Dat weten we nog niet zeker hoor; ze willen misschien wel heul niet bij onsquote:
Hoe kunnen ze nu niet willen bij julliequote:Op zondag 7 augustus 2011 17:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat weten we nog niet zeker hoor; ze willen misschien wel heul niet bij ons
Oh, ik was ongeduldigquote:
Moet je maar eens bij ons in de tuin komen wandelenquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:31 schreef Oognip het volgende:
Tijdens de wandeling zagen we allemaal oranje naaktslakkenIk wist niet dat die bestonden
[ afbeelding ]
Ow hahaquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moet je maar eens bij ons in de tuin komen wandelen
Of in het bos verderop, het barst er hier van.
Yepsquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:37 schreef Oognip het volgende:
Yns, ben je wel eens in het savelsbos geweest?
Ja, volgens mij wel. Binnen 4u iig volgens mij.quote:
Nope beroertes volgens de scans en het ziekenhuis.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:25 schreef Oognip het volgende:
Dat is erg QHeeft 'ie 2x een beroerte gehad dan? Er was toch sprake van 2 tia's?
Jeetje wat heftig zeg... Maar het klinkt (tot nog toe) dat hij aardig geluk heeft gehad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope beroertes volgens de scans en het ziekenhuis.
1x aan tafel en 1x in de boot.
Jaquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:43 schreef Oognip het volgende:
[..]
Jeetje wat heftig zeg... Maar het klinkt (tot nog toe) dat hij aardig geluk heeft gehad.
Oh echt? Wat woon je dan prachtigquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:57 schreef oh-oh het volgende:
toffe tekst Qwea, en pfffffff heftig hoor!
Ik woon praktisch in het Savelsbos trouwens, ik zie het vanuit mn raam
dat vind ik zo'n rotbeesten!~quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:01 schreef oh-oh het volgende:
Tis het bos op de heuvel waar ik altijd wandel, ik mijd het in de zomer, laatste keer was met pasen, tekenteken
teken
Teken zijn kut, maar die hebben wij gelukkig niet gezien en we hebben elkaar al helemaal onderzochtquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:01 schreef oh-oh het volgende:
Tis het bos op de heuvel waar ik altijd wandel, ik mijd het in de zomer, laatste keer was met pasen, tekenteken
teken
Nee dat is dan inderdaad niksquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:05 schreef oh-oh het volgende:
Nou tis echt een heel mooi bos, we lopen er graag , maar dan wel als de vorst er weer overheen geweest is. Want ik ben evenlang bezig met honden op teken checken als met wandelen als ik dr geweest ben, en dat is me de moeite niet
Bovendien heb ik in het veld meer overzicht op de meute
Oooh wat woon je mooiquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja, je hebt toch wel es wandelfoto's van me gezien?
Das hier de straat uit, en het bos wat daar begint, dat is het savelsbos, dus daar loop ik bijna elke dag, ik ga er nu alleen niet in
Zuid Limburg is gewoonquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Oooh wat woon je mooiIk vind sowieso bijna heel zuid limburg mooi.
Aah zijn dat de grasvelden! Wat leukquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:15 schreef oh-oh het volgende:
Dit is hier de straat uit:
[ afbeelding ]
En dat bos in de verte ( nou ja verte, ik loop er dus als ik doorloop in een kwartier naartoe ) dat is het Savelbos al.
Waar waren jullie er in gegaan?
De eeuwige grasvelden waar we altijd gaan chillen, dat ligt ook aan het Savelsbos.
Nog niet geprobeerdquote:
Haha grappigquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:35 schreef oh-oh het volgende:
We hebben echt vlakbij elkaar gewandeld vandaag dan Oognip
quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:43 schreef Qwea het volgende:
Ik heb iig een semi grappig kaartje gestuurd
Heb erin gezet:
Toen we hoorden wat je was overkomen zijn we ons praktisch een beroerte geschrokken!
Heel veel beterschap en doe het rustig aan!
Groetjes uit Snorkelland,
Michael en Denise.
Druppel je daar de honden niet tegen of helpt dat niet?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:01 schreef oh-oh het volgende:
teken
HOI OH OHquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:59 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn wel van die hele dure druppeldingen die zouden helpen tegen teken, Karel druppel ik, de rest niet, voorkomen is beter dan genezen, ik hou helemaal niet van die chemische rotzooi op mn honden, en er zijn genoeg mooie plekjes waar we wandelen waar het niet wemelt van de teken!
Volgens mij niet. Hier een linkje naar een pdf-bestand met onze wandelroutequote:Op zondag 7 augustus 2011 20:10 schreef oh-oh het volgende:
Heb je bij dit huisje gewandeld Oognip?
[ afbeelding ]
Een duim is ook een vinger snoesjequote:
Kerstboompjes in augustus?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef tombolafan het volgende:
Oh, ik heb nog spinazie-aardappel-kerstboompjes
Bij gebrek aan chips
Jahaaaaaaaaaaaaaaaquote:
Ik ook niet!quote:
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:19 schreef Loveless85 het volgende:
Pas op dat ze niet over de datum zijn Tombo
aan mij? why?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:25 schreef oh-oh het volgende:
[centraal] Honden met foto's #49
Ik moest aan Ynske denken bij het zien van die foto
Het was een maand over datum, wijfquote:
Dat speeltje ligt daar zo ongelukkigquote:
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:31 schreef Tha_Erik het volgende:
ik kwam zojuist deze foto's tegen op internet
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:31 schreef Tha_Erik het volgende:
ik kwam zojuist deze foto's tegen op internet
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat klinkt echt héél goorquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:02 schreef tombolafan het volgende:
Oh, ik heb nog spinazie-aardappel-kerstboompjes
Bij gebrek aan chips
Dat is het schuurtje, wat je daar ziet, die foto is van helemaal beneden genomen , die groeve is daar ook ja.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:30 schreef Oognip het volgende:
Volgens mij is dat huisje niet 'De Beuk' oh-oh. Achter 'De Beuk' zou nog een schuurtje moeten staan en volgens mij was ons huisje ook wat groter.
Als je voorbij 'De Beuk' loopt kom je langs de kalksteengroeve, klopt dat ook als je langs dat huisje loopt?
Jaquote:
Net toegevoegdquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:33 schreef Greys het volgende:
![]()
Geniaal!
Erik, heb jij me nou al toegevoegd/goedgekeurd op Facebook?
En zo ja, mag ik onze foto van ons samen bij het NSF in mijn fotomapje aldaar zetten dan?Dan kan ik je taggen.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:25 schreef oh-oh het volgende:
[centraal] Honden met foto's #49
Ik moest aan Ynske denken bij het zien van die foto
Ik snap em nietquote:
Leuke sfeerimpressiequote:Op zondag 7 augustus 2011 21:32 schreef Ynske het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)stival-roermond.html
NOUHOUquote:
Het is heel heel lekkerquote:
Jaquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:36 schreef Ingetje79 het volgende:
Nu wel![]()
Tenminste, als het om dat roze dingetje gaat
Nu je het zegt, dat is het schuurtje inderdaad! Haha grappigquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat is het schuurtje, wat je daar ziet, die foto is van helemaal beneden genomen , die groeve is daar ook ja.
zo heb ik er nog eentje van gisterquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
![]()
Ach ja, wanneer je je lekker staat uit te schudden maakt het ff niet uit hoe je er uit ziet.
De kerstboompjes zijn heul niet over datumquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kan al misselijk worden van de wetenschap dat iets overdatum is
De Beuk zelf ligt er naast achter de bomen, wij picknicken daar vaak, met mooi uitzichtquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:40 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nu je het zegt, dat is het schuurtje inderdaad! Haha grappig
Of bijna....quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:41 schreef Ingetje79 het volgende:
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
zo heb ik er nog eentje van gister
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Ja, dan gaat het hier richting den containertquote:
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Gewoon even aan ruiken. Als mijn neus het niet vertrouwd, dan doe ik dat ook niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:41 schreef Ingetje79 het volgende:
dat ligt er echt aan wat t is, soeppoeder, niet dat dat hier over datum komt, kan best nogquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:46 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, dan gaat het hier richting den containert
Precies. Of als het opeens gaat lijken op een camouflagepakquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gewoon even aan ruiken. Als mijn neus het niet vertrouwd, dan doe ik dat ook niet.
Of zelf al naar de vuilbak kruipt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Precies. Of als het opeens gaat lijken op een camouflagepak
Die datum is toch ook tot wanneer het bedrijf garandeert dat het nog oké is? Dan kan het best zijn dat het na die datum nog goed is, maar als dat dan niet het geval is, of je ziek wordt, dan kan je het bedrijf niet meer aanklagenquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:47 schreef nokwanda het volgende:
[..]Nou schijnt walging ook echt tussen de oren te zitten. Het is zelfs zo dat het een uitgestelde emotie is. Je kunt vandaag iets smerigs eten of zien en er nog maanden nadien last van hebben, of zelfs die walging je hele leven voelen.
Maar neem nou bijvoorbeeld rijst. Er staat een datum op de rijst. Moet van de overheid. Da's jammer, want het is best wel gelul. Doorgaans is de rijst op zijn best ongeveer 3 jaar na de datum. Daarna is ie nog steeds goed, maar verliest ie zijn smaak.
Dus veel van dat datum gedoe (behalve dus bij vlees, vis en zuivel en echt houdbare spullen) is aangepraat.
Een aaibaar lammetje is anders heerlijk.quote:
Maar toch niet met huid en haarquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een aaibaar lammetje is anders heerlijk.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:53 schreef tombolafan het volgende:
Ik geef over de datum dingen altijd aan mn gasten, als die het niet lusten dan laat ik het zelf ook liggen
Wat een geweldige plek om te picknickenquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
De Beuk zelf ligt er naast achter de bomen, wij picknicken daar vaak, met mooi uitzicht
Huid en haar ff wegstrippen en het is heerlijk!quote:
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:53 schreef tombolafan het volgende:
Ik geef over de datum dingen altijd aan mn gasten, als die het niet lusten dan laat ik het zelf ook liggen
Ik begin die champignonnensoep nu toch een beetje in twijfel te trekkenquote:
Wie zegt dat het als champignonsoep begonnen is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:56 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik begin die champignonnensoep nu toch een beetje in twijfel te trekken
Ik ook niet....ik doe regelmatig een rondje koelkast/voorraadladen met een plastic zakje en wat op of overdatum is, doe ik weg.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:58 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik eet eigenlijk nooit iets wat over de datum is.. ook al zullen veel dingen nog best te vreten zijn.
maar ook dingen als pasta in de verpakking, en kruiden?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik ook niet....ik doe regelmatig een rondje koelkast/voorraadladen met een plastic zakje en wat op of overdatum is, doe ik weg.
Vast iets wat maaaaaaaanden in de koelkast heeft gelegen totdat het grijs uitsloeg...beetje peper en zout en tadaaaaquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wie zegt dat het als champignonsoep begonnen is.
Ooit was het een helder soepjequote:Op zondag 7 augustus 2011 21:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wie zegt dat het als champignonsoep begonnen is.
Kruiden wel, pasta haalt het hier niet om overdatum te gaan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar ook dingen als pasta in de verpakking, en kruiden?
Heb jij ook zo'n borrelend buikje nu?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ooit was het een helder soepje
De paddenstoelen groeiden er vanzelf in.
EN IK HEB HET OOK GEGETEN!
Nog mooie visioenen gehad daarna?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:00 schreef Greys het volgende:
Ooit was het een helder soepje
De paddenstoelen groeiden er vanzelf in.
EN IK HEB HET OOK GEGETEN!
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar ook dingen als pasta in de verpakking, en kruiden?
quote:
Euhm...ik betaal het zelf, werk er zelf voor enzo.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:02 schreef Ynske het volgende:
[..]sorry maar daar valt me de bek gewoon open van
misschien moraalridderig maareh, wat denk je van al die mensen die geen eten hebben
en jij mikt zaken die nog gewoon te nuttigen zijn weg
quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:56 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik begin die champignonnensoep nu toch een beetje in twijfel te trekken
Nee daar zijn we niet geweest. Bij die plek het hekje door zijn we naar beneden gelopen en beneden over een holle weg naar links een klein stukje en toen naar rechts door een weiland.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:04 schreef oh-oh het volgende:
Ja dat is psies die plek Oognip!
Dan ben je wss hier naar boven gelopen ook:
[ afbeelding ]
Onze favo picknicktafel:
[ afbeelding ]
Haha ja dat pad bedoel ik! Daar liepen wij inderdaad naar benedenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:06 schreef oh-oh het volgende:
En dit is het pad naar het boswachtershuisje toe, wss liepen jullie daar naar beneden, wij komen altijd van de andere kant:
[ afbeelding ]
Je moet het ook zelf weten, vanzelfsprekend. Maar er wordt op de wereld echt wel zoveel weggegooid en dus eigenlijk gewoon teveen geproduceerd en verkocht, dat we daar best wel bij stil mogen staan voor we het aanschaffen en vervolgens weggooien. Beetje bewustwording. Ik denk meer dat dat is wat Yns bedoelt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:03 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Euhm...ik betaal het zelf, werk er zelf voor enzo.![]()
Dus of ik het nou op eet of weg gooi....in beide gevallen heeft Afrika er niets aan
dat dus ^^quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Je moet het ook zelf weten, vanzelfsprekend. Maar er wordt op de wereld echt wel zoveel weggegooid en dus eigenlijk gewoon teveen geproduceerd en verkocht, dat we daar best wel bij stil mogen staan voor we het aanschaffen en vervolgens weggooien. Beetje bewustwording. Ik denk meer dat dat is wat Yns bedoelt.
En imo heeft ze daar een goed punt. Hier gaat het ook nog weleens mis. Dan kopen we toch meer dan we opeten en dan ligt er een zak sla in de koelkast klef te worden die dan weg moet. Ik vind dat zelf ook zonde en nogal stom van mezelf.
Je zal wel gelijk hebben maar ons komt het niet bekend voorquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:10 schreef oh-oh het volgende:
Als je dus dat pas naar beneden bent gelopen op de laatste foto, dan loop je een stukje met die weg mee, en dan weer door hekjes naar boven, dat is die eerste foto, wij lopen hem precies andersom van hier uit
Ik zat net al te denken dat die route van jullie 13 km is, dan lopen wij dan minstens 25 km of zo
Het overkomt jou echt NOOIT?quote:
Ooh ik flikker ook regelmatig dingen weg.3x toe sla gehaald 2 dagen over datum, hoppa, wegquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:00 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Kruiden wel, pasta haalt het hier niet om overdatum te gaan.
Ik koop pas nieuwe als er nog voor 1 keer in de verpakking zit en we eten bijna wekelijks wel een keertje pasta.
eerlijk gezegd, ik ben niet iemand die verpakkingen weggooit omdat t over datum is. Dat is hoe het hier in mijn ogen gesteld werd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Het overkomt jou echt NOOIT?
Dat er per ongeluk iets al over de datum is dat je dan niet meer kunt eten?
Als wij honden zouden hebben zouden we ook wel meer lopen, heerlijk lijkt me dat!quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik loop denk ik sowieso wel 15 km per dag minstens, met de honden, zonder de extra lange wandelingen. Wij lopen die wandeling als we doorlopen op 4 uur, maar meestal pakken we wel een of twee langere pauzes, dus zijn we 5 uur weg als we die doen
ja, da's waar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:10 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk wel dat je er van uit moet gaan dat niemand dingen koopt "om weg te gooien"
Dus als je het niet kan eten omdat je het idee alleen al vreselijk vindt, dan kun je het wel opeten en uitkotsen maar dan ben je net zo ver
Ja, ik haal ook alleen wat ik opkrijg, of dat probeer ik iigquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:15 schreef nokwanda het volgende:
[..]
ja, da's waar.
Ik probeer alleen zelf inmiddels wel om er iets meer op te letten omdat ik het jammer vind.
Maar da's net zoiets als met al het andere... ik hou van rommelmarkten en kringloopwinkels. In de eerste plaats omdat ik met tweedehands spullen creatiever kan omgaan, maar ook omdat ik vind dat we zouden moeten consuminderen in plaats van consumeren en omdat ik het voor mijn huishouden zonde vind om heel veel geld uit te geven aan zaken die je gebruikt misschien meer naar mijn smaak en veel goedkoper kunt vinden. Net zoals met kleren. Maar da's mijn mening maar.
Ik heb net nog 15 eieren weggegooid die een week overdatum waren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Het overkomt jou echt NOOIT?
Dat er per ongeluk iets al over de datum is dat je dan niet meer kunt eten?
Dat vind ik vaak echt moeilijk; voor de hele week inslaan. Dus ik doe het ook niet, tenzij houdbare zaken. Hoe kan ik nou weten wat ik op vrijdag wil eten?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:17 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik koop ook altijd maar eten voor 2 dagen, omdat ik niet weet wat ik de hele week wil eten en dan laatik toch wel dingen liggen. Als ik per 2 dagen doe, gooi ik minder weg
Wij zijn zusjes?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:19 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik heb net nog 15 eieren weggegooid die een week overdatum waren.
We hadden een eierige periode en dan koop ik er meer van, maar dan zo ineens hoeven we het niet meer en blijft het liggen.
Of vlees uit de vriezer halen en bij thuiskomst toch zin in iets anders hebben.
Ja....dat overkomt me hier nog wel es
Idd!quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:20 schreef Ingetje79 het volgende:
En daaaaarom heb ik eiks altijd diepvriesgroenten in huis, van die deelblokjes.
Want vers moet ik nogal es weggooien.
Dus eiks ben ik best heul bewust
alleen al daarvoor zou ik wel een grotere vriezer willen hebbenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:20 schreef Ingetje79 het volgende:
En daaaaarom heb ik eiks altijd diepvriesgroenten in huis, van die deelblokjes.
Want vers moet ik nogal es weggooien.
Dus eiks ben ik best heul bewust
Jeetje net geen 2 uur lopenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:17 schreef oh-oh het volgende:
Die van 25 km, 13 km is net geen 2 uur lopen hoor, van mn werk naar huis is hoe ik m loop met een omweg iets meer dan 7 km, en dat loop ik zonder te stoppen bij veldjes waar de honden kunnen rennen of bij vriendjes waar ze mee moeten spelen in een uur, met de pas erin dus.
Maar de pas erin is lastig, met honden die overal willen snuffelen rennen en spelen
Ik vind groenten per definitie al niet lekkerquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:21 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vind diepvriesgroente echt smerig
Ja, en dat durf ik dan dus niet aan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:21 schreef indaha het volgende:
Ja met eieren neem ik eigenlijk ook geen risico, maar het vlees wat ik al uit de vriezer zou hebben gehaald en dan niet gebruik zou ik gewoon even braden en dan kun je het weer een paar dagen bewaren.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik vind groenten per definitie al niet lekker
Ditoquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik vind groenten per definitie al niet lekker
Is echt ideaal idd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
alleen al daarvoor zou ik wel een grotere vriezer willen hebben
Witlof...quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Dito
Doe mij maar sla of rauwkost dan ofzo, daar houdt het wel zo'n beetje op qua groentendepartement
Hier altijd wel een zak patatjes en een doos frikandellenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:30 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een grote vriezer, voor de honden voornamelijk![]()
Maar ik heb wel altijd basisdingen erin, ik kan altijd voor een weeshuis iets rijsttafeligs op tafel gooien met wat ik in huis heb.
Boontjes uit de vriezer, komkommer voor salade, kip voor sate of zo, rundvlees met een boemboe, eieren voor foe yong hai, zelfbakkrupuk, noodles en rijst
Ik had ook niet anders verwachtquote:
Goh, vertel eens wat nieuws.quote:
Hier ook, en kroketten, en kaassoufles voor de vegavrienden, maar vooral voor als het kind weer op de stoep staat om te etenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:30 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Hier altijd wel een zak patatjes en een doos frikandellen
quote:
Ik maak nooit soep en van fruitjes opkoken heb ik nog nooit gehoordquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:31 schreef Cat22 het volgende:
Wauw, ik lees hier helemaal verbaasd mee.Want ik ben zo iemand die nauwelijks dingen weggooit. Weten jullie dat de ten minste houdbaar tot datum een datum is waarna het produkt evengoed nog prima in orde is (mits afgesloten en goed bewaard)? En dat hetzelfde geldt (voor mij dan) voor de uht.
Zuivel die over datum is in een afgesloten pak eet ik nog rustig op, na grondige inspectie van de inhoud op rare vlekjes of geurtjes. Een bolstaand pak gooi ik ook meteen weg.
Groenten die wat leps zijn kunnen nog prima in de soep en oud fruit (mits niet rot) kun je nog prima opkoken. Pakjes gedroogde kruiden daar doe ik helemaal eeuwen mee. En ik ben zelden ziek.
Ik vind het echt zonde om dingen weg te gooien, dan plan ik me liever een in elkaar flans maaltijd met zaken die 'om' dreigen te gaan. En lang leve de diepvries. Ik houd ook van vers boord, maar als je dat meteen na aankoop invriest en eruithaalt wat je nodig hebt kun je heel lang doen met één brood.
Maar wees gerust: als ik bezoek krijg dan koop ik verse etenswaren en koffiemelk om ze voor te zetten.
Helemaal primaquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]goed!!
En hoe is het aan de andere kant vh land?
Kijk voor de lol eens op datum dat product klaargemaakt is en tht en blijf dat vergelijkenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:31 schreef Cat22 het volgende:
Wauw, ik lees hier helemaal verbaasd mee.Want ik ben zo iemand die nauwelijks dingen weggooit. Weten jullie dat de ten minste houdbaar tot datum een datum is waarna het produkt evengoed nog prima in orde is (mits afgesloten en goed bewaard)? En dat hetzelfde geldt (voor mij dan) voor de uht.
Zuivel die over datum is in een afgesloten pak eet ik nog rustig op, na grondige inspectie van de inhoud op rare vlekjes of geurtjes. Een bolstaand pak gooi ik ook meteen weg.
Groenten die wat leps zijn kunnen nog prima in de soep en oud fruit (mits niet rot) kun je nog prima opkoken. Pakjes gedroogde kruiden daar doe ik helemaal eeuwen mee. En ik ben zelden ziek.
Ik vind het echt zonde om dingen weg te gooien, dan plan ik me liever een in elkaar flans maaltijd met zaken die 'om' dreigen te gaan. En lang leve de diepvries. Ik houd ook van vers boord, maar als je dat meteen na aankoop invriest en eruithaalt wat je nodig hebt kun je heel lang doen met één brood.
Maar wees gerust: als ik bezoek krijg dan koop ik verse etenswaren en koffiemelk om ze voor te zetten.
Komkommer vergeten...en het pas ontdekken als er groen vocht onder in je koelkast drijftquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Kijk voor de lol eens op datum dat product klaargemaakt is en tht en blijf dat vergelijken
En idem hier, al moet ik bekennen dat er nog wel eens iets weg gaat omdat het vergeten is en wegloopt
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:36 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Komkommer vergeten...en het pas ontdekken als er groen vocht onder in je koelkast drijft![]()
Ik ben lui, wat ga ik dan zien?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Kijk voor de lol eens op datum dat product klaargemaakt is en tht en blijf dat vergelijken
Ew! Ook dat overkomt me eigenlijk niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:36 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Komkommer vergeten...en het pas ontdekken als er groen vocht onder in je koelkast drijft![]()
Je moet hem ook niet in het plastic laten zitten. Da's dodelijk.quote:
tzatzikiquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:39 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja, er springt mij ook wel es enthousiast een halve komkommer tegemoet als ik de koelkast open doe
Joehoeeeequote:
Aanmelden via de site >> mailtje ontvangen met protocol en aanmeldingsformulier >> intakegesprekquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:32 schreef Cat22 het volgende:
Goh, vertel eens wat nieuws.![]()
![]()
Wat snel zeg!Hoe gaat die procedure eigenlijk?
Binnenkort...quote:
Neu, dat ga ik niet doenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:33 schreef indaha het volgende:
Gefeliciteerden gauw een topic maken nu
Als er een pot open staat,maak ik bloemkool voor meneer I.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:41 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ow appelmoes vergeten is ook zo vies.![]()
Als ik een keer appelmoes eet, koop ik zon klein potje die snel leeg is. Die grote pot staat alleen maar te rotten in de koelkast
Dat die 2 data steeds verschillende tijden ertussen hebben zittenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik ben lui, wat ga ik dan zien?
[..]
Ew! Ook dat overkomt me eigenlijk niet.Ik heb vaak een aardig beeld wat im Kuhlschrank ligt.
Ing: maak je nooit warme kersen voor op ijs? Of zelfgemaakte appelmoes?
Dusch... die tht datum zegt niks.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat die 2 data steeds verschillende tijden ertussen hebben zitten
Dat heb ik dan weer niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Tuulk, da's met medicijnen ook zo.
Maar ik neem liever een paracetamol die een jaar over datum is dan een pak melk dat een week over datum is![]()
Melk ruik ik gewoon aan (en proef een heeeel klein slokje). Maar dat is dan ook het enigequote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Maar ik neem liever een paracetamol die een jaar over datum is dan een pak melk dat een week over datum is![]()
Yups, vanavond (een half uur na het terugsturen van het formulier was ze hier)quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:45 schreef Cat22 het volgende:
Elies: heb je vandaag dan gesprek gehad ook?
Mwah, ik heb ooit een overdatum-paracetamol/ppc/apc ofzo open gemaakt, en dan ruik je gewoon pure azijnquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Wauw! Die laten er geen gras over groeien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yups, vanavond (een half uur na het terugsturen van het formulier was ze hier)
En een condoom over de datum?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Die melk zou ik laten staan jaquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef Ingetje79 het volgende:
quote:
En dat is uitgegroeid totquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:48 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb wel eens een embryo-achtig drijfsel in mn dubbelfris gehad
Dat heb ik dan ook....of als het nog wel houdbaar is, maar al een tijdje open staatquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Als ik bij melk het idee heb dat ie bedorven is dan kan ik niet meer ruiken of proeven of ie nou wel of niet goed is, dan is ie altijd bedorven. Maar dat gebeurt alleen na de uiterste houdbaarheidsdatum..
kaas is serieus het enige waar je schimmel van af kan snijdenquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Vroegah bij oma moest je altijd eerst vragen wat de melk was en wat de karnemelk.
En groene schimmeltjes aan de kaas werden er gewoon afgesneden, niets aan het handje![]()
M'n moeder gruwelt daar dus ook van....laatst had ze tompoucen en ze nam een hap, ik nam een hap en toen riep ik voor de grap dat ie niet goed meer was.
Ze kotste alles zo in de spoelbak
Uhm... kaas = schimmel.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Vroegah bij oma moest je altijd eerst vragen wat de melk was en wat de karnemelk.
En groene schimmeltjes aan de kaas werden er gewoon afgesneden, niets aan het handje![]()
M'n moeder gruwelt daar dus ook van....laatst had ze tompoucen en ze nam een hap, ik nam een hap en toen riep ik voor de grap dat ie niet goed meer was.
babyquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:48 schreef indaha het volgende:
[..]
Dat valt uit elkaar als het te oud is
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik heb vorige jaaqr een bijna volledig beschimmelde (geroosterde) boterham zitten wegknagen. Ik proefde wel wat vreemds, maar ik dupte 'm in de soep, dus het viel niet op. Toen ik het eenmaal goed in het snotje had, heb ik ook een half uur staan kokhalzenquote:
I know....maar groene, pluizige bolletjes aan m'n kaas hoef ik niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Uhm... kaas = schimmel.![]()
En arme mams!
Gadverquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:51 schreef tombolafan het volgende:
Oh, en ik krijg ALTIJD beschimmelde eierkoeken van mn moeder, per ongeluk![]()
Dat je denkt; wat een muffe droge smaak *koek omdraait* oh, groen
met champignons?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:51 schreef ElisaB het volgende:
Dames, ik zit yoghurt met muesli te eten
Gatverdammequote:Op zondag 7 augustus 2011 22:50 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik had een miskraam in een pak druivensap laatst![]()
Ja, echt hequote:
Dan zou ik ze de volgende keer eerst inspecteren voor je erin bijtquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, echt heen al 3 keer gehad ook
![]()
toastje schimmelkaas erbij?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga nog ff bankie hangen denk ik, met een wijntje om het weekend feestelijk af te sluiten
Is de wijn niet over de datumquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga nog ff bankie hangen denk ik, met een wijntje om het weekend feestelijk af te sluiten
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:55 schreef Cat22 het volgende:
Kijken jullie nooit voor je iets eet of drinkt?
Ja, naar de datumquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:55 schreef Cat22 het volgende:
En dat helpt.quote:
Ik ook niet & ik ook! En ik heb al 27 jaar niet meer gekotst. Beat thatquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:56 schreef Cat22 het volgende:
En dat helpt.![]()
Ik heb nog nooit iets wat rot of beschimmeld was gegeten. Wel weggegooid.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:57 schreef Greys het volgende:
Ik heb wel eens een hap van een gevulde koek genomen en toen snel weer uitgespuugd omdat mijn collega opmerkte dat de koek aan de onderkant een andere kleur had dan aan de bovenkant
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ook niet & ik ook! En ik heb al 27 jaar niet meer gekotst. Beat that
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb vorige jaaqr een bijna volledig beschimmelde (geroosterde) boterham zitten wegknagen. Ik proefde wel wat vreemds, maar ik dupte 'm in de soep, dus het viel niet op. Toen ik het eenmaal goed in het snotje had, heb ik ook een half uur staan kokhalzen
Zou ik ook doen als iemand mij zou zeggen dat iets niet goed meer is
Geen eieren meer eten; die zijn van buiten bruin en van binnen geel en witquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:57 schreef Greys het volgende:
Ik heb wel eens een hap van een gevulde koek genomen en toen snel weer uitgespuugd omdat mijn collega opmerkte dat de koek aan de onderkant een andere kleur had dan aan de bovenkant
Of er zit een dood kuikentje in.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen eieren meer eten; die zijn van buiten bruin en van binnen geel en wit
Dat gebeurt me dus nooitquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:54 schreef indaha het volgende:
[..]
Is de wijn niet over de datum, ik ga ook naar bed tot morgen
Na openen beperkt houdbaar staat er bij haar niet op?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een collega, die rustig twee weken lang van dezelfde krabsalade eet, en als ik dan zeg dat ze dat maar 3 dagen max geopend in de koelkast kan bewaren gaat ze altijd gillen dat t nog laaaaaaaaaang houdbaar is.
Die snapt iets niet aan dat een geopende verpakking beperkt houdbaar is
Verse spinazie...ooit....wist ik veel dat je dat eerst uit moest spoelenquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:01 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja een rups in mn sla heb k ook weleens gehad.. toen ik nog bij mn ouders woonde. Wilde net een hap nemen, zag ik dat beest.
Denk dat ik daarom sla niet zo lekker meer vind.
Het waren dieren of mensen haren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:00 schreef oh-oh het volgende:
Maar dat hele verse bakkerspul schimmelt dus bij voorbaat sneller dan het vol houdbaarheidsmiddelen gepropte supermarktspul hoor, Ml
quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:02 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Verse spinazie...ooit....wist ik veel dat je dat eerst uit moest spoelen
Dat doet Baileys ook wel es.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:02 schreef Cat22 het volgende:
Ik had vanmiddag ook een ew.![]()
![]()
Yoko lag op schoot te kroelen, buik, rug, draai kroel, heerlijk vond ze het.Tot ik iets vreemds rook en Yoko wegliep. En ik een spoor van bruine stinkende druppeltjes op de bank en op mijn kleren zag. Volgens mij had de taart me ondergesproeid.
![]()
Kon mijn kleren meteen in de was gooien.
Ik at het zelf niet,maar heb het van een niet nader te noemen persoon nog heel lang aan moeten horen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:04 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja dat is goor, niet goed gewassen spinazie, een hap zand is dr niks bij
Wel eens maden in de spinazie gehad, ondanks wassenquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:02 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Verse spinazie...ooit....wist ik veel dat je dat eerst uit moest spoelen
Niet aan de onderkant tot toen toequote:Op zondag 7 augustus 2011 22:55 schreef Cat22 het volgende:
Toen ik nog in Leeuwarden woonde en een kat had(ja echt..) heb ik een keer een blikje voer laten staan toen ik in het weekend naar huis ging. Toen ik thuis kwam, wilde ik het weggooien..zaten er allemaal maden inquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:08 schreef Cat22 het volgende:
Maden vind ik echt de allergoorste beesten die er bestaan. Vuilniszak in de zon op het balkon laten staan is geen goed plan.Toen ging ik echt bijna over mijn nek.
OMG jaaaa! Dat deed en doet mijn moeder ook met kaasquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja maar nee maar ja maar nee maar...quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen eieren meer eten; die zijn van buiten bruin en van binnen geel en wit
Tegenwoordig welquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:55 schreef Cat22 het volgende:
Oh, dat stinkt zoquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:08 schreef Cat22 het volgende:
Maden vind ik echt de allergoorste beesten die er bestaan. Vuilniszak in de zon op het balkon laten staan is geen goed plan.Toen ging ik echt bijna over mijn nek.
Ieuw!quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar nee maar ja maar nee maar...
De gevulde koek was harig en wit aan de onderkant. En dat hoort egggggnie
Je moet de botten ook niet opetenquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:59 schreef Qwea het volgende:
Buikpijnpittige spareribs was geen goed idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |