abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:04:40 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100385774
Hier in de buurt staat een auto heel vervelend geparkeerd, net om een hoek van een T-splitsing waar ik dagelijks in en uit moet rijden. Waar die auto staat geparkeerd is het niet mogelijk om met twee andere auto's langs elkaar te passeren. Het is de enige toegangsweg naar dat deel van de wijk waar plusminus 50 huizen staan, iedereen moet er dus langs.

Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat ik opeens op de rem moet als ik om de bocht kom omdat er een tegenligger om de bocht komt. In de winter heb ik ook al meegemaakt dat er fietsers de bocht door kwamen waar ik dus ook voor moest remmen, en in dit deel van de wijk wordt niet gestrooid.

Erg gevaarlijk dus, eigenlijk is het wachten op ongelukken. De beste man heeft parkeerplaatsen op ongeveer 10 meter van zijn huis dus dat is het probleem niet, hij weigert echter zijn auto hier neer te zetten.

Ik heb dus nu al twee keer contact opgenomen met de wijkagent om te vragen of hij hier eens naar wil kijken. De eerste keer, een jaar geleden, heeft hij gezegd dat hij dit zou doen maar heeft hij nooit meer iets laten horen.

Vorige week was het echter weer raak, de tegenligger die om de hoek kwam en uit moest wijken voor de geparkeerde auto en ik, komend van de andere kant, moesten beide hard op de rem om een aanrijding te voorkomen, dit ging maar net goed. Ik heb de wijkagent dus nog maar eens gebeld.

Nu zegt hij dat hij de situatie heeft beoordeeld en dat de geparkeerde auto aan de wettelijk vastgelegde normen voldoet. Wél geeft hij toe dat de situatie inderdaad gevaarlijk is, maar zegt hij hier niets aan te kunnen doen, hij kan hier nl. geen bon voor schrijven. Hij zegt dat de enige mogelijkheid is dat de gemeente hier een parkeerverbod instelt.

Vraag 1: Heeft de wijkagent gelijk? Gaan de regeltjes in dit geval voor de veiligheid?

Ik heb de agent overigens wel gevraagd om telefoonnotities op te slaan van mijn beklag zodat, mocht er ooit iets gebeuren, ik tenminste een stok achter de deur heb.

Vraag 2: Ga ik hier iets aan hebben, mocht er ooit écht iets gebeuren?
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:07:20 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_100385829
Heb je al eens contact gehad met de gemeente? Die hebben daar ook een afdeling voor.

Als het volgens de regels is, kun je weinig doen, ben ik bang... Dan is het inderdaad wachten op een ongeluk, helaas...

Vertrouw er alleen niet teveel op dat de wijkagent de notities voor je bijhoud. Doe dit bij voorkeur ook zelf. Als er eens een nieuwe wijkagent komt, is er goed kans dat alles weg is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:12:24 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100385909
Foto van de situatie? Als de auto meer dan 5 meter van het kruispunt staat mag dat waarschijnlijk gewoon. En jij rijdt gewoon te hard als je bijna-aanrijdingen krijgt op een plek waar je al een jaar (!!) weet dat er een auto staat...
censuur :O
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:12:52 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100385919
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je al eens contact gehad met de gemeente? Die hebben daar ook een afdeling voor.

Als het volgens de regels is, kun je weinig doen, ben ik bang... Dan is het inderdaad wachten op een ongeluk, helaas...

Vertrouw er alleen niet teveel op dat de wijkagent de notities voor je bijhoud. Doe dit bij voorkeur ook zelf. Als er eens een nieuwe wijkagent komt, is er goed kans dat alles weg is.
Nee, nog geen contact gehad met de gemeente. Dat zou de wijkagent doen.
Ik heb overigens ook namens mijn buurman gesproken (met zijn toestemming uiteraard). Hij denkt er hetzelfde over maar is zo iemand die zijn mond maar houdt en zich er jaar in jaar uit aan blijft ergeren...
pi_100385927
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Foto van de situatie? Als de auto meer dan 5 meter van het kruispunt staat mag dat waarschijnlijk gewoon. En jij rijdt gewoon te hard als je bijna-aanrijdingen krijgt op een plek waar je al een jaar (!!) weet dat er een auto staat...
Dat dus.. 5 meter van het kruispunt.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:15:51 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100385973
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Je reactie is érg voorbarig. Ik rij hier stapvoets omdat ik dit weet, maar zoals je wel zult weten ben je ook afhankelijk van ánder verkeer. Hij heeft zich aan die 5 meter regel gehouden toen de wijkagent gecontroleerd had, maar ik weet bijna zeker dat hij zich er 9 van de 10 dagen níet aan houdt. 5 meter is op dit punt overigens nog altijd erg onveilig, zeker gezien het feit dat hier aardig wat kinderen wonen en fietsen en hier niet gestrooid wordt.

Zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken van de situatie, of het anders even uit kan tekenen.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:16:14 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_100385982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, nog geen contact gehad met de gemeente. Dat zou de wijkagent doen.
Ik heb overigens ook namens mijn buurman gesproken (met zijn toestemming uiteraard). Hij denkt er hetzelfde over maar is zo iemand die zijn mond maar houdt en zich er jaar in jaar uit aan blijft ergeren...
Als je zeker wilt weten dat het ook bij de gemeente nagevraagd wordt, zelf even doen. Mijn ervaring met wijkagenten is dat die dit soort dingen over het algemeen vrij makkelijk naast zich neerleggen/vergeten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:17:05 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100386005
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:13 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Dat dus.. 5 meter van het kruispunt.
5 meter vanaf het middelpunt van het kruispunt is haast pal om de hoek...
pi_100386049
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vanaf de hoek.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:20:38 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100386087
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Vanaf de hoek.
Volgens de wijkagent niet, de begon dat ik de twee kruisende wegen door moest trekken en dan vanaf het middelpunt van beide wegen moest meten. Dan is het dus, direct vanaf de hoek gezien, nog maar 3 meter. Daar past mijn auto nog niet eens dus...
pi_100386103
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb ik ergens het middelpunt genoemd? 5 meter van het kruispunt is 5 meter van het kruispunt verwijderd. Niet van het middelpunt.
pi_100386126
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens de wijkagent niet, de begon dat ik de twee kruisende wegen door moest trekken en dan vanaf het middelpunt van beide wegen moest meten. Dan is het dus, direct vanaf de hoek gezien, nog maar 3 meter. Daar past mijn auto nog niet eens dus...
Dan heeft de wijkagent het mis, het middelpunt van het kruispunt wordt namelijk nooit ergens genoemd. Lekker als je een kruispunt met een baan voor links, baan voor rechtdoor en baan naar rechts naast elkaar hebt, dan mag je kont nog doorsteken het kruispunt op.
pi_100386133
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je reactie is érg voorbarig. Ik rij hier stapvoets omdat ik dit weet, maar zoals je wel zult weten ben je ook afhankelijk van ánder verkeer. Hij heeft zich aan die 5 meter regel gehouden toen de wijkagent gecontroleerd had, maar ik weet bijna zeker dat hij zich er 9 van de 10 dagen níet aan houdt.
Dan is het aan de wijkagent om nog eens een keertje (onaangekondigd) te controleren.
quote:
5 meter is op dit punt overigens nog altijd erg onveilig, zeker gezien het feit dat hier aardig wat kinderen wonen en fietsen en hier niet gestrooid wordt.
De eigenaar van de auto is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een gebrekkige verkeersopvoeding, noch voor het strooibeleid van de gemeente (en alsof 50 meter verderop wel gestrooid wordt :') )

En vorige week lag er geen sneeuw of ijs.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:57:51 #15
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_100386826
http://imageshack.us/photo/my-images/138/5meterparkerentz0.gif (copy/paste deze link)

Leuk bij hele flauwe bochten. Dan mag je dus langs een gebogen stoeprand parkeren.
pi_100388469
je kan ook streetsview gebruiken.

Trouwens je kan beter zelf foto maken etc en daarna aan gemeente contact opnemen en doorgeven dat situatie gevaarlijk is.

Wijkagent heeft meestal te druk met andere zaken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_100389004
Of je vraagt de eigenaar van de betreffende auto te kappen met die onzin
pi_100389244
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
je kan ook streetsview gebruiken.

Streetview kan niet, want de auto die de foto's maakt durfde die bocht niet om, te gevaarlijk. Niet gestrooid, 50 tegenliggers en zo...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_100389379
Duidelijk een taak voor de gemeente. Laat die lekker een gele streep aanbrengen op de stoep ofzo.
lama
pi_100389573
Ik denk dat je zeurt TS.
Je moet sowieso voorzichtig de bocht om, niet alleen voor die auto, maar stel je voor dat er een kleine meisje op haar kinderfietsje de hoek om komt.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:56:49 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100389589
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan is het aan de wijkagent om nog eens een keertje (onaangekondigd) te controleren.

Ik hoop dat hij dat doet. Volgens mij is hij nogal laks...

quote:
De eigenaar van de auto is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een gebrekkige verkeersopvoeding, noch voor het strooibeleid van de gemeente (en alsof 50 meter verderop wel gestrooid wordt :') )

En vorige week lag er geen sneeuw of ijs.
Niet mee eens. We zijn allemaal verantwoordelijk voor de veiligheid in de buurt. En ja, 50 meter verderop wordt wél gestrooid, het is enkel ons blok en een stukje voor die t-splitsing waar niet gestrooid wordt. Dat er nu geen sneeuw ligt is niet relevant, afgelopen winter toen het spekglad was stond hij er ook gewoon en hem kennende gaat dat komende winter niet veranderen. Je kunt beter ingrijpen voordat het een keer mis gaat, of niet?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:00:31 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100389659
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:57 schreef FF het volgende:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/138/5meterparkerentz0.gif (copy/paste deze link) ]

Leuk bij hele flauwe bochten. Dan mag je dus langs een gebogen stoeprand parkeren.
Als je het trottoir hier nou als weg ziet heb je ongeveer de situatie. En dan staat hij dus aan de bovenzijde op de grens van het groene vlak en het bruine vlak. Dan is er nog meer ruimte voor één auto naast hem (op de tekening boven de auto als die er zou staan) en een halve auto vóór de geparkeerde auto.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:00:48 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100389669
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:28 schreef Monco10 het volgende:
Of je vraagt de eigenaar van de betreffende auto te kappen met die onzin
Valt niet zo makkelijk mee te praten.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:01:15 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100389682
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:47 schreef lbeew het volgende:
Duidelijk een taak voor de gemeente. Laat die lekker een gele streep aanbrengen op de stoep ofzo.
Ik ben benieuwd, ze zouden op de hoogte moeten zijn nu.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:02:20 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100389705
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik denk dat je zeurt TS.
Je moet sowieso voorzichtig de bocht om, niet alleen voor die auto, maar stel je voor dat er een kleine meisje op haar kinderfietsje de hoek om komt.
Dat mag jij vinden.

Zoals ik eerder al zei, ik ga voorzichtig de bocht om. Het zijn de andere weggebruikers die dit niet verwachten, uitwijken voor de geparkeerde auto en mij niet aan zien komen (het is een grote stationauto).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')