abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100337781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:13 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Lavenderr... denk jij wel eens na als je wat schrijft?

Geloof je nou echt dat Hitler enkel en alleen gek was? Dat hij 'out of the blue' een hekel aan Joden had terwijl ze zelf de braafste burgers ooit waren?

Komaan... een beetje realisme hier in BNW kan geen kwaad hè.
Nu het hier toch over WOII gaat... Wat ik ook op zijn minst opmerkelijk vind is dat de Vrijmetselarij (toch een heel belangrijk doelwit van Hitler) nooit genoemd wordt op de middelbare school tijdens geschiedenis lessen over WOII. Wat is jouw inzicht daar op?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:21:47 #27
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100338063
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:15 schreef Typisch het volgende:

[..]

Nu het hier toch over WOII gaat... Wat ik ook op zijn minst opmerkelijk vind is dat de Vrijmetselarij (toch een heel belangrijk doelwit van Hitler) nooit genoemd wordt op de middelbare school tijdens geschiedenis lessen over WOII. Wat is jouw inzicht daar op?
Hitler verboodt de vrijmetselarij, de officiële verklaring is geloof ik om te voorkomen dat er tegen hem gesamenzweerd kon worden, de reden die binnen occultisme aangevoerd wordt is dat hij bang was dat de vrijmetselarij zijn macht kon ondermijnen, omdat Hitler heel sterk gelovig was in de werking van occultisme. Zo had hij talismans en ondernamen de Nazi's missies om Atlantis terug te vonden of om naar Tibet te reizen, omdat Tibetanen 'de echte afstammelingen van Atlantiërs' zouden zijn. De grote rol en het gevaar van occultisme dat geen onbelangrijke rol heeft gespeeld in het nazisme wordt nooit besproken op scholen, dat vind ik opmerkelijker.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_100338287
Klopt. De Vrijmetselarij binnen Nederland was zo goed als dood na de oorlog.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:30:43 #29
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100338424
quote:
Geloof je nou echt dat Hitler enkel en alleen gek was? Dat hij 'out of the blue' een hekel aan Joden had terwijl ze zelf de braafste burgers ooit waren?
Daar kun je de burgemeester van Wenen voor bedanken.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:35:15 #30
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100338638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:47 schreef dadgad het volgende:

[..]

* in jaren 20/30 werder rechten van Joden ingeperkt, Hitler kwam aan de macht
* Dezelfde ontwikkeling gaande met Wilders, Islam is gevaar
* Moslims worden door de media gebashed en in negatief daglicht gezet
* Creert meer spanning tussen westen en islamatische wereld, kruistocht tegen islam
* Economische crisis als jaren 30
* Het geweld tegen Palestijnen door Joden vergelijken aan nazi-praktijken

Allereerst wil ik je erop wijzen dat de economische crisis momenteel niks weg heeft van die in de jaren 20 en 30.

Je creeert een bepaald scenario waarmee ik het verre-van mee eens kan zijn. Alhoewel het waar is dat Wilders een radicaal populist is blijft het volgens mij enkel daarbij. Hitler wou de wereld veroveren. Misschien dat Wilders soort-gelijke fantasieen heeft, maar laten we eerlijk zijn, dat is enkel speculatie toch?

Je geeft aan dat de Islam in de media gebashed wordt. Werkelijk waar, ik begrijp niet waar je dit zo vandaan haalt. Je kunt juist stellen dat exact het tegenovergestelde plaatsvind. Het aantal tv-programma's en soap-shows waarin geintegreerde Moslim gezinnen meespelen is enorm toegenomen. Verder heb je bijvoorbeeld Ali-B en Yes-R die enorm veel zend tijd krijgen. Dat zijn maar kleine voorbeelden, maar het zijn geen toevaligheden. Dit wordt opzettelijk gesteund, een vorm van positive-brainwashing noem ik het. Een methode om de multi-culturele status in stand te houden.

Daarnaast ondervind Wilders een enorme tegenstand in dit land. Zowel binnenin de poltiek als daarbuiten. Rechts of links, ze moeten niks van hem hebben. Ik denk dat Nederland veels te ontwikkeld is om zich te laten misleiden door een figuur als Wilders. De 2e wereld oorlog staat ons nog vers in het geheugen geprent en het is wat naief om te denken dat we zoiets weer zullen toelaten.

Ik hou het maar even hierbij. Een moslim genocide? Welnee, ik zie geen enkele reden om dat te vrezen.
De vergelijking die ik trek met nazi-praktijken bij extreem zionistische joden is echt niet zo vreemd hoor. Zo bouwen ze muren tussen Palestijnen waarmee ze gezinnen van elkaar scheiden, ze bombarderen Palestijnse ziekenhuizen, crèches en scholen, iets wat ook in politiek opzicht nergens goed voor is. In de media hoor ik zowat nooit iets negatiefs over Israël, waarbij ik een sterk vermoeden heb dat dit ligt aan zionisten, hoewel ik geen problemen heb met Joden, in tegendeel, ik vind het Jodendom een interessante religie en ben tegen racisme, heb ik een hekel aan zionisme, omdat het mensenrechten schendt op basis van een heilig boek en op basis van een verschrikkelijke gebeurtenis in het verleden. Juist door die verschrikkelijke gebeurtenis zouden ze beter moeten weten en geen mensenrechten moeten schenden. (ik heb het hier over extreme zionisten, zoals je zult begrijpen.)

Dat we allemaal een hekel hebben aan Geert Wilders is duidelijk, maar toch heeft hij aardig wat macht zo als gedoogpartner, en hij is gekozen door zijn manier van retoriek, net als Hitler gelukt was, hoewel ik iemand heb horen zeggen dat Geert Wilders het op de retorische leer van Aristoteles baseert wat hij doet.

Nu zijn er theorieën dat Geert Wilders een geheim agent van Israël is, hoewel dit net zo goed je reinste onzin kan zijn, dus hier kunnen we verder amper wat over zeggen. Maar ik merk dat er een grote lobby tegen de Islam gaande is door (extreme) zionisten (lees goed, zionisten, niet joden), waarbij Geert Wilders erg goed van pas komt. Ik weet ook dat Geert Wilders gefinanciëerd wordt door Joodse organisaties in de Verenigde Staten, weer iets wat erop wijst dat het zo'n achtergrond heeft. Nu is Geert Wilders verzot op Israël, als je wat meer biografisch onderzoek doet, dus is zijn sympathie in dat opzicht niet zo vreemd. Het zou me niks verbazen als dit zo ver doorgedreven wordt dat hij eventueel tot meer geweld of discriminatie van Moslims over zou gaan. Die macht heeft hij als gedoogpartner. Als we nadenken kunnen we begrijpen dat de reden dat Palestijnen zo behandeld worden door een aantal extremistische joden en/of zionisten (maar 20%), ligt aan de agressie vanuit de Islamitische wereld en baseringen op een heilig geschrift waarin staat dat het land aan hun toe zou behoren. Het is maar een kleine groep die het verpest voor andere Joden, omdat die hierdoor meteen beschuldigd worden van allerlei zaken, terwijl het probleem ligt bij een kleine groep, net als bij de Islam, waar een kleine groep extremisten het voor de goede moslims verpesten. Het vervelendste hierbij is nog dat je meteen als antisemiet afgeschilderd kan worden als je hier terecht kritiek op geeft, omdat hun handelen tegen de mensenrechten indruist. Dit is al door meer complottheoretici naar voren gebracht.

De aanloop naar zo'n genocide hoeft niet in een exact gelijk proces te verlopen als bij de jaren '30, het kan ook op andere manieren, het belangrijkste idee is dat het fout kan gaan als de democratie afgeschaft wordt en/of de grondwet makkelijk gewijzigd of niet nageleefd kan worden. Daarom is het belangrijk dat we Geert Wilders in de gaten blijven houden.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_100339624
Overigens zie ik zo'n genocide, als hij in de planning zou staan, pas ingezet worden zodra zo goed als alle olie op is/niet meer nodig is. Je snijdt jezelf behoorlijk in de vingers als Amerika (bijvoorbeeld) zijnde als de Saudi's boos worden, om maar een klein voorbeeldje te geven.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:17:46 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100343298
In de hoorn van afrika plegen moslims een genocide met honger als wapen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100344836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
In de hoorn van afrika plegen moslims een genocide met honger als wapen
Dat heeft ook enigszins te maken met het opstuwen van voedselprijzen door Westerse bankies.

Hoeveel geld hebben ze daar in Afrika nodig en hoeveel besteden wij eigenlijk dagelijks aan het kapotgooien van de Libische infrastructuur?
pi_100344883
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De vergelijking die ik trek met nazi-praktijken bij extreem zionistische joden is echt niet zo vreemd hoor. Zo bouwen ze muren tussen Palestijnen waarmee ze gezinnen van elkaar scheiden, ze bombarderen Palestijnse ziekenhuizen, crèches en scholen, iets wat ook in politiek opzicht nergens goed voor is. In de media hoor ik zowat nooit iets negatiefs over Israël, waarbij ik een sterk vermoeden heb dat dit ligt aan zionisten, hoewel ik geen problemen heb met Joden, in tegendeel, ik vind het Jodendom een interessante religie en ben tegen racisme, heb ik een hekel aan zionisme, omdat het mensenrechten schendt op basis van een heilig boek en op basis van een verschrikkelijke gebeurtenis in het verleden. Juist door die verschrikkelijke gebeurtenis zouden ze beter moeten weten en geen mensenrechten moeten schenden. (ik heb het hier over extreme zionisten, zoals je zult begrijpen.)

Dat we allemaal een hekel hebben aan Geert Wilders is duidelijk, maar toch heeft hij aardig wat macht zo als gedoogpartner, en hij is gekozen door zijn manier van retoriek, net als Hitler gelukt was, hoewel ik iemand heb horen zeggen dat Geert Wilders het op de retorische leer van Aristoteles baseert wat hij doet.

Nu zijn er theorieën dat Geert Wilders een geheim agent van Israël is, hoewel dit net zo goed je reinste onzin kan zijn, dus hier kunnen we verder amper wat over zeggen. Maar ik merk dat er een grote lobby tegen de Islam gaande is door (extreme) zionisten (lees goed, zionisten, niet joden), waarbij Geert Wilders erg goed van pas komt. Ik weet ook dat Geert Wilders gefinanciëerd wordt door Joodse organisaties in de Verenigde Staten, weer iets wat erop wijst dat het zo'n achtergrond heeft. Nu is Geert Wilders verzot op Israël, als je wat meer biografisch onderzoek doet, dus is zijn sympathie in dat opzicht niet zo vreemd. Het zou me niks verbazen als dit zo ver doorgedreven wordt dat hij eventueel tot meer geweld of discriminatie van Moslims over zou gaan. Die macht heeft hij als gedoogpartner. Als we nadenken kunnen we begrijpen dat de reden dat Palestijnen zo behandeld worden door een aantal extremistische joden en/of zionisten (maar 20%), ligt aan de agressie vanuit de Islamitische wereld en baseringen op een heilig geschrift waarin staat dat het land aan hun toe zou behoren. Het is maar een kleine groep die het verpest voor andere Joden, omdat die hierdoor meteen beschuldigd worden van allerlei zaken, terwijl het probleem ligt bij een kleine groep, net als bij de Islam, waar een kleine groep extremisten het voor de goede moslims verpesten. Het vervelendste hierbij is nog dat je meteen als antisemiet afgeschilderd kan worden als je hier terecht kritiek op geeft, omdat hun handelen tegen de mensenrechten indruist. Dit is al door meer complottheoretici naar voren gebracht.

De aanloop naar zo'n genocide hoeft niet in een exact gelijk proces te verlopen als bij de jaren '30, het kan ook op andere manieren, het belangrijkste idee is dat het fout kan gaan als de democratie afgeschaft wordt en/of de grondwet makkelijk gewijzigd of niet nageleefd kan worden. Daarom is het belangrijk dat we Geert Wilders in de gaten blijven houden.
Wat je schrijft over het Israelische conflict met Palestina is een ding apart, toch?

Jouw stuk ging over een mogelijke (massale)Moslim-genocide hier in Nederland onder de leiding van Wilders, corrigeer me maar als ik het mis heb.
Je springt in je laatste comment van een nationaal thema naar een internationaal thema met Isreal en het Zionisme als uitgangspunt. Ik kan eerlijk gezegd je hele denken niet aan elkaar rijmen.

Besef je eigenlijk wel wat een enorme aanname dit is? Een massale moslim-genocide hier in Nederland. Dit land is vrijwel geweldloos. Hoe zie je dit voor je? Dat Nederlanders de wapens op gaan pakken en moslims in concentratie kampen gaan opsluiten?

Dat er een bepaalde onrust heerst momenteel, geleid door anti-pathische gevoelens jegens de moslim cultuur hier in Nederland is waar. Het is dan wel een kleinere minder opgeleide groep burgers die hier mee rondlopen. Ik kan ze niet geheel ongelijk geven. Een bepaalde groep van moslim immigranten zijn niet altijd de leuksten geweest, criminaliteit, homo-geweld etc.

Laatst had ik het er met mijn vader nog over - die trouwens een zeer links denkend en zelf immigrant is - dat het erg makkelijk is om Wilders als radicalist en vreselijk fout te bestempelen. Niet dat we hem steunen of op hem zullen stemmen. Maar het feit dat Wilders er is, met zijn uitlatingen en met de aanhang die hij krijgt, toont onbetwistbaar aan dat er wat leeft onder mensen. Zijn de mensen dan allemaal achterlijk, puur rascistisch en extreem nationalistisch? Deels waarschijnlijk wel, maar dat is niet echt Nederland ofwel?
Er zijn denk ik gewoon bepaalde immigranten groepen die niet altijd even goed/leuk zijn geweest, die niet even dankbaar zijn geweest. Groepen met enorme aanpassings-problemen, die in een soort sociaal groepsisolement leven.

In mijn optiek heeft links in dit land ook lichtelijk gefaald om deze groepen te helpen bij hun integratie-proces, iets wat in een klein land als Nederland gewoon ontzettend noodzakelijk is.

Ik begrijp de tokkies ergens wel. Het is alleen jammer dat ze voor zo'n radicaal en nikszeggend figuur als Wilders vallen die vooral op de 11 september aanslagen meelift en van alles op een hoop gooit.

Persoonlijk denk ik dat de poltiek en ook de moslim-gemeenschap de boodschap heeft meegekregen. Wilders zal snel voorbij zijn. Maar dat is mijn voorspelling. Die man is vreselijk onbekwaam en incompetent, dan zie je nog liever een Balkenende.(toch?)

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 05-08-2011 11:37:31 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:20:38 #35
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100345504
Het is bewezen dat in slechte economische tijden, wanneer de consument persoonlijk in zijn portemonnee wordt geraakt, meer beïnvloedbaar is voor rechtse idealen en extremere gedachten.

Hitler kwam ook in een crisis op in Duitsland, Wilders precies hetzelfde. Die vergelijking kan je tot zekere hoogte meenemen. Maar in de tijd van Hitler was Duitsland bankroet en waren mensen echt hopeloos, dat is nu in NL niet het geval. De invloed van Wilders daarnaast is veel kleiner, omdat hij alleen maar grootspraak heeft en niks waar maakt. Hitler daarin tegen gaf de economie daar een enorme boost.

Daarnaast als je goed propaganda voert kun je een bepaalde groep (moslims) in dit soort tijden makkelijker beschuldigen van bepaalde dingen omdat het volk meer beïnvloedbaar is. Wilders speelt hier heel goed in op onderbuikgevoelens en het erge is dat de media dit meespeelt in deze tijd. Hitler deed dit nog vele male erger, maar je kunt tot zekere hoogte hierin ook een vergelijking trekken.

Israel en Palestina is een ander verhaal. Maar als je je verdiept zie je inderdaad dat Wilders een zionist is en die ook door extremistische joden wordt gefinancierd. Hij is dus eigenlijk geen haar beter dan een extremistische moslim.

Dat er genocide zal onstaan onder moslims sluit ik uit. Dat is in deze tijd niet echt mogelijk.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_100349522
quote:

[..]

Lavenderr... denk jij wel eens na als je wat schrijft?

Nooit afgevraagd waarom de bevolking hem dan steunde als iedereen zo'n fan was van de Joden?

Komaan... een beetje realisme hier in BNW kan geen kwaad hè.
Uhh, ja? Jij ook? Kan het je aanraden ^O^
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:37:42 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100349577
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat heeft ook enigszins te maken met het opstuwen van voedselprijzen door Westerse bankies.

Verdiep je anders even in de geschiedenis van die regio en hoe daar vaker honger als ontvolkings en veroveringswapen is ingezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:43:17 #38
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100358583
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verdiep je anders even in de geschiedenis van die regio en hoe daar vaker honger als ontvolkings en veroveringswapen is ingezet.
De ideale oplossing voor alle ellende in Afrika is het afschaffen van de ontwikkelingshulp, omdat die ontwikkeling juist tegenhoudt, want die landen kunnen zich daardoor niet zelfstandig ontwikkelen, en daarbij het openstellen van het westen als afzetmarkt in plaats van het onmogelijk maken hiervan door de prijzen van voedsel uit die landen te hoog te maken door invoerrechten.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:45:20 #39
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100358648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:20 schreef Killaht het volgende:
Het is bewezen dat in slechte economische tijden, wanneer de consument persoonlijk in zijn portemonnee wordt geraakt, meer beïnvloedbaar is voor rechtse idealen en extremere gedachten.

Hitler kwam ook in een crisis op in Duitsland, Wilders precies hetzelfde. Die vergelijking kan je tot zekere hoogte meenemen. Maar in de tijd van Hitler was Duitsland bankroet en waren mensen echt hopeloos, dat is nu in NL niet het geval. De invloed van Wilders daarnaast is veel kleiner, omdat hij alleen maar grootspraak heeft en niks waar maakt. Hitler daarin tegen gaf de economie daar een enorme boost.

Daarnaast als je goed propaganda voert kun je een bepaalde groep (moslims) in dit soort tijden makkelijker beschuldigen van bepaalde dingen omdat het volk meer beïnvloedbaar is. Wilders speelt hier heel goed in op onderbuikgevoelens en het erge is dat de media dit meespeelt in deze tijd. Hitler deed dit nog vele male erger, maar je kunt tot zekere hoogte hierin ook een vergelijking trekken.

Israel en Palestina is een ander verhaal. Maar als je je verdiept zie je inderdaad dat Wilders een zionist is en die ook door extremistische joden wordt gefinancierd. Hij is dus eigenlijk geen haar beter dan een extremistische moslim.

Dat er genocide zal onstaan onder moslims sluit ik uit. Dat is in deze tijd niet echt mogelijk.
Dat laatste wat je zegt klopt denk ik wel, maar toch is het ook in Srebrenica gebeurd, wat ook in Europa ligt. Nu ligt en staat dat ook dichter bij het midden-oosten dan het westen en noorden van Europa, dus is de kans hier veel kleiner inderdaad. Waar ik me alleen zorgen om maak is dat we soms een verkeerd beeld van de Islam krijgen of hebben door toe doen van een kleine groep extremisten, waardoor dit soort onderbuikgevoelens ten opzichte van zo'n hele groep gevoed kunnen worden.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:47:51 #40
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100358742
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:54 schreef dadgad het volgende:

[..]

Wat je schrijft over het Israelische conflict met Palestina is een ding apart, toch?

Jouw stuk ging over een mogelijke (massale)Moslim-genocide hier in Nederland onder de leiding van Wilders, corrigeer me maar als ik het mis heb.
Je springt in je laatste comment van een nationaal thema naar een internationaal thema met Isreal en het Zionisme als uitgangspunt. Ik kan eerlijk gezegd je hele denken niet aan elkaar rijmen.

Besef je eigenlijk wel wat een enorme aanname dit is? Een massale moslim-genocide hier in Nederland. Dit land is vrijwel geweldloos. Hoe zie je dit voor je? Dat Nederlanders de wapens op gaan pakken en moslims in concentratie kampen gaan opsluiten?

Dat er een bepaalde onrust heerst momenteel, geleid door anti-pathische gevoelens jegens de moslim cultuur hier in Nederland is waar. Het is dan wel een kleinere minder opgeleide groep burgers die hier mee rondlopen. Ik kan ze niet geheel ongelijk geven. Een bepaalde groep van moslim immigranten zijn niet altijd de leuksten geweest, criminaliteit, homo-geweld etc.

Laatst had ik het er met mijn vader nog over - die trouwens een zeer links denkend en zelf immigrant is - dat het erg makkelijk is om Wilders als radicalist en vreselijk fout te bestempelen. Niet dat we hem steunen of op hem zullen stemmen. Maar het feit dat Wilders er is, met zijn uitlatingen en met de aanhang die hij krijgt, toont onbetwistbaar aan dat er wat leeft onder mensen. Zijn de mensen dan allemaal achterlijk, puur rascistisch en extreem nationalistisch? Deels waarschijnlijk wel, maar dat is niet echt Nederland ofwel?
Er zijn denk ik gewoon bepaalde immigranten groepen die niet altijd even goed/leuk zijn geweest, die niet even dankbaar zijn geweest. Groepen met enorme aanpassings-problemen, die in een soort sociaal groepsisolement leven.

In mijn optiek heeft links in dit land ook lichtelijk gefaald om deze groepen te helpen bij hun integratie-proces, iets wat in een klein land als Nederland gewoon ontzettend noodzakelijk is.

Ik begrijp de tokkies ergens wel. Het is alleen jammer dat ze voor zo'n radicaal en nikszeggend figuur als Wilders vallen die vooral op de 11 september aanslagen meelift en van alles op een hoop gooit.

Persoonlijk denk ik dat de poltiek en ook de moslim-gemeenschap de boodschap heeft meegekregen. Wilders zal snel voorbij zijn. Maar dat is mijn voorspelling. Die man is vreselijk onbekwaam en incompetent, dan zie je nog liever een Balkenende.(toch?)
Als je mijn hele denken niet aan elkaar kunt rijmen, zou ik me maar snel eens gaan verdiepen in het zionisme, Israël, pro-Palestijns nieuws inplaats van het geregelde pro-Israëlische nieuws dat je in de media hoort en de achtergronden van Geert Wilders. Ik erger mij er ontzettend aan als ik zie hoe Joodse en niet-Joodse mensen die zich tegen Israël verzetten afgeschilderd worden als antisemiet, omdat dit een makkelijke verdedigingstactiek is, je kunt dan namelijk niks meer inbrengen vanwege reputatieschade. Dat je antisemitisch zou zijn in dit geval is trouwens ongegrond, omdat het niet gaat om een uitspraak gebaseerd op Joden-haat, maar een uitspraak gebaseerd op de inname van een bepaald gebied op een onmenselijke wijze dat al bewoond was.
pi_100359015
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Als je mijn hele denken niet aan elkaar kunt rijmen, zou ik me maar snel eens gaan verdiepen in het zionisme, Israël, pro-Palestijns nieuws inplaats van het geregelde pro-Israëlische nieuws dat je in de media hoort en de achtergronden van Geert Wilders. Ik erger mij er ontzettend aan als ik zie hoe Joodse en niet-Joodse mensen die zich tegen Israël verzetten afgeschilderd worden als antisemiet, omdat dit een makkelijke verdedigingstactiek is, je kunt dan namelijk niks meer inbrengen vanwege reputatieschade. Dat je antisemitisch zou zijn in dit geval is trouwens ongegrond, omdat het niet gaat om een uitspraak gebaseerd op Joden-haat, maar een uitspraak gebaseerd op de inname van een bepaald gebied op een onmenselijke wijze dat al bewoond was.
Maar wat je nu schrijft heeft toch helemaal niks meer met het onderwerp van jouw topic te maken? Het onderwerp van jouw stuk is een massale Moslim-genocide hier in Nederland onder de leiding van Wilders, corrigeer me maar als ik het mis heb.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:56:04 #42
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100359094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:54 schreef dadgad het volgende:

[..]

Maar wat je nu schrijft heeft toch helemaal niks meer met het onderwerp van jouw topic te maken? Het onderwerp van jouw stuk is een massale Moslim-genocide hier in Nederland onder de leiding van Wilders, corrigeer me maar als ik het mis heb.
Helemaal niks? Dat Geert Wilders gefinanciëerd wordt door extreem-Joodse organisaties in de Verenigde Staten heeft er niks mee te maken? :? Dat Geert Wilders erg zionistisch is heeft er niks mee te maken? :?
pi_100359167
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Helemaal niks? Dat Geert Wilders gefinanciëerd wordt door extreem-Joodse organisaties in de Verenigde Staten heeft er niks mee te maken? :? Dat Geert Wilders erg zionistisch is heeft er niks mee te maken? :?
Nee, heeft niets met je onderwerp te maken.
Je onderwerp gaat over massale moslim-genocide toch?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:57:35 #44
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_100359172
Here me tiet.. het heeft er alles mee te maken.

Hitler zijn genocide is, itt wat Lavenderr denkt verre van een haat tegen een bevolking alleen.
Het is een gevecht tussen het geloof.

Wilders zijn agenda is naar voren gekomen nadat hij in Israel studeerde.
We zijn nog steeds bezig met dezelfde oorlog, alleen toen was het richting de mengelmoes binnen het Joodse volk.. nu is het naar de zogenaamde 'tegenstanders' ofwel 'ketters' van het joodse volk.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_100359289
Ah, het is dus een verkapt Wilders-haat-topic.
Zeg dat dan .
pi_100359345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee ik zie niet wat dat te maken zou hebben met een massa-moslim-genocide...

Daar wijs ik expliciet naar. Een massa-moslim-genocide hier in Nederland is zo'n ontzettende groteske aanname. Ik zei het al eerder, maar nogmaals, Nederland is vrijwel geweldloos en de 2e wereldoorlog staat ons nog vers in geheugen geprent. We hebben daarnaast altijd een enorm tolerante cultuur onderhouden. Immigranten waren altijd welkom, homo's kunnen trouwen, marijuana is legaal, een fantastisch zorg-stelsel, een mild rechtssysteem etc. Hoe moet ik een massa-genocide hier zien gebeuren? Echt ik vraag het je beleefd.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:02:00 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100359381
@ TT: Die is er toch al geweest, ondermeer in bosnië
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:11:42 #48
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100359719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:01 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nee ik zie niet wat dat te maken zou hebben met een massa-moslim-genocide...

Daar wijs ik expliciet naar. Een massa-moslim-genocide hier in Nederland is zo'n ontzettende groteske aanname. Ik zei het al eerder, maar nogmaals, Nederland is vrijwel geweldloos en de 2e wereldoorlog staat ons nog vers in geheugen geprent. We hebben daarnaast altijd een enorm tolerante cultuur onderhouden. Immigranten waren altijd welkom, homo's kunnen trouwen, marijuana is legaal, een fantastisch zorg-stelsel, een mild rechtssysteem etc. Hoe moet ik een massa-genocide hier zien gebeuren? Echt ik vraag het je beleefd.
Op dezelfde manier als in de jaren '30 en '40, als de rechten steeds meer ingeperkt worden en ook in de grondwet vast komt te liggen dat dit toegestaan is. Gezien Wilders' plannen om haatzaaien in de grondwet te zetten, kan dit gezien worden als een eerste stap. Nu hebben we een democratie, dus is dit er natuurlijk wel moeilijker door te krijgen.
pi_100359966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als in de jaren '30 en '40, als de rechten steeds meer ingeperkt worden en ook in de grondwet vast komt te liggen dat dit toegestaan is. Gezien Wilders' plannen om haatzaaien in de grondwet te zetten, kan dit gezien worden als een eerste stap. Nu hebben we een democratie, dus is dit er natuurlijk wel moeilijker door te krijgen.
Welja, op die manier.

Maar even realistisch. De 2e wereld-oorlog ontstond in Duitsland en Nederland was feitelijk gezien niets meer dan slachtoffer. Ik weet nou nog steeds niet zeker of je suggereert dat deze hypothetische genocide hier in Nederland zal ontwikkelen of dat het van buitenaf opgelegd, dus door middel van invasie, net als tijdens de 2e wereld oorlog zal worden.

Suggereer je nou dat Wilders een Hilter zal worden die een nieuw rijk wil opstichten. Stel dat zo is, ben je dan echt de realiteit uit het oog verloren. Een klein, met een vuistslag te vernietigen land als Nederland zou zoiets toch nooit gedaan kunnen krijgen?

Hoe denk je dat de internationale gemeenschap op zoiets zou reageren?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:26:33 #50
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100360274
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:18 schreef dadgad het volgende:

[..]

Welja, op die manier.

Maar even realistisch. De 2e wereld-oorlog ontstond in Duitsland en Nederland was feitelijk gezien niets meer dan slachtoffer. Ik weet nou nog steeds niet zeker of je suggereert dat deze hypothetische genocide hier in Nederland zal ontwikkelen of dat het van buitenaf opgelegd, dus door middel van invasie, net als tijdens de 2e wereld oorlog zal worden.

Suggereer je nou dat Wilders een Hilter zal worden die een nieuw rijk wil opstichten. Stel dat zo is, ben je dan echt de realiteit uit het oog verloren. Een klein, met een vuistslag te vernietigen land als Nederland zou zoiets toch nooit gedaan kunnen krijgen?

Hoe denk je dat de internationale gemeenschap op zoiets zou reageren?
Nederland was ook klein in de Gouden Eeuw, en toch waren we een wereldmacht. Je stelling dat een klein land geen grote macht kan bereiken is dus onjuist, omdat het verleden heeft aangetoond dat dit wel mogelijk is. Ik wil niet zeggen dat Geert Wilders gelijk staat aan Hitler, maar opvallend is dat zijn partij fascistische kenmerken vertoont. Een eigenschap van fascisme is dat er maar éen partijlid is, daarvan is sprake bij de PVV, omdat Geert Wilders het enige partijlid is. De rest is allemaal aanhang. Ook is er autoritair bestuur binnen de PVV, wat je onder andere kunt lezen in 'Undercover bij de PVV' van Karen Geurtsen en Boudewijn Geels. Dit zijn kenmerken van fascisme, hoewel de NSDAP meerdere partijleden had, is dit dus geen overeenkomst, maar het is wel iets waar we rekening mee moeten hadden, dit autoritaire bestuur.

Natuurlijk zou de internationale gemeenschap zoiets niet goedkeuren, maar dat Hitler Tsjecho-Slowakije innam keurden Engeland en Frankrijk ook niet goed, maar ze zeiden: Doe het maar, als je dan belooft verder niets in te nemen. Hitler zei braaf ja, en deed vervolgens alsnog andere gebieden innemen. Oftewel, als de internationale gemeenschap weer op zo'n dergelijke manier zou reageren, zou het weer uit de hand kunnen lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')