Die schaamt zich de ballen uit zijn broek vanwege zijn bijdrage als meest nutteloos boek voor studenten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:40 schreef dotKoen het volgende:
Weet niet of Grundmeijer nog een nieuwe druk heeft gemaakt? Met allerlei nieuwe ontwikkelingen over sequentiële hypothesetoetsende methoden!

De enige waar je later ook nog enigzins wat aan hebt, zijn gezondheidsrecht en diagnostiek van alledaagse klachten. De rest is 2 bladzijden lezen en vervolgens goed voor in de open haard.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:04 schreef dotKoen het volgende:
Trouwens, een echte ramp is het ook weer niet dat de de boeken nog niet hebt. Je zult altijd wel kopieën kunnen maken of de boeken in de bibliotheek kunnen raadplegen. Eigen exemplaren zijn natuurlijk wel handiger.
Trouwens, ons eerste vak in jaar 1 heet ook Arts en Patient en veel boeken hebben wij ook. Als het overeenkomt heb je daar volgens mij deze boeken voor nodig:
9780443067877
Psychology & Sociology applied to medicine
Alder
9789031383634
Diagnostiek van alledaagse klachten
De Jongh
9789031361489
Gezondheidsrecht
Engberts
9789035230651
Het geneeskundig proces
Grundmeijer
9789035232310
Volksgezondheid en gezondheidszorg
Mackenbach
9789031352081
Medische ethiek
Ten Have
De boeken die dikgedrukt staan heb ik ook als PDF

Nee, klopt, maar het lijkt me wel nuttig. En uit Mackenbach heb ik vrijwel niets gelezen..quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:20 schreef dotKoen het volgende:
Maar wij hebben Gezondheidsrecht toch niet? Ik heb het iig nooit aangeschaft. Mackenbach is, hoewel voor de meeste artsen niet zo relevant, nog wel nodig later in het Nijmeegse curriculum.

Moet je wel genoeg verdienen om ergens iets van af te trekkenquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je kan altijd nog de kosten ervan aftrekken van de belasting

Ik was de eerste, maar ben inmiddels gevolgd door twee neefjes en mijn broertje. Verder geen dokters familie-leden dus waar het zo plotseling vandaan is gekomen weet ik niet.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:52 schreef HappyGirl91 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog meer geneeskundigen in de familie of zijn jullie de eersten?

Amen to that.quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:01 schreef starla het volgende:
Grundmeijer, wat een schijtboek zeg. Ik doe hem gratis weg, hell, ik stort geld op je rekening als je dat boek wilt hebben.
Wat een schijtboek.

Neehoor, Grundmeijer schaamt zich nergens voor, die is van mening dat studenten het nut van zijn boek gewoon nog niet zien, maar dat ze later in hun leven tot inkeer zullen komen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die schaamt zich de ballen uit zijn broek vanwege zijn bijdrage als meest nutteloos boek voor studenten.
Veel van de boeken kan je vandaag bestellen en dan over zoveel werkdagen in huis. Dat werkt beter dan gewoon de hele lijst kopen met boeken die je 3x opent.

quote:Indeling van trombotische trombocytopenische purpura (TTP) en hemolytisch-uremisch syndroom (HUS) TTP-HUS wordt als volgt ingedeeld: (a) Typische, diarree-geassocieerde HUS, een vorm die bij > 90% van de patiënten wordt veroorzaakt door enterohemorragische Eschericia coli (EHEC).1 Deze vorm van HUS vertoont een piekincidentie bij kinderen jonger dan 5 jaar, hierna zijn ouderen > 65 jaar het frequentst aangedaan. (b) Atypische HUS die wordt veroorzaakt door factor H-, factor I- of MCP-deficiëntie, hetgeen leidt tot activatie van complementfactor C5a met dientengevolge endotheelschade. Bij deze vorm staat nierinsufficiëntie op de voorgrond, met soms ook buikpijn, maar zelden hoofdpijn of neurologische symptomen. (c) TTP veroorzaakt door zogenaamde ‘ADAMTS13-deficientie’. ADAMTS13 is een eiwit dat de Von Willebrand-factor knipt; bij een deficiëntie blijven ongebruikelijk lange Von Willebrand-factor-eiwitten (‘unusually large von Willebrand factor proteins’) circuleren waardoor een protrombotische toestand ontstaat. Bij TTP staan neurologische afwijkingen op de voorgrond.

En niet meer kaftenquote:Op zondag 4 september 2011 14:47 schreef ZwarteSteen het volgende:
Yeey, wat een voordeel tegenover de middelbaar, de boeken van geneeskunde blijven uit zichzelf rechtop staan

Daar zit een verhaal achter?quote:Op zondag 4 september 2011 16:07 schreef HappyGirl91 het volgende:
Ik begin 'm nu toch best te knijpen voor morgen

Niet echt, maandag en dinsdag heb ik introductiedagen en vanaf woensdag beginnen colleges.
 Niet echt, maandag en dinsdag heb ik introductiedagen en vanaf woensdag beginnen colleges. 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |