Einstein was ook een nachtmens.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:38 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom ben je hier mee bezig half drie zaterdagnacht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anonimity is a bliss
Elk rijk, maar ik heb het nu over de mensheid en de wereld.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:57 schreef Megumi het volgende:
Ach elk rijk gaat eens opkomen en weer ten onder. Niks nieuws onder de zon. Welterusten TS.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:42 schreef gewoonfaye het volgende:Toen hij er jaren later achter kwam dat de Maya kalender eindigt op 21 december 2012 heeft hij alsnog zijn theorie in 1993 aangepast en de eindtijd van zijn Timewave 34 dagen naar achter geschoven zodat deze nu samenvalt met het aflopen van de Maya kalender.
Ik heb Jezus nodig!quote:Op zondag 7 augustus 2011 03:47 schreef TimMer1981 het volgende:
De 2012 profetie draait om het afsterven van het kwaad. In de bijbel bekend als Armageddon, bij de Vikingen als Ragnarok, in het oude Perzië (huidige Iran) als Avesta en ga zo maar door. Vaak in combinatie met de terugkeer van profeten, waaronder Jesus Christus.
Algemeen is het bekend als de Eindtijd.
Interessant artikel hierover.
A lá cyborgs?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:16 schreef Gray het volgende:
De planeet houdt het wel vol, met of zonder ons. Wel denk ik dat wij over niet al te lange tijd gaan verdwijnen, door eliminatie of transformatie. Ik ga hierbij uit van de theorie van de technologische singulariteit, dat voorspelt dat wij onze levens versmelten met technologie, wat we in feite al heel lang doen (bv landbouw).
Mij lijkt het wel wat.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:42 schreef gewoonfaye het volgende:
Als je het interessant vindt:
2012 en de I ChingHee dat is een leuke, die kende ik nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The truth was in here.
Yep. Complete beschavingen zijn er aan onderdoor gegaan. Who's next ?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Tauchmeister het volgende:
Natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises zijn er al duizenden jaren.
Wat betreft natuurrampen heb je allerlei gradaties, he? Echt grote klappers zijn er (nog) niet geweest sinds we uit onze grotten zijn gekropen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Tauchmeister het volgende:
Natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises zijn er al duizenden jaren.
Hangt er vanaf wat je grote klappers noemt. Vulkaan uitbarsting die een complete beschaving wegvaagt vind ik best een klapper. Op mondiaal niveau peanuts natuurlijk, maar toch.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:43 schreef Maurice76 het volgende:
Wat betreft natuurrampen heb je allerlei gradaties, he? Echt grote klappers zijn er (nog) niet geweest sinds we uit onze grotten zijn gekropen.
De hogere levensverwachting spreekt (deels) voor zich. (deels, omdat het ook met verbeterde leef & arbeidsomstandigheden te maken heeft).quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:01 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
lang leve het internet en 256 tv zenders. We krijgen zoveel informatie op ons af en onthouden alleen de zaken waar we ons zorgen om maken (sommigen van ons dan) rampen, oorlogen, ziektes, het lijken er steeds meer. die laatse EHEC besmetting stelt echt geen drol voor. 300-400 jaar geleden kwamen dit soort uitbraken aan de lopende band voor door slechte hygiene etc. Echt we hebben nu in potentie minder kans om snel dood te gaan of door een ramp getroffen te worden dan vroeger en de aarde vergaat echt niet op korte termijn. Zoals hierboven staat beschreven is de mens ook al eens eerder in zijn voorbstaan bedreigd, komt wel goed.
We groeien genetisch niet meer, dat heb ik ook gehoord en de verklaring is logisch. Er is geen natuurlijke selectie meer op zwakke en sterke exemplaren van onze soort. De vraag is echter of onze medische kennis vooruitgang zich snel genoeg ontwikkelt om onze slechtere genen en mondiale invloeden voor te blijven. Ofwel : blijft onze levensverwachting nog groeien of niet?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
De hogere levensverwachting spreekt (deels) voor zich. (deels, omdat het ook met verbeterde leef & arbeidsomstandigheden te maken heeft).
MAAR, in tegenstelling tot 300-400 jaar geleden kan een dodelijke ziekte zich razendsnel over de wereld verspreiden. Met onze hygiene & medicatie zijn we zelfs 'doorgeschoten'. De mens wordt juist steeds zwakker !
Doordat de zwakkeren nu ook gewoon blijven leven en zich voortplanten gaan we er genetisch juist op achteruit.
Er zijn waarschijnlijk nog wat onontdekte stammen in het oerwoud, of in ieder geval stammen met een zeer beperkt contact met de 'westerse' mens. Die zullen er niet veel van merken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 03:02 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Elk rijk, maar ik heb het nu over de mensheid en de wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |