Records solozeilen kun je op iedere leeftijd proberen te verbreken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja het record staat nu eenmaal op solo zeilen.
http://www.sailspeedrecords.com/quote:"Note that we have a policy of not ratifying "youngest/oldest etc" claims or attempts and our rules do not include such categories. We concentrate on speed record attempts and claims, and no longer recognise "human condition" categories which can expand to such an extent that almost anyone would be able to claim a record of some sort."
http://www.sailspeedrecor(...)sailing-records.htmlquote:Youngest non stop, singlehanded, circumnavigation
Category discontinued
Daar waren we het al over eens. Het is nog steeds een record. Op Wikipedia (quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Records solozeilen kun je op iedere leeftijd proberen te verbreken.![]()
Het record Youngest round the World, bestaat echter niet meer
[..]
http://www.sailspeedrecords.com/
[..]
http://www.sailspeedrecor(...)sailing-records.html
En daarmee, zal het record voor "jongste" voor altijd en eeuwig op naam van Jesse Martin blijven staan.
Laura doet dus een gooi naar een record dat allang niet meer bestaat. En het mag een paar centen kosten.
Nee, dat is het niet. Voor een record solozeilen gelden regels, aan welke Laura zich niet heeft gehouden. De belangrijkste regel is wel dat er uitsluitend gebruik mag worden gemaakt van wind en water om de boot in beweging te brengen. Laura heeft op iedere lange etappe meerdere dagen achtereen op de motor gevaren. En dan is er van zeilen (in welke vorm dan ook) geen sprake meer.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:29 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen... moet ik een dochter maken? en als ze er dan is, moet ze dan hier opgroeien, ergens anders op de wereld, of op een boot?
[..]
Daar waren we het al over eens. Het is nog steeds een record. Op Wikipedia () zal wel Laura als jongste genoemd worden alleen wordt er geen nieuwe druk meer uitgegeven van GBR. Ze kunnen wel stoppen met verspringen en dat altijd op 8m90 houden, maar dat betekent niet dat niemand ooit verder zal springen (record staat nu op 8m85)
Ey, wat heeft Tania fout gedaan dat ze er niet tussen staat?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
[..]
[..]
En daarmee, zal het record voor "jongste" voor altijd en eeuwig op naam van Jesse Martin blijven staan.
Laura doet dus een gooi naar een record dat allang niet meer bestaat. En het mag een paar centen kosten.
Ze heeft gedurende 80 zeemijlen iemand aan boord gehad. Dan is het dus geen solo meer. Net zo min als varen op de motor nog zeilen is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:53 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ey, wat heeft Tania fout gedaan dat ze er niet tussen staat?
http://en.wikipedia.org/wiki/Tania_Aebi
Is er nergens een lijstje met historie van het record?
Onderweg boodschappen doen of water/diesel tanken mag ook niet, vissen mag wel, even als een waterzuiveraar of regenwater gebruiken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze heeft gedurende 80 zeemijlen iemand aan boord gehad. Dan is het dus geen solo meer. Net zo min als varen op de motor nog zeilen is.
Klopt, en de boot uit het water halen voor onderhoud mag ook niet. Je mag enkel je boot in noodgevallen een strand opslepen (dus absoluut geen gebruik maken van een haven/werf), en je mag enkel in eigen persoon de reparatie uitvoeren en enkel gebruik maken van de gereedschappen en materialen die je bij de start al aan boord had.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:09 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Onderweg boodschappen doen of water/diesel tanken mag ook niet, vissen mag wel, even als een waterzuiveraar of regenwater gebruiken.
Met zoveel hulp van derden, op alle vlakken, kan iedere puber dit. In feite wordt ze gewoon de wereld over gesleurd door welwillende volwassenen. Niets mis mee, ze heeft het vast ook enorm naar haar zin. Dus ze zal er geen schade van oplopen. Maar het is niet te vergelijken met de enorme prestatie die Jessica Watson het afgelopen jaar heeft geleverd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Evengoed blijft de prestatie van Laura ongekend knap, ook al is het niet helemaal volgens de regels.
Dat dus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Met zoveel hulp van derden, op alle vlakken, kan iedere puber dit. In feite wordt ze gewoon de wereld over gesleurd door welwillende volwassenen. Niets mis mee, ze heeft het vast ook enorm naar haar zin. Dus ze zal er geen schade van oplopen. Maar het is niet te vergelijken met de enorme prestatie die Jessica Watson het afgelopen jaar heeft geleverd.
Om eerlijk te zijn, doet dat er toe ?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee hoor, want een dergelijk record moet gemonitored worden. Er is totaal geen controle op de regels, gebruik van motor, de route enz.... Je kunt wel roepen dat je in je eentje om de wereld bent gezeild en dit gedaan hebt voor je 17de, maar dat moet je ook kunnen bewijzen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:51 schreef bubalus het volgende:
En uiteindelijk kunnen waarschijnlijk ook dat soort lijstjes makers niet er omheen en zullen ze die lijsten toch aanpassen ook al riepen ze eerder dat die records niet meer bestaan.
Met dit verschil dat LD regelmatig een aantal dagen op de motor vaart. En dat was nu juist niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:51 schreef bubalus het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, doet dat er toe ?
Indien een bv 7jarige dit nu zou gaan doen dan is die hoe dan ook de jongste of dat record nou 'officieel' erkend wordt of niet.
Het record bestaat wel degelijk nog dus , ze komt alleen niet op een lijstje te staan , niet dat Laura dat perse zou zijn ofc.
En uiteindelijk kunnen waarschijnlijk ook dat soort lijstjes makers niet er omheen en zullen ze die lijsten toch aanpassen ook al riepen ze eerder dat die records niet meer bestaan.
De bedoeling? Heel de categorie is volgens jullie uit het GBR gehaald.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Met dit verschil dat LD regelmatig een aantal dagen op de motor vaart. En dat was nu juist niet de bedoeling.
LOL, wat denk je dat de andere zeilers hebben gedaan? Zichzelf als een monnik met een zweepje slaan tijdens het zeilen om het zo nog spartaanser te maken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, want een dergelijk record moet gemonitored worden. Er is totaal geen controle op de regels, gebruik van motor, de route enz.... Je kunt wel roepen dat je in je eentje om de wereld bent gezeild en dit gedaan hebt voor je 17de, maar dat moet je ook kunnen bewijzen.
En dat kan ze niet.
Het enige record dat ze zou kunnen claimen is dat ze als jongste, 2 jaar lang vakantievierend rondom de wereld is GEVAREN.
Maar ja, da's niet echt een giga prestatie, lijkt me.
Laura claimt nog steeds verschillende records en wanneer ze een paar dagen voor haar 17e verjaardag weer terug is, is ze volgens zeggen ook nog steeds de jongste wereldomzeiler ooit. Althans volgens de beheerders van haar Hyves.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De bedoeling? Heel de categorie is volgens jullie uit het GBR gehaald.
Dus what ever ze doet het is toch "officieus".
[..]
LOL, wat denk je dat de andere zeilers hebben gedaan? Zichzelf als een monnik met een zweepje slaan tijdens het zeilen om het zo nog spartaanser te maken?
quote:Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden.
bron
Leesvoer:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:21 schreef Daniel1976 het volgende:
De bedoeling? Heel de categorie is volgens jullie uit het GBR gehaald.
Als Laura echt een wereldrecord ZEILEN had ondernomen zoals haar voorgangers van jeugdige leefitjd, namelijk echt alles zeilen, nonstop, dus zonder elke 200 mijl een (vakantie)eiland aandoen en feestvieren, dan had ze totaal geen enkel probleem gehad met har leeftijdsbeperking, in havens , want dan had ze geen eiland en haven aangedaan. LD heefbij haar vertrek de wereld wijs gemaakt dat ze non stop ging ZEILEN, net als die Australiische meid. Wat ze verzweeg was dat ze elk vakantie eiland aandoet dat ze tegenkomt en dat ze delen op de motot vaart.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:58 schreef Daniel1976 het volgende:
Voor het zeilen met een jacht < 15 meter heb je geen papieren nodig. En je mag zeilen al ben je 6.
En de oceaan is helemaal wetteloos. Al ben je 3 en bestuur je een olietanker.
Dat eerste was nu juist niet de bedoeling want LD wil mensen en andere culturen leren kennen. En dus vaart ze de passaat route. Maar tegelijkertijd wil ze ook een record verbreken, namelijk dat van Jessica Watson die op dit moment nog steeds officieus de jongste solowereldzeiler is. Maar het zijn natuurlijk twee reizen die niet met elkaar te vergelijken zijn. Als LD het record van Jessica had willen verbeteren, al dan niet officieel, had ze non-stop moeten zeilen. En wil ze dat niet dan moet ze het geen record poging noemen maar een wereldreis.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:50 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Als Laura echt een wereldrecord ZEILEN had ondernomen zoals haar voorgangers van jeugdige leefitjd, namelijk echt alles zeilen, nonstop, dus zonder elke 200 mijl een (vakantie)eiland aandoen en feestvieren, dan had ze totaal geen enkel probleem gehad met har leeftijdsbeperking, in havens , want dan had ze geen eiland en haven aangedaan. LD heefbij haar vertrek de wereld wijs gemaakt dat ze non stop ging ZEILEN, net als die Australiische meid. Wat ze verzweeg was dat ze elk vakantie eiland aandoet dat ze tegenkomt en dat ze delen op de motot vaart.
DAT stoort het meerendeel van deze forum volgers.
Dat er steeds gelogen wordt Laura, dat lokt reacties uit. Bijvoorbeeld het uren slapen tijdens storm weer in de nacht.... dat roept vragen op en speculatie. Of Laura neemt ontigelijke risico's dat de boot omslaat in de storm, of er is iemand aan boort gedurende de nacht, Want Henk op de volgboot kan onmogelijk ingrijpen, want stap jij maar eens over van jouw op en neer deinende boot op een andere, onbestuurbare boot in een storm, midden in de nacht. Of LD is onmenselijk begaafd dat ze precies op tijd wakker wordt en ingrijpt of ze is onmenselijk avontuurlijk dat ze het risico durft te nemen op een aanvaring of op omslaan. of LD bedriegt de hele boel.
Maar ik mag daar niets over zeggen want ik heb geen zeil ervaring. Ik mag ook geen mening hebben over bijvoorbeeld politiek, want ik heb nooit in de politiek gezeten
Zou net zo goed BW kunnen zijn...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:07 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik krijg toch af en toe wel de indruk dat de Dekkers in ieder geval een deel van de berichten in het gastenboek zelf schrijven.
Op gezette tijden zie je een bericht langskomen (en dat steeds weer opniew) dat als opbouw heeft: "ik dacht ineens weer aan dat dappere meisje dat zo is tegengewerkt / ik ging je zoeken op internet / ik heb in een adem je verhalen uitgelezen / ik heb je boek gekocht en nu begrijp ik alles / ik vind je fantastisch / ik ga je elke dag volgen"
Duidelijk verhaal!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Leesvoer:
http://yachtpals.com/zac-sunderland-record-4178
The fact that Zac has used his engine for propulsion during the voyage, though reportedly mostly to pull in and out of harbor, is further reason to ignore any claim that this is a true sailing record of any sort.
Why do we care? Why not give Zac Sunderland his day in the sun? Well, the first reason is that, as of the date of this writing, Zac's own website quite honestly states that he was not going for the WSSRC record, nor in fact any sailing record, due to motor propulsion (what the ASA is now claiming is a "youngest person to circumnavigate the globe by himself by sailboat" record for Zac). The second reason is that if members of the media and Zac's sponsors allege or imply that this is a true world sailing record, as the Los Angeles Times has done by saying this makes Zac "the youngest person to have sailed around the world alone," they steal the glory from those who actually have achieved official and ratified sailing records themselves. It's a shame that in these days of 24-hour media, when Twitter is seen as news, and Wikipedia a reliable source of information, the whole idea of reporting has become more about parroting press releases than actually performing research.
Als een boot echt stilvalt door gebrek aan wind wordt het een ongeleid projectiel, daarom vaart Guppy soms met de motor. Volgens haar log is de snelheid nu 2,5 knoop, nog net snel genoeg om te zeilen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:59 schreef livelink het volgende:
En ze is weer vertrokken en gaat vannacht al meteen weer op de motor. Ik ben niet onder de indruk van de Passaatroute. Wind is er niet veel te zoeken, geloof ik. Sinds de grote oversteek (wat ik overigens wel echt een prestatie vond van Laura) heb ik het idee dat ze nauwelijks meer heeft gezeild.
Maar dat hoort nu eenmaal bij het solozeilen, risico van het vak zullen we maar zeggen. Als je weblogs van andere solozeilers leest is dat ook wat ze soms wanhopig maakt. Het ene moment totaal geen wind, soms dagen achter elkaar, en dan weer een loeiende storm.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als een boot echt stilvalt door gebrek aan wind wordt het een ongeleid projectiel, daarom vaart Guppy soms met de motor. Volgens haar log is de snelheid nu 2,5 knoop, nog net snel genoeg om te zeilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |