Ditquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:35 schreef witte_fantasie het volgende:
maakt niet uit, kijk wat jouw lichaam op lange termijn beter kan volhouden.
Afwisselen is trouwens ook niet verkeerd.
Op 60% van je max hr sex hebben is imo het best om af te vallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:38 schreef nickhguitar het volgende:
hey witte fantasie, thx voor je reactie
Nou, ik ga in september weer voetballen, maar ik merk dat als ik op harde ondergrond loop, m'n knieën zeer gaan doen. Ik wil ook graag een beetje afvallen, dus vraag ik me af wat beter is
Ongeveer 60/70% v.d. maximale hartslag is goed voor afvallen toch? maakt het dan uit welke activiteit je doet, of het gaat het puur om dit hartslagpercentage?
Nee maar serieus, is dat zo? of is er dan nog wel verschil in activiteit, of gaat het puur om die 60%. Nee, ik ga ook niet verder xD Overigens heb ik wel goede hardloopschoenenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:42 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Op 60% van je max hr sex hebben is imo het best om af te vallen.![]()
Ps. NIET gaan hardlopen als je last heb van je knieen anders kan je straks voor lange tijd helemaal niet meer sporten..
PS.2 voeding is trouwens ook het halve werk om af te vallen. (zorg voor voldoende eiwitten als je veel sport btw)
Wel meer dan het halve werk.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:42 schreef witte_fantasie het volgende:
PS.2 voeding is trouwens ook het halve werk om af te vallen. (zorg voor voldoende eiwitten als je veel sport btw)
Activiteit maakt niet zo heel veel uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:43 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee maar serieus, is dat zo? of is er dan nog wel verschil in activiteit, of gaat het puur om die 60%. Nee, ik ga ook niet verder xD Overigens heb ik wel goede hardloopschoenen
Elke activiteit kan, mits je het lang genoeg volhoudt om vet te verbranden. Bij dat soort hartslagpercentages komt de vetverbranding pas na een half uur (of nog later) op gang. Ook na de inspanning blijft de vetverbranding nog een tijdje doorhobbelen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:38 schreef nickhguitar het volgende:
Ongeveer 60/70% v.d. maximale hartslag is goed voor afvallen toch? maakt het dan uit welke activiteit je doet, of het gaat het puur om dit hartslagpercentage?
Beter kun je trouwens eerst krachttraining en daarna cardiotraining doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Elke activiteit kan, mits je het lang genoeg volhoudt om vet te verbranden. Bij dat soort hartslagpercentages komt de vetverbranding pas na een half uur (of nog later) op gang. Ook na de inspanning blijft de vetverbranding nog een tijdje doorhobbelen.
Als je echt op percentage wilt trainen, kan het makkelijk zijn om een hartslagmeter te gaan gebruiken die je waarschuwt wanneer je buiten ingestelde zones komt. En ja, elke duursport kan.
Met hardlopen zul je ongetwijfeld meer verbranden omdat de afterburn langer door loopt lijktquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:07 schreef nickhguitar het volgende:
Thx voor alle reacties!
Ik doe ook eerst kracht thuisheb thuis dumbells (verstelbaar), een barbell en een fitnessbankje en heb hier een aardig schema omheen gebouwd.
Dat van minimaal 20 min/een half uur wist ik ook al. Maar betekent dit dus dat als je een half uur hardloopt op 60%, je evenveel verbrand als dat je wielrent op 60% en dit ook een half uur? Wielrennen kan je namelijk veel en veel langer volhouden..
Dat lijkt mij idd ook meer dan logisch. misschien is het ook wel een gevoelskwestie.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:09 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Met hardlopen zul je ongetwijfeld meer verbranden omdat de afterburn langer door loopt lijkt
Maar correct me if I'm wrong.
Dat ligt eraan wat jij allemaal van plan bent om te eten.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:18 schreef nickhguitar het volgende:
Maarja goed, even een om lang verhaal kort te maken: Een goed alternatief voor hardlopen, om af te vallen, is wielrennen mits je binnen de hartslagzones blijft voor afvallen. Als ik dit 3x in de week doe dan moet ik toch verschil gaan merken neem ik aan?
Ik ben in januari begonnen met hardlopen, 2 tot 3 keer in de week 30 minuten, en ben 6 kilo afgevallen tot de dag van vandaag. Naast hardlopen doe ik 5x per maand aan hockey en loop ik sowieso dagelijks al 30-40 minuten (lopen naar de uni en boodschappen).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:18 schreef nickhguitar het volgende:
Maarja goed, even een om lang verhaal kort te maken: Een goed alternatief voor hardlopen, om af te vallen, is wielrennen mits je binnen de hartslagzones blijft voor afvallen. Als ik dit 3x in de week doe dan moet ik toch verschil gaan merken neem ik aan?
TS heeft een beetje last van dementie.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:25 schreef YUR het volgende:
Owh...
Afvallen, beste manier?
Afvallen; Fietsen of Lopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |