dat het niet gebeurd... maar ze kunnen gewoon nog neuken als de zon ondergaat hoor dus dat is geen reden om BMW's te stelen ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:31 |
Wat is er nou fijner dan een dikke 130i te stelen en die avond te neuken en couscous te eten..? ![]() Jij hebt gewoon geen fun. ![]() ![]() | |
Hoogheid | vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:38 |
Even de bandjes opmaken en hem ergens in de vangrail parkeren. | |
YoshiBignose | vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:31 |
Hmmmm couscous ![]() | |
Bowny | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:07 |
Mocro's neuken alleen elkaars kontje. Aandelen BMW kopen jongens, dirt cheap op 't moment! ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:02 |
![]() | |
Gokhan03 | zondag 28 augustus 2011 @ 12:39 |
Even een update van mij: Mijlpaal 222222 km: ![]() Gisteren PDC geinstalleerd in de garage van mn neef. Bumper eraf: Mijn bumper stond scheef en ik dacht dat er misschien een klemmetje of houdertje stuk was. Bleek dat ze hiermee een zware auto hebben gesleept waardoor de balk van de trekhaak krom is. ![]() Bumper(zoals je ziet is hij al voorbereid voor pdc): ![]() Bij het demonteren kwam ik erachter dat er allemaal breekbare klemmetjes op zaten dus mocht ik naar Maaral toe rijden. Heb meteen 30 van die klemmetjes gekocht en nog een afdekking voor beide kanten onder mn ruitenswissers ![]() Bij de pdc had je zo n ring waarmee je de sensor kon richten: ![]() Ik heb hem naar beneden toe gericht zoals jullie zien ![]() Totaalplaatje: ![]() Van dichtbij: ![]() Module krijgt stroom van linker achteruitlamp. Ik heb daarvoor geeneen kabel geknipt maar de lichtunit heeft een stekker. Voor de geinteresseerden is dit pin nummer 5(+) en pin nummer 7(-) Speaker heb ik onder de achterbank onder de linker gordel daar geplaatst: (foto van internet) ![]() Ik had de speaker eerst achter bij de lichtunit maar daar hoorde je het gepiep harder dan binnen de auto. ![]() Als ik hem nu in zijn achteruit zet hoor ik een klein piepje dat de PDC actief gaat. Ik ben wel blij met het resultaat ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 augustus 2011 @ 21:01 |
Leng hoe haal je je achterbumpert er van af..? ![]() ff snel een how to maken, cunkut ik kreeg de mijne er niet van af ![]() | |
Gokhan03 | maandag 29 augustus 2011 @ 21:15 |
Voordat je m eraf sloopt, haal dit van de dealer:![]() Een stuk of 20~30 want ze gaan bijna altijd kapot als je ze eruit haalt. Bij mij hadden ze het niet op voorraad maar wel een ander soort(ander bmw nummer) en die waren precies hetzelfde) 1. Eerst de stootlijsten eraf klikken. Deze bestaan uit 3 delen dus je begint met de zijkanten en vervolgens de middelste. 2. Je ziet op de plek van de stootlijst dat er van die plastic klemmetjes zijn en die moet je met een tang eruit halen en vervolgens klikken ze eruit. 3. Onder aan de binnenkant van je bumper heb je nog meer van die klemmetjes. Bij mij zat de hitteschild boven mijn uitlaateinde ook vast met die klemmetjes. 4. Nadat alles los zit schuif je beide kanten naar achteren toe en heb je je bumper los. Achter je bumper heb je een piepschuim balk en die moet je heel houden ![]() Ik heb nog een pdc setje maar ik moet nog kijken hoe ik een kabel trek van de voorkant van de auto naar binnen toe. Dat gaat best lastig worden. Wel goeie shit die pdc. edit: Mijn neef belde gisteren aan en vroeg of ik naar beneden kwam. Staat ie hoor met zn zwarte E60 530D met een M pakket. Natuurlijk even een rondje gereden ![]() | |
YoshiBignose | maandag 29 augustus 2011 @ 21:48 |
Waarom moeten turken altijd BMW/Mercedes rijden en hoe komen ze aan het geld? VERTEL MIJ DAT EENS. De gemiddelde Nederlander heeft geen geld voor zo'n auto (of heeft het er niet voor over). | |
Gokhan03 | maandag 29 augustus 2011 @ 21:59 |
Omdat het goede degelijke + betaalbare auto's zijn? Aan geld komen ze door te werken net als een gemiddelde Nederlander. Mijn neef heeft die auto kunnen kopen omdat hij een polo uit 2010 voor 7000 met schade had gekocht en deze voor 1500 had gefixt en vervolgens een waarde had van 14k. Het mooie is dat ie laatst werd aangereden van links dus kreeg hij ook nog eens weer geld bovenop. Gemiddelde Nederlander die kan ook niet met geld omgaan. Eerst al die turken en marokanen uitlachen als je ze constant bij de lidl of aldi ziet staan maar misgunnen als je ze in een dure auto ziet rijden ![]() Maargoed hier in mijn buurt zijn er figuren van 19 jaar die in de nieuwste M6 rijden. Dat klopt dan weer niet ![]() edit: Nou wil ik ook aan de voorkant ook pdc dus ik moet op een of ander manier een kabel voor de speaker en voor een schakelaar trekken naar de dashboard. Via welke route moet ik die kabel laten lopen? Ik heb de dashboardkastje en dat paneel bij mijn pedalen eruit gehaald maar alles is zo volgebouwd. Ik zat te denken om mijn rechter scherm los te halen en dat ik de kabels daar laat lopen naar binnen toe. Is dit een goede oplossing? [ Bericht 12% gewijzigd door Gokhan03 op 29-08-2011 22:16:11 ] | |
YoshiBignose | maandag 29 augustus 2011 @ 22:25 |
Hehehehe ja 6-series schadebakken zie ze steeds vaker, maar zijn ook mocro's. Vertrouw dat allemaal niet maar zal wel dan. Nederlanders zijn zo gierig als wat ik zie ze vaker in de lidl dan buitenlanders, alhoewel ik daar zelden kom. Ze moeten hun kaas worst en chips inkopen voor verjaardagen ![]() Vraagje over E36 6-cilinders waarom zit de accu in de kofferbak, is dat voor de 50/50 gewichtsverdeling of was er gewoon geen ruimte? Lijkt toch alsof er wel ruimte is eerlijk gezegd. [ Bericht 9% gewijzigd door YoshiBignose op 29-08-2011 22:33:09 ] | |
Gokhan03 | maandag 29 augustus 2011 @ 22:37 |
Heeft als het goed is te maken met de veiligheid dat bij een ongeluk niet je accu uit je motorkap vliegt. Dat had ik bij wegmisbruikers ooit gehoord van Koos ![]() ![]() Mijn neef had een klant met een E21 320i. De klant kwam met zijn audi maar wilde zijn auto ook meteen meenemen dus ik mocht met zijn E21 rijden. Echt apart was dat. Geen stuurbekrachtiging, rembekrachtiging niks. Gewoon bak stuur en motor ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 augustus 2011 @ 22:39 |
![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 29 augustus 2011 @ 22:44 |
Ja maar leuk rijden he? Kan je echt zo heerlijk me de bochten in. Weet je zeker dat het een 320i was? Zie je niet heel veel, vooral in NL. 320/6 vaker, met 6-cil en carb. De 320i was een 4-cilinder (wel sneller en met meer pk overigens) maar zonder dat geluid klinkt het gewoon niet als een E21 ![]() Bij een ongeluk accu uit je motorkap vliegen??? Die zit toch vast ![]() ![]() Dat is toch niet standaard? edit: oh ja jij had een 318i natuurlijk ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 augustus 2011 @ 22:48 |
ahahahhaa ![]() ik denk voor gewichtsverdeling zelf eerlijk gezegd, maar wat wil je nou merken van 5KG..? (als het niet meer is)... ![]() | |
YoshiBignose | maandag 29 augustus 2011 @ 22:51 |
Ja klinkt idd ook niet logisch, dat is evenveel als je kratje bier in je kofferbak legt dan zou dus meteen je gewichtsverdeling naar de klote zijn ![]() | |
Gokhan03 | maandag 29 augustus 2011 @ 22:54 |
Ja het was echt een 320i met een carb blok. Ik hoorde ook de hele tijd de visco fan. Klonk echt bruut ![]() Ja ik weet het ook niet precies hoe het zit met de accu maar zo werd het ooit verteld bij wegmisbruikers hahah. | |
YoshiBignose | maandag 29 augustus 2011 @ 23:02 |
Nee de 320/4 was een carb de 320i was wel injectie en die had heel wat meer paarden (en was zelfs sneller dan de 320/6). Maar zijn inderdaad hele leuk auto's, of meer karts eigenlijk. Je wilt daar gewoon mee in de binnenstad door bochten knallen ![]() ![]() | |
Gokhan03 | maandag 29 augustus 2011 @ 23:06 |
Hahah waarom hernia? ![]() ![]() De handbak was soepeler dan mijn E36 terwijl deze E21 uit 1981 komt ![]() | |
YoshiBignose | maandag 29 augustus 2011 @ 23:18 |
Die stoelen zitten voor geen meter en je voelt elk hobbeltje. Nou ja, recaro zou wel lekker zijn, maar ik had van die doorgezakte troep in mijnes ![]() Inparkeren was ook zwoegen ja haha maar dat geluid van die M20 is zo leuk ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:04 |
Accu achterin is en was gewoon voor de gewichtsverdeling. Enfin, ik heb de E46 te koop gezet. Voorlopig nog even niet op MP, dat doe ik eventueel wel over een paar weken. Is het uberhaupt nog nuttig om 'm bij V&A hier te zetten ofzo? Of autoscout etc? | |
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:10 |
Autoscout kun je zeker doen, is toch gratis. Hier op V&A zou ik niet snel doen: krijg je vooral van die wankers die zeiken over de prijs en ¾ van de users hier kan of wil zo'n ding niet betalen. | |
Maharbal | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:16 |
Ach ja, je hebt ook wel gelijk. Zal 'm binnenkort eens op autoscout gooien. Ik wil 'm eigenlijk via portal ofzo verkopen, zodat ik niet met al die MP-idioten te maken krijg ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:29 |
Mwah het kan wel hier op Fok, soms via via kan je dan wel tot een koper komen. Maar de meeste mensen gaan zeuren of maken opmerkingen dat het een mooie auto is maar ze het niet kunnen betalen ![]() Je hebt wel op marktplaats wel veel idioten, maar ook veel mensen die echt wel interesse hebben hoor. | |
Maharbal | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:32 |
Nou vooruit Yoshi, eind september zet ik 'm wel op MP als dat nodig is ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:35 |
LIKE I CARE, ik zeg het alleen maar ![]() Voor welke prijs gaat ie eigenlijk weg? | |
Maharbal | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:36 |
Haha, ik maakte ook een grapje. Ik bedoelde dat jij mij over de streep hebt getrokken! ![]()
| |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:38 |
Oke ![]() | |
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:29 |
Klopt ja. "Prachtige auto, als ik het geld had... bla bla" "Kun je 'm nog twee jaar vasthouden tot ik m'n rijbewijs heb?" ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:40 |
Ruilen tegen een e28? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:47 |
Prima.
| |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:59 |
Kut zooi trouwens, reed gisterochtend en opeens hoorde ik keiharde gebonk bij m'n achterband dus gestopt, maar zag niets toen maar ff naar huis... zat er een grote spijker in. Meer een schroef eigenlijk, maar heel groot. Maar ja toch alle banden al 2mm tijd voor nieuwe ![]() ![]() Grrrrr nu de witte E30 van m'n tante weer even hier, was APK afgekeurd nieuwe einddemper eronder maar die was helemaal ondergescheten en LAAT ZE GEWOON MAANDEN STAAN. Met poep en al ![]() | |
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:04 |
Da's ook zonde ![]() Mijn banden zijn ook op... zag gisteren linksvoor al kale plekken aan de buitenkant, profiel helemaal afgesleten, terwijl aan de binnenkant nog zeker 2mm zit! Ik snap er niks van, ding is een ruim half jaar geleden nog uitgelijnd ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:07 |
Je gaat gewoon te hard door de bochten ![]() | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:07 |
Als je banden eenmaal begonnen zijn met "verkeerd" afslijten is dat moeilijk te veranderen met uitlijnen voor die set | |
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:16 |
Daar dacht ik ook al aan, maar dan snap ik niet dat de band rechtsvoor er nog zo goed uitziet. Als in: wel afgesleten, maar veel meer mooi recht ![]() Daar hoop ik dan maar op. Binnenkort komt er nieuw rubber onder, zou nogal zonde zijn als die banden ook scheef afslijten. Maar ja, preventief uitlijnen kost ook 65 euro, da's net zoveel als een nieuwe band ![]() Wel zuur, want ik hoopte dit seizoen nog vol te maken met deze banden. Dat kan wel eens lastig gaan worden als één buitenkant al kaal is. | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:44 |
Wat voor banden ga jij kopen mikkie? Ik zit te twijfelen, ben wel tevreden met wat ik nu had (conti sportcontact 3) maar die zijn zo godsgruwelijk duur. Als ik nu kijk op autobandenmarkt (die zijn meestal nog stukken goedkoper ook) dan kom ik bij Continental SportContact 3 uit op: 225/40/18 = 148,90 * 2 = 297,80 255/35/18 = 225,80 * 2 = 451,60 Totaal ¤ 750 dus. En dan moet het nog gemonteerd en gebalanceerd worden. Ik kan wel janken! Als ik voor een iets goedkoper merk ga, Vredestein bijvoorbeeld dan kom ik op: 225/40/18 = 127,9 * 2 = 255,80 255/35/18 = 185 * 2 = 370 Totaal ¤ 625 dus. Tja, dan besteed ik liever wat meer. Het gaat sowieso geld kosten, tenzij ik nankang neem, maar dan eindig ik binnenkort op een condoleanceregister: 225/40/18 = 81 * 2 = 162 255/35/18 = 92,10 * 2 = 184,20 Totaal ¤ 346 ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:49 |
Een aantal Falkens komt ook altijd goed uit tests. P-Zero Nero's ook, en die zijn geloof ik goedkoper dan ContiSports. Bekijk anders eens wat tests? | |
rival | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:55 |
P-Zero is de beste band als je het mij vraagt ![]() Yoshi zal ik ff kijken wat dat hier moet kosten incl montage? (die conti 3 dan) | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:56 |
Ja graag ![]() | |
rival | dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:57 |
heb het smsje al verzonden ik wacht ff op antwoord ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:03 |
Ik hou m'n hart vast. | |
rival | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:10 |
antwoord.. waarom contact3 we leven ondertussen met contact5? ![]() | |
rival | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:15 |
in jouw maten conti sportcontact5 incl montage en balanceren 783 euro. | |
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:27 |
De tering Yoshi, dat zijn geen grappen. Lijkt me inderdaad slim om die plastic Chinese rotzooi niet te kopen, dan kun je net zo goed niets halen. De Goodyear Eagle F1 en de Vredestein Ultra Sessanta hebben een tijdje mijn aandacht gehad, erg mooie banden allebei. Scoren qua grip e.d. prima, schijnen behoorlijk te kleven, maar slijtage is ook bovenmatig, heb ik gehoord. Je moet blij zijn als je 25k haalt met die units; dat vind ik echt te weinig. Ik heb de tests van afgelopen jaren een beetje doorgekeken en daar zie je Pirelli vaak hoog scoren. Ik heb er nu P7 onder liggen en daar ben ik eigenlijk behoorlijk tevreden over. De P7 Cinturato is de opvolger daarvan; ik denk dat die eronder gaan komen. Scoren goed op zowel droog als nat. Volgens mij (meen ik me te herinneren) scoorden ze alleen op afrolgeluid wat minder, maar met een goed geïsoleerde auto heb je daar weinig last van. Mijn voordeel is dat ik gewoon een bescheiden, bijna saaie 16" rij. 205/55/16 kost me 81,90 per band... * 4 is dus ¤327,60 ex balanceren en montage. Voor 375 euro moet ik klaar kunnen zijn ![]() En andere mooie A-merk optie is qua prijs de Vredestein Sportrac 3 voor 75,50 per band, maar die is niet zo vaak getest (ik kan er weinig over vinden in elk geval). | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:51 |
5? Haha, scoort die goed in tests dan? Prijs valt wel mee als die 3 zonder monteren maar paar tientjes minder kost. Welke banden zou jij aanbevelen die goede prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik wil wel een beetje grip in de regen, met 255 achter ben je namelijk zo weg anders. Mikkie, jij hebt mazzel met je 205/55/16 haha dan valt het inderdaad mee... maar dat ziet er ook niet uit he ![]() | |
Catch22- | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:52 |
Als je 18" onder je kar wil moet je niet gaan janken als je nieuwe banden wil kerelvent. | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:57 |
Janken mag altijd ![]() ![]() | |
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:05 |
Klopt, het is echt te klein. Ik zou graag 18" en Eibach Pro hebben, maar dat is me voor nu gewoon te duur. Met de komende anderhalf jaar allerlei andere onkosten voor de deur, gaan we prioriteren en komt de praktische bruikbaarheid van de auto voor het optische. Helaas ![]() Want zit net nog even te eBayen, maar een leuk setje met enigszins fatsoenlijke banden komt ruim boven de 500 euro uit en meer richting 750 en nog verder. Dan nog Eibach Pro + uitlijnen... voor minder dan 1.000 euro ben je niet klaar. [ Bericht 8% gewijzigd door Mikkie op 30-08-2011 15:13:09 ] | |
rival | dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:39 |
de 5 is minstens zo goed als de 3 ![]() wat ik zelf graag rij is uniroyal rainsport 2. die zijn niet zo duur, wel goed. en superieur in de regen ![]() imho blijft de betere band de P-Zero, maar dara betaal je ook voor... enige dure merk dat ik je niet graag zou verkopen is Michelin. | |
rival | dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:39 |
Vandaag schroefsetje binnen voor de E36, die vanavond maar meteen monteren! ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:42 |
Ik vind die verschillende maten voor en achter wel erg onhandig/duur; doe mijn achterbanden na 1 jaar/15-25K kms naar voren en vv. Kan ik 2 tot 3 jaar/35-50K kms. met een setje doen. Kms. kloppen niet helemaal door winterbandengedoe enz... ![]() NB Ik rij al jaren Michelin PS1 of 2. Laatste keer 675 voor 4 stuks 225/40/18 | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:58 |
Denk dat het uiteindelijk niets uitmaakt | |
Hyperdude | dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:06 |
Zal ook wel niet zoveel schelen. ![]() Ik vind het wel handig dat ik op deze manier overal een beetje hetzelfde profiel kan hebben.Nwe achterbanden icm. met oudere voorbanden, of andersom, vind ik niet prettig rijden. | |
Turquaz52 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:21 |
Welk merk? Pics..? ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:16 |
WTF happend ![]() BMW S1000RR | |
Gokhan03 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:59 |
Ik heb weer standaard nieren op mn compact. Staat veel mooier zo dan zwart. Zwarte nieren zijn mooi op alle kleuren behalve zwart maar dan met een M3 bumper ![]() En weet iemand waar ik een kabel van mijn motorruimte naar binnen naar de dashboard kan trekken? | |
Turquaz52 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:12 |
Via je ECU 'kastje', gewoon achter je dashboard een gaatje boren.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:12 |
Before/After pics? | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:19 |
Die voorkant stond zooo laag, ik weet zeker dat jij het mooi gevonden had turq ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:10 |
Ik wil niet boren want dan krijg ik weer gezeik met lekkages enzo. Ik wilde het langs de kabelboom laten lopen maar het gaatje is zo klein dat de kabelboom er net nog in kan. Zwart: ![]() Wat ook kut aan zwart is, dat de steenslag op de grille opviel. Chrome: ![]() Wanneer het wel mooi zou zijn: Met een M3 bumper: ![]() Nog mijn todo lijstje: -PDC voor inbouwen -Voorruit vervangen(zit een barst in, veel krassen, lekt water van de bovenkant) -Rubbers van de voorraam -Instaplijsten vervangen(bij mij zijn de chromen strippen helemaal verkreukeld) -Stuur opnieuw laten bekleden(M tech) -Achterbumper hangt scheef doordat er een balk krom is. Moet even kijken hoe dat recht gemaakt moet worden. -Andere motorkap vinden met dezelfde kleur(mijne is is helemaal weggerrot van de zijkant) -Auto spuiten(Als ik een financieel meevallertje heb dan wil ik mijn auto laten spuiten) Wat echt super aan mijn auto is mijn blok. Die verkeerd echt in nieuwstaat en heeft een olieverbruik van 0. Sinds de APK heb ik 3300 km gereden en nog is mijn oliepijl op max. Zelfs voor mijn apk had ik al meer dan 5000km gereden en de oliepijl stond alsnog op max. Heb echt nooit olie moeten bijvullen. Wel laten vervangen bij de apk ![]() De vorige E39 zoop olie als een gek. 5 liter om de 3000 km's [ Bericht 26% gewijzigd door Gokhan03 op 30-08-2011 23:21:27 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:24 |
Wat een schattig autootje ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:26 |
Hahah dat denken veel mensen totdat ze de 6 in lijn zien. Dan is het geen schattig ototje meer ![]() | |
Mikkie | woensdag 31 augustus 2011 @ 00:58 |
Zoveel zuipen als die E39 is ook niet normaal, dus ![]() Normale nieren staan beter dan zwart inderdaad. Normaal gesproken moet er best een extra kabel naar binnen kunnen via de afgesloten elektronica-ruimte die onder de motorkap zit. Het kost je behoorlijk wat gefrunnik en gefriemel (beste kun je een metalen staaf erbij gebruiken, zoals het hengsel van een emmer ofzo), maar het zou moeten kunnen. Althans, in een E46 wel. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 31 augustus 2011 @ 07:07 |
Ik kan je auto wel laten spuiten voor 400,- als je de auto zelf opschuurt.. Is gewoon een beroeps spuiter. x | |
rival | woensdag 31 augustus 2011 @ 08:40 |
Die hebben we dan ook anderhalve cm omhoog moeten schroeven voordat we er normaal mee konden rijden ![]() heeft die uitlaat het overleeft? ![]() | |
Maharbal | woensdag 31 augustus 2011 @ 08:40 |
Laat nou opschuren ongeveer voor 75% verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit (en werk) van het spuitwerk. | |
Gokhan03 | woensdag 31 augustus 2011 @ 08:47 |
Ja dat opschuren kan ik misschien zelf wel doen maar er moet het een en ander aan roest verwijderd en geplamuurd worden. Ik denk dan dat ik dan rond de 1000 zit. Dat spuiten is ook echt als ik een klusje voor een website heb gehad voor dat geld. Anders laat ik dat nog en ga ik door met de kleine details ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 09:55 |
ja prima... chinese degelijkheid ![]() | |
Catch22- | woensdag 31 augustus 2011 @ 09:59 |
Wat ligt er in? | |
YoshiBignose | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:01 |
Amateur, hij zegt toch 6 in lijn dus kan alleen maar een 323ti zijn met M52 blok. | |
Catch22- | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:02 |
Ik hou die kleine auto's niet zo bij, niet zo interessant ![]() |