abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2011 @ 20:57:08 #276
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_104092944
De Arabische Liga is een grote bende. 19 landen bestaan uit dictators, dus zoveel zullen zij niet doen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_104097484
Even nog over de opmerkingen over de overgelopen militairen in Syrië. Ik denk niet dat die militairen echt een hele grote bedreiging vormen. Het aantal (15k dus) zou nog best kunnen kloppen, maar een heel groot deel van die overgelopen militairen bestaan uit lucht en zeemacht, dat valt te zien in de meeste video's. Daar hebben ze dus niet zoveel aan omdat ze nu vooral mensen nodig hebben die op de grond kunnen opereren. Ik hoop dat ik fout zit.
Incelfrikandel
pi_104101845
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:57 schreef rakotto het volgende:
De Arabische Liga is een grote bende. 19 landen bestaan uit dictators, dus zoveel zullen zij niet doen.
Even de ledenlijst erbij gepakt en ik tel 16 dictatoriale landen ;)

1 Kuwait --------- dictatuur
2 Palestinian Authority -------- "democratie"
3 Qatar --------- dictatuur
4 Jordan --------- dictatuur
5 Bahrain --------- dictatuur
6 United Arab Emirates --------- dictatuur
7 Lebanon -------- "democratie"
8 Libya -------- transitie
9 Oman --------- dictatuur
10 Saudi Arabia --------- dictatuur
11 Syria --------- dictatuur
12 Tunisia -------- transitie
13 Iraq -------- "democratie"
14 Comoros --------- dictatuur
15 Algeria --------- dictatuur
16 Sudan --------- dictatuur
17 Djibouti --------- dictatuur
18 Egypt -------- transitie
19 Yemen --------- dictatuur
20 Mauritania --------- dictatuur
21 Morocco --------- dictatuur
22 Somalia --------- dictatuur
pi_104103124
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:46 schreef fokker2012 het volgende:

Ik vrees dat je de aanhalingstekens bij "authority" vergeten bent, of bedoelde je "authorities" -O-
quote:
Lijkt me nog één van de betere leerlingen, de koning is met de nieuwe grondwet toch ergens tegemoet gekomen aan de bevolking.
quote:
Zou je bijna willen. ;(

Vreemd, ik las hier net dat het Arabisch Parlement eigenlijk niet in Caïro maar in Damascus had moeten komen. Ik vraag me af wat er nu nog van de plannen overblijft...
pi_104103772
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Even nog over de opmerkingen over de overgelopen militairen in Syrië. Ik denk niet dat die militairen echt een hele grote bedreiging vormen. Het aantal (15k dus) zou nog best kunnen kloppen, maar een heel groot deel van die overgelopen militairen bestaan uit lucht en zeemacht, dat valt te zien in de meeste video's. Daar hebben ze dus niet zoveel aan omdat ze nu vooral mensen nodig hebben die op de grond kunnen opereren. Ik hoop dat ik fout zit.
De overgelopen militairen vormen geen gevaar als dat ze het regime militair gezien omver kunnen werpen. Wel is het zo dat het aantal nog steeds toeneemt en dat het regime over gebieden/steden/dorpen volledig de controle kwijt is. Overheidsspionnen zijn afgemaakt en/of gevlucht, en militairen in samenwerking met simpele gewapende jongeren en groepen beheersen de buurten. En vallen het leger en legerposten aan vanuit hun "hometowns". Vandaag heeft het leger geprobeerd een buurt in Homs schoon te vegen omdat er aardig wat ex-militairen verscholen zaten maar het schijnt dat een deel van hen op tijd is ontkomen. Vergeet hierbij niet dat veel lokalen op de hand van deze militairen zijn en hen direct of indirect zullen helpen. Hoewel de overgelopen militairen niet genoeg stootkracht hebben het leger militair gezien te overwinnen wil dat niet zeggen dat het Syrische leger bij machte is hen uit te roeien. Ze hebben immers (sowieso van heel veel soennieten wat 80% van bevolking is) veel steun bij lokale mensen. Ook voelen die zich zwaar verantwoordelijk voor hen omdat deze militairen uit het leger zijn gestapt om de bevolking te beschermen tegen het leger van Assad.

Net op AJE een interessante discussie gezien onder leiding van Marwan Bishara vooral over Syrie. Zowel door de journalist die er zeven weken was afgelopen September, als een oppositielid en een dame die vooral met Irak bekend is. Zij beamen dat men er al eerder steeds meer van overtuigd in Syrie is dat teruggevochten moet worden tegen al-Assad en dat ook toeneemt.

Ook werd de geopperd dat als het verder escaleert en burgeroorlogproporties aanneemt Turkije wellicht een grotere rol gaat spelen en zich harder tegen het Syrische regime zou kunnen opstellen. Het is in ieder geval zeker dat het voorlopig niet ophoudt, verder escaleert en daarmee de regio nog onstabieler maakt. Libanon is altijd het jongere broertje geweest van Syrie met veel verschillende groepen, Irak is explosief ook en Iran's hand zit ook bij het regime van Assad. Zij zullen niet blij zijn te zien dat Assad zijn land niet meer onder de duim krijgt en invloed verliest.

Mijn visie: 10 maanden staatspropaganda dat het om "moslimextremisten gaat" heeft niet geholpen. 10 maanden demonstranten als ratten afmaken, oppakken en in een kist terugsturen of martelen heeft niet geholpen. Hoe langer het duurt hoe nadeliger voor Assad en zijn regime. Het is immers duidelijk dat hoe hard hij ook ingrijpt hij het niet meer in de hand heeft. En daarnaast zie ik de demonstranten niet snel meer opgeven. Daarvoor is teveel bloed gevloeid. Tijd is niet aan de kant van Assad in ieder geval, bewijzen de 10 maanden die al voorbij zijn terwijl het alles behalve vermindert is. Wat kan hij nog inzetten om het de demonstranten en tegenstanders het zwijgen op te leggen dat hij al niet gebruikt heeft?

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloulou op 07-11-2011 23:30:50 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 7 november 2011 @ 23:26:35 #281
137562 rakotto
pi_104104199
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:46 schreef fokker2012 het volgende:

[..]

Even de ledenlijst erbij gepakt en ik tel 16 dictatoriale landen ;)

1 Kuwait --------- dictatuur
3 Qatar --------- dictatuur
4 Jordan --------- dictatuur
5 Bahrain --------- dictatuur
6 United Arab Emirates --------- dictatuur
7 Lebanon -------- "democratie"
8 Libya -------- transitie
9 Oman --------- dictatuur
10 Saudi Arabia --------- dictatuur
11 Syria --------- dictatuur
12 Tunisia -------- transitie
13 Iraq -------- "democratie"
14 Comoros --------- dictatuur
15 Algeria --------- dictatuur
16 Sudan --------- dictatuur
17 Djibouti --------- dictatuur
18 Egypt -------- transitie
19 Yemen --------- dictatuur
20 Mauritania --------- dictatuur
Ik reken Iraq als een schijndemocratie. Lebanon is als eerste altijd een Democratie geweest en Tunesie reken ik tot op heden als een Democratie na de eerlijke verkiezingen die verlopen zijn. Ik denk dat wij uit de transitie periode zijn. ;)

Desalniettemin, de meerderheid zijn dictators. :P
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 11:36:39 #282
8781 crew  Frutsel
pi_104114387
quote:
Dodental Syrie stijgt naar 3500
Het dodental in Syrië bij de protesten tegen het regime van president Bashar al-Assad is inmiddels opgelopen tot zeker 3500. Dat heeft een woordvoerster van de VN-organisatie voor mensenrechten dinsdag bekendgemaakt. Assad drukt de protesten tegen zijn bewind sinds halverwege maart met harde hand de kop in.

Syrië ging vorige week akkoord met een voorstel van de Arabische Liga dat een eind moet maken aan de protesten. Ondanks de afspraken in de 'routekaart naar vrede' zijn er nog tientallen doden gevallen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:41:11 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_104130482
AnonymousPress twitterde op dinsdag 08-11-2011 om 17:42:30 This is what the #Syria phishing attempt looks like acc. to @TelecomixSyria http://t.co/3vuhurVq reageer retweet
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_104188187
quote:
UN: More Syrian soldiers defect to opposition
Head of world body's rights division says Syria runs risk of Libyan-style civil war as troops desert to back protesters.

The United Nations has said there is an increasing risk of a Libyan-style civil war in Syria, as more Syrian soldiers deployed by the government to quell the country’s uprising are defecting to the opposition.

Navi Pillay, the UN human rights chief, said on Wednesday: "Where basic human rights are trampled and peaceful demands for change met by brutal violence, people are eventually compelled to have recourse to rebellion against tyranny and oppression."

"It happened in Libya, it may happen in Syria," she told the UN Security Council during a debate on protecting civilians in armed conflict.

Pillay’s comments came as armoured government force stormed villages in the central city of Hama in pursuit of army defectors challenging President Bashar al-Assad's rule, according to the Syrian Observatory for Human Rights.

Continued crackdown

The UK-based rights group said that tanks pounded villages near the town of Maharda and casualties were reported on both sides in fighting.

The Local Co-ordination Committees activist network reported on Wednesday that at least 26 people were killed across the country, including two children.

Pillay said that "more and more soldiers refuse to become complicit in international crimes and are changing sides. There is a serious risk of Syria descending into armed struggle".

A defected soldier told Al Jazeera he was trying to protect peaceful protesters from the government forces.

“We have clashes with whoever tries to attack the civilians, or tries to kill or terrorise the citizens," he said.

“For the time being we get all help and assistance from inside Syria. We just need to provide a safe place for the dissidents and those who defected."

Pillay reiterated UN estimates that "well over 3,500" people had been killed in Syria since anti-government demonstrations began in March.

"Tens of thousands of people, including doctors, nurses and wounded patients, have been arbitrarily arrested and many remain detained incommunicado, placing them at serious risk of torture."

Syria had agreed to an Arab League plan on November 2 pledging to pull its military from restive cities, but Pillay told the 15-nation Security Council she was "concerned that the killing of civilians has not stopped."

'No foreign intervention'

Also on Wednesday, a Syrian opposition delegation arriving in Cairo for talks with the Arab League said it supported sending observers to Syria to document attacks by Assad’s government on civilians.

However, the delegation said it opposed foreign intervention.

Hassan Abdel Azim, the general co-ordinator of the Syrian National Co-ordination Committee (SNCC), was the only person who managed to get inside the Arab League headquarters and meet with Nabil al-Araby, the Arab League secretary-general, as the four-man delegation were greeted by demonstrators who threw eggs at them.

The SNCC is a rival to the broad-based Syrian National Council group.

Al Jazeera's Jane Arraf said incident was an indication of how divided the Syrian opposition is.

She said: "The protesters, many of which are Syrian exiles, are saying that these people meeting at the Arab League are agents of the Syrian government, calling them traitors.

Source: Al Jazeera English
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 10 november 2011 @ 01:25:38 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104190189
quote:
Occupy demonstrators at St Paul's link up with protests in Syria - video

Occupy London protesters take part in a two-way livestream connecting demonstrations at St Paul's Cathedral with those in Damascus and Homs in Syria. They claim it is the first such event in the UK, and part of their attempts to link protest movements around the world. Around 50 UK-based Syrians took part in the protest, which streamed live to Syria
Dit vind ik een grof schandaal. Beetje die moordpartijen in Syrië gaan bagatelliseren
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 10 november 2011 @ 11:27:41 #287
pi_104195725
quote:
Syria, Iran and Middle East latest - live updates

9.36am: Amateur video footage from the Damascus suburb of Barzeh purports to show the moment when the security forces opened fired on a funeral procession on Wednesday. Activists said eight people were killed in the incident.

[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_104199226
Als de Syrische oppositie kans ziet de dictator Assad te verdrijven komt er binnen een paar jaar een opper imam dictator aan de macht of een andere, zich Kalief noemende religieuze scherpslijper.
Net zoiets als nu in Iran en over een poosje in Egypte, Turkije, Tunesië, Libië, enz
De Islam kan niet zonder dictators of theocratische tirannen functioneren en men heeft dat daar nooit gekund.
Romeinen, Germanen, Grieken, Frankrijk, de Vikingen enz kenden in hun geschiedenis vormen van democratie. In het Midden-Oosten begon de tirannie al in het Ur der Chaldeeën en het is er sinds Nebucadnezar nooit meer weggeweest.
Het zit niet in de volksaard en cultuur.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:39:30 #289
pi_104217898
quote:
Video: Frontline gaat undercover in Syrië

Volgens de Verenigde Naties zijn er in Syrië sinds maart al zeker 3500 mensen omgekomen bij de bloedige opstand tegen het regime van president Bashar al-Assad. Omdat buitenlandse journalisten geen toestemming krijgen om in Syrië te werken blijft de revolte en het geweld grotendeels voor de wereld verborgen. Maar niet voor Ramita Navai.

Zij deed verslag van de situatie in het land voor het Amerikaanse actualiteitenprogramma Frontline (trailer). Navai slaagde erin, net als Anthony Shadid van The New York Times, het land binnen te komen als ‘toerist’. Daar bezocht ze geheime ziekenhuizen voor gewonde activisten, liep ze mee met demonstraties en interviewt ze de Syrische oppositie.
pi_104250748
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:18 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De overgelopen militairen vormen geen gevaar als dat ze het regime militair gezien omver kunnen werpen. Wel is het zo dat het aantal nog steeds toeneemt en dat het regime over gebieden/steden/dorpen volledig de controle kwijt is. Overheidsspionnen zijn afgemaakt en/of gevlucht, en militairen in samenwerking met simpele gewapende jongeren en groepen beheersen de buurten. En vallen het leger en legerposten aan vanuit hun "hometowns". Vandaag heeft het leger geprobeerd een buurt in Homs schoon te vegen omdat er aardig wat ex-militairen verscholen zaten maar het schijnt dat een deel van hen op tijd is ontkomen. Vergeet hierbij niet dat veel lokalen op de hand van deze militairen zijn en hen direct of indirect zullen helpen. Hoewel de overgelopen militairen niet genoeg stootkracht hebben het leger militair gezien te overwinnen wil dat niet zeggen dat het Syrische leger bij machte is hen uit te roeien. Ze hebben immers (sowieso van heel veel soennieten wat 80% van bevolking is) veel steun bij lokale mensen. Ook voelen die zich zwaar verantwoordelijk voor hen omdat deze militairen uit het leger zijn gestapt om de bevolking te beschermen tegen het leger van Assad.

Net op AJE een interessante discussie gezien onder leiding van Marwan Bishara vooral over Syrie. Zowel door de journalist die er zeven weken was afgelopen September, als een oppositielid en een dame die vooral met Irak bekend is. Zij beamen dat men er al eerder steeds meer van overtuigd in Syrie is dat teruggevochten moet worden tegen al-Assad en dat ook toeneemt.

Ook werd de geopperd dat als het verder escaleert en burgeroorlogproporties aanneemt Turkije wellicht een grotere rol gaat spelen en zich harder tegen het Syrische regime zou kunnen opstellen. Het is in ieder geval zeker dat het voorlopig niet ophoudt, verder escaleert en daarmee de regio nog onstabieler maakt. Libanon is altijd het jongere broertje geweest van Syrie met veel verschillende groepen, Irak is explosief ook en Iran's hand zit ook bij het regime van Assad. Zij zullen niet blij zijn te zien dat Assad zijn land niet meer onder de duim krijgt en invloed verliest.

Mijn visie: 10 maanden staatspropaganda dat het om "moslimextremisten gaat" heeft niet geholpen. 10 maanden demonstranten als ratten afmaken, oppakken en in een kist terugsturen of martelen heeft niet geholpen. Hoe langer het duurt hoe nadeliger voor Assad en zijn regime. Het is immers duidelijk dat hoe hard hij ook ingrijpt hij het niet meer in de hand heeft. En daarnaast zie ik de demonstranten niet snel meer opgeven. Daarvoor is teveel bloed gevloeid. Tijd is niet aan de kant van Assad in ieder geval, bewijzen de 10 maanden die al voorbij zijn terwijl het alles behalve vermindert is.
Al-jazeera had de laatste paar dagen weer een aantal goede reportages geweest over overgelopen militairen in Syrie. Er komt vrij weinig naar buiten over wat er allemaal gebeurd maar het lijkt er voor mij toch op dat de deserteurs niet bij machte zijn om de bevolking echt te beschermen en Assad lijkt ook te sturen naar een burgeroorlog. Maar wat weten we nou precies over de achtergronden van de demonstranten. Het zijn vooral soennieten natuurlijk, maar er komt weinig naar buiten van de andere groepen. In homs protesteren christenen en soennieten samen en er zijn enkele gedeserteerde Druzen. Maar verder?
In ieder geval is het nu wat duidelijker voor me na jouw verhaal.

btw bedoel je niet 8 maanden? Opstand is sinds maart bezig.

quote:
Wat kan hij nog inzetten om het de demonstranten en tegenstanders het zwijgen op te leggen dat hij al niet gebruikt heeft?
Zijn vader had in 1982 een "goede" oplossing voor de toen 6 jaar lange opstand. Maar dat zie ik nu nog niet gebeuren dat zou echt een wanhoopsdaad zijn.

in ieder geval lijkt het enorm toegenomen geweld dat ze gebruiken niet te helpen:

Homs:

Tadmor:

Idlib:

Hama:

Qamishli(koerdisch):

Qouriyah:

Daraa:

protesten nemen duidelijk weer toe.
Incelfrikandel
pi_104255988
Wat de oppositie wil is niet duidelijk, noch goed verwoord wat de demonstranten willen in een (eensgezinde) oppositie en politieke zin. Maar dat is algemeen bekend, vanaf het begin. Syrie is sowieso erg verdeeld en de oppositiepartijen zijn daar een voorbeeld van. Het is net als Irak een kunstmatig bij elkaar gehouden land, met allerlei bevolkingsgroepen die elkaar nooit echt hebben vertrouwd. Zodra er dan grote spanningen opkomen gaat dat maatschappelijk gezien scheurtjes en wantrouwen opleveren langs sektarische lijn, en ook politiek van bijv. oppositie. Denk aan wat de Koerden willen als oppositie in vergelijken tot Arabische soennieten bijv. En dan andere tweedelingen, seculieren vs Islamisten etc. Dat neemt echter niet weg dat de man op straat die om het vertrek van Assad's regime schreeuwt gewoon standvastig lijkt te blijven in die specifieke eis. Of dat nou politiek gezien goed verwoord wordt of niet doet er voor hen niet toe in het heetst van de strijd. Zou wel helpen, maar niet essentieel. En aan die eis gaan ze niet snel meer inleveren. Daarvoor is er teveel bloed gevloeid.

Je opmerking over 1982 en Hafez al-Assad die een opstand hard neersloeg is correct. Alleen zijn de tijden wel erg verandert natuurlijk. En in zekere zin zijn alle tot nu toe verdwenen Arabische leiders (na de revolutie) daarin gestonken. Ze denken dat het maar is zoals in de jaren 80, 90 etc. Theorethisch gezien zou Bashar al-Assad dat ook kunnen herhalen, die massamoord.
Praktisch gezien lijkt het mij niet verzekerd van succes. En wel verzekerd van extreme weerstand, internationaal en nationaal. En internationaal heeft Syrie weldegelijk meer te verliezen, zoals steun van China en Rusland. Die nu essentieel is. En als je hun bewoordingen bekijkt zie je dat die steun ook niet meer zo sterk is als in het begin. Het duurt veel te lang, en gaat gepaard met veel te veel geweld wat het internationaal gevoeliger maakt. Zeker wat betreft de laatste opmerkingen die de Russen maakten. Daarom is tijd ook aan de kant van de demonstranten naar mijn mening, zeker zolang Assad op deze brute weg doorgaat. Daarnaast heb je ook de praktische kant. Want de revolutie nu is veel meer verspreid dan toen onder zijn vader. In alle delen van het land waait de geest, het leger kan het niet voor niets niet onderdrukken. Je kan een stad compleet platleggen, maar vijf/zes? 100.000 doden na zo'n massale operatie?
En in dit theoretische geval, wie garandeert dat niet nog meer militairen overlopen? Want nu is dat met dit geweld tegen demonstranten al het geval. Laat staan als men hele steden afmaakt met circa 20.000 doden zoals bij Hafez al-Assad het geval was. Het is helemaal niet gegarandeerd dat dat leger maar orders blijft uitvoeren. Uiteindelijk is het leger nu veel legitimiteit verloren en de consequentie daarvan is erg groot. Zowel onder de bevolking als militiaren die overgelopen zijn en/of dat overdenken als ze even alleen zijn. Alles komt in zo'n geval sowieso met veel beelden etc naar buiten, en is niet meer zoals in de jaren 80 makkelijk onder het tapijt te schuiven zonder beeld en geluid.

In deze tijd speelt de sociale media zo'n enorm grote rol, ook in Syrie wat echt een politiestaat is. Deze hele opstand in Syrie zou nooit zo lang blijven duren zonder de rol van social media en internet, waar ze de laatste belangrijk zaken direct via een proxy online zetten en anderen het weer oppikken. In sommige artikelen wordt duidelijk dat ook nu facebook zo'n belangrijke rol speelt in het doorgeven van booschappen bij bijv. overgelopen militairen dat als men dat niet zou hebben ze zeker aan de verliezende kant zouden zitten.
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:49:21 #292
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104285762
Nou het is heel duidelijk wat ze willen, namelijk doei Bashar.

Alles is beter dan iemand die zijn eigen volk neermaait.

Nu is hun lidmaatschap dus ook suspended
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:02:30 #293
137562 rakotto
pi_104286027
De lidmaatschap van Syrie in de Arabische liga is suspended. Irak en Lebanon hebben nee gestemd tegen deze beslissing.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:05:43 #294
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104286106
Irak heeft niet gestemd ;)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:06:17 #295
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104286122
Al-Thani said that the suspension would take effect on November 16; and that 19 member countries voted in favour of the measure, while Lebanon and Yemen objected and Iraq abstained.
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:03:40 #296
pi_104287585
pi_104291100
Dus toch. De arabische liga heeft eindelijk wat ballen getoond. Wat me vooral verbaast is dat Algerije en Sudan dus vóór verwijdering uit de liga hebben gestemd. Syrische regime is woedend. Pro-assad thugs zijn de ambassade van Qatar al aan het aanvallen :')

Wat Aloulou betreft. Tsja... Ik denk dat Assad in staat is tot een tweede Hama als laatste wanhoopsdaad. Maar dat hem zou lukken is een tweede inderdaad. De macht van social media is echt ongekend inderdaad. Overgelopen eenheden hebben zelfs facebook, Khalid bin Walid battalion bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd hoelang Assad dit nog volhoud. Ik tot voor kort bang voor een blijvende geweldsspiraal maar ik denk niet meer dat hij dit nog red. Wanneer laten China en Rusland hem vallen? Zo kan dit nog jaren duren.
Incelfrikandel
pi_104291131
Robbert Fisk, over de beslissing van de Arabische Liga en Syrie waar hij vorige week nog was en waar de tijd die het regime heeft ten einde lijkt te komen vanwege gewapende oppositie en dreigende burgeroorlog. Persoonlijke note: dit komt niet meer goed voor Assad, het kan een verschrikkelijk puinhoop worden maar die hond is zijn macht verloren. Dat ie maar snel zoals Khadafi mag eindigen :Y

pi_104291143
Dus toch. Had ik niet verwacht van de Arabische Liga!
  zondag 13 november 2011 @ 00:09:56 #300
137562 rakotto
pi_104303872
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:06 schreef fusionfake het volgende:
Al-Thani said that the suspension would take effect on November 16; and that 19 member countries voted in favour of the measure, while Lebanon and Yemen objected and Iraq abstained.
Klopt, heb het verkeerd genoteerd. Mijn excuses, het zijn inderdaad Yemen en Lebanon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')