Koersfluctuaties zijn er altijd geweest in de dollar, vroeger was de dollar vijf gulden en teruggezakt naar 2,50 tegen de gulden / markquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik snap je redenatie, maar als je er bij stilstaat is het best wel pervers dat huidige landen constant de waarde van hun munt moeten laten dalen voor het herstel van de economieën![]()
Je krijgt daardoor een constante vicieuze cirkel tussen inflatie en meer lenen.
Als Chavez het dan snel op de markt gooit, lijkt me niet, misschien gaat ie het omruilen voor chinees geldquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:13 schreef farscapevr8 het volgende:
venezuela wil ff snel al z n goud (iets van 100 ton? ) terug hebben.
zal dit vraag opstuwen?
Precies wat China niet gaat doen, want dan implodeert de eigen interne markt en explodeert de werkeloosheid.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is bikkelharde noodzaak dat China haar valuta vrijlaat en de markt toegang geeft tot de handel erin zodat de koers met 30% kan stijgen
Chavez zal zijn goud toch eerst terug moeten krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Chavez het dan snel op de markt gooit, lijkt me niet, misschien gaat ie het omruilen voor chinees geld
Nou China is wel bezig om de eigen munt meer verhandelbaar te maken, het lokkertje om de nieuwe wereldmunt te worden is wel heel erg verleidelijk, een fors verlies op de dollar-bonds kon men dan wel eens voor lief nemenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:46 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Precies wat China niet gaat doen, want dan implodeert de eigen interne markt en explodeert de werkeloosheid.
En voor wat betreft die bikkelharde noodzaak: het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Noodzaak voor westerse economien, maar niet voor het gros van Azie.
Om nog maar eens een stokpaardje van stal te halen: in plaats van dat we nog steeds denken in termen van groei, met een toenemende krapte van natuurlijke resources, zouden we veel meer energie moeten stoppen in innovatie, hervorming en welvaart behoud met minder.
Hehe.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Chavez het dan snel op de markt gooit, lijkt me niet, misschien gaat ie het omruilen voor chinees geld
In de VS hebben ze alles lekker voor elkaar wil je zeggen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:54 schreef michaelmoore het volgende:
groei / ontwikkeling / hervorming moet er vooral komen voor landen met een slecht bestuur zoals Noord-Korea en enkele landen in Afrika
Wow, dat artikel! Hoe noem je dat, nepotisme? Is wel heel ernstig wat op Wall street is gebeurdquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:26 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
In de VS hebben ze alles lekker voor elkaar wil je zeggen?
Lees dan dit maar eens: http://www.rollingstone.c(...)reet-crimes-20110817
Jij begrijpt er eigenlijk helemaal niks van hè?
En het gebeurt nog steeds; ze krijgen er zelfs hogere bonussen voor tegenwoordig.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:38 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wow, dat artikel! Hoe noem je dat, nepotisme? Is wel heel ernstig wat op Wall street is gebeurd
Wells Fargo is de bank van dollar-spreekpop Buffetpuppet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:34 schreef extra_velden het volgende:
"Goudbubbel staat op knappen"
(http://www.nuzakelijk.nl/(...)l-staat-knappen.html)
Goud crasht niet mee, binnenkort misschien wel?
Niks spannends aan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:45 schreef extra_velden het volgende:
"De miljardair John Paulson, die enorm veel geld verdiende door de kredietcrisis te voorzien, blijft wel in goud."
Klinkt spannend.. Ik ben benieuwd!
Volgende week weer Jackson Hole, als ze daar de neuzen dezelfde kant op krijgen kan de beurs weer omhoog.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:02 schreef Blandigan het volgende:
QE3 aanstaande?
Gisteren zag ik in het aandelendraadje iets wat me deed opveren: CDS van de Rabobank die (abnormaal) oplopen en tevens een stuk waarin de Rabobank, die 10 miljard in de US zou hebben uitstaan aan agrarische activiteiten, met naam en toenaam werd genoemd.
Ik bankier bij de Rabo dus dat soort berichten maken me extra alert.
Gisteren zag ik de volgende twee stukken op zerohedge:
http://www.zerohedge.com/contributed/fed-bombed-market-i-ask-why
http://www.zerohedge.com/(...)-bank-most-october-2
Een van de grootste Zwitserse banken die 200 miljoen noodkrediet van de FED ontvangen en een stuk wat ingaat op een editorial van de WSJ wat verband legt tussen de Europese krisis en het effect op de US, en wat de sell-off in Europese bankenaandelen een handje hielp.
Die 200 miljoen is vrij curieus. Want als de SNB in de problemen is, dan wil dat nog al wat zeggen. Maar één van de mogelijkheden die ook werd genoemd is dat SNB als doorgeefluik fungeert voor andere banken.
Het is speculeren, maar de conclusie die ik trek is dat de langverwachte QE3 er aan zit te komen.
Met autoriteiten bedoel ik de centrale banken en overheden. Officieel staan deze los van elkaar, maar in de praktijk werken deze (vooral in crisis) samen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:57 schreef Blandigan het volgende:
Er is wel degelijk bewijs dat de FED de economie te gronde richt voor jonge werknemers, de spaarders, en gepensioneerden. Het gebeurt namelijk nu al, en gisteren, en vorig jaar.
Ik weet verder niet wie je bedoelt met "de autoriteiten". De FED is geen overheidsinstelling.
Lastly. Voor mij is het geen vraag óf, maar wanneer QE3, 4, 5, X komt.
Je moet je afvragen wat er met de waarde van de pensioenen was gebeurd als er niet gestimuleerd werd. De rente zou Japanse standen hebben bereikt (wat reeel niet vele uitmaakt met deflatie), aandelenkoersen waarschijnlijk nog >50% lager en enorme/nog grotere afschrijvingen op obligaties, vastgoed, commoditybeleggingen e.d. + enorme bezuinigingen op het sociale stelsel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:14 schreef Blandigan het volgende:
Voor wat betreft gepensioneerden in de US:..je doet het voorkomen dat ze er beter op zijn geworden dankzij de FED maatregelen en het absoluut tegenovergestelde is waar. Geen prijsindexering, verwoesting van de dollar aka zware waardevermindering van 401k en aanverwanten, en nul komma niets aan rente op spaartegoeden bij sterk toenemende kosten voor eerste levensbehoeften (ook wel inflatie genoemd).
Maar ze hebben helemaal niet geprofiteerd? Ze zijn er al twee jaar zwaar op achteruit aan het gaan. Wat er in de toekomst gaat gebeuren treft iedereen dus ook gepensioneerden, dus worden ze dubbel gepakt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:29 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Je moet je afvragen wat er met de waarde van de pensioenen was gebeurd als er niet gestimuleerd werd.
In dat perspectief hebben de pensioengerechtigde tot nog toe zeker geprofiteerd van de stimuleringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |