Kruidvat.quote:Op woensdag 15 februari 2012 00:45 schreef Veersesmurf het volgende:
AirAsia zolang er niks fout gaat echt een heerlijke maatschappij!
Ik zag vanmiddag weer ergens een aanbieding om voor 13 euro een dagkaart voor de NS te kopen. Weet alleen niet meer precies waar
jammer dat ze gaan stoppen vanaf parijs/londonquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:39 schreef ozzietukker het volgende:
http://www.airasia.com/th/en/home.page
Heeft weer goede aanbiedingen, geen gratis tickets, maar toch goede deals te vinden, vanaf Bangkok via Kuala Lumpur naar Sydney voor rond de 220 euro.
Wel pas eind dit jaar, dat dan weer wel, maar ook voor interne vluchten zijn er volop goede prijzen te vinden.
Tip, boek via mobile.airasia.com dat gaat wat sneller dan de hoofdsite.
Mwah, ik heb één keer met ze gevlogen vanaf London, direct na de opstart van de route, toen kon ik een ticket bemachtigen voor 200 Pond, dat was ook toen een goede deal, zo'n 230 euro, met een Ryanair ticket en Easyjet ticket was ik toen voor 270 euro in Kuala Lumpur.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:55 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
jammer dat ze gaan stoppen vanaf parijs/london
Air Asia probeert ook dit soort dingen om kosten te besparen. Helaas werkt niet alles even goed, de counter check in fee was leuk bedacht, een voorbeeld a la Ryanair, helaas voor Air Asia moesten de reisdocumenten nog welk bij de check in counter gecontroleerd worden wat er voor zorgde dat het zelfde aantal mensen nodig was.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:15 schreef rlvk het volgende:
Airasia loopt met sommige dingen ook voor. Zo kon ik inchecken met een QR code op mijn mobiel
Voor dat soort vragen is dit topic beter geschikt Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:32 schreef Extrawelt het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om in Bangkok te komen van 10 juli tot 16 augustus? Prijzen gaan vanaf 1 juli gigantisch omhoog. Lees hier over Air Asia maar die hebben dan niks meer. Eventueel verschillende maatschappijen is geen probleem.
Maar dan wel alleen geldig in het weekendquote:Op woensdag 15 februari 2012 04:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kruidvat.
Geldig van 18 februari t/m 3 juni, uit m'n hoofd.
In april/mei heb je voor ¤400 een retourtje Toronto bij Air Transat.quote:
quote:Ryanair start met lijndiensten vanaf Groningen Airport Eelde
De drie routes worden allen twee maal per week non-stop uitgevoerd in de periode mei tot en met oktober. De luchthaven verwacht dat de vluchten dit jaar 40.000 45.000 extra passagiers opleveren. De drie lijndiensten spelen feilloos in op de veranderende markt waarbij steeds meer behoefte is aan rechtstreekse verbindingen en het kunnen boeken van losse tickets.
Jos Hillen, directeur Groningen Airport Eelde: Wij zijn blij met de komst van Ryanair naar Groningen Airport Eelde. Ryanair is toonaangevend in het low-cost lijndienstvervoer binnen Europa. Hun komst, zo snel al na het besluit over de baanverlenging, geeft aan welke kansen onze luchthaven in Noord en Noord-Oost Nederland en de Duitse grensstreek heeft.
Ryanair heeft gewacht op groen licht baanverlenging
Al geruime tijd heeft Ryanair belangstelling getoond om Groningen Airport Eelde op te nemen in haar routenetwerk. Zekerheid over de baanverlenging was daarbij een noodzakelijke voorwaarde. Nu vast staat dat de baanverlenging komend jaar wordt gerealiseerd heeft Ryanair besloten om op korte termijn al te starten met lijndiensten naar bestemmingen met een relatief korte aanvliegtijd. Hiermee verwacht Ryanair de marktkansen in Noord Nederland direct te kunnen ontwikkelen. Ryanair accepteert daarbij dat er het eerste jaar nog beperkingen kunnen zijn door de nu nog korte baan en mogelijk gedurende de bouwfase.
Over Ryanair
Ryanair is een van de populairste low-cost maatschappijen van dit moment en verzorgt meer dan 1.500 vluchten per dag in 28 landen. Ryanair heeft een vloot van 290 Boeing 737-800 vliegtuigen waar de komende jaren nog meer aan zullen worden toegevoegd. De luchtvaartmaatschappij heeft ruim 8.500 mensen in dienst en zal dit jaar volgens de prognose 75 miljoen passagiers vervoeren. Tickets met vertrek vanaf Groningen Airport Eelde kunnen vanaf 13 maart geboekt worden op www.ryanair.nl. Reizigers boeken al een ticket vanaf 21,99 Euro.
Bron: http://www.groningenairpo(...)gen-airport-eelde-1/
ik hoop dat genoeg andere grunningers dat gaan doen, want anders kan je goedkope weekend trip wat verlengd worden als ryanair opeens vluchten eruit gaat gooien, zal toch een bak zijn als dan als alternatief maastrig airport wordt aangeboden...quote:Op maandag 12 maart 2012 16:25 schreef detulp050 het volgende:
Superblij mee. Kan bijna op de fiets naar het vliegveld en dan goedkoop naar Mallorca
Ik ga morgen gelijk boeken
Er vliegen heel veel Nederlanders vanaf Bremen op die bestemming, misschien gaan ze in Bremen die vluchten verminderen?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:03 schreef Grunner het volgende:
Milaan en Mallorca worden allebei ook aangedaan vanaf Bremen. Ik snap dan niet zo goed dat ze die nu ook vanaf Groningen gaan aandoen.
GAE ziet zelf potentieel in Milaan (of in dit geval dan Bergamo) met 22.000 passagiers per jaar in beide richtingen = iets meer dan 1 wekelijkse vlucht. Daarnaast is het een Ryanair basis op korte afstand wat makkelijker in de schema's past. Mallorca is altijd populair, ook onder de Duitsers en hier is vlak over de grens dus ook markt voor, aanvullend op Bremen. Marseille zal ook wel goed in de schema's passen.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:03 schreef Grunner het volgende:
Milaan en Mallorca worden allebei ook aangedaan vanaf Bremen. Ik snap dan niet zo goed dat ze die nu ook vanaf Groningen gaan aandoen.
Volgens de directeur van GAE op TV Noord gisteravond vliegen ze niet met volle vliegtuigen het eerste jaar. Dus het schijnt wel degelijk invloed te hebben die kortere baan voorlopig. Hij noemde overigens geen percentage bezette stoelen.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Mooi dat de baanverlenging nu overal genoemd wordt, terwijl dit voor deze bestemmingen niks uitmaakt, die kan je zonder de verlenging ook makkelijk aanvliegen (ik geloof +/- 3u vliegen met een volle 737-800 lukt zonder payload restrictions). Ryanair zal wel mooie kortingen gekregen hebben
-negatieve modus- daar hoeft de directeur niet bang voor te zijn dat er met volle toestellen gevlogen gaat worden...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:27 schreef Grunner het volgende:
[..]
Volgens de directeur van GAE op TV Noord gisteravond vliegen ze niet met volle vliegtuigen het eerste jaar. Dus het schijnt wel degelijk invloed te hebben die kortere baan voorlopig. Hij noemde overigens geen percentage bezette stoelen.
Vueling vliegt anders gewoon vrolijk naar Barcelona, en transavia.com ook naar bestemmingen op vergelijkbare afstand, nonstop. Het niet met volle vliegtuigen vliegen zal dus waarschijnlijk zoals ozzie zegt gewoon zijn dat ze het toch niet vol krijgenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:27 schreef Grunner het volgende:
[..]
Volgens de directeur van GAE op TV Noord gisteravond vliegen ze niet met volle vliegtuigen het eerste jaar. Dus het schijnt wel degelijk invloed te hebben die kortere baan voorlopig. Hij noemde overigens geen percentage bezette stoelen.
Nee toch, alweer!?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Over Vueling gesproken, zij gaan stoppen met Amsterdam - Madrid. En tergelijkertijd Ryanair ook met Eindhoven - Madrid.
Vueling op 24 maart al. Je hebt Air Europa nog die hun capaciteit gaan opschroeven vanaf Amsterdam (ik meen double daily 737), en transavia.com vanaf Rotterdam.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee toch, alweer!?
Twee jaar geleden vloog er ineens geen enkele low-cost maatschappij meer naar Madrid, toen allemaal weer en nu dus weer niet. Het is juist zo'n handige hub binnen Spanje (en een geweldige stad)!
Ryanair stopt op 1 juni, en Vueling?
En Easyjet, maar die is niet zo goedkoop meer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vueling op 24 maart al. Je hebt Air Europa nog die hun capaciteit gaan opschroeven vanaf Amsterdam (ik meen double daily 737), en transavia.com vanaf Rotterdam.
Ah ja nog vergeten ook. Nogsteeds keuze zat dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En Easyjet, maar die is niet zo goedkoop meer.
Voor Ryanair heb ik nog 120 euro op m'n Wirecard staan, dus daar geef ik de voorkeur aan. Maar goed, er zijn nog genoeg andere bestemmingen in Spanje.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ah ja nog vergeten ook. Nogsteeds keuze zat dus
Het is maar goed dat ik niet voor Finnair werk, want ik geloof niet zo in dergelijke routes naar China. Want touristtechnisch is het niet zo'n interessante bestemming, (de gemiddelde tourist), en op gebied van economische ontwikkeling en daardoor ontstane vraag van zakelijke vluchten lijkt mij wat beperkt, een bedrag van 510 euro geeft ook hier al aan dat de Yield toch wel onder druk staat. Er valt voor Finnair zeker wat te verdienen op de Aziatische markt, daar richten zij zich volledig op, dus deze past wel in het plaatje in dat opzicht, maar ik zie voor deze bestemming geen lang bestaansrecht, aangezien je het simpelweg van de Chinese Middenklasse zal moeten hebben welke meer belang hecht aan goedkopere tarieven dan aan comfort.quote:Op zondag 29 april 2012 17:40 schreef just.in.case het volgende:
Om dit topic weer even nieuw leven in te blazen: FinnAir opent een nieuwe route naar Chongqing, China. Voor 510 euro vlieg je retour van AMS via HEL daarheen. Als je 10.000 miles hebt kan het zelfs voor 400 retour.
quote:EVT stunt verder: voor ¤5 naar eiland
Gepubliceerd op 16 mei 2012, 09:23
Laatst bijgewerkt op 16 mei 2012, 09:25
WEST-TERSCHELLING - De Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) blijft stunten met de prijs voor een bootkaartje naar Terschelling.
Afgelopen maand zette de EVT rond de tienduizend mensen gratis over naar Terschelling. Een succes, aldus de reder die een nieuwe actie verzon.
Tot het einde van het jaar vraagt de concurrent van Rederij Doeksen ¤5 voor een enkeltje naar het eiland.
http://www.lc.nl/frieslan(...)%82%AC5-naar-eiland-
veel industrie daar, waar Nederlandse bedrijven in geïnvesteerd hebben geloof ik. als je er rechtstreeks op vliegt, hoef je niet te concurreren met andere maatschappijen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:38 schreef just.in.case het volgende:
Het aardige is dat FinnAir zeker niet alleen staat. Zo heeft KLM recent nieuwe routes naar Xiamen en Hangzhou geopend, naast de al bestaande directe vluchten naar Beijing, Shanghai, Chengdu, Guangzhou, en Hong Kong. Met name Hangzhou verbaasd mij omdat dat op minder dan 1,5 uur met de trein van Shanghai ligt.
Geniaal.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:05 schreef Fogel het volgende:
Widerøe heeft weer "The Explore Norway Ticket", onbeperkt vliegen twee weken lang voor een hele gunstige prijs. Klik hier voor meer info: http://www.wideroe.no/explorenorway
quote:Wizz Air start proef met betalen voor handbagage
De Hongaarse lowbudget luchtvaartmaatschappij Wizz Air start met een proef waarbij moet worden betaald voor handbagage. Het is de eerste Europese maatschappij die deze maatregel introduceert, nadat eerder al in de Verenigde Staten Spirit Airlines en Allegiant Air passagiers lieten betalen voor handbagage.
Wizz Air, met haar opvallende roze vliegtuigen, heeft aangekondigd dat bij wijze van proef alle passagiers tien euro moeten betalen voor het meenemen van grotere bagagestukken. Reden voor deze proef is het groeiend aantal problemen dat passagiers te veel handbagage meenemen aan boord van het vliegtuig. Hierdoor heeft de lowbudget maatschappij niet zelden last van vertragingen omdat er geen ruimte meer is voor trolley's in de bagagevakken en het personeel de bagage alsnog in het ruim moet plaatsen.
De proef wordt in eerste instantie alleen uitgevoerd op de route van Londen Luton naar Katowice in Polen en geldt dus alleen voor grotere bagagestukken. Het is niet uitgesloten dat de maatregel later ook op andere vluchten wordt toegepast. Wizz Air vliegt onder andere vanaf Eindhoven naar verschillende Oost-Europese bestemmingen.
http://reisbijbel.nl/reis(...)alen-voor-handbagage
Ik had e.e.a. ook hier moeten plaatsen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:55 schreef ozzietukker het volgende:
http://luchtvaartnieuws.n(...)alen_voor_handbagage
Op de Wizz Air site staat het volgende;
[..]
Gelukkig gaat het om een proef op één route, maar ik vermoed dat het boardingproces op deze manier nou niet versneld gaat worden, integendeel, de discussie die dit bij de gate gaat opleveren als tassen maar iets te groot zijn zal bij elke vlucht weer terug gaan komen.
Daarnaast, mag de tas dan niet in het bagagerek gestopt worden? Gaat het cabinepersoneel hierop controleren?
Ik begrijp dat Wizz Air zoekt naar mogelijkheden om meer geld te verdienen, maar op deze manier voortouw willen nemen met extra regels die het juist complexer maken voor het grond en cabinepersoneel zal in mijn ogen net het tegengestelde effect gaan bereiken. Juist het vereenvoudigen van procedures versnelt de boardingprocedure, een extra uitzondering betekent een extra handeling wat weer extra tijd zal betekenen.
Als ze nou gewoon die bagage eens gaan controleren bij de gate. Staat altijd heel stoer zo'n afmetingenweegschaal, maar je ziet standaard van die tjappies met een rugzak, een te grote trolley en een tas van de taxfree aan boord lopenquote:Reden voor deze proef is het groeiend aantal problemen dat passagiers te veel handbagage meenemen aan boord van het vliegtuig.
Precies, gewoon keihard de maximale afmetingen naleven! Ik heb niet voor niets een rugzak die netjes binnen de maten valt, vooral een diepte van max 20 cm was lastig te vinden. En dan lopen er inderdaad doodleuk van die lamlullen met te grote bagage mee naar binnen...quote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon die bagage eens gaan controleren bij de gate. Staat altijd heel stoer zo'n afmetingenweegschaal, maar je ziet standaard van die tjappies met een rugzak, een te grote trolley en een tas van de taxfree aan boord lopen
Hangt wel een beetje van de luchthaven af, maar ik zie inderdaad wel eens bagage aan boord die toch wat groot lijkt, soms is er sprake van willekeur, maar als men de regels weer te streng toepast krijg je weer discussie aan de gate, bij vluchten die optijd vertrekken is er niets aan de hand, maar voor vluchten die vertraagd zijn ga je die natuurlijk uit de weg.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies, gewoon keihard de maximale afmetingen naleven! Ik heb niet voor niets een rugzak die netjes binnen de maten valt, vooral een diepte van max 20 cm was lastig te vinden. En dan kopen er inderdaad doodleuk van die lamlullen met te grote bagage mee naar binnen...
Zojuist meegevlogen en FinnAir bevalt goed. Stopover in Helsinki ligt op de route, en het vliegveld is redelijk klein dus alles verloopt snel. Op deze route wordt gevlogen met vrijwel nieuwe A330-300s, met een kantelbaar scherm inclusief tv, radio, en zelfs sms/email ontvangst (betaald) in economy class.quote:Op zondag 29 april 2012 17:40 schreef just.in.case het volgende:
Om dit topic weer even nieuw leven in te blazen: FinnAir opent een nieuwe route naar Chongqing, China. Voor 510 euro vlieg je retour van AMS via HEL daarheen. Als je 10.000 miles hebt kan het zelfs voor 400 retour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |