Okay dan even voor de mensen voor wie de tekst te lang is: er staan hier 4 liedjes vul in de poll in welke jij het leukste vind. (ze zijn alle 4 bagger maar dat boeit niet welke van de 4 vind je leuker)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:49 schreef Darkestrah het volgende:
Ik snap er echt geen hol van. Ik doe hier niet aan mee, om de uitkomst zo puur mogelijk te houden.
Dat klopt ookquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:52 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het eigenlijk 4 miskramen. :s
muziek is feitelijk alleen maar goed te beoordelen door mensen zelf (je zou het de computer ook kunnen laten doen maar zo goed ben ik niet, heb nog wel wat ideetjes van selectie druk die ik vanuit de computer kan inbouwen maar dat is voor later) Ik ga proberen dit een jaar ofzo vol te houden en dan eens te kijken wat er gebeurd. (al denk ik dat de stemmers het al eerder opgeven maar het zou moeten lukken om toch wat stemmers te hebben elke ronde)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:54 schreef Darkestrah het volgende:
Het leukst? Aha. Ik dacht dat je bedoelde welke liedjes het meest elementaire geluid representeren. Geen idee ook wat voor geluiden ik moest verwachten.
En ik kan de geluidjes niet horen, ik zit namelijk op m'n mobiel. Morgen meer kans.
haha ik ookquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:08 schreef Paaskonijn het volgende:
Ondanks dat ik ze alle 4 onwijs veel op elkaar vond lijken heb ik toch opp nummer 4 gestemd. Waarom? Geen idee. Kwestie van gevoel.
Tja misschien moet ik niet zeggen de leukste maar de minst slechte. (wie weet dat ik de volgende ronde naar liedjes van 1 min ga al zitten in deze liedjes de leukste stukken aan het einde dus misschien kan ik dat beter niet doen)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:10 schreef flyingribbon het volgende:
Ze klinken allemaal even slecht
Dat ga ik niet zeggen is het doel niet een ik weet niet of soundcloud dat zo leuk vind.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:37 schreef flyingribbon het volgende:
Ik vind 4 ook wel het minst slechtste klinken maar misschien beeld ik me dat nu in omdat jullie dat ook vindenWat zijn de originele nummers die je hebt gebruikt?
het is allebei uit de 90s geloof ik alternative hoek.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:38 schreef On het volgende:
Ik snap nu wel waarom één van adam en eva's kinderen meteen een moordenaar bleek te zijn. Desalniettemin, bazenexperiment. Ik zal mijn stem zo uitbrengen. Wat is het overigens? 80s pop vs trash?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef On het volgende:
Ik heb op de eerste gestemd, de stemmen leken elkaar daar het meest 'natuurlijk' af te lossen.
Niks mis met een haperende kettingzaag toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:47 schreef flyingribbon het volgende:
Mja ik zou het de volgende keer eens proberen met wat simpelere rustigere muziek, misschien dat het resultaat dan minder als een haperende kettingzaag klinkt
Ik hoop eigenlijk dat het niet complete noise word en dat er wat interesante patronen/stukken gaan ontstaan. Ik denk niet dat het ooit erg soepel wordt. Ik wil eigenlijk af van het monotone ritme (het zijn telkens stukjes van 200 ms maar dat gaat de komende versies nogal gevarieerder worden) verder zitten er nu al envelopes overheen maar daar ga ik denk in ook wel wat mee aan het werk om het wat uit te 'smoothen'. Verder is het vooral een combi tussen kijken wat er gebeurt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:54 schreef On het volgende:
Wat hoop/verwacht je eigenlijk als uitkomst te krijgen? Of zie je wel waar het schip strandt.Ik weet niet of het mogelijk is om met frequenties en dergelijke de boel niet zo hak op de tak te krijgen? Als het wat meer samen zou smelten zou het effect wel wat interessanter zijn denk ik.
Hoe meer zielen hoe meer vreugdquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:58 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Ik heb op 2 gestemd.
Dat was de enige waarbij ik vanaf het begin iets in het ritme kon vinden.
Ik ga trouwens dit experiment bekend maken bij wat "vage kennissen uit het verleden", die met experimentele muziek op sega's ed bezig waren. Denk dat zij dit experiment wel kunnen waarderen en dan is de kans best reeel dat je een jaar vooruit kunt.
ja is dat zo raar?quote:
Hehe sinds jij op mijn last.fm hebt gezien dat ik 'oud' ben doe je andersquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:04 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Daar heb ik volgens mij meer direct mee gepraat dan met jou.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:22 schreef Darkestrah het volgende:
Ik had aan OVchipkaart een echte soulmate, man.
nieuw kindjes komen er zo aan stem maar bij die meequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:42 schreef Peter6000 het volgende:
Aardig briljant topic: Bosbeetle, als ik je laatste 4 postings lees is het of ik mezelf lees.
Kan ik nog meestemmen, of verstoord dat dode kinderen, dobbelsteenongelukken en mislukte voortplantingen?
Nee ik denk dat ik dit wel als maximum ga houden. Misschien later nog een keer een afzondering laten plaats vinden, maar voor alsnog is dit inderdaad zatquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:01 schreef Peter6000 het volgende:
Het is wel lastig uit 7 opties een keuze te moeten maken.
Ik hoop niet die hier nog meer kinderen uit voort gaan komen.
Laat ik het zo zeggen: tijdens het derde fragment is het al wat lastig het eerste fragment terug te halen. En dan ben ik nog niet eens op de helft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee ik denk dat ik dit wel als maximum ga houden. Misschien later nog een keer een afzondering laten plaats vinden, maar voor alsnog is dit inderdaad zat
er zit een 'groter' verschil tussen 41 en 43 dus je kunt na een paar luisterbeurten vast uitvinden wat je leuker vind en dan hoef je nog maar uit 3 of 4 te kiezen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:03 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: tijdens het derde fragment is het al wat lastig het eerste fragment terug te halen. En dan ben ik nog niet eens op de helft.
Okay primaquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:11 schreef Peter6000 het volgende:
Ik heb perongeluk op 43-1 gestemd toen ik op dat fragment wilde klikken.
Dus tijdens het eindresultaat moet er daar 1 af, en mijn daadwerkelijke stem zal ik hier geven zodat die handmatig erbij kan worden opgeteld.
Ik denk tot woensdag ofzo.quote:
Iets meer toegankelijkheid lijkt me nodig om stemmen te krijgen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja maar dan gaat het nergens naartoe, ik moet nog een goede middenweg vinden, sowieso de volgende ronde minder fragmenten.
Nouja random is random en de keuzes van de mensen worden gemaakt door een (lastig te beschrijven) keuze proces. Dat is dus heel wat anders dan een computer random laten loten. Kijk maar naar de eerste loting waar 4 50% van de stemmen krijgt daar zit dus blijkbaar iets in wat voor een mens ok klinkt. Een computer kan dat misschien ook wel maar daarvoor moet je de muziek beter analyseren dan ik kan met deze middelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Iets meer toegankelijkheid lijkt me nodig om stemmen te krijgen.
Maar ik zat nog na te denken of ik met mijn loting-opmerking niet iets heel doms zei.
Is er een verschil tussen handmatig loten, of de computer iets laten selecteren?
Don`t worry, it happens all the time.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:57 schreef Gillingham het volgende:
Ik heb per ongeluk op de eerste gestemd toen ik de eerste wilde beluisteren. Beetje onhandig.![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:11 schreef Peter6000 het volgende:
Ik heb perongeluk op 43-1 gestemd toen ik op dat fragment wilde klikken.
Foutje van mijn kant ik heb het verbeterdquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:57 schreef Gillingham het volgende:
Ik heb per ongeluk op de eerste gestemd toen ik de eerste wilde beluisteren. Beetje onhandig.![]()
De derde en vierde kan ik hier overigens niet beluisteren om de een of andere reden. Ik krijg dit.
Net zo'n kluns als ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:59 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Don`t worry, it happens all the time.
[..]
Helemaal mee eens ... maarja ben hier nu eenmaal mee begonnen.. verander ook steeds het algoritme waardoor ik hoop steeds meer rust in te brengen. (met de nadruk op hoop) gewoon blijven stemmen en dan veranderd het vanzelf.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:14 schreef Gillingham het volgende:
Wat rustigere nummers zou misschien wat aangenamer hebben geklonken, lijkt me.
Toch is er wezelijk wat veranderd, punt 1 natuurlijk een beetje reverb maar dat voegt niet zoveel toen natuurlijk. Verder een soort equalizing het haalt stiltes niet weg maar trekt wel de rest op eenzelfde niveau waardoor het uiteindelijk een paar generaties verder een stukje minder fragmentarisch wordt. Neemt niet weg dat dit een experiment is en dat ik geen idee heb wat het resultaat gaat worden, vergelijk het eens met de eerste 4 nummers dat klinkt toch heel anders. En dit is pas 4 generaties.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:19 schreef kovenant het volgende:
ik vind de mutaties nogal tegen vallen,
ik had meer verwacht eerlijk gezegd is nu meer random aan elkaar geplakte stukjes "geluid" met daarna pauzes, eigenlijk zelfde als hiervoor.
Ik zal het proberen vol te houdenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef kovenant het volgende:
ik moet zeggen dat ik wel benieuwd en naar de toekomstige mutaties na niet 4 maar laat zeggen 50 of 100 mutaties .
en ik volg dit al beetje vanaf begin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door Bosbeetle op 24-08-2011 13:49:12 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |