abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100634003
Daar geef ik je wel deels gelijk in, het is vaak de tijdsgeest die bepaald welke opvattingen breed worden uitgedragen. Dat zijn de afgelopen jaren (helaas) de verkeerde opvattingen geweest, maar dat zegt niet dat een weldenkend en 'out-of-the-box-denkend' persoon uit die tijdsgeest geen andere visie kan zijn toegedicht. Daar staat leeftijd en levenservaring los van.

Wat dat betreft zitten we op dezelfde golflengte. We verschillen qua visie op hoofdlijnen alleen in de mogelijke afloop, waar we een andere waarschijnlijkheidsgraad toedichten aan mogelijke scenarios. Dat komt omdat de fundamenten duidelijk en waarneembaar zijn (waar we ons in vinden), maar de afloop niet. Hoe je het went of keert blijft die afloop een gokje aan de hand van de verkrijgbare informatie in combinatie met persoonlijk voortschreidend inzicht. Niemand die precies weet hoe wat en wanneer.

Ik ben het net zo eens met jouw afloop als op enig moment in tijd autoriteiten bepaalde stappen maken, terwijl je het tegelijkertijd eens bent met mijn afloop als die stappen (om eerder vertelde rendenen) niet komen of niet met het beoogde resultaat. Ere wie ere toekomt tegen de tijd zijnde zeg ik dan maar en ik geloof dat we capabel en objectief genoeg zijn om op tijd (voor zoverre het op tijd kan) bij te draaien mocht een van ons het mis hebben.
pi_100634178
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:56 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Nou wil ik niet vervelend doen, maar ook een hoop financiële bedrijven en bankiers, die toch echt ervaring hebben in het bedrijfsleven, hebben gefaald.

Verder vind ik economie niet echt een wetenschap, en ben het met je eens dat het meer met hypes en ideologieën te maken heeft dan met een keiharde wetenschap.
Maar die lui hebben eigenlijk niet echt veel ervaring.

Die denken toch niet voor zichzelf, dat wordt ook niet gevraagd. Draaien een beetje mee in de molen. Geloven vaak oprecht nog in vrije markten enzo. Denken dat Obama de baas van de VS zou zijn, dat het bankenkratel daar niet achter de schermen met elkaar dingen bespreekt. Zien Buffet werkelijk als superbelegger en niet als insider.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:31:04 #153
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_100638584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 05:30 schreef dvr het volgende:

[..]

Of mijn aanpak verstandig is moet de tijd leren, maar tot nu toe gaat het goed en de vooruitzichten worden wat mij betreft iedere dag beter - hoe meer schulden overheden blijven aangaan, hoe erger de inflatie dadelijk uit de hand zal lopen, en met des te meer kracht en snelheid de prijs van goud zal oplopen.
Amen. De essentie van het probleem. Een schuldencrisis los je niet op met meer schulden maken. Ik ga me pas afvragen of goud een goede investering is, als overheden hun schulden daadwerkelijk gaan terugbrengen. Dat is niet (NL) 18 miljard bezuinigen over 3 jaar, terwijl het tekort oploopt met 31 miljard. En dat is niet (VS) 1,5 biljoen bezuinigen over 10 jaar, terwijl het tekort op de begroting dít jaar alleen al 1,5 biljoen is. Dat is een afname van het tempo van schuldexpansie, maar geen bezuinigen.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:49:16 #154
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100641554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 08:49 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja die zogenaamde vrije meningsuiting...

Mening prima, maar als je over investeringen wil praten komen daar ook logica en feiten bij kijken. In tegenstelling tot het zogenaamde 'recht op een eigen mening' heeft wat mij betreft niemand recht op eigen feiten of logica.

En wie op dat punt met onzin afkomt is het niet altijd waard om een reactie te krijgen. Simpel toch?
In die zin is het toch opvallend dat je vaak onzin uitslaat.
Bedankt Hans.
pi_100641802
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:49 schreef bascross het volgende:

[..]

In die zin is het toch opvallend dat je vaak onzin uitslaat.
Ja dat kan je nou wel zeggen, maar bewijs het maar eens.

Ik heb gewoon gelijk.

Bij alles wat ik zeg.

Kunnen die papierjongens vooralsnog niet zeggen, of wel..

Wat dacht je daarvan?
pi_100641946
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:31 schreef RdeV het volgende:

[..]

Amen. De essentie van het probleem. Een schuldencrisis los je niet op met meer schulden maken. Ik ga me pas afvragen of goud een goede investering is, als overheden hun schulden daadwerkelijk gaan terugbrengen. Dat is niet (NL) 18 miljard bezuinigen over 3 jaar, terwijl het tekort oploopt met 31 miljard. En dat is niet (VS) 1,5 biljoen bezuinigen over 10 jaar, terwijl het tekort op de begroting dít jaar alleen al 1,5 biljoen is. Dat is een afname van het tempo van schuldexpansie, maar geen bezuinigen.
Het financiële systeem is helemaal niet ontworpen om schulden terug te brengen en dit is ook niet nodig zolang de schuldenlast maar langzamer stijgt dan de verdien capaciteit.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:10:18 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100642380
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:55 schreef GoudIsEcht het volgende:

Ik heb gewoon gelijk.

Bij alles wat ik zeg.
Iemand die zoiets zegt heeft een beetje last van zelfoverschatting.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:15:58 #158
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100642649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:55 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gelijk.

Bij alles wat ik zeg.

Wat dacht je daarvan?
Ik denk dat het niet klopt, daarvoor moet je even naar pagina 2 van dit topic gaan, dan kun je het zien.
Bedankt Hans.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:24:47 #159
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100645260
Even een complottheorie:

De goudprijs correleert behoorlijk met het wantrouwen in het systeem.

Zou het dan niet verleidelijk zijn voor de "powers that be" om goud eens flink te doen crashen? Vooral nu jan en alleman zijn ingestapt (zwakke handjes).

[ Bericht 12% gewijzigd door JimmyJames op 12-08-2011 16:32:39 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_100647480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:24 schreef JimmyJames het volgende:
Even een complottheorie:

De goudprijs correleert behoorlijk met het wantrouwen in het systeem.

Zou het dan niet verleidelijk zijn voor de "powers that be" om goud eens flink te doen crashen? Vooral nu jan en alleman zijn ingestapt (zwakke handjes).
Ja, dat zou natuurlijk interessant zijn.

Maar ik vermoed dat de goudprijs een uitkomst is tussen meerdere partijen die niet allemaal indezelfde schuldenschuit varen.

Ik verwacht dat ze nu met Buffet in de beurs weer even een pauze in goud en een stukje stocks up gaan organiseren; en eventueel kan dat zelfs wel met een stukje correctie in goud gepaard gaan.

Maar wanneer is het een echte crash?
pi_100673756
Voor de paper bugjes die het allemaal nog steeds niet kunnen begrijpen:

http://www.lbma.org.uk/assets/merciertranscript.pdf
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:31:50 #162
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_100706320
Ik ben een redelijke noob, maar lees hier en daar dat zilver misschien nog wel interessanter is dan goud? Ik ben maar een arme student maar wil wel graag wat met m'n spaarcentjes doen. Raden jullie me dan aan om goud te kopen? Meer dan zilver? En zo ja, waarom?
Jawel, je keek.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:37:44 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100706416
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:31 schreef jna het volgende:
Ik ben een redelijke noob, maar lees hier en daar dat zilver misschien nog wel interessanter is dan goud? Ik ben maar een arme student maar wil wel graag wat met m'n spaarcentjes doen. Raden jullie me dan aan om goud te kopen? Meer dan zilver? En zo ja, waarom?
Goud kun je ook verliezen en kwijt raken
ik zou maar wat goede aandelen kopen via je bank, mocht geld in waarde naar 10% gaan, dan zal het aandeel vertienvoudigen en je krijgt dividend
http://nl.ishares.com/nl/rc/producten/IDVY
http://www.beursgorilla.nl/dividend.asp

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2011 11:45:08 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:27:02 #164
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100707584
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

ik zou maar wat goede aandelen kopen via je bank, mocht geld in waarde naar 10% gaan, dan zal het aandeel vertienvoudigen en je krijgt dividend
= netto 0, in die zelfde periode zilver = netto veulll
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:58:25 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100708478
quote:
99s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:27 schreef Sokz het volgende:

[..]

= netto 0, in die zelfde periode zilver = netto veulll
Ik zou Shell kopen

7% dividend en een heel consistent beleid inzake dividend
http://dchart.charting.eu(...)=Months&res=endofday

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2011 13:21:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100711064
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:31 schreef jna het volgende:
Ja goud boven zilver.

Goud is werkelijke waardereserve. Zilver is dat niet. Centrale banken hebben het niet in hun reserve, mensen eten er mee, en op marktplaats wordt het spul met bakken tegelijk aangeboden.

Vroeger, toen goud en zilver nog geld waren (nu zijn ze dat niet!), had je ook zilveren munten voor de kleinere bedragen nodig (en voor de nog kleinere zelfs koper - de 'rode rotcent').

Als je gaag in een grondstof wil beleggen en btw betalen koop dan zilver, als je in een waardereserve wil investeren waarnaar de vraag blijft toenemen koop dan goud.

Maar dan wel fysiek, en lees je wat in. Er zou nu wel eens hoge prijsvolatiliteit kunnen gaan ontstaan in de papieren markten, inclusief een flinke dip.
pi_100711114
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je auto kun je ook verliezen en kwijtraken, net als je tv.

Geldt voor wel meer zaken, nietwaar.

Als dat je reden is om al dan niet ergen in te investeren kan je wellicht beter nog even wachten tot je wat meer overzicht hebt.

Je aandeel hoeft overigens niet per se te compenseren voor het waardeverlies van je geld, aangezien geldontwaarding collectieve verarming is en daarmee een aantal bedrijfsomzetten kan raken.

Maar goed, het is een slim plan om voor jezelf goed duidelijk te stellen wat je verwachtingen zijn en dan vervolgens het instrument te zoeken om daar zo goed mogelijk op in te spelen.
pi_100714374
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
Voor de paper bugjes die het allemaal nog steeds niet kunnen begrijpen:

http://www.lbma.org.uk/assets/merciertranscript.pdf
Zet ik hier een keer een goeie link, reageert er weer niemand op.

Gaan we straks zeker weer allemaal zeggen dat je goud niet kunt eten.

:')
pi_100763486
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:07 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja goud boven zilver.

Goud is werkelijke waardereserve. Zilver is dat niet. Centrale banken hebben het niet in hun reserve, mensen eten er mee, en op marktplaats wordt het spul met bakken tegelijk aangeboden.

Vroeger, toen goud en zilver nog geld waren (nu zijn ze dat niet!), had je ook zilveren munten voor de kleinere bedragen nodig (en voor de nog kleinere zelfs koper - de 'rode rotcent').

Als je gaag in een grondstof wil beleggen en btw betalen koop dan zilver, als je in een waardereserve wil investeren waarnaar de vraag blijft toenemen koop dan goud.

Maar dan wel fysiek, en lees je wat in. Er zou nu wel eens hoge prijsvolatiliteit kunnen gaan ontstaan in de papieren markten, inclusief een flinke dip.
als er een depressie komt dan daalt goud in waarde tov van papier hoor. dat is omdat goud op dit moment vooral een commodity is.

de enige reden om goud te investeren is omdat je verwacht dat het papieren stelsel wordt omgezet in een goudstelsel. Het bewijs daarvoor is echte klein. Als je statistische analyse loslaat op de laatste 400 jaar zie je dat een goudstelsel leidt tot meer depressies en recessies dan een papierstelsel. Dat komt doordat goud een makkelijk monopolieproduct is, meer dan papiergeld met dollar als reservecurrency. is een overheid zo dom om terug te grijpen naar een goudstelsel? uiteindelijk is het enige bewijs dat we ooit terug gaan naar een goudstelsel, het feit dat centrale banken goud bezitten. Dus ze hebben het goud min of meer als een backup.

Zelf vind ik als investment thesis dat centrale banken goud bezitten en daarom zelf ook goud te kopen, niet overtuigend genoeg. Daarom is mijn advies een SELL/HOLD/NEUTRAL op goud.
pi_100766337
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:07 schreef Radiopiet het volgende:

[..]

als er een depressie komt dan daalt goud in waarde tov van papier hoor. dat is omdat goud op dit moment vooral een commodity is.
Ik betwijfel of centrale banken denken dat ze een commodity op hun balans hebben. Heb je de link wel gelezen?

Bovendien vraag ik me af wanneer dat 'commodity-effect' dan zou gaan gelden. Terwijl de beurs de afgelopen periode onderuit ging (al 10 jaar) steeg goud. Waarom zou dat gebeuren?

quote:
de enige reden om goud te investeren is omdat je verwacht dat het papieren stelsel wordt omgezet in een goudstelsel. Het bewijs daarvoor is echte klein.
After the fact investeren heeft nog nooit iemand iets opgeleverd hè. Bovendien is er veel meer bewijs voor dan jij kunt zien, dat blijkt al uit je commodity-opmerking hierboven, nota bene nadat ik je een link aandraag.

quote:
Als je statistische analyse loslaat op de laatste 400 jaar zie je dat een goudstelsel leidt tot meer depressies en recessies dan een papierstelsel.
Eventueel onder een goudstandaard, maar die gaan we niet krijgen.

quote:
Dat komt doordat goud een makkelijk monopolieproduct is, meer dan papiergeld met dollar als reservecurrency.
Wat is de definitie van een 'monopolieproduct' en waarom is goud op dat vlak anders dan papiergeld? En wat zou daar dan het probleem van zijn?

quote:
Zelf vind ik als investment thesis dat centrale banken goud bezitten en daarom zelf ook goud te kopen, niet overtuigend genoeg. Daarom is mijn advies een SELL/HOLD/NEUTRAL op goud.
Je zou je ook in iets kunnen verdiepen voordat je advies gaat geven.

Het feit dat centrale banken goud bezitten en kopen is niet het enige wat momenteel speelt. Heb je wel eens gekeken naar de enorme schuldenberg die het Westen de afgelopen tijd produceerde en je afgevraagd hoe men daar op een verstandige manier mee kan omgaan? Heb je wel eens bedacht hoe al die treasuries die als reserve gehouden worden ooit afbetaald kunnen raken in de huidige koopkracht die er voor staat? Wat denk je dat de huidige schuldencrisis nog voor impact gaat hebben?
pi_100767438
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:07 schreef Radiopiet het volgende:

[..]

de enige reden om goud te investeren is omdat je verwacht dat het papieren stelsel wordt omgezet in een goudstelsel. Het bewijs daarvoor is echte klein. Als je statistische analyse loslaat op de laatste 400 jaar zie je dat een goudstelsel leidt tot meer depressies en recessies dan een papierstelsel. Dat komt doordat goud een makkelijk monopolieproduct is, meer dan papiergeld met dollar als reservecurrency. is een overheid zo dom om terug te grijpen naar een goudstelsel? uiteindelijk is het enige bewijs dat we ooit terug gaan naar een goudstelsel, het feit dat centrale banken goud bezitten. Dus ze hebben het goud min of meer als een backup.

Sell? :')
pi_100767515
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Sell? :')
Short gaan kan zeer lucratief zijn, mocht goud nu een trendommekeer maken. Risicovol is het echter wel. Onthoud: "the trend is your friend". :)
i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
pi_100767626
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:30 schreef tradetheday het volgende:

[..]

Short gaan kan zeer lucratief zijn, mocht goud nu een trendommekeer maken. Risicovol is het echter wel. Onthoud: "the trend is your friend". :)
Long gaan zal waarschijnlijk lucratiever blijken zolang de zinkende Westerse schuldenschuit nog niet gerepareerd is.
pi_100767681
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:30 schreef tradetheday het volgende:

[..]

De schulden lopen enkel op atm. Serieus, denken dat goud op zijn retour is atm :'(
pi_100768080
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De schulden lopen enkel op atm. Serieus, denken dat goud op zijn retour is atm :'(
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:33 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Long gaan zal waarschijnlijk lucratiever blijken zolang de zinkende Westerse schuldenschuit nog niet gerepareerd is.
Ik zou het inderdaad ook niet aanraden! Er zal vast en zeker nog het één en ander boven water komen wat de financiele markten niet goed kunnen gebruiken --> onzekerheid oplevert --> toevlucht naar goud. Er zijn echter ook mensen die beweren dat binnenkort de goudprijs zal instorten die in goud een zeepbel zien dat binnenkort kan knappen. De mensen die dan nu short zitten zullen dan goud geld maken...
i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
pi_100768688
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:07 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik betwijfel of centrale banken denken dat ze een commodity op hun balans hebben. Heb je de link wel gelezen?

Bovendien vraag ik me af wanneer dat 'commodity-effect' dan zou gaan gelden. Terwijl de beurs de afgelopen periode onderuit ging (al 10 jaar) steeg goud. Waarom zou dat gebeuren?

[..]

After the fact investeren heeft nog nooit iemand iets opgeleverd hè. Bovendien is er veel meer bewijs voor dan jij kunt zien, dat blijkt al uit je commodity-opmerking hierboven, nota bene nadat ik je een link aandraag.

[..]

Eventueel onder een goudstandaard, maar die gaan we niet krijgen.

[..]

Wat is de definitie van een 'monopolieproduct' en waarom is goud op dat vlak anders dan papiergeld? En wat zou daar dan het probleem van zijn?

[..]

Je zou je ook in iets kunnen verdiepen voordat je advies gaat geven.

Het feit dat centrale banken goud bezitten en kopen is niet het enige wat momenteel speelt. Heb je wel eens gekeken naar de enorme schuldenberg die het Westen de afgelopen tijd produceerde en je afgevraagd hoe men daar op een verstandige manier mee kan omgaan? Heb je wel eens bedacht hoe al die treasuries die als reserve gehouden worden ooit afbetaald kunnen raken in de huidige koopkracht die er voor staat? Wat denk je dat de huidige schuldencrisis nog voor impact gaat hebben?
Goud is of een commodity, of een currency, of beide. over de laatste paar decennia is goud van een currency naar een commodity gegaan. De laatste paar jaren is de perceptie weer gegaan naar een currency. mensen kopen goud in de verwachting dat deze een currency wordt. Een currency heeft altijd waarde, men verwacht dus dat goud wordt geherwaardeerd tegenover papiergeld in het voordeel van goud. een currency betekent ook dat er een harde vloer onder de goudprijs gaat gelden, deze had je bijv. in de depressie van de jaren 30.

het probleem voor deze mensen is echter hoe schat je de kans in dat goud een currency wordt? idd centrale banken bezitten goud. dat zouden ze niet doen tenzij goud een minimale currency waarde bezit. dit is dus een argument voor. echte als je kijkt naar de statistische analyse monopolisitie betekent dat booms en busts gepaard gaan met uitgifte en weghalen van krediet. vroeger was goud een currency, en het is veel makkelijker de supply van goud te expanderen of te verkleinen, dan met papiergeld. regeringen van nu zouden dus wel gek zijn om terug naar een goudstandaard te gaan. dit is een argument tegen.

in het scenario dat regeringen goud niet accepteren als currency zullen deze goud tegenwerken. In dat geval is goud zowel commodity als currency. in een depressie echter daalt commodity prijzen. goud daalt dus ook als deze geen currency wordt gemaakt. er is dan geen harde vloer, maar een semi-zachte vloer vanwege de minimale currency eigenschap. ik wil niet long een semi-commodity zijn in een depressie.

Om over je andere vragen te beantwoorden, ik heb de link niet gelezen, en ik neem aan dat je simpelweg op een schuld kan defaulten, terwijl je bij hetzelfde papierstelsel blijft. een depressie is dus geen probleem. Ik neem ook aan dat inactie waarschijnlijker is dan actie om een stelsel om te vormen tot een goudstelsel.

Conclusie: het argument voor is helaas niet overtuigend genoeg voor een LONG goud advies. Daarom blijft mijn SELL/HOLD/NEUTRAL advies ongewijzigd.
pi_100768913
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:43 schreef tradetheday het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het inderdaad ook niet aanraden! Er zal vast en zeker nog het één en ander boven water komen wat de financiele markten niet goed kunnen gebruiken --> onzekerheid oplevert --> toevlucht naar goud. Er zijn echter ook mensen die beweren dat binnenkort de goudprijs zal instorten die in goud een zeepbel zien dat binnenkort kan knappen. De mensen die dan nu short zitten zullen dan goud geld maken...
Ik geloof er niet in. We shall see, deo volente ^O^
pi_100769609
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:01 schreef Radiopiet het volgende:

[..]

Goud is of een commodity, of een currency, of beide.
Het gaat al meteen mis bij de eerste zin w/

Goud is geen van beide. Goud is een waarde-reserve/monetaire asset (zelfs Bernanke zei laatst iets in die trant).

quote:
en het is veel makkelijker de supply van goud te expanderen of te verkleinen, dan met papiergeld
Vertel?

quote:
Om over je andere vragen te beantwoorden, ik heb de link niet gelezen
Suit yourself. Maar met zo weinig interesse vraag ik me af waarom je wel een heel verhaal komt opschrijven en daar nota bene een advies bij geeft.
pi_100771334
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het gaat al meteen mis bij de eerste zin w/

Goud is geen van beide. Goud is een waarde-reserve/monetaire asset (zelfs Bernanke zei laatst iets in die trant).

[..]

Vertel?

[..]

Suit yourself. Maar met zo weinig interesse vraag ik me af waarom je wel een heel verhaal komt opschrijven en daar nota bene een advies bij geeft.
-idd, dat is het currency aspect.

-als je een goudmijn bezit kun je geld creëeren. je kunt daarna de productie naar believen opschroeven of terugschroeven.

-ik acht de mening van iemand die betaalt wordt om een mainstream mening te verkondigen niet belangrijk. dan blijf ik bezig. iedereen zegt wel wat.
pi_100772034
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:08 schreef Radiopiet het volgende:

[..]

-idd, dat is het currency aspect.

-als je een goudmijn bezit kun je geld creëeren. je kunt daarna de productie naar believen opschroeven of terugschroeven.

-ik acht de mening van iemand die betaalt wordt om een mainstream mening te verkondigen niet belangrijk. dan blijf ik bezig. iedereen zegt wel wat.
Drie keer niks ;)

• Een currency gaat rond. Een asset is een reserve. Dat is een verschil.
• Als jij denkt dat een goudmijn sneller goud kan produceren dan een printer geld dan moet je misschien nog even bij jezelf te rade gaan of je wel op dit forum (of een ander) thuishoort.
• Mainstream is dat je goud niet kan eten. Deze ECB-meneer vertelt hele andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')