Beeldende tekst voor een keelkankerpatiënt.quote:'Magere Hein is in mijn broekzak gekropen, maar ik ga proberen hem eruit te tillen en hem eigenhandig de nek om te draaien.'
Hij moet 2 keer scoren, dan haalt hij er een verlenging uit. Met 3 doelpunten is de wedstrijd ook over.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:32 schreef gebruikersnaam het volgende:
Wonderen
Hij zal onder meer bij andere artsen te rade gaan. 'Proberen kan altijd. Er zijn wel grotere wonderen gebeurd. Wat dat betreft is het net de voetballerij. Ik sta met 2-0 achter, de uitgangspositie is beroerd, er is niet lang meer te spelen, maar misschien dat ik in blessuretijd nog een hattrick weet te scoren.'
Verdomd rap gegaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:58 schreef TC03 het volgende:
Wow, en zo werd 'enkele maanden' een week...
Ja, is ook overleden aan keelkanker.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef aloa het volgende:
R.I.P.
Mooi figuur, had volgens mij altijd een sigaar in zijn mond.
Hoe zal Derksen het nieuws bij vi gaan brengen denk je?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, is ook overleden aan keelkanker.
Ik las het ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij droeg altijd zijn schoenen zonder sokkenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:14 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb zijn hoogtijdagen niet gekend, maar herinner hem als ''rare'' trainer.
Hij was ook weggegaan bij een club met gezondheidsredenen of niet?
quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:14 schreef debeterebob het volgende:
Na zijn come back werd ie op de eerste training bij Sparta onwel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:14 schreef debeterebob het volgende:
Dat bedoeld ik ja, dank je Tong. En ja stom maar ik herinner hem meer van de incidenten dan van de mooie dingen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Na zijn come back werd ie op de eerste training bij Sparta onwel.
Schijnt dat ie toen al iets te veel had gedronken.
De incidenten waren mooier dan de mooie dingenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat bedoeld ik ja, dank je Tong. En ja stom maar ik herinner hem meer van de incidenten dan van de mooie dingen.
dankquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
Hier een van zijn laatste interviews. Best wel indrukwekkend
http://soundcloud.com/rtvrijnmond/fritz-korbach
Gitzwarte humor tot in de dood...quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Z'n geweldige cynische en soms keiharde humor was echt legendarisch
Hartaanval meldt de regionale omroep.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen dat nog mocht, ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een held was het.
Met zijn typerende bril en sigaar
Hij pafte toch ook langs de lijn ?
RIP
De enige rook die je nu nog ziet is de rook uit de orenquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen dat nog mocht, ja.
Dat mis ik sowieso, paffende trainers langs de lijn.
quote:Korbach kwam tijdens zijn lange loopbaan, die in 1968 als assistent-trainer bij het Utrechtse Elinkwijk begon, vaak in de media met bizarre, humoristische en soms shockerende quotes. Zo begroette hij ADO-icoon (én oud-Feyenoorder) Aad Mansveld, die aan kanker leed, ooit met ‘Hoe gaat het, ouwe kankerleijer?‘.
Dat was Youp van ´t Hek die dat in een van zn shows zei maar Fritz had hem ook kunnen makenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Vanaf nu moeten we iedere ringbaard gewoon een pratende kut noemen!!
Frits
Vroegâh was alles beterquote:Op maandag 15 augustus 2011 04:15 schreef Kreupeldicht het volgende:
Was nog maar een jochie toen, maar weet nog dat het feest in het stadion maar bleef doorgaan. Heb om me heen volwassen kerels zien huilen van geluk.
Bedankt voor alles Fritz, heb een traantje om je moeten laten. We zullen je nooit vergeten
Ok, Foutje...quote:Op maandag 15 augustus 2011 04:29 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
Dat was Youp van ´t Hek die dat in een van zn shows zei maar Fritz had hem ook kunnen maken
quote:Velen zullen hem nog gaan missen, de man met de bijzondere uitspraken. "In zijn eerste jaar haalden we de nacompetitie, maar Fritz moest geschorst toekijken vanaf de tribune", herinnert Van Lenthe zich. "Assistent Henk de Jong deed de coaching, en we hadden afgesproken dat Fritz mij vanaf de tribune zou bellen als er iets bijzonders was. De wedstrijd was een halve minuut bezig toen de telefoon ging. Henk schrok zich wild, hij dacht iets verkeerd neergezet te hebben. Fritz belde en zei: “Gustaaf, ik zit hier toch met een paar lekkere wijven op de tribune!” Dat was typisch Fritz, die ongekende humor."
Oh wtf was hij dat ja?quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:51 schreef tong80 het volgende:
Vrouw van Johan Derksen was overleden. Korbach zei later dat ie haar wel van de trap zal hebben geduwd.
Klopt. "Die Derksen kan lullen wat hij wil maar ik heb mijn wijf niet van de trap geflikkerd".quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:51 schreef tong80 het volgende:
Vrouw van Johan Derksen was overleden. Korbach zei later dat ie haar wel van de trap zal hebben geduwd.
Zit ook wat inquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:55 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Klopt. "Die Derksen kan lullen wat hij wil maar ik heb mijn wijf niet van de trap geflikkerd".
Word er altijd moe van dat we in Nederland dit soort types heilig verklaren als ze gaan. Past bij mij in het rijtje Hazes en Brood. Alcoholisten en drugsgebruikers, die alles kapot maken inclusief zichzelf, en de mensen om zich heen heel veel pijn doen. Aartsegoisten. Ik zal hem geen moment missen.
quote:Korbach kwam tijdens zijn lange loopbaan, die in 1968 als assistent-trainer bij het Utrechtse Elinkwijk begon, vaak in de media met bizarre, humoristische en soms shockerende quotes. Zo begroette hij ADO-icoon (én oud-Feyenoorder) Aad Mansveld, die aan kanker leed, ooit met ‘Hoe gaat het, ouwe kankerleijer?‘. Zijn bekendste uitspraak deed hij misschien wel toen het bestuur van zijn toenmalige club FC Zwolle met Ajax aan het onderhandelen was over een transfer van de trainer. Korbach kwam de bestuurskamer inlopen en vroeg ‘Voorzitter, hoe laat begint het neuken?‘. De overgang van de trainer naar Amsterdam vond nooit plaats.
Oei. Johan kennende staat in die column de waarheid. Die man was gewoon ziek. Ben benieuwd naar VI vanavond.quote:Op maandag 15 augustus 2011 06:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ok, Foutje...
Edit: Ik was in de war met een anekdote uit een column van Johan Derksen.
"Na een thuiswedstrijd van SC Heerenveen vroeg een wandelend parelsnoer dat bij een sponsor hoorde of de trainer, die een stoppelbaard had, zijn baard liet staan. Het antwoord van Korbach liet aan duidelijkheid niets te wensen over: 'Nee, ik heb een kut opgevreten.'"
http://www.vi.nl/Achtergr(...)de-media-blijven.htm
Johan gaat niet iemand na trappen, zal toch vol lof spreken over Korbach.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Oei. Johan kennende staat in die column de waarheid. Die man was gewoon ziek. Ben benieuwd naar VI vanavond.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Johan gaat niet iemand na trappen, zal toch vol lof spreken over Korbach.
Wat zei hij dan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:14 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Johan z'n optreden na overlijden van Michels vergeten?
Dat Michels Cruijff altijd buiten het NL elftal heeft gehouden omdat hij bang was dat hij zijn resultaat zou verbeteren (wat trouwens waar is)quote:
Dat kan ik me niet herinneren, maar als Derksen dat gezegd heeft klopt het niet, zie EK88quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:23 schreef Omnifacer het volgende:
En hij voegde eraan toe dat het een bijzonder onsympathieke man was, die al zijn succes aan Cruijff te danken heeft.
Toen zette ie van Basten de eerste wedstrijd op de bank tegen Rusland.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet herinneren, maar als Derksen dat gezegd heeft klopt het niet, zie EK88
Dat was de juiste prikkel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen zette ie van Basten de eerste wedstrijd op de bank tegen Rusland.
Ja die prikkel had ie nodig.quote:
Toevallig gisteravond zitten kijken, en toevallig dezelfde gedachte: deze twee mensen zijn er allebei niet meer, raar. Helden gaat me te ver, in het geval van Korbach. De eruditie die Van Gogh KON laten zien, daar kan Korbach met dat bargelul niet aan tippen.quote:
Ben ik de enige die Theo irritant vind?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:00 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Toevallig gisteravond zitten kijken, en toevallig dezelfde gedachte: deze twee mensen zijn er allebei niet meer, raar. Helden gaat me te ver, in het geval van Korbach. De eruditie die Van Gogh KON laten zien, daar kan Korbach met dat bargelul niet aan tippen.
Nee hoor en Fritz kon ook flink irritant zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:01 schreef debeterebob het volgende:
Ben ik de enige die Theo irritant vind?
Er staan nog veel meer afleveringen op.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ben ik de enige die Theo irritant vind?
Je hebt natuurlijk een verschil tussen open en onaangepast.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Er staan nog veel meer afleveringen op.
Wat ik waarder aan Theo ( en dat gold ook voor Fritz) is zijn eerlijke en openhartige manier van een discussie aangaan.
Tegenwoordig is politiek correct zijn kennelijk de norm waardoor er inhoudelijk nauwelijks dingen gezegd worden, louter blabla.
Bert Jacobs : 'Het zwaard van Damascus hangt boven mijn hoofd.'quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:34 schreef de_boswachter het volgende:
Adriaanse had schijnbaar het vak geleerd van Bert Jacobs en Korbach.
Beiden overleden.
Jacobs was ook al zo'n baas wat ik me van hem nog kan herinneren.
Mij stoorde Adriaanse ook ergquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:43 schreef n00b13 het volgende:
Ik word wel een beetje moe van al die trainers die de dood van zo'n man nu ineens kapen om een beetje interessant over te komen. Vooral aan Co heb ik me behoorlijk geergerd de afgelopen dagen. Hoe die man zich aan het indekken is geweest voor vanavond, niet normaal.
Alle respect voor Korbach hoor, en iedereen mag er zelf bij stilstaan zo lang hij/zij wil, maar het leven gaat wel gewoon door. Ik hoef dus niet bij elke persconferentie te horen wat de persoonlijke connectie met de beste man was en hoe geweldig de hele club er wel niet van ondersteboven is. Ik weet ook niet hoeveel mensen hebben nu bijvoorbeeld al weer aangegeven dat zij toch echt de eerste waren die contact met hem hadden toen hij in het ziekenhuis was opgenomen. Dat is toch niet normaal meer!
Zeg gewoon dat je het vervelend vind en wens de nabestaanden veel sterkte en doe verder gewoon normaal! Dan doe je al gek genoeg.
Inderdaad indrukwekkend: mooi en erg tegelijk.....quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
Hier een van zijn laatste interviews. Best wel indrukwekkend
http://soundcloud.com/rtvrijnmond/fritz-korbach
-"Het zwaard van Damascus..." was een uitspraak van Renze de Vries.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bert Jacobs : 'Het zwaard van Damascus hangt boven mijn hoofd.'
Jacobs kwam op trainingskamp in Spanje op het politiebureau terecht. Hij had in een hotel de brandblusser onterecht gebruikt in een "gevecht" met zijn spelers.
quote:Fritz Korbach, voetbaltrainer, Duitser van geboorte, noemde Brian Roy ooit een ‘kleine rotneger’.
Niet heel subtiel, maar dat is Korbach nooit. Hij bedoelde er in ieder geval niets kwaads mee, hij
had ook kunnen zeggen ‘die dekselse knaap’. In de voetbalwereld keek niemand ervan op.
Daarbuiten wel. Hedy d’Ancona, politica, schreeuwde moord en brand en een heuse rel was geboren. Barend & Van Dorp, nooit ver weg als er relletjes zijn, voelden Korbach in hun programma stevig aan de tand. Toen had Korbach er genoeg van. Hij was geen racist, hij was geen jodenhater, hij was niet fout. Bovendien had ook hij familie verloren in de oorlog, zei hij. Daar waren Barend & Van Dorp wel even stil van. “Wat is er gebeurd, Fritz?”. “M’n vader is dronken van de wachttoren gevallen,” antwoordde Fritz.
Fannekequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 02:23 schreef fanneke het volgende:
[..]
-"Het zwaard van Damascus..." was een uitspraak van Renze de Vries.
-Niet Jacobs kwam op het politiebureau terecht, maar een aantal spelers van FC Den Bosch die in hetzelfde hotel zaten.
quote:Documentaire over Fritz Korbach
Tot de houten jas
In de Nederlandse voetbaltrainersgeschiedenis zijn er maar weinig oefenmeesters zo kleurrijk geweest als wijlen Fritz Korbach. Bij RTL 7 is daarom op 13 augustus een documentaire over zijn leven te zien.
René van der Gijp
Kleurrijk is nog te kleurloos om Fritz Korbach te omschrijven. De vorig jaar aan de gevolgen van keelkanker overleden trainer had een ongeëvenaarde humor én manier van formuleren. Ook vlak voor zijn dood nog. 'Magere Hein is in mijn broekzak gekropen, maar ik ga proberen hem eruit te tillen en hem eigenhandig de nek om te draaien. Het is nu man tegen man.' En om in de Korbach-terminologie te blijven: 'Ze zien me terug. Ik heb de houten jas nog niet besteld.' De journalist die Korbach voor z'n microfoon kreeg, kon altijd rekenen op fraaie quotes en anekdotes. René van der Gijp was een vriend van Korbach en vertelde regelmatig anekdotes over hem.
Korbach-effect
De markante trainer - hij zou vandaag 67 zijn geworden - maakte er haast een gewoonte van om met zijn ploegen promotie af te dwingen. Liefst vijf keer loodste hij een club naar het hoogste niveau. Omdat de elftallen waar hij aan de slag ging vaak een opmerkelijke opleving kenden, werd de term Fritz-Korbacheffect in het leven geroepen.
Geboren Duitser
De geboren Duitser was in ons land werkzaam bij onder meer Zwolle, Volendam, Cambuur, Heerenveen, Volendam en De Graafschap. Twee keer waagde hij een uitstapje naar het buitenland. Hij werkte in Turkije bij Istanbulspor en bij het Indonesische Makassar.
De documentaire over het leven van Korbach luistert naar de naam Tot de houten jas en is maandag 13 augustus om 22.00 uur te zien op RTL 7
Daar moet je een nieuw topic over openen.quote:
Anders had ik het gedaanquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |