Ja in de film zag ie Helena's gezicht in een flash voorbij komen, net nadat ie van de draak sprong. Ik weet niet meer hoe het in het boek ging.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:37 schreef Saavedra het volgende:
Harry wist geloof ik al wel waar hij toen naar op zoek was?
Luna zei dat ze verlegen was.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Zou het gefrustreerd en bedrogen noemen.
En ik wil wel een verfilming met die woorden
Er staat mij iets van de baron bij..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:37 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja in de film zag ie Helena's gezicht in een flash voorbij komen, net nadat ie van de draak sprong. Ik weet niet meer hoe het in het boek ging.
Ja, Helena is in het boek gedood door de Bloody Baron, in een jaloerse uitspatting geloof ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:27 schreef roos85 het volgende:
[..]
Er staat mij iets van de baron bij..
Ja dat ook, Baron volgde haar naar Albanie waar ze het diadeem wilde verstoppen, hij wilde haar de zijne maken. Zij wilde niet en dus vermoorde hij haar en daarna zichzelf.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:27 schreef roos85 het volgende:
[..]
Er staat mij iets van de baron bij..
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:41 schreef Patch het volgende:
nog een keer gekeken.Het is niet alsof 7.2 zo lang was dat er echt geen scene meer bij had gepast. Dus ook zonder die minuten bij Ravenclaw in te korten hadden ze extra scene's toe kunne voegen. Ik moet zeggen dat ik het nu een prima film vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Film is een medium om een verhaal te vertellen. Een boek is een medium om een verhaal te vertellen. Beide media hebben een andere manier van vertellen. De vraag is alleen, is het verhaal in boekvorm het oorspronkelijke verhaal, of is het zo geschreven dat het in het medium boek past?
Dat is een van de redenen dat ik de films niet zie als boekverfilmingen, je gaat je alleen maar ergeren aan scenes die er niet in zitten, terwijl ze over het algemeen ook niet belangrijk zijn.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:48 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja dat ook, Baron volgde haar naar Albanie waar ze het diadeem wilde verstoppen, hij wilde haar de zijne maken. Zij wilde niet en dus vermoorde hij haar en daarna zichzelf.
Wut?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:10 schreef Operc het volgende:
[..]
Het is niet alsof 7.2 zo lang was dat er echt geen scene meer bij had gepast. Dus ook zonder die minuten bij Ravenclaw in te korten hadden ze extra scene's toe kunne voegen. Ik moet zeggen dat ik het nu een prima film vond.
Film is een medium om een verhaal te vertellen. Een boek is een medium om een verhaal te vertellen. Beide media hebben een andere manier van vertellen. De vraag is alleen, is het verhaal in boekvorm het oorspronkelijke verhaal, of is het zo geschreven dat het in het medium boek past?
Dat is een van de redenen dat ik de films niet zie als boekverfilmingen, je gaat je alleen maar ergeren aan scenes die er niet in zitten, terwijl ze over het algemeen ook niet belangrijk zijn.
die vraag is heel makkelijk te beantwoorden: het verhaal in het boek is het originele verhaal dat verfilmt isquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:10 schreef Operc het volgende:
[..]
. De vraag is alleen, is het verhaal in boekvorm het oorspronkelijke verhaal, of is het zo geschreven dat het in het medium boek past?
Is dat zo? Ze hebben ook contact gehad met Rowling, niet enkel de boeken bestudeerd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef mschol het volgende:
[..]
die vraag is heel makkelijk te beantwoorden: het verhaal in het boek is het originele verhaal dat verfilmt is
denk dat alle mannelijke bezoekers dat onzin vondenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
Leuke film, maar veel te kort, en het eind was echt een anti-climax vond ik..
Vond niemand anders het onzin dat toen Harry, Ron en Hermoine het water uitkwamen, Harry en Ron wel hun shirts uit trokken om droge kleren aan te trekken, maar Hermoine alleen een handdoek om zichzelf heen sloeg?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
denk dat alle mannelijke bezoekers dat onzin vonden
QFTquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
denk dat alle mannelijke bezoekers dat onzin vonden
Ik denk dat het hele punt van die epiloog is om te vertellen hoe de zoon van Harry heet. Qua vernoeming bedoel ik dan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:46 schreef Guanabana het volgende:
Zo, was deze week in Londen, en daar dan eindelijk gezien!
Dat de meerderheid zo lyrisch is over dit laatste deel begrijp ik niet helemaal. Het was heus een leuke en mooie film, maar het beste deel? Neh. Zoals ik eigenlijk al had verwacht vond ik 7.1 een stuk beter.De sfeer op Hogwarts en het gevoel van ''nu is het allemaal echt menens'', was goed verfilmd hoor, maar ik vond het een beetje rommelig verfilmd (oke, het is een rommelig gedoe, maar toch) en ik ergerde me soms aan wat sentimentele momentjes, wat ik eerder nooit had. En natuurlijk de epiloog. Nog erger dan in het boek. Erg jammer dat de film zo eindigt, er kwam ook aardig wat schamper gelach uit de zaal, zo wil je een laatste deel toch niet eindigen?
Maar, ook een aantal heel mooie momenten, heb een paar traantjes gelaten, alles zag er uiteraard prachtig uit, maar hoe het verhaal verfilmd is, en het aangepaste einde, heel dat stuk nadat Neville naar voren stapt, en dat Harry nog met Voldie van het gebouw afstort... nah. Je moet de film los zien van het boek, maar sommige aanpassingen waren storend. Zat soms ook op het einde te wachten, hij duurde erg lang voor m'n gevoel, en dat lijkt me niet echt een heel goed teken.
Maar uiteraard, als echte Potterfan, was hij leuk genoeg om nog eens te kijken. Binnenkort ga ik 'm nog eens kijken hier in Nederland, wellicht dat hij er dan wat beter uitkomt!
De tweede keer ben ik bij deze scene naar de wc gegaanquote:En verder hadden ze het einde (vanaf het moment dat Harry weer terug is van King's Cross) gewoon zo moeten doen zoals in het boek, waarin de afnemende kracht van Voldemort goed merkbaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |