Gefixed, maar geef de volgende keer een inhoudelijke reactie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:28 schreef cherrycoke het volgende:
jezus man, had je niet wat alinea's kunnen gebruiken.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
We hebben toch wel geleerd van ons verleden?
In Tadzjikistan mogen kinderen niet meer naar moskeeën, Geert Wilders roept op tot het bestrijden van de Islam, hij wil het verbod op haatzaaien uit de wet halen. Jij vindt dit een onzin-vergelijking? Oké, het is nu niet aan de hand, maar het lijkt wel alsof het eraan komt. De depressie in de jaren '30 was inderdaad anders, maar nu zien we weer dat er een economische ramp is die overslaat naar andere landen, en weer in de Verenigde Staten is begonnen, het is maar de vraag of we de euro nog kunnen redden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:37 schreef Ronaldsen het volgende:
Allemachtig wat een onzin vergelijking.
De economische crisis van nu is totaal niet te vergelijken met de depressie in de jaren 30 en tevens wordt geen enkele bevolkingsgroep wettelijk gediscrimineerd momenteel.
Ja precies, daarom is het beter om verzoening te zoeken dan dat wij ook nog eens gaan beginnen om de Islam hevig te bestrijden en daarmee de spanningen nog verder te laten oplopen tot er een strijd losbarst tussen de Islamitische wereld en de Westerse wereld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Er wordt uit islamitische hoek net zo goed haat gezaaid, het komt van twee kanten. Het houdt elkaar in evenwicht.
En over discrimineren gesproken, in een land als saudie Arabië kun je op veel plaatsen niet eens komen als Europeaan.
In Srebrenica is al sprake geweest van vervolging van moslims. Het zijn niet altijd moslims nee, maar die zitten er wel tussen. Het feit dat moslims worden teruggestuurd naar een middeleeuws land waar ze opeens een boerka moeten dragen en hun toekomst in duigen wordt gegooid is waar ik me zorgen om maak.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:44 schreef gamezz het volgende:
Het feit dat illegalen het land uit worden gezet heeft niets te maken met geloof. Dat zijn absoluut niet per definitie moslims, en ze worden ook niet het land uitgezet omdat ze moslim zijn.
De vergelijking slaat ook nergens op. Dat er af en toe kritiek op de islam gegeven wordt heeft niets te maken met de racistische denkbeelden van Hitler. Hij vervolgde de joden om hun etniciteit, niet om hun overtuiging.
Kritiek op de islam is heel wat anders. Van vervolging van moslims is ook totaal geen sprake.
Er worden geen moslims teruggestuurd, er worden illegalen of afgewezen asielzoekers teruggestuurd. Ja daar zitten moslims tussen maar dat heeft niets te maken met het terugsturen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In Srebrenica is al sprake geweest van vervolging van moslims. Het zijn niet altijd moslims nee, maar die zitten er wel tussen. Het feit dat moslims worden teruggestuurd naar een middeleeuws land waar ze opeens een boerka moeten dragen en hun toekomst in duigen wordt gegooid is waar ik me zorgen om maak.
Ik heb ook niet gezegd dat ik daar voorstander van ben. Er zijn mensen die beweren de Islam te vertegenwoordigen, maar die dingen doen die daar eigenlijk tegen ingaan. Mijn moeder geeft les aan analfabeten om ze Nederlanders te leren, waar ook een hoop moslims bij zitten. Soms zeggen die dat ze bepaalde dingen moeten doen omdat het in de Koran staat, terwijl ze analfabeet zijn en die niet eens kunnen lezen. Dat is ook het grote probleem, omdat je mensen hebt die zeggen het geloof te representeren, terwijl ze dat niet eens echt doen, maar er gewoon misbruik van maken. Zo gaan aanslagen plegen in het westen ook in tegen de Islamitische regel dat je geen medemoslims mag ombrengen, wat je met grote aanslagen wel hoogst waarschijnlijk doet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:41 schreef fruityloop het volgende:
Laten we wel wezen, de extreme islam "gelovigen" die je nu aan de gang ziet in bijvoorbeeld Afrika, en die doodleuk "nee er is hier geen hongersnood" roepen terwijl hun zelfuitgeroepen aanhang dood van de honger om ze heen neervalt, kennen geen historische precedent uit de tijd en situatie die jij noemt.
Dat kwam voort uit een lokaal conflict, en niet uit een bepaalde ontwikkeling in de media of economische crisis die jij beschrijft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In Srebrenica is al sprake geweest van vervolging van moslims.
Wat wil je dan, dat illegale moslims mogen blijven, en andere illegalen het land uit moeten? Dan discrimineer je pas op geloof. Nogmaals, dat terugsturen heeft niet met wel of niet moslim zijn te maken.quote:Het zijn niet altijd moslims nee, maar die zitten er wel tussen. Het feit dat moslims worden teruggestuurd naar een middeleeuws land waar ze opeens een boerka moeten dragen en hun toekomst in duigen wordt gegooid is waar ik me zorgen om maak.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Er wordt uit islamitische hoek net zo goed haat gezaaid, het komt van twee kanten. Het houdt elkaar in evenwicht.
En over discrimineren gesproken, in een land als saudie Arabië kun je op veel plaatsen niet eens komen als Europeaan.
De genocide op Joden kwam wel voort uit een bepaalde ontwikkeling in de media in de jaren '30 en '40, die ontwikkeling is nu niet gaande, maar de aanloop daar naartoe lijkt wel gaande.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:02 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat kwam voort uit een lokaal conflict, en niet uit een bepaalde ontwikkeling in de media of economische crisis die jij beschrijft.
Nee, maar ik vind het verkeerd om mensen terug te sturen naar landen die helemaal niet veilig zijn, maar waarvan Gerd Leers beweert dat het wel zo is. Dat het niet met wel of niet moslims zijn te maken heeft kan wel kloppen, maar je kunt moeilijk nagaan of de regering niet meer kijkt naar moslims dan naar anderen hierbij, dit lijkt me reëel als ik kijk naar de xenofobische uitingen van Maxime Verhagen en de xenofobie en paranoia van Geert Wilders met daarbij ook nog de xenofobie van Gerd Leers.quote:Wat wil je dan, dat illegale moslims mogen blijven, en andere illegalen het land uit moeten? Dan discrimineer je pas op geloof. Nogmaals, dat terugsturen heeft niet met wel of niet moslim zijn te maken.
Je hebt ook Europeanen die moslim zijn, die kunnen daar wel komen.quote:
Precies, die ontwikkeling is niet gaande. De aanloop ook niet, er is geen aanleiding om daar vanuit te gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
De genocide op Joden kwam wel voort uit een bepaalde ontwikkeling in de media in de jaren '30 en '40, die ontwikkeling is nu niet gaande, maar de aanloop daar naartoe lijkt wel gaande.
Of je Nederland vol kan laten stromen met illegalen en asielzoekers, is een andere discussie. Daar zijn niet voor niets strenge eisen voor. Die onderbuikgevoelens zeggen niets over de realiteit. Een link met vervolging van moslims is dan ook heel ver gezocht.quote:[..]
Nee, maar ik vind het verkeerd om mensen terug te sturen naar landen die helemaal niet veilig zijn, maar waarvan Gerd Leers beweert dat het wel zo is. Dat het niet met wel of niet moslims zijn te maken heeft kan wel kloppen, maar je kunt moeilijk nagaan of de regering niet meer kijkt naar moslims dan naar anderen hierbij, dit lijkt me reëel als ik kijk naar de xenofobische uitingen van Maxime Verhagen en de xenofobie en paranoia van Geert Wilders met de xenofobie van Gerd Leers.
* in jaren 20/30 werder rechten van Joden ingeperkt, Hitler kwam aan de machtquote:Komt er een massale-moslim-genocide?
Nu zien we dezelfde ontwikkeling, Geert Wilders roept dat de Islam een gevaar vormt, illegalen worden het land uitgezet, kinderen van illegalen die niks aan de situatie kunnen doen worden het land uitgezet, de Islam wordt door de media constant gebasht, er worden amper positieve dingen over de Islam getoond. Het gevolg is dat de spanningen tussen het Westen en de Islamitische wereld toenemen, omdat de Islamitische wereld hierdoor denkt: Zie je wel dat er een nieuwe kruistocht gaande is tegen de Islam, ze hakken constant op ons geloof in.
Deze post zegt het allemaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:23 schreef gamezz het volgende:
[..]
Precies, die ontwikkeling is niet gaande. De aanloop ook niet, er is geen aanleiding om daar vanuit te gaan.
Joden werden ook niet vervolgd om hun geloof, maar om hun afkomst.
[..]
Of je Nederland vol kan laten stromen met illegalen en asielzoekers, is een andere discussie. Daar zijn niet voor niets strenge eisen voor. Die onderbuikgevoelens zeggen niets over de realiteit. Een link met vervolging van moslims is dan ook heel ver gezocht.
Vind jij het ook niet gek dat we wel democratie brengen in Irak, Extremisten bestrijden in Afghanistan, Dictators verjagen uit Libië maar we nooit kritiek hebben op de olie-leverende Saudi's?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Lavenderr... denk jij wel eens na als je wat schrijft?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:02 schreef Lavenderr het volgende:
Joden maakten andere burgers het leven niet zuur, waren harde werkers, beroofden geen oude vrouwtjes, gaven geen overlast, alleen daarom gaat de vergelijking al mank.
Joden werden vervolgd puur omdat het Joden waren en Hitler Joden haatte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |