abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 14:34:13 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100313614
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 29

***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor**
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100313744
Mijn ventje heeft zoveel poepluiers momenteel dat het hele gebied vuurrood is. Hij houdt zich groot en balt eerst alleen zijn vuistjes en spant zich aan maar als er veel poetswerk is moet hij toch huilen. Zo zielig :'(

Ik ga het maar met een washandje wassen en die spray halen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100314031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn ventje heeft zoveel poepluiers momenteel dat het hele gebied vuurrood is. Hij houdt zich groot en balt eerst alleen zijn vuistjes en spant zich aan maar als er veel poetswerk is moet hij toch huilen. Zo zielig :'(

Ik ga het maar met een washandje wassen en die spray halen.
zink!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100314057
Over 4 weken en 2 dagen heb ik geen baby meer :'(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100314236
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef danic het volgende:
Oh Cleany, dan is onze manier van fles geven toch niet hetzelfde hoor. Wij geven 120 cc water + 4 schepjes wat dan samen 140 wordt. Dus geen 140 cc water, want dan geef je flessen van 160 cc en dat x6, kom je uit op 960 cc per dag. Is nogal veel te veel voor die kleintjes!
oke...bij ons komt er dan geen 20cc bij hoor :P, maar goed dit is volgens instructies van de verpakking zelf, Kraamverzorgster en cb, dus ja het gaat om de hoeveelheid water.
Ik zal het eens navragen. Wellicht heb je gelijk hoor, maar de vorige keer dat we op het cb waren was het nog niet te veel.
Maarre...ik denk dat we trouwens ook vaker 5 keer geven dan 6.
pi_100314585
Cleany, welke voeding gebruik je dan? Want zowel nutrilon als friso werken met 1 schepje op 30ml water. Doe je 4 schepjes op 120, dan wordt de flesinhoud ongeveer 135 ml, dus het klopt wat Danic zegt. Sowieso wordt afgeraden om te werken met halve schepjes, dan kan je beter extra aanmaken (in jullie geval met 150 ml water en 5 schepjes) en niet helemaal laten opdrinken. Dan blijft de verhouding goed.

Logopediste dus ivm de reflux. Fijn dat ie wel netjes drinkt. Ik heb geen ervaring met de difraxflessen, maar hoor van verschillende mensen dat die prima zijn.

Tankgirl, jammer dat het rochelen nog zo erg is. Die ene keer dat wij ab ervoor gekregen hebben ging het echt heel snel beter, ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100314840
Dizzy, van het Kruidvatmerk hadden ze ook een spray ervoor, scheelde nogal wat met dat ander emerk spray! (weet ff naam niet meer)
Stoer dat ie zich zo groot houd! Hoop dat het snel over is..
pi_100315076
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:01 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, welke voeding gebruik je dan? Want zowel nutrilon als friso werken met 1 schepje op 30ml water. Doe je 4 schepjes op 120, dan wordt de flesinhoud ongeveer 135 ml, dus het klopt wat Danic zegt. Sowieso wordt afgeraden om te werken met halve schepjes, dan kan je beter extra aanmaken (in jullie geval met 150 ml water en 5 schepjes) en niet helemaal laten opdrinken. Dan blijft de verhouding goed.

Logopediste dus ivm de reflux. Fijn dat ie wel netjes drinkt. Ik heb geen ervaring met de difraxflessen, maar hoor van verschillende mensen dat die prima zijn.

Tankgirl, jammer dat het rochelen nog zo erg is. Die ene keer dat wij ab ervoor gekregen hebben ging het echt heel snel beter, ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.
Wij gebruiken Enfamil voeding, maar 5 keer 150 kunnen we misschien ook proberen.
pi_100315228
DML, ik heb een merk x spray bij de DA vandaan, werkt ook prima. Die zartaq spray was hier heel lastig te krijgen, vandaar.
pi_100317709
bedankt voor de tips. papa gaat straks even kijken wat hij kan krijgen.
The way you rock'n'roll
pi_100317904
Volgens mij heet dat merk Zarqa of zo?

Overigens hielp hier niks tegen de luieruitslag van Ivan. Hij heeft er twee keer last van gehad, één keer zo erg dat we hem in zijn blote billen lieten spelen tussen slaapjes in. Het was het zurige van de virus- of tandjespoep waar zijn billen niet tegen konden en daar viel niks tegen te doen. Ik heb ook nog Maïzena geprobeerd, vergeefs. Van de ene op de andere dag was de uitslag weg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100318416
wat vervelend Claudia, maar mooi dat het over is.
pi_100318694
Claudia, herkenbaar. Driekkus heeft het bijna nooit en als ie het dan heeft is het met tandjes. Ik mag er alleen dan niet aankomen en dan is de spray wel handig. Want vechten met een baby is 1 ding, met een bijna peuter laat je het wel uit je hoofd.
pi_100321595
Het gaat mij inderdaad niet om het verhelpen maar vooral dat ik hem zo min mogelijk pijn doe.
The way you rock'n'roll
pi_100322054
Ach, arme Puck! Wat sneu zeg, DML :{

Hier weer een klein mijlpaaltje vandaag, Anne gaat zelfstandig zitten! *O*
pi_100322369
Anne!!!!! *O*

en even showen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100322398
Mex! :D O+

Die onderste is echt gewéldig :D
pi_100322584
Wat goed Anne!!!

En wat een leuke foto's Troeta!

En DML, wat zielig.

Ik wilde dat ik weer eens een poepluier had, want we geven nog steeds lactulosesiroop, maar de laatste poepluier is van maandag.. Dus van vrijdag tot maandag 4 poepluiers, en nu weer een aantal dagen niets... Ik ga morgen maar weer eens bellen, ik vind het toch een beetje raar..
pi_100323120
Mooi Mex O+

En wat goed dat Anne zelf kan zitten *O*
pi_100323324
Anne *O*

Mex :D Die onderste is super. Is hij nou rossig Troeta? Dat was me nog niet eerder opgevallen.

Ik heb Puck in een slaapzak voor zijn lange slaap neergelegd. Dit hebben we nog nooit eerder geprobeerd (aangedurfd) maar papa is morgen vrij dus we zien wel of het iets wordt. Hij nadert de zes maanden dus oefenen is wel echt noodzakelijk.
The way you rock'n'roll
pi_100323635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het gaat mij inderdaad niet om het verhelpen maar vooral dat ik hem zo min mogelijk pijn doe.
Ach, wie weet helpt wat je doet wel degelijk, hoor! Maar als dat niet zo is dan zijn er inderdaad wel wat dingen die je kunt doen om het minder pijnlijk te laten zijn. Een ervan is stoppen om doekjes te gebruiken en er bijvoorbeeld een washandje bij pakken.

cleany: lief dat je meeleeft, maar het is bij Ivan al zolang geleden dat ik er niet meer zo mee zit. :Y)
pi_100323664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:54 schreef Troeta het volgende:
Anne!!!!! *O*

en even showen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie foto's! Wat een schatje is het toch. En hij wordt rossig. :o

Zeg, had je al trots lopen verkondigen dat hij kan staan?

En hoera voor Anne!
pi_100323772
En ik ben zo trots op mijn meisje, want ze eet gewoon al heel goed! Vandaag heeft ze een halve appel op (geraspt) en 1 1/4 rijstwafel. :o

Ik merk het ook duidelijk aan de luiers. }:|
pi_100324674
Nee, hij word een beetje blond van de zon, in het echt lijkt het niet rossig iig. Misschien ook door het licht ofzo? Zou wel leuk zijn beetje rood!
En ja hij staat!! *O* Hier filmpje van anderhalve week geleden, inmiddels gaat het al een stuk soepeler

En kruipen gaat ook al aardig snel! maar daar heb ik nog geen goed filmpje van. Sinds gister doet hij het eindelijk zonder te zitten tussen 2 kruipjes,haha

succes met d eluieruitslag dizzy, zielig hoor.
En wat knap van Lena, lekkere stinkpoeppie;)

Ik heb maar luierbroekjes aangeschaft, een wurmend kindje met poep aan z'n billen is niet grappig!

[ Bericht 8% gewijzigd door Troeta op 04-08-2011 19:56:34 ]
pi_100327902
Ik wil ook een Mex O+ O+ O+

En Anne kan zelf zitten *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100328587
Wat knap van Mex zeg!
En wie ligt daar zo lekker op de bank te slapen? :D
pi_100328594
Lena zo lekker aan het smullen. Puck heeft vanochtend een hele banaan opgegeten :')

De missie Puck in een slaapzak is alweer gestrand. Morgen een nieuwe poging.
The way you rock'n'roll
pi_100328975
pappa die een beetje moe is van spookje Mex;)
pi_100331677
anne *O*
mex wat een schatje
puck :*

danic hoeveel weegt eva nu? wij geven 5x 150/5 maar die drinkt ze niet altijd op
Ze is vandaag ook niet helemaal lekker 3 poepluiers waarvan een hele erge en een temp van 37,4 nu wil ze ook alleen maar bij mij liggen met een vinger in haar mond en ze had ook nog heel veel gespuugd het kan beter dus

En de nutritron was hier gewoon uitverkocht morgen nog maar eens kijken
pi_100334645
het lijkt beter te gaan met ons Saartje *O* Ze slaapt voor de tweede avond achtereen al vanaf 20 uur in haar eigen bedje boven en moet nog komen voor de laatste fles! Ook heeft ze vandaag overdag meer langere slaapjes gedaan, ik ben blij!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 23:28:10 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100335430
wat goed van Mex!

Wat sneu voor Ean, ik hoop dat ze morgen weer zichzelf is F_R!

Wat fijn MP! ik jompel even met je mee, gewoon omdat het kan *O*

Hier gaat het gewoon lekker, tandje twee is bijna door volgens mij, je ziet nog wel niets, maar ik voel het des te beter. Geert drinkt vrij slordig (overdag dan) en bij het loslaten voel ik echt scherpe randjes :X voor de rest lacht hij eigenlijk alleen maar :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100335471
Fijn MP ^O^

Mr.DML zegt net dat het lijkt alsof Puck nu hij fruit e.d. krijgt ook wat rustiger is geworden. Puck lijkt zelf ook de gillen om het gillen uit knop even gevonden te hebben. Dat is ook best prettig voor de oren :P
Hij lacht ook veel meer en makkelijker. Echt schateren. Dat deed hij voorheen niet.
The way you rock'n'roll
pi_100336500
DML wat fijn! En wat leuk van dat lachen :) En kun je niet een filmpje maken van zijn schaterlach? Schaterlachen zijn O+
pi_100337133
Wat fijn mp!

En bedankt voor jullie lieve reacties!
pi_100342819
Een schaterende baby is idd te leuk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100342913
Voor het eerst doorgeslapen! *O*
pi_100342948
*O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100342958
Wat is het toch heerlijk om rijstwafel langs je voeten te schuren voor je het opeet...
pi_100343024
Mrien *O*

Hier weer een vroeg begin van de dag! Sarah vind het tussen 6 en 7 tijd om wakker te worden en zeker niet meer te gaan slapen!!
En het geven van de omeprazol ging redelijk goed vandaag!! Thnx voor de tips Sola :*
pi_100343285
Mrien lekker zeg dat er doorgeslapen is.

Fijn dat het met Sarah beter gaat. Hier is het ook standaard tussen 6 en 7 wakker worden.

Fijn dat Puck wat rustiger lijkt. En dat gillen om het gillen is zo herkenbaar. Ik hoop nog steeds dat het een fase is.

DJMO fijn dat het allemaal gewoon lekker gaat.

Ean hopelijk knap je snel op.
pi_100343533
het was een moeilijke dag gisteren, desondanks (of daarom juist) heeft hij 7 1/2 (of 8) uur geslapen en kreeg ik vanochtend een aantal keren een glimlach.

en dat gillen om het gillen is herkenbaar...deed onze jongen gisteren ook.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:20:21 #42
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100344129
Zo, toch maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt voor vanmiddag.
Larissa reageert wel goed, alleen het geroggel is er nog steeds, en haar neusje is helemaal schoon.
Niet dat ik mij echt zorgen maak, maar ik wil liever even een extra check voordat we het weekend in gaan ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100344173
Fijn Cleany dat hij dan in ieder geval wel goed geslapen heeft. Kan iedereen weer bij tanken.

Goed hoor dat je even een extra check regelt voor Larissa, het zekere voor het onzekere nemen.
pi_100344222
Fijn MP dat het is gelukt! Ook fijn dat ze wat meer slaapt!

Puck die zo lekker kan lachen, wat schattig! Dat blijft geweldig!

Haha Vanyel, het zou mijn lievelingseten niet zijn :P

Verder een pfffff hier. Dinsdag hebben ze op de opvang Amy de verkeerde liga gegeven, met gluten dus. Nja kan gebeuren natuurlijk, het stomme is gewoon dat ze er op reageert. Woensdag kon ze niet poepen en gister met zoveel moeite dat er wat bloed bij zat. Dus toen ging ik terugdenken of ik haar iets had gegeven, maar ze had dus de verkeerde liga op. Dat heb ik vanochtend maar nagevraagd en we hebben gelijk alle koekjes bekeken die ze wel mocht. Blijft alleen de rijstewafel over die ze hebben en wat Amy kan eten. Ik vind het zo klote, want ik was behoorlijk optimistisch dat het gewoon over zou gaan, maar met deze reactie weet ik dat nog niet zo zeker -O- Moet ik misschien toch maar die broodbakmachine aanschaffen en zelf brood gaan maken Tico. Wilde het eerst niet doen omdat ik verwachtte dat het wel over zou zijn bij het herintroduceren.

En iemand nog een tip voor een gluten- en koemelkvrij taartje? Een versierde rijstewafel ofzo :+ :')
pi_100344606
Wat fijn dat Puck vrolijker lijkt te worden, DML! En een hele banaan? _O_

MP, wat fijn dat Sarah heeft uitgeslapen tot een uur of 7. :6 Je hebt het idee dat de refluxmedicatie aanslaat? Super dat ze ineens buiten haar nachtslaap om ook goed slaapt!

Wat rottig dat Amy heeft gereageerd op de liga, Sola. Hadden ze op het kinderdagverblijf duidelijke instructies? En ik kan me voorstellen dat je hoopt dat ze zo rond haar 1e verjaardag wel over die reacties heen is. Heb je nog contact hierover met een kinderarts of zo?
pi_100344666
Shit van die liga -O-
pi_100344752
Balen zeg dat ze gelijk zo reageert op die liga. Goed dat jullie samen hebben gekeken naar wat ze wel kan en mag hebben daar. Ik heb even snel gekeken en kwam de volgende sites tegen voor een verjaardagstaart.

Glutenvrije appeltaart

Diverse recepten
pi_100344834
Ze hebben wel een duidelijke instructie daar ja, maar volgens mij hebben ze er niet vaak mee te maken (gelukkig maar) en daardoor vergeten ze wel eens om een verpakking te checken als ze haar iets geven. We krijgen begeleiding van een diëtiste, maar die is nu op vakantie. Ik ben nog niet heel creatief in het verzinnen van eten voor Amy, dus het is best lastig om haar gevarieerd te laten eten. Het is gewoon even slikken, want het ging net zo lekker met eten.

Tnx As! Daar ga ik eens even kijken!
pi_100345072
@Claudia, ja ik heb het idee dat de medicijnen aanslaan! En hoe meer ik lees over (verborgen) reflux hoe meer ik ook overtuigd raak dat het dat echt is! Weet je nog alle drinkproblemen in het begin en wij maar denken dat het aan de fles lag ;)
En tussen 6 en 7 is heul vroeg als je gewentbent rond 9 op te staan met de kids :6
pi_100345100
Wat naar Sola van die liga KMA of glutenallergie lijkt me al lastig, maar allebei, pfff..
pi_100345189
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:03 schreef MamaPurk het volgende:
En tussen 6 en 7 is heul vroeg als je gewentbent rond 9 op te staan met de kids :6
Kun je je beter inleven in de pijn van anderen ;)
pi_100345354
Mex was van 3 tot 5 wakker, das pas erg :(

Solagratia, volgens mij zijn de koekjes van Kruidvat ook glutenvrij. Balen dat ze zo heeft gereageerd.
pi_100345455
Oei, Troeta! Dat is nog eens een uitdaging ja. Was hij verdrietig of wilde hij gewoon spelen? Wat een mooie foto's trouwens van Mex, echt super! Leuk ventje is het!
Tnx voor de tip van de kruidvatkoekjes!
pi_100345573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Kun je je beter inleven in de pijn van anderen ;)
Ja ik krijg steeds meer respect voor ouders met gebroken nachten en vroege kinderen _O_

Troeta das ook naar! Was de oorzaak van het wakker zijn wel duidelijk?

Maar dames echt ik vind vroeg op moeten echt niet erg hoor, mij wij hadden ook nog een spokende peuter, dus ik was al 2 keer een half uurtje wakker geweest vannacht :X
pi_100345636
Ik vind vroeg op staan vreselijk :@ Als J. om half acht de deur uit gaat dan hoop ik altijd dat ze nog een uurtje slaapt en draai ik me nog een keer om in bed :7 Lang leve het flexibele werken w/
pi_100345696
Bah, wat vervelend van die liga Sola! Ik had ook goede hoop dat ze eroverheen zou groeien, omdat ze nu zo goed eet.
Ik heb even op de snacks gekeken die ik in huis heb en de wortel'chips' van Organix zijn ook glutenvrij. Misschien is dat wat?

Geen idee of ze lekker zijn trouwens, ik heb gisteren zo'n beetje alle babysnacks gekocht die we nog niet hadden geprobeerd, omdat Anne dus alle soorten koek/soepstengels tot nu toe weigert.

Oef Troeta, da's zwaar zeg, zo midden in de nacht. Hier slaapt ze gelukkig nog steeds door, al is het in slaap komen wel een probleem tegenwoordig. Eerst zeiden we 'welterusten' en deden we de deur dicht en hoorden we niets meer, nu zijn we vaak wel een uur bezig voordat mevrouw gaat slapen. En overdag doet ze opeens maar slaapjes van drie kwartier, terwijl ze overduidelijk moe is. Hopelijk is het een fase ;)
pi_100345729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik vind vroeg op staan vreselijk :@ Als J. om half acht de deur uit gaat dan hoop ik altijd dat ze nog een uurtje slaapt en draai ik me nog een keer om in bed :7 Lang leve het flexibele werken w/
dat deed ik dus ook altidj met Jaël, maar bij Sarah is wakker wakker en dan moet er gespeeld worden!! En aangezien we neit willen dat J wakker word door Sarah gaat ze dus naar beneden met mij en aangezien mijn man om kwart voor 7 weg moet begint mijn dag dus op die tijd :) Hopelijk gaat het nog weer veranderen en word ze ook een uitslapertje, 8 uur klinkt toch al een stuk beter dan 7 uur!
Maar ja als er bij Sarah tegenover staat dat ze overdag meer slaapt omdat ze vroeg wakker is dan neem ik dat voor lief hoor :)
pi_100346073
Lena slaapt van 19:00 tot 7 à 8 uur. Ik maak haar wakker rond 22:00 uur voor een voeding en dan komt ze zelf voor één nachtvoeding. Vannacht was dat om 1:15 uur, maar meestal laat ze er tweemaal 5 uur tussen.

Doordat we vroeg naar bed gaan krijgen we best veel slaap, maar het is net alsof ik niet tegen mijn slaaptekort van het afgelopen jaar op kan slapen. Ik heb eindelijk een afspraak bij de huisarts gemaaakt voor een check-up. Ik ga ervanuit dat die niks vindt, maar wie weet.
pi_100346079
Amy, dat is een tegenvaller zeg -O-

Toen bij Puck de late voeding er af was kwam hij elke dag steeds een half uurtje eerder. Toen dit 04.30uur was had ik er genoeg van en zijn we hem weer wakker gaan maken voor die late voeding.
Nu is het de laatste dagen 06.30uur maar gemiddeld is het ergens tussen 05.30 en 06.30uur. Best vroeg ook vind ik :O
The way you rock'n'roll
pi_100346203
Wij waren vanmorgen om 20 over 5 wakker, en Bartje had om 22 uur de laatste voeding gehad. Wat kan je dan een ruk maken qua slaap zeg! Jammer dat ik last had van muggen en de hitte in onze slaapkamer, maar uiteindelijk heb ik nog een paar uurtjes weten te pakken.

MP, fijn dat je meisje het beter lijkt te doen zeg! *O*
En Solagratia, wat sneu dat ze er zo heftig op reageert.
En mrien, fijn dat hij doorgeslapen heeft!

Ik heb vanmorgen de assistente van de huisarts gesproken over de lactulosestroop en dat Bartje nog steeds niet echt goed poept, en nu moesten we vanmiddag maar even langskomen. Gaan ze het buikje even beoordelen, en dan overleggen of de dosis omhoog moet.
pi_100346234
Bij ons wordt het met een voeding rond tien uur meestal tussen 6 en 7 's ochtends. Dat zonder nachtvoeding, dus ik ben er heel tevreden over. Liever doorslapen dan uitslapen.

Hoop dat de huisarts iets onschuldigs vindt dat zo op te lossen is claudia.
pi_100346246
Wauw, Bartje heeft de smaak van het slapen te pakken!

Vervelend dat het poepen nog steeds zo moeizaam gaat. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:57:07 #63
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100346508
Hier 21.30, 0.20, 03.30, 05.30, 07.30. :o

*Wrijft slaap uit de ogen....*

Maar vandaag onverwacht een dagje vrij! *O*
En gelukkig kan mijn kind wel poepen, dat voordeel heb ik dan wel. Ze heeft zo nu en dan eens wit aan, et voila, broek meer dan vol. Ik hoorde nu ook een explosie naast me, dus ik ga haar verschonen en ik gok, nieuwe kleertjes aantrekken. :')

Morgen 'meeten' bij TM. :) c_/
pi_100346542
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:46 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons wordt het met een voeding rond tien uur meestal tussen 6 en 7 's ochtends. Dat zonder nachtvoeding, dus ik ben er heel tevreden over. Liever doorslapen dan uitslapen.
Helemaal eens met dat liever doorslapen dan uitslapen!

Fijn dat dottir zulke nachten maakt! Wat ik daar misschien nog wel het fijnst aan vond bij Ivan was de voorspelbaarheid, gewoon wéten hoeveel tijd je hebt om te slapen. Elk moment uit je diepe slaapt gerukt kunnen worden is niet bevordelijk voor je nachtrust.

Hoe worden jullie baby's trouwens wakker? Lena wordt 's ochtends heel rustig wakker en babbelt gerust een uur in bed voor ik haar eruit haal.
pi_100346634
Hij wil niet alleen zijn en spelen. Dat zitten en staan van hem vind ik heel knap, maar hij blijft het maar doen, met slaapzak en al. En dan stoot ie zn hoofd weer, of z'n slaapzak zit strak om hem heen gewikkeld.
We hebben vannacht geprobeerd om hem dan maar in een campingbed naast ons te doen, maar dat werkte ook voor geen meter, dus maar weer in bed genomen.

Het ging een klein weekje goed, maar nu weer 3 nachten achter elkaar dit. Ik weet ook echt niet hoe het komt. Ik zit er aan te denken om maar naar 1 slaapje overdag te gaan, maar dat betekent dus dat ik hem de hele tijd wakker moet houden en of dat nou zo goed is?
Gezellig is het iig niet.
pi_100346641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:57 schreef Juud79 het volgende:
Hier 21.30, 0.20, 03.30, 05.30, 07.30. :o

Jemig Juud, da's een onvervalst regelnachtje! Voor wat het waard is: die komen hier inmiddels niet meer voor. *Afkloppen*
pi_100346661
oei, heftig Juud!!!

Mex word altijd lachend wakker....
pi_100346694
Dottir wordt net zo wakker als Lena, alleen haal ik haar er sneller uit omdat ik dat meestal wel gezellig vind.
pi_100346840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:00 schreef Troeta het volgende:
Hij wil niet alleen zijn en spelen. Dat zitten en staan van hem vind ik heel knap, maar hij blijft het maar doen, met slaapzak en al. En dan stoot ie zn hoofd weer, of z'n slaapzak zit strak om hem heen gewikkeld.
We hebben vannacht geprobeerd om hem dan maar in een campingbed naast ons te doen, maar dat werkte ook voor geen meter, dus maar weer in bed genomen.

Het ging een klein weekje goed, maar nu weer 3 nachten achter elkaar dit. Ik weet ook echt niet hoe het komt. Ik zit er aan te denken om maar naar 1 slaapje overdag te gaan, maar dat betekent dus dat ik hem de hele tijd wakker moet houden en of dat nou zo goed is?
Gezellig is het iig niet.
Mja, lastig is het. Het is op zich wel vrij vroeg om op één slaapje over te stappen. En goed slapen overdag is ook noodzakelijk om 's nachts goed te kunnen slapen. Doe je hem overdag naar bed als je slaapsignalen bij hem ziet? Het zou zomaar kunnen dat het tegenovergestelde goed is voor hem, namelijk om hem zelfs een extra slaapje te laten doen. Maar dat hangt helemaal af van de signalen die je overdag van hem oppikt.

Komen er tandjes door? Het is goed mogelijk dat hij onrustig slaapt 's nachts vanwege alle nieuwe dingen die hij heeft geleerd. Dat oefenen met zitten en staan 's nachts hoort er in die zin wel bij, hoe vervelend dat voor jou ook is. Het gaat vanzelf voorbij als hij het onder de knie heeft en aan zijn nieuwe vaardigheden is gewend. Daarna komen er wel nog meer van dat soort dingen, maar volgens mij is de fase van het leren zitten en staan over het algemeen het heftigst.

Slaapt hij nu in een campingbed? Dan kan hij zich in ieder geval niet bezeren. Ik zou proberen om een duidelijk signaal te geven dat het nacht is, dus geen lichten aan, niet met hem praten (of eventueel fluisteren), niet met hem spelen. Dan zou ik hem neerleggen, een kus geven en weggaan en dit herhalen. Maar als je hier zelf aan onderdoor gaat of als hij er overstuur door raakt dan lijkt meeveren en hem bij jullie in bed nemen helemaal niet zo gek. Het is maar net wat je zelf wilt.
pi_100347029
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Dottir wordt net zo wakker als Lena, alleen haal ik haar er sneller uit omdat ik dat meestal wel gezellig vind.
Ik vind het echt een 'ik ben klaar om door te slapen'-teken. Ze wordt klaarblijkelijk niet wakker met schreeuwende honger. Nu moet ze het alleen daadwerkelijk gaan doen. :+

Bij Ivan ging dat wakker worden ook zo en dat heb ik flink gestimuleerd. Dat wil zeggen, ik heb hem altijd even met rust gelaten als hij wakker werd, ook overdag. Later had ik daar veel profijt van, een kind dat zichzelf nog wat kon vermaken in bed.

Momenteel wil hij zelfs zijn bed niet uit. Als we hem na een tijdje gaan halen is het: "Nee, Evienah slapen! Mama speen pakken. Doei!" :')
pi_100347109
Gaaf :)
Wij proberen het altijd.wel even te laten gebeuren, maar als ze niet wakker wordt voor wij moeten werken, is dat ook zo lastig ;)
pi_100347301
Ja er komen idd tandjes door en wat spuitluiers daardoor, dat heeft er denk ik ook wel mee te maken. En het is ook die sprong idd, ik las dat meer kindjes het rond deze leeftijd hebben.
Idee achter het campingbedje was idd zodat ie zich niet kon bezeren en dat z'n speen binnen het bed blijft, maar dat hadden we vannacht voor het eerst gedaan. Was misschien ook een beetje vreemd voor hem om daar midden in de nacht ingelegd te worden.

We hebben dus maar weer een matras naast ons bed op de grond gelegd en daar ben ik met hem gaan slapen.
Op ons eigen bed duikt ie zo over ons heen richting grond. (handig dat je in je slaap een reflex hebt om hem vast te pakken :') , maar we willen toch het risico niet lopen.)

Overdag in bed leggen lukt ook niet meer sinds de verhuizing, dus dat moeten we ook echt weer gaan oefenen, maar hij is meteen weer zo klaarwakker in z'n bedje.

Oh, hij is ook ontzettend eenkennig he, hij wil bij niemand meer zitten zowat.

Gaat idd wel weer over, het is wel zwaar, maar ja..er komt wel een tijd dat ie het meer gaat begrijpen.

Wat schattig van Evienah O+
pi_100347615
Tnx voor de tip Fannetje! Wat lief dat je op de verpakkingen hebt gekeken! Ik ga deze eens opzoeken. Sowieso goed idee om in de winkel eens uitgebreid verpakkingen te bekijken.

Lastig he Troeta dat slapen! Wij hebben Amy nog steeds in het campingbedje, maar we zijn allang blij dat ze slaapt. Bij haar helpt het wel om haar 's middags wakker te houden. Dat ze alleen een ochtendslaapje doet. Anders blijft ze echt spoken tot 23:00 uur.

Amy wordt meestal mopperig wakker. Als ze je dan ziet gaat ze nog meer mopperen om zeker te weten dat je haar er wel uit haalt. Soms wordt ze ook wel blij wakker. Elke keer weer anders. Zal wel te maken hebben met hoe uitgerust ze is en of ze honger heeft.
pi_100347627
Troeta, wat een nachten -O-

Puck maakt vaak ergens 's nachts nog wel geluid. Beetje morren en dan moet er nog een speen in. Op zich niet erg, twee seconden werk maar ik word er wel door uit een diepe slaap gewekt. Meer dan een uurtje of vijf slaap achter elkaar heb ik al maanden niet gehad maar dat hoort er bij.

Puck wordt meestal wakker met geluidjes. De ene keer zijn deze dringender dan de andere. Vanochtend heeft hij liggen rond kijken en kletsen van 06.30 tot 07.00uur maar hij kan ook een dag hebben dat hij om 06.00uur een fles wil hebben en dit goed duidelijk maakt :+

Hij heeft de laatste tijd ook dat hij aan het begin van de nacht opeens een huil/uithaal heeft en dan vlieg je omhoog, lampje er bij en meneertje slaapt gewoon :')
The way you rock'n'roll
pi_100347689
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:46 schreef Vanyel het volgende:

Hoop dat de huisarts iets onschuldigs vindt dat zo op te lossen is claudia.
idem dito, ook om tien uur voor het laatst gevoed en om 7:30 wakker. Vervelend Juud...zal je wel kapot zijn!

Gisteren hebben we voor het eerst een speen aan Evan gegeven en hij accepteerde deze zowaar!
Het leek mama wel handig, want anders moeten ze bij het kdv een pink moeten gebruiken en dat zag ze niet zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')