Geen idee waarom je dat post, maar geloof me, ik weet hoe het werkt. Commissie heb ik verder geen flikker mee te maken, dat is tussen de headhunter en het bedrijf. Die 650 is netto in het handje. Nadeel is wel dat als je een week vakantie neemt je uiteraard niet op de volle 13k komt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Het ligt er nogal aan wat je precies bedoelt, maar het lijkt me in eerste instantie niet zo veel?
Er zal een fors verschil zitten tussen het bedrag dat de klant per dag moet betalen voor jouw diensten, en het bedrag dat je uiteindelijk netto binnen krijgt. Als die 650 het eerste is, is het vrij weining. Als het netto is, is het wel een leuk bedrag.
Omdat een bedrag zonder uitleg niks zegt. Maar dat stond er al.quote:
Toch gekozen voor iets meer zekerheid in de inkomsten?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:06 schreef static het volgende:
[..]
Geen idee waarom je dat post, maar geloof me, ik weet hoe het werkt. Commissie heb ik verder geen flikker mee te maken, dat is tussen de headhunter en het bedrijf. Die 650 is netto in het handje. Nadeel is wel dat als je een week vakantie neemt je uiteraard niet op de volle 13k komt.
Daarnaast kreeg ik een allowance voor een apartement (max. 2000 euro/maand) en nog wat andere leuke dingen. Wel betaalde ik een fee om alles voor me te regelen ( http://www.innovare-group.com/ )
Nu ik een vast contract heb - bij hetzelfde bedrijf - is mijn nettosalaris een stuk lager omdat ik ervoor gekozen heb om dat gewoon in Nederland te laten vallen maar heb we dusdanig onderhandeld dat als ik in het buitenland ben uiteraard alle reis- en verblijfskosten worden betaald - voor hotels naar Europese normen. Voor Chinesen is het heel normaal om een kamer te delen bijvoorbeeld. Dat weiger ik pertinent.
Daarnaast als ik in het buitenland ben krijg ik een netto per diem - die is afhankelijk van het land - van minimaal 50 euro per dag (incl. weekenden) tot maximaal 150 euro per dag.
Valt mee toch, was gewoon benieuwd of je offshore echt moet beunen of dat het meevalt.quote:
Maar wat denk je zelf voor dat opleidingsniveau (niks slechts daarover) en die verdiensten!?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Valt mee toch, was gewoon benieuwd of je offshore echt moet beunen of dat het meevalt.
Nou ja, dat was dus ook de vraag.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:41 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Maar wat denk je zelf voor dat opleidingsniveau (niks slechts daarover) en die verdiensten!?
Je kunt wel veel verdienen zonder gedegen studie maar dan moet je vakkennis verkrijgen en vooral hard werken
Mwah valt wel mee hoor, een procesoperator offshore bijvoorbeeld heeft vaak ook alleen een MBO diploma en sommige komen de controlekamer haast niet uit op het platform, en zitten dan de hele dag naar een rijtje schermen te staren.quote:Maar wat denk je zelf voor dat opleidingsniveau (niks slechts daarover) en die verdiensten!?
Je kunt wel veel verdienen zonder gedegen studie maar dan moet je vakkennis verkrijgen en vooral hard werken
Procesoperators op het land verdienen ook al goedquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:46 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mwah valt wel mee hoor, een procesoperator offshore bijvoorbeeld heeft vaak ook alleen een MBO diploma en sommige komen de controlekamer haast niet uit op het platform, en zitten dan de hele dag naar een rijtje schermen te staren.
Nu zie ik ook wel vaak steigerbouwers aan het werk offshore, 14 dagen lang en 12 uur per dag, kijk dat is andere koek.
Laat maar, bedanktquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:54 schreef Den_Haag het volgende:
Denk je dat veel van huis niet zwaar is? Ik doe het graag maar uit een koffer leven sloopt je behoorlijk.
Wellicht een eventuele reiskostenvergoeding meegerekend.quote:Op donderdag 1 september 2011 08:13 schreef _VoiD_ het volgende:
hoe kun je van 2450 bruto 2000 netto overhouden? Heb je veel vergoedingen?
Erg goed salaris voor je leeftijd, congrats!quote:Op donderdag 1 september 2011 17:41 schreef Surferboy het volgende:
01: Bedrijfstak: Luchtvaart
02: Functie: Luchtverkeersleider
03: Opleiding: VWo, daarna intern.
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: geen idee eigenlijk...in vergelijking met het buitenland behoorlijk minder dan gemiddeld, maar ik kom niks te kort.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 6238
09: Netto maand salaris: 3700 (Inclusief TOD etc)
10: Overuren betaald: Ja, maar dat komt amper voor.
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: Fitnessruimte, ontspanningsruimte, leuke collega's, uitdagend werk dat zodra je klaar bent met je dienst weer compleet kunt vergeten.
Misschien dat hier vooral mensen posten met hogere inkomens.quote:Op zondag 4 september 2011 12:49 schreef capricia het volgende:
Wat verdienen mensen hier veel zeg! Word er jaloers van..
Dus kom je te kort, alleen besef je het niet. Misschien nog wat groen? lol.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:41 schreef Surferboy het volgende:
06: Aantal vakantiedagen: geen idee eigenlijk...in vergelijking met het buitenland behoorlijk minder dan gemiddeld, maar ik kom niks te kort.
Gut gut, waarom zo zuur? Als je enigzins gelooft in marktwerking, zul je ook begrijpen dat waar ver bovengemiddeld verdiend wordt, er meestal een gebrek aan marktwerking is. Een complete beroepsgroep die zelf het "aanbod" kan bepalen is zo'n verstoring van de marktwerking. Dat is allemaal basis economie, zoals je het ongetwijfeld op school hebt gehad. En als je dus zorgt dat het aanbod laag blijft, zorg je dat de salarissen hoog liggen en zo gaat dat in meerdere beroepsgroepen (zie tandartsen bijvoorbeeld). Of denk je dat jouw salaris hetzelfde zou zijn als er opeens twee keer zoveel luchtverkeerleiders waren, waarvan er 30% werkloos thuis zat?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Surferboy het volgende:
Tja, kan wel gaan uitleggen waarom Drive-R geen gelijk heeft. Maar dat is toch (al eerder gebleken) tegen dovemansoren gericht. Zolang ik dagelijks aan het werk ben achter de radar en Drive-R niet, weet ik op wiens oordeel ik zou vertrouwen.
Dus ik zal ook mijn mening over de beloning in de bancaire wereld achterwege laten...aangezien ik daar niet dagelijks in werk.
fraag en aanbotquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Surferboy het volgende:
Tja, kan wel gaan uitleggen waarom Drive-R geen gelijk heeft. Maar dat is toch (al eerder gebleken) tegen dovemansoren gericht. Zolang ik dagelijks aan het werk ben achter de radar en Drive-R niet, weet ik op wiens oordeel ik zou vertrouwen.
Dus ik zal ook mijn mening over de beloning in de bancaire wereld achterwege laten...aangezien ik daar niet dagelijks in werk.
En het gebrek aan natuurlijke werking daarvan...quote:
Het tekort zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de opleiding, en de toelating daartoe, gereguleerd wordt door de luchtverkeersleiders zelf? En waarom zou het salaris dan nog hoger liggen? Worden mensen momenteel verplicht om te werken? Blijkbaar is het aantrekkelijk genoeg om de vacatures te vullen, dus dat zit wel goed.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef Kworb het volgende:
Met natuurlijke marktwerking zou het salaris voor luchtverkeersleiders nóg hoger liggen. Het tekort duidt alleen maar op een gebrek aan mensen die het werk naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
PS: Je hebt natuurlijk gelijk dat een tekort aan capabele mensen een reden kan zijn. Maar dat tekort kun je ook zelf creeren, dat was mijn punt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef Kworb het volgende:
Met natuurlijke marktwerking zou het salaris voor luchtverkeersleiders nóg hoger liggen. Het tekort duidt alleen maar op een gebrek aan mensen die het werk naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
Leuk verdienen bij die multinational dan! En dan te bedenken dat een kennis van mij daar weg is gegaan.. die jongen had ook 2 wo opleidingen op zak en werkte ook waar jij werktquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:12 schreef Franzisska het volgende:
01: Bedrijfstak: Research
02: Functie: Advisor
03: Opleiding: vwo in nederland, daarna wo, daarna interne stage, nu traineeship.
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: te weinig
07: 13e maand: Ja, plus 14e maand, plus eindejaarsuitkering, plus een hele reeks maandelijkse toeslagen en vliegtickets, en soms gevarengeld (bij inspectie van nieuwe installaties op zee)
08: Bruto maand salaris: 6235 kaal
09: Netto maand salaris: Verschilt per maand ivm toeslagen en extra, meestal tussen de 4000 en 5500 netto
10: Overuren betaald: Geen idee
11: Werkervaring: 2 + 2 jaar
12: Goodies: Teveel om op te noemen. kan o.a. beschikking krijgen tot een chauffeur![]()
![]()
En daar sla je de spijker op zijn kop, het huidige tekort wordt niet gecreërd door LVNL. Sterker nog, LVNL is aan de minister verplicht om zoveel mogelijk luchtverkeersleiders op te leiden als mogelijk.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:37 schreef Drive-r het volgende:
[..]
PS: Je hebt natuurlijk gelijk dat een tekort aan capabele mensen een reden kan zijn. Maar dat tekort kun je ook zelf creeren, dat was mijn punt.
Het is niet eens zozeer off-topic. Maar qua marktwerking zou je salaris niet omhoog kunnen. Waarom zou iemand jou meer betalen, blijkbaar zijn er nu toch al voldoende mensen die dit werk voor het huidig salaris willen doen? Dat is wel les 1 van marktwerking: als er voldoende aanbod van arbeid is op salaris x, dan hoeft het salaris dus niet omhoog - simpel.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:16 schreef Surferboy het volgende:
[..]
En daar sla je de spijker op zijn kop, het huidige tekort wordt niet gecreërd door LVNL. Sterker nog, LVNL is aan de minister verplicht om zoveel mogelijk luchtverkeersleiders op te leiden als mogelijk.
Jammergenoeg is niet iedereen geschikt om het werk te doen, dat is niet alleen in Nederland zo maar over de gehele wereld. Elke ANSP (Luchtverkeersleidinginstantie) over de wereld kampt met hetzelfde probleem, er is zat aanwas/aanmeldingen maar lang niet iedereen heeft de benodigde afwijking om het werk naar behoren uit te kunnen voeren.
Met het probleem dat Schiphol en het nederlandse luchtruim qua complexiteit en uurcapaciteit in de wereldtop zit. Vandaar dat op het moment dat er inderdaad echte marktwerking zou zijn mijn salaris hoogstwaarschijnlijk hoger zou zijn dan lager.
(Verkeersleiders in Dubai bijvoorbeeld verdienen rond de 11k netto, met ca. 1,5 keer het aantal vrije dagen en een stuk minder verkeer, in Spanje zelfs nog meer tot voor kort. Maar zoals ik al zei, ik ben prima tevreden met wat ik krijg.)
Er zijn zeker dagen dat ik absoluut niet verdien wat ik krijg. Maar er zijn ook dagen waarop ik mijn jaarsalaris in 3 uur waar maak.
Maargoed, genoeg offtopic: Franzisska heeft pas een mooi salaris!! :-)
Post jij eensquote:Op zaterdag 10 september 2011 14:47 schreef Drive-r het volgende:
Relax, volgens mij ging het nergens over de hoeveelheid vliegen of verdienste, dus hoe je waffel. Excuses voor het off-topic gelul inderdaad, maar je frustraties boeien me niet.
ploegentoeslag en regelmatigheidstoeslag icm technische-sector-werk waarin soms ook zwaar en/of gevaarlijk werk verricht wordt schroeven het loonstrookje aardig op.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:25 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Procesoperators op het land verdienen ook al goed
De vakkennis he
Tijden veranderen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heeft 'ie al meerdere malen gedaan, alleen in voorgaande reeksen.
Ja, maar meestal jaarlijks en dus weinig nieuws te melden. Daarbij is mijn bonus (150-200% van een jaar salaris) het grootste gedeelte van mijn beloning en weet ik daar pas over een paar maanden iets over te melden.quote:
Klinkt als een heerlijke job als je kids hebt en voldoende beloning? Ben je ook bewust een jaar geleden geswitched, of was je de oude baan beu?quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:19 schreef Prutzenberg het volgende:
Tevreden? Ja, leuke functie. Ik kan me overal tegenaan bemoeien, wat ook wordt gewaardeerd.
Voldoende tijd voor de kinderen, ook erg belangrijk in deze levensfase.
Beide. Maar het feit dat het niet mogelijk was om minder uren te werken was doorslaggevend.quote:Op zondag 11 september 2011 10:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klinkt als een heerlijke job als je kids hebt en voldoende beloning? Ben je ook bewust een jaar geleden geswitched, of was je de oude baan beu?
Wat is dat bijbaantje dan? En is het zwart of wit?quote:Op maandag 12 september 2011 23:12 schreef Physics het volgende:
Overigens bedacht ik me net dat stel ik zou mijn bijbaantje full time doen ik meer zou verdienen dan sommigen hier, eigenlijk schandalig.
Het is wit, online zoekmachine evaluatie. 15e/u, plus nog een andere bijbaan die me 2u/week kost en 250/m oplevert.quote:Op maandag 12 september 2011 23:20 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Wat is dat bijbaantje dan? En is het zwart of wit?
Ik kan parttime/freelance per uur ook meer verdienen dan ik nu per uur fulltime krijg. Alleen de zekerheid op 38 uur per week werk is dan weg...quote:Op maandag 12 september 2011 23:12 schreef Physics het volgende:
Overigens bedacht ik me net dat stel ik zou mijn bijbaantje full time doen ik meer zou verdienen dan sommigen hier, eigenlijk schandalig.
Je vergeet de progressie in belastingschijven, het 'vollediger' doorwerken van algemene heffingskortingen tot een bepaald bedrag aan verdiensten, en de snel stijgende progressie daarboven, het gemis aan fatsoenlijke pensioenopbouw en secundaire arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden.quote:Op maandag 12 september 2011 23:29 schreef Physics het volgende:
[..]
Het is wit, online zoekmachine evaluatie. 15e/u, plus nog een andere bijbaan die me 2u/week kost en 250/m oplevert.
Waar loop je stage dan?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:59 schreef Rejected het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële sector
02: Functie: Stagiair
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 50
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 600
09: Netto maand salaris: 565
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Niks
Tevreden? Mwoah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |