abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100422002
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:07 schreef Aventura het volgende:

[..]

ok, dat is vrij gemiddeld. Ik dacht een verband te zien tussen een hoog geboortegewicht en minder vaak hoeven aanleggen.
Sterker nog, het tegendeel is vaak het geval. Ivan was 10 pond bij geboorte en om te zorgen dat hij niet te veel afviel en zijn suikerspiegel niet te laag werd moest ik er alert op zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat.

Vanwege Ivans gewicht moest hij ook 24 of 48 uur in het ziekenhuis blijven zodat ze konden observeren of hij zijn suikergehalte zelf goed kon reguleren. Net als te licht geboren worden is (te) zwaar geboren worden dus ook een (mogelijke) complicatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:19:37 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100422174
Dat klinkt inderdaad logisch. En 10 pond, wow! Ventje was 8,5. Flink, maar ook weer niet enorm.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:22:21 #153
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100422273
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:07 schreef DJMO het volgende:
en sóms is de oplossing zó simpel dat je er gewoon finaal overheen kijkt. Ik heb Geert dus net maar sokjes over z'n handen gedaan. Onmogelijk om nog in de tepel te knijpen .. wat een opluchting zeg..
mijn knul knijpt weliswaar nog niet hard, maar krast wel. Hij heeft scherpe nagels! Misschien ook het sokkentrucje doen. Wat hij soms ook doet is zich met zijn handjes afzetten tegen mijn borst. Hij is dan zo gretig dat hij op zijn knuistje, die hij dan vlak naast mijn tepel drukt, begint te zuigen.
pi_100422302
Eigenlijk lijkt bij alle pasgeboren baby's dus hetzelfde riedeltje op te gaan: lekker vaak voeden om te voorkomen dat het suikerniveau dipt en een baby apathisch wordt en zelf niet meer om een voeding vraagt. Maar dan heb je het over de allerprilste periode.

Voor wat betreft de periode erna zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Gemiddeld genomen zal een kind minstens 7-8 keer per dag moeten drinken om goed te kunnen groeien en je productie genoeg te stimuleren, maar er zijn baby's die veel vaker drinken en ook baby's die minder vaak drinken en daar wel bij varen.
pi_100426622
Oeff Claudia, om alsnog even op je vraag terug te komen: ja, het valt me vandaag wel even zwaar 2 kindjes waarvan 1 flink aan t regelen...Lena heeft nog nooit om aandacht gezeurd tijdens t voeden, maar die was er na al de hele ochtend elk half uur voeden wel echt een beetje klaar mee. Gevolg was Jelte steeds weer van de borst halen om Lena te corrigeren, waardoor Jelte door het onrustige drinken en de vele intake weer continue aan het spugen ging en een mams die na erg weinig nachtrust even niet meer zag hoe ze de verdere dag door moest komen ...Ik ken t regelen helemaal niet van Lena, maar je merkt direct dat er werkelijk geen enkele andere oplossing is dan samen cocoonen en de dag doorkomen. Een mama van meerdere kindjes zijn vind ik op zo'n moment dan ook best even zwaar. Dus uiteindelijk oma maar gebeld om te vragen of Lena daar even met aandacht overladen kon worden ;)

Ik moet zeggen dat ik t regelen wel lang vind duren, het begon donderdag en we zijn inmiddels al 3 dagen verder met vandaag als hoogtepunt, maar ik denk dat de vaccinaties van vrijdag er misschien wat extra mama-honger aan toegevoegd hebben..

Ik mag straks wel met de ped-egg over den tepeltjes heen ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100427300
oh poppedein herkenbaar! heel!
En strakjes is het echt ineens voorbij. Beloofd. :Y

Ik kon me ook levendig voorstellen hoe je echt denkt dat het "op" is als je nog nooit van het fenomeen regeldag gehoord had. Bij oudste had ik overproductie die de regeldagen mooi op ving, bij jongste onderproductie en bij iedere milde dip zijn we goed aan de beurt dus. Dat ze zelf dan ook nog wel ns weigert helpt niet voor de productie zeg maar :')

Op het (emotionele :') ) dieptepunt van die regeldagen ben ik 's avonds direct na het eten in bed gaan liggen en heb oudste uitbesteed aan paps, ik zag gewoon geen andere optie. Helaas was hier oma of opa bellen geen optie -O- wel de deur opengooien en kind buiten laten spelen, dat is bij jou nu wsl weer geen optie. Ik heb er ook maar gewoon een soort pyjamadagjes van gemaakt met popcorn en films enzo voor oudste om haar bezig te houden en vooral om haar bij jongste en mij weg te houden ivm afleiding tijdens het drinken. Lastig is het.
:)
pi_100429325
Dat zijn dus de situaties die mij het meest 'beangstigen' als ik denk aan de beginperiode met 2 koters. Ook ik kan geen opa en oma bellen (het kan wel maar hoogstwaarschijnlijk is er dan niks te regelen). En aangezien ik de vorige keer maar zo heel kort heb gevoed mis ik ook nog een stukje ervaring.
Lees dus graag jullie ervaringen en eventuele oplossingen of tips.

We hebben bedacht (om het een klein beetje op te vangen in de eerste tijd) dat R. de eerste 2 weken vrij heeft en daarna op de 3 opvolgende vrijdagen ook vrij (ik heb op woensdag en vrijdag alleen met de koters). Zodat de overstap niet te heftig is in 1x en ik wel rustig een kans krijg de borstvoeding goed te kunnen opstarten. Op woensdag is mijn moeder altijd vrij en is er dus een uitvalsbasis voor me. Zo hebben we de eerste 5 weken gecovered.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 augustus 2011 @ 18:37:26 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100429650
Wat Migonne zegt. Straks zit je (onbewust) te wachten tot hij om de borst komt, en dan schrik je ineens twee, drie uur later "shit" hij heeft nog niet gedronken; er zal toch niets mis zijn he :o maar dan is hij het regelen moe en heeft een slaapdagje ;)

Wat dat betreft lijkt het drinken van Geert op 't moment ook op (opnieuw) inregelen, hij heeft door die oorontsteking natuurlijk heel slordig gedronken en ik had met name gisterenavond zoiets van nu blijf je maar even van m'n borsten af .. ze doen té veel pijn door je geknijp :X Stom natuurlijk dat ik niet eerder aan die sokken gedacht heb, want het helpt echt prima tegen knijpende handejs/krassende nageltjes/scherpe nageltjes van vingertjes die bij je tepel in de mond gepropt worden :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:43:24 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100429811
oeee ik heb hetzelfde ook wel een beetje Wickie; en als ik Deintje post zo lees, lijkt me dat wel heel erg herkenbaar.. en is ook wel waar ik een beetje tegenop zie.
T heeft net weer een 1,5 maand een fulltime baan, en heeft dus geen vakantiedagen en dergelijke, wat inhoudt dat ik al vrij snel in mijn eentje ervoor zal staan....
Ik heb dus, na lang nadenken, de kinderopvang toch maar weer teruggezet vanaf 1 sept op 12 uur.. (ipv 6 wat we eigenlijk vanaf aug tot nov zouden doen...). Zo kan ik Evie 2 keer per week een paar uurtjes uitlenen aan de kinderopvang, proberen een beetje te cocoonen met beeb 2.0, en kan Evie zich daar mooi uitleven, lekker spelen en dergelijke, want kan me zo voorstellen dat dat de eerste weken thuis niet altijd even goed gaat lukken.. (nu is het al erg lastig soms, met die dikke buik enzo...).
En mijn moeder is van plan om in elk geval elke week een dagje bij ons te komen... dus dat is ook wel heel erg fijn...

ben ook zooo benieuwd hoe het met dit kindje zal gaan straks, het voeden.....

in elk geval; voor Deintje een dikke :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100429890
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef wickie het volgende:
Dat zijn dus de situaties die mij het meest 'beangstigen' als ik denk aan de beginperiode met 2 koters. Ook ik kan geen opa en oma bellen (het kan wel maar hoogstwaarschijnlijk is er dan niks te regelen). En aangezien ik de vorige keer maar zo heel kort heb gevoed mis ik ook nog een stukje ervaring.
Lees dus graag jullie ervaringen en eventuele oplossingen of tips.

We hebben bedacht (om het een klein beetje op te vangen in de eerste tijd) dat R. de eerste 2 weken vrij heeft en daarna op de 3 opvolgende vrijdagen ook vrij (ik heb op woensdag en vrijdag alleen met de koters). Zodat de overstap niet te heftig is in 1x en ik wel rustig een kans krijg de borstvoeding goed te kunnen opstarten. Op woensdag is mijn moeder altijd vrij en is er dus een uitvalsbasis voor me. Zo hebben we de eerste 5 weken gecovered.
Niet teveel zorgen om maken :*

De beste tip die ik je kan geven is net als wanneer je geen tweede kindje hebt, ga er gewoon zoveel mogelijk in mee, des te eerder is het over. Laat de boel de boel. Zolang je niet dringend ergens heen moet (CB, huisarts, fysio, weetikveel) wat echt niet gecanceld kan worden, zou ik je aanraden om gewoon alles af te bellen en het op zn beloop te laten.
Het ergste wat je kan gebeuren (in mijn geval tenminste :P) is dat je om 5 uur 's middags nog niet aangekleed bent, kindjes niet aangekleed, geen boodschappen gedaan en dat ze koekjes als ontbijt op heeft en popcorn als lunch.
Tsja.
Daar gaan ze niet dood van :+
Probeer het los te laten is wat k wil zeggen en maak het jezelf vooral makkelijk, douchen, boodschappen doen, aankleden en zelfs boterhammen smeren dat komt wel weer.
:)
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:10:38 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100432778
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog, het tegendeel is vaak het geval. Ivan was 10 pond bij geboorte en om te zorgen dat hij niet te veel afviel en zijn suikerspiegel niet te laag werd moest ik er alert op zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat.

Vanwege Ivans gewicht moest hij ook 24 of 48 uur in het ziekenhuis blijven zodat ze konden observeren of hij zijn suikergehalte zelf goed kon reguleren. Net als te licht geboren worden is (te) zwaar geboren worden dus ook een (mogelijke) complicatie.
10! :o Diep respect _O_ . Ik vind een baby al zwaar als er 3000+ gram staat, en laat dat nou net 95% van de baby's zijn :') .

Poppedein, heftig regeldagen! Bij mij duurden ze ook al gauw een dag of 3. Zoveel mogelijk proberen toe te geven zoals gezegd.
pi_100433429
Heel herkenbaar, Poppedein! Bij Lena begon ik me op een bepaald moment ook af te vragen wanneer het einde van het regelen nou in zicht kwam. En inderdaad, als ze al niet helemaal lekker was kon dat gerust langer duren. Het kwam hier geloof ik op een dag of 4-5 aan.

Ik had deze keer de luxe om een paar dagen van mijn werk vrij te nemen zodat ik me over kon geven aan het regelen. Ivan zat op de opvang en als dat niet het geval was probeerden we te regelen dat mijn schoonouders op Ivan pasten. Als dat niet kon dan was mijn oplossing om in de huiskamer op het kleed te gaan zitten met z'n allen. Lena lag in de wipstoel of in mijn armen en Ivan hing erbij en keek tv. Als we het onszelf helemaal comfortabel hadden willen maken had ik er een matras of zo neergegooid.

En Poppedein, wat vond ik je stoer dat je met je regelende baby en bijna-peuter naar Twente kwam!

Pessie, ik voel me altijd heel wat als ik respect oogst voor het op de wereld zetten van een tienponder, maar de realiteit is dat ik er weinig van gemerkt heb. :+
pi_100433698
DJMO, let je nog goed op het aanleggen zelf? Lena kneep ook maar doet dat minder nu ik preciezer aanleg en daardoor de melkstroom beter op gang komt/blijft.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:33:12 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100433880
DJMO, wat je ook kan doen is steeds zijn handen weghalen daar en hem iets anders geven (randje tshirt, doekje, of je vinger). Zo heb ik het ook gedaan met Harry. Die had ook de neiging om te knijpen en masseren maar als je hem maar steeds iets anders gaf, dan accepteerde hij dat ook uiteindelijk...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 augustus 2011 @ 20:52:21 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100434887
ik geef regelmatig een knuffeldoekje / labeldoekje in handen Asy; hij doet het eigenlijk alleen tijdens het regelen, verder heb ik er weinig last van. Maar omdat tijdens regelen natuurlijk vaker drinken is, en hij nu aan 't inhalen/regelen was irriteerde het flink op 't laatst. vandaag voel ik het al bijna niet meer (hoewel m'n borsten onder de krassen zitten).

Grappig dat je er over begint Clau, ik zat vanmiddag nog even intens te kijken naar hoe hij aan het drinken was, maar ik heb gelukkig vrij kleine borsten/tepels dus hij heeft eigenlijk altijd wel de hele tepel in z'n mond tijdens het drinken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:32:50 #166
259886 pessie
pi_100452450
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Pessie, ik voel me altijd heel wat als ik respect oogst voor het op de wereld zetten van een tienponder, maar de realiteit is dat ik er weinig van gemerkt heb. :+
Jij had toch een hele zware bevalling bij Ivan? En een moeilijk herstel? Of was jij dat niet?
pi_100453352
Zo, ik zeg ook nooit meer wat over 6 voedingen op een dag, prompt heb je dan een kind die overdag ineens veel vaker komt...

Vannacht wel weer van 11 tot half 7 geslapen, en dat vind ik ook wel een prettige tijd ertussen voor mijzelf geloof ik. Anders ga ik me toch weer zorgen maken dat hij zo lang slaapt..
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:25:35 #168
259886 pessie
pi_100453677
Laiv geniet van deze lange nachten! Lekker slapen :z . Het is ook wel goed hoor dat hij dan overdag zo vaak komt, dan tankt hij zichzelf vol voor de nacht en kan hij lekker doorslapen! Als hij wel 8 voedingen nodig heeft maar slaapt van 11 tot half 7 is het logisch dat ie overdag elke 2 uur komt. Wij hebben ook een periode gehad dat Nathan sliep van half 11 tot half 5 en dat ie overdag elke 2.5 uur kwam.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:30:27 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100453835
Lientje geeft mepjes met haar hand op de borst als de melk even niet snel genoeg komt...
Echt pets pets hoor je dan. _O-

Maar als ze goed kan drinken dan vouwt ze haar handen over elkaar en legt ze ze op haar buikje, zo schattig...
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:52:23 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100454521
Ik heb ventje, dat morgen drie weken oud is, om 23:30 gevoed en hij werd pas om 7.30 wakker. Er zit echt altijd tusen de 6 en 8 uur tussen 's nachts. Ik hoor hem 's nachts gewoon écht niet. Was zelf nota bene rond 5 uur en 6 uur wel wakker omdat ik zelf onrustig was (en omdat mijn borsten op knappen stonden). O.a. naar aanleiding van wat jullie hier allemaal zeggen, ben ik er niet gerust op. Alhoewel hij vorige week 250 gram was aangekomen. Ook afgelopen week lijkt hij te zijn aangekomen, ik ga morgen met hem naar het weegspreekuur. Hij maakt 5 dikke volle poepluiers per etmaal en elke luier is een bomvolle plasluier. Toch ga straks een lactatiekundig consult aanvragen. Ik wil nu gewoon zeker weten of ik het goed doe. Ook omdat aanleggen hier soms wat lastiger gaat ik en ik nog 9 van de 10 keer een tepelhoedje nodig heb. Wat ik ook lastig vind om te beoordelen: wanneer is een borst nou leeg. Een voeding duurt hier gerust 1,5 uur, dat is beide borsten inclusief verschonen. Soms heeft hij na een voeding gewoon nog meer zin, dan leg ik hem dus maar weer aan. Uit mijn borsten lijkt oneindig melk te komen, terwijl ik overal lees dat je baby per voeding een borst moet 'leegdrinken'.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:56:24 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100454643
Overigens krijgt hij overdag de laatste tijd 7-8 voedingen binnen. Wakker maken en aanleggen werkt niet. Hij drinkt dan gewoon niet.
pi_100454716
Minimaal 5 kletsnatte luiers, groei van meer dan 150 gram/week, (mosterd)gele poep en een alerte, blije baby kunnen mij eerlijk gezegd niet ongerust maken. DAt zijn stuk voor stuk tekenen dat het goed gaat. Als één van deze voorwaarden wegvalt, heb je wel een reden om je achter je oren te krabben.
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:00:47 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100454767
Het klinkt alsof ie zich gewoon overdag helemaal nokkie vol kan tanken en als ie zoveel drinkt en zo lang dan zal ie 's nachts wellicht het nodig hebben om te slapen. ;)

Wellicht kan een lactatiekundige je wel zinvolle tips geven, over hoe lang je hem laat drinken, hoe je kan zien of hij effectief drinkt en hoe je ziet dat hij genoeg heeft gehad.

Wanneer een borst leeg is, weet ik pas sinds een week, dan gaat ze loslaten, aanhappen, zuigen, morrelen... of gilletjes slaken... dan komt er dus niet voldoende melk meer uit en is het tijd voor een boer en de andere borst.
Heeft ze aan een borst genoeg dan laat ze op een gegeven moment los, na een minuut of 10 ongeveer en gaat ze lachen en kletsen, of mopperen zonder weer aan te happen (dan zit er een boer in haar buik)

Het went allemaal wel hoor, tzt, maar wat fijn dat ie zo goed poept en plast, heeft Lientje ook zo gedaan en nu poept ze 1 keer per dag en voor de rest zijn het volle plasluiers, maar nu gewoon vol en niet meer zo vol dat ze bijna overstromen. :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:03:37 #174
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100454840
Ow ja, de poep, dat zegt mij ook altijd veel, ze heeft maar een keer groene poep gehad, twee dagen, toen kreeg ze teveel voormelk.
Voor de rest altijd knalgele poep met vetbolletjes erin.

Vorige week heb ik zo gelachen, toen was het met zo'n rotvaart haar luier ingeschoten dat het schuim er gewoon op stond. :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:18:46 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100455240
Haha, krachtpoepen kan ventje ook! Het is inderdaad ook geel met bolletjes. En scheten dat hij laat, soms kijk ik mijn man boos aan en dan blijkt het uit die kleine opdonder te komen :D

Het lijkt er indd op dat hij overdag lekker tankt. Hij neemt wel lekker de tijd, gerust een half uur per borst, maar volgens mij drinkt hij daarvan grotendeels echt effectief. Een lactatiekundige zou me eventueel kunnen vertellen of hij echt goed drinkt en hoe hij iets sneller kan 'tanken'. Maar dat is niet per se noodzakelijk, ik geniet wel van die uurtjes. En aanlegadvies is ook welkom, ik wil van dat hoedje af. In het begin gebruikte ik ze vanwege gespannen borst en vlakke tepels, maar nu meer uit gemakzucht. Baby is sterk, drukt zijn armpjes steeds ervoor, schudt met koppie en hapt gewoon niet lekker aan. Liggend lukt inmiddels helemaal niet meer, terwijl ik dat 's morgens vroeg wel prettig vind.

@Juud, ventje laat borst op een gegeven moment wel los, ook met dat gemiep erbij, maar als ik hem dan even rechtop zet en weer aanleg, drinkt hij gerust nog 20 minuten of langer door. Echt met klokken. De enige manier om te stoppen is of hem zelf ontkoppelen, of wachten tot hij in slaap is gekukeld :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')