Sterker nog, het tegendeel is vaak het geval. Ivan was 10 pond bij geboorte en om te zorgen dat hij niet te veel afviel en zijn suikerspiegel niet te laag werd moest ik er alert op zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
ok, dat is vrij gemiddeld. Ik dacht een verband te zien tussen een hoog geboortegewicht en minder vaak hoeven aanleggen.
mijn knul knijpt weliswaar nog niet hard, maar krast wel. Hij heeft scherpe nagels! Misschien ook het sokkentrucje doen. Wat hij soms ook doet is zich met zijn handjes afzetten tegen mijn borst. Hij is dan zo gretig dat hij op zijn knuistje, die hij dan vlak naast mijn tepel drukt, begint te zuigen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:07 schreef DJMO het volgende:
en sóms is de oplossing zó simpel dat je er gewoon finaal overheen kijkt. Ik heb Geert dus net maar sokjes over z'n handen gedaan. Onmogelijk om nog in de tepel te knijpen .. wat een opluchting zeg..
Niet teveel zorgen om makenquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef wickie het volgende:
Dat zijn dus de situaties die mij het meest 'beangstigen' als ik denk aan de beginperiode met 2 koters. Ook ik kan geen opa en oma bellen (het kan wel maar hoogstwaarschijnlijk is er dan niks te regelen). En aangezien ik de vorige keer maar zo heel kort heb gevoed mis ik ook nog een stukje ervaring.
Lees dus graag jullie ervaringen en eventuele oplossingen of tips.
We hebben bedacht (om het een klein beetje op te vangen in de eerste tijd) dat R. de eerste 2 weken vrij heeft en daarna op de 3 opvolgende vrijdagen ook vrij (ik heb op woensdag en vrijdag alleen met de koters). Zodat de overstap niet te heftig is in 1x en ik wel rustig een kans krijg de borstvoeding goed te kunnen opstarten. Op woensdag is mijn moeder altijd vrij en is er dus een uitvalsbasis voor me. Zo hebben we de eerste 5 weken gecovered.
10!quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog, het tegendeel is vaak het geval. Ivan was 10 pond bij geboorte en om te zorgen dat hij niet te veel afviel en zijn suikerspiegel niet te laag werd moest ik er alert op zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat.
Vanwege Ivans gewicht moest hij ook 24 of 48 uur in het ziekenhuis blijven zodat ze konden observeren of hij zijn suikergehalte zelf goed kon reguleren. Net als te licht geboren worden is (te) zwaar geboren worden dus ook een (mogelijke) complicatie.
Jij had toch een hele zware bevalling bij Ivan? En een moeilijk herstel? Of was jij dat niet?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Pessie, ik voel me altijd heel wat als ik respect oogst voor het op de wereld zetten van een tienponder, maar de realiteit is dat ik er weinig van gemerkt heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |