Nee, nog geen contact gehad met de gemeente. Dat zou de wijkagent doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je al eens contact gehad met de gemeente? Die hebben daar ook een afdeling voor.
Als het volgens de regels is, kun je weinig doen, ben ik bang... Dan is het inderdaad wachten op een ongeluk, helaas...
Vertrouw er alleen niet teveel op dat de wijkagent de notities voor je bijhoud. Doe dit bij voorkeur ook zelf. Als er eens een nieuwe wijkagent komt, is er goed kans dat alles weg is.
Dat dus.. 5 meter van het kruispunt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Foto van de situatie? Als de auto meer dan 5 meter van het kruispunt staat mag dat waarschijnlijk gewoon. En jij rijdt gewoon te hard als je bijna-aanrijdingen krijgt op een plek waar je al een jaar (!!) weet dat er een auto staat...
Je reactie is érg voorbarig. Ik rij hier stapvoets omdat ik dit weet, maar zoals je wel zult weten ben je ook afhankelijk van ánder verkeer. Hij heeft zich aan die 5 meter regel gehouden toen de wijkagent gecontroleerd had, maar ik weet bijna zeker dat hij zich er 9 van de 10 dagen níet aan houdt. 5 meter is op dit punt overigens nog altijd erg onveilig, zeker gezien het feit dat hier aardig wat kinderen wonen en fietsen en hier niet gestrooid wordt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Foto van de situatie? Als de auto meer dan 5 meter van het kruispunt staat mag dat waarschijnlijk gewoon. En jij rijdt gewoon te hard als je bijna-aanrijdingen krijgt op een plek waar je al een jaar (!!) weet dat er een auto staat...
Als je zeker wilt weten dat het ook bij de gemeente nagevraagd wordt, zelf even doen. Mijn ervaring met wijkagenten is dat die dit soort dingen over het algemeen vrij makkelijk naast zich neerleggen/vergetenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, nog geen contact gehad met de gemeente. Dat zou de wijkagent doen.
Ik heb overigens ook namens mijn buurman gesproken (met zijn toestemming uiteraard). Hij denkt er hetzelfde over maar is zo iemand die zijn mond maar houdt en zich er jaar in jaar uit aan blijft ergeren...
5 meter vanaf het middelpunt van het kruispunt is haast pal om de hoek...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:13 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dat dus.. 5 meter van het kruispunt.
Vanaf de hoek.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
5 meter vanaf het middelpunt van het kruispunt is haast pal om de hoek...
Volgens de wijkagent niet, de begon dat ik de twee kruisende wegen door moest trekken en dan vanaf het middelpunt van beide wegen moest meten. Dan is het dus, direct vanaf de hoek gezien, nog maar 3 meter. Daar past mijn auto nog niet eens dus...quote:
Heb ik ergens het middelpunt genoemd? 5 meter van het kruispunt is 5 meter van het kruispunt verwijderd. Niet van het middelpunt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
5 meter vanaf het middelpunt van het kruispunt is haast pal om de hoek...
Dan heeft de wijkagent het mis, het middelpunt van het kruispunt wordt namelijk nooit ergens genoemd. Lekker als je een kruispunt met een baan voor links, baan voor rechtdoor en baan naar rechts naast elkaar hebt, dan mag je kont nog doorsteken het kruispunt op.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens de wijkagent niet, de begon dat ik de twee kruisende wegen door moest trekken en dan vanaf het middelpunt van beide wegen moest meten. Dan is het dus, direct vanaf de hoek gezien, nog maar 3 meter. Daar past mijn auto nog niet eens dus...
Dan is het aan de wijkagent om nog eens een keertje (onaangekondigd) te controleren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je reactie is érg voorbarig. Ik rij hier stapvoets omdat ik dit weet, maar zoals je wel zult weten ben je ook afhankelijk van ánder verkeer. Hij heeft zich aan die 5 meter regel gehouden toen de wijkagent gecontroleerd had, maar ik weet bijna zeker dat hij zich er 9 van de 10 dagen níet aan houdt.
De eigenaar van de auto is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een gebrekkige verkeersopvoeding, noch voor het strooibeleid van de gemeente (en alsof 50 meter verderop wel gestrooid wordtquote:5 meter is op dit punt overigens nog altijd erg onveilig, zeker gezien het feit dat hier aardig wat kinderen wonen en fietsen en hier niet gestrooid wordt.
Streetview kan niet, want de auto die de foto's maakt durfde die bocht niet om, te gevaarlijk. Niet gestrooid, 50 tegenliggers en zo...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
je kan ook streetsview gebruiken.
Ik hoop dat hij dat doet. Volgens mij is hij nogal laks...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan is het aan de wijkagent om nog eens een keertje (onaangekondigd) te controleren.
Niet mee eens. We zijn allemaal verantwoordelijk voor de veiligheid in de buurt. En ja, 50 meter verderop wordt wél gestrooid, het is enkel ons blok en een stukje voor die t-splitsing waar niet gestrooid wordt. Dat er nu geen sneeuw ligt is niet relevant, afgelopen winter toen het spekglad was stond hij er ook gewoon en hem kennende gaat dat komende winter niet veranderen. Je kunt beter ingrijpen voordat het een keer mis gaat, of niet?quote:De eigenaar van de auto is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een gebrekkige verkeersopvoeding, noch voor het strooibeleid van de gemeente (en alsof 50 meter verderop wel gestrooid wordt)
En vorige week lag er geen sneeuw of ijs.
Als je het trottoir hier nou als weg ziet heb je ongeveer de situatie. En dan staat hij dus aan de bovenzijde op de grens van het groene vlak en het bruine vlak. Dan is er nog meer ruimte voor één auto naast hem (op de tekening boven de auto als die er zou staan) en een halve auto vóór de geparkeerde auto.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:57 schreef FF het volgende:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/138/5meterparkerentz0.gif (copy/paste deze link) ]
Leuk bij hele flauwe bochten. Dan mag je dus langs een gebogen stoeprand parkeren.
Valt niet zo makkelijk mee te praten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:28 schreef Monco10 het volgende:
Of je vraagt de eigenaar van de betreffende auto te kappen met die onzin
Ik ben benieuwd, ze zouden op de hoogte moeten zijn nu.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:47 schreef lbeew het volgende:
Duidelijk een taak voor de gemeente. Laat die lekker een gele streep aanbrengen op de stoep ofzo.
Dat mag jij vinden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik denk dat je zeurt TS.
Je moet sowieso voorzichtig de bocht om, niet alleen voor die auto, maar stel je voor dat er een kleine meisje op haar kinderfietsje de hoek om komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |