Je collega heeft een kleine piem0lquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef Ynske het volgende:
hij was voor de kleine van een collega, maar die zagen er heul geen Piem0l in, das echt iets FOK!s in CRE zagen ze m nl ook
Misschien moet je 'm in het echt zienquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef Ynske het volgende:
hij was voor de kleine van een collega, maar die zagen er heul geen Piem0l in, das echt iets FOK!s in CRE zagen ze m nl ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Wacht maar tot die kleine kan pratenquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef Ynske het volgende:
Ik heb nogal een a-typische vrouwquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:57 schreef Rewimo het volgende:
Als ze hem krijgt verandert ze vast van gedachten hoor, Elies. Leer mij vrouwen kennen
Wanneer gaan jullie op vakantie?
quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef Ynske het volgende:
Tof apparaatje!quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:02 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou dolblij zijn en 'm meenemen
[ afbeelding ]
Als ze 'm niet wil, dan hou ik 'm mooi zelf
YW!quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:00 schreef Strega het volgende:
Oh-Oh, bedankt voor de leuke kaart en het doosje met inhoud!
Het rook helemaal lekker toen ik hem openmaakte!
Staan nu te drogen.
Als ik over een tijdje zaad oogst (ik knip nu nog overal de bloemen uit, om een tweede bloei te stimuleren) stuur ik je wat op!
Leek mij ook. Nou ja, we zullen het meemaken! Vindt ze het nix, dan ga ik wel met jou zwemmen en dan onderwaterfoto's makenquote:
quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik krijg (naar alle waarschijnlijkheid) een rolstoel
Pokketroelaaaa, MEENEMEN die camera!quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Leek mij ook. Nou ja, we zullen het meemaken! Vindt ze het nix, dan ga ik wel met jou zwemmen en dan onderwaterfoto's maken
Ik plak 'm gewoon met duck-tape aan heur voorhoofd,m want ik háát zwemmenquote:
Joehoeoeoeoequote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef Mama_Mia het volgende:
Of de gemeente het advies van het CIZ (nu MO-zaak) overneemt. De meneer die kwam was dezelfde als de vorige keer (die toen dacht dat ik nog beter ging wordenquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Joehoeoeoeoe
Waar hangt het nog vanaf?
Bon; netjes geregeld dus! Je komt er welquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:27 schreef Mama_Mia het volgende:
Of de gemeente het advies van het CIZ (nu MO-zaak) overneemt. De meneer die kwam was dezelfde als de vorige keer (die toen dacht dat ik nog beter ging worden) maar hij was nu er snel van overtuigd dat de beperkingen toch echt blijvend waren
dus ik krijg een positief advies voor een rolstoel, en dit betekent waarschijnlijk ook dat ik volgend jaar minder gedoe heb met verlenging van invalidenparkeerkaart & huishoudelijke hulp
![]()
![]()
Kan ik me voorstellenquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef DanseMacabre het volgende:
Jip heeft net extra melk gehad.
Ik zie echt zo op tegen straks.
Tof! Meer vrijheidquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik kan het me zó goed voorstellen. DIt zijn van die dagen, die wil je niet meemakenquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef DanseMacabre het volgende:
Als ie van mij is dan wel denk ikquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tof! Meer vrijheid
Mag je hem ook pimpen met een lekker kleurtje en zo?
Awquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef DanseMacabre het volgende:
quote:
Hij vindt dat het meevalt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het is toch ook niet meer aan te zien zoals het nu gaat, met zó veel pijn?
Wat is het?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
YW!
Dat dropspul is heerlijk, en het gaat als onkruid
De honden eten er altijd van, en ik ook
CIZ is wat dat betreft vrij makkelijk als het advies eenmaal positief isquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:27 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Of de gemeente het advies van het CIZ (nu MO-zaak) overneemt. De meneer die kwam was dezelfde als de vorige keer (die toen dacht dat ik nog beter ging worden) maar hij was nu er snel van overtuigd dat de beperkingen toch echt blijvend waren
dus ik krijg een positief advies voor een rolstoel, en dit betekent waarschijnlijk ook dat ik volgend jaar minder gedoe heb met verlenging van invalidenparkeerkaart & huishoudelijke hulp
![]()
![]()
Heel veel sterkte DM. Wij duimen ookquote:Op maandag 1 augustus 2011 18:12 schreef DanseMacabre het volgende:
WJ tilde hem op en hij verkrampte helemaal. Normaal laat ie zich dan helemaal hangen juist.
Nou, nu gaan we duimen dat het werkt!quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:07 schreef DanseMacabre het volgende:
Weer terug.
Hij krijgt nu drie dagen dexomethason in hoge dosis met een injectie.
Werkt het niet, dan kunnen we niks meer doen. Als het wel werkt krijgt hij voor de rest van z'n leven dexomethason in een lage dosis in tabletvorm en kan hij volledig herstellen.
Pak van mijn hartquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:07 schreef DanseMacabre het volgende:
Weer terug.
Hij krijgt nu drie dagen dexomethason in hoge dosis met een injectie.
Werkt het niet, dan kunnen we niks meer doen. Als het wel werkt krijgt hij voor de rest van z'n leven dexomethason in een lage dosis in tabletvorm en kan hij volledig herstellen.
Als het op een of andere manier een beknelling is, dan kan door de dexa de zwelling afnemen. Toch?!quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:09 schreef Oognip het volgende:
Er is dus nog hoop voor JipAls de dexamethason wel werkt dan kan hij volledig herstellen, wat houdt herstellen in? Wat hij heeft gaat toch niet over of bedoel je dat hij pijnvrij is?
quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:30 schreef Oognip het volgende:
WauwIk heb net 2 keer heen en weer gesmst met mijn moeder zonder dat ze me belde
Normaal als ik sms belt ze altijd want dat vindT ze makkelijker
![]()
Ik heb het maar eens even nagelezen voor de zekerheidquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:18 schreef ElisaB het volgende:
Als het op een of andere manier een beknelling is, dan kan door de dexa de zwelling afnemen. Toch?!
Dusquote:Wat doen corticosteroïden?
Corticosteroïden hebben invloed op vele verschillende lichaamsfuncties. Dat betekent aan de ene kant dat een patiënt in heel veel uiteenlopende gevallen baat kan hebben bij deze middelen. Aan de andere kant kan het gebruik van deze stoffen dus ook minder gunstige effecten tot gevolg hebben. Een kort overzicht:
Ontstekingremmend
Het afweersysteem zorgt voor de bescherming van het lichaam tegen allerlei vreemde indringers. Het maakt daarbij gebruik van een aantal verschillende mechanismen. Er kunnen antistoffen worden gevormd tegen specifieke bacteriën of virussen, maar ook diverse soorten witte bloedcellen spelen een essentiële rol. Reacties van het afweersysteem leiden vaak tot verschijnselen van ontsteking, zoals koorts, roodheid en lokale weefselzwelling. Op zich is dat normaal, maar soms worden deze ontstekingsverschijnselen zo hevig dat zij voor het welzijn van een patiënt moeten worden afgeremd. Een ander probleem kan zijn dat ontstekingsreacties zich per abuis richten tegen onderdelen van het eigen lichaam: het afweersysteem herkent bepaalde lichaamscellen of -stoffen niet als “eigen” maar beschouwt ze per ongeluk als lichaamsvreemd. We spreken dan van auto-immuunziekten. Ook in dergelijke gevallen is het noodzakelijk de ontstekingsreacties af te remmen. Corticosteroïden zoals methylprednisolon zijn daar zeer geschikt voor, al of niet in combinatie met andere geneesmiddelen.
Jeukonderdrukkend
Veel huidklachten gaan gepaard met jeuk. Voor honden en katten is dat niet alleen vervelend, maar door voortdurend bijten en krabben raakt de huid extra beschadigd. De belangrijkste behandeling blijft natuurlijk het opsporen en wegnemen van de oorzaak. Dus als een huisdier vlooien of mijten heeft moeten die afdoende worden bestreden En als een bacteriële infectie een rol speelt moet die met passende antibiotica worden behandeld Maar jeuk kan als symptoom zo belangrijk worden dat honden of katten in een vicieuze cirkel terechtkomen waarbij het behandelen van de onderliggende oorzaak alleen niet meer voldoende is. Corticosteroiden zijn in dergelijke gevallen zeer effectief in het onderdrukken van de jeuk, en doorbreken daardoor die vicieuze cirkel.
Pijnstillend
Veel honden ontwikkelen naarmate ze ouder worden klachten in het kader van artrose. Naast dieet- en bewegingsadviezen kan de dierenarts kiezen uit diverse medicijnen om de gevolgen van gewrichtsproblemen aan te pakken. Verreweg het meest gebruikt worden pijnstillers uit de groep van de zogenaamde NSAID’s (Non Steroidal Anti-Inflammatory Drugs ofwel niet-steroïde ontstekingremmende stoffen) zoals Rimadyl®. Ook bepaalde voedingssupplementen worden nogal eens ingezet als ondersteuning bij de behandeling van artrose Bij specifieke, ernstigere vormen van artrose kunnen echter ook corticosteroïden een belangrijke bijdrage leveren, vooral als andere behandelingen niet (meer) goed helpen. De dierenarts kan daarbij kiezen uit een kuur met tabletten, of injecties die in het gewricht worden toegepast.
Ontstekingsremmend, zwellingen kunnen afnemen, pijnstillend. Het zou maar zo kunnenquote:
Ach Indaha wat rot. Even wat positieve energie je kant op voor je schoonvader.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:43 schreef indaha het volgende:
Bah man is met schoonvader naar ziekenhuis, hij had hoge koorts, rillingen en pijn op de borst.
Belde net dat het nog wel even duurt want ze moeten wachten op bloeduitslagen,ik hoop dat het niet ernstig is ,hij is 83 .
Bah dat is shit Indahaquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:43 schreef indaha het volgende:
Bah man is met schoonvader naar ziekenhuis, hij had hoge koorts, rillingen en pijn op de borst.
Belde net dat het nog wel even duurt want ze moeten wachten op bloeduitslagen,ik hoop dat het niet ernstig is ,hij is 83 .
Ik ben er helemaal klaar voor jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:11 schreef indaha het volgende:
Oognip ben je helemaal klaar voor de vakantie?
Het weer was goed hier vandaagen de eerstvolgende dagen als het weerbericht klopt
Wil je vanavond mijn warmtekussentje lenen voor je rug?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:13 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal klaar voor jaIk hoop wel dat ik me morgen iets beter voel (keelpijn en zere rug en benen), maar de spullen zijn voor het grootste deel gepakt en morgenochtend eerst nog even uitslapen en dan richting het zuiden
Tussendoor nog even f_r en ean ontmoeten
quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:19 schreef Loveless85 het volgende:
Go to college, a university, get a real job,
That's what they said to me
Lief van jequote:Op maandag 1 augustus 2011 20:15 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Wil je vanavond mijn warmtekussentje lenen voor je rug?
Ik had meerdere PM's, welke bedoel je? En ik heb geen schapen gezien?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:27 schreef Greys het volgende:
Oh trouwens Ll, heb je het gehaakte schaap van Yns gezien?
En je PM?
Ok meisquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
Lief van jeMaar ik heb zelf een kruik die ik wel kan gebruiken
Ik kreeg zojuist een mailtje van de geïnteresseerde van Emma en Oscar Zij heeft 2x per dag contact met het nieuwe gastgezin en ze vertelde dat het met Oscar beter gaat, maar dat het niet zo goed gaat met EmmaIk heb het nieuwe gastgezin maar even gevraagd hoe het precies gaat.
Straks gaat ze dood en had ze beter vandaag nog bij ons kunnen blijven en had ze het wel overleefd
Het is niet zo goor, maar wel zo leukquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik had meerdere PM's, welke bedoel je? En ik heb geen schapen gezien?![]()
Dit is weer niet zo'n ravioli geintje hé? Ik heb net gegeten
Dat gaat niet gebeuren, Emma moet hier even doorheen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
Lief van jeMaar ik heb zelf een kruik die ik wel kan gebruiken
Ik kreeg zojuist een mailtje van de geïnteresseerde van Emma en Oscar Zij heeft 2x per dag contact met het nieuwe gastgezin en ze vertelde dat het met Oscar beter gaat, maar dat het niet zo goed gaat met EmmaIk heb het nieuwe gastgezin maar even gevraagd hoe het precies gaat.
Straks gaat ze dood en had ze beter vandaag nog bij ons kunnen blijven en had ze het wel overleefd
De mannen zijn raar, maar misschien hebben ze dat van schrik niet gevraagd. Ik zou het ook willen wetenquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:38 schreef indaha het volgende:
Trouwens schoonvader moet zowieso een nachtje in het ziekenhuis blijven want zijn bloed was niet goed en ze gaan morgen verder met onderzoeken![]()
Dus ik vraag aan mijn man wat is niet goed in het bloed en hoe was de longfoto.
Antwoord: ja dat weet ik niet ,dat hebben ze niet gezegd.
Ik heb hem nu opgedragen om dat te vragen, is dat raar dat ik dat wil weten of zijn de mannen raar dat ze dat gewoon niet vragen?
Dat sowiesoquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:41 schreef indaha het volgende:
Ja aan de ene kant wel , maar als hij echt niet lekker is kan hij beter een nachtje in het ziekenhuis liggen waar op hem gelet wordt, want hij is ook hartpatient.
Ja maar mijn dag is nu weer goedquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:40 schreef Cat22 het volgende:
Ben jij een beetje verdrietig adoptiemamma?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk van schrik vergeten door te vragen. Dat soort dingen schieten je meestal pas achteraf te binnen. Maar goed dat jij er wel aan denkt, want het is wel belangrijk om te weten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:38 schreef indaha het volgende:
Trouwens schoonvader moet zowieso een nachtje in het ziekenhuis blijven want zijn bloed was niet goed en ze gaan morgen verder met onderzoeken![]()
Dus ik vraag aan mijn man wat is niet goed in het bloed en hoe was de longfoto.
Antwoord: ja dat weet ik niet ,dat hebben ze niet gezegd.
Ik heb hem nu opgedragen om dat te vragen, is dat raar dat ik dat wil weten of zijn de mannen raar dat ze dat gewoon niet vragen?
quote:
SpuitQ 11quote:
Je schoonvader lekker thuis had hem vast nog beter gemaakt. Maar hopelijk is hij snel weer op de been.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:42 schreef indaha het volgende:
[..]
Ja maar mijn dag is nu weer goed, thanks Cat
omfgquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
SpuitQ 11![]()
Ynske foto, dan weet je het wel.
Thanks Nokwandaquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:25 schreef nokwanda het volgende:
Even bijgelezen. Er is weer genoeg om voor te duimen, zag ik
Hierbij![]()
![]()
Voor Jip
en ook![]()
![]()
voor Indaha.
Niet omdat het op het moment zo okay is, maar omdat ik het jullie wel toewens.
Dat wordt dus toch nog ietjes langer oefenen danquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:17 schreef oh-oh het volgende:
Ik pakte net de clicker nog es.
Billy komt megablij aanstormen om te beginnen met kunsten, doet zn eerste kunstje, ik klik, hop, doodsbang onder de tafel, hij wil niks meer nu
Duim je ook voor Emma?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:25 schreef nokwanda het volgende:
Even bijgelezen. Er is weer genoeg om voor te duimen, zag ik
Hierbij![]()
![]()
Voor Jip
en ook![]()
![]()
voor Indaha.
Niet omdat het op het moment zo okay is, maar omdat ik het jullie wel toewens.
Ow darn... ja natuurlijk duim ik voor het kleine zieke poezegrietjequote:
Hierzo met Kees.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:29 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ging vanmiddag ff binnen met Diaz oefenen. Ging Juno op dr achterpoten er omheen huppen, die wilde ook vreten
Ik moest zo lachen, zon klein ratje die op dr achterpootjes staat te dansenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hierzo met Kees.
Kees en Sjon vinden de clicker wel ok, maar ik oefen voortaan wel weer zonder
Dus nu is Rossi mooi gecamoufleerd als hij voor de deur staat?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Een deur buiten verven is hier niet zo'n succes heel de deur zat onder de pluisjes/stofjes/blaadjes
De andere kant maar binnen gedaan leuk dacht Rossi een verfbakje
Ik moet nog tig deuren ik zal zijn staart er eens voor gaan gebruikenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:53 schreef nokwanda het volgende:
En in welke kleur staan er nu kattepootjes op je vloer?
Rossi is eigenlijk best een leuk vachtrollertje
late reactie, moest ouders vermaken hierquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Riep je of zwaaide je dan?
Twas nogal druk in de stad hoor
Sowieso kun je een deur beter niet liggend schilderen ivm pluisjes enzo, beter staandquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Een deur buiten verven is hier niet zo'n succes heel de deur zat onder de pluisjes/stofjes/blaadjes
De andere kant maar binnen gedaan leuk dacht Rossi een verfbakje
Dat kan ik dus echt niet he. Dan krijg ik nog meer aanzetten sowieso is (lang) boven mijn macht werken niet te doenquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Sowieso kun je een deur beter niet liggend schilderen ivm pluisjes enzo, beter staand
Met een roller en trap is het redelijk te doen toch? Nou ja, ik doe het liever ook niet, ik heb een schilder als stiefvader dus ik laat het hem liever doenquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:07 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat kan ik dus echt niet he. Dan krijg ik nog meer aanzetten sowieso is (lang) boven mijn macht werken niet te doen
Dan moet je al trap afstappend naar beneden rollen enzo. Ik en deuren verven is sowieso niet zo'n goede combi. De nieuwe tussendeur is er met glasplaten en die kan ik wel goed verven daar waar nu dus stofjes ed zitten schuur ik en dat verf ik opnieuw als hij hangt. Kozijnen kan ik ook prima verven maar "gewone" deuren dus niet die zitten vol met aanzetten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Met een roller en trap is het redelijk te doen toch? Nou ja, ik doe het liever ook niet, ik heb een schilder als stiefvader dus ik laat het hem liever doenMaar het is wel mooier resultaat met stofjes enzo
Ga je PM eens lezen jahquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:14 schreef Loveless85 het volgende:
Hola supermercado telebancos por aquí
Ik ben Greys toch niet, mallerdquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:18 schreef Loveless85 het volgende:
Oh die, ja daar had ik t al met Grijs over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |