abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100190170
De Peuters:

10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 09-08-2011 09:07:25 ]
pi_100190340
Zou dit mijn laatste topic bij de peuters worden ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:03:26 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100190673
Niet als we weer gaan 'kibbelen' over al dan niet bestaande opvoedstijlen. :P

Ik heb me voor Annicka uitgesloofd ( :') ) op de computer en met een nieuw aangeschaft lamineerapparaat. Ik heb de getallen t/m 45 uitgeprint en gelamineerd, zodat ze ermee kan spelen. Ze komt nog niet verder dan tellen en herkennen tot 20, en een getallenrij zit er ook nog niet echt in, maar ze vind het leuk en vraagt er steeds om. :)

Eens kijken of ik nog meer kan maken en lamineren om haar bezig te houden, want dat is echt een opgave soms... -O-
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100190679
Oeh DF al weer bijna 4 :o
pi_100190879
Vraagje:
Leander is binnen en in de tuin zindelijk. Hij loopt dan in een shirt en op sokken :+ en doet alles op het potje.
Zodra je hem een broek of onderbroek aandoe, gaat alles weer mis.

Wat zal ik doen, hem zo bloot laten rondlopen en af en toe eens proberen met een onderbroekje, of gewoon vanaf nu een broek aandoen en mis laten gaan totdat hij het snapt?
Ik vind het niet erg als hij in zijn broek plast, maar hij lijkt niet te snappen dat hij geen luier draagt...
pi_100190883
gws: klokken, seizoenscirkels, gelamineerde muisjemeisjes
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:11:12 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100190920
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:09 schreef freecell het volgende:
Vraagje:
Leander is binnen en in de tuin zindelijk. Hij loopt dan in een shirt en op sokken :+ en doet alles op het potje.
Zodra je hem een broek of onderbroek aandoe, gaat alles weer mis.

Wat zal ik doen, hem zo bloot laten rondlopen en af en toe eens proberen met een onderbroekje, of gewoon vanaf nu een broek aandoen en mis laten gaan totdat hij het snapt?
Ik vind het niet erg als hij in zijn broek plast, maar hij lijkt niet te snappen dat hij geen luier draagt...
Heb je mss onderbroeken die nog te groot zijn?

En we staan al tweede! :o
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100190969
Onderbroeken die te groot zijn?
Ik heb een hele kudde onderbroekjes en boxers, maar als ze te groot zijn, dan zakken ze af :+
Mijn kind is minder dan 12 kilo, het blijft werkelijk nergens op hangen :')
pi_100191069
Nog niet hoor.. nog 9 dagen een peuter..

GWS, lekker bezig!
pi_100191197
Free, lastig. Hij snapt het niet als je het uitlegt? Misschien voordoen met een glas water in een luier en de onderbroek?
pi_100191253
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, lastig. Hij snapt het niet als je het uitlegt? Misschien voordoen met een glas water in een luier en de onderbroek?
Dat is best een heel goed idee :Y
Hij snapt dat hij geen luier om heeft.
Dan zeg ik:
- je hebt geen luier om hè?
* Nee, ik moet op het potje plassen
- ja precies!

Vervolgens plast hij in zijn broek, baalt en zodra je hem zijn natte broek uitdoet, gaat hij kijken of het op het potje ook nog lukt.
pi_100191491
Free, hier was dat ook zo. Wij hebben haar gewoon een onderbroekje aangedaan en dat ging inderdaad de eerste 3 keer ofzo "mis". Verder geen drama van gemaakt uiteraard en nog een keertje op het potje gezet, schone droge onderbroek en weer uitleggen dat ze geen luier aanhad maar een onderbroekje.
Na die drie keer leek het kwartje te vallen dat dat hetzelfde was als bloot zeg maar en dat ze het niet zomaar kon laten lopen. De volgende stap was met een broekje er overheen. Dat gaat nu ook keurig.

Nu roept ze ons aan het begin van de avond vaak als ze al op bed ligt en doet dan nog een hele grote plas, de luier is dan nog droog als je hem afdoet en ze plast dat hele potje vol (ondanks op de pot zetten voor ze naar bed gaat :') ) maar voor echt 's nachts zonder luier is het wel nog te vroeg omdat ze 's morgens wel met een natte luier wakker wordt.
Ze ligt nu trouwens wel voor t eerst zonder luier om in bed voor dr middagslaapje, ben benieuwd of dat goed gaat :D hij bleef steeds droog na het slaapje en ze wilde hem niet om.

Binnenkort maar eens ergens naar toe gaan zonder luier (en met handdoek, schone broek en schone onderbroek in de tas ;) ) Ik geloof dat wij dat een grotere drempel vinden dan zij zelf :D
:)
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:30:26 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100191562
mignonne, mss is het ook een plan om zo'n onderlegger mee te nemen, waar ze dan op kan zitten. Dan wordt de autostoel niet vies als ze een ongelukje krijgt ;)
Je oudste is toch nog geen 2 toch?
pi_100191680
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:30 schreef DaviniaHR het volgende:
mignonne, mss is het ook een plan om zo'n onderlegger mee te nemen, waar ze dan op kan zitten. Dan wordt de autostoel niet vies als ze een ongelukje krijgt ;)
Je oudste is toch nog geen 2 toch?
ja ik ga strakjes zo'n bedzeiltje halen, lijkt me een goeie investering :+
dan kan die tussen t matras en de matrasbeschermer in, blijft het matras een beetje hygienisch...

oeh ik bedenk me net dat ik nog van die kraammatjes heb :D

ze wordt de 25e 2 ja. Ik lees in 2 topics nu maar ik merk dat we t dreumestopic nu wel een beetje ontgroeien. Ze is eraan toe om een peuter te zijn O+ nu ik nog :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:20:22 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100197009
Vraagje: hoe hebben jullie de speen afgebouwd? Eli heeft zijn beer, waarbij hij op de oren knauwt. Inmiddels zijn de oren helemaal weg (afgeknipt tot er alleen nog een gat zit waar het oor ooit zat :@ ) maar meneer knauwt er nog steeds op.

Beer is echt zijn veiligheid, maar minderen is hem niet uit te leggen. We hebben nog wel een schone, ongewassen beer, die we zouden kunnen aanbieden als andere knuffel.Maar ja, wat nou als hij daar ook op gaat sabbelen, dat is dan weer zonde, en niet de bedoeling.

(Met zindelijkheid zijn we ook cold-turkey luierloos gegaan, en dat was in een paar dagen gepiept (goeddeels) )
pi_100197227
Kun je hem geen alternatief bieden? Iets voor zijn handen om te frunniken op de momenten dat hij het nodig heeft. Misschien simpel een hydrofiel of labeldoekje? Al is dat ook wel weer sabbelbaar volgens sommige kids..
Chris was met 9 maand cold-turkey van de speen af, dan zoeken ze hem zelf nog niet op ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:30:06 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100197302
hij moet echt niets sabbelbaars hebben. Zijn bovenkaak is al naar voren gegroeid, dus dat is niet goed. Aan de ene kant is een beugel niet het eind van de wereld, maar aan de andere kant is het nu wel te voorkomen. En dat beest is ook gewoon echt vies. Ook met regelmatig wassen (we hebben er 3 in gebruik)

de gedachte van afbouwen van de speen destijds was idd ook dat hij het dan nog niet zou zoeken. Dat plan is dus jammerlijk mislukt :')
pi_100197555
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:27 schreef mignonne het volgende:
Free, hier was dat ook zo. Wij hebben haar gewoon een onderbroekje aangedaan en dat ging inderdaad de eerste 3 keer ofzo "mis". Verder geen drama van gemaakt uiteraard en nog een keertje op het potje gezet, schone droge onderbroek en weer uitleggen dat ze geen luier aanhad maar een onderbroekje.
Na die drie keer leek het kwartje te vallen dat dat hetzelfde was als bloot zeg maar en dat ze het niet zomaar kon laten lopen. De volgende stap was met een broekje er overheen. Dat gaat nu ook keurig.

Nu roept ze ons aan het begin van de avond vaak als ze al op bed ligt en doet dan nog een hele grote plas, de luier is dan nog droog als je hem afdoet en ze plast dat hele potje vol (ondanks op de pot zetten voor ze naar bed gaat :') ) maar voor echt 's nachts zonder luier is het wel nog te vroeg omdat ze 's morgens wel met een natte luier wakker wordt.
Ze ligt nu trouwens wel voor t eerst zonder luier om in bed voor dr middagslaapje, ben benieuwd of dat goed gaat :D hij bleef steeds droog na het slaapje en ze wilde hem niet om.

Binnenkort maar eens ergens naar toe gaan zonder luier (en met handdoek, schone broek en schone onderbroek in de tas ;) ) Ik geloof dat wij dat een grotere drempel vinden dan zij zelf :D
voor elin heb ik zo'n 'trainbroekje' van de hema, dat is voor als we weggaan, als ze een klein beetje niet op kan houden ofzo :+
pi_100197721
Wanneer gebruikt Eli hem nu dan? Alleen voor het slapen, of overdag ook?
Ik kom hier soms nog wel verder met "als je naar de basisschool gaat dan..." Al werkt het niet altijd..
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:46:43 #20
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100197863
In principe alleen 's nachts. Maar overdag propt hij het ding ook steeds in zijn mond. Nu haal ik beer ook weg en leg hem hoog in de kast. Twee keer piepen en hij taalt er niet meer naar... Maar 's nachts hoort het echt wel bij hem. Dus tsja... wat is dan wijsheid?
pi_100198058
Met Chris zou ik de cold-turkey doen. Maar van hem weet ik dat het piepen niet lang duurt, schat een dag/nacht of 3. Geen idee hoe vasthoudend Eli daarin is.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:04:03 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100198591
Ik neig eigenlijk ook naar cold turkey. Andere methodes werken duidelijk niet.
Maar ja, met de grote school is ook al een grote verandering op komst, dus wat is dan een goed moment? Mss juist wel nu, want dan is hij al gewend aan beerloos voor hij naar school gaat, aan de andere kant, beer is wel zijn veiligheid, zijn rustpunt Maar wellicht geldt dat voor alle grote kindjes die nog een speen hebben, dat weet ik niet.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:11:03 #23
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100198809
Beppie was droog vannacht :o
Ik ben in shock :P

Lastig probleem Davinia! Kun je afspraken met hem maken, of kan hij zich daar niet aan houden?
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:17:08 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100198993
Wat goed van Beppie! *O*

Afspraken maken is niet echt mogelijk. Naja, je kan uitleggen wat er komt, en dan snapt hij het wel en zal het braafjes volgen, maar echt afspraken, neuh.
Dus ook met zindelijkheid gezegd dat per *morgen* de luier uitging. Punt. En dat accepteerde hij.
Maar of hij dat ook zal accepteren met beer? En willen we hem die zekerheid ontnemen?
Of zal hij iets anders zoeken om voor de zekerheid te zorgen? Hij is verder wel serieel monogaam met andere speeltjes. Dus wat dat betreft kan het mss wel. Ik weet het niet.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:03:08 #25
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100200667
Vaak heb je zelf meer moeite met het idee en de angst 'stel dat.." dan dat het kind er last van heeft. Hoewel het in zijn geval juist weer wel moeilijk kan zijn..
Misschien toch gewoon uitleggen en het dan maar gewoon doen?
Als het niks wordt dan geef je beer weer terug?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100201202
go beppie!

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Dus ook met zindelijkheid gezegd dat per *morgen* de luier uitging. Punt. En dat accepteerde hij.
Hier hetzelfde effect. Tot die tijd zomaar geprobeerd, totdat ik het duidelijker meldde, en het was in een paar dagen klaar..

Ik zou het ook gewoon duidelijk melden "vanaf morgen is beer weg/mag beer niet meer mee naar bed". Het zal wel even sippen zijn, maar dat is vast zo over.
pi_100202809
Afspraken werken hier prima.
Als ik zeg: je hebt geen luier aan, dus ga je straks op het potje plassen? En hij zegt ja, dan komt het goed.
Negeert hij mijn vraag, dan komt het NIET goed.

Dus afspraken maken op deze leeftijd is wel goed mogelijk! :Y
pi_100204256
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beppie was droog vannacht :o
Ik ben in shock :P

Lastig probleem Davinia! Kun je afspraken met hem maken, of kan hij zich daar niet aan houden?
*O*
pi_100205701
Wij hebben met de speen een tijdje vantevoren al aangekondigd dat als ze 3 jaar werd dat we dan de speen in een mooie envelop zouden doen omdat hij dan naar een ander babytje ging omdat zij al 3 werd dan en de speen niet meer nodig had, maar het andere babytje natuurlijk wel. Dus samen een envelop versierd de dag nadat ze 3 werd en deze samen op de brievenbus gedaan. Vooral het vantevoren aankondigen en het er geregeld over hebben heeft goed zijn werk gedaan. als vervanging had ze een schaapje van little people in bed (omdat ze de speen altijd in dr handje hand snachts en een doekje. Maar dana sabbelt dan ook niet op andere dingen, dus eerlijk gezegd geen idee wat je daar tegen kunt doen.

Beppie *O*
pi_100211493
Timo is vandaag jarig, 2 jaar geworden. Dus we komen ook in dit topic meekletsen :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:54:36 #31
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100213401
Wij hebben nog 3 weken te gaan tot de grote oversteek en ik lees hier ook alvast een beetje mee. Wat Mignonne (ik mis je oude nick :( ) al zegt: de dreumesjes zijn we onderhand ontgroeid.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100214925
Chan gefeliciteerd en welkom :)

Speentje afleren, geen ervaring. Zindelijk worden, mijn mevrouwtje heeft er even geen zin in.
Jaël is op het moment erg van de als ik mijn zin niet krijg ga ik krijsen. Maar ja dat helpt niet... Verder lijkt ze het lastig te vinden dat Sarah groot wordt, regelmatig roept ze nee niette baby, issuh klein voor. Bijvoorbeeld als ze speelgoed moet delen ofzo.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100223891
Chan gefeliciteerd! *O*

Ik kom hier even speciaal een liedje zingen voor Deepfreeze! *O*
Ik heb gistermiddag 2 glazen water gepakt, een luier en een onderbroekje. Voorgedaan wat er gebeurde.
Leander deed :o

Daarna ging het meteen weer mis, dus ik: hoe was dat ook alweer met dat water?
- Oja!
En vanaf toen was hij droog met een boxer aan :o Vanmorgen al 3 dikke plassen.
Hij beheerst het boxer uitdoen nog niet soepel trouwens _O-
Het verbaast me elke keer weer dat hij het op tijd haalt :D Maargoed, dat kan hij dan ook mooi beter leren nu.
pi_100224111
Chan, gefeliciteerd met Timo!!

Free, danku voor het mooie lied
soms is het zo simpel en soms niet ;)
:P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:39:01 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100224125
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben met de speen een tijdje vantevoren al aangekondigd dat als ze 3 jaar werd dat we dan de speen in een mooie envelop zouden doen omdat hij dan naar een ander babytje ging omdat zij al 3 werd dan en de speen niet meer nodig had, maar het andere babytje natuurlijk wel. Dus samen een envelop versierd de dag nadat ze 3 werd en deze samen op de brievenbus gedaan. Vooral het vantevoren aankondigen en het er geregeld over hebben heeft goed zijn werk gedaan. als vervanging had ze een schaapje van little people in bed (omdat ze de speen altijd in dr handje hand snachts en een doekje. Maar dana sabbelt dan ook niet op andere dingen, dus eerlijk gezegd geen idee wat je daar tegen kunt doen.

Beppie *O*
Gebruikte ze de speen ook als veiligheid / troost? Dus meer dan alleen bij het slapen gaan?

Welkom nieuwen! *O* Ik zal jullie ook uitzwaaien bij de dreumesjes :)
pi_100224910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Gebruikte ze de speen ook als veiligheid / troost? Dus meer dan alleen bij het slapen gaan?
Als ze verdrietig was of ziek of moe dan wou ze de speen ook altijd graag hebben. Maar we hebben het eerst afgebouwd naar alleen nog in bed en troosten op een andere manier.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:37:41 #37
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100247911
Chan en Timo, gefeliciteerd en welkom *O*

Leander *O*

Vanavond had ik een echt heel vies jongetje, die ging dus lekker even douchen voor het naar bed gaan. Zit hij in de douche, had ik hem even snel ingesopt en daarna het washandje gegeven. Toen ging hij de douche schoonmaken ipv zichzelf verder wassen O+
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100261411
Marie, is je douche zo vies dan ;)
pi_100261755
Fijn Marie, zo'n poetser :Y

Senna kan prima praten en heel gezellig meekletsen, hele verhalen van wat ze gedaan heeft, maar wat we momenteel het meeste horen (in alle toonaarden :X ) is "Ik WIL..." :')
Nou heeft ze wat ons betreft erg veel inspraak, maar dit gaat wel een tikje ver :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100262129
Haha Marie! :D

Hier is het als iets niet mag ´maar mama, dat wilte ik zo graag *pruil* '

e vroeg gejuicht gisteren :+ Maar we oefenen vrolijk door :+
pi_100263721
Heerlijk, als de wereld toch zo lekker om jezelf kan draaien.. Ik wil, ik moet, ik ga, jij moet...
Hier sinds een week een jochie dat allemaal spulletjes voor ons pakt, zonder eigenbelang. Zo pakte hij voor zijn papa zoethout en legde hij mijn boek klaar om te lezen toen ik gisterochtend aan het douchen was. En dan verwacht hij niks terug. Een maand terug bood hij ons nog een koekje aan, zodat hij dan ook 1 mocht. Echt een bijzondere ontwikkeling..
pi_100263818
Ik snap niet goed waarom je een knuffel zou afpakken voor het slapen gaan.. Speen ja kan ik inkomen, maar een knuffel?? Damn volgens mij sliep ik nog met een knuf toen ik puber was.. Cil slaapt ook nog met een beer..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100263910
Een knuffel is ook meestal niet erg, maar wel als de knuffel als speen gebruikt wordt en zelfs de stand van het gebit aantast ;)
Ik heb nu nog een knuffel in bed liggen :P
pi_100263993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Een knuffel is ook meestal niet erg, maar wel als de knuffel als speen gebruikt wordt en zelfs de stand van het gebit aantast ;)
Ik heb nu nog een knuffel in bed liggen :P
Nou ja.. eigenlijk zelfs dan... Kindjes die duimen hak je ook de duim niet vanaf.. Ik kan me daar dus weinig druk om maken, zo rond een jaar of 12 een beugel erin en dan moet het klaar zijn.
pi_100264055
dat vind ik wel erg kort door de bocht Pvoess, liever voorkomen dan genezen denk ik maar zo
als het kindje oud genoeg is, misschien proberen uit te leggen dat het erg slecht is voor de tandjes?
Kindjes die duimen, die probeer je het ook af te leren, idem voor de speen en vieze knuffeltjes :P
pi_100264125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
dat vind ik wel erg kort door de bocht Pvoess, liever voorkomen dan genezen denk ik maar zo
als het kindje oud genoeg is, misschien proberen uit te leggen dat het erg slecht is voor de tandjes?
Kindjes die duimen, die probeer je het ook af te leren, idem voor de speen en vieze knuffeltjes :P
Nou ja... Ik ben er gewoon niet zo voor om een veilig iets van een kind af te pakken..

Dat het langzaam afgebouwd kan worden ofzo ben ik wel voor. Zo mag Jen speen en Pip niet meer meenemen naar het kdv.. Dat hebben de juffen daar eerst afgebouwd dat pip en speen in het bakje gingen en er alleen uit mochten als ze ging slapen. Nu slaapt ze er niet meer dus zijn ze niet meer nodig. Speen mag thuis in principe ook alleen nog in bed.. Al pakt ze m nog wel af en toe, maar dan vragen we wel of de speen uit mag en dat gaat goed. Maar zomaar plots klaps ding afpakken en dan een huilend kind, nee, niet mijn ding.
pi_100264243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja... Ik ben er gewoon niet zo voor om een veilig iets van een kind af te pakken..
afpakken hoeft toch ook niet?
Ik denk dat cold turkey geen optie is, ik bedoel dat werkt alleen als een kind geen interesse meer toont voor t voorwerp zoals een speen die al vaak achtergelaten wordt)
Ik zou t kindje rustig begeleiden naar iets anders ipv afpakken, dus idd uitleggen, oefenen, iets lekkers geven op t moment dat ie wil sabbelen..etc. komt een stuk minder bruut over met behoud van veiligheid en vertrouwen en t scheelt je een kansloos kindergebit
pi_100264370
Maar je kunt zo ook iets anders veiligs aanbieden. Dat hoeft niet perse die ene knuffel of gewoonte te zijn. Een gewoonte kan nog zo veilig zijn, maar als het schaadt, dan zou ik toch proberen of je het niet kunt stoppen. Tenzij je echt onredelijke dingen moet uithalen, en wat dan onredelijk is, dat moet ieder zelf maar uitmaken. (in dit geval zou ik 3 avonden 10 minuten brullen wel over hebben tegenover 2 jaar lang om de 3 weken naar de ortho)

Maar mijn jochie trekt zich weinig wat van aan, qua knuffels of gewoontes, dus heb makkelijk praten ;)
pi_100264372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

afpakken hoeft toch ook niet?
Ik denk dat cold turkey geen optie is, ik bedoel dat werkt alleen als een kind geen interesse meer toont voor t voorwerp zoals een speen die al vaak achtergelaten wordt)
Ik zou t kindje rustig begeleiden naar iets anders ipv afpakken, dus idd uitleggen, oefenen, iets lekkers geven op t moment dat ie wil sabbelen..etc. komt een stuk minder bruut over met behoud van veiligheid en vertrouwen en t scheelt je een kansloos kindergebit
Nou ja dat dus.
pi_100264457
Ik heb er geen ervaring mee, want Senna heeft nooit een speen, duim of knuffel/tut gehad, maar ik zou ook neigen naar een veilige begeleiding in een rustig tempo, dan cold turkey. In bed zie ik ook niet zo'n probleem, hoewel ik als het enigszins zou kunnen de ortho ook wel buiten de deur zou willen houden. Lastig lijkt me.
pi_100264502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar je kunt zo ook iets anders veiligs aanbieden. Dat hoeft niet perse die ene knuffel of gewoonte te zijn. Een gewoonte kan nog zo veilig zijn, maar als het schaadt, dan zou ik toch proberen of je het niet kunt stoppen. Tenzij je echt onredelijke dingen moet uithalen, en wat dan onredelijk is, dat moet ieder zelf maar uitmaken. (in dit geval zou ik 3 avonden 10 minuten brullen wel over hebben tegenover 2 jaar lang om de 3 weken naar de ortho)

Maar mijn jochie trekt zich weinig wat van aan, qua knuffels of gewoontes, dus heb makkelijk praten ;)
idem hoor, mn kind smijt alle knuffels uit r bed, wilde geen speen of fles of lapje of duim.. helemaal niets. Awesome dus..
Maar ik had r die speen echt wel willen afleren na een bepaalde tijd.. als ik nu kinderen van haar leeftijd met speen zie, dan vind ik t net uit de kluiten gewassen baby's..daabij kwijlen ze meestal heel erg en zijn ze onverstaanbaar als ze willen praten
pi_100264588
Jennie heeft nog wel een speen, en die moet dus sowieso uit als ze wat wilt zeggen..
pi_100264639
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.

Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om ;)
pi_100264671
Vind je het zelf niet tijd om te ontspenen dan? Of wacht je liever tot ze er zelf mee wil stoppen?
Jen gaat over een halfjaar oid toch al naar de basisschool?
pi_100264706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.

Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om ;)
idd, ik heb elins luiers ook afgepakt, ze voelden veiliger..
maar ik ben gekke henkie niet, de hele dag dat kind naar de plee bonjouren en dan ook steeds de luiers aan en uit doen. dus hoppa, luiers zijn voor 's nachts en overdag hebben we onderbroekies
pi_100264762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:

Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.

Ik ben echt neit bang dat Senna omvalt, hoor, maar ik zal sommige dingen wel met meer beleid en tijd doen dan andere.
pi_100264977

Hier ben ik dan met mn verse peuter :).
Nu nog even 2 peuters :).

Iris gebruikt een speen, maar die zit steeds vaker met een duim in haar mond (doet haar zus na).
Fake it till you make it...
pi_100265313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Vind je het zelf niet tijd om te ontspenen dan? Of wacht je liever tot ze er zelf mee wil stoppen?
Jen gaat over een halfjaar oid toch al naar de basisschool?
Klopt.. Maar ik zie de noodzaak niet zo.. Het is echt haar troost..
pi_100265402
Nijna, gefeliciteerd met je verse peuter!! Even genieten van 2 peuterpuberteiten?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.
Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamer ;) ).

Je moet gewoon doen wat goed bij jou en je kind past. Bij Chris werkt de zachte aanpak niet altijd, en ik als ouder ben daar ook net het type voor. Terwijl andere kinderen beter zacht aangepakt kunnen worden, en waarvan de ouder ook niet zo van de harde aanpak is...
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:10:20 #60
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100265746
Het lijkt hier ineens goed te gaan :)
Vandaag gewoon gezegd dat hij beer pas vanavond krijgt bij het slapen gaan, en hij accepteert dat gewoon.

Nu denk ik dat wij zijn hechting aan het beestje iets overschat hebben. Hij zeult nu ook ineens met Nemo-vis. Prima. :)

Luiers was ook zijn veiligheid, die hebben we na aankondiging ook coldturkey weggedaan, drie dagen later was hij volledig droog. En nu ook al een paar weken ''s nachts. Kennelijk is hij van de cold turkeyaanpak.
pi_100265958
Goed dat Eli zo makkelijk met Nemo loopt te slepen.. Het is ook al bijna een kleuter he ;)
pi_100266082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna, gefeliciteerd met je verse peuter!! Even genieten van 2 peuterpuberteiten?

[..]

Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamer ;) ).

Je moet gewoon doen wat goed bij jou en je kind past. Bij Chris werkt de zachte aanpak niet altijd, en ik als ouder ben daar ook net het type voor. Terwijl andere kinderen beter zacht aangepakt kunnen worden, en waarvan de ouder ook niet zo van de harde aanpak is...
Waar is die opmerking nou voor nodig? Ik begrijp dat niet zo, eigenlijk. Ieders keus of ze wel of niet hun kind in hun bed willen en volgens mij krijgt een kind er niets van als het niet bij de ouders slaapt...en ook niet als het wel bij de ouders slaapt. Zoals je in je tweede alinea al zegt: je moet doen wat bij jou en je kind past en daar hoef je dat soort disclaimers toch helemaal niet bij te zetten?

Davinia, fijn dat het zo goed ging/gaat met Eli!
pi_100266301
Ervaring miss sly. Niet iedereen accepteert de opvoedingsmethodes van een ander zo makkelijk. Geloof dat deze actie, of die van de fles waardoor ik al eens iets naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.
Niet dat ik me er veel van aantrek ;)
pi_100266379
je hoeft t ook echt niet overal mee eens te zijn

zoals ik en tico nu :P worden we beide niet slechter van :P
pi_100266396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Ervaring miss sly. Niet iedereen accepteert de opvoedingsmethodes van een ander zo makkelijk. Geloof dat deze actie, of die van de fles waardoor ik al eens iets naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.
Niet dat ik me er veel van aantrek ;)
Ow, die ervaring deel ik met je, maar het maakt me niet zo veel meer uit, inmiddels ;)
Dus ik doe niet aan disclaimers en vind ze van een ander ook onnodig!
pi_100266757
oh Nijna je mooie grote meisje O+ echt twee! Gefeliciteerd :*
pi_100267456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:27 schreef Kleurdoos het volgende:
je hoeft t ook echt niet overal mee eens te zijn

zoals ik en tico nu :P worden we beide niet slechter van :P
agree tot disagree...
pi_100268392
Davinia cold turkey van de luiers af? Mirte die wil maar niet. Ophouden kan ze prima, ze is zelfs vaak droog 's morgens... Maar plassen dat is volgens mij het hele probleem (ze weet volgens mij niet hoe ze het moet laten gaan) en een luier is natuurlijk wel makkelijk...

Voor mn gevoel moeten we het of gewoon maar laten allemaal, dan komt ze er zelf wel mee of echt heel stellig de luiers weg doen, dus cold turkey. Hoe ging dat bij jullie? (ik heb niet heel erg geconcentreerd meegelezen de laatste tijd)

2 peuterpubers... ja gezellig joh ;). Nou was Iris al behoorlijk bezig dus feitelijk veranderd er niet zoveel, maar het idee he ... ;)
pi_100270904
doen jullie ook aan loslooptraining? wij wel. vanochtend zijn we met zn drietjes naar assen geweest. man, dat is me een hindernisbaan dan! eerst de parkeergarage (met de lift naar beneden, negeer de trappen selene!). dan de winkels. nee! we gaan pinnen en dan naar de bieb, niet de blokker in! kom van die pooh automaatding af! nee, ook geen lekkers bij de hema! HIERRRRRRRRRRRRRR. enfin. dan ben je in de bieb. schatje, ik wil ook boekjes uitzoeken, daarna gaan we naar de speelhoek. nee, niet naar de hoog-laag. bij mama blijven. nee, ook niet de trap op. HIERRRRRRRRRR. en overal roltrappen ;(

we zijn thuis en alles slaapt en we hebben op de terugweg spelenderwijs ( :') ik werd vrij bruit de berm in gewezen door oom agent) de wielerronde gezien *O* ravi's dokterafspraak kon gelukkig ook nog verzet worden (oops, guess wat ik vergeten was)

nijna, hou je me op de hoogte hoe het is met 2 peuterpubers? straks mogen wij ook tenslotte!
pi_100271189
voor de duidelijkheid: natuurlijk is het ook voor haar een uitje en mag ze best iets lekkers of op het poohgeval. maar ze mag niet zelf een spurt nemen en er al op zitten terwijl ik er met ravi achteraan moet rennen.
pi_100274758
hmz.. misschien niet zo heel verantwoord... Jen heeft een tijdje een tuigje gehad.. Zo op een drukke markt een bandje om haar pols en 1 om de mijne. Ze liep steeds weg en dit was een mooi midden zelf lopen maar wel de veiligheid dat ze bij me bleef...
pi_100275679
nja, wat nou al dan niet verantwoord. selene die in der up de roltrap opschiet is onverantwoord. dat ik maatregelen neem om het te voorkomen lijkt me niet onverantwoord maar juist heel verantwoord ;)

ik heb zo'n tuigje liggen, maar dan enkel het tuigje. ik zal vanaaf een kijken of het aan de lijn van de kat past *)
pi_100275793
het probleem is deels ook dat ze zo'n drukke omgeving domweg niet kent trouwens. is een van de redenen waarom ik het maar gewoon gedaan heb, want ze moet toch echt leren omgaan met drukke omgeving! in de herfstvakantie gaan we naar de randstad, ik was niet van plan om haar standaard in de doek te hebben. da's toch niet leuk
pi_100277041
MIrte die blijft over het algemeen wel in de buurt en die laat ik ook rustig zelf lopen. Ze wil wel eens in zo'n autootje ofzo zitten, we mogen er vooral geen geld in gooien ;), en als het niet mag is het nog wel eens drama, maar over het algemeen luistert ze best goed.

Iris doe ik vaak toch maar in de buggy... want die loopt in 7 sloten tegelijk als we niet oppassen.

Maar Simmu, ik heb niet het idee dat ik nu ineens 2 peuterpubers heb, die heb ik al een tijdje ;).
pi_100287937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:55 schreef Nijna het volgende:
MIrte die blijft over het algemeen wel in de buurt en die laat ik ook rustig zelf lopen. Ze wil wel eens in zo'n autootje ofzo zitten, we mogen er vooral geen geld in gooien ;),
Hehe :D hier hetzelfde, ze blijft ook maar zeggen, geen centjes erin stoppen he! hij mag niet bewegen hoor!

Meelopen gaat hier altijd prima. Ze weet dat ze op een drukke plek of een plek waar auto's kunnen komen een handje moet geven en wegrennen zal ze nooit doen, hooguit stil blijven staan als ze boos is omdat iets niet mag ;)
pi_100288127
selene wil dat wel hoor! het hangt wel een beetje af van wat het is, maar meestal is het megagaaf. weet je, ze rent ook niet ver weg. maar in mijn opinie altijd net ietsje te ver. en ze is nogal van de vinger --> hand idee. dus als je het toestaat dat ze wegrent naar dat winnieding, dan rent ze ook de roltrap op! sta ik daar dan met ravi in de buggy. en daar vind ik haar gewoon echt nog te klein voor.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:59:46 #77
12913 GreatWhiteSilence
pi_100316957
Ik word gewoon keihard gemanipuleerd hierzo... :+ We waren een puzzeltje aan het maken (inlegpuzzeltje van acht stukjes) en de laatste stukjes waren 'moeilijk, moeilijk' dus ik moest het doen. Mooi niet dus, haar puzzel, dus er bleven twee stukjes liggen. Tijdje later komt ze met een andere puzzel aanlopen en ik zeg 'we maken eerst de andere puzzel af, voordat we met deze beginnen.' Legt ze de resterende stukjes ineens zonder problemen in een paar seconden goed. :o Volleerd manipulator...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100317312
Dank voor de felicitaties en het welkom :)

Nijna een dagje te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je grote kleine meid! Ook alweer 2 *O*

Haha GWS, hier is het dat als ik eenmaal help met een puzzel hij die puzzel "ineens niet meer zelf kan", maar als ik de puzzel gewoon nooit aanraak dan kan hij het prima :P
pi_100317730
Oh daar heft Jen ook een handje van "gaat niet zo goed" hoor ik dan.
pi_100318159
slene doet dat met de vormenstoof :')
"lukt niet :'( mama beetje helpen!"
pi_100320137
Ow zo een heb ik er hier ook, lukt niet, helpen?! Gewoon negeren en dan hoor je uiteindelijk KLAAR!!! Want ze kan het best :)

Jaël weigerde vanmiddag te slapen, kwam constant haar bed uit, dus we hebben het slaapje overgeslagen, nu vroeg ze net om 5 uur al om eten dus dat heeft ze ook binnen en ik denk dat het niet lang meer duurt voor ze vraagt of ze 'Bedje toe' mag :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100324266
Welkom Chan en Nijna! Wat worden ze groot he? Jullie mooie twee-jarigen. O+

Oh jongens, de 2 heeft hier echt toegeslagen. :X
Best raar, je kind zo met zichzelf in gevecht te zien:
Wil je een boterham?
ja!
Met pindakaas?
ja!
*smeert een boterham met pindakaas en bij de eerste mes-in-pot-steek poging wordt er al hard geroepen:
Nee! Niet die! Nee Nee Nee
*dramatisch huilen en erbij zeggen:
huilen! huilen!
* die boterham op veilige afstand zetten en na 5 minuten pakt zoonlief zijn bordje en peuzelt zijn broodje op. :')
Nouja, meeste tijd is het mijn eigen lieverdje, die kusjes komt geven en lief is voor ons, maar die buien poehee! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100325296
Ja oeke. Jen doet dat nog steeds wel. Zelfs om de kleur van een rietje. Maar goed. Het gaat steeds beter wel.
pi_100325535
Hier ook hoor. Toen ik Miss Sly zag posten over de ik wil fase, wilde ik haar al waarschuwen voor de ik wil niet fase. Het is bar af en toe, maar hij is ook zo ontzettend lief en grappig.
Vanmiddag wilde hij iets niet, was hij heel boos, ik heb hem even even af laten koelen en daarna geknuffeld. Toen ik zei dat we toch vrienden zijn kreeg ik "jij bent vriend, ik ben de baas". Hij kon er zelf ook wel om lachen. Maar zei wel "is geen grappie mamma!" Mooi wel.

Welkom alle nieuwe twee jarigen!

[ Bericht 0% gewijzigd door bodpa09 op 04-08-2011 20:23:12 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 20:24:57 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100325997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:24 schreef simmu het volgende:
nja, wat nou al dan niet verantwoord. selene die in der up de roltrap opschiet is onverantwoord. dat ik maatregelen neem om het te voorkomen lijkt me niet onverantwoord maar juist heel verantwoord ;)

ik heb zo'n tuigje liggen, maar dan enkel het tuigje. ik zal vanaaf een kijken of het aan de lijn van de kat past *)
tuigje = ideaal. Jan heeft er sowieso een handje van om weg te rennen, hij blijft nu keurig bij me als ik 'm "los" bij me heb.

Hier ook de peuterbuien volop aanwezig. iets willen, het vervolgens krijgen en dan boos weggooien. Wel steeds meer en duidelijker praten *O* . hij kan nu ook tent en stuiterbal benoemen :D en zeggen mama kom terwijl hij me vasthoudt zonder aan m'n kleding te trekken O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100326364
haha bodpa, de volgende ochtend hebben we een ochtend "ik wil niet..." gehad :D

Senna is over het algemeen niet van het gillen, boos worden, driftbuien hebben, maar van het domweg negeren. Met geen blik of gebaar laat ze dan merken dat ze me gehoord heeft en gaat gewoon haar eigen gang. Heel frustrerend vind ik dat. Dus ben ik begonnen met haar dan te vragen of ze me gehoord heeft. Niet eens dan of ze ook luistert en zal doen of laten wat ik gevraagd heb, maar gewoon of ze heeft gehoord dat ik iets zei of vroeg. Kijken of dat wat verschil zou kunnen maken.
pi_100326789
Wat gaan ze snel he, die fases! :P

Oei negeren, pfttt, dat lijkt me idd nogal frustrerend. Werkt het vragen?

Fijn dat het zo goed gaat met Jan!
pi_100326858
Leuk he die peuterfases...
Die drama's van iets willen en het dan weer niet willen en het even later toch pakken is wel herkenbaar.
pi_100327839
selene is van het gillen, krijsen, wegrennen (met mededeling "'NEENEENEE! WEGLENNEN!" op vol volume). ook wordt ze heel, heel, heel boos. dagenlang elke zin beginnen met "ik willll", elke centimeter uitdagen en heel boos worden als dingen anders gaan dan hoe het iho 'hoort'.

maar ze is ook heeeeeeeeeeeel lief voor haar broertje :Y O+ is dol op knuffelen en blijft doorgaans niet boos. vanmiddag kreeg ravi een full body hug. ze was zo enthousiast dat ze allebei omdonderden :') O+
pi_100328076
zijn er trouwens nog meer peuters hier die dol zijn op puff the magic dragon? ze heeft nu van de bieb het boekje + de muziekcd. ik kan dat liedje niet meer uit mijn hoofd krijgen ;(

weet je wat: ik deel mijn ellende *)

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 04-08-2011 21:20:14 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 22:08:07 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100330975
Jan is meer van Uki

of bumba .. ook bob de bouwer was even leuk toen hij een DVD van de buurvrouw kreeg.
Hij kan overigens idd ook héél lief zijn voor z'n broertje, hem op schoot willen en dan niet meer willen teruggeven bijvoorbeeld :') *nee van mij* houding erbij. Hij wordt trouwens ook steeds bijdehanter ... met z'n armen over elkaar op pedante toon papa of bumba eisen bijvoorbeeld. nou dan kun je me opvegen.

Wat hier overigens wel schijnt te helpen is tot drie tellen als we perse willen dat hij iets doet : "ik tel tot drie: 1, 2, 2½ " en bij de 2½ doet hij ineens wat je van hem wil. tot drie ben ik nog niet gekomen iig :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100331148
elin ook hoor,
mama mag ik ranja?

prima *pak ranja*

IK WIL MELK

*jammerdan*

en de fase, 'mama is niet boos? ;(
en t allerschattigst

'AAAAAAAH ELIN VINNE ENG, MAMA ELIN TILLEN?'
O+ dan kan je me opdweilen O+
pi_100331742
quote:
12s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:08 schreef DJMO het volgende:

Wat hier overigens wel schijnt te helpen is tot drie tellen als we perse willen dat hij iets doet : "ik tel tot drie: 1, 2, 2½ " en bij de 2½ doet hij ineens wat je van hem wil. tot drie ben ik nog niet gekomen iig :P
ok, jeugdtraumaatje mijnerzijds hier :') dus pak het niet persoonlijk.

als ik ergens een pesthekel aan heb, dan is het wel dat! als je dan die tot 3 tellen gebruikt. doe dat dan ook. want nu gebruik je de stiekeme tot 4 tellen. mijn tante deed het ook. eeeeeehn ophouden!............ twwwwheeeeeeheeeee..... twheeeeeheeee en een kwaaaaahaaaart ophouden hoor! nu echt ophouden!..... tweeeeeheeee en eeeen haaahhhaaaaalf...... tweeeeheeee driewart (dat kopn dan opeens wel normaal gezegd worden) ik begin overnieuw hoor!

mijn opa deed ooit een geweldige aktie. neefje had zn voeten op tafel liggen. tante was begonnen met tellen weer. eeeheeeen en toen mijn opa: 2! 3! smak! lap! hadsjeplats mepte hij zo die voeten van tafel :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 22:35:32 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100332480
Het was ook alsof ik mijn vader hoorde vanavond toen ik het zelf gebruikte bij Jan Simmu :') hij was zó aan het klieren tijdens het eten "sjauz! sjauhuaazz!! " terwijl er al een enorme klodder pindasaus op z'n bord lag bij de nasi .. en toen ik bij 2,5 was kon hij ineens z'n lepel oppakken en normaal gaan eten. Ik zei nog tegen johan "ik hoor ineens m'n vader praten" ... hij heel verbaasd kijken .. tot ik uitlegde dat ik echt mezelf zag zitten als klein kind (ik was toen dus al van tafel gegaan om m'n bord op te ruimen; was het geklier echt goed zat). ik begin overigens niet opnieuw met tellen, en als ik een tweede keer moet waarschuwen dat hij bv iets uit z'n mond moet halen dan pak ik het gewoon af. Helaas, ik heb je al eens gewaarschuwd met tot drie (vier :P ) tellen; dat doe ik niet nog een keer.

Hij heeft een poosje gehad dat hij de oven heel interessant vond want lichtje enzo. Dat hadden we 'm wel afgeleerd ... dácht ik. Vanmorgen had hij dus de oven aangezet. terwijl hij op standje uit, en op 0 graden stond. Om dat ding dan aan te zetten moet je hem eerst aanzetten door een weerstandsknop om te draaien naar een bepaalde stand, dan het aantal graden in te stellen en vervolgens ook nog eens de timer aanzetten. Komt hij me heel trots halen dat dat ding aanstaat -O- . ik heb echt kwaad de oven uitgezet, stekker eruit getrokken en hem naar z'n kamer gebonjourd. (waar hij na ca drie tot vijf minuten weer af mocht hoor) Hij heeft de rest van de dag het fornuis niet meer aangekeken, zelfs niet toen ik aan het koken was. En eer dat ik hem naar z'n kamer stuur moet er heel wat gebeuren.

donderdag 4 augustus 2011 @ 23:49:07 #95
12913 GreatWhiteSilence
pi_100336485
Hier tellen we ook, tot 5. Geen halfjes, geen kwartjes, en als de opdracht bij de 5 niet uitgevoerd is (bijvoorbeeld netjes in de autostoel gaan zitten), dan helpen we een handje. Alle protest ten spijt. :6 Meestal is hier namelijk wel al wat geklier aan vooraf gegaan.

Ow, Annicka's nieuwste zinsnede: Ik wil zo graag (iets). Best wel schattig. :P
pi_100343480
heheh ja hier 'asseblieffffffffffffffft? asseblieeeeeeeeeefffffffffft? 'etterbakjes
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:43:42 #97
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100343521
Hier kan Maarten ineens "dank je wel" zeggen als hij iets krijgt... Hij heeft het sinds een paar weken dat hij het zelf zegt als hij wat krijgt.
En woensdag was hij jaloers O+ Een ander kindje (kon net staan en lopen aan de hand) stond bij Maarten bij de speelgoedkassa op het kdv en die pakte mijn handen en we liepen een klein stukje. Ging Maarten erbij staan huilen en zeggen: "nee, MIJN mamma" O+
18-11-2008 Maarten Alexander
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:19:20 #98
5428 crew  miss_sly
pi_100344099
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:46 schreef bodpa09 het volgende:
Wat gaan ze snel he, die fases! :P

Oei negeren, pfttt, dat lijkt me idd nogal frustrerend. Werkt het vragen?

Fijn dat het zo goed gaat met Jan!
Of het werkt, weet ik nog niet. Ik vraag het voorlopig maar even bij alles waarop ze niet reageert. Ook bijvoorbeeld als ik vraag wat ze op haar boterham wil. Geen antwoord, dus vraag ik of ze gehoord heeft dat ik wat vroeg. Als ze ja zegt, laat ik haar boterham maar even links liggen en begin aan de mijne. Ik hoop dat ze daarmee iig het irritante negeren afleert. Dat ze vervolgens niet doet wat ik vraag of geen antwoord geeft op de oorspronkelijke vraag, vind ik dan nog tot daar aan toe :P

Maar ze is ook vreselijk lief, hoor. Gisteren heeft ze een Dora voor in bad gekregen. Dus gisteren stond ze met Dora lieflijk in haar armen gekneld in bad, zei ze tegen Dora; mama gaat staks bellen blazen, Dora. Dat kan mama heeel goed.
Nou ja, dan boeit de rest alweer voor geen meter, natuurlijk O+ :')
pi_100344165
En helaas voor jullie.. Die buien komen ook gewoon nog terug als ze ouder worden..
Hier ook weer zo'n fase. Al is het wel sneller af te kappen, omdat hij van eerder wel weet dat het toch echt niet zo werkt bij ons.. :P
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:40:58 #100
5428 crew  miss_sly
pi_100344564
Ik denk dat eender welke buien nog heel vaak terugkomen op iedere leeftijd. Het blijven kinderen, geen robots die, als je eenmaal de goede programmatuur erin hebt zitten, nooit meer fouten maken :P

Wel is het handig om op een lijn te zitten. Schaap is nog wel eens wat onhandig met dingen. Zoals gisteren toen we met drieen boodschappen waren doen. In de Blokker gaat Senna zitten en begint aan haar schoenen te frunniken om ze uit te doen. Dus schaap zeg: niet je schoenen uit doen, hoor. En loopt vervolgens verder. Dus Senna doet wel haar schoenen uit. Dat vind ik dan niet handig en dat heb ik ook uitgelegd. Als je zegt dat ze niet haar schoenen uit moet doen, moet je ook het vervolg op je nemen, namelijk zorgen dat ze die ook niet uit doet. Als je niet van plan bent het vervolg erbij te nemen, kun je imo beter je mond houden. Hij snapte het gelukkig wel, dus nu eens kijken hoe het in de toekomst gaat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')