abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:07:27 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100381741

Hoe beoordeel je bronnen?
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:10:48 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100381819
quote:
Iron Dome returns to Ashkelon
The Defense Ministry informed the Ashkelon Municipality on Friday that the Iron Dome rocket interception system would be re-stationed in the southern city soon, following the ongoing rocket fire in recent days.

Ashkelon Mayor Benny Vaknin and some of the city's residents turned to Defense Minister Ehud Barak earlier this week, demanding that the system be returned to the area.

The demand was made after a Grad rocket landed near the city on Wednesday night, slightly damaging a road.

City resident Shahar Schein expressed his surprise over the fact that the system had been removed from the area. "It's a bit of a risk," he said. "Why aren't they here, at least one of them?"

He said the rocket fire "takes us back to dark days and bad feelings. It's a painful reminder of the fact that the situation is unstable and that we may return to the days of Operation Cast Lead.

An improved Qassam rocket was fired from the northern Gaza Strip to the Kiryat Gat area on Thursday evening. The rocket hit an open area within the Lakhish Regional Council. One woman suffered from shock and was rushed to the Barzilai Medical Center in Ashkelon.

In response, Israel Air Force planes bombed five targets in the Gaza Strip on Thursday night.

bron

pi_100388344
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:52 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Palestina & Israël #79

Het is tegenstrijdig om én een eigen staat voor de Palestijnen te willen én ze stemrecht in Israël te willen geven.
Dat zou inderdaad tegenstrijdig zijn, ware het niet dat ik daar helemaal niet voor pleit. Het enige wat ik zeg, is dat Israël een gebrekkige democratie is, als miljoenen Palestijnen niet mogen stemmen.
pi_100410781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 06:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

In theorie heb je gelijk, in de praktijk komt dit in alle westerse landen voor. Het gebeurt overal dat de staat zich niet aan zijn eigen regels houdt en door de rechtelijke macht tot de orde wordt geroepen. Dat is nu het mooie van onafhankelijke rechtspraak, zoals ook in Israël het geval is.

[..]

Wat is de onderbouwing dat de staat zich niet aan die uitspraak gaat houden? Is daar dan een precedent voor (en vooral, is dat dan stelselmatig, zoals je insinueert?).
Aan welke jij-bak doet dit me nu denken?

Je tweede vraag kan ik niet beantwoorden: ik heb geen lijst bijgehouden en kan dat ook niet, want ik ken geen Ivriet.
Maar ik durf de gok eigenlijk wel aan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100411185
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:17 schreef waht het volgende:
Mooi. Dan staat vast dat Israël een democratie en rechtstaat is.

Einde discussie.
Democratie? Rechtstaat?
Voorzover ik geïnformeerd ben door joodse leden van dit topic, is er nogal wat verschil tussen de rechten van joodse Israeliërs en andersgelovige Israeliërs.
Huisvesting, partijvorming, huwelijk. Ik noem maar wat.

En dan het gedrag in de bezette gebieden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100615382
Abu Sisi tells all Photo: Alberto Dankberg

herinderen julie nog Abu Sisi. :X :X :X hij was zo onschuldig had niets met de hamas te maken ,
en volgens mousje en anderen was hij gearesteerd om de elec, centrale te bombaderen :Y echt.
bla bla bla bla .
dat hij maar vele jaartjes mag krijgen ~O> *O* ~O> *O* ~O> *O* ~O> o|O

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4107803,00.html

Top Hamas engineer tells all

Nabbed engineer Abu Sisi provides Israel with invaluable information about Hamas' operations, newly released documents reveal; terror group's military academy operated in Gaza mosques, he says
Ilana Curiel
Published: 08.11.11, 17:26 / Israel News

share
Hamas engineer Dirar Abu Sisi, nabbed by Israeli security forces earlier this year, provided interrogators with priceless information on Hamas' modus operandi, the terror group's readiness for a clash with Israel and attempts to improve its rocket range.

According to interrogation excerpts, cleared for publication Thursday by the Beersheba District Court following Ynet's appeal, the Hamas engineer described the terror group as an orderly hierarchical organization that aims to learn from its mistakes and adapt to changing regional realities

The engineer told interrogators that following Operation Cast Lead Gaza, top Hamas terrorist Mohammed Deif and the group's military wing commander Ahmed Jabari found Hamas' operations to be lacking and decided to make Abu Sisi in charge of establishing the organization's new military academy.

"An analysis of the war with Israel was undertaken. It found that a large number of Hamas activists ran away from their positions. A failure occurred in decision-making coupled with an inability to use arms during the battle – because of fear," he said. "A program of study had to be created, in order to improve the situation."

Terror studies at mosques
The new academy was tasked with imparting combat methods and tactics to Hamas terrorists, Abu Sisi said. Hamas men were undertaking their studies at mosques, while passing their final exams in known Gaza universities or in mosques.

"The books and academic materials did not bear the Hamas name or logo," he said. Instructors include university lecturers, education ministry officials, merchants and others.

Abu Sisi is believed to be Hamas' rocket expert. He joined the terror group in 2002, despite working for the Palestinian Electric Company, which forbade its employees from joining any group.

"I assisted Hamas in developing their missile capabilities, by identifying and handing over mathematical equations that improve the metal pipe's ability to withstand pressure and heat," he said. "I was present when a missile was test-fired at the sea in Khan Younis."

The terror group was lacking materials that could improve their rocket range and later smuggled it in from Egypt through tunnels, he said.

Rocket info on the Internet
Abu Sisi's interrogation revealed that he acquired plenty of information on improving rocket range via the Internet, including the YouTube website.

"I know nothing about explosives. I only calculated the pressure and heat…I downloaded the formula from the Internet," he said, adding that he also downloaded software pertaining to the rocket's structure.
Hamas would send its activists for further instruction overseas, Abu Sisi said. Selected graduates of the academy reached military academies in foreign countries, he said, including Syria, Yemen, Sudan and Iran During his interrogation, Abu Sisi expressed his regret for joining Hamas.

"I greatly regret my affiliation with the Muslim Brotherhood and Hamas Movement, my work to develop the missile range, my part in establishing Hamas' military academy, and all the information I handed over to Hamas that can threaten the security of Israel and its citizens," he said.

"I know the missiles are lethal and take the lives of others, without distinguishing between Arabs and Jews," he said.
Abu Sisi was kidnapped in Kiev and brought to Israel in February. His indictment sheet comprises nine counts, including membership in a terror organization, murder, attempted murder and arms production.
pi_100615986
quote:
en volgens mousje en anderen was hij gearesteerd om de elec, centrale te bombaderen
Say what?
pleased to meet you
pi_100626302
We hadden het over rechtsstaat en democratie?
Burgers van andere landen op grondgebied van weer een ander land kidnappen valt onder recht en democratie?

Als je het mij vraagt valt dat onder het illegale werk van geheime diensten, die niet voor niks geheim zijn. Dat is van alle landen en tijden, maar doe daar niet zalvend over.

En dat maakt dit bericht dan ook meteen verdacht: een geheime dienst die zo uitgebreid gaat vertellen over geheime zaken? Dat deugt niet!
pi_100626912
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:28 schreef Kees22 het volgende:
We hadden het over rechtsstaat en democratie?
Burgers van andere landen op grondgebied van weer een ander land kidnappen valt onder recht en democratie?

Als je het mij vraagt valt dat onder het illegale werk van geheime diensten, die niet voor niks geheim zijn. Dat is van alle landen en tijden, maar doe daar niet zalvend over.

En dat maakt dit bericht dan ook meteen verdacht: een geheime dienst die zo uitgebreid gaat vertellen over geheime zaken? Dat deugt niet!
Verre van perfect natuurlijk, maar onder omstandigheden niet slecht. Bovendien is het democratisch als het volk daarachter zou staan en tevens hoeft het niet per definitie om de wet heen te gebeuren.

Wat die geheime diensten doen is wat voor te zeggen. Dat het anders is dan een land als Nederland doet is duidelijk. Als er in West-Europa überhaupt in de afgelopen decennia aan buitenrechtelijke executies is gedaan wordt er in ieder geval niet zo makkelijk en schaamteloos mee omgegaan als in die contreien.

Maar goed, 'battle not with monsters..' etc.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_100627441
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:48 schreef waht het volgende:

[..]

Verre van perfect natuurlijk, maar onder omstandigheden niet slecht. Bovendien is het democratisch als het volk daarachter zou staan en tevens hoeft het niet per definitie om de wet heen te gebeuren.

Wat die geheime diensten doen is wat voor te zeggen. Dat het anders is dan een land als Nederland doet is duidelijk. Als er in West-Europa überhaupt in de afgelopen decennia aan buitenrechtelijke executies is gedaan wordt er in ieder geval niet zo makkelijk en schaamteloos mee omgegaan als in die contreien.

Maar goed, 'battle not with monsters..' etc.
Ja, dat is wel zo.
Maar er zit een luchtje aan.
Ik vind het wel een vreemd verhaal. Hier wordt het voorgesteld alsof de gevangen geheim agent volledig leeggelopen is en dus alle informatie die hij had, verteld heeft.
Maar wie gelooft dat nou? Ze worden toch getraind in weerstand tegen marteling.
En als hij zo vlug toegeeft, waarom moest hij dan gevangen worden? Dan had hij dus zelf wel vrijwillig alles verteld?

En welke geheime dienst maakt zijn resultaten zo openlijk bekend?
pi_100627583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 01:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo.
Maar er zit een luchtje aan.
Ik vind het wel een vreemd verhaal. Hier wordt het voorgesteld alsof de gevangen geheim agent volledig leeggelopen is en dus alle informatie die hij had, verteld heeft.
Maar wie gelooft dat nou? Ze worden toch getraind in weerstand tegen marteling.
En als hij zo vlug toegeeft, waarom moest hij dan gevangen worden? Dan had hij dus zelf wel vrijwillig alles verteld?
Tja, daar zijn allerlei verschillende scenario's voor te bedenken. Ik denk niet dat deze kerel gemarteld is, waarschijnlijk heeft hij gewoon een betere deal gekregen van de Israelis, dan praat je wel.
quote:
En welke geheime dienst maakt zijn resultaten zo openlijk bekend?
Niet de Israëlische in ieder geval, alleen bij hoge uitzondering. Maar wellicht vonden de hoge heren hier andere factoren belangrijker. Soms hebben ze gewoon een goed bericht nodig.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 03:29:06 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100629795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 01:12 schreef waht het volgende:

Niet de Israëlische in ieder geval, alleen bij hoge uitzondering. Maar wellicht vonden de hoge heren hier andere factoren belangrijker. Soms hebben ze gewoon een goed bericht nodig.
Een goed bericht kan je toch ook gewoon verzinnen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_100630214
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Democratie? Rechtstaat?
Voorzover ik geïnformeerd ben door joodse leden van dit topic, is er nogal wat verschil tussen de rechten van joodse Israeliërs en andersgelovige Israeliërs.
Huisvesting, partijvorming, huwelijk. Ik noem maar wat.

En dan het gedrag in de bezette gebieden.
Huwelijk? Hoezo? Dat is toch al jaren niet meer zo?
quote:
Ook niet-joden kunnen binnenkort trouwen in Israël. Dit wordt mogelijk dankzij een nieuw wetsvoorstel voor de invoering van het burgerlijk huwelijk waar minister Daniel Friedman van Justitie en opperrabbijn Sholom Amar van de sefardische joden het over eens zijn geworden. Het voorstel voorziet ook in de mogelijkheid om dergelijke huwelijken te beëindigen.

In Israël was het sluiten van huwelijken tot nog toe voorbehouden aan het opperrabbinaat. Immigranten die volgens de joodse wet, de halacha, niet joods zijn konden daarom tot nog toe niet in Israel trouwen. Veel niet-joodse Israëlische koppels stapten daarom tot nog toe in het buitenland in het huwelijksbootje, vooral in Cyprus.
Niet-joden in Israël kunnen binnenkort trouwen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_100630235
quote:
De Verenigde Naties hebben Israël donderdag opgeroepen om geen nieuwe nederzettingen te bouwen omdat dat gezien kan worden als een provocatie ten opzichte van de vredesonderhandelingen met de Palestijnen.

Het plan om honderden nieuwe woningen te bouwen in Oost-Jeruzalem stuitte vorig jaar, toen het plan aangekondigd werd, bij de internationale gemeenschap op heel veel weerstand. Dat zegt Robert Serry, VN-coördinator voor vredesproces in het Midden-Oosten. ‘Als het plan wordt doorgezet, zal deze provocerende daad de inspanningen van de internationale gemeenschap ondermijnen om alle partijen opnieuw rond de onderhandelingstafel te krijgen.[...]
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110811_213
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_100630601
quote:
ow de UN bit is geen provocatie .

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 12-08-2011 09:57:14 ]
pi_100632153
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 04:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Huwelijk? Hoezo? Dat is toch al jaren niet meer zo?

[..]

Niet-joden in Israël kunnen binnenkort trouwen
DIt artikel klopt niet helemaal. Ook niet-joden kunnen trouwen in Israël. Het probleem is dat in Israël geen burgerlijk huwelijk bestaat. Je bent dus overgeleverd aan de eisen van de verschillende religies. Moslims moeten volgens de Islamitische wet trouwen, christenen in de kerk en joden bij de rabbijn. Als je niet-gelovig bent of in het geval van interreligieuze relaties heb je een probleem.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 16:27:23 #17
137949 Disana
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 16:29:14 #18
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_100717774
Hoort deze discussie niet in MO?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_100717823
Hun goed recht.

Ik hoef niet het overduidelijke verschil tussen deze demonstratie met die in buurlanden uit te leggen.
pi_100717885
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef waht het volgende:
Hun goed recht.

Ik hoef niet het overduidelijke verschil tussen deze demonstratie met die in buurlanden uit te leggen.
Mja, deze Israëliërs worden niet onderdrukt, zoals de Syriërs en de Egyptenaren. Zodra de Palestijnen, die wel onderdrukt worden door het Israëlische regime, met duizenden tegelijkertijd (en ik hoop dat dat snel gebeurt) pleinen in Israël bezet gaan houden, dan wordt het toch een heel ander verhaal.
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 16:33:37 #21
137949 Disana
pi_100717948
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mja, deze Israëliërs worden niet onderdrukt, zoals de Syriërs en de Egyptenaren. Zodra de Palestijnen, die wel onderdrukt worden door het Israëlische regime, met duizenden tegelijkertijd (en ik hoop dat dat snel gebeurt) pleinen in Israël bezet gaan houden, dan wordt het toch een heel ander verhaal.
Ik ben wel bang dat we dan meer in de richting van Libië en Syrië moeten denken dan in die van Tunesië en Egypte.
pi_100717953
quote:

[..]

En hoe willen ze dat doen, door de muur breken?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_100718693
quote:

[..]

wat een reaktie weer _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
palestijnen demostreren in ramalah tegen hun regime .
en niet op pleinen in Israel ,,,hoop doet leven he .

Israelish demostreren tegen de hogen kosten... heb niet met de palestijnse kwestie te maken .kom uit je droom .
pi_100718828
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En hoe willen ze dat doen, door de muur breken?
ja super palestijnen .
pi_100718937
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef C_N het volgende:

[..]

wat een reaktie weer _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
palestijnen demostreren in ramalah tegen hun regime .
en niet op pleinen in Israel ,,,hoop doet leven he .

Israelish demostreren tegen de hogen kosten... heb niet met de palestijnse kwestie te maken .kom uit je droom .
Zodra jij een fatsoenlijke zin kunt typen en fatsoenlijk kunt lezen en fatsoenlijk kunt redeneren en fatsoenlijk kunt reageren, gún ik jou een redelijke reactie, tot die tijd ga ik niet op jouw berichtjes van kleuterniveau in, uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')