abonnement Unibet Coolblue
pi_101523071
Weet niet of Grundmeijer nog een nieuwe druk heeft gemaakt? Met allerlei nieuwe ontwikkelingen over sequentiële hypothesetoetsende methoden!
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 12:45:43 #252
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101523153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:40 schreef dotKoen het volgende:
Weet niet of Grundmeijer nog een nieuwe druk heeft gemaakt? Met allerlei nieuwe ontwikkelingen over sequentiële hypothesetoetsende methoden!
Die schaamt zich de ballen uit zijn broek vanwege zijn bijdrage als meest nutteloos boek voor studenten. :P

Veel van de boeken kan je vandaag bestellen en dan over zoveel werkdagen in huis. Dat werkt beter dan gewoon de hele lijst kopen met boeken die je 3x opent.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_101523581
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:04 schreef dotKoen het volgende:
Trouwens, een echte ramp is het ook weer niet dat de de boeken nog niet hebt. Je zult altijd wel kopieën kunnen maken of de boeken in de bibliotheek kunnen raadplegen. Eigen exemplaren zijn natuurlijk wel handiger.

Trouwens, ons eerste vak in jaar 1 heet ook Arts en Patient en veel boeken hebben wij ook. Als het overeenkomt heb je daar volgens mij deze boeken voor nodig:

9780443067877
Psychology & Sociology applied to medicine
Alder

9789031383634
Diagnostiek van alledaagse klachten
De Jongh

9789031361489
Gezondheidsrecht
Engberts

9789035230651
Het geneeskundig proces
Grundmeijer

9789035232310
Volksgezondheid en gezondheidszorg
Mackenbach

9789031352081
Medische ethiek
Ten Have

De boeken die dikgedrukt staan heb ik ook als PDF ;)

De enige waar je later ook nog enigzins wat aan hebt, zijn gezondheidsrecht en diagnostiek van alledaagse klachten. De rest is 2 bladzijden lezen en vervolgens goed voor in de open haard.

Medische Ethiek vond ik ook verschrikkelijk trouwens.
Shine bright like a diamond.
pi_101523811
Maar wij hebben Gezondheidsrecht toch niet? Ik heb het iig nooit aangeschaft. Mackenbach is, hoewel voor de meeste artsen niet zo relevant, nog wel nodig later in het Nijmeegse curriculum.
pi_101523896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 13:20 schreef dotKoen het volgende:
Maar wij hebben Gezondheidsrecht toch niet? Ik heb het iig nooit aangeschaft. Mackenbach is, hoewel voor de meeste artsen niet zo relevant, nog wel nodig later in het Nijmeegse curriculum.
Nee, klopt, maar het lijkt me wel nuttig. En uit Mackenbach heb ik vrijwel niets gelezen..
Shine bright like a diamond.
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2011 @ 13:52:27 #256
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101524434
Je kan altijd nog de kosten ervan aftrekken van de belasting :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_101527074
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 13:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je kan altijd nog de kosten ervan aftrekken van de belasting :P
Moet je wel genoeg verdienen om ergens iets van af te trekken :P
Shine bright like a diamond.
pi_101527567
Medische Ethiek en Gezondheidsrecht O+
Die boeken waren mijn gids voor de bachelorjaren.

:')
Serieus wat een gruwels zeg, maar bij opdrachten zijn ze helaas een must.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_101532269
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:52 schreef HappyGirl91 het volgende:

Hebben jullie eigenlijk nog meer geneeskundigen in de familie of zijn jullie de eersten?
Ik was de eerste, maar ben inmiddels gevolgd door twee neefjes en mijn broertje. Verder geen dokters familie-leden dus waar het zo plotseling vandaan is gekomen weet ik niet. :P
pi_101532334
Ik ben de eerste en voorlopig de enigste die überhaupt iets medisch doet..
Shine bright like a diamond.
pi_101534824
Grundmeijer, wat een schijtboek zeg. Ik doe hem gratis weg, hell, ik stort geld op je rekening als je dat boek wilt hebben.

Wat een schijtboek.
I feel kinda Locrian today
pi_101535805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:01 schreef starla het volgende:
Grundmeijer, wat een schijtboek zeg. Ik doe hem gratis weg, hell, ik stort geld op je rekening als je dat boek wilt hebben.

Wat een schijtboek.
Amen to that.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_101547319
Ik vond Grundmeijer juist wel een fijn boek om mee te beginnen. Wel veel logische dingen en open deuren, maar het las niet-studieboekachtig gemakkelijk weg hehe.
pi_101547668
True... totdat ze je op een tentamen vragen naar "De vier aspecten van blabla die genoemd worden op bladzijde 91". Wij moesten al die onzinnige open-deur rijtjes leren :r
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_101548847
Ik ben zo blij dat ik dat boek niet heb gekocht, overigens staan daar weer heel wat zinloze aankopen tegenover :')

Met als toppunt: Silverman. Vaardig communiceren in de gezondheidszorg :')
pi_101551711
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die schaamt zich de ballen uit zijn broek vanwege zijn bijdrage als meest nutteloos boek voor studenten. :P

Veel van de boeken kan je vandaag bestellen en dan over zoveel werkdagen in huis. Dat werkt beter dan gewoon de hele lijst kopen met boeken die je 3x opent.
Neehoor, Grundmeijer schaamt zich nergens voor, die is van mening dat studenten het nut van zijn boek gewoon nog niet zien, maar dat ze later in hun leven tot inkeer zullen komen.
pi_101551993
Reflectieverslagen :O :O :O
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 4 september 2011 @ 13:56:15 #268
208890 June.
Seriously?
pi_101552218
Iemand nog een leuk idee voor een presentatie aan doktersassistentes? Liefst zo praktisch mogelijk. Ik dacht aan KNO, met plaatjes van oren etc, maar dat hebben ze pas nog gehad..
Shine bright like a diamond.
  zondag 4 september 2011 @ 14:47:46 #269
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_101554101
Yeey, wat een voordeel tegenover de middelbaar, de boeken van geneeskunde blijven uit zichzelf rechtop staan :D -O-
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_101554643
Terugkomend op de HUS-casus: er staan deze week een twee goede stukken over EHEC in het NTVG.

Uitbraak van enterohemorragische Escherichia coli (EHEC) en hemolytisch-uremisch syndroom
Een patiënt met hemolytisch-uremisch syndroom en infectie met enterohemorragische Escherichia coli (EHEC)

Nog even over de indeling TTP/HUS:

quote:
Indeling van trombotische trombocytopenische purpura (TTP) en hemolytisch-uremisch syndroom (HUS) TTP-HUS wordt als volgt ingedeeld: (a) Typische, diarree-geassocieerde HUS, een vorm die bij > 90% van de patiënten wordt veroorzaakt door enterohemorragische Eschericia coli (EHEC).1 Deze vorm van HUS vertoont een piekincidentie bij kinderen jonger dan 5 jaar, hierna zijn ouderen > 65 jaar het frequentst aangedaan. (b) Atypische HUS die wordt veroorzaakt door factor H-, factor I- of MCP-deficiëntie, hetgeen leidt tot activatie van complementfactor C5a met dientengevolge endotheelschade. Bij deze vorm staat nierinsufficiëntie op de voorgrond, met soms ook buikpijn, maar zelden hoofdpijn of neurologische symptomen. (c) TTP veroorzaakt door zogenaamde ‘ADAMTS13-deficientie’. ADAMTS13 is een eiwit dat de Von Willebrand-factor knipt; bij een deficiëntie blijven ongebruikelijk lange Von Willebrand-factor-eiwitten (‘unusually large von Willebrand factor proteins’) circuleren waardoor een protrombotische toestand ontstaat. Bij TTP staan neurologische afwijkingen op de voorgrond.
pi_101554685
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:47 schreef ZwarteSteen het volgende:
Yeey, wat een voordeel tegenover de middelbaar, de boeken van geneeskunde blijven uit zichzelf rechtop staan :D -O-
En niet meer kaften :P
pi_101557132
Ik begin 'm nu toch best te knijpen voor morgen :'(
pi_101557381
quote:
11s.gif Op zondag 4 september 2011 16:07 schreef HappyGirl91 het volgende:
Ik begin 'm nu toch best te knijpen voor morgen :'(
Daar zit een verhaal achter?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_101557816
:D Niet echt, maandag en dinsdag heb ik introductiedagen en vanaf woensdag beginnen colleges.
En ik, een schijterd zijnde, begin zwaar zenuwachtig te worden :'(
Eerste dagen zijn altijd eng.
Voor mij dan :D
Want je kent ook echt nog níemand hè, je komt er echt moederziel alleen. Al is dat na de eerste kennismakingen natuurlijk al gauw weg, maar toch, 't blijft eng.
  zondag 4 september 2011 @ 16:34:10 #275
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_101557894
Nadat ik was ingeloot duurde het voor mij veel te lang voordat ik kon beginnen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_101557987
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 16:31 schreef HappyGirl91 het volgende:
:D Niet echt, maandag en dinsdag heb ik introductiedagen en vanaf woensdag beginnen colleges.
En ik, een schijterd zijnde, begin zwaar zenuwachtig te worden :'(
Eerste dagen zijn altijd eng.
Voor mij dan :D
Want je kent ook echt nog níemand hè, je komt er echt moederziel alleen. Al is dat na de eerste kennismakingen natuurlijk al gauw weg, maar toch, 't blijft eng.
Heb je niet meegedaan aan de introweek en dagen? Ik vond het juist allemaal positief spannend. Continu nieuwe ervaringen opdoen, nieuwe mensen leren kennen. Alles is anders dan op de middelbare school.
Waar ga je studeren dan?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_101558144
Nee, dit wordt voor mij de eerste keer daar. Het is ook wel leuk spannend denk ik maar stiekem ben ik toch wel erg nerveus, ik weet nu al dat ik vannacht niet in slaap zal kunnen komen :D
Het verschil met de middelbare school (toen ik niet kon wachten om te beginnen) is dat je daar meestal toch wel iemand kent, en in dit geval is het het compleet nieuw.
Ik ben nu zelfs nerveuzer dan ik was toen ik mijn vriend voor het eerst ging ontmoeten (we kenden elkaar van Fok!) en toen stond ik echt stijf van de zenuwen, dat was echt niet normaal meer :D

Maar goed, we weten allemaal al dat het natuurlijk allemaal goedkomt en dat ik waarschijnlijk tegen morgenavond helemaal enthousiast hier mijn avontuurtje kom posten :P

Oh ja, ik studeer in Leiden.
pi_101558261
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 16:42 schreef HappyGirl91 het volgende:
Nee, dit wordt voor mij de eerste keer daar. Het is ook wel leuk spannend denk ik maar stiekem ben ik toch wel erg nerveus, ik weet nu al dat ik vannacht niet in slaap zal kunnen komen :D
Het verschil met de middelbare school (toen ik niet kon wachten om te beginnen) is dat je daar meestal toch wel iemand kent, en in dit geval is het het compleet nieuw.
Ik ben nu zelfs nerveuzer dan ik was toen ik mijn vriend voor het eerst ging ontmoeten (we kenden elkaar van Fok!) en toen stond ik echt stijf van de zenuwen, dat was echt niet normaal meer :D

Maar goed, we weten allemaal al dat het natuurlijk allemaal goedkomt en dat ik waarschijnlijk tegen morgenavond helemaal enthousiast hier mijn avontuurtje kom posten :P

Oh ja, ik studeer in Leiden.
Hehe laat het ons weten ja :P
Ik begin in oktober pas weer als alle bureaucratische onzin goed geregeld is met co-schappen. Keuze co-schap here we go :)
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_101568318
Het stukje tekst op de achterkant linksonder van het huidige NTvG is echt: :') 8)7
  zondag 4 september 2011 @ 21:12:51 #280
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_101568651
Dat staat zowat bij elke visueel ondersteunde advertentie hoor.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_101569014
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:12 schreef gohan16 het volgende:
Dat staat zowat bij elke visueel ondersteunde advertentie hoor.
Ik let nooit zo op advertenties. Heb random net even een paar bekeken, maar daar kan ik het niet aantreffen.

Net even vluchtig opgezocht hoe het hier mee zit. Het blijkt dat er zelfs een rechtsuitspraak geweest is over deze advertentie. Maar op het eerste gezicht is die zeer lachwekkend!!
pi_101569246
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:12 schreef gohan16 het volgende:
Dat staat zowat bij elke visueel ondersteunde advertentie hoor.
Maar als ik het goed begrijp heb jij ook een lidmaatschap!? Heb jij ook toevallig een factuur ontvangen uit Frankrijk zonder een bijhorende acceptgiro?
  zondag 4 september 2011 @ 21:27:22 #283
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_101569492
Ja klopt. Factuur was voor mij 60 euro. Ik was het vergeten op te zeggen en ik zag die factuur heel laat. Dus heb ik t maar betaald. which reminds me... NU opzeggen.

BSL is blijkbaar een onderdeel van Springer.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_101571497
Kende die Onbrezadvertentie al, maar lees nu pas dat het niet ging om de leeuw, maar om de spray blijkbaar :')

Plaatje:

. Er onder staat dus 'De afbeelding visualiseert niet de werking van de inhalator'

Facturen van Springer (en die van het NTVG) komen idd uit het buitenland volgens de envelop, maar de op de factuur zelf staat gewoon het Nederlandse adres in Houten.
  zondag 4 september 2011 @ 23:42:47 #285
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_101577435
Zo dan, terug van vakantie en morgen het begin van het laatste jaartje Bachelor. Gaat snel; of dat nou positief of negatief is weet ik nog niet :{
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_101577569
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:42 schreef fusionfake het volgende:
Zo dan, terug van vakantie en morgen het begin van het laatste jaartje Bachelor. Gaat snel; of dat nou positief of negatief is weet ik nog niet :{
Ik begin morgen ook aan het laatste officiele jaar van de doctoraal, maar ik ga er nog minstens anderhalf jaar over doen, ik mag in december 2012 nog 2.2 volgen met de mensen die vorige week de intro hebben gelopen, ze komen allemaal uit '94 ;(
  maandag 5 september 2011 @ 01:08:32 #287
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_101580442
oja.. doctoraal is bij jullie jaar 4. Ik dacht even jaar 6 zoals bij ons en dacht WTF 2.2?!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_101580897
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 01:08 schreef gohan16 het volgende:
oja.. doctoraal is bij jullie jaar 4. Ik dacht even jaar 6 zoals bij ons en dacht WTF 2.2?!
Haha ja dacht ik ook al.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_101582056
Eerstejaars: niet te veel ontmoedigd raken door colleges waar Grundmeijer als bron wordt gebruikt (of nog erger, zo lijkt mij, waar Grundmeijer zelf doceert), pas daarna wordt het een beetje leuk.

Ik ga de SEH onveilig maken :9
  maandag 5 september 2011 @ 07:44:30 #290
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_101582175
en toen was het weer maandag. Ik ga me ook maar eens melden op de SEH. c_/
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_101582204
Zo, ik heb een weekje vrij :)

Eindelijk tijd om een aantal boeken uit te lezen.
I feel kinda Locrian today
  maandag 5 september 2011 @ 09:46:18 #292
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_101583620
en toen ging het reanimatiesein. pfrt, ik haat het als ze doodgaan
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_101584670
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 07:49 schreef starla het volgende:
Zo, ik heb een weekje vrij :)
Same here *O*
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_101585931
http://www.jankuks.nl/
http://www.drkuks.com/

Van deze meneer krijg ik het eerste blok. Boek is volgens collega's de bijbel op neuro, maar tentamens schijnen een ramp te zijn. We zullen zien.
pi_101585998
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:25 schreef Reintji het volgende:
http://www.jankuks.nl/
http://www.drkuks.com/

Van deze meneer krijg ik het eerste blok. Boek is volgens collega's de bijbel op neuro, maar tentamens schijnen een ramp te zijn. We zullen zien.
Die man is een held, geeft ook erg goede college's en is best grappig _O_

Verdiend ook totaal niet die heksenjacht tegen hem van dat gekke wijf. Toen ik zelf bij Neurologie liep vond ik hem echt de beste neuroloog van de afdeling.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_101586062
Kuks equals God.
I feel kinda Locrian today
pi_101586196
Goede kerel inderdaad. En die tentamens vallen ontzettend mee. :7
pi_101586582
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 07:20 schreef dotKoen het volgende:
Eerstejaars: niet te veel ontmoedigd raken door colleges waar Grundmeijer als bron wordt gebruikt (of nog erger, zo lijkt mij, waar Grundmeijer zelf doceert), pas daarna wordt het een beetje leuk.

Ik ga de SEH onveilig maken :9
Colleges van Grundmeijer zijn best leuk, hij kraakt alles af (borstkankerscreening, hpv-vaccinaties, prostaatkankerscreening, elk willekeurig onderzoek dat in zn college aangehaald wordt, andere docenten) en je kunt aftellen tot hij over sex begint of zich iets te ver in de personal space van de patient begeeft :')
pi_101586661
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:25 schreef Reintji het volgende:
http://www.jankuks.nl/
http://www.drkuks.com/

Van deze meneer krijg ik het eerste blok. Boek is volgens collega's de bijbel op neuro, maar tentamens schijnen een ramp te zijn. We zullen zien.
En tentamens van 1.1 vallen erg mee, is het makkelijkste blok van het jaar ;)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_101586744
Had al wat in het boek lopen neuzen en dat las prima.
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:28 schreef MaxC het volgende:

[..]

Die man is een held, geeft ook erg goede college's en is best grappig _O_

Verdiend ook totaal niet die heksenjacht tegen hem van dat gekke wijf. Toen ik zelf bij Neurologie liep vond ik hem echt de beste neuroloog van de afdeling.
Check ;)

Boek leest idd lekker weg. Toch jammer bijzonder om te zien hoeveel tijd en moeite mensen nemen om een digitale schandpaal hoog te houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')