abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:37:57 #26
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_100260526
Heeft u zich al aangemeld voor de komende meet in september?

*O* Meldt u nu aan! *O*
FMT-Meet 2011 - 10 september in Utrecht!!!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_100261233
Dank Robby, ik kon niet op een vader/dochter of moeder/dochter komen. Zat steeds te te twijfelen of Bigelow een bekende vader had, maar het was Coppola natuurlijk.
pi_100262007
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:50 schreef DragonFodder het volgende:
doe ik er bovenop:
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1962)
The Cement Garden (1978)
Maar die zijn niet uit de jaren '50, dacht dat het daar om ging. :)

Anders had ik er wel boeken van McCarthy, Faulkner en Coetzee bij gezet. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:59 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

Is dat boek nou echt goed? Ik heb ooit Franny gelezen en van afgrijzen nooit verder iets van die man meer gelezen :P
Ja, het is zeker de moeite waard. Wellicht komt het boek het best tot z'n recht als je het tijdens je adolescentie leest. Maar met dat gegeven in je achterhoofd kun je het natuurlijk ook op latere leeftijd lezen. You really can.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 01:19 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik denk dat je Spring, Summer etc. in ieder geval wel leuk gaat vinden :)
Dat denk ik ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 01:21 schreef Mainport het volgende:
Tokyo monogatari... die heb ik ook nog gezien. Toen dacht ik nog dat ik te dom was om 'm te begrijpen, nu weet ik dat het ligt aan de slechte dialoog, de onaimabele karakters en de cultuur. Mijn opa vindt moslims achterlijk... het is duidelijk dat hij niet bekend is met de Japanse cinema.
Ik kan me nog herinneren dat jij een groot fan was van die film. Of was je dat juist omdat je 'm niet begreep? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 03-08-2011 10:35:20 ]
What's it going to be then, eh?
pi_100262289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 01:19 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik denk dat je Spring, Summer etc. in ieder geval wel leuk gaat vinden :)
Ik heb hem gisteren gekeken. Normaal gesproken niks voor mij, maar ik ben erg onder de indruk! Knap hoe met zo weinig middelen een verhaal verteld wordt, dat erg compleet aanvoelt en waar je nog lang over na kunt denken. En prachtige beelden ook! Na arsenic and old lace is dit een verademing, geeft weer vertrouwen in de top250. :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_100262452
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:15 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Ik heb hem gisteren gekeken. Normaal gesproken niks voor mij, maar ik ben erg onder de indruk! Knap hoe met zo weinig middelen een verhaal verteld wordt, dat erg compleet aanvoelt en waar je nog lang over na kunt denken. En prachtige beelden ook! Na arsenic and old lace is dit een verademing, geeft weer vertrouwen in de top250. :)
Ik vond het allemaal enorm voorspelbaar en dik erbovenop liggen juist. En die scene met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ik ronduit stom. Ik moest wel lachen om dat stukje met die vis enzo aan een touwtje, maar wat daarop volgde vond ik dan weer erg flauw.
pi_100262590
Ik ben hollywoodfilms gewend, dus het ligt er mij niet te snel te dik bovenop :)
Wat je spoiler betreft, dat ben ik met je eens.
Maar de relatie tussen meester en student en het destructieve van de student vind ik mooi verteld.
Muziek vond ik trouwens wel vervelend :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_100262733
Die explosies zijn echt geweldig. Ik moet die hele Jaws serie echt nog eens herkijken.
pi_100262768
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:32 schreef picodealion het volgende:
Die explosies zijn echt geweldig. Ik moet die hele Jaws serie echt nog eens herkijken.
Het enige wat bij Jaws 3 en 4 expllodeert zijn hersencellen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:48:54 #34
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_100263106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:34 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Het enige wat bij Jaws 3 en 4 expllodeert zijn hersencellen.
Deel 3 en 4 hebben wel zo hun momenten, eerlijk is eerlijk.
Volgorde van goedheid: 1, 2, 4, 3.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_100263457
Volgende : Stalker. Blijkbaar geen game, maar een heuse film! ;)
pi_100263766
Die zag ik ook vrij hoog staan in de FOK! top 250 van vorig jaar. Toch maar eens gaan kijken.
pi_100263883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:01 schreef DragonFodder het volgende:
Volgende : Stalker. Blijkbaar geen game, maar een heuse film! ;)
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:13 schreef picodealion het volgende:
Die zag ik ook vrij hoog staan in de FOK! top 250 van vorig jaar. Toch maar eens gaan kijken.
Prachtige film. Weet wel van te voren dat snelheid en Tarkovsky niet samengaan. Geef de film de tijd en geniet van de schoonheid.
pi_100263907
Ik begin me af te vragen of de game niet op deze film gebaseerd is.
pi_100263964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:18 schreef DragonFodder het volgende:
Ik begin me af te vragen of de game niet op deze film gebaseerd is.
No shit, Sherlock.
pi_100263981
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:20 schreef Gillingham het volgende:

[..]

No shit, Sherlock.
:@
pi_100264257
Die film is pure kunst:

pi_100264443
Tarkovsky is toch zelf overleden mede door de omstandigheden van Tsjernobyl waarin werd gefilmd, of in ieder geval zijn crew?

Ik moet deze film nog steeds zien :@ , denk wel dat ik hem op DVD koop, kan nergens een fatsoenlijke kwaliteit vinden.
pi_100264558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:34 schreef Robby87 het volgende:
Tarkovsky is toch zelf overleden mede door de omstandigheden van Tsjernobyl waarin werd gefilmd, of in ieder geval zijn crew?
Daar weet ik niks van? Stalker is daar in ieder geval niet opgenomen.
quote:
Ik moet deze film nog steeds zien :@ , denk wel dat ik hem op DVD koop, kan nergens een fatsoenlijke kwaliteit vinden.
Ik zou de film het liefst nog eens op het grote doek willen zien, maar dat geldt voor meerdere Tarkovsky's.
pi_100264594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:34 schreef Robby87 het volgende:

Tsjernobyl is toch later foutgegaan dan de film werd opgenomen? Film is uit 1979
pi_100264621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:39 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Tsjernobyl is toch later foutgegaan dan de film werd opgenomen? Film is uit 1979
Klopt, dacht zoiets ergens gelezen te hebben.
pi_100264640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:39 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Tuurlijk. Scherp. :)
pi_100264694
Dit bedoelde ik (van wiki):

"There is even this shot in Stalker: snow falling in the summer and white foam floating down the river. In fact it was some horrible poison. Many women in our crew got allergic reactions on their faces. Tarkovsky died from cancer of the right bronchial tube. And Tolya Solonitsyn too. That it was all connected to the location shooting for Stalker became clear to me when Larisa Tarkovskaya died from the same illness in Paris."
pi_100264732
Oeh, dat geeft de film wel een heel grimmige ondertoon
pi_100264742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:42 schreef Robby87 het volgende:
Dit bedoelde ik (van wiki):

"There is even this shot in Stalker: snow falling in the summer and white foam floating down the river. In fact it was some horrible poison. Many women in our crew got allergic reactions on their faces. Tarkovsky died from cancer of the right bronchial tube. And Tolya Solonitsyn too. That it was all connected to the location shooting for Stalker became clear to me when Larisa Tarkovskaya died from the same illness in Paris."
Ah zo. Interessant. Hoewel volgens mij niet officieel is dat Tarkovsky daar kanker door kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 03-08-2011 12:57:34 ]
pi_100266523
Nah, Stalker was niks voor mij. Wel heel mooi gefilmd, ziet er in sommige opzichten veel jonger uit dan 1979.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')