Sorry, ik had hier duidelijk in moeten zijn, ik bedoel hardlopen..quote:Op zondag 6 maart 2011 16:12 schreef Andyy het volgende:
Met lopen verbruik je meer kalorieen, maar met fietsen kan je een hoger hartslag bereiken en zelf er controle over houden. (er vanuit gaande dat je met lopen wandelen bedoelt)
Onzinvergelijking natuurlijk. Het duurt ook een lange tijd voordat je een uur kunt hard fietsen.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:39 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Het duurt wel even tot je een uur kunt hardlopen. Fietsen is wat dat betreft makkelijker vol te houden
met fietsen je benen trainen?quote:Op zondag 6 maart 2011 18:43 schreef CoJackso het volgende:
Met lopen val je meer af. Je traint je gehele lichaam, terwijl ik bij fietsen het gevoel heb alsof je vooral je beenspieren traint. Maar een goede balans tussen beide sporten zou ik eigenlijk aanraden. Vooral omdat hardlopen voor beginners zeer belastend is, en een voorzichtige opbouw noodzaak is. In ieder geval succes.
ja, die spieren die in je benen zitten, je weet wel beenspierenquote:Op zondag 6 maart 2011 18:55 schreef Zyzz het volgende:
[..]
met fietsen je benen trainen?![]()
[ afbeelding ]
ja maar met fietsen train je het nietquote:Op zondag 6 maart 2011 18:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, die spieren die in je benen zitten, je weet wel beenspieren
Ja onzin natuurlijkquote:Op zondag 6 maart 2011 18:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Onzinvergelijking natuurlijk. Het duurt ook een lange tijd voordat je een uur kunt hard fietsen.
Rustig een uur fietsen vergelijken met een uur hardlopen, sorry, maar dat slaat gewoon nergens op. Iets anders kan ik er niet van maken.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:20 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ja onzin natuurlijk. Silly me.
En als je meer spieren gebruikt is de energiebehoefte van je lichaam voor die bepaalde activiteit als vanzelfsprekend veel hoger?quote:Op zondag 6 maart 2011 18:43 schreef CoJackso het volgende:
Met lopen val je meer af. Je traint je gehele lichaam
Ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je fietst. Ga jij maar eens in je zwaarste versnelling een berg op fietsen vanuit stilstand, en zeg me dan dat je je beenspieren niet traint.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:02 schreef Zyzz het volgende:
[..]
ja maar met fietsen train je het niet [ afbeelding ]
fietsen is een vorm van cardio, dus bedoelt voor conditie training of afvallen.
dikke benen krijg je van squaten en niet van fietsen [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een laboratorium?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:05 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je fietst. Ga jij maar eens in je zwaarste versnelling een berg op fietsen vanuit stilstand, en zeg me dan dat je je beenspieren niet traint.
veel minder dan met squaten, maar als je zo fiets dan zul je idd je benen meer gebruiken.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:05 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je fietst. Ga jij maar eens in je zwaarste versnelling een berg op fietsen vanuit stilstand, en zeg me dan dat je je beenspieren niet traint.
nou, na bijna 25.000 km in 3 jaar tijd durf ik toch wel te zeggen dat ik een paar gespierde benen hebquote:Op zondag 6 maart 2011 19:02 schreef Zyzz het volgende:
[..]
ja maar met fietsen train je het niet [ afbeelding ]
fietsen is een vorm van cardio, dus bedoelt voor conditie training of afvallen.
dikke benen krijg je van squaten en niet van fietsen [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pics?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
nou, na bijna 25.000 km in 3 jaar tijd durf ik toch wel te zeggen dat ik een paar gespierde benen heb
Als je nog nooit hebt gejogd dan is dat 10 minuten achter elkaar volhouden best een prestatie.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Rustig een uur fietsen vergelijken met een uur hardlopen, sorry, maar dat slaat gewoon nergens op. Iets anders kan ik er niet van maken.
Als je nog nooit hard hebt gefietst, dan is dat 10 minuten achter elkaar volhouden best een prestatie.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:38 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Als je nog nooit hebt gejogd dan is dat 10 minuten achter elkaar volhouden best een prestatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |