Einstein was ook een nachtmens.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:38 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom ben je hier mee bezig half drie zaterdagnacht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anonimity is a bliss
Elk rijk, maar ik heb het nu over de mensheid en de wereld.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:57 schreef Megumi het volgende:
Ach elk rijk gaat eens opkomen en weer ten onder. Niks nieuws onder de zon. Welterusten TS.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:42 schreef gewoonfaye het volgende:Toen hij er jaren later achter kwam dat de Maya kalender eindigt op 21 december 2012 heeft hij alsnog zijn theorie in 1993 aangepast en de eindtijd van zijn Timewave 34 dagen naar achter geschoven zodat deze nu samenvalt met het aflopen van de Maya kalender.
Ik heb Jezus nodig!quote:Op zondag 7 augustus 2011 03:47 schreef TimMer1981 het volgende:
De 2012 profetie draait om het afsterven van het kwaad. In de bijbel bekend als Armageddon, bij de Vikingen als Ragnarok, in het oude Perzië (huidige Iran) als Avesta en ga zo maar door. Vaak in combinatie met de terugkeer van profeten, waaronder Jesus Christus.
Algemeen is het bekend als de Eindtijd.
Interessant artikel hierover.
A lá cyborgs?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:16 schreef Gray het volgende:
De planeet houdt het wel vol, met of zonder ons. Wel denk ik dat wij over niet al te lange tijd gaan verdwijnen, door eliminatie of transformatie. Ik ga hierbij uit van de theorie van de technologische singulariteit, dat voorspelt dat wij onze levens versmelten met technologie, wat we in feite al heel lang doen (bv landbouw).
Mij lijkt het wel wat.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:42 schreef gewoonfaye het volgende:
Als je het interessant vindt:
2012 en de I ChingHee dat is een leuke, die kende ik nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The truth was in here.
Yep. Complete beschavingen zijn er aan onderdoor gegaan. Who's next ?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Tauchmeister het volgende:
Natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises zijn er al duizenden jaren.
Wat betreft natuurrampen heb je allerlei gradaties, he? Echt grote klappers zijn er (nog) niet geweest sinds we uit onze grotten zijn gekropen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Tauchmeister het volgende:
Natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises zijn er al duizenden jaren.
Hangt er vanaf wat je grote klappers noemt. Vulkaan uitbarsting die een complete beschaving wegvaagt vind ik best een klapper. Op mondiaal niveau peanuts natuurlijk, maar toch.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:43 schreef Maurice76 het volgende:
Wat betreft natuurrampen heb je allerlei gradaties, he? Echt grote klappers zijn er (nog) niet geweest sinds we uit onze grotten zijn gekropen.
De hogere levensverwachting spreekt (deels) voor zich. (deels, omdat het ook met verbeterde leef & arbeidsomstandigheden te maken heeft).quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:01 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
lang leve het internet en 256 tv zenders. We krijgen zoveel informatie op ons af en onthouden alleen de zaken waar we ons zorgen om maken (sommigen van ons dan) rampen, oorlogen, ziektes, het lijken er steeds meer. die laatse EHEC besmetting stelt echt geen drol voor. 300-400 jaar geleden kwamen dit soort uitbraken aan de lopende band voor door slechte hygiene etc. Echt we hebben nu in potentie minder kans om snel dood te gaan of door een ramp getroffen te worden dan vroeger en de aarde vergaat echt niet op korte termijn. Zoals hierboven staat beschreven is de mens ook al eens eerder in zijn voorbstaan bedreigd, komt wel goed.
We groeien genetisch niet meer, dat heb ik ook gehoord en de verklaring is logisch. Er is geen natuurlijke selectie meer op zwakke en sterke exemplaren van onze soort. De vraag is echter of onze medische kennis vooruitgang zich snel genoeg ontwikkelt om onze slechtere genen en mondiale invloeden voor te blijven. Ofwel : blijft onze levensverwachting nog groeien of niet?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
De hogere levensverwachting spreekt (deels) voor zich. (deels, omdat het ook met verbeterde leef & arbeidsomstandigheden te maken heeft).
MAAR, in tegenstelling tot 300-400 jaar geleden kan een dodelijke ziekte zich razendsnel over de wereld verspreiden. Met onze hygiene & medicatie zijn we zelfs 'doorgeschoten'. De mens wordt juist steeds zwakker !
Doordat de zwakkeren nu ook gewoon blijven leven en zich voortplanten gaan we er genetisch juist op achteruit.
Er zijn waarschijnlijk nog wat onontdekte stammen in het oerwoud, of in ieder geval stammen met een zeer beperkt contact met de 'westerse' mens. Die zullen er niet veel van merken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 03:02 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Elk rijk, maar ik heb het nu over de mensheid en de wereld.
Het heet niet voor niets 'Doomsday' & niet 'Happyday'quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:18 schreef Big-Ern het volgende:
Typisch eigenlijk dat de mensheid de toekomst zo zwartgallig ziet. Misschien wordt er met al die doomsday-verhalen eigenlijk wel iets positiefs en mooi bedoeld.....
Count me in. En nog aardig wat mensen die ik ken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:31 schreef R0N1N het volgende:
[..]
weer een ander wacht met smart op de afbraak, zodat er met de nieuwbouw begonnen kan worden
Weet wel dat bij 99% van de mogelijke manieren waarop er een afbraak komt, er weer een 99% kans, zo niet erger, is dat jij ook afgebroken wordt, op welke manier dan ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:30 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Count me in. En nog aardig wat mensen die ik ken.
Zoals het nu is is het in ieder geval absoluut geen succes.
Een risico wat ik best wil nemenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Weet wel dat bij 99% van de mogelijke manieren waarop er een afbraak komt, er weer een 99% kans, zo niet erger, is dat jij ook afgebroken wordt, op welke manier dan ook.
Met afbreken bedoel ik niet per se doodgaan. Wat dacht je van in totale armoede moeten leven omdat het hele systeem is ingestort? Onderhevig bent aan het geweld dat daarop volgt? Ten prooi vallen aan de ergste ziektes omdat er geen hygiëne meer is, laat staan gezondheidszorg? Je vrienden/familie zien sterven aan bovengenoemde zaken?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een risico wat ik best wil nemen
(vandaar ook mijn motto: "Live free or die trying")
I know.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:16 schreef The_stranger het volgende:
Met afbreken bedoel ik niet per se doodgaan. Wat dacht je van in totale armoede moeten leven omdat het hele systeem is ingestort? Onderhevig bent aan het geweld dat daarop volgt? Ten prooi vallen aan de ergste ziektes omdat er geen hygiëne meer is, laat staan gezondheidszorg? Je vrienden/familie zien sterven aan bovengenoemde zaken?
kans is groot dat een eventuele grote verandering geen magische, goddelijke redding wordt, maar een diep en diepzwarte periode voor 99% van de mensen... En dus waarschijnlijk ook voor jou..
Alsof Amerika, Rusland of China zo gek zijn om hun nucleaire wapens te gebruiken, veel te bang voor de kernwapens van de ander. Pakistan daarentegen (als ze kernwapens krijgen) geven over het algemeen geen zak om hun eigen leven en zijn zo gek om ze gewoon te gebruiken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 03:06 schreef amenth het volgende:
Ik denk dat de wereld niet zo snel zal vergaan de mensheid wel grotendeels. binnenkort wereld oorlog 3 waarin amerika het lootje zal leggen omdat ze het midden oosten aanvallen waardoor rusland de kans ziet amerika te vernietigen en china valt ze daarna alle 2 aan maar rusland en amerika schieten dan ook hun laatste kernwapens op china en zo blijft er niks meer van over, dit is ook al voorspeld door Einstijn I DONT KNOW WHAT WEAPONS THERE WILL BE USED IN WORLD WAR 3 BUT THE FOURTH ONE WILL BE FIGHTEN WITH STICKS AND STONES" alhowewl we nu wel weten natuurlijk dat dit komt door de nucleare massa vernietigingswapens.
Als Pakistan kernwapens zou krijgen??????quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:53 schreef Romanus het volgende:
[..]
Alsof Amerika, Rusland of China zo gek zijn om hun nucleaire wapens te gebruiken, veel te bang voor de kernwapens van de ander. Pakistan daarentegen (als ze kernwapens krijgen) geven over het algemeen geen zak om hun eigen leven en zijn zo gek om ze gewoon te gebruiken.
kom maar op met die grote veranderingquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
kans is groot dat een eventuele grote verandering geen magische, goddelijke redding wordt, maar een diep en diepzwarte periode voor 99% van de mensen... En dus waarschijnlijk ook voor jou..
Denk het niet. De mens is echt koning in het zichzelf om zeep helpen. Uiteindelijk krijgen ze het voor elkaar om het per ongeluk voor iedereen ineens tegelijk te doen, hetgeen voor moeder aarde een stuk beter is, en de wereld zal er een stuk mooier uitzien.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:18 schreef Big-Ern het volgende:
Typisch eigenlijk dat de mensheid de toekomst zo zwartgallig ziet. Misschien wordt er met al die doomsday-verhalen eigenlijk wel iets positiefs en mooi bedoeld.....
Afzonderlijk, ja, maar zo allemaal tegelijk? Gaan natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises altijd met elkaar tegelijk op?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Tauchmeister het volgende:
Klinkklare onzin. Natuurlijke selectie is er altijd. Het is alleen niet zichtbaar in termijnen van honderden jaren. Natuurlijke selectie selecteert niet op 'sterk' of 'zwak', maar op eigenschappen die het beste zijn aangepast aan de omgeving. En onze omgeving is nooit statisch, maar altijd aan verandering onderhevig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:15 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
[..]
We groeien genetisch niet meer, dat heb ik ook gehoord en de verklaring is logisch. Er is geen natuurlijke selectie meer op zwakke en sterke exemplaren van onze soort.
Natuurrampen zijn vaak het gevolg van klimatologische en hebben flinke economische gevolgen die weer doorspelen of uitmonden in een politicologische crisis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:19 schreef naatje_1 het volgende:
Afzonderlijk, ja, maar zo allemaal tegelijk? Gaan natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises altijd met elkaar tegelijk op?
Ik denk eerder dat het de laatste druppel wasquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:30 schreef R0N1N het volgende:
Het weer heeft dus uiteindelijk de val van de dictators in Tunesie, Egypte etc. veroorzaakt.![]()
Slechtweer = slechte economie / hoge prijzen = boze burgers in opstand = politieke crisis.
Gelukkig kunnen slechte politici niet andersom het weer beinvloeden![]()
Het zou me sterk verbazen dat de grote multi-nationals er nul onderzoek naar doen. Zij zullen echt niet zo blind zijn dat ze ineens door het "op" zijn van de natuurlijke bronnen verrast worden. Ze zullen het zo opzetten dat ze aan dat laatste restje fors geld gaan verdienen - om vervolgens met een ontwikkelde nieuwe technologie te komen die de uitkomst biedt. Want waarom zou je je huidige melkkoe slachten, als dat nog niet nodig is?quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:22 schreef Theke het volgende:
Gezien de staat van de Aarde is het hoog tijd dat er iets gebeurd, voordat alles zo ver verknald is dat er niets meer over is. Voor hoe lang hebben we nog olie? Gas? Steenkool?
En wat denk je dat er gebeuren gaat als dat op is? Lijkt me niet een heel fijne situatie. Recht van de sterkste om de laatste kruimels. En dan? Alternatieven zijn zo lang tegengehouden dat die niet voldoende zijn om de vraag op te vangen.
Ben heel benieuwd of ik dat nog mee ga maken. Maar onvermijdelijk is het wel.
Dat denk ik zelfs vrij zeker te wetenquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:02 schreef Maurice76 het volgende:
Ik denk eerder dat het de laatste druppel was. <snip>
Mja, het is een beetje een wisselwerking. Doordat de brandstoffen steeds duurder worden gaan transport bedrijven, om eens wat te noemen, vanzelf op zoek naar alternatieven.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:02 schreef Maurice76 het volgende:
Het zou me sterk verbazen dat de grote multi-nationals er nul onderzoek naar doen. Zij zullen echt niet zo blind zijn dat ze ineens door het "op" zijn van de natuurlijke bronnen verrast worden. Ze zullen het zo opzetten dat ze aan dat laatste restje fors geld gaan verdienen - om vervolgens met een ontwikkelde nieuwe technologie te komen die de uitkomst biedt. Want waarom zou je je huidige melkkoe slachten, als dat nog niet nodig is?
Dus de Iluminati heeft gewoon gelijk als ze zeggen 'keep 'm under 500 million'quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:50 schreef Theke het volgende:
<snip>
De wereldbevolking zou teruggebracht moeten worden tot 1 miljard max en dan vind ik mezelf nog gul. Wellicht dat er dan tijd genoeg is om een echt goede alternatieve energie bron te vinden(moet die 1 miljard dus niet zo consumeren als wij nu doen).
<snip>
Wat mij betreft wel jaquote:Dus de Iluminati heeft gewoon gelijk als ze zeggen 'keep 'm under 500 million'
Je kan honderden jaren terug gaan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:29 schreef naatje_1 het volgende:
Er zijn al vele voorspellingen gedaan, vele data genoemd, maar het heeft zich nog niet voltrokken: het einde van de wereld.
• Economische, klimatologische en politicologische crisis, die al voltrokken is of nog voltrokken moet worden en dus gaande is.
• Er komen vele voorspellingen uit op en rond het jaar 2012 alszijnde het einde van de wereld.
• De natuurrampen volgen zich de laatste tijd continu op.
Je vergat te vermelden wat je zelf denkt.quote:Komt het einde van de wereld er dan echt aan? Er loopt nu ook weer een topic over Elenin, een komeet, die ook het einde van de wereld aan zou kondigen. Of iets wat daar op lijkt. Wat denken jullie, wanneer komt het einde en waarom denken jullie dat?
Ligt er maar aan welke datum en cijfer je als ijkpunt daarvoor neemt he....quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:56 schreef hunter.h4 het volgende:
Vandaag de AEX in de plus dus zo slecht is het niet.
Je kan het ook anders zeggen, mensen die onderschatten wat de invloed van 7 miljard (en more to come) vreters, consumenten, winden laters etc. op de aarde hebben, die noemen we...?quote:De hersenlozen beweren dat een einde komt. Mensen die de capaciteit van 7 miljard mensen onderschatten. Hoe noem je zulke mensen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |