Ah, ben je er zo eentje. Een complot theoreticus! De echte insiders...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef piepeloi55 het volgende:
De echte insiders zagen deze crisis ver vantevoren aankomen (denk ik), net als ze de komende crisis zien aankomen. Het is de politieke elite die gelooft in de keynesiaanse sprookjes tegen beter weten in.
De oorzaak is de euro, als die geklapt is dan komt het weer goedquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef piepeloi55 het volgende:
De echte insiders zagen deze crisis ver vantevoren aankomen (denk ik), net als ze de komende crisis zien aankomen. Het is de politieke elite die gelooft in de keynesiaanse sprookjes tegen beter weten in.
Nee niet in die zijn. Ik bedoel meer dat de echte insider, maar ook de kritisch economische volger, de wereldwijde economische onevenwichten allang herkend had en daar een mogelijke afloop aan had toegedicht. Zo moeilijk is dat niet met een dosis gezond verstand.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:38 schreef macondo het volgende:
Ah, ben je er zo eentje. Een complot theoreticus! De echte insiders...
Ja maar dat is een gevolg van de huizenbubble, blame bushquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:40 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen crisis in Amerika
'T is gewoon de cultuur die voorschrijft om te consumeren en geld te lenen indien 't op is. 'T minder aan doen komt gewoon niet in de mensen daar op. Kan Bush niets aan doen...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja maar dat is een gevolg van de huizenbubble, blame bush
Deels Bush, maar als de Euro klapt is de crisis echt niet overquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja maar dat is een gevolg van de huizenbubble, blame bush
Hij heeft het wel aangemoedigd samen met de CEO van Goldman Sachs, Paulssonquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:42 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
'T is gewoon de cultuur die voorschrijft om te consumeren en geld te lenen indien 't op is. 'T minder aan doen komt gewoon niet in de mensen daar op. Kan Bush niets aan doen...
De grondstoffen/energie/voedsel/water-crisis helpt ook niet mee..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:42 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
'T is gewoon de cultuur die voorschrijft om te consumeren en geld te lenen indien 't op is. 'T minder aan doen komt gewoon niet in de mensen daar op. Kan Bush niets aan doen...
Ja dat denk ik wel,quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:43 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Deels Bush, maar als de Euro klapt is de crisis echt niet over
Je weet zelf ook dat diverse IBs genoeg kracht bij elkander hebben om de markt een procent of wat naar beneden te drukken. En ze er genoeg modellen op loslaten om in een relatief korte tijd zo goed mogelijk van bepaalde assets af te komen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:38 schreef macondo het volgende:
[..]
Ah, ben je er zo eentje. Een complot theoreticus! De echte insiders...
Ik denk dat de meeste dit wel zagen aankomen. Ik bedoel, je geeft continu geld uit, er worden geen constructieve banen gecreëerd en de werkloosheid daalt niet. Dat zorgt voor relatief lagere consumpties wat weer doortrekt naar mindere resultaten bij bedrijven die het goed hebben kunnen verwerken door behoorlijk wat personeel te ontslaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef piepeloi55 het volgende:
Darwinisme.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:33 schreef Mercer het volgende:
Voor 3 duizend euro uit het raam springen? Succes!
2008 staat weer om de hoekquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Zelfs op de main page bij http://www.cnn.com/ zie je de woorden 'total fear' staan. Nou nou, dat kwam ook niet zo maar om de hoek verschijnen niet waar?
Het wordt pas echt een drama als de 'normale' journalisten hun zegje gaan doen over de markt.
Ik vraag me alleen af of en zo ja welke maatregelen autoriteiten nog kunnen nemen, naar mijn inschattingen is de speelruimte zo goed als op. Als dat zo is zijn we eindelijk op weg naar koopwaardige niveaus en échte oplossingen.quote:
Vraag is ook hoe de markten erop gaan reageren als ze nog iets uit de hoed toverenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:54 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af welke maatregelen autoriteiten nog kunnen nemen, naar mijn inschattingen is de speelruimte zo goed als op.
Echte oplossingen gaan een stuk meer pijn doen dan monetaire verruiming..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:54 schreef piepeloi55 het volgende:
Als dat zo is zijn we eindelijk op weg naar koopwaardige niveaus en échte oplossingen.
Nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef piepeloi55 het volgende:
Monetaire verruiming gaat geleidelijker, en lijkt dus minder pijn te doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echte oplossingen gaan een stuk meer pijn doen dan monetaire verruiming..
Niet voor mij en ik denk zelfs niet of weinig voor het merendeel vaste posters op dit subforum.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:56 schreef Perrin het volgende:
Echte oplossingen gaan een stuk meer pijn doen dan monetaire verruiming..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |