Bij mij is het ook allemaal enorm wisselend wat betreft de voedingen. Lientje begint altijd eh-eh te roepen, en te kluiven op haar handjes, dan weet ik dat ze honger heeft...
Overdag laat ze tegenwoordig wel 4 uur tussen de voedingen maar 's avonds of 's nachts soms maar 2 uur. Gemiddeld zit ik nog steeds op 7/8 voedingen per dag.
Ik laat haar in principe niet huilen, als ze in de box ligt of in de wipper zit en ze begint te mopperen/huilen, dan wissel ik het om of ik neem haar bij me, net wat goed is.
Overdag is ze vaak heel gezellig, lachen/kletsen/slapen/eten. 's Avonds kan ze wat meer piepen en mopperen, vaak is ze dan moe of heeft ze wat last van haar buik, en badje helpt dan goed, of gewoon bij me liggen en lekker een warme pyjama en slaapzak aan.
En haar speen en tutpop zijn enorm favo, de pop klemt ze in haar armen en die aait ze en ze friemelt er met haar handjes aan. Dat geeft haar rust heb ik gemerkt.
Luiers verschonen doe ik ook niet meer elke voeding hoor, dat doe je toch ook niet als ze wat ouder zijn. Zo'n 5 per dag ongeveer gebruik ik er.
Ow en ik hou echt niet bij hoe lang ze drinkt, hoe vaak, hoeveel natte luiers enz....dan heb ik alleen in de kraamweek gedaan.
Ik kijk meer naar, is ze tevreden, slaapt ze rustig, doet ze ook lange slaapjes, speelt ze lekker, is ze vrolijk. Poepen doet ze sinds een week maar 1 keer per dag, dus dat is makkelijk.
Ik vertrouw er gewoon op dat bv op verzoek gewoon werkt en ik zie mijn kind groeien. Dat heeft wel even geduurd eer dat ik er van overtuigd was, maar ze kan het echt zelf regelen blijkbaar.
Ow en Zana, luister niet naar anderen, vooral niet naar het advies. Kom dan maar gewoon hier even overleggen of kijk op bv.com

En luister naar je gevoel, dat werk ook.