abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100264502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar je kunt zo ook iets anders veiligs aanbieden. Dat hoeft niet perse die ene knuffel of gewoonte te zijn. Een gewoonte kan nog zo veilig zijn, maar als het schaadt, dan zou ik toch proberen of je het niet kunt stoppen. Tenzij je echt onredelijke dingen moet uithalen, en wat dan onredelijk is, dat moet ieder zelf maar uitmaken. (in dit geval zou ik 3 avonden 10 minuten brullen wel over hebben tegenover 2 jaar lang om de 3 weken naar de ortho)

Maar mijn jochie trekt zich weinig wat van aan, qua knuffels of gewoontes, dus heb makkelijk praten ;)
idem hoor, mn kind smijt alle knuffels uit r bed, wilde geen speen of fles of lapje of duim.. helemaal niets. Awesome dus..
Maar ik had r die speen echt wel willen afleren na een bepaalde tijd.. als ik nu kinderen van haar leeftijd met speen zie, dan vind ik t net uit de kluiten gewassen baby's..daabij kwijlen ze meestal heel erg en zijn ze onverstaanbaar als ze willen praten
pi_100264588
Jennie heeft nog wel een speen, en die moet dus sowieso uit als ze wat wilt zeggen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100264639
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.

Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om ;)
pi_100264671
Vind je het zelf niet tijd om te ontspenen dan? Of wacht je liever tot ze er zelf mee wil stoppen?
Jen gaat over een halfjaar oid toch al naar de basisschool?
pi_100264706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.

Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om ;)
idd, ik heb elins luiers ook afgepakt, ze voelden veiliger..
maar ik ben gekke henkie niet, de hele dag dat kind naar de plee bonjouren en dan ook steeds de luiers aan en uit doen. dus hoppa, luiers zijn voor 's nachts en overdag hebben we onderbroekies
pi_100264762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:

Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.

Ik ben echt neit bang dat Senna omvalt, hoor, maar ik zal sommige dingen wel met meer beleid en tijd doen dan andere.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100264977

Hier ben ik dan met mn verse peuter :).
Nu nog even 2 peuters :).

Iris gebruikt een speen, maar die zit steeds vaker met een duim in haar mond (doet haar zus na).
Fake it till you make it...
pi_100265313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Vind je het zelf niet tijd om te ontspenen dan? Of wacht je liever tot ze er zelf mee wil stoppen?
Jen gaat over een halfjaar oid toch al naar de basisschool?
Klopt.. Maar ik zie de noodzaak niet zo.. Het is echt haar troost..
pi_100265402
Nijna, gefeliciteerd met je verse peuter!! Even genieten van 2 peuterpuberteiten?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.
Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamer ;) ).

Je moet gewoon doen wat goed bij jou en je kind past. Bij Chris werkt de zachte aanpak niet altijd, en ik als ouder ben daar ook net het type voor. Terwijl andere kinderen beter zacht aangepakt kunnen worden, en waarvan de ouder ook niet zo van de harde aanpak is...
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:10:20 #60
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100265746
Het lijkt hier ineens goed te gaan :)
Vandaag gewoon gezegd dat hij beer pas vanavond krijgt bij het slapen gaan, en hij accepteert dat gewoon.

Nu denk ik dat wij zijn hechting aan het beestje iets overschat hebben. Hij zeult nu ook ineens met Nemo-vis. Prima. :)

Luiers was ook zijn veiligheid, die hebben we na aankondiging ook coldturkey weggedaan, drie dagen later was hij volledig droog. En nu ook al een paar weken ''s nachts. Kennelijk is hij van de cold turkeyaanpak.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100265958
Goed dat Eli zo makkelijk met Nemo loopt te slepen.. Het is ook al bijna een kleuter he ;)
pi_100266082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna, gefeliciteerd met je verse peuter!! Even genieten van 2 peuterpuberteiten?

[..]

Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamer ;) ).

Je moet gewoon doen wat goed bij jou en je kind past. Bij Chris werkt de zachte aanpak niet altijd, en ik als ouder ben daar ook net het type voor. Terwijl andere kinderen beter zacht aangepakt kunnen worden, en waarvan de ouder ook niet zo van de harde aanpak is...
Waar is die opmerking nou voor nodig? Ik begrijp dat niet zo, eigenlijk. Ieders keus of ze wel of niet hun kind in hun bed willen en volgens mij krijgt een kind er niets van als het niet bij de ouders slaapt...en ook niet als het wel bij de ouders slaapt. Zoals je in je tweede alinea al zegt: je moet doen wat bij jou en je kind past en daar hoef je dat soort disclaimers toch helemaal niet bij te zetten?

Davinia, fijn dat het zo goed ging/gaat met Eli!
pi_100266301
Ervaring miss sly. Niet iedereen accepteert de opvoedingsmethodes van een ander zo makkelijk. Geloof dat deze actie, of die van de fles waardoor ik al eens iets naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.
Niet dat ik me er veel van aantrek ;)
pi_100266379
je hoeft t ook echt niet overal mee eens te zijn

zoals ik en tico nu :P worden we beide niet slechter van :P
pi_100266396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Ervaring miss sly. Niet iedereen accepteert de opvoedingsmethodes van een ander zo makkelijk. Geloof dat deze actie, of die van de fles waardoor ik al eens iets naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.
Niet dat ik me er veel van aantrek ;)
Ow, die ervaring deel ik met je, maar het maakt me niet zo veel meer uit, inmiddels ;)
Dus ik doe niet aan disclaimers en vind ze van een ander ook onnodig!
pi_100266757
oh Nijna je mooie grote meisje O+ echt twee! Gefeliciteerd :*
:)
pi_100267456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:27 schreef Kleurdoos het volgende:
je hoeft t ook echt niet overal mee eens te zijn

zoals ik en tico nu :P worden we beide niet slechter van :P
agree tot disagree...
pi_100268392
Davinia cold turkey van de luiers af? Mirte die wil maar niet. Ophouden kan ze prima, ze is zelfs vaak droog 's morgens... Maar plassen dat is volgens mij het hele probleem (ze weet volgens mij niet hoe ze het moet laten gaan) en een luier is natuurlijk wel makkelijk...

Voor mn gevoel moeten we het of gewoon maar laten allemaal, dan komt ze er zelf wel mee of echt heel stellig de luiers weg doen, dus cold turkey. Hoe ging dat bij jullie? (ik heb niet heel erg geconcentreerd meegelezen de laatste tijd)

2 peuterpubers... ja gezellig joh ;). Nou was Iris al behoorlijk bezig dus feitelijk veranderd er niet zoveel, maar het idee he ... ;)
pi_100270904
doen jullie ook aan loslooptraining? wij wel. vanochtend zijn we met zn drietjes naar assen geweest. man, dat is me een hindernisbaan dan! eerst de parkeergarage (met de lift naar beneden, negeer de trappen selene!). dan de winkels. nee! we gaan pinnen en dan naar de bieb, niet de blokker in! kom van die pooh automaatding af! nee, ook geen lekkers bij de hema! HIERRRRRRRRRRRRRR. enfin. dan ben je in de bieb. schatje, ik wil ook boekjes uitzoeken, daarna gaan we naar de speelhoek. nee, niet naar de hoog-laag. bij mama blijven. nee, ook niet de trap op. HIERRRRRRRRRR. en overal roltrappen ;(

we zijn thuis en alles slaapt en we hebben op de terugweg spelenderwijs ( :') ik werd vrij bruit de berm in gewezen door oom agent) de wielerronde gezien *O* ravi's dokterafspraak kon gelukkig ook nog verzet worden (oops, guess wat ik vergeten was)

nijna, hou je me op de hoogte hoe het is met 2 peuterpubers? straks mogen wij ook tenslotte!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100271189
voor de duidelijkheid: natuurlijk is het ook voor haar een uitje en mag ze best iets lekkers of op het poohgeval. maar ze mag niet zelf een spurt nemen en er al op zitten terwijl ik er met ravi achteraan moet rennen.
pi_100274758
hmz.. misschien niet zo heel verantwoord... Jen heeft een tijdje een tuigje gehad.. Zo op een drukke markt een bandje om haar pols en 1 om de mijne. Ze liep steeds weg en dit was een mooi midden zelf lopen maar wel de veiligheid dat ze bij me bleef...
pi_100275679
nja, wat nou al dan niet verantwoord. selene die in der up de roltrap opschiet is onverantwoord. dat ik maatregelen neem om het te voorkomen lijkt me niet onverantwoord maar juist heel verantwoord ;)

ik heb zo'n tuigje liggen, maar dan enkel het tuigje. ik zal vanaaf een kijken of het aan de lijn van de kat past *)
pi_100275793
het probleem is deels ook dat ze zo'n drukke omgeving domweg niet kent trouwens. is een van de redenen waarom ik het maar gewoon gedaan heb, want ze moet toch echt leren omgaan met drukke omgeving! in de herfstvakantie gaan we naar de randstad, ik was niet van plan om haar standaard in de doek te hebben. da's toch niet leuk
pi_100277041
MIrte die blijft over het algemeen wel in de buurt en die laat ik ook rustig zelf lopen. Ze wil wel eens in zo'n autootje ofzo zitten, we mogen er vooral geen geld in gooien ;), en als het niet mag is het nog wel eens drama, maar over het algemeen luistert ze best goed.

Iris doe ik vaak toch maar in de buggy... want die loopt in 7 sloten tegelijk als we niet oppassen.

Maar Simmu, ik heb niet het idee dat ik nu ineens 2 peuterpubers heb, die heb ik al een tijdje ;).
pi_100287937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:55 schreef Nijna het volgende:
MIrte die blijft over het algemeen wel in de buurt en die laat ik ook rustig zelf lopen. Ze wil wel eens in zo'n autootje ofzo zitten, we mogen er vooral geen geld in gooien ;),
Hehe :D hier hetzelfde, ze blijft ook maar zeggen, geen centjes erin stoppen he! hij mag niet bewegen hoor!

Meelopen gaat hier altijd prima. Ze weet dat ze op een drukke plek of een plek waar auto's kunnen komen een handje moet geven en wegrennen zal ze nooit doen, hooguit stil blijven staan als ze boos is omdat iets niet mag ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')