abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:37:59 #26
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_100321938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:37 schreef Saavedra het volgende:
Harry wist geloof ik al wel waar hij toen naar op zoek was?
Ja in de film zag ie Helena's gezicht in een flash voorbij komen, net nadat ie van de draak sprong. Ik weet niet meer hoe het in het boek ging.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  Redactie Sport donderdag 4 augustus 2011 @ 18:38:46 #27
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_100321959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:32 schreef Aether het volgende:

[..]

Zou het gefrustreerd en bedrogen noemen.

En ik wil wel een verfilming met die woorden >:)
Luna zei dat ze verlegen was. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_100332010
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:37 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ja in de film zag ie Helena's gezicht in een flash voorbij komen, net nadat ie van de draak sprong. Ik weet niet meer hoe het in het boek ging.
Er staat mij iets van de baron bij..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_100332607
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:27 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ja, Helena is in het boek gedood door de Bloody Baron, in een jaloerse uitspatting geloof ik.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:48:42 #30
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_100333217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:27 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ja dat ook, Baron volgde haar naar Albanie waar ze het diadeem wilde verstoppen, hij wilde haar de zijne maken. Zij wilde niet en dus vermoorde hij haar en daarna zichzelf.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_100337564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:41 schreef Patch het volgende:
nog een keer gekeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet alsof 7.2 zo lang was dat er echt geen scene meer bij had gepast. Dus ook zonder die minuten bij Ravenclaw in te korten hadden ze extra scene's toe kunne voegen. Ik moet zeggen dat ik het nu een prima film vond.
Film is een medium om een verhaal te vertellen. Een boek is een medium om een verhaal te vertellen. Beide media hebben een andere manier van vertellen. De vraag is alleen, is het verhaal in boekvorm het oorspronkelijke verhaal, of is het zo geschreven dat het in het medium boek past?
Dat is een van de redenen dat ik de films niet zie als boekverfilmingen, je gaat je alleen maar ergeren aan scenes die er niet in zitten, terwijl ze over het algemeen ook niet belangrijk zijn.
  Redactie Sport vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:31:25 #32
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_100338458
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:48 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ja dat ook, Baron volgde haar naar Albanie waar ze het diadeem wilde verstoppen, hij wilde haar de zijne maken. Zij wilde niet en dus vermoorde hij haar en daarna zichzelf.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 04:15:29 #33
202546 Baszh
The Dude abides
pi_100342589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Het is niet alsof 7.2 zo lang was dat er echt geen scene meer bij had gepast. Dus ook zonder die minuten bij Ravenclaw in te korten hadden ze extra scene's toe kunne voegen. Ik moet zeggen dat ik het nu een prima film vond.
Film is een medium om een verhaal te vertellen. Een boek is een medium om een verhaal te vertellen. Beide media hebben een andere manier van vertellen. De vraag is alleen, is het verhaal in boekvorm het oorspronkelijke verhaal, of is het zo geschreven dat het in het medium boek past?
Dat is een van de redenen dat ik de films niet zie als boekverfilmingen, je gaat je alleen maar ergeren aan scenes die er niet in zitten, terwijl ze over het algemeen ook niet belangrijk zijn.
Wut?
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_100380100
Ik ben al 7 keer geweest :')
pi_100380495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:10 schreef Operc het volgende:

[..]

. De vraag is alleen, is het verhaal in boekvorm het oorspronkelijke verhaal, of is het zo geschreven dat het in het medium boek past?
die vraag is heel makkelijk te beantwoorden: het verhaal in het boek is het originele verhaal dat verfilmt is
pi_100381270
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef mschol het volgende:

[..]

die vraag is heel makkelijk te beantwoorden: het verhaal in het boek is het originele verhaal dat verfilmt is
Is dat zo? Ze hebben ook contact gehad met Rowling, niet enkel de boeken bestudeerd.

@Baszh:
Wat ik bedoel te zeggen, is dat een verhaal door verschillende media kan worden verteld. Bijvoorbeeld: Toneelstuk, musical, boek, film, gedicht.
Hetzelfde verhaal ziet er in alle verschillende media anders uit, hoewel de kern hetzelfde is. Scenes van een boek kunnen veel pagina's beslaan, alleen al omdat de schrijver wil dat alles in die scene nauwkeurig wordt beschreven. In een film kan deze scene veel korter, omdat je visueel al heel veel kunt laten zien en niet hoeft te beschrijven hoe een huis eruit ziet bijvoorbeeld.

Rowling heeft voor een boekvorm gekozen om het Harry Potter verhaal te vertellen. Daar zitten voor en nadelen aan. En je zult kunstgrepen toe moeten passen om sommige dingen uit te leggen.
Bij een film heb je ook voor en nadelen, maar dit is niet hetzelfde rijtje als bij een boek. Daarom zullen sommige scenes in een film nooit echt goed overkomen en sommige scenes juist weer veel beter, afhankelijk van de scene. Doordat sommige nadelen van de boekvorm wegvallen, kunnen ze het verhaal op sommige punten preciezer vertellen zoals Rowling het heeft bedoeld. Andere scenes worden dan weer minder, omdat daar de nadelen van film een rol spelen.

Snap je een beetje wat ik bedoel?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 07:33:13 #37
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_100383655
Voor het boek had het stuk met de grijze dame meerwaarde, in de film naar mijn mening niet. Dus minder Grijze Dame, meer Snape. Snap de keuze niet waarom ze dat zo hebben gedaan.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_100397408
Zo, was deze week in Londen, en daar dan eindelijk gezien!

Dat de meerderheid zo lyrisch is over dit laatste deel begrijp ik niet helemaal. Het was heus een leuke en mooie film, maar het beste deel? Neh. Zoals ik eigenlijk al had verwacht vond ik 7.1 een stuk beter.De sfeer op Hogwarts en het gevoel van ''nu is het allemaal echt menens'', was goed verfilmd hoor, maar ik vond het een beetje rommelig verfilmd (oke, het is een rommelig gedoe, maar toch) en ik ergerde me soms aan wat sentimentele momentjes, wat ik eerder nooit had. En natuurlijk de epiloog. Nog erger dan in het boek. Erg jammer dat de film zo eindigt, er kwam ook aardig wat schamper gelach uit de zaal, zo wil je een laatste deel toch niet eindigen?
Maar, ook een aantal heel mooie momenten, heb een paar traantjes gelaten, alles zag er uiteraard prachtig uit, maar hoe het verhaal verfilmd is, en het aangepaste einde, heel dat stuk nadat Neville naar voren stapt, en dat Harry nog met Voldie van het gebouw afstort... nah. Je moet de film los zien van het boek, maar sommige aanpassingen waren storend. Zat soms ook op het einde te wachten, hij duurde erg lang voor m'n gevoel, en dat lijkt me niet echt een heel goed teken.
Maar uiteraard, als echte Potterfan, was hij leuk genoeg om nog eens te kijken. Binnenkort ga ik 'm nog eens kijken hier in Nederland, wellicht dat hij er dan wat beter uitkomt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Guanabana op 06-08-2011 18:51:52 ]
Koel en donker bewaren
  Redactie Sport zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:02:16 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_100399658
Toch ook wel mooi om te zien hoe oneens ik het ben met sommige kritieken hier. :')
pi_100403873
Tering goed gemaakt weer dat laatste deel. Echt tot in de puntjes. En ik heb het lekker niet in dat kut 3D gekeken.

En toen was het verhaal uit. Het was een mooie rit!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_100406088
Leuke film, maar veel te kort, en het eind was echt een anti-climax vond ik..

Vond niemand anders het onzin dat toen Harry, Ron en Hermoine het water uitkwamen, Harry en Ron wel hun shirts uit trokken om droge kleren aan te trekken, maar Hermoine alleen een handdoek om zichzelf heen sloeg?
pi_100406307
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
Leuke film, maar veel te kort, en het eind was echt een anti-climax vond ik..

Vond niemand anders het onzin dat toen Harry, Ron en Hermoine het water uitkwamen, Harry en Ron wel hun shirts uit trokken om droge kleren aan te trekken, maar Hermoine alleen een handdoek om zichzelf heen sloeg?
denk dat alle mannelijke bezoekers dat onzin vonden :+
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:34:29 #43
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100407073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:14 schreef mschol het volgende:

[..]

:')
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 7 augustus 2011 @ 07:50:47 #44
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_100414509
de zaal moest iedere keer lachen bij het (best domme) lachje van Voldemort als hij Hogwarts binnen komt lopen...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_100415661
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:14 schreef mschol het volgende:

[..]

QFT :D
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:48:53 #46
352683 sirsamuelofbuca
think with your balls
pi_100428121
de dood van die graf elf aan het eind van deel 1 was voor mij al een waardig genoeg einde van de reeks.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:29:23 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100453800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:46 schreef Guanabana het volgende:
Zo, was deze week in Londen, en daar dan eindelijk gezien!

Dat de meerderheid zo lyrisch is over dit laatste deel begrijp ik niet helemaal. Het was heus een leuke en mooie film, maar het beste deel? Neh. Zoals ik eigenlijk al had verwacht vond ik 7.1 een stuk beter.De sfeer op Hogwarts en het gevoel van ''nu is het allemaal echt menens'', was goed verfilmd hoor, maar ik vond het een beetje rommelig verfilmd (oke, het is een rommelig gedoe, maar toch) en ik ergerde me soms aan wat sentimentele momentjes, wat ik eerder nooit had. En natuurlijk de epiloog. Nog erger dan in het boek. Erg jammer dat de film zo eindigt, er kwam ook aardig wat schamper gelach uit de zaal, zo wil je een laatste deel toch niet eindigen?
Maar, ook een aantal heel mooie momenten, heb een paar traantjes gelaten, alles zag er uiteraard prachtig uit, maar hoe het verhaal verfilmd is, en het aangepaste einde, heel dat stuk nadat Neville naar voren stapt, en dat Harry nog met Voldie van het gebouw afstort... nah. Je moet de film los zien van het boek, maar sommige aanpassingen waren storend. Zat soms ook op het einde te wachten, hij duurde erg lang voor m'n gevoel, en dat lijkt me niet echt een heel goed teken.
Maar uiteraard, als echte Potterfan, was hij leuk genoeg om nog eens te kijken. Binnenkort ga ik 'm nog eens kijken hier in Nederland, wellicht dat hij er dan wat beter uitkomt!
Ik denk dat het hele punt van die epiloog is om te vertellen hoe de zoon van Harry heet. Qua vernoeming bedoel ik dan.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100456065
Ik vond de speech van Neville echt tenenkrommend, trouwens. Alsof Voldemort hem uit had laten spreken :')

En verder hadden ze het einde (vanaf het moment dat Harry weer terug is van King's Cross) gewoon zo moeten doen zoals in het boek, waarin de afnemende kracht van Voldemort goed merkbaar is.
Tralalalaaa
pi_100532953
quote:
En verder hadden ze het einde (vanaf het moment dat Harry weer terug is van King's Cross) gewoon zo moeten doen zoals in het boek, waarin de afnemende kracht van Voldemort goed merkbaar is.
De tweede keer ben ik bij deze scene naar de wc gegaan :D

De eerste keer dat ik de film zag, was ik erg teleurgesteld. Had veel meer een final battle verwacht en sommige dingen waren compleet weggelaten of veranderd. Echter ergerde ik mij de tweede keer hier totaaaal niet meer aan. Misschien omdat de verwachtingen minder waren? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')