abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93052318
Hallo,

Omdat ik niet meer kan tenissen ivm een 'kapotte' enkel heb ik besloten om iets anders te gaan doen. Hardlopen wil opzich wel, maar ik twijfel ook over wielrennen. Nou wil ik ook graag wat kilo's kwijt en is mijn vraag dus ook: Is wielrennen hiervoor een goede manier? Of is dit te eenzijdig? Over het algemeen wordt aangetoond dat duursport beter is voor vetverbranding dan explosieve sporten.

Zo lees ik op internet dat mensen die al heel lang fietsen niks kwijtraken en vervolgens gaan hardlopen en dan in eens heel veel kilo's kwijtraken. Natuurlijk kan dit ook komen doordat ze constant hetzelfde fietsen en het lichaam dan went, maar dit weet ik ook eigenlijk niet.

Graag hoor ik jullie meningen.

Mvg,
Nick
  zondag 20 februari 2011 @ 13:14:08 #2
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_93052407
Met fietsen zit je nog steed gedeeltelijk op je luie reet. Denk dat dat het verschil is met rennen beweeg je alles.
What is meant to be, will be.
pi_93052414
zwemmen is een goede sport om af te vallen. Je bent alleen wel afhankelijk van openingstijden zwembad
pi_93052562
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:14 schreef Evertjan het volgende:
zwemmen is een goede sport om af te vallen. Je bent alleen wel afhankelijk van openingstijden zwembad
Klopt dat is ook een goede manier ;) Maar ik weet niet of ik dat wel echt leuk vind..

En @ Taartjeh. Je zit wel ja, maar als je puurt kijkt naar Calorieverbranding, dan verbrand je toch een bult, en daar gaat het toch om?
  zondag 20 februari 2011 @ 13:17:38 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93052583
Je moet om te beginnen GOED eten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93052601
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:17 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Klopt dat is ook een goede manier ;) Maar ik weet niet of ik dat wel echt leuk vind..

En @ Taartjeh. Je zit wel ja, maar als je puurt kijkt naar Calorieverbranding, dan verbrand je toch een bult, en daar gaat het toch om?
ben zelf met zwemmen begonnen om dat ik met lopen en fietsen te veel last kreeg van mij enkels en knieën
pi_93052624
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet om te beginnen GOED eten.
idd geen Rwanda dieet volgen maar gewoon normaal eten
pi_93052714
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:18 schreef Evertjan het volgende:

[..]

idd geen Rwanda dieet volgen maar gewoon normaal eten
I know ;) dat komt wel goed.
Lijkt me alleen niet dat ik last krijg van m'n knieën met fietsen, ik weet vanuit m'n studie wel wat belastend is en wat niet, fietsen is over het algemeen niet zo'n belastende sport.

Wat ik mij alleen afvraag: is het een goede manier om kilo's kwijt te raken of niet.
pi_93052815
Spiermassa opbouwen... zodat je meer verbrand.
Vet gaat dan vanzelf weg :)
pi_93053029
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:23 schreef DeRakker. het volgende:
Spiermassa opbouwen... zodat je meer verbrand.
Vet gaat dan vanzelf weg :)
Ja, dat kan wel, maar dat gaat echt niet lukken als je er geen Cardio bij aan plakt.

Ik lees net op internet iets over 60% van je max Hf. En dan een uur volhouden, 3 uur per week.
Wat is beter, dit wat ik hierboven beschrijf, over juist interval?
pi_93053155
Ja dat beter dan interval. Als je namelijk tot de max gaat, gaat je lichaam koolhydraten verbranden. Alles wat snel aan te spreken is. Vet is erg langzaam aan te spreken en dat gaat het lichaam pas doen als je 30+ minuten niet te intensief bezig bent.

Niveau 'nog kunnen praten met elkaar'
pi_93053176
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:27 schreef nickhguitar het volgende:
Ik lees net op internet iets over 60% van je max Hf. En dan een uur volhouden, 3 uur per week.
Dat werkt idd best goed. Ik ben er 2 weken geleden mee begonnen (en dan doe ik 1 of 2 uur per week, niet eens 3) en ik ben al 2 kilo kwijt.

Ook werkt het in mijn ervaring beter als je het rustig aanpakt.
pi_93053472
Bij duursporten verbrand je op dat moment wel meer dan explosieve sporten, maar je hebt totaal geen nabranding. Wanneer je die nabranding meetelt, is duursport ineens helemaal niet meer aantrekkelijk.

Afvallen is niets meer dan callorie tekort. Wát je afvalt (spier of vet) is afhankelijk van je voeding en training. Je lichaam wil liever spiermassa kwijtraken, dat kost energie om te onderhouden.
Veel mensen eten dusdanig weinig, dat ze hun stofwisseling verkloten. Daardoor worden ze van een cracker op een dag al dik.
Door de juiste voeding te eten gooi je je stofwisseling omhoog, en kan je afvallen door meer te eten.
Volkoren producten, groene groentes en eiwitten.
Dingen zoals fruit, yoghurtdrankjes en dat soort dingen bevatten alleen maar veel suikers. En juist je suiker heb je niet nodig.

Door veel suiker te eten gaat je suikerspiegel alle kanten op stuiteren. De insuline die je dan aanmaakt is als je demente oma: ze wil alles verzamelen, maar ze weet niet meer wat.
Als je lichaam dan geen spiermassa kan opbouwen (wat wat ingewikkelder ligt), wil je lichaam juist graag vet opbouwen. Hoe constander je suikerspiegel, hoe makkelijker je afvalt. Het gaat dan sneller, en je hebt gewoon minder behoefte aan suiker.

Vetten zijn onderschat. Goede vetten heb je gewoon nodig, maar je moet niet boven je callorie behoefte uitkomen als je wil afvallen.
pi_93053659
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:36 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Bij duursporten verbrand je op dat moment wel meer dan explosieve sporten, maar je hebt totaal geen nabranding. Wanneer je die nabranding meetelt, is duursport ineens helemaal niet meer aantrekkelijk.

Afvallen is niets meer dan callorie tekort. Wát je afvalt (spier of vet) is afhankelijk van je voeding en training. Je lichaam wil liever spiermassa kwijtraken, dat kost energie om te onderhouden.
Veel mensen eten dusdanig weinig, dat ze hun stofwisseling verkloten. Daardoor worden ze van een cracker op een dag al dik.
Door de juiste voeding te eten gooi je je stofwisseling omhoog, en kan je afvallen door meer te eten.
Volkoren producten, groene groentes en eiwitten.
Dingen zoals fruit, yoghurtdrankjes en dat soort dingen bevatten alleen maar veel suikers. En juist je suiker heb je niet nodig.

Door veel suiker te eten gaat je suikerspiegel alle kanten op stuiteren. De insuline die je dan aanmaakt is als je demente oma: ze wil alles verzamelen, maar ze weet niet meer wat.
Als je lichaam dan geen spiermassa kan opbouwen (wat wat ingewikkelder ligt), wil je lichaam juist graag vet opbouwen. Hoe constander je suikerspiegel, hoe makkelijker je afvalt. Het gaat dan sneller, en je hebt gewoon minder behoefte aan suiker.

Vetten zijn onderschat. Goede vetten heb je gewoon nodig, maar je moet niet boven je callorie behoefte uitkomen als je wil afvallen.
Bedankt voor je uitleg! Wat zijn naast de gebruikelijke dingen dan goede dingen om te eten? Ik woon nog gewoon thuis en moet 'eten wat de pot schaft' om het maar even zo te zeggen. Is er op internet niet iets waarmee je een goed voedingsschema kunt samenstellen?

Grt Nick
pi_93054095
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:27 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel, maar dat gaat echt niet lukken als je er geen Cardio bij aan plakt.

Jawel hoor... ik doe toch ook nooit cardio en ben niet dik :P
Kwestie van goede voeding en krachttraining...

Afvallen met alleen krachttraining gaat prima...
Eventueel cardio erbij kan.. maar is geen must.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:52:24 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93054147
Met hardlopen val je ook niks af, hoor. Ken genoeg mensen die geen grammetje afvallen, maar wel cm's verliezen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 februari 2011 @ 13:54:33 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93054238
Sowieso vind ik gaan sporten om af te vallen een slechte motivatie. Je moet gaan sporten omdat je het lekker vindt, verslaafd bent aan de stofjes die vrijkomen, omdat je jezelf graag aan het werk zet :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93054317
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:54 schreef Viking84 het volgende:
Sowieso vind ik gaan sporten om af te vallen een slechte motivatie. Je moet gaan sporten omdat je het lekker vindt, verslaafd bent aan de stofjes die vrijkomen, omdat je jezelf graag aan het werk zet :).
Sporten is pas lekker wanneer je klaar bent... je moet toch een reden hebben om te beginnen.
Als je een doel hebt, hou je t langer vol... want je krijgt genoeg dagen dat je er niks aan vind maar toch door gaat voor het doel.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:56:56 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93054359
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:55 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Sporten is pas lekker wanneer je klaar bent... je moet toch een reden hebben om te beginnen.
Als je een doel hebt, hou je t langer vol... want je krijgt genoeg dagen dat je er niks aan vind maar toch door gaat voor het doel.
Neem dan als doel om een bepaalde afstand te kunnen hardlopen. Doe ik ook ^O^. Dat gefocus op afvallen leidt er alleen maar toe dat je sporten frustrerend gaat vinden als je niet snel genoeg resultaat ziet.
Niet meer actief op Fok!
pi_93054912
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:56 schreef Viking84 het volgende:
Neem dan als doel om een bepaalde afstand te kunnen hardlopen. Doe ik ook ^O^. Dat gefocus op afvallen leidt er alleen maar toe dat je sporten frustrerend gaat vinden als je niet snel genoeg resultaat ziet.
Het lijkt mij net zo frustrerend als je niet snel genoeg verder kun hardlopen...
Je kunt ook gewoon sporten omdat je het leuk vindt.

quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:51 schreef DeRakker. het volgende:
Jawel hoor... ik doe toch ook nooit cardio en ben niet dik :P
Kwestie van goede voeding en krachttraining...

Afvallen met alleen krachttraining gaat prima...
Eventueel cardio erbij kan.. maar is geen must.
De echte vraag is dan natuurlijk of je ooit dik bent geweest ;). Persoonlijk kom ik alleen maar aan van krachttraining. Dat is niet zo erg, maar ik raak er ook geen vet van kwijt.
pi_93056576
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:08 schreef Azreal het volgende:

[..]

Het lijkt mij net zo frustrerend als je niet snel genoeg verder kun hardlopen...

[..]

De echte vraag is dan natuurlijk of je ooit dik bent geweest ;). Persoonlijk kom ik alleen maar aan van krachttraining. Dat is niet zo erg, maar ik raak er ook geen vet van kwijt.
Wat kom je aan?
Vet?vocht?spier? groot verschil...
  zondag 20 februari 2011 @ 14:43:51 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93056709
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:08 schreef Azreal het volgende:

[..]

Je doel steeds een stukje opschuiven maakt het hardlopen leuk! Denk jij nou echt dat ik al een half jaar hardloop zonder het leuk te vinden? :'). Overigens is het helemaal niet goed om te snel te ver te willen, daarmee help je je lijf om zeep.
Niet meer actief op Fok!
pi_93057475
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:41 schreef DeRakker. het volgende:
Wat kom je aan?
Vet?vocht?spier? groot verschil...
Spier, alleen heb ik daar geen behoefte aan. Ik bereik er iets anders mee dan ik voor ogen heb.

quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:43 schreef Viking84 het volgende:
Je doel steeds een stukje opschuiven maakt het hardlopen leuk! Denk jij nou echt dat ik al een half jaar hardloop zonder het leuk te vinden? :'). Overigens is het helemaal niet goed om te snel te ver te willen, daarmee help je je lijf om zeep.
Mijn punt was dat je nog steeds een doel hebt. Of dat nu afvallen of een bepaalde afstand kunnen rennen is, maakt niet uit. Beide kunnen frustrerend zijn omdat het niet snel genoeg gaat. Het maakt dan ook niet uit of je jezelf kapot loopt of dat je kruipt.

Ik zou ook elke dag een eind kunnen gaan rennen, dat neemt niet weg dat ik het niet leuk vind en mezelf er meer schade mee toebreng dan dat het goed doet. Dan ga ik liever iets anders doen wat hetzelfde doel dient en dat ik wel leuk vind.
  zondag 20 februari 2011 @ 15:02:03 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93057684
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:58 schreef Azreal het volgende:

[..]

Spier, alleen heb ik daar geen behoefte aan. Ik bereik er iets anders mee dan ik voor ogen heb.

[..]

Mijn punt was dat je nog steeds een doel hebt. Of dat nu afvallen of een bepaalde afstand kunnen rennen is, maakt niet uit. Beide kunnen frustrerend zijn omdat het niet snel genoeg gaat. Het maakt dan ook niet uit of je jezelf kapot loopt of dat je kruipt.

Ik zou ook elke dag een eind kunnen gaan rennen, dat neemt niet weg dat ik het niet leuk vind en mezelf er meer schade mee toebreng dan dat het goed doet. Dan ga ik liever iets anders doen wat hetzelfde doel dient en dat ik wel leuk vind.
Als je gewoon netjes met een schema loopt, kun je je doel aanpassen aan dat schema en dan gaat het nooit 'niet snel genoeg'. Als je jezelf slim genoeg vindt om het allemaal op eigen houtje te doen en vervolgens een blessure oploopt, ben je gewoon een domme koe ^O^.

Maar veel plezier met dat andere dat je gaat doen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_93072436
als je een kapotte enkel hebt van het tennissen, waarom zou je dan wel kunnen hardlopen?
Hier komt binnenkort mijn onderschrift te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')