En je punt is?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:45 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je nam anders wel de tijd om het zelf beter te doen. Had ook niemand om gevraagd.
Prima, maar dan was het gewoon ongefundeerde kritiek/sneer richting Pulzzar. Vrij kansloos in mijn ogen. Maar genoeg erover, nieuw topic, nieuwe kansen. Je hebt 'm alleen niet in de reeks gezet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:55 schreef very het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
En je punt is?
Ik vind het aanzienlijk leuker om zelf wat te gaan shoppen dan om andermans werk te analyseren en recenseren.
Zie mijn website:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:03 schreef Antaris het volgende:
Mag ik wat werk van jou zien? Wat je ooit gemaakt hebt?
Ik ben erg benieuwd.
Ik snap best dat mijn opmerking misschien als een sneer over kan komen, vandaar die smiley erachter.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Prima, maar dan was het gewoon ongefundeerde kritiek/sneer richting Pulzzar. Vrij kansloos in mijn ogen. Maar genoeg erover, nieuw topic, nieuwe kansen. Je hebt 'm alleen niet in de reeks gezet.
Ik gebruik clone stamp tool.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Pulzzar het volgende:
Ik kan best tegen kritiek, maar niet als niemand daar iets wijzer van wordt. Wat jij doet is gewoon baggeren. Zoiets verwacht ik in ONZ, maar in de wat meer serieuze subfora is dat vrij kansloos ja.
Wat ik meer onder de knie wil krijgen, is hoe je iemand op de foto zo aantrekkelijk mogelijk kan maken zonder dat je ziet dat het gephotoshopped is. Rimpels, moedervlekken en poriën wegbrushen is niet zo moeilijk. Maar het ziet er al snel onnatuurlijk uit. Of niet, maar dan ziet die persoon eruit alsof hij/zij naar de plastisch chirurg is geweest.
[ afbeelding ]
Deze foto van Madonna bijvoorbeeld. Ze is 50, maar ziet eruit als 30. Bedoel ik niet als compliment, want die foto is zo bewerkt dat ze vrijwel onherkenbaar is. Iemand van 50 moet eruitzien als iemand van 50. De rimpels, lijntjes en poriën moet je kunnen zien, maar dan op zo'n manier dat ze iemand niet lelijk maken.
Terugkomend op de foto van Björk. Ik begon eerst met PAINT.net en paste het effect soften portrait toe. Daar is het misgegaan, want zodoende werd haar haar zo dof en werd haar teint te gelig.
Excuses dan voor mijn lichtelijk botte opmerking (met smiley weliswaar), maar ik bedoelde het oprecht niet om te baggeren. Ik las je reactie en ging er van uit dat je in de veronderstelling was dat die filter het enige was dat er aan jouw foto mankeerde. En omdat ik in mijn post daarvoor al d.m.v. een voorbeeld liet zien hoe het eventueel beter zou kunnen, heb ik verdere argumentatie achterwege gelaten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:42 schreef Pulzzar het volgende:
Ik kan best tegen kritiek, maar niet als niemand daar iets wijzer van wordt. Wat jij doet is gewoon baggeren. Zoiets verwacht ik in ONZ, maar in de wat meer serieuze subfora is dat vrij kansloos ja.
Alles op mijn site is, op een waar nodig aangegeven uitzondering na, door mij zelf gefotografeerd, geshopped en/of gemodelleerd.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef Antaris het volgende:
Gebruik jij foto's van internet? Of Koop jij foto's?
Soms als ik foto's bewerk heb een achtergrond nodig. Maar met resolutie van internet is zwaar waardeloos.
Je kan met google aangeven wat voor resolutie foto's je wilt vinden. Maar vooral voor commerciële projecten zou ik er mee oppassen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef Antaris het volgende:
Gebruik jij foto's van internet? Of Koop jij foto's?
Soms als ik foto's bewerk heb een achtergrond nodig. Maar met resolutie van internet is zwaar waardeloos.
Maar zijn dat 72 dpi bestanden?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:31 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Je kan met google aangeven wat voor resolutie foto's je wilt vinden. Maar vooral voor commerciële projecten zou ik er mee oppassen.
Op deze site kan je veel goede gratis stockfoto's vinden:
http://www.sxc.hu/
Voor design-dingen kan je bijvoorbeeld bij http://www.designmoo.com terecht, maar daar staan ook veel foto's van texturen op, die ook voor fotobewerking goed te gebruiken zijn.
Ik heb er zelf ook een pakket van zo'n 40 foto's opstaan (als transparante pngs, bedoeld voor design, maar gooi er een kleurtje onder en je hebt een muur o.i.d.)
http://designmoo.com/4328/some-free-textures/
Ze hebben allemaal hun eigen formaat qua pixels, wat het dpi is doet er niet echt toe. Als je ze met 72dpi toepast zijn ze een stuk groter dan als je ze met 300dpi toepast.quote:
http://www.thetazzone.com/photoshop-tutorial-etched-glass-effect/quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:48 schreef MrNiles het volgende:
ik heb al gezocht op internet maar ik weet niet precies waar ik op moet zoeken
maar wat ik zou willen is:
Is het mogelijk om op bijv een bierglas tekst te zetten wat lijkt alsof het in het glas zelf zit..
lastige omschrijving maar een plaatje erbij doet wonderen
zoiets dus, is dat te maken op een "kaal" glas
[ afbeelding ]
Dit is nogal een klein voorbeeld..ik zou het graag wat groter gebruiken..maargoed..de vraag is duidelijk denk ik
Zoeken op 'emboss' + 'glass'.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:58 schreef MrNiles het volgende:
dat dus precies..
hoe heb je opgezocht? of kon je het effect al?
Daarvoor gebruik ik dus nikon captures D-lighting en kom ik in 2 tellen tot dit resultaat. Kan natuurlijk naar wens aangepast als je nu de donkere partij te licht of nog te donker vind of de lucht toch lichter of donkerder.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:17 schreef Gimmick het volgende:
Hoi hoi,
Ik heb tijdens mijn reis onderstaande foto gemaakt. Best mooi, maar een enorm verschil tussen de lichte partijen (lucht) en de rest. Om dat te verbeteren heb ik aan de level-schuifjes getrokken. Dat verhelpt het verschil in contrast niet. Om dat te verbeteren heb ik de lucht geselecteerd met het toverstafje en eerst van de lucht de levels aangepast (donkerder gemaakt). Daarna de selectie omgekeerd en de rest van de foto lichter gemaakt. Zie onderste foto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn vragen: 1. Zie je dat er aan de levels getrokken is? Zie je bijvoorbeeld een grens? 2. Is mijn oplossing de oplossing om zoiets achteraf te corrigeren of is er een betere manier?
Het is een programma vergelijkbaar met lightroom (als is lightroom nog uitgebreider) maar werkt voor mij fijner voor RAW omzettingen omdat ik een nikon camera heb. De D-lighting functie is vergelijkbaar met de highlights/shadows functie van lightroom, maar (voor mijn gevoel) veel fijner in gebruik.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:32 schreef Gimmick het volgende:
Dank voor de reacties. @Kanovinnie: de selectie omkeren gaat met een klik, dat heet letterlijk (in Gimp) invert.
Deze foto is op basis van JPG. Ik heb de foto ook in RAW (een van mijn weinige foto's die ik in beide formaten heb), maar ben redelijk onervaren met RAW. De belichting werd zeker beter, maar de ruis werd onacceptabel hoog. De foto is op 200 ISO geschoten, wat redelijk hoog is voor een compact (Panasonic LX3).
Pea4fun: Flinke verbetering en de turkoois fout was er al bij mijn ingeslopen. Heb alleen dat programma niet, maar zit daarin zo'n groot verschil?
De reflectie in 't water is nu nog wel een stuk donkerderquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:06 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Daarvoor gebruik ik dus nikon captures D-lighting en kom ik in 2 tellen tot dit resultaat. Kan natuurlijk naar wens aangepast als je nu de donkere partij te licht of nog te donker vind of de lucht toch lichter of donkerder.
[ afbeelding ]
hm...ik zie nu dat ik wat slordig ben geweest met de lucht minder turkoois maken...nou ja, het gaat om het idee
Via PhotoShop of IrfanView. Die laatste is handig voor batch-acties.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:23 schreef kanovinnie het volgende:
Vraagje, ik moet een aantal foto's van groot formaat naar 1024 en een ander formaat krijgen.
via bridge loopt dit niet helemaal lekker. Dan moet ik een breedte EN hoogte maat intoetsen waardoor sommige foto's 1020 worden en andere 1024.
Suggesties?
Via PS lukt wel ja, maar dat zou dan 38 acties zijn. Daar heb ik niet zo'n zin in. Ik ga eens even dat irfanview bekijken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:27 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Via PhotoShop of IrfanView. Die laatste is handig voor batch-acties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |