abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:09:49 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100428790
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Niet meer actief op Fok!
pi_100428815
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef Viking84 het volgende:
Jumbo Voorburg, weet je wel hoe ver dat is? :'). Als je de volgende keer ook even voor me kunt checken of ze daar nog wel kriekbier hebben, dan is het miss nog de moeite waard :+.

Rozemarijn btw, niet rosemarijn :P.
Tsk, je fietst gewoon de Laan van NOI helemaal uit, na het viaduct onder de trein door links aanhouden, en dan ben je in dat kleine rare winkelcentrumpje. Echt niet verder dan de Jumbo Scheveningen!

Verder heb ik met bovenmenselijke wilsinspanning NIET gekocht: Tripel Karmeliet, Thai Chilichips, Heartbreakers, Heksehyl Caramel, Advocaatrepen, Katjang Pedis, Indische cake en Caramelcake. B-)
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:10:50 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100428819
Thnx :) zit nog chez mes parents
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:11:29 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100428844
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:10 schreef Laureline het volgende:

[..]

Tsk, je fietst gewoon de Laan van NOI helemaal uit, na het viaduct onder de trein door links aanhouden, en dan ben je in dat kleine rare winkelcentrumpje. Echt niet verder dan de Jumbo Scheveningen!

Verder heb ik met bovenmenselijke wilsinspanning NIET gekocht: Tripel Karmeliet, Thai Chilichips, Heartbreakers, Heksehyl Caramel, Advocaatrepen, Katjang Pedis, Indische cake en Caramecake.
Klinkt idd niet als heel ver :). Ik ga wel een keertje kijken. Maar niet vandaag nog :').

En _O_ voor alles wat je níet gekocht hebt!
Niet meer actief op Fok!
pi_100428875
Hoi. Poezen die in je armen kruipen O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100428902
En toen rosé weer inkwam (???8 jaar geleden ofzo?) kwamen al onze ouders ook vertellen dat ze dat in de hippietijd allemaal dronken. Hip hè!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:14:02 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100428929
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:12 schreef Ewelina het volgende:
Hoi. Poezen die in je armen kruipen O+
Poezen die uit je armen springen zodra je ze oppakt :{w. Er kan geen bedankje voor de nieuwe kattenbak af :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_100428971
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klinkt idd niet als heel ver :). Ik ga wel een keertje kijken. Maar niet vandaag nog :').

En _O_ voor alles wat je níet gekocht hebt!
Normaal is deze trouwens niet op zondag open, dus ook niet doen vandaag hoor!

Ik heb nog wel een halve fles rosé in de ijskast staan, en rozemarijncrackers met humus en plakjes komkommer, dus ik kan altijd nog een liederlijk bacchanaal houden daarmee vanavond.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:18:22 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100429077
Check net even waar die Jumbo zit en dat is idd heel niet ver!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:21:39 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429177
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:18 schreef Viking84 het volgende:
Check net even waar die Jumbo zit en dat is idd heel niet ver!
En beter gesorteerd en goeikopert dan de AH :)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:22:05 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429194
Althans, die in Gouda :').
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:22:37 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100429208
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En beter gesorteerd en goeikopert dan de AH :)
Alleen jammer dat 'ie niet op zondag open is (alhoewel die op Scheveningen miss wel). Wij doen altijd op zondag onze boodschappen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:24:03 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429242
Oja, dat ben ik niet gewend, aangezien je hier gestenigd wordt als je iets op zondag wilt kopen :').
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:27:21 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100429357
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, dat ben ik niet gewend, aangezien je hier gestenigd wordt als je iets op zondag wilt kopen :').
Scheveningen is wel open op zondag. Nu Mark nog zo ver krijgen dat 'ie met mij naar Scheveningen ipv naar de XL wil fietsen voor de weekboodschappen :'). Als 'ie ziet dat het goedkoper is, wil 'ie het vast wel. Maar dat moet eerst even bewezen worden :+.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:30:46 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100429459
Als ik op zondag boodschappen wil doen, moet ik idd naar Den Haag of R'dam. Of Warnsveld :').
pi_100429465
Pizza in de oven :9 met Ikea ansjovisjes, maar eigenlijk zijn het andere visjes en veel vetter. Toch wel goed denk :)
pi_100429879
Je moet Mark gewoon met iets dat de AH niet heeft naar de Jumbo lokken. Tripel Karmeliet bijvoorbeeld. Of Heartbreakers, Millies Baconknabbels, gerookte forelfilet of caramelcake!
pi_100429970
O/L: volle kwark met banaan
T: komkommer, tonijn, ei, paprika, tomaat, light mayo en diverse kruiden
D: zalm uit de oven, wortels met dille-roomsaus
T:handje amandelen
T: blokjes kaas
T: smoothie banaan-sinaasappel
S: 2 uur poetsen, stofzuigen, dweilen
S2: 6 km hardlopen, buikspieroefeningen, klooien met gewichtjes, optrekken aan klimrek

Geplande lijstje morgen:
O: volle kwark met aardbeien
S: half uur fietsen
T: gekookt ei
L: zelfde tonijnsalade als vandaag met nog een beetje pasta eraan toegevoegd en sla
T: paprika met yoghurtkruidendip
T: wortels
D: zelfgemaakte pizza met 4 soorten kaas en rucola
S: half uur wandelen en zelfde oefeningen als vandaag
pi_100430008
Volgens mij heeft Leiden geeneens een Jumbo, of wel? :?

Lijstje
O: witte biologische boterham met kipfilet, glas halfvolle melk
T: schaaltje kersen, glas spa & fruit
D: 2 opschepl. nasi rames, opschepl. boontjes met zoetzure saus, kroepoek, kwart banaan, geb. ei, glas halfvolle melk
T: schaaltje aardbeitjes met beetje suiker
T: vers geperst sinaasappelsap
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_100430011
:W

Straks opgeven voor bootcamp morgen, whaaah!

Lijstje:
O: 2x vk brood met omeletvan 2 ei
S: bodycombat met de leuke instructeur :@
T: 8 cherrytomaten + smoothie yogurt/aardbei
L: kleine salade met mozarella en tomaat
T: 3 blokjes chocola, wat blokjes kaas, 4 olijven
D: bonenstoofpot met varkensworstjes van masterchef :P
pi_100430178
Zou wel een jumbo willen hier.

Lijstje:
O/L=B: krentenbrood met spijs en een vleugje kaneel (zelfgebakken) nog warm en met roomboter en suiker en witbrood met filet AM en peper. Rode grape (helft) en vers geperste sinaasappelsap

T: Hollandse Blauwe druiven :9

D: http://www.ah.nl/recepten(...)inSource=vegetarisch + http://www.ah.nl/recepten/recept?id=704302
2 courgettes, 2 uien (tuin), 3 paprika's, 2 tomaten, 1 rode peper, 1 rode ui, 1 avocado, koriander,limoen, kapuchijners (tuin), kidneybonen (blik), tofu roerbakgehakt.

T: Bramen uit de tuin in de shake en misschien ook aardbeien in de shake (magere yoghurt)
T: misschien nog iets lekkers?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100430318
Er komen nog steeds Jumbo's bij; wel Super de Boer in de buurt? Dan maak je best kans op een Jumbo..

quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:49 schreef Xennia het volgende:

(), optrekken aan klimrek
Oh, kan jij een beetje optrekken? Doe je dat al lang en hoe vaak enzo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100430469
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:01 schreef sigme het volgende:
Er komen nog steeds Jumbo's bij; wel Super de Boer in de buurt? Dan maak je best kans op een Jumbo..

[..]

Nope :N hier hebben ze de Suoer vervangen door een C1000.
pi_100430581
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nope :N hier hebben ze de Suoer vervangen door een C1000.
Jammer voor je. Niet alle SdB's worden Jumbo, helaas ;).
't Is wel een fijne winkel, de Jumbo. Dat ik dat nog zou moeten zeggen over zo'n Brabantse keten..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:10:46 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100430616
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:09 schreef sigme het volgende:

[..]

't Is wel een fijne winkel, de Jumbo. Dat ik dat nog zou moeten zeggen over zo'n Brabantse keten..
Ik las van onder naar boven en dacht, wut, Shinyfaces die Jumbo worden? :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100430893
Ik wilde wel foto's hier plaatsen, maar ik sta overal op met vrienden/vriendinnen... doe t dus even niet ivm privacy. Volgende keer dat ik t jurkje draag, zal ik een foto van mij alleen maken. :)

Wij doen trouwens altijd boodschappen op donderdag- of vrijdagavond. De supermarkten zijn hier elke avond (ma-vrij) tot 21:00 open, vooral na 20:00 is het lekker rustig. :)
pi_100430937
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:09 schreef sigme het volgende:

[..]

_O- vind het ook een prima winkel maarja 20 km en verder.
pi_100431089
Bij mij zit ie ook niet in de buurt. AH walhalla is het hier.
De pizza is prima ^O^
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:31:13 #29
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_100431276
Jumbo zit bij mij naast de AH. Ga meestal naar beiden (vind het zelfscannen bij ah zo makkelijk, en stiekem ook heel leuk ;))
pi_100431343
Mèn, wat is dat lekker, zo'n nectarine :9
pi_100431701
Jumbo O+ Echt mijn favoriete supermarkt!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_100432106
quote:
0s.gif [b]Op zondag 7 augustus 2011 19:01
Nou, eerlijk gezegd lijkt het nog nergens op. Heb heel weinig armkracht. Ik doe het sinds vorige week en probeer het 3 keer per week te doen. Daarnaast ook nog opdrukken (op mijn knietjes, want weinig kracht) in de hoop wat armkracht te kweken.
pi_100432250
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nou, eerlijk gezegd lijkt het nog nergens op. Heb heel weinig armkracht. Ik doe het sinds vorige week en probeer het 3 keer per week te doen. Daarnaast ook nog opdrukken (op mijn knietjes, want weinig kracht) in de hoop wat armkracht te kweken.
Oh. Maar kan je jezelf wel optrekken dan? Tot hoever? Je hangt vast niet alleen machteloos te spartelen :D.
pi_100432264
Ik maak bonenstoof met varkensworstjes :9 volgens mij is het echt lekker!!!
pi_100432334
Ik kan éénmaal mezelf helemaal optrekken, zover dat mijn hele hoofd boven de stok uitkomt, en dat dan een kleine 10 tellen volhouden. En dan nogmaals optrekken, dan kan ik nét boven de stok langskijken, en ook dat een snelle tien tellen volhouden.
En daarna moet ik rusten :').
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:00:45 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100432336
wij hebben straks 2 Jumbo's...
Dus...
En nu ga ik douchen en slapen, fijne avond *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100432344
Die zag ik van de week op masterchef :) lijkt me meer een wintergerecht, maar zag er lekker uit.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:01:45 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100432382
Die lamachun bij Masterchef topclass leek mij heel lekker!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100432392
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef MarMar het volgende:
Die zag ik van de week op masterchef :) lijkt me meer een wintergerecht, maar zag er lekker uit.
Had hem ook van masterchef, althans de toevoeging van feta enzo, want bonenstoof maak ik vaak. Maar ja het is net inter buiten dus tjah :P
pi_100432417
Ik heb witvis met kruidenkaas in bladerdeeg gemaakt uit het Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
Was lekker :Y. Met broccoli.
En courgettesoep vooraf.
En eerder witlofsalade met tonijn en mayo, 5 krekkers & beleg en vanochtend begonnen met yoghurt & muesli.
pi_100432437
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
wij hebben straks 2 Jumbo's...
Dus...
En nu ga ik douchen en slapen, fijne avond *O*
'truste uniekhoorn!
pi_100432490
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh. Maar kan je jezelf wel optrekken dan? Tot hoever? Je hangt vast niet alleen machteloos te spartelen :D.
Ik kan mezelf iets optrekken, maar kom nauwelijks met mijn hoofd boven het klimrek uit.
pi_100432498
Terug van een weekendje klussen in Fryslan!

En daar aan, wat vroeger een mega-grote schommel was, mijzelf maar liefst twee keer opgetrokken aan de stang. Eerste keer ging met een klein hupje, dus eigenlijk is het anderhalf. Gek genoeg voel ik mijn buikspieren.

Morgen bootcamp met Perruche *O* Spieren zullen wij kweken!!
pi_100432604
Trusten uniek :*
@proesj hier hebben we op twee keer een buitje na een prima zomerlenteweekend gehad :) morgen weer herfst.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:08:32 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100432684
Ik ga trouwens vanaf komende week 2 keer per week hardlopen, 1 keer 5 km op woensdag en 1 keer een duurloop in het weekend, omdat het anders te belastend wordt. Dat betekent dat ik meer tijd heb voor krachttraining, dus ik wil daartoe ook een plan opstellen. Wat zou ik allemaal thuis kunnen doen aan krachttraining?

1) push-ups
2) squats
3) gewichtjes
4) .... vul in aub? :P
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:10:18 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100432755
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij mij zit ie ook niet in de buurt. AH walhalla is het hier.
De pizza is prima ^O^
Hier ook AH walhalla; echt, ik heb nog nooit iets anders gezien dan AH en Jumbo. Het is dat ik een keer richting Scheveningen moest, waardoor ik de Jumbo ontdekte, anders zou ik echt gedacht hebben dat er echt alleen maar AH's zijn in Den Haag :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100432761
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga trouwens vanaf komende week 2 keer per week hardlopen, 1 keer 5 km op woensdag en 1 keer een duurloop in het weekend, omdat het anders te belastend wordt. Dat betekent dat ik meer tijd heb voor krachttraining, dus ik wil daartoe ook een plan opstellen. Wat zou ik allemaal thuis kunnen doen aan krachttraining?

1) push-ups
2) squats
3) gewichtjes
Optrekken aan een klimrek in een speeltuin.
Moet je wel tegen de uitlachende kinderen kunnen, terwijl je bezweet aan het spartelen bent.
pi_100433033
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb witvis met kruidenkaas in bladerdeeg gemaakt uit het Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
Was lekker :Y. Met broccoli.
En courgettesoep vooraf.
En eerder witlofsalade met tonijn en mayo, 5 krekkers & beleg en vanochtend begonnen met yoghurt & muesli.
Die is inderdaad verrassend lekker.

Heb er vorige week een variant op geproefd.

Groene pesto+creme fraiche+kabeljauw laten garen.
Serveren met tagliatelle, pijnboompitten en verse basilicum evt.nog wat kaas.
Echt heerlijk!
pi_100433157
Wij gaan zo'n beetje eens per maand naar de AH en verder naar de Jumbo. Ik vind de AH wel echt de fijnste supermarkt, maar Jumbo is toch gewoon aardig wat goedkoper. Hier zitten zo ongeveer alle grote supermarkten (van de meeste ook nog meer dan 1), dus we wisselen ook nog wel eens af met o.a. C1000, als ze daar bijvoorbeeld een goede aanbieding hebben. Kwam toevallig van de week goed uit - ze hadden Chileense wijn 1+1 gratis, dus we konden mooi goedkoop goede wijn inslaan voor mijn verjaardag. :)

En ik heb van een vriendin het kookboek 'Jamie Oliver in Amerika' gehad. Echt een supermooi kookboek - bij ieder recept zit een korte inleiding (met bijvoorbeeld waar hij het gevonden heeft of van wie hij het geleerd heeft) en hij heeft de recepten ingedeeld naar verschillende achtergronden: Navajo-Indianen, Cowboy, Grote Steden, Zuidelijk, enzovoort. Heb al heel wat leuke recepten gezien die ik zeker ga maken. Overal is ook nog bij aangegeven hoe gezond het is. :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:21:39 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100433311
Zo, vandaag de derde dag carb-mindering. Lowcarb durf ik het al niet meer te noemen :')
Resultaat:

• mooiere huid
• onder de 60 kilo (volgens mij vooral water kwijtgeraakt)
• trek
• zoetstof is verbazend lekker, maar...
• maakt mijn trek in zoet zeker niet minder (integendeel)
• weer te veel koolhydraten voor lowcarb

Daglijstje

Ontbijt
Drie kwarkpannenkoekjes met 200 gram kwark-ricottacreme met zoetstof en kaneel
30 gram frambozen

Lunch
250 gram gebakken pfifferlingen

Avondeten
Drie stronkjes witlof met rauwe ham uit de oven
Opscheplepel brocolli
Eetlepel kruidenkaas
Kipfilet met tacokruiden en citroen
Klein stukje kipfilet met katenspek

Tussendoor
10 pistachenootjes
1 stuk Kiri smeerkaas
Stukje koude kipfilet
Watermeloen 70 gram
4 kwarkpannenkoekjes
Handje gemengde noten, gemengd,... 1 handje (25gr)
Schaaltje ricotta met kwark en zoetstof en kaneel
Plakje rosbief
2 augurken

kcal: 1410 koolhydraten: 45

Sport
In 4,5 uur tijd met vele rustpauzes in een rustig tempo ongeveer 25 kilometer fietsen met mini 2
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_100433322
Gaaf Anna!

Hihi Xennia,ik zou het lef niet hebben :D
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:23:34 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100433395
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:08 schreef Viking84 het volgende:

1) push-ups
2) squats
3) gewichtjes
Situps
Nog beter: een boek met gymoefeningen uit de bieb halen en/of een app met diverse thuistraningen downloaden.
pi_100433424
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:23 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Situps
Nog beter: een boek met gymoefeningen uit de bieb halen en/of een app met diverse thuistraningen downloaden.
en via youtube kun je ook echt veel handige oefeningen e.d. vinden
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:25:12 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100433457
Thx voor de tips! Zal vd week eens googlen :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:25:44 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100433481
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:24 schreef progje het volgende:

[..]

en via youtube kun je ook echt veel handige oefeningen e.d. vinden
Ik vind dat altijd zo lastig :@ Weet nooit waar ik op moet zoeken. In een boek staan alle oefeningen gewoon lekker makkelijk allemaal op een rijtje en hoef ik alleen de bladzijde maar om te slaan :')
pi_100434535
Vik, in de Breitnerlaan (het stuk met de jaren '50-flats) zit ook een 'ander' merk supermarktje! Als je eens wat afwisseling wil :Y)

En voor optrekken kan ik het speelkasteel in Clingendael aanraden :P Of je doet zoals een acrobate waar ik een pakje bij moest passen bij haar thuis: die had in haar keukendeuropening een ijzeren stang gemonteerd. Voor je iets gaat eten, moet je dan bijvoorbeeld 10 x optrekken.
Handig ook voor het doorpassen, konden we gelijk kijken of er geen naadjes sprongen bij bepaalde houdingen oO<
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:50:17 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100434776
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:45 schreef Laureline het volgende:
Vik, in de Breitnerlaan (het stuk met de jaren '50-flats) zit ook een 'ander' merk supermarktje! Als je eens wat afwisseling wil :Y)

En voor optrekken kan ik het speelkasteel in Clingendael aanraden :P Of je doet zoals een acrobate waar ik een pakje bij moest passen bij haar thuis: die had in haar keukendeuropening een ijzeren stang gemonteerd. Voor je iets gaat eten, moet je dan bijvoorbeeld 10 x optrekken.
Handig ook voor het doorpassen, konden we gelijk kijken of er geen naadjes sprongen bij bepaalde houdingen oO<
_O-.

Nee, ik treed niet in de openbaarheid met m'n oefeningen :'). Dan komen m'n gymnastiektrauma's weer boven oO< .
Niet meer actief op Fok!
pi_100434931
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo lastig :@ Weet nooit waar ik op moet zoeken. In een boek staan alle oefeningen gewoon lekker makkelijk allemaal op een rijtje en hoef ik alleen de bladzijde maar om te slaan :')
om eerlijk te zijn klinkt dat ook een stuk praktischer dan het gezoek op youtube :P
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:54:15 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100434996
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef progje het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn klinkt dat ook een stuk praktischer dan het gezoek op youtube :P
Alleen vind ik het wel prettig om te ZIEN hoe iets moet, want anders denk ik dat ik het toch fout doe en stop ik er weer mee :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100435084
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Alleen vind ik het wel prettig om te ZIEN hoe iets moet, want anders denk ik dat ik het toch fout doe en stop ik er weer mee :').
Ja dat is ook een beetje mijn probleem. Ik ben er ook gewoon niet zo goed in :@
Daarom is die Xbox Kinect met oefeningen echt ideaal!
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:57:14 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100435176
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef progje het volgende:

[..]

Ja dat is ook een beetje mijn probleem. Ik ben er ook gewoon niet zo goed in :@
Daarom is die Xbox Kinect met oefeningen echt ideaal!
Ik raak juist altijd in de war van die filmpjes. Beschrijving lezen + een paar verhelderende foto's vind ik veel praktischer. Duidelijk een kind van voor de digitale revolutie :')
pi_100435673
Koolraappatat was lekker! Zeker voor herhaling vatbaar, volgende keer ook even proberen met voorkoken en in de oven bereiden. Heb 't nu in de pan gedaan met olijfolie.

Hardlopen verplaatst naar morgen in de 'lunchpauze', want te weinig gegeten vandaag. De dingen die ik wilde/kon eten/etc. waren op. En natuurlijk lag er nog groente in de vriezer, maar daar was ik te lam voor om daar wat mee te doen.

Zo nog wel even een korte wandeling maken buiten.Het is helemaal opgeklaard hier en het is heerlijk weer O+ Dus nog even de benen strekken. Daarna een wodkaatje drinken en dan vroeg slapen denk ik. Morgenochtend vroeg boodschappen doen, want heb trek in m'n Griekse yoghurt, die dus op is.. ;)

Lijst vandaag:

O: omelet van 3 eieren met wat cottage cheese en cheddar
S: sit ups en push ups
L: stukje 'sigmequiche'
D: koolraappatat (zo'n 175 gram) met wat mayo en curry en een stuk of 8 kippenvleugels (dubbele)
T: wodka

Morgen een veel betere lijst! :Y

[ Bericht 15% gewijzigd door motorbloempje op 07-08-2011 21:15:07 ]
Ja doei.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:12:17 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100436105
't Is inderdaad niet veel mo!
Koolraabpatat, is dat niet vreselijk zoet? Wij aten dat vroeger gekookt met kaneel :Y)
Knolselderijpatat vind ik trouwens wel erg lekker. Best zin in eigenlijk. Jammer genoeg heb ik het niet in huis, anders zou ik *nu de keuken ingaan.
pi_100436328
Het was inderdaad wat zoetig, maar had ze ook wel gekruid met wat zout en peper, en de mayo/curry/uitjes deden hun werk ook goed. Ik was in ieder geval aangenaam verrast, maar wil morgen proberen om knolselderij te kopen.. kon het vorige week nergens vinden -O-
Ja doei.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:18:27 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100436476
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:15 schreef motorbloempje het volgende:
Het was inderdaad wat zoetig, maar had ze ook wel gekruid met wat zout en peper, en de mayo/curry/uitjes deden hun werk ook goed. Ik was in ieder geval aangenaam verrast, maar wil morgen proberen om knolselderij te kopen.. kon het vorige week nergens vinden -O-
De Duitse Lidl heeft het altijd, ben het bij de Nederlandse bijvoorbeeld nog niet niet tegengekojmen. Hebben jullie een markt in de buurt?
pi_100436696
Markt moet ik nog uitzoeken, de Lidl had het twee weken geleden geloof ik wel liggen, maar toen had ik 't niet nodig. Vorige week hadden zowel de ASDA als de Lidl 't niet -O- Als ze 't morgen bij beide niet hebben kijk ik nog even bij de Morrisons...
Ja doei.
pi_100436747
Een rek in de tuin is nog eens een idee ipv in de keukendeur :P
Zou wel goed zijn voor m'n rug.
pi_100437655
Ik heb een rekstang op de deel hangen. Meestal verzamelen we er pakkiestouw over, maar het doel was eigenlijk optrekken en dat doe ik nu ook weer af en toe. Het pakkiestouw kan aan de kant geschoven worden :D.
pi_100438368
Iedereen aan de krachttraining :s) ?
Plan: weer elke ochtend opstaan met de surya namasker.
Daglijstje, met slechte suikers:
O: 2 croissantjes met hagelslag
L: 3 boterhammen met kipfilet en avocado
T: bramen plukken en de overrijpe vast eten
B: naar de stad lopen
T: glas versgeperst sap, ijsje
D: halve pizza met 'ansjovis', halve met salami
T: 2 glaasjes witte wijn
pi_100438491
Ha, 'het huis van Ali', dat we eerst wellicht 'over zouden kunnen nemen', en waar we nu dus hemelsbreed nog geen 200 meter vandaan wonen, staat inmiddels leeg en te huur. Voor 100 pond meer dan wat we nu betalen, dat scheelt een flinke slok op een borrel! :o
Ja doei.
pi_100438606
'navond. Net een stukje hardgelopen, ging boven verwachting goed. ca. 4 km in 17 + 10 min (3 min wandelen tussendoor).

Lijstje:
O: 200 ml vers sinaasappelsap, boterham nutella
T: koffie met melk, mueslikoek
L: boterham gekookte worst, kom pompoensoep
T: half zakje nootjes (cashews & amandel)
D: eendeborstfilet, aardappelpuree en gebakken meiraap met ui
S: hardlopen
T: vruchtenyoghurt
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100438705
Mar, ik hoop dat je snel weer opknapt. Dit is ook niks :* .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100438827
Je D klinkt lekker Phaid :9

Pff, mijn ochtendcardio bestond uit vers uit mijn bed in aankleden en 3x ons trappenhuis naar boven rennen, da's 7 etages. We pakten wel de lift naar beneden :7 Ik dacht dat ik dood ging, hartslag van 300 bpm :X Weet iig zeker dat ik niks mankeer aan mijn hart :') Maar oefening baart kunst! volgende keer doe ik 'm 4 keer :Y

Lijstje:

S: trappen
O: smoothie+nootjes
T: kipfilet
L: rijst, kip en paprika
T: zoete aardappel, stukje chocola gevuld met perenlikeur
D: vis, tomatensalade en rijst
T: havermoutshake
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100438830

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 22:00:51 ]
pi_100438878
thx Phaidra :*
Ik blijf nog even op, lief moet vroeg uit bed, dochterlief wil nog even tvkijken, hou haar nog even gezelschap.
Nog eventjes en dan is ze 12!!
pi_100438895
oww, da's k*t Razz.

:*

[ Bericht 11% gewijzigd door _aurum_ op 07-08-2011 22:06:17 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100439003
Aurum, het was ook lekker ja :9 ! En trap'rennen' is zooo zwaar!

Razz, sterkte :* (ook maar weggehaald)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100439027
quote:
9s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:

Niet gezien maar de hint zegt ook wel wat.

pi_100439111
awh, bah Razz... -O- :*
Ja doei.
pi_100439129
ook niet gezien maar toch *knuf* voor razz.. looks like you need one
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:07:21 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100439235
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet gezien maar de hint zegt ook wel wat.

Dat.

Onderweg naar huis. Stiekem vond ik het niet zo leuk dat mn moeder met haar vinger op mn lovehandle wees toen we net klaar waren met eten en 'ik zie het wel' zei en vervolgens vroeg of ik alweer aan het sporten was.

Meh.
pi_100439309
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat.

Onderweg naar huis. Stiekem vond ik het niet zo leuk dat mn moeder met haar vinger op mn lovehandle wees toen we net klaar waren met eten en 'ik zie het wel' zei en vervolgens vroeg of ik alweer aan het sporten was.

Meh.
Zeg vileine vrouw, zou je die moeder van je niet eens op d'r nummer zetten?
pi_100439326
quote:

[..]

Dat.

Meh.
jouw moeder mogen ze imo wel naar de zon schieten :X
pi_100439413
quote:

[..]

Dat.

Meh.
Gatver zeg :X

:* ik heb hem niet kunnn ontdekken.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:12:24 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100439488
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeg vileine vrouw, zou je die moeder van je niet eens op d'r nummer zetten?
Ik zou niet weten hoe. Ze overrompelde me ook en ben niet zo adrem.
pi_100439530
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:37 schreef sigme het volgende:
Ik heb een rekstang op de deel hangen. Meestal verzamelen we er pakkiestouw over, maar het doel was eigenlijk optrekken en dat doe ik nu ook weer af en toe. Het pakkiestouw kan aan de kant geschoven worden :D.
Zal mijn Mr eens lief aankijken :Y
pi_100439560
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En Duvel?
pi_100439627
quote:

[..]

Moeilijk is dat. Ik bedenk snedige antwoorden ook meestal de dag erna.
Maar als je nog een leuke sneer terug bedenkt, vannacht ofzo, onthoud 'm dan en breng 'm de volgende keer in stelling. Want je moeder zegt vast nog wel eens wat liefs.
pi_100439730
Ohja irritant is dat, ik vecht dat soort dingen altijd uit in mijn dromen en dan wordt ik helemaal bozig wakker :')

Maar lullig XM!! Vooral van je eigen moeder, zou niet zo moeten zijn :*
pi_100439773
quote:

[..]

Oh, dat vilein zijn kan ook later. Iets met wraak en zoet en soep en minder heet.

"Zeg, mam, hoe is het nu om rimpels te hebben? En wallen? En kipfilets als armen? Ik weet nog wel dat ik je vroeger echt mooi vond. O+
pi_100439781
Razz, weet niet wat er is, maar *knuf*
quote:

[..]

Een adrem antwoord hoeft niet eens, zeggen dat je zo'n opmerking niet op prijs stelt voldoet. Werkt!
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:18:30 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100439819
Mijn moeder is er erg bedreven in. Denk dat Duvel het niet eens gemerkt heeft dat het een vervelende opmerking voor me was :).
pi_100439830
En kus voor Razz. :*
pi_100439883
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh, dat vilein zijn kan ook later. Iets met wraak en zoet en soep en minder heet.

"Zeg, mam, hoe is het nu om rimpels te hebben? En wallen? En kipfilets als armen? Ik weet nog wel dat ik je vroeger echt mooi vond. O+
Oeh dat is er 1 in de categorie "is dat nou rot bedoeld of niet?"
pi_100439932
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn moeder is er erg bedreven in. Denk dat Duvel het niet eens gemerkt heeft dat het een vervelende opmerking voor me was :).
Ah, nu vertellen kan wel helpen.
Mijn Mr is tegenwoordig de scherpe tongen vaak sneller af dan ik denk :D
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:25:05 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100440146
Oh mijn moeder kan dat soort dingen ook zeggen :'). Maar ze heeft meestal wel gelijk, dus ik word even boos, maar vervolgens trek ik de teugels wel weer aan. Maar ja, je moeder moet ook snappen dat sporten op dit moment niet echt gaat.
Niet meer actief op Fok!
pi_100440205
Moeder moet snappen dat sporten niet gaat?
Moeder moet snappen dat opmerkingen onder de gordel ongepast zijn!
pi_100440341
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Herkenbaar. B. zou dat ook niet opmerken. Sterker nog, laatst maakte hij zelf een opmerking over mijn figuur die hij ''als grapje'' bedoelde (hij zei dat hij mijn ''richel'' voelde ;( ). Hij begreep oprecht niet waarom daarna mijn stemming compleet omsloeg en dit lange tijd zo bleef.
Hij bleef daarna maar herhalen hoe mooi hij me vindt en hoe perfect, maar die opmerking vergeet ik nooit meer.

B. vertelde later aan een collega op zijn werk van onze avond en hij zei ''kerel, dat ligt gevoelig. Ik ben ook door schade en schande wijs geworden. Ik zei eens tegen mijn vriendin dat ze ''sinaasappelhuid'' op haar billen had en daarna heb ik 2 weken droog gestaan.''

Ik heb natuurlijk ook verslag uit gebracht van mijn avond aan mijn vriendinnen en die zeiden allemaal ''oh, wat vreselijk! Wat zul jij je kut hebben gevoeld!'' }:|
pi_100440383
Wat lijkt me dat rot XM, als je moeder zo vijandig tegen je doet. Ik vind het ook heel vreemd, dat moeders zo hatelijk tegen hun eigen kinderen kunnen zijn. De mijne vindt juist alles wat ik doe fantastisch! :P Ik zou het meer kunnen plaatsen bij een schoonmoeder, zo'n opmerking.
pi_100440504
Mijn moeder deed het ook. Of ik was te dik, of te dun. Dat ze zelf een verschrompelde appel op stokjes is, dat ziet ze dan weer niet.

Ah well.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')