abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:25:14 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100319982
Er valt mij iets ontzettend op. In de jaren '30 van de 20ste eeuw werden de rechten van Joden ingeperkt, ze mochten niet meer in parken etcetera komen. Ze werden steeds meer gediscrimineerd en gehaat, politici gebruikten Joden om stemmen te winnen, Hitlers preken waren razend en beschreven onder andere Joden als parasieten. Dit heeft zijn oorsprong van Friedriech Nietzsche denk ik, omdat ik in zijn boeken, van vóor de tijd van Hitler, ook de vergelijking tussen Joden en parasieten tegenkwam.

Nu zien we dezelfde ontwikkeling, Geert Wilders roept dat de Islam een gevaar vormt, illegalen worden het land uitgezet, kinderen van illegalen die niks aan de situatie kunnen doen worden het land uitgezet, de Islam wordt door de media constant gebasht, er worden amper positieve dingen over de Islam getoond. Het gevolg is dat de spanningen tussen het Westen en de Islamitische wereld toenemen, omdat de Islamitische wereld hierdoor denkt: Zie je wel dat er een nieuwe kruistocht gaande is tegen de Islam, ze hakken constant op ons geloof in.

Wat ik dus zorgwekkend vind, is dat er nu ook weer zo'n economische crisis is, zoals in de jaren '30 ook was, en tegelijkertijd de aanval gericht op een bepaalde bevolkingsgroep. We hebben toch wel geleerd van ons verleden? In de jaren '30 zouden we ook gedacht hebben dat een massale genocide nooit zou (kunnen) gebeuren, maar het is wél gebeurd. Wat mij trouwens ook niet bevalt is dat we bijna nooit informatie krijgen over de schandalige praktijken van extremistische Joden in Israël, waar je terecht Nazi-vergelijkingen kunt trekken. Deze mensen hebben niet geleerd van het verleden en doen Palestijnen precies hetzelfde aan als dat de Joden is aangedaan door de Nazi's, zoals Palestijnse kinderen vermoorden met bommen in speelgoed.

[ Bericht 0% gewijzigd door MetalIsAwesome op 04-08-2011 17:33:03 ]
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:28:49 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_100320103
jezus man, had je niet wat alinea's kunnen gebruiken.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:33:26 #3
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100320268
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:28 schreef cherrycoke het volgende:
jezus man, had je niet wat alinea's kunnen gebruiken.
Gefixed, maar geef de volgende keer een inhoudelijke reactie. ;)
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_100320370
Allemachtig wat een onzin vergelijking.

De economische crisis van nu is totaal niet te vergelijken met de depressie in de jaren 30 en tevens wordt geen enkele bevolkingsgroep wettelijk gediscrimineerd momenteel.
٩๏̯͡๏)۶
pi_100320445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
We hebben toch wel geleerd van ons verleden?
:').
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:40:01 #6
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100320453
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:37 schreef Ronaldsen het volgende:
Allemachtig wat een onzin vergelijking.

De economische crisis van nu is totaal niet te vergelijken met de depressie in de jaren 30 en tevens wordt geen enkele bevolkingsgroep wettelijk gediscrimineerd momenteel.
In Tadzjikistan mogen kinderen niet meer naar moskeeën, Geert Wilders roept op tot het bestrijden van de Islam, hij wil het verbod op haatzaaien uit de wet halen. Jij vindt dit een onzin-vergelijking? Oké, het is nu niet aan de hand, maar het lijkt wel alsof het eraan komt. De depressie in de jaren '30 was inderdaad anders, maar nu zien we weer dat er een economische ramp is die overslaat naar andere landen, en weer in de Verenigde Staten is begonnen, het is maar de vraag of we de euro nog kunnen redden.
pi_100320476
Zodra er iemand een moslims test op de markt brengt moet je je zorgen gaan maken.
pi_100320486
Maar hoe bedoel je? "we hebben toch wel geleerd van het verleden?"
Tuurlijk hebben we dat gedaan, toen ruimde het lekker op, straks is europa ook weer eens wat meer opgeruimd. [/eennetzoserieuzepostalsdittopic]
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_100320491
Laten we wel wezen, de extreme islam "gelovigen" die je nu aan de gang ziet in bijvoorbeeld Afrika, en die doodleuk "nee er is hier geen hongersnood" roepen terwijl hun zelfuitgeroepen aanhang dood van de honger om ze heen neervalt, kennen geen historische precedent uit de tijd en situatie die jij noemt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_100320515
Er wordt uit islamitische hoek net zo goed haat gezaaid, het komt van twee kanten. Het houdt elkaar in evenwicht.

En over discrimineren gesproken, in een land als saudie Arabië kun je op veel plaatsen niet eens komen als Europeaan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_100320577
Het feit dat illegalen het land uit worden gezet heeft niets te maken met geloof. Dat zijn absoluut niet per definitie moslims, en ze worden ook niet het land uitgezet omdat ze moslim zijn.

De vergelijking slaat ook nergens op. Dat er af en toe kritiek op de islam gegeven wordt heeft niets te maken met de racistische denkbeelden van Hitler. Hij vervolgde de joden om hun etniciteit, niet om hun overtuiging.
Kritiek op de islam is heel wat anders. Van vervolging van moslims is ook totaal geen sprake.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:44:57 #12
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100320593
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Er wordt uit islamitische hoek net zo goed haat gezaaid, het komt van twee kanten. Het houdt elkaar in evenwicht.

En over discrimineren gesproken, in een land als saudie Arabië kun je op veel plaatsen niet eens komen als Europeaan.
Ja precies, daarom is het beter om verzoening te zoeken dan dat wij ook nog eens gaan beginnen om de Islam hevig te bestrijden en daarmee de spanningen nog verder te laten oplopen tot er een strijd losbarst tussen de Islamitische wereld en de Westerse wereld.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:46:08 #13
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100320627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:44 schreef gamezz het volgende:
Het feit dat illegalen het land uit worden gezet heeft niets te maken met geloof. Dat zijn absoluut niet per definitie moslims, en ze worden ook niet het land uitgezet omdat ze moslim zijn.

De vergelijking slaat ook nergens op. Dat er af en toe kritiek op de islam gegeven wordt heeft niets te maken met de racistische denkbeelden van Hitler. Hij vervolgde de joden om hun etniciteit, niet om hun overtuiging.
Kritiek op de islam is heel wat anders. Van vervolging van moslims is ook totaal geen sprake.
In Srebrenica is al sprake geweest van vervolging van moslims. Het zijn niet altijd moslims nee, maar die zitten er wel tussen. Het feit dat moslims worden teruggestuurd naar een middeleeuws land waar ze opeens een boerka moeten dragen en hun toekomst in duigen wordt gegooid is waar ik me zorgen om maak.
pi_100320736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

In Srebrenica is al sprake geweest van vervolging van moslims. Het zijn niet altijd moslims nee, maar die zitten er wel tussen. Het feit dat moslims worden teruggestuurd naar een middeleeuws land waar ze opeens een boerka moeten dragen en hun toekomst in duigen wordt gegooid is waar ik me zorgen om maak.
Er worden geen moslims teruggestuurd, er worden illegalen of afgewezen asielzoekers teruggestuurd. Ja daar zitten moslims tussen maar dat heeft niets te maken met het terugsturen.

Dat er een gekke geert is die dat liever anders ziet is misschien licht verontrustend maar tot nu toe lijkt het meerendeel van de nederlands de absurditeit van 'moslim wetten' in te zien.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:50:04 #15
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100320739
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:41 schreef fruityloop het volgende:
Laten we wel wezen, de extreme islam "gelovigen" die je nu aan de gang ziet in bijvoorbeeld Afrika, en die doodleuk "nee er is hier geen hongersnood" roepen terwijl hun zelfuitgeroepen aanhang dood van de honger om ze heen neervalt, kennen geen historische precedent uit de tijd en situatie die jij noemt.
Ik heb ook niet gezegd dat ik daar voorstander van ben. Er zijn mensen die beweren de Islam te vertegenwoordigen, maar die dingen doen die daar eigenlijk tegen ingaan. Mijn moeder geeft les aan analfabeten om ze Nederlanders te leren, waar ook een hoop moslims bij zitten. Soms zeggen die dat ze bepaalde dingen moeten doen omdat het in de Koran staat, terwijl ze analfabeet zijn en die niet eens kunnen lezen. Dat is ook het grote probleem, omdat je mensen hebt die zeggen het geloof te representeren, terwijl ze dat niet eens echt doen, maar er gewoon misbruik van maken. Zo gaan aanslagen plegen in het westen ook in tegen de Islamitische regel dat je geen medemoslims mag ombrengen, wat je met grote aanslagen wel hoogst waarschijnlijk doet.
pi_100321062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

In Srebrenica is al sprake geweest van vervolging van moslims.
Dat kwam voort uit een lokaal conflict, en niet uit een bepaalde ontwikkeling in de media of economische crisis die jij beschrijft.
quote:
Het zijn niet altijd moslims nee, maar die zitten er wel tussen. Het feit dat moslims worden teruggestuurd naar een middeleeuws land waar ze opeens een boerka moeten dragen en hun toekomst in duigen wordt gegooid is waar ik me zorgen om maak.
Wat wil je dan, dat illegale moslims mogen blijven, en andere illegalen het land uit moeten? Dan discrimineer je pas op geloof. Nogmaals, dat terugsturen heeft niet met wel of niet moslim zijn te maken.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:05:56 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100321138
quote:

donderdag 4 augustus 2011 @ 18:09:11 #18
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100321214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:02 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat kwam voort uit een lokaal conflict, en niet uit een bepaalde ontwikkeling in de media of economische crisis die jij beschrijft.
De genocide op Joden kwam wel voort uit een bepaalde ontwikkeling in de media in de jaren '30 en '40, die ontwikkeling is nu niet gaande, maar de aanloop daar naartoe lijkt wel gaande.

quote:
Wat wil je dan, dat illegale moslims mogen blijven, en andere illegalen het land uit moeten? Dan discrimineer je pas op geloof. Nogmaals, dat terugsturen heeft niet met wel of niet moslim zijn te maken.
Nee, maar ik vind het verkeerd om mensen terug te sturen naar landen die helemaal niet veilig zijn, maar waarvan Gerd Leers beweert dat het wel zo is. Dat het niet met wel of niet moslims zijn te maken heeft kan wel kloppen, maar je kunt moeilijk nagaan of de regering niet meer kijkt naar moslims dan naar anderen hierbij, dit lijkt me reëel als ik kijk naar de xenofobische uitingen van Maxime Verhagen en de xenofobie en paranoia van Geert Wilders met daarbij ook nog de xenofobie van Gerd Leers.

[ Bericht 0% gewijzigd door MetalIsAwesome op 04-08-2011 18:16:52 ]
pi_100321276
ik had net een mooi lang stuk geschreven en drukte daarna per ongeluk op espape, alles weg. Ik ga even wat kapot gooien probeer het dan weer.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:17:26 #20
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_100321424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je hebt ook Europeanen die moslim zijn, die kunnen daar wel komen.
pi_100321592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De genocide op Joden kwam wel voort uit een bepaalde ontwikkeling in de media in de jaren '30 en '40, die ontwikkeling is nu niet gaande, maar de aanloop daar naartoe lijkt wel gaande.
Precies, die ontwikkeling is niet gaande. De aanloop ook niet, er is geen aanleiding om daar vanuit te gaan.
Joden werden ook niet vervolgd om hun geloof, maar om hun afkomst.
quote:
[..]

Nee, maar ik vind het verkeerd om mensen terug te sturen naar landen die helemaal niet veilig zijn, maar waarvan Gerd Leers beweert dat het wel zo is. Dat het niet met wel of niet moslims zijn te maken heeft kan wel kloppen, maar je kunt moeilijk nagaan of de regering niet meer kijkt naar moslims dan naar anderen hierbij, dit lijkt me reëel als ik kijk naar de xenofobische uitingen van Maxime Verhagen en de xenofobie en paranoia van Geert Wilders met de xenofobie van Gerd Leers.
Of je Nederland vol kan laten stromen met illegalen en asielzoekers, is een andere discussie. Daar zijn niet voor niets strenge eisen voor. Die onderbuikgevoelens zeggen niets over de realiteit. Een link met vervolging van moslims is dan ook heel ver gezocht.
pi_100322168
quote:
Komt er een massale-moslim-genocide?

Nu zien we dezelfde ontwikkeling, Geert Wilders roept dat de Islam een gevaar vormt, illegalen worden het land uitgezet, kinderen van illegalen die niks aan de situatie kunnen doen worden het land uitgezet, de Islam wordt door de media constant gebasht, er worden amper positieve dingen over de Islam getoond. Het gevolg is dat de spanningen tussen het Westen en de Islamitische wereld toenemen, omdat de Islamitische wereld hierdoor denkt: Zie je wel dat er een nieuwe kruistocht gaande is tegen de Islam, ze hakken constant op ons geloof in.
* in jaren 20/30 werder rechten van Joden ingeperkt, Hitler kwam aan de macht
* Dezelfde ontwikkeling gaande met Wilders, Islam is gevaar
* Moslims worden door de media gebashed en in negatief daglicht gezet
* Creert meer spanning tussen westen en islamatische wereld, kruistocht tegen islam
* Economische crisis als jaren 30
* Het geweld tegen Palestijnen door Joden vergelijken aan nazi-praktijken

Allereerst wil ik je erop wijzen dat de economische crisis momenteel niks weg heeft van die in de jaren 20 en 30.

Je creeert een bepaald scenario waarmee ik het verre-van mee eens kan zijn. Alhoewel het waar is dat Wilders een radicaal populist is blijft het volgens mij enkel daarbij. Hitler wou de wereld veroveren. Misschien dat Wilders soort-gelijke fantasieen heeft, maar laten we eerlijk zijn, dat is enkel speculatie toch?

Je geeft aan dat de Islam in de media gebashed wordt. Werkelijk waar, ik begrijp niet waar je dit zo vandaan haalt. Je kunt juist stellen dat exact het tegenovergestelde plaatsvind. Het aantal tv-programma's en soap-shows waarin geintegreerde Moslim gezinnen meespelen is enorm toegenomen. Verder heb je bijvoorbeeld Ali-B en Yes-R die enorm veel zend tijd krijgen. Dat zijn maar kleine voorbeelden, maar het zijn geen toevaligheden. Dit wordt opzettelijk gesteund, een vorm van positive-brainwashing noem ik het. Een methode om de multi-culturele status in stand te houden.

Daarnaast ondervind Wilders een enorme tegenstand in dit land. Zowel binnenin de poltiek als daarbuiten. Rechts of links, ze moeten niks van hem hebben. Ik denk dat Nederland veels te ontwikkeld is om zich te laten misleiden door een figuur als Wilders. De 2e wereld oorlog staat ons nog vers in het geheugen geprent en het is wat naief om te denken dat we zoiets weer zullen toelaten.

Ik hou het maar even hierbij. Een moslim genocide? Welnee, ik zie geen enkele reden om dat te vrezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 04-08-2011 23:39:12 ]
pi_100334018
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:23 schreef gamezz het volgende:

[..]

Precies, die ontwikkeling is niet gaande. De aanloop ook niet, er is geen aanleiding om daar vanuit te gaan.
Joden werden ook niet vervolgd om hun geloof, maar om hun afkomst.

[..]

Of je Nederland vol kan laten stromen met illegalen en asielzoekers, is een andere discussie. Daar zijn niet voor niets strenge eisen voor. Die onderbuikgevoelens zeggen niets over de realiteit. Een link met vervolging van moslims is dan ook heel ver gezocht.
Deze post zegt het allemaal.
Een vergelijking met de Joden in de tweede wereldoorlog is fout, het 1 heeft niets met het andere te maken.
Joden maakten andere burgers het leven niet zuur, waren harde werkers, beroofden geen oude vrouwtjes, gaven geen overlast, alleen daarom gaat de vergelijking al mank.
Joden werden vervolgd puur omdat het Joden waren en Hitler Joden haatte.

Het was een groot drama, een holocaust die zijn weerga niet kende en dat allemaal omdat het Joden waren, meer niet.
pi_100337493
quote:

Vind jij het ook niet gek dat we wel democratie brengen in Irak, Extremisten bestrijden in Afghanistan, Dictators verjagen uit Libië maar we nooit kritiek hebben op de olie-leverende Saudi's?
pi_100337702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:02 schreef Lavenderr het volgende:

Joden maakten andere burgers het leven niet zuur, waren harde werkers, beroofden geen oude vrouwtjes, gaven geen overlast, alleen daarom gaat de vergelijking al mank.
Joden werden vervolgd puur omdat het Joden waren en Hitler Joden haatte.
Lavenderr... denk jij wel eens na als je wat schrijft?

Geloof je nou echt dat Hitler enkel en alleen gek was? Dat hij 'out of the blue' een hekel aan Joden had terwijl ze zelf de braafste burgers ooit waren?

Nooit afgevraagd waarom de bevolking hem dan steunde als iedereen zo'n fan was van de Joden?

Komaan... een beetje realisme hier in BNW kan geen kwaad hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')