abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:22:12 #101
306949 dude1986
Always bored...
pi_101514438
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:15 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Jij gelooft werkelijk dat Hitler zijn Joden-haat op niet anders baseerde dan dat hij 'ziek in zijn hoofd' (of zoiets) was?

Dat Joden de lieverdjes van de klas waren?

Weet jij niet dat ook zij de doctrine kennen dat je Goyim (niet-Joden) mag bestelen, vermoorden en hun vrouw verkrachten?

Is dat allemaal maar gezond en vrije meningsuiting?
aanvulling hierop :@ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:25:01 #102
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_101514549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het nazisme vindt zijn oorsprong in het occultisme, zoals de theosofie van Helena Blavatsky en de antroposofie van Rudolf Steiner, de hele rassenleer van het nazisme is hierop gebaseerd. Daarnaast is het nazisme niet slechts een politieke ideologie, maar maakt occultisme en mystiek een belangrijk onderdeel uit van het nazisme. De rassenleer van het nazisme vindt zijn oorsprong in dit occultisme, en die rassenleer is het belangrijkste onderdeel, de kern van het nazisme.
[/quote[

Volgens mij is de rassenleer van het Nazisme gebaseerd op allerlei biologische drogredenen, niet op occultisme.

[quote]Heinrich Himmler was een zeer intelligente man, was zelfs een béta op universitair niveau, en geloofde diep in het occultisme. Dit zie je vaker bij zeer intelligente béta's, die gaan zich vaak, waarschijnlijk uit behoefte aan spiritualiteit, naar het occultisme richten.
Hij heeft een landbouwkundige opleiding gevolgd. Hij was bepaald geen Heisenberg of Von Braun.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:26:54 #103
235357 TitusPullo
pi_101514632
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:22 schreef dude1986 het volgende:

Ach, nog een antisemiet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:30:09 #104
306949 dude1986
Always bored...
pi_101514807
Neehoor...

Maar hoezo? omdat ik uit de talmud citeer?
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:34:57 #105
235357 TitusPullo
pi_101515016
Nee, omdat je een flutwerkje aanhaalt dat beweert uit de Talmoed te citeren.
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:37:35 #106
306949 dude1986
Always bored...
pi_101515157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:34 schreef TitusPullo het volgende:
Nee, omdat je een flutwerkje aanhaalt dat beweert uit de Talmoed te citeren.
google maar ofzo, maar maak mij niet voor een antisemiet gozer.
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:50:57 #107
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_101515721
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:37 schreef dude1986 het volgende:

[..]

google maar ofzo, maar maak mij niet voor een antisemiet gozer.
Ik lees net dat dit flink uit zijn verband getrokken is, ik heb trouwens het Oude Testament gelezen en ik kan daaruit opmaken dat het een werk is dat vol staat met agressieve passages over steniging.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:52:24 #108
306949 dude1986
Always bored...
pi_101515779
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik lees net dat dit flink uit zijn verband getrokken is, ik heb trouwens het Oude Testament gelezen en ik kan daaruit opmaken dat het een werk is dat vol staat met agressieve passages over steniging.
Meen je dat nou... :r
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:52:50 #109
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_101515796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:52 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Meen je dat nou...
Nee, het is een boek waarin opgeroepen wordt om elkaar te knuffelen.....
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_101515875
Ik filter als eerste stellingen uit je verhaal

1) De rechten van Moslims worden ingeperkt
2) Illegalen en hun kinderen worden het land uitgezet.
3) "de media" discrimeren en bashen moslims
4) We hebben een vergelijke crisis met de jaren 30
5) In de jaren 30 was men niet bekend met genocide en verwachte men zoiets niet.

Ik zou er meer stellingen uit kunnen vissen maar laat het hier voorlopig bij.

Stelling 1)
Mijn vraag, exact welk recht is er ingeperkt de afgelopen jaren? En welk recht van Moslims zou ter discussie staan?

Stelling 2)
Illegalen die het land worden uitgezet is van alle tijden. Dat de getallen veel groter zijn geworden is inherent aan de toegenomen immigratie. Die dan weer oorzaak zijn van verbeterd (openbaar) vervoer. De vergelijking met het Nazi-tijdperk gaat hier overings volkomen mank aangezien er toen amper niet westerse buitenlanders in Europa waren.

Stelling 3)
"De media" is natuurlijk veel breder dan 70 jaar geleden. Toen hadden we slechts kranten, radio en het bioscoop journaal. Deze dagen is dat aangevuld met 250 tv-zenders, tig radiozenders, tig websites van Joop tot aan geenstijl en zelf extreme geluiden als stormfront. Kortom er zijn veel meer plekken om je mening te spuien. Extremisme valt natuurlijk meer op dan main-stream. Dus het is ook een heel deel perceptie hier.

Maar laten we er vanuit gaan dat deze stelling waar is dan ben ik persoonlijk van mening dat er genoeg media zijn om een tegengeluid te laten horen, die dan ook ruimschoots voorhanden is.

Steling 4)
De crisis waar we nu over spreken is een diepe snelle recessie geweest van 1 jaar die ook nog eens verzacht werd door overheden die 7-15% meer uitgaven dan het BNP (terwijl de economie slechts met 5% kromp). Hierdoor vielen we terug naar de dramatische levenstandaard van 2005(?). Deze pijn gaan we nu via de overheid uitsmeren over meerdere jaren. Ik zie nog dagelijks mensen met Iphones, auto's en volle winkelwagens bij supermarkt dus met de armoede valt het nog wel mee.

Vergelijk dit met de jaren 30: Wereldwijde ineenstorting van het financiële systeem. Een terugval van 60-80% in de wereldhandel. Landen waar 1/3 werkloos op straat liep en complete financiële systemen in elkaar donderden (met extreem voorbeeld de reichmark). Niet 1-2 jaar economische tegenwind maar een decennia depressie eindigt in een oorlog waarvan de oorzaken veel dieper lagen dan Hitlers maffe verstand (zonder Hitler was WO2 er ook geweest).

Stelling 5)
Indianen, Afrikaanse volkeren, Atjeh, Koerden, Armeniers, joden waren al tig keer aan de beurt geweest. Kortom niks nieuws onder de zon toen niet, nu niet.
  zaterdag 3 september 2011 @ 10:09:07 #111
235357 TitusPullo
pi_101520532
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:37 schreef dude1986 het volgende:

[..]

google maar ofzo,
Waaruit maak je precies op dat ik dat niet gedaan heb? Overigens is de Talmoed ook verkrijgbaar in boekvorm.

quote:
Dat klopt, er staan veel gruwelijke passages in het Oude Testament.
  zaterdag 3 september 2011 @ 13:05:50 #112
306949 dude1986
Always bored...
pi_101523492
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:09 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waaruit maak je precies op dat ik dat niet gedaan heb? Overigens is de Talmoed ook verkrijgbaar in boekvorm.

[..]

Wat is het probleem dan?
  zaterdag 3 september 2011 @ 15:20:45 #113
235357 TitusPullo
pi_101526084
Het probleem is dat je mij opdraagt om ''te googelen'', wat mij doet vermoeden dat je het werk zelf niet gelezen hebt.
  zaterdag 3 september 2011 @ 15:24:03 #114
306949 dude1986
Always bored...
pi_101526178
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 15:20 schreef TitusPullo het volgende:
Het probleem is dat je mij opdraagt om ''te googelen'', wat mij doet vermoeden dat je het werk zelf niet gelezen hebt.
Wel hoor.
Maar volgens jou zijn de citaten een hoop onzin? Waarom? En proof your point ajb.

En mijn vraag aan jou: Wat maakt mij nu een antisemiet? jankerd.
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:00:24 #115
235357 TitusPullo
pi_101526941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 15:24 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Wel hoor.
Waar heb je het dan geraadpleegd?

quote:
Maar volgens jou zijn de citaten een hoop onzin? Waarom? En proof your point ajb.
Ik geloof dat jij eerst nog maar moet aantonen dat je gelijk hebt. Waar heb je dat stukje vandaan? Heb je ook onderzocht of de passages correct vertaald zijn? Dat kun je bij voorbeeld doen door hier eens te kijken:

http://reocities.com/athens/cyprus/8815/

quote:
En mijn vraag aan jou: Wat maakt mij nu een antisemiet? jankerd.
Dit lijstje is een verzameling zogenaamde aanhalingen die voortdurend gebruikt wordt door antisemieten ,die het weer van antisemieten hebben. Er is ook zo'n lijstje over de gewelddadigheid van de Koran.
Waarschijnlijk wordt de Talmoed (die niet anders is dan een verzameling uitspraken van Joodse theologen) telkens op die manier in een kwaad daglicht geplaatst omdat het een bij uitstek Joods geschrift is dat de meeste mensen niet kennen. Zo is het ook met de ''Protocollen van de Wijzen van Zion'': het is heel eenvoudig om dat voor te stellen als de notulen van een echte geheime vergadering.
pi_101527103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 16:00 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof dat jij eerst nog maar moet aantonen dat je gelijk hebt. Waar heb je dat stukje vandaan? Heb je ook onderzocht of de passages correct vertaald zijn? Dat kun je bij voorbeeld doen door hier eens te kijken:

[..]

Dit lijstje is een verzameling zogenaamde aanhalingen die voortdurend gebruikt wordt door antisemieten ,die het weer van antisemieten hebben. Er is ook zo'n lijstje over de gewelddadigheid van de Koran. Waarschijnlijk wordt de Talmoed (die niet anders is dan een verzameling uitspraken van Joodse theologen) telkens op die manier in een kwaad daglicht geplaatst omdat het een bij uitstek Joods geschrift is dat de meeste mensen niet kennen. Zo is het ook met de ''Protocollen van de Wijzen van Zion'': het is heel eenvoudig om dat voor te stellen als de notulen van een echte geheime vergadering.
En die lijstjes zijn dan ook 'gefundenes fressen' in dit soort discussies.
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:10:12 #117
306949 dude1986
Always bored...
pi_101527142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 16:00 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit lijstje is een verzameling zogenaamde aanhalingen die voortdurend gebruikt wordt door antisemieten ,die het weer van antisemieten hebben. Er is ook zo'n lijstje over de gewelddadigheid van de Koran.
Waarschijnlijk wordt de Talmoed (die niet anders is dan een verzameling uitspraken van Joodse theologen) telkens op die manier in een kwaad daglicht geplaatst omdat het een bij uitstek Joods geschrift is dat de meeste mensen niet kennen. Zo is het ook met de ''Protocollen van de Wijzen van Zion'': het is heel eenvoudig om dat voor te stellen als de notulen van een echte geheime vergadering.
Dream on. Ik heb hier citaten geplaatst met bronvermelding waar deze te vinden zijn. Wat jij hier mee doet moet je zelf weten. Maak mij niet uit antisemiet, want dat ben ik niet. Ik snap ook niet wat de koran hier nu mee te maken heeft. Ik denk dat je je enorm aangesproken voelt. Get over it en ga ergens in een hoekje janken ofzo. Dit was mijn laatste reactie hier op jou. doeidoei of shalom of whatever
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:21:56 #118
235357 TitusPullo
pi_101527425
Ja, iemand die bezwaar maakt tegen dit soort onzin moet wel Joods zijn.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:11:12 #119
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_101530145
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 16:10 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Dream on. Ik heb hier citaten geplaatst met bronvermelding waar deze te vinden zijn. Wat jij hier mee doet moet je zelf weten. Maak mij niet uit antisemiet, want dat ben ik niet. Ik snap ook niet wat de koran hier nu mee te maken heeft. Ik denk dat je je enorm aangesproken voelt. Get over it en ga ergens in een hoekje janken ofzo. Dit was mijn laatste reactie hier op jou. doeidoei of shalom of whatever
Het overgrote deel van dat soort citaten van de Talmoed is verzonnen door antisemieten, waardoor andere mensen die goedgelovig zijn ze overnemen. Wat een feit is, maar wat je niet specifiek op Joden kunt afschuiven, omdat dat in die tijd met alle volkeren wel was, is dat in sommige Joodse boeken zoals het Oude Testament erg agressieve stukken staan. Hier is echter ook sprake van bij andere geschriften uit die tijd.

Zo staat in Samuël 15:2-3:

quote:
New International Version (NIV)
2 This is what the LORD Almighty says: 'I will punish the Amalekites for what they did to Israel when they waylaid them as they came up from Egypt.
3 Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them; put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys.' "
Dit is natuurlijk ontzettend wreed, en ik vond dit citaat ook bij iemand van Stormfront, en dit geeft ons goed inzicht in de achterliggende ideeën van antisemieten. Hoewel het aan de ene kant bijna rationeel lijkt als deze persoon zegt dat het Oude Testament ons duidelijk maakt dat Joden uit zouden zijn op wereldoverheersing, houden deze personen er geen rekening mee dat Joden een minderheid vormen, dat het vreemd is dat er zo vaak pogroms tegen dat volk zijn aangericht als je zoveel macht zou hebben dat je het kon tegenhouden en dat dit boek in een tijd is geschreven dat deze dingen normaal waren om te schrijven. Als dit boek in deze tijd geschreven zou zijn, zou er terecht serieuze kritiek op Joden moeten komen, maar dit gebeurt niet, omdat dit boek in een tijd is geschreven dat dit soort zaken veel normaler waren. Het is van belang om dit in zijn historische context te zien.

Daarom keer ik mij tegen Zionisme, omdat sommige Joodse groeperingen zich niet realiseren dat je dit boek in zijn historische context moet zien, en dus niet zomaar een land in kan nemen in deze tijd waar al een ander volk woont. Geef Joden gewoon bescherming in Europa, haalt propaganda tegen Joden weg, zoals al gebeurd is, en geef ze, ook al is het niet goed te maken, een 'schadevergoeding' voor het leed dat ze aangedaan is. Wat echter fout is, is om Palestijnen hetzelfde aan te doen als wat er met Joden is gebeurd in de Tweede Wereldoorlog, en omdat ik dit bij wie dan ook sterk veroordeel, of het nou Joden of Palestijnen zijn, ben ik hier sterk tegen. Daarnaast zijn er zelfs hoge Rabijnen die zich tegen het zionisme keren, omdat de Joden zich nog helemaal niet in dat land mogen vestigen, omdat eerst de Messias nog moet komen. Zelfs vanuit de geschriften, buiten hun historische context gezien, is het dus niet logisch om Israël in te gaan nemen. Ik vind het een schande dat er geen heftige kritiek komt op het leed dat Palestijnen wordt aangedaan vanuit de media, de mensenrechten gelden toch voor iedereen?
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:00:14 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101531409
Als er al een genocide zou plaatsvinden op geloofsovertuiging dan is het op de christenen, en we hebben er allemaal de voedingsbodem voor gemaakt. Veels te veel vrijheden gegeven, toegegeven, ingegeven op eisen en uiteindelijk zijn we onze identiteit kwijtgeraakt.
The truth was in here.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:03:23 #121
235357 TitusPullo
pi_101533024
quote:
Het overgrote deel van dat soort citaten van de Talmoed is verzonnen door antisemieten, waardoor andere mensen die goedgelovig zijn ze overnemen. Wat een feit is, maar wat je niet specifiek op Joden kunt afschuiven, omdat dat in die tijd met alle volkeren wel was, is dat in sommige Joodse boeken zoals het Oude Testament erg agressieve stukken staan. Hier is echter ook sprake van bij andere geschriften uit die tijd.

Zo staat in Samuël 15:2-3:

quote:
New International Version (NIV)
2 This is what the LORD Almighty says: 'I will punish the Amalekites for what they did to Israel when they waylaid them as they came up from Egypt.
3 Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them; put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys.' "

Dit is natuurlijk ontzettend wreed, en ik vond dit citaat ook bij iemand van Stormfront, en dit geeft ons goed inzicht in de achterliggende ideeën van antisemieten. Hoewel het aan de ene kant bijna rationeel lijkt als deze persoon zegt dat het Oude Testament ons duidelijk maakt dat Joden uit zouden zijn op wereldoverheersing, houden deze personen er geen rekening mee dat Joden een minderheid vormen, dat het vreemd is dat er zo vaak pogroms tegen dat volk zijn aangericht als je zoveel macht zou hebben dat je het kon tegenhouden en dat dit boek in een tijd is geschreven dat deze dingen normaal waren om te schrijven. Als dit boek in deze tijd geschreven zou zijn, zou er terecht serieuze kritiek op Joden moeten komen, maar dit gebeurt niet, omdat dit boek in een tijd is geschreven dat dit soort zaken veel normaler waren. Het is van belang om dit in zijn historische context te zien.
(Ik citeer even op deze manier, omdat de juiste knop ontbreekt.)

Het is inderdaad een erg wrede passage, maar hoe iemand hieruit kan opmaken dat de Joden uit zijn op wereldoverheersing, begrijp ik niet. Het zijn gruwelen in een beperkte omgeving, en daarin juist het voorbeeld voor de agressieve kolonisten.
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:30:28 #122
350502 john243
Valt op blondjes
pi_101537692
Moslims discrimineren evengoed. Genocide liever niet maar uitzetting heb ik niks op tegen. MEt de islam halen we parasieten binnen die vroeg of laat onrust veroorzaken.
Schindler's List - Echte Jannen - Snickers - Anouk, I love 'em all
pi_101538018
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:30 schreef john243 het volgende:
Moslims discrimineren evengoed. Genocide liever niet maar uitzetting heb ik niks op tegen. MEt de islam halen we parasieten binnen die vroeg of laat onrust veroorzaken.
:')
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:45:12 #124
350502 john243
Valt op blondjes
pi_101538160
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')
:') 2
Schindler's List - Echte Jannen - Snickers - Anouk, I love 'em all
  zondag 4 september 2011 @ 16:49:36 #125
235357 TitusPullo
pi_101558353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:30 schreef john243 het volgende:
Genocide liever niet
Gelukkig maar.

quote:
maar uitzetting heb ik niks op tegen.
Uitzetting louter op basis van religie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')