Het in het gezicht spugen van de derde wereld en het vernietigen van kostbare landbouwgrond in een tijd waar honger revoluties veroorzaakt alleen maar omdat de natuur subsidie industrie een nieuw idee heeft om zich in vast te bijten is gewoon normaal. Ik was twee weken geleden in nationaal park Arcadia waar ze ook stromend water hebben en een mooie oceaan. De minder snel stromende stukjes waren genoeg om een muggenplaag te veroorzaken. 3 vierkante kilometer water met rietplanten en uiteindelijk bomen ver buiten de vaargeul... ik probeer het niet eens.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ooit van getijdenwerking gehoord? Water hoeft echt niet met een enorme snelheid te stromen om te voorkomen dat er zich muggen kunnen vestigen. En je wopper verhaal is gewoon complete bullshit omdat het onderwater zetten van de polder wel degelijk effect heeft voor de natuur in de Westerschelde, het is dus geen loos gebaar.
Ik denk dat ze in Afrika niet eens weten waar de Nederland ligt, laat staan dat ze zich er druk over maken dat er hier een stukje land onder water wordt gezet. En waarom voel je je dan niet schuldig op het moment dat je een nieuwe TV koopt, dat geld had je immers ook kunnen gebruiken om mensen in Afrika te helpen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het in het gezicht spugen van de derde wereld en het vernietigen van kostbare landbouwgrond in een tijd waar honger revoluties veroorzaakt alleen maar omdat de natuur subsidie industrie een nieuw idee heeft om zich in vast te bijten is gewoon normaal. Ik was twee weken geleden in nationaal park Arcadia waar ze ook stromend water hebben en een mooie oceaan. De minder snel stromende stukjes waren genoeg om een muggenplaag te veroorzaken. 3 vierkante kilometer water met rietplanten en uiteindelijk bomen ver buiten de vaargeul... ik probeer het niet eens.
Een muggenbroedplaats in stromend brak water waar vissen en vogels voorkomen? Lijkt me sterk dat er dan sprake zal zijn van een muggenplaagquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het in het gezicht spugen van de derde wereld en het vernietigen van kostbare landbouwgrond in een tijd waar honger revoluties veroorzaakt alleen maar omdat de natuur subsidie industrie een nieuw idee heeft om zich in vast te bijten is gewoon normaal. Ik was twee weken geleden in nationaal park Arcadia waar ze ook stromend water hebben en een mooie oceaan. De minder snel stromende stukjes waren genoeg om een muggenplaag te veroorzaken. 3 vierkante kilometer water met rietplanten en uiteindelijk bomen ver buiten de vaargeul... ik probeer het niet eens.
Ik gebruik mijn geld liever om nog een stukje natuur terug te brengen in Nederland zodat er nog net ietsje pietsje meer van dat verschrikkelijke regenwoud gekapt gaat worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in Afrika niet eens weten waar de Nederland ligt, laat staan dat ze zich er druk over maken dat er hier een stukje land onder water wordt gezet. En waarom voel je je dan niet schuldig op het moment dat je een nieuwe TV koopt, dat geld had je immers ook kunnen gebruiken om mensen in Afrika te helpen.
watquote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn geld liever om nog een stukje natuur terug te brengen in Nederland zodat er nog net ietsje pietsje meer van dat verschrikkelijke regenwoud gekapt gaat worden.
De voedseltekorten zullen dan pas echt serieus wordenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:56 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Een muggenbroedplaats in stromend brak water waar vissen en vogels voorkomen? Lijkt me sterk dat er dan sprake zal zijn van een muggenplaag. Je derde wereld opmerking slaat nergens op. Die 3 vierkante kilometer landbouw is echt verwaarloosbaar in het grote geheel. We hebben trouwens nu al landbouwoverschotten die we dumpen in de derde wereld waardoor we de lokale economie verpesten.
Edit: 3 vierkante kilometer estuarium maakt trouwens wél iets uit voor natuurbehoud.
Er is in Rusland natuur genoeg, daar kan dat kleine kikkerlandje niets aan veranderen, laten wij trots zijn op de ruimte die we hebben voor woningbouw en landbouwquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:30 schreef whosvegas het volgende:
Gestoord,een polder met goede landbouw grond onder water zetten
Moet dan alles wijken voor de natuur?
Denk dat je een belans moet vinden en een polder met goede landbouw grond onder water zetten hoort daar niet bij.
Ja, want de natuur in taiga's en toendra's is natuurlijk helemaal vergelijkbaar met die van een estuariumquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er is in Rusland natuur genoeg, daar kan dat kleine kikkerlandje niets aan veranderen
[ afbeelding ]
Onze gigantische overschotten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen sinds er alcohol aan brandstof toegevoegd moet worden. Omdat wij niet genoeg maken kappen ze regenwouden om er nieuwe landbouwgrond van te maken en omdat ze in de derde wereld nog niet zo goed met hun grond omgaan als in Nederland is de grond binnen 10 jaar uitgeput en moeten de boertjes weer een nieuw stuk bos verbranden. De uitgeputte grond blijft achter als een kale vlakte waarvan de nog vruchtbare grond snel weg geërodeerd zodat het herstel nog wat langer duurt en de mensen beneden de rivieren een overstroming of modder lawine krijgen. Maar gelukkig kunnen er weer vijf inteelt dieren bijkomen in het moeras Nederland.quote:
rusland heeft enkele van de grootste oerbossen ter wereld, waar de meeste beren ter wereld loslopenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:42 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ja, want de natuur in taiga's en toendra's is natuurlijk helemaal vergelijkbaar met die van een estuarium_!
Ik snap echt niet waarom mensen denken dat er een grote hongersnood op komst is, zelfs als dat het geval was () dan gaat die 3 vierkante kilometer landbouw echt niet het verschil maken.
Bovendien dient Nederland de gemaakte afspraken met België gewoon na te komen.
Dat jij niks weet van de wereldvoedseltoestand momenteel en de nog altijd exploderende bevolking terwijl de overheden van de wereld 20% van ons graan letterlijk in de brand steken doet niks af aan de realiteit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:42 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ja, want de natuur in taiga's en toendra's is natuurlijk helemaal vergelijkbaar met die van een estuarium_!
Ik snap echt niet waarom mensen denken dat er een grote hongersnood op komst is, zelfs als dat het geval was () dan gaat die 3 vierkante kilometer landbouw echt niet het verschil maken.
Bovendien dient Nederland de gemaakte afspraken met België gewoon na te komen.
Het is niet dat ik je niet geloof ofzo, maar ik zou het ten zeerste appreciëren mocht je daar bronnen voor aandragen vooraleer ik daar verder op in ga.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onze gigantische overschotten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen sinds er alcohol aan brandstof toegevoegd moet worden. Omdat wij niet genoeg maken kappen ze regenwouden om er nieuwe landbouwgrond van te maken en omdat ze in de derde wereld nog niet zo goed met hun grond omgaan als in Nederland is de grond binnen 10 jaar uitgeput en moeten de boertjes weer een nieuw stuk bos verbranden. De uitgeputte grond blijft achter als een kale vlakte waarvan de nog vruchtbare grond snel weg geërodeerd zodat het herstel nog wat langer duurt en de mensen beneden de rivieren een overstroming of modder lawine krijgen. Maar gelukkig kunnen er weer vijf inteelt dieren bijkomen in het moeras Nederland.
Haha dat was een van de vorige briljante milieu organisatie ideetjes. Eilandjes natuur die sterk genoeg zijn om de populatie in stand te houden en de dieren verplaatsen zich wel. Gevolg: veel diertjes in Nederland zijn het product van een seksuele relatie tussen vader en zus.
Wat jij niet blijkt te begrijpen is dat je niet zomaar 2 gebieden kan vergelijken. Dit is hetzelfde als roepen dat je het groot barrièrerif mag slopen/vervuilen er is immers genoeg zee ten noorden van Rusland.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rusland heeft enkele van de grootste oerbossen ter wereld, waar de meeste beren ter wereld loslopen
http://www.greenpeace.org(...)n-het-oosten-van-ru/
http://www.greenpeacekids.nl/oerbossen/
De Westerschelde is beter te vergelijken met het Vondelpark, er is werkelijk helemaal niets unieks aan dat gebied.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:51 schreef Supertolll het volgende:
Wat jij niet blijkt te begrijpen is dat je niet zomaar 2 gebieden kan vergelijken. Dit is hetzelfde als roepen dat je het groot barrièrerif mag slopen/vervuilen er is immers genoeg zee ten noorden van Rusland.
Jawel, het is namelijk één van de weinige natuurlijke estuaria in Noord - Europa.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
De Westerschelde is beter te vergelijken met het Vondelpark, er is werkelijk helemaal niets unieks aan dat gebied.
Het is erg erg dom om de meest vruchtbare grond ter wereld te laten verwilderen dat doen ze in Zimbabwe al genoegquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:51 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Wat jij niet blijkt te begrijpen is dat je niet zomaar 2 gebieden kan vergelijken. Dit is hetzelfde als roepen dat je het groot barrièrerif mag slopen/vervuilen er is immers genoeg zee ten noorden van Rusland.
Heb geen zin om alles bij elkaar te gaan googelen voor jou omdat ik nogal veel beweer. Mocht je zelf een poging gaan wagen kun je nog wat leren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:51 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het is niet dat ik je niet geloof ofzo, maar ik zou het ten zeerste appreciëren mocht je daar bronnen voor aandragen vooraleer ik daar verder op in ga.
[..]
Net zo (on)natuurlijk als de monding van de Thames.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:00 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Jawel, het is namelijk één van de weinige natuurlijke estuaria in Noord - Europa.
Ik herhaal het nog een laatste keer: Je kan wat natuur betreft niet zomaar 2 gebieden vergelijken die tot een andere klimaat - en vegetatiezone behoren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is erg erg dom om de meest vruchtbare grond ter wereld te laten verwilderen dat doen ze in Zimbabwe al genoeg
Je kan me op z'n minst toch 1 bron geven, of een google zoekterm gevenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb geen zin om alles bij elkaar te gaan googelen voor jou omdat ik nogal veel beweer. Mocht je zelf een poging gaan wagen kun je nog wat leren.
Met de definitie die jij hanteert kun je waarschijnlijk alle natuurgebieden in onze streken onnatuurlijk gaan verklaren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
Net zo (on)natuurlijk als de monding van de Thames.
Probeer "ontbossing" eens.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:09 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Je kan me op z'n minst toch 1 bron geven, of een google zoekterm geven
Klopt, maar dat is mijn punt niet. Waar het om gaat is dat de Westerschelde helemaal niet zo uniek is als jij doet voorkomen.quote:[..]
Met de definitie die jij hanteert kun je waarschijnlijk alle natuurgebieden in onze streken onnatuurlijk gaan verklaren.
De ontpoldering van 3 vierkante kilometer werkt hand in hand met de massale ontbossing van tropisch regenwouden? Is dit het verband dat jullie proberen te leggen?quote:
Estuaria zijn vrij unieke natuurgebieden met unieke fauna en flora, ook het 'Thames Estuary' valt daaronder. Wat natuurbehoud en CO2 - opvang betreft zijn ze net zo belangrijk als het tropisch regenwoud.quote:[..]
Klopt, maar dat is mijn punt niet. Waar het om gaat is dat de Westerschelde helemaal niet zo uniek is als jij doet voorkomen.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:09 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Je kan me op z'n minst toch 1 bron geven, of een google zoekterm geven
[..]
Met de definitie die jij hanteert kun je waarschijnlijk alle natuurgebieden in onze streken onnatuurlijk gaan verklaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |