Bijzonder? Valt wel mee hoor..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:56 schreef Soempie het volgende:
[..]
Niet bijzonder?
Man, de eerste les direct al de snelweg op!Dat is echt wel bijzonder. Wat vond je zelf van de les?
Nou zeg, er zijn gewoon mensen die meer tijd nodig hebben. Ik mocht de tweede of derde les "pas" schakelen omdat ik gewoon echt van 0 moest beginnen en ik had aangegeven nogal bangig te zijn van het idee om auto te "moeten" rijden. Dus die eerste les gingen we ook niet de snelweg op gelukkig want dat zou ik het bij die les gelaten hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bijzonder? Valt wel mee hoor..
Mijn rijschool gaat met iedereen de eerste keer de snelweg op, waarom niet? Heb je dat meteen gehad.
En de eerste les niet mogen schakelen![]()
.
Zelfde hier. Ik heb eerst een proefles gedaan (die hij gelijk heeft gebruikt om te kijken hoe ik het deed ivm rijbewijspakket) en hij zei dat er bij mij vooral niet teveel tegelijk moet worden gedaan. Dat klopt, dan raak ik te chaotisch. Ik denk te veel na en heb dan geen tijd meer om te doen zeg maar. Blij dat hij dat al zo snel zag, anders had ik het gauw opgegeven denk ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou zeg, er zijn gewoon mensen die meer tijd nodig hebben. Ik mocht de tweede of derde les "pas" schakelen omdat ik gewoon echt van 0 moest beginnen en ik had aangegeven nogal bangig te zijn van het idee om auto te "moeten" rijden. Dus die eerste les gingen we ook niet de snelweg op gelukkig want dat zou ik het bij die les gelaten hebben.
nou voor de ervaring vind ik het wel prettig. Gewoon om die snelheid te rijden en de controle over de auto te hebben/vinden. Snellere reactievermogen ontwikkelen... Maar goed, eerst maar es wat vaker de 60km of 80km wegen maar weer es opquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Ach, iedereen doet alles toch in z'n eigen tempo.
En ik ben nog steeds de snelweg niet opgeweest en ik vermoed dat dat ook niet gaat gebeuren.(Vind het niet extreem nodig ook, eigenlijk.)
same here. En dan grijpt de instructeur weer in en nijg ik daarna weer naar rechts.. Want voor mijn gevoel zit ik dan ook idd te dicht op de tegenligger...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:48 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
En op de snelweg zit ik ook regelmatig teveel naar rechts, maar dat komt dan omdat ik het formaat van de auto moeilijk kan inschatten, heb al snel het gevoel dat ik te dicht bij de auto's naast me zit. (Fiets gewend he, dan is zo'n auto best breed)
Wel grappig hoe mensen kunnen verschillen in wat ze prettig vinden. Ik heb echt een hekel aan woonwijken. Je komt er vanalles tegen: rennende kinderen, fietsers die slingeren, onoverzichtelijke kruispunten, smalle straten met tegenliggers (tijdens m'n examen een vrachtwagen en allemaal auto's langs mijn kant, pff, was even zweten), etc. Vervolgens moet je daardoor vanalles tegelijk doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:36 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nou voor de ervaring vind ik het wel prettig. Gewoon om die snelheid te rijden en de controle over de auto te hebben/vinden. Snellere reactievermogen ontwikkelen... Maar goed, eerst maar es wat vaker de 60km of 80km wegen maar weer es opDat vind ik al snel nu
Dan nog: 70 rijden is niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
De snelweg is toch een verplicht onderdeel op het examen?
ik heb nu nog meer 't gevoel dat ik de auto iets beter onder controle heb bij lagere snelheden. Je hebt idd wel met veel risicos te maken in woonwijken enzo. True.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wel grappig hoe mensen kunnen verschillen in wat ze prettig vinden. Ik heb echt een hekel aan woonwijken. Je komt er vanalles tegen: rennende kinderen, fietsers die slingeren, onoverzichtelijke kruispunten, smalle straten met tegenliggers (tijdens m'n examen een vrachtwagen en allemaal auto's langs mijn kant, pff, was even zweten), etc. Vervolgens moet je daardoor vanalles tegelijk doen.
Juist de snelweg vind ik een verademing. Volgens m'n instructeur was het ook m'n beste onderdeel. En ook de wegen waar je 60 of 80 mag zijn fijn. Lekker simpel. Dan kan ik veel beter ontspannen rijden.
Zou geen 70 rijden op de snelwegquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan nog: 70 rijden is niet zo moeilijk.Maar volgens mij is dat examinator-afhankelijk.
Er zijn gebieden in NL waar ze dus met het examen (en zelfs de lessen) niet op de snelweg komen. In het zuiden van Zeeland bijvoorbeeld ken ik mensen die dus tijdens lessen en het examen de snelweg niet gehad hebben. Vind ik kwalijk, maarja. En ik ken iemand in Groningen die ook de snelweg nooit geoefend had.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
De snelweg is toch een verplicht onderdeel op het examen?
Apart. Mij zou je echt niet zonder oefenen de snelweg op moeten sturen. Vandaag weer een stukkie gedaan, ging redelijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Er zijn gebieden in NL waar ze dus met het examen (en zelfs de lessen) niet op de snelweg komen. In het zuiden van Zeeland bijvoorbeeld ken ik mensen die dus tijdens lessen en het examen de snelweg niet gehad hebben. Vind ik kwalijk, maarja. En ik ken iemand in Groningen die ook de snelweg nooit geoefend had.
De enige snelweg bij mij in de buurt is de A9... En daar zijn ze bezig, dus maximaal 70.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 07:08 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Zou geen 70 rijden op de snelweg.
En op de snelweg invoegen en inhalen vind ik zelf lastiger dan op snelheid komen.
a zo, ik snapquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De enige snelweg bij mij in de buurt is de A9... En daar zijn ze bezig, dus maximaal 70.
Vergeet richting aangeven nietquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:42 schreef Apotheose het volgende:
het is een online agenda. Dus ik plan mn afspraken in en als hij dan niet kan ofzo.. dan annuleert hij de afspraak of verzet m naar een andere datum. En idd, als hij t er niet mee eens is dat ik voor deze ene keer 3 keer in een week les.. Dan annuleert ie m maar.
Met dat schakelen .. ja dan moet ik de aandacht verdelen zeg maar... Ik kan dat nog niet goed op mn gevoel doen. Terwijl ik t dus in theorie kan dromen hoe dat gaatEn dan moet ik zoveel tegelijk doen bij bijv het naderen van een rotonde ofzo: remmen, koppeling, terug naar 2, uitkijken, op de goede baan blijven... Pffff
Is toch niet erg? Of reed het overige verkeer ook die snelheid?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:58 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
En bij het invoegen raak ik dan zo onrustig dat ik zo 110 rijdt, terwijl 100 best wel genoeg was. Oeps
Bij mij ook de eerste les zo gedaan. Op het industrieterrein het schakelen geoefend op de manier zoals jij omschrijft.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:58 schreef Nagelschaartje het volgende:
Weinig kracht zetten zou inderdaad kunnen helpen. Als ik van 2 naar 3 ga laat ik hem ook altijd zelf naar het midden gaan en beweeg dan verder. Mijn instructeur heeft mij in het begin een keer naar een landweg (dus rustig) met allemaal bochten van 90 graden laten rijden. Daar moest ik dus steeds hard opkomen naar z'n 50, in de bocht terugnemen, schakelen en bocht nemen en daarna snel weer door naar 50. Dat heeft me wel geholpen, het "o wat moest ik ook alweer doen" was er een beetje af. Schakelen wordt steeds meer automatisme, alleen het gevoel voor de koppeling mist dus nog.
Mja, zo zit ik dus nu: is de snelweg boeiend genoeg om een dubbel uur te nemen, terwijl het belangrijkst daaraan heel goed te oefenen valt zonder snelweg.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:22 schreef Joosterd het volgende:
Zo spannend vond ik de snelweg niet. Binnen de bebouwde kom en in het centrum rijden vond ik een stuk chaotischer.
hahaquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:58 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Vergeet richting aangeven niet![]()
ja zo doe ik het idd ook. Naar mijn beleving gebruik ik ook niet zoveel kracht. Het is meer het idee van 'ow ja schakelen.. eh... Ik zit in de 3..." (maar dan wel iets sneller denken dan dat ik hier nu doequote:Weinig kracht zetten zou inderdaad kunnen helpen. Als ik van 2 naar 3 ga laat ik hem ook altijd zelf naar het midden gaan en beweeg dan verder.
ow das idd wel een goeie, dat oefenen op een landwegquote:Mijn instructeur heeft mij in het begin een keer naar een landweg (dus rustig) met allemaal bochten van 90 graden laten rijden. Daar moest ik dus steeds hard opkomen naar z'n 50, in de bocht terugnemen, schakelen en bocht nemen en daarna snel weer door naar 50. Dat heeft me wel geholpen, het "o wat moest ik ook alweer doen" was er een beetje af. Schakelen wordt steeds meer automatisme, alleen het gevoel voor de koppeling mist dus nog.
Ik heb een pakket genomen dat op de site stond; 25 lessen, theorie boekjes + examen, TTT, afrijden. Mijn ouders betalen het omdat ik 18 jaar niet heb gerookt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:53 schreef Swomp het volgende:
Ik snap eigenlijk niet hoe sommige hier schrijven dat de instructeur al na 1 les kan beoordelen wat voor samengesteld pakket je nodig hebt. Ik heb volgens mij iets van 10 intake lesuren en dat gaat meneer kijken wat voor pakket ik het beste kan nemen.
Voor de jongere onder ons, moeten jullie het rijbewijs zelf betalen of hebben jullie sponsoren?
Ja dat kan natuurlijk ook, maar mensen die eerst 1 intake les hebben en dan een pakket kiezen lijkt me een beetje raar. Ik denk niet dat je in 1 les meteen kunt zien hoeveel lessen die nodig heeft. Of je moet bijzonder goed zijn oid.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:03 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb nooit intakelessen gehad, gewoon losse lessen en we zien wel hoeveel we nodig hebben. Ik betaal het zelf, overigens.
Heb ik het idee dat die instructeurs er aardig oog voor hebben hoor, ze doen het natuurlijk langer dan vandaag.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:07 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ja dat kan natuurlijk ook, maar mensen die eerst 1 intake les hebben en dan een pakket kiezen lijkt me een beetje raar. Ik denk niet dat je in 1 les meteen kunt zien hoeveel lessen die nodig heeft. Of je moet bijzonder goed zijn oid.
Ik moet het ook zelf betalen, al denk ik wel dat mijn oma + opa mij een beetje sponseren
Zelf betalenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:53 schreef Swomp het volgende:
Ik snap eigenlijk niet hoe sommige hier schrijven dat de instructeur al na 1 les kan beoordelen wat voor samengesteld pakket je nodig hebt. Ik heb volgens mij iets van 10 intake lesuren en dat gaat meneer kijken wat voor pakket ik het beste kan nemen.
Voor de jongere onder ons, moeten jullie het rijbewijs zelf betalen of hebben jullie sponsoren?
Ik heb 2/3 intake lessen gehad om te kijken of ik een weekcursus aankon.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:53 schreef Swomp het volgende:
Je mocht maar 100quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
Is toch niet erg? Of reed het overige verkeer ook die snelheid?
Als het kan ga ik zo snel mogelijk 120 rijden.
Ik heb een intakeles gehad omdat ik een pakket met rijbewijsgarantie heb. Ze kijken dan van te voren hoeveel lessen je ongeveer nodig zal hebben en daar wordt de prijs op aangepast. Ik kreeg dus zo'n les en daarnaast moest ik een meerkeuze-lijstje op internet invullen. Uit de vragenlijst en de intake kwam hetzelfde resultaat. Het idee was 41 lessen, heb er nu pakweg 25 gehad en TTT is net aangevraagd. Loop dus klein beetje achter.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:53 schreef Swomp het volgende:
Ja daar betaal je gewoon voor. Is eigenlijk hetzelfde als gewone les, alleen heet dit intake en het kan dan dus ook zo zijn dat je vervolgpakket minder uren dan een gemiddelde leerling bevat. Eigenlijk maakt het niet veel uit, alleen wordt er wat langer gekeken wat nu het beste bij je past.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:05 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Je mocht maar 100En ik gaf geen enkel teken om langzamer te gaan
.
[..]
Ik heb een intakeles gehad omdat ik een pakket met rijbewijsgarantie heb. Ze kijken dan van te voren hoeveel lessen je ongeveer nodig zal hebben en daar wordt de prijs op aangepast. Ik kreeg dus zo'n les en daarnaast moest ik een meerkeuze-lijstje op internet invullen. Uit de vragenlijst en de intake kwam hetzelfde resultaat. Het idee was 41 lessen, heb er nu pakweg 25 gehad en TTT is net aangevraagd. Loop dus klein beetje achter.
10 intakeuren vind ik best wel absurd, betaal je daar ook gewoon voor?
O en ik betaal alles zelf, maar ben dan ook niet zo jong meer (voor iemand die een rijbewijs gaat halen)
Oh dan valt het wel meequote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:13 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ja daar betaal je gewoon voor. Is eigenlijk hetzelfde als gewone les, alleen heet dit intake en het kan dan dus ook zo zijn dat je vervolgpakket minder uren dan een gemiddelde leerling bevat. Eigenlijk maakt het niet veel uit, alleen wordt er wat langer gekeken wat nu het beste bij je past.
1 uurtje, tja ik vind het een raar idee, maar dat kan ook aan mij liggenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:16 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Oh dan valt het wel mee. Maargoed, mijn instructeur deed het inderdaad in 1 uurtje
En? Ik ga ook een weekcursus doen denk ik.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:19 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ik heb 2/3 intake lessen gehad om te kijken of ik een weekcursus aankon.
Snelweg is eigenlijk het makkelijkst, je kan veel beter door een grotere stad gaan rijden om veel ervaring op te doenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, zo zit ik dus nu: is de snelweg boeiend genoeg om een dubbel uur te nemen, terwijl het belangrijkst daaraan heel goed te oefenen valt zonder snelweg.
Gelukkig woon ik in de stad waarin ik examen moet doen en dat is een middelgrote stad. Scheelt toch.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Snelweg is eigenlijk het makkelijkst, je kan veel beter door een grotere stad gaan rijden om veel ervaring op te doen
Jazeker, maar het is best wel eens aan te raden om gewoon veel stadswerk te doen. En als je in de buurt van een bovengemiddelde stad om daar eens naar toe te gaan. Is toch altijd weer even goed opletten en andere ervaringen om je heenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:33 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik in de stad waarin ik examen moet doen en dat is een middelgrote stad. Scheelt toch.
Mwa, zit in de kop van noord-holland, groter dan waar ik woon wordt het eigenlijk niet. Maar in de stad rijden is echt geen probleem voor me, het is hier druk zat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jazeker, maar het is best wel eens aan te raden om gewoon veel stadswerk te doen. En als je in de buurt van een bovengemiddelde stad om daar eens naar toe te gaan. Is toch altijd weer even goed opletten en andere ervaringen om je heen
Alkmaar is prima inderdaadquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Woon dus in Alkmaar, dichtstbijzijnde grotere steden zijn Haarlem of Amsterdam. Kan ik beter hier mijn rondjes doen.
hoezo niet milieubewust? Alsof autorijden goed voor 't milieu is met die uitlaatgassenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:19 schreef Mpj het volgende:
[..]
En? Ik ga ook een weekcursus doen denk ik.
Overigens is een vriendin van mij gezakt, ze reed perfect en is gezakt omdat ze niet milieubewust reed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |