zink!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn ventje heeft zoveel poepluiers momenteel dat het hele gebied vuurrood is. Hij houdt zich groot en balt eerst alleen zijn vuistjes en spant zich aan maar als er veel poetswerk is moet hij toch huilen. Zo zielig![]()
Ik ga het maar met een washandje wassen en die spray halen.
oke...bij ons komt er dan geen 20cc bij hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef danic het volgende:
Oh Cleany, dan is onze manier van fles geven toch niet hetzelfde hoor. Wij geven 120 cc water + 4 schepjes wat dan samen 140 wordt. Dus geen 140 cc water, want dan geef je flessen van 160 cc en dat x6, kom je uit op 960 cc per dag. Is nogal veel te veel voor die kleintjes!
Wij gebruiken Enfamil voeding, maar 5 keer 150 kunnen we misschien ook proberen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:01 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, welke voeding gebruik je dan? Want zowel nutrilon als friso werken met 1 schepje op 30ml water. Doe je 4 schepjes op 120, dan wordt de flesinhoud ongeveer 135 ml, dus het klopt wat Danic zegt. Sowieso wordt afgeraden om te werken met halve schepjes, dan kan je beter extra aanmaken (in jullie geval met 150 ml water en 5 schepjes) en niet helemaal laten opdrinken. Dan blijft de verhouding goed.
Logopediste dus ivm de reflux. Fijn dat ie wel netjes drinkt. Ik heb geen ervaring met de difraxflessen, maar hoor van verschillende mensen dat die prima zijn.
Tankgirl, jammer dat het rochelen nog zo erg is. Die ene keer dat wij ab ervoor gekregen hebben ging het echt heel snel beter, ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, wie weet helpt wat je doet wel degelijk, hoor! Maar als dat niet zo is dan zijn er inderdaad wel wat dingen die je kunt doen om het minder pijnlijk te laten zijn. Een ervan is stoppen om doekjes te gebruiken en er bijvoorbeeld een washandje bij pakken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het gaat mij inderdaad niet om het verhelpen maar vooral dat ik hem zo min mogelijk pijn doe.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:54 schreef Troeta het volgende:
Anne!!!!!![]()
en even showen...Mooie foto's! Wat een schatje is het toch. En hij wordt rossig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, had je al trots lopen verkondigen dat hij kan staan?
En hoera voor Anne!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Kun je je beter inleven in de pijn van anderenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:03 schreef MamaPurk het volgende:
En tussen 6 en 7 is heul vroeg als je gewentbent rond 9 op te staan met de kids![]()
Ja ik krijg steeds meer respect voor ouders met gebroken nachten en vroege kinderenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je je beter inleven in de pijn van anderen
dat deed ik dus ook altidj met Jaël, maar bij Sarah is wakker wakker en dan moet er gespeeld worden!! En aangezien we neit willen dat J wakker word door Sarah gaat ze dus naar beneden met mij en aangezien mijn man om kwart voor 7 weg moet begint mijn dag dus op die tijdquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik vind vroeg op staan vreselijkAls J. om half acht de deur uit gaat dan hoop ik altijd dat ze nog een uurtje slaapt en draai ik me nog een keer om in bed
Lang leve het flexibele werken
Helemaal eens met dat liever doorslapen dan uitslapen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:46 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons wordt het met een voeding rond tien uur meestal tussen 6 en 7 's ochtends. Dat zonder nachtvoeding, dus ik ben er heel tevreden over. Liever doorslapen dan uitslapen.
Jemig Juud, da's een onvervalst regelnachtje! Voor wat het waard is: die komen hier inmiddels niet meer voor. *Afkloppen*quote:
Mja, lastig is het. Het is op zich wel vrij vroeg om op één slaapje over te stappen. En goed slapen overdag is ook noodzakelijk om 's nachts goed te kunnen slapen. Doe je hem overdag naar bed als je slaapsignalen bij hem ziet? Het zou zomaar kunnen dat het tegenovergestelde goed is voor hem, namelijk om hem zelfs een extra slaapje te laten doen. Maar dat hangt helemaal af van de signalen die je overdag van hem oppikt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:00 schreef Troeta het volgende:
Hij wil niet alleen zijn en spelen. Dat zitten en staan van hem vind ik heel knap, maar hij blijft het maar doen, met slaapzak en al. En dan stoot ie zn hoofd weer, of z'n slaapzak zit strak om hem heen gewikkeld.
We hebben vannacht geprobeerd om hem dan maar in een campingbed naast ons te doen, maar dat werkte ook voor geen meter, dus maar weer in bed genomen.
Het ging een klein weekje goed, maar nu weer 3 nachten achter elkaar dit. Ik weet ook echt niet hoe het komt. Ik zit er aan te denken om maar naar 1 slaapje overdag te gaan, maar dat betekent dus dat ik hem de hele tijd wakker moet houden en of dat nou zo goed is?
Gezellig is het iig niet.
Ik vind het echt een 'ik ben klaar om door te slapen'-teken. Ze wordt klaarblijkelijk niet wakker met schreeuwende honger. Nu moet ze het alleen daadwerkelijk gaan doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Dottir wordt net zo wakker als Lena, alleen haal ik haar er sneller uit omdat ik dat meestal wel gezellig vind.
idem dito, ook om tien uur voor het laatst gevoed en om 7:30 wakker. Vervelend Juud...zal je wel kapot zijn!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:46 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons wordt het met een voeding rond tien uur meestal tussen 6 en 7 's ochtends. Dat zonder nachtvoeding, dus ik ben er heel tevreden over. Liever doorslapen dan uitslapen.
Hoop dat de huisarts iets onschuldigs vindt dat zo op te lossen is claudia.
Ohja, dat vergeet ik elke keer! Eenkennigheid kan dit soort (slecht) slaapgedrag ook in de hand werken. Wat gebeurt er toch eigenlijk veel met die kleintjes, hè?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:23 schreef Troeta het volgende:
Oh, hij is ook ontzettend eenkennig he, hij wil bij niemand meer zitten zowat.
Lientje schreeuwt als de mobile is afgelopen, net zo lang totdat we hem weer aanzetten en geen huilen maar echt roepen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:42 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik werd vannacht rond 3 uur ook nog wakker van Bartje, maar een speen erin, en hij sliep weer 2 uur door. We gebruiken nu de puckababy, en dat lijkt wel te helpen met slapen.
Hij is nu sinds 9 uur al wakker. Steeds maar kreunen, persen en scheetjes laten. Ben blij dat we vanmiddag naar de huisarts gaan.. Ik heb hem nu maar even weer in de box gelegd, kan hij naar de muziekmobile kijken, dat vind hij echt fantastisch!
Wij hebben daarom van de week maar eens de babyfoon uitgezet. Als ze onze aandacht wil, kunnen we dat ook zonder babyfoon niet missen, maar zo horen we niet meer haar kleine slaapgeluidjes, gemurmel om de speen e.d. Scheelt hier enorm, opeens slapen we allebei (of misschien wel alledrie) stukken beter.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck maakt vaak ergens 's nachts nog wel geluid. Beetje morren en dan moet er nog een speen in. Op zich niet erg, twee seconden werk maar ik word er wel door uit een diepe slaap gewekt. Meer dan een uurtje of vijf slaap achter elkaar heb ik al maanden niet gehad maar dat hoort er bij.
Ben nog niet bijgelezen, maar straks vergeet ik weer te reagerenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef ferrari_rood het volgende:
anne![]()
mex wat een schatje
puck![]()
danic hoeveel weegt eva nu? wij geven 5x 150/5 maar die drinkt ze niet altijd op
Ze is vandaag ook niet helemaal lekker 3 poepluiers waarvan een hele erge en een temp van 37,4 nu wil ze ook alleen maar bij mij liggen met een vinger in haar mond en ze had ook nog heel veel gespuugd het kan beter dus
En de nutritron was hier gewoon uitverkocht morgen nog maar eens kijken
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:49 schreef danic het volgende:
Bedoel je met dat laatste dat ik dus maar beter niet naar jouw advies kan luisteren![]()
Puck ligt in de co-sleeper dus die vlieger gaat helaas niet opquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben daarom van de week maar eens de babyfoon uitgezet. Als ze onze aandacht wil, kunnen we dat ook zonder babyfoon niet missen, maar zo horen we niet meer haar kleine slaapgeluidjes, gemurmel om de speen e.d. Scheelt hier enorm, opeens slapen we allebei (of misschien wel alledrie) stukken beter.
Ik wilde ook naar spijkenisse, was het erg afgeprijsd of kon je dat niet zien?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:40 schreef danic het volgende:
Oh, en ik dacht vanmorgen 'even' op koopjesjacht te gaan....![]()
Bij ons in Spijkenisse zat tot vandaag BBBoulevard, een babyspeciaalzaak die dus is overgenomen door Babydump (wel een kleinevoor de komst van babydump!). Maar ivm de overname was alles dus super afgeprijsd. Het begon om 10.00. Ik was er om 10.15 met Eva en toen konden we al over de koppen lopen.
Ze hebben maar 2 kassa's en ik had wel wat kleine dingetjes, maar die heb ik maar teruggelegd. Ik denk dat er serieus minimaal 20 mensen voor me in de rij stonden. Echt belachelijk!
Maar......wel goed nieuws voor de mensen bij mij in de buurt: er zit dus per maandag een Babydump!
In de stad bij de H&M nog wel geslaagd! Alles was voor de helft van de helft!! Heb een pakje gekocht voor mijn neefje en een jurkje voor Eva.
Even een kledingadviesvraag: het is een zandkleurig jurkje met groene appeltjes (¤1,25 daar laat je het toch niet voor hangen!), maar wat voor kleur zou ze eronder kunnen dragen als in maillot/legging?
Groen wordt wel heel groen.
ah jakkes, zo vroeg al onder narcose, ik hoop dat je dit nog ff kunt rekkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:03 schreef Poppedein het volgende:
Mijn lieve kleine beeheeheebie moet onder algehele narcose om besneden te worden. Zijn voorhuidje is zo nauw dat zn piemeltje af en toe gewoon een klein beetje een ballonnetje wordt als ie plassen moet, wat een grote kans op blaasontstekingen geeft. Ik wil alleen even met de huisarts overleggen, want het algemene advies is om een besnijdenis onder narcose pas na 1 jaar te doen, dus nu met 12 weken is hij nog wel heel erg jong voor zo'n relatief onbelangrijke narcose (als in, een narcose voor een hartoperatie voel anders bij wijze van spreken). Ik neem aan dat de HA dat t liefst ook nog even zou willen rekken. Ik ben benieuwd hoelang hij vindt dat we het aan kunnen zien, en of het feit dat hij vooralsnog nog nooit een blaasontsteking heeft gehad ook meespeelt in dat besluit.
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met besnijdenis bij hun (oudere) kindjes?
Verder was ons CB bezoekje prima, 6470 gram, 63,4 cm en een hoofdje wat iets minimaal, maar wel oké gegroeid was. De 2e ronde prikjes zit er weer in, viel gelukkig mee dit keer!
Waarom denk je dat Dottir daar niet meer ligt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Puck ligt in de co-sleeper dus die vlieger gaat helaas niet op
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:03 schreef Poppedein het volgende:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met besnijdenis bij hun (oudere) kindjes?
Verder was ons CB bezoekje prima, 6470 gram, 63,4 cm en een hoofdje wat iets minimaal, maar wel oké gegroeid was. De 2e ronde prikjes zit er weer in, viel gelukkig mee dit keer!
Zie je, dat zei ik!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Danic, Eline heeft dat jurkje ook (en ook alvast een maat groter) en ik combineer het met een rode romper en legging
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zie je, dat zei ik!
Ik kán heus wel een baby kleden
Die optie hebben wij helaas niet dus ik moet het er maar gewoon mee doenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Dottir daar niet meer ligt?
[/uit lurkstand komt]quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:09 schreef mignonne het volgende:
mooi dat t meeviel met de prikken poppedeinske
Ach gos zn pielie![]()
Davinia's zoon is besneden die zou je kunnen pm'en. En ik weet het niet zeker maar misschien de jongens van Kersjes ook?
Van B.'s neefje is de plasbuis onder narcose weerlegt ofzoiets. Die had de uitgang ergens anders zitten dan waar ie hoort (nee het kwam niet uit zn voorhoofd, het zat een cm scheef ofzo) en dat doen ze blijkbaar ook pas rond 1 jaar opereren. Hij is er vorig jaar voor onder t mes geweest. Als je vragen hebt over de narcose of herstel of weet ik veel kan ik wel eea aan nichtlief vragenT is wel wat anders dan een besnijdenis natuurlijk maar goed. Same area enzo
LOL, dat zou te erg zijn hahahahaquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:03 schreef danic het volgende:
Ach Jelte, das wel erg sneu. Lijkt me ook wel wat eng, narcose bij zo'n klein manneke.
Maar wat is het al een bink zeg! Jeutje!
Hehe Vanyel, nou dan ga ik toch maar naar je luisteren denk ik![]()
Ik blijf Ean toch bijzonder vinden F_R. Ze doet het hartstikke goed, maar ondanks dat ze even oud is als Eva, is de groei toch echt niet te vergelijken. Ze is nu even groot/zwaar als Eva met 4 weken.
Tankgirl, vooral het 'grote spul' was veel afgeprijsd. Kamertjes, boxen, logeerbedjes enzo. Kleertjes waren voor de helft van de prijs, maar als een t-shirtje oorspronkelijk ¤18,- is, vind ik ¤9,- nog steeds geen koopje.
Er hingen trouwens zelfs kleertjes maat 38Ik wist niet eens dat dat bestond! Maat 44 kende ik, maar kleiner niet (eigenlijk wel logisch dat het er is, maar je ziet het zelden).
Dus als zwangere was het nuttig, als moeder eigenlijk niet meer
Maar ben nu wel nieuwsgierig naar waar je woont. Je bevalt 4 dagen na mij, je herkende je zelfs in mijn zwangerschapsperikelen en zelfs de meisjes lijken op foto's op elkaar. Ga je me toch niet vertellen dat je hier vlak bij woont.....
Oh, wat lief!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:52 schreef mignonne het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd waar Tankgirl vandaan komtik kom uit t industrie-durp
![]()
en ik zat bij Danic's nichtje in de klasvroegah.
Oh Tombolafan geen punt joh! Stuur anders een pm met je (of haar) vragen en dan stuur ik haar wel even een berichtje![]()
de operatie is bij hun zoon erg meegevallen trouwens hoor! Het uitslapen na de narcose was vervelend, maar voor zover ik het helaas begrijp is dat bij alle kindjes zo na een narcose, maar hij was dezelfde middag alweer aan het rondrennen en spelen en hij had diezelfde dag alweer geplast enzo
Is dat zo?? Dat weet ik volgens mij helemaal niet. Weet je zeker dat je mij niet verward met iemand anders? Ik kom namelijk oorspronkelijk uit Zeeland en mijn 2 nichtjes ook..... De andere zijn minimaal 10 jaar ouder en wonen in Brabant, dus die zijn et sowieso niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:52 schreef mignonne het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd waar Tankgirl vandaan komtik kom uit t industrie-durp
![]()
en ik zat bij Danic's nichtje in de klasvroegah.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En graag niet het antwoord hier neerzetten, dank u
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Vandaag en morgen een vroege dienst.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:02 schreef MamaPurk het volgende:
KJ ook aan het werk?! Ik ben dus neit de enige die vandaag moet, dat doet goed. Wat goed dat Sofie het tijgeren zo heeft ontdekt!
En Vanyel wat heerlijk dat Dottir zo goed slaapt!
Hier een braknacht gehad maar dat kwam niet door Sarah die heeft heerlijk goed doorgeslapen! Wij hebben ook nog een peuter
is een koperspiraaltje niks voor je?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:09 schreef danic het volgende:
Even nog een vraag n.a.v. een eerdere post van mij waarin ik vertelde zoveel last van mijn hormonen te hebben. Het wordt echt niet beter en voordat ik met iedereen ruzie heb.....
Ik begreep dat er meer mensen waren die last van hun hormonen hadden na de bevalling, wat hebben jullie daarmee gedaan? Om het beter te maken zeg maar.
Ik zit er serieus over te denken om weer te stoppen met de pil, dat scheelt dan al een beetje denk ik, maar ja, anticonceptie is toch ook wel fijn
Op dit moment kruip ik het liefst onder een steen om er pas weer onder vandaan te komen als mijn hormonen minder van slag zijn.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:09 schreef danic het volgende:
Even nog een vraag n.a.v. een eerdere post van mij waarin ik vertelde zoveel last van mijn hormonen te hebben. Het wordt echt niet beter en voordat ik met iedereen ruzie heb.....
Ik begreep dat er meer mensen waren die last van hun hormonen hadden na de bevalling, wat hebben jullie daarmee gedaan? Om het beter te maken zeg maar.
Ik zit er serieus over te denken om weer te stoppen met de pil, dat scheelt dan al een beetje denk ik, maar ja, anticonceptie is toch ook wel fijn
Op dit moment kruip ik het liefst onder een steen om er pas weer onder vandaan te komen als mijn hormonen minder van slag zijn.
Er is ook een nieuw soort hormoonvrij/koper spiraaltje op de markt met zeer weinig bijwerkingen, de T-Safequote:
duurt iets langer wellicht dit maar goed komt ie± Bij het drinken één speciaal doekje geven, naast haar mondje leggen bij het drinken. Tot het volledig mama´s geur heeft en ze zelf het doekje ook pakt tijdens het drinken. Dan vervolgens haar met doekje losjes over gezichtje heen in bedje leggen; evt. erbij blijven zitten tot ze slaapt. Als dat eenmaal werkt, kun je het erbij blijven ook gaan afbouwen. Hopelijk heb je wel iets aan deze tipquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:09 schreef Chevalric het volgende:
Speentje is niet aan haar besteed. We proberen het al een maand met enige regelmaat, maar alleen een pink of borst is goed genoeg voor meer dan vijf seconden.
SPOILER: SpammetjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Heb je wel goed geschud f_r? Wij mengen het altijd door de melkpoeder voor we het door het water doen. En dan schud ik het ietsje meer dan ik normaal deed voordat we de Nutriton gingen gebruiken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
wat is die nutritron een troep zeg in de dr brow flessen blijft het meeste in de stok plakken en wat ze binnen kreeg vond ze volgens mij vies dat kreeg ik meteen retour. nu zit ze bij mij op schoot en hoor ik de hele tijd een apart geluidje een soort gloek gloek
Heel goed geschud in heet water opgelost. Maar onze flessen hebben zo'n dunne stok in het de fles zitten en daar blijft het gewoon in plakkenquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Heb je wel goed geschud f_r? Wij mengen het altijd door de melkpoeder voor we het door het water doen. En dan schud ik het ietsje meer dan ik normaal deed voordat we de Nutriton gingen gebruiken.
Ik ben in 2004 al gestopt met hormonen tot mij nemen. En ik ben er een stuk gezelliger op geworden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:30 schreef Ticootje het volgende:
Danic, over het hormoonverhaal. Ik gebruik gewoon niets meer en ben echt een stuk gezelliger dan met. De pil zorgt er bij mij voor dat ik op oorlogpad ga. Ik wil gewoon geen kunstmatige hormonen meer in m'n lijf. Als je je zo rot voelt zou ik toch gaan zoeken naar andere anticonceptie.
Als je het voor elkaar krijgt willen wij er wel een foto van zien uiteraardquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:50 schreef mignonne het volgende:
Oudste krijgt een rupsje-nooitgenoeg feestje straks, en ik wil zo graag jongste in een groene jumpsuit hijsen en zo'n muts op doen![]()
![]()
[ afbeelding ]
mag niet van de meneer.snappen jullie dat nou?
En dan ook een groene jumpsuit erbijquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:27 schreef Rixtje het volgende:
Misschien mag het als ie er zelf ook een op krijgt?
Wil jij Lientje even influisteren hoe dat moet.....quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
DJMO en mrien, wat een leuke foto's!!
Zo, gisteravond rond 11 uur de laatste voeding, en toen vanmorgen om half 7 weer.. Gaat mooi dus!!
Gisteren heeft hij overdag weinig geslapen, we zijn nog naar een verjaardag geweest, en hij wilde daar niet echt slapen.. Dus ik ben benieuwd of hij dat vandaag een beetje in gaat halen..
Grin, dat weet ik ook en meestal komt ze om 23.00, 03,30 en 06.30. Dat vind ik ook wel ideaal, die nachtvoeding hoeft er van mij ook niet af, daar groeit ze goed op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:19 schreef Leandra het volgende:
Ze is een week of 8 toch Juud?
Heel keurig schema dan hoor
Krijgt Evan ook borstvoeding dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:33 schreef cleany het volgende:
het kan ineens omslaan Juud...bij ons gebeurde dat afgelopen dagen.
Gisteren sliep onze Evan ineens overdag...eigenlijk voor het eerst. Hij heeft wel iets van 5 of 6 uur (in etappes) geslapen overdag en 's nachts ook van 23:00 - 6:30
Leyla tegenwoordig ook.. Gek word ik ervan!quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:20 schreef Pvoesss het volgende:
Haha ik lees hier de schema's en dan ben ik wel jaloers.
Ook in de nacht drinkt V elke 1,5 uur![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zegt niet alles hoor, ik vind Anne de eerste maand helemaal niet zo herkenbaar op de foto'squote:Op maandag 8 augustus 2011 11:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind hem zelf ook heel duidelijk te herkennen in alle foto's maar ja mijn kind
Dat is een goed excuus om eens even een foto van toen en nu van je mooie meisje te spammen danquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:57 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Dat zegt niet alles hoor, ik vind Anne de eerste maand helemaal niet zo herkenbaar op de foto's
quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat is een goed excuus om eens even een foto van toen en nu van je mooie meisje te spammen dan
Wat zei je?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ze blijft zo'n mooi en vrolijk grietje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, ze zag daar nog best een vleugje geel![]()
Bij ons doen ze dat ook, omdat het fruit dan beter werd gegeten. En dat de kindjes allemaal hetzelfde eten op dezelfde tijd vind ik niet meer dan terecht.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ze blijft mooi![]()
*zucht* nog anderhalve maand op dit kdv.
Ze geven daar 's middags fruithap. Ik vroeg of dit 's ochtends kon omdat ik dit een veel betere verdeling vind als hij 's avonds ook groente krijgt en we ook maar vier flessen op een dag willen geven. Dit moest overlegd gaan worden maar handig was het niet en waarschijnlijk kon het niet. Echt whut?
Nou dat zou ook mijn reactie zijn, ik begrijp wel dat het onhandig is, fruit maken ze voor alles kindjes in een keer klaar, en dan is het 'lastig' dat het voor jouw mupke apart gemaakt moet worden. Maar het is toch nog steeds zodat ze op een kdv zoveel mogelijk het ritme van het kind thuis aanhouden zo lang ze op de babygroep zitten. Of is daar iets in veranderd?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ze blijft mooi![]()
*zucht* nog anderhalve maand op dit kdv.
Ze geven daar 's middags fruithap. Ik vroeg of dit 's ochtends kon omdat ik dit een veel betere verdeling vind als hij 's avonds ook groente krijgt en we ook maar vier flessen op een dag willen geven. Dit moest overlegd gaan worden maar handig was het niet en waarschijnlijk kon het niet. Echt whut?
Er zijn sowieso 2 eetmomenten, 's ochtends en 's middags (op de lunch na dan) Stel je zit daar met 10/12 kinderen tussen de 0 en 4 en je gaat de ene fruit geven omdat de ouders dat liever hebben en de ander een rijstwafel, nummer drie eet een cracker en 's middags eet iedereen wéér wat anders... Dan geef ik het je te doen dat ze allemaal gewoon tevreden zijn met hun eigen dingske en niet nét 't fruitje, wafeltje etc van die ander willen. Daarnaast is het gewoon veel makkelijker om voor alle kinderen gelijktijdig fruit, wafels, drinken etc te maken...quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Juud79 het volgende:
Ik vraag me dan meteen af wat ze 's ochtends ipv fruit krijgen...
@Flugeltje, maar er is toch een verschil tussen ieder uurtje iets aan een kind geven of zowel 's ochtends als 's middags een fruit/drink/eetmoment.
Ik geef ze al te doen met alle allergieen en dingen die de kinderen wel en niet mogen..quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er zijn sowieso 2 eetmomenten, 's ochtends en 's middags (op de lunch na dan) Stel je zit daar met 10/12 kinderen tussen de 0 en 4 en je gaat de ene fruit geven omdat de ouders dat liever hebben en de ander een rijstwafel, nummer drie eet een cracker en 's middags eet iedereen wéér wat anders... Dan geef ik het je te doen dat ze allemaal gewoon tevreden zijn met hun eigen dingske en niet nét 't fruitje, wafeltje etc van die ander willen. Daarnaast is het gewoon veel makkelijker om voor alle kinderen gelijktijdig fruit, wafels, drinken etc te maken...
Hoort ook gewoon bij rust, reinheid en regelmaat
Dat dus...quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik geef ze al te doen met alle allergieen en dingen die de kinderen wel en niet mogen..
Ik geef je groot gelijk, ik vind dat ook niet meer dan normaal.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier zijn het max 9 kinderen tussen 0 en 2 jaar.
De baby's gaan godzijdank niet allemaal tegelijk naar bed maar binnen hun eigen ritme.
Ik vind het gewoon raar dat er 's ochtends geen eetmoment voor de baby's is. Ik vraag toch niet of ze hem op dat moment vlaflip met passievrucht zonder gluten willen geven? Ik wil gewoon een fatsoenlijk schema voor mijn kind waarbij het eten over de dag verspreid is en niet alles in een paar uurtjes gepropt.
Hahaha, dat koppiequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ja nu nog steeds al ruim 8maanden dus.En overdag ook slaapjes van een half uurtje ongeveer.
Hij is een stuk moeilijker dan zijn zus. Hij kan niet alleen spelen en is heel eenkennig.
Hij zwaait heel graag en heel blij en zodra hij mijn rug ziet is het huilen.
Zelfs als ik in de zelfde kamer ben..
En dan dus ook nog eens last van de darmpjes door vast voedsel en tandjes.
Het arme ding heeft het gewoon ook een beetje zwaar![]()
[ afbeelding ]
Maar hij is wel echt![]()
Die ene laatste foto waar hij zich opricht lijkt hij wel heel bol. Zo dik is hij niet hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Vanyel het volgende:
DML wat een speklap
Ik ben heel benieuwd naar zijn stats. Dottir is zo dun vergeleken met Puck
Ik zie het probleem niet zo. Er zitten hier ook 10-12 kinderen tussen de 0 en 4 jaar, waarvan maximaal 3 baby's. De overige kindjes hebben een vast ritme en doen alles met elkaar samen en de baby's walsen erdoorheen. Dat gaat zo met hun slaapjes, dat gaat zo met hun flessen en de leidsters vinden het geen enkel probleem om dat ook zo met hun hapjes te doen. Het lijkt me voor de leidsters lastiger om alle kinderen tegelijkertijd van eten te voorzien.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er zijn sowieso 2 eetmomenten, 's ochtends en 's middags (op de lunch na dan) Stel je zit daar met 10/12 kinderen tussen de 0 en 4 en je gaat de ene fruit geven omdat de ouders dat liever hebben en de ander een rijstwafel, nummer drie eet een cracker en 's middags eet iedereen wéér wat anders... Dan geef ik het je te doen dat ze allemaal gewoon tevreden zijn met hun eigen dingske en niet nét 't fruitje, wafeltje etc van die ander willen. Daarnaast is het gewoon veel makkelijker om voor alle kinderen gelijktijdig fruit, wafels, drinken etc te maken...
Waar slaat dat op?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Banaan zelf opeten mag daar ook niet hoor Claudia![]()
Geen halvequote:Op maandag 8 augustus 2011 23:11 schreef DJMO het volgende:
en dan gewoon een halve Vanyel ? Of wat? Ik ben vast van plan om te gaan rapleyen met Geert, dus hij mag het allemaal zélf uitzoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |