abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100413022
Er zijn al vele voorspellingen gedaan, vele data genoemd, maar het heeft zich nog niet voltrokken: het einde van de wereld. Sommige zeggen dat 2012 HET jaar gaat worden voor het einde van de wereld, maar anderen beweren weer een of andere obscure datum die ze bij een of andere berekening hebben ontdekt.

Even wat dingen op een rijtje, waardoor je zou kunnen denken dat nu het einde van de wereld aanbreekt:

• Economische, klimatologische en politicologische crisis, die al voltrokken is of nog voltrokken moet worden en dus gaande is.
• Er komen vele voorspellingen uit op en rond het jaar 2012 alszijnde het einde van de wereld.
• De natuurrampen volgen zich de laatste tijd continu op.

Komt het einde van de wereld er dan echt aan? Er loopt nu ook weer een topic over Elenin, een komeet, die ook het einde van de wereld aan zou kondigen. Of iets wat daar op lijkt. Wat denken jullie, wanneer komt het einde en waarom denken jullie dat?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:38:01 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100413158
Waarom ben je hier mee bezig half drie zaterdagnacht?
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:40:06 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_100413184
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:38 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom ben je hier mee bezig half drie zaterdagnacht?
Einstein was ook een nachtmens.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_100413218
Als je het interessant vindt:

2012 en de I Ching
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anonimity is a bliss
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:57:03 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_100413394
Ach elk rijk gaat eens opkomen en weer ten onder. Niks nieuws onder de zon. Welterusten TS. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_100413449
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:57 schreef Megumi het volgende:
Ach elk rijk gaat eens opkomen en weer ten onder. Niks nieuws onder de zon. Welterusten TS. :)
Elk rijk, maar ik heb het nu over de mensheid en de wereld.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_100413486
Ik denk dat de wereld niet zo snel zal vergaan de mensheid wel grotendeels. binnenkort wereld oorlog 3 waarin amerika het lootje zal leggen omdat ze het midden oosten aanvallen waardoor rusland de kans ziet amerika te vernietigen en china valt ze daarna alle 2 aan maar rusland en amerika schieten dan ook hun laatste kernwapens op china en zo blijft er niks meer van over, dit is ook al voorspeld door Einstijn I DONT KNOW WHAT WEAPONS THERE WILL BE USED IN WORLD WAR 3 BUT THE FOURTH ONE WILL BE FIGHTEN WITH STICKS AND STONES" alhowewl we nu wel weten natuurlijk dat dit komt door de nucleare massa vernietigingswapens.
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100413852
De 2012 profetie draait om het afsterven van het kwaad. In de bijbel bekend als Armageddon, bij de Vikingen als Ragnarok, in het oude Perzië (huidige Iran) als Avesta en ga zo maar door. Vaak in combinatie met de terugkeer van profeten, waaronder Jesus Christus.

Algemeen is het bekend als de Eindtijd.

Interessant artikel hierover. :)
pi_100418726
quote:
11s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:42 schreef gewoonfaye het volgende:Toen hij er jaren later achter kwam dat de Maya kalender eindigt op 21 december 2012 heeft hij alsnog zijn theorie in 1993 aangepast en de eindtijd van zijn Timewave 34 dagen naar achter geschoven zodat deze nu samenvalt met het aflopen van de Maya kalender.
_O- Hij past zijn mathematische berekeningen eventjes aan om een mooie alignment te halen met een andere voorspelling. Wat een flutberekening is het dan, als er zo'n grote speling mogelijk is. Sorry hoor, maar dat vind ik dus enorme onzin.

Edit: Ik merk ook op dat hij het heeft over een Big Bang, 23 miljoen jaar geleden? Die was toch echt een slordige 10 miljard jaar terug ... eind edit.

Overigens kun je het op twee manieren hebben over "het einde van de wereld". De eerste is fysiek, in zoverre dat er iets gebeurd waardoor de mensheid niet meer overleeft. Dat kan bijvoorbeeld een inslaande "rogue planet" zijn of van mijn part marsmannetjes die ons allemaal kapot schieten, eindresultaat is hetzelfde.

De andere is meer op mentaal niveau; een gebeurtenis die ons volledige wereldbeeld omgooit, waardoor de mensheid een andere koers gaat varen. In feite wordt daarmee de wereld zoals we die kennen, ook vernietigd en is de koers van onze samenleving anders dan voorheen. Denk bijvoorbeeld aan een "first contact" (waarbij we ook technologie leren kennen die voor ons zeer geavanceerd is en het heelal met volstrekt andere beschouwingen gaan aanzien), of bijvoorbeeld een nucleaire winter als gevolg van Yellowstone die ontploft. De overlevenden van die ramp zullen toch anders de toekomst indelen dan we nu doen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100419331
denk ik ook dan moeten ze meer anti marsmannetjes machinegeweers hebben enzo
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100419742
De planeet houdt het wel vol, met of zonder ons. Wel denk ik dat wij over niet al te lange tijd gaan verdwijnen, door eliminatie of transformatie. Ik ga hierbij uit van de theorie van de technologische singulariteit, dat voorspelt dat wij onze levens versmelten met technologie, wat we in feite al heel lang doen (bv landbouw).

Mij lijkt het wel wat. :)
pi_100423934
Daar zat ik ook nog aan te denken om die hier te posten, maar ik weet niet of de singularity theory in exact dit straatje valt. Het is namelijk een ander soort gebeurtenis.
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:14:09 #13
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_100430722
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 03:47 schreef TimMer1981 het volgende:
De 2012 profetie draait om het afsterven van het kwaad. In de bijbel bekend als Armageddon, bij de Vikingen als Ragnarok, in het oude Perzië (huidige Iran) als Avesta en ga zo maar door. Vaak in combinatie met de terugkeer van profeten, waaronder Jesus Christus.

Algemeen is het bekend als de Eindtijd.

Interessant artikel hierover. :)
Ik heb Jezus nodig!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:49:48 #14
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100454428
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:16 schreef Gray het volgende:
De planeet houdt het wel vol, met of zonder ons. Wel denk ik dat wij over niet al te lange tijd gaan verdwijnen, door eliminatie of transformatie. Ik ga hierbij uit van de theorie van de technologische singulariteit, dat voorspelt dat wij onze levens versmelten met technologie, wat we in feite al heel lang doen (bv landbouw).

Mij lijkt het wel wat. :)
A lá cyborgs?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:16:12 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100461197
quote:
11s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:42 schreef gewoonfaye het volgende:
Als je het interessant vindt:

2012 en de I Ching
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hee dat is een leuke, die kende ik nog niet. :)
The truth was in here.
pi_100466910
Natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises zijn er al duizenden jaren.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:58:42 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_100467479
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Tauchmeister het volgende:
Natuurrampen en economische, klimatologische en politicologische crises zijn er al duizenden jaren.
Yep. Complete beschavingen zijn er aan onderdoor gegaan. Who's next ? ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_100467550
De mens kennende veranderd er vrij weinig.
pi_100474295
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Tauchmeister het volgende:
Wat betreft natuurrampen heb je allerlei gradaties, he? Echt grote klappers zijn er (nog) niet geweest sinds we uit onze grotten zijn gekropen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:55:37 #20
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_100474806
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:43 schreef Maurice76 het volgende:
Wat betreft natuurrampen heb je allerlei gradaties, he? Echt grote klappers zijn er (nog) niet geweest sinds we uit onze grotten zijn gekropen.
Hangt er vanaf wat je grote klappers noemt. Vulkaan uitbarsting die een complete beschaving wegvaagt vind ik best een klapper. Op mondiaal niveau peanuts natuurlijk, maar toch. ;)
Ook de ijstijden hebben vast zo hun impact gehad op onze voorouders. Langdurige droogte, schaarste, overstromingen etc. Wat te denken van de Pest, waar half Europa aan kapot ging (?)

In z'n bestaan is de mens al geregeld in z'n voortbestaan bedreigd. Gaat vast nog wel eens gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door R0N1N op 08-08-2011 20:04:06 ]
pi_100475098
lang leve het internet en 256 tv zenders. We krijgen zoveel informatie op ons af en onthouden alleen de zaken waar we ons zorgen om maken (sommigen van ons dan) rampen, oorlogen, ziektes, het lijken er steeds meer. die laatse EHEC besmetting stelt echt geen drol voor. 300-400 jaar geleden kwamen dit soort uitbraken aan de lopende band voor door slechte hygiene etc. Echt we hebben nu in potentie minder kans om snel dood te gaan of door een ramp getroffen te worden dan vroeger en de aarde vergaat echt niet op korte termijn. Zoals hierboven staat beschreven is de mens ook al eens eerder in zijn voorbstaan bedreigd, komt wel goed.
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:10:19 #22
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_100475503
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:01 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
lang leve het internet en 256 tv zenders. We krijgen zoveel informatie op ons af en onthouden alleen de zaken waar we ons zorgen om maken (sommigen van ons dan) rampen, oorlogen, ziektes, het lijken er steeds meer. die laatse EHEC besmetting stelt echt geen drol voor. 300-400 jaar geleden kwamen dit soort uitbraken aan de lopende band voor door slechte hygiene etc. Echt we hebben nu in potentie minder kans om snel dood te gaan of door een ramp getroffen te worden dan vroeger en de aarde vergaat echt niet op korte termijn. Zoals hierboven staat beschreven is de mens ook al eens eerder in zijn voorbstaan bedreigd, komt wel goed.
De hogere levensverwachting spreekt (deels) voor zich. (deels, omdat het ook met verbeterde leef & arbeidsomstandigheden te maken heeft).

MAAR, in tegenstelling tot 300-400 jaar geleden kan een dodelijke ziekte zich razendsnel over de wereld verspreiden. Met onze hygiene & medicatie zijn we zelfs 'doorgeschoten'. De mens wordt juist steeds zwakker !
Doordat de zwakkeren nu ook gewoon blijven leven en zich voortplanten gaan we er genetisch juist op achteruit.
pi_100475759
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

De hogere levensverwachting spreekt (deels) voor zich. (deels, omdat het ook met verbeterde leef & arbeidsomstandigheden te maken heeft).

MAAR, in tegenstelling tot 300-400 jaar geleden kan een dodelijke ziekte zich razendsnel over de wereld verspreiden. Met onze hygiene & medicatie zijn we zelfs 'doorgeschoten'. De mens wordt juist steeds zwakker !
Doordat de zwakkeren nu ook gewoon blijven leven en zich voortplanten gaan we er genetisch juist op achteruit.
We groeien genetisch niet meer, dat heb ik ook gehoord en de verklaring is logisch. Er is geen natuurlijke selectie meer op zwakke en sterke exemplaren van onze soort. De vraag is echter of onze medische kennis vooruitgang zich snel genoeg ontwikkelt om onze slechtere genen en mondiale invloeden voor te blijven. Ofwel : blijft onze levensverwachting nog groeien of niet?

http://www.google.be/publ(...)erwachting+nederland

volgens deze grafiek nog wel....
pi_100475762
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 03:02 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Elk rijk, maar ik heb het nu over de mensheid en de wereld.
Er zijn waarschijnlijk nog wat onontdekte stammen in het oerwoud, of in ieder geval stammen met een zeer beperkt contact met de 'westerse' mens. Die zullen er niet veel van merken.

Perzen, Egyptenaren, Grieken, Romeinen, ???, en nu is sinds een paarhonderd jaar de 'westerse' wereld aan de macht. Wij zijn niet de afstammelingen van de Romeinen, maar wij zijn van de Angelen, de Saxen, de Franken, de Goten, de Hunen en de Vandalen.

Met als enig verschil is dat wij nu een veel betere communicatie hebben met de rest van de wereld, en de rest van de wereld ons heel goed begrijpt en onze zwakheden kent. Ik kan geen Chinees of andere Aziatische taal, daar zijn wel veel mensen die een Westerse taal spreken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_100475877
Typisch eigenlijk dat de mensheid de toekomst zo zwartgallig ziet. Misschien wordt er met al die doomsday-verhalen eigenlijk wel iets positiefs en mooi bedoeld..... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')