Heb je mss onderbroeken die nog te groot zijn?quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:09 schreef freecell het volgende:
Vraagje:
Leander is binnen en in de tuin zindelijk. Hij loopt dan in een shirt en op sokkenen doet alles op het potje.
Zodra je hem een broek of onderbroek aandoe, gaat alles weer mis.
Wat zal ik doen, hem zo bloot laten rondlopen en af en toe eens proberen met een onderbroekje, of gewoon vanaf nu een broek aandoen en mis laten gaan totdat hij het snapt?
Ik vind het niet erg als hij in zijn broek plast, maar hij lijkt niet te snappen dat hij geen luier draagt...
Dat is best een heel goed ideequote:Op maandag 1 augustus 2011 13:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, lastig. Hij snapt het niet als je het uitlegt? Misschien voordoen met een glas water in een luier en de onderbroek?
ja ik ga strakjes zo'n bedzeiltje halen, lijkt me een goeie investeringquote:Op maandag 1 augustus 2011 13:30 schreef DaviniaHR het volgende:
mignonne, mss is het ook een plan om zo'n onderlegger mee te nemen, waar ze dan op kan zitten. Dan wordt de autostoel niet vies als ze een ongelukje krijgt
Je oudste is toch nog geen 2 toch?
voor elin heb ik zo'n 'trainbroekje' van de hema, dat is voor als we weggaan, als ze een klein beetje niet op kan houden ofzoquote:Op maandag 1 augustus 2011 13:27 schreef mignonne het volgende:
Free, hier was dat ook zo. Wij hebben haar gewoon een onderbroekje aangedaan en dat ging inderdaad de eerste 3 keer ofzo "mis". Verder geen drama van gemaakt uiteraard en nog een keertje op het potje gezet, schone droge onderbroek en weer uitleggen dat ze geen luier aanhad maar een onderbroekje.
Na die drie keer leek het kwartje te vallen dat dat hetzelfde was als bloot zeg maar en dat ze het niet zomaar kon laten lopen. De volgende stap was met een broekje er overheen. Dat gaat nu ook keurig.
Nu roept ze ons aan het begin van de avond vaak als ze al op bed ligt en doet dan nog een hele grote plas, de luier is dan nog droog als je hem afdoet en ze plast dat hele potje vol (ondanks op de pot zetten voor ze naar bed gaat) maar voor echt 's nachts zonder luier is het wel nog te vroeg omdat ze 's morgens wel met een natte luier wakker wordt.
Ze ligt nu trouwens wel voor t eerst zonder luier om in bed voor dr middagslaapje, ben benieuwd of dat goed gaathij bleef steeds droog na het slaapje en ze wilde hem niet om.
Binnenkort maar eens ergens naar toe gaan zonder luier (en met handdoek, schone broek en schone onderbroek in de tas) Ik geloof dat wij dat een grotere drempel vinden dan zij zelf
Hier hetzelfde effect. Tot die tijd zomaar geprobeerd, totdat ik het duidelijker meldde, en het was in een paar dagen klaar..quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Dus ook met zindelijkheid gezegd dat per *morgen* de luier uitging. Punt. En dat accepteerde hij.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beppie was droog vannacht![]()
Ik ben in shock
Lastig probleem Davinia! Kun je afspraken met hem maken, of kan hij zich daar niet aan houden?
Gebruikte ze de speen ook als veiligheid / troost? Dus meer dan alleen bij het slapen gaan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij hebben met de speen een tijdje vantevoren al aangekondigd dat als ze 3 jaar werd dat we dan de speen in een mooie envelop zouden doen omdat hij dan naar een ander babytje ging omdat zij al 3 werd dan en de speen niet meer nodig had, maar het andere babytje natuurlijk wel. Dus samen een envelop versierd de dag nadat ze 3 werd en deze samen op de brievenbus gedaan. Vooral het vantevoren aankondigen en het er geregeld over hebben heeft goed zijn werk gedaan. als vervanging had ze een schaapje van little people in bed (omdat ze de speen altijd in dr handje hand snachts en een doekje. Maar dana sabbelt dan ook niet op andere dingen, dus eerlijk gezegd geen idee wat je daar tegen kunt doen.
Beppie
Als ze verdrietig was of ziek of moe dan wou ze de speen ook altijd graag hebben. Maar we hebben het eerst afgebouwd naar alleen nog in bed en troosten op een andere manier.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Gebruikte ze de speen ook als veiligheid / troost? Dus meer dan alleen bij het slapen gaan?
Nou ja.. eigenlijk zelfs dan... Kindjes die duimen hak je ook de duim niet vanaf.. Ik kan me daar dus weinig druk om maken, zo rond een jaar of 12 een beugel erin en dan moet het klaar zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Een knuffel is ook meestal niet erg, maar wel als de knuffel als speen gebruikt wordt en zelfs de stand van het gebit aantast
Ik heb nu nog een knuffel in bed liggen
Nou ja... Ik ben er gewoon niet zo voor om een veilig iets van een kind af te pakken..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
dat vind ik wel erg kort door de bocht Pvoess, liever voorkomen dan genezen denk ik maar zo
als het kindje oud genoeg is, misschien proberen uit te leggen dat het erg slecht is voor de tandjes?
Kindjes die duimen, die probeer je het ook af te leren, idem voor de speen en vieze knuffeltjes
afpakken hoeft toch ook niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja... Ik ben er gewoon niet zo voor om een veilig iets van een kind af te pakken..
Nou ja dat dus.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
afpakken hoeft toch ook niet?
Ik denk dat cold turkey geen optie is, ik bedoel dat werkt alleen als een kind geen interesse meer toont voor t voorwerp zoals een speen die al vaak achtergelaten wordt)
Ik zou t kindje rustig begeleiden naar iets anders ipv afpakken, dus idd uitleggen, oefenen, iets lekkers geven op t moment dat ie wil sabbelen..etc. komt een stuk minder bruut over met behoud van veiligheid en vertrouwen en t scheelt je een kansloos kindergebit
idem hoor, mn kind smijt alle knuffels uit r bed, wilde geen speen of fles of lapje of duim.. helemaal niets. Awesome dus..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar je kunt zo ook iets anders veiligs aanbieden. Dat hoeft niet perse die ene knuffel of gewoonte te zijn. Een gewoonte kan nog zo veilig zijn, maar als het schaadt, dan zou ik toch proberen of je het niet kunt stoppen. Tenzij je echt onredelijke dingen moet uithalen, en wat dan onredelijk is, dat moet ieder zelf maar uitmaken. (in dit geval zou ik 3 avonden 10 minuten brullen wel over hebben tegenover 2 jaar lang om de 3 weken naar de ortho)
Maar mijn jochie trekt zich weinig wat van aan, qua knuffels of gewoontes, dus heb makkelijk praten
idd, ik heb elins luiers ook afgepakt, ze voelden veiliger..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.
Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om
Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij sommige kinderen werkt die halve aanpak niet. Hier kwamen we niet van de fles af. Zolang Chris de fles kreeg, ook al was het maar 1 keer per dag, dronk hij uit een (tuit)beker amper een paar slokken. Eenmaal de fles helemaal uit beeld, en hij dronk binnen 2 dagen bekers leeg. Dat hebben wel lang lief geprobeerd, maar soms moet je even doorpakken. Duidelijk en consequent zijn, dat werkt voor Chris.
Natuurlijk, als je het uit kunt leggen, als je het langzaam kan doen, dan liever dat. Maar heel af en toe even doorpakken valt je kind echt niet van om
Klopt.. Maar ik zie de noodzaak niet zo.. Het is echt haar troost..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Vind je het zelf niet tijd om te ontspenen dan? Of wacht je liever tot ze er zelf mee wil stoppen?
Jen gaat over een halfjaar oid toch al naar de basisschool?
Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamerquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Maar een knuffel of duim of speen is meer dan alleen het fysiek daarmee bezig zijn, toch? Het biedt een vorm van zich veilig en fijn voelen en dat vind ik dan weer heel iets anders dan zoiets praktisch als een fles ipv een beker gebruiken.
Waar is die opmerking nou voor nodig? Ik begrijp dat niet zo, eigenlijk. Ieders keus of ze wel of niet hun kind in hun bed willen en volgens mij krijgt een kind er niets van als het niet bij de ouders slaapt...en ook niet als het wel bij de ouders slaapt. Zoals je in je tweede alinea al zegt: je moet doen wat bij jou en je kind past en daar hoef je dat soort disclaimers toch helemaal niet bij te zetten?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna, gefeliciteerd met je verse peuter!! Even genieten van 2 peuterpuberteiten?
[..]
Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamer).
Je moet gewoon doen wat goed bij jou en je kind past. Bij Chris werkt de zachte aanpak niet altijd, en ik als ouder ben daar ook net het type voor. Terwijl andere kinderen beter zacht aangepakt kunnen worden, en waarvan de ouder ook niet zo van de harde aanpak is...
Ow, die ervaring deel ik met je, maar het maakt me niet zo veel meer uit, inmiddelsquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Ervaring miss sly. Niet iedereen accepteert de opvoedingsmethodes van een ander zo makkelijk. Geloof dat deze actie, of die van de fles waardoor ik al eens iets naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.
Niet dat ik me er veel van aantrek
agree tot disagree...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:27 schreef Kleurdoos het volgende:
je hoeft t ook echt niet overal mee eens te zijn
zoals ik en tico nuworden we beide niet slechter van
Hehequote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:55 schreef Nijna het volgende:
MIrte die blijft over het algemeen wel in de buurt en die laat ik ook rustig zelf lopen. Ze wil wel eens in zo'n autootje ofzo zitten, we mogen er vooral geen geld in gooien,
tuigje = ideaal. Jan heeft er sowieso een handje van om weg te rennen, hij blijft nu keurig bij me als ik 'm "los" bij me heb.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:24 schreef simmu het volgende:
nja, wat nou al dan niet verantwoord. selene die in der up de roltrap opschiet is onverantwoord. dat ik maatregelen neem om het te voorkomen lijkt me niet onverantwoord maar juist heel verantwoord![]()
ik heb zo'n tuigje liggen, maar dan enkel het tuigje. ik zal vanaaf een kijken of het aan de lijn van de kat past
ok, jeugdtraumaatje mijnerzijds hierquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:08 schreef DJMO het volgende:
Wat hier overigens wel schijnt te helpen is tot drie tellen als we perse willen dat hij iets doet : "ik tel tot drie: 1, 2, 2½ " en bij de 2½ doet hij ineens wat je van hem wil. tot drie ben ik nog niet gekomen iig
Of het werkt, weet ik nog niet. Ik vraag het voorlopig maar even bij alles waarop ze niet reageert. Ook bijvoorbeeld als ik vraag wat ze op haar boterham wil. Geen antwoord, dus vraag ik of ze gehoord heeft dat ik wat vroeg. Als ze ja zegt, laat ik haar boterham maar even links liggen en begin aan de mijne. Ik hoop dat ze daarmee iig het irritante negeren afleert. Dat ze vervolgens niet doet wat ik vraag of geen antwoord geeft op de oorspronkelijke vraag, vind ik dan nog tot daar aan toequote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:46 schreef bodpa09 het volgende:
Wat gaan ze snel he, die fases!
Oei negeren, pfttt, dat lijkt me idd nogal frustrerend. Werkt het vragen?
Fijn dat het zo goed gaat met Jan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |