aanvulling hieropquote:Op donderdag 11 augustus 2011 01:15 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Jij gelooft werkelijk dat Hitler zijn Joden-haat op niet anders baseerde dan dat hij 'ziek in zijn hoofd' (of zoiets) was?
Dat Joden de lieverdjes van de klas waren?
Weet jij niet dat ook zij de doctrine kennen dat je Goyim (niet-Joden) mag bestelen, vermoorden en hun vrouw verkrachten?
Is dat allemaal maar gezond en vrije meningsuiting?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft een landbouwkundige opleiding gevolgd. Hij was bepaald geen Heisenberg of Von Braun.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het nazisme vindt zijn oorsprong in het occultisme, zoals de theosofie van Helena Blavatsky en de antroposofie van Rudolf Steiner, de hele rassenleer van het nazisme is hierop gebaseerd. Daarnaast is het nazisme niet slechts een politieke ideologie, maar maakt occultisme en mystiek een belangrijk onderdeel uit van het nazisme. De rassenleer van het nazisme vindt zijn oorsprong in dit occultisme, en die rassenleer is het belangrijkste onderdeel, de kern van het nazisme.
[/quote[
Volgens mij is de rassenleer van het Nazisme gebaseerd op allerlei biologische drogredenen, niet op occultisme.
[quote]Heinrich Himmler was een zeer intelligente man, was zelfs een béta op universitair niveau, en geloofde diep in het occultisme. Dit zie je vaker bij zeer intelligente béta's, die gaan zich vaak, waarschijnlijk uit behoefte aan spiritualiteit, naar het occultisme richten.
Ach, nog een antisemiet.quote:
google maar ofzo, maar maak mij niet voor een antisemiet gozer.quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:34 schreef TitusPullo het volgende:
Nee, omdat je een flutwerkje aanhaalt dat beweert uit de Talmoed te citeren.
Ik lees net dat dit flink uit zijn verband getrokken is, ik heb trouwens het Oude Testament gelezen en ik kan daaruit opmaken dat het een werk is dat vol staat met agressieve passages over steniging.quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:37 schreef dude1986 het volgende:
[..]
google maar ofzo, maar maak mij niet voor een antisemiet gozer.
Meen je dat nou...quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik lees net dat dit flink uit zijn verband getrokken is, ik heb trouwens het Oude Testament gelezen en ik kan daaruit opmaken dat het een werk is dat vol staat met agressieve passages over steniging.
Nee, het is een boek waarin opgeroepen wordt om elkaar te knuffelen.....quote:
Waaruit maak je precies op dat ik dat niet gedaan heb? Overigens is de Talmoed ook verkrijgbaar in boekvorm.quote:
Dat klopt, er staan veel gruwelijke passages in het Oude Testament.quote:Ik lees net dat dit flink uit zijn verband getrokken is, ik heb trouwens het Oude Testament gelezen en ik kan daaruit opmaken dat het een werk is dat vol staat met agressieve passages over steniging.
Wat is het probleem dan?quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:09 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waaruit maak je precies op dat ik dat niet gedaan heb? Overigens is de Talmoed ook verkrijgbaar in boekvorm.
[..]
Wel hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:20 schreef TitusPullo het volgende:
Het probleem is dat je mij opdraagt om ''te googelen'', wat mij doet vermoeden dat je het werk zelf niet gelezen hebt.
Waar heb je het dan geraadpleegd?quote:
Ik geloof dat jij eerst nog maar moet aantonen dat je gelijk hebt. Waar heb je dat stukje vandaan? Heb je ook onderzocht of de passages correct vertaald zijn? Dat kun je bij voorbeeld doen door hier eens te kijken:quote:Maar volgens jou zijn de citaten een hoop onzin? Waarom? En proof your point ajb.
Dit lijstje is een verzameling zogenaamde aanhalingen die voortdurend gebruikt wordt door antisemieten ,die het weer van antisemieten hebben. Er is ook zo'n lijstje over de gewelddadigheid van de Koran.quote:En mijn vraag aan jou: Wat maakt mij nu een antisemiet? jankerd.
En die lijstjes zijn dan ook 'gefundenes fressen' in dit soort discussies.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:00 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waar heb je het dan geraadpleegd?
[..]
Ik geloof dat jij eerst nog maar moet aantonen dat je gelijk hebt. Waar heb je dat stukje vandaan? Heb je ook onderzocht of de passages correct vertaald zijn? Dat kun je bij voorbeeld doen door hier eens te kijken:
http://reocities.com/athens/cyprus/8815/
[..]
Dit lijstje is een verzameling zogenaamde aanhalingen die voortdurend gebruikt wordt door antisemieten ,die het weer van antisemieten hebben. Er is ook zo'n lijstje over de gewelddadigheid van de Koran. Waarschijnlijk wordt de Talmoed (die niet anders is dan een verzameling uitspraken van Joodse theologen) telkens op die manier in een kwaad daglicht geplaatst omdat het een bij uitstek Joods geschrift is dat de meeste mensen niet kennen. Zo is het ook met de ''Protocollen van de Wijzen van Zion'': het is heel eenvoudig om dat voor te stellen als de notulen van een echte geheime vergadering.
Dream on. Ik heb hier citaten geplaatst met bronvermelding waar deze te vinden zijn. Wat jij hier mee doet moet je zelf weten. Maak mij niet uit antisemiet, want dat ben ik niet. Ik snap ook niet wat de koran hier nu mee te maken heeft. Ik denk dat je je enorm aangesproken voelt. Get over it en ga ergens in een hoekje janken ofzo. Dit was mijn laatste reactie hier op jou. doeidoei of shalom of whateverquote:Op zaterdag 3 september 2011 16:00 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waar heb je het dan geraadpleegd?
[..]
Ik geloof dat jij eerst nog maar moet aantonen dat je gelijk hebt. Waar heb je dat stukje vandaan? Heb je ook onderzocht of de passages correct vertaald zijn? Dat kun je bij voorbeeld doen door hier eens te kijken:
http://reocities.com/athens/cyprus/8815/
[..]
Dit lijstje is een verzameling zogenaamde aanhalingen die voortdurend gebruikt wordt door antisemieten ,die het weer van antisemieten hebben. Er is ook zo'n lijstje over de gewelddadigheid van de Koran.
Waarschijnlijk wordt de Talmoed (die niet anders is dan een verzameling uitspraken van Joodse theologen) telkens op die manier in een kwaad daglicht geplaatst omdat het een bij uitstek Joods geschrift is dat de meeste mensen niet kennen. Zo is het ook met de ''Protocollen van de Wijzen van Zion'': het is heel eenvoudig om dat voor te stellen als de notulen van een echte geheime vergadering.
Het overgrote deel van dat soort citaten van de Talmoed is verzonnen door antisemieten, waardoor andere mensen die goedgelovig zijn ze overnemen. Wat een feit is, maar wat je niet specifiek op Joden kunt afschuiven, omdat dat in die tijd met alle volkeren wel was, is dat in sommige Joodse boeken zoals het Oude Testament erg agressieve stukken staan. Hier is echter ook sprake van bij andere geschriften uit die tijd.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:10 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Dream on. Ik heb hier citaten geplaatst met bronvermelding waar deze te vinden zijn. Wat jij hier mee doet moet je zelf weten. Maak mij niet uit antisemiet, want dat ben ik niet. Ik snap ook niet wat de koran hier nu mee te maken heeft. Ik denk dat je je enorm aangesproken voelt. Get over it en ga ergens in een hoekje janken ofzo. Dit was mijn laatste reactie hier op jou. doeidoei of shalom of whatever
Dit is natuurlijk ontzettend wreed, en ik vond dit citaat ook bij iemand van Stormfront, en dit geeft ons goed inzicht in de achterliggende ideeën van antisemieten. Hoewel het aan de ene kant bijna rationeel lijkt als deze persoon zegt dat het Oude Testament ons duidelijk maakt dat Joden uit zouden zijn op wereldoverheersing, houden deze personen er geen rekening mee dat Joden een minderheid vormen, dat het vreemd is dat er zo vaak pogroms tegen dat volk zijn aangericht als je zoveel macht zou hebben dat je het kon tegenhouden en dat dit boek in een tijd is geschreven dat deze dingen normaal waren om te schrijven. Als dit boek in deze tijd geschreven zou zijn, zou er terecht serieuze kritiek op Joden moeten komen, maar dit gebeurt niet, omdat dit boek in een tijd is geschreven dat dit soort zaken veel normaler waren. Het is van belang om dit in zijn historische context te zien.quote:New International Version (NIV)
2 This is what the LORD Almighty says: 'I will punish the Amalekites for what they did to Israel when they waylaid them as they came up from Egypt.
3 Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them; put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys.' "
(Ik citeer even op deze manier, omdat de juiste knop ontbreekt.)quote:Het overgrote deel van dat soort citaten van de Talmoed is verzonnen door antisemieten, waardoor andere mensen die goedgelovig zijn ze overnemen. Wat een feit is, maar wat je niet specifiek op Joden kunt afschuiven, omdat dat in die tijd met alle volkeren wel was, is dat in sommige Joodse boeken zoals het Oude Testament erg agressieve stukken staan. Hier is echter ook sprake van bij andere geschriften uit die tijd.
Zo staat in Samuël 15:2-3:
quote:
New International Version (NIV)
2 This is what the LORD Almighty says: 'I will punish the Amalekites for what they did to Israel when they waylaid them as they came up from Egypt.
3 Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them; put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys.' "
Dit is natuurlijk ontzettend wreed, en ik vond dit citaat ook bij iemand van Stormfront, en dit geeft ons goed inzicht in de achterliggende ideeën van antisemieten. Hoewel het aan de ene kant bijna rationeel lijkt als deze persoon zegt dat het Oude Testament ons duidelijk maakt dat Joden uit zouden zijn op wereldoverheersing, houden deze personen er geen rekening mee dat Joden een minderheid vormen, dat het vreemd is dat er zo vaak pogroms tegen dat volk zijn aangericht als je zoveel macht zou hebben dat je het kon tegenhouden en dat dit boek in een tijd is geschreven dat deze dingen normaal waren om te schrijven. Als dit boek in deze tijd geschreven zou zijn, zou er terecht serieuze kritiek op Joden moeten komen, maar dit gebeurt niet, omdat dit boek in een tijd is geschreven dat dit soort zaken veel normaler waren. Het is van belang om dit in zijn historische context te zien.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:30 schreef john243 het volgende:
Moslims discrimineren evengoed. Genocide liever niet maar uitzetting heb ik niks op tegen. MEt de islam halen we parasieten binnen die vroeg of laat onrust veroorzaken.
Gelukkig maar.quote:
Uitzetting louter op basis van religie?quote:maar uitzetting heb ik niks op tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |