abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100265958
Goed dat Eli zo makkelijk met Nemo loopt te slepen.. Het is ook al bijna een kleuter he ;)
pi_100266082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna, gefeliciteerd met je verse peuter!! Even genieten van 2 peuterpuberteiten?

[..]

Dit was een makkelijk voorbeeld. De speen ging hier hetzelfde. En 's nachts bij ons op bed willen ook. (voordat ik iets naar mijn hoofd krijg: niemand sliep dan nog fatsoenlijk, en na 2 dagen doorpakken sliep hij weer heerlijk rustig door in zijn eigen bed, na een week ging hij ook weer gewoon rustig richting bed zoals normaal. En als er wel iets is, komt hij gerust naar ons toe, hij kwijnt niet zielig wel in zijn bedje op een enge kamer ;) ).

Je moet gewoon doen wat goed bij jou en je kind past. Bij Chris werkt de zachte aanpak niet altijd, en ik als ouder ben daar ook net het type voor. Terwijl andere kinderen beter zacht aangepakt kunnen worden, en waarvan de ouder ook niet zo van de harde aanpak is...
Waar is die opmerking nou voor nodig? Ik begrijp dat niet zo, eigenlijk. Ieders keus of ze wel of niet hun kind in hun bed willen en volgens mij krijgt een kind er niets van als het niet bij de ouders slaapt...en ook niet als het wel bij de ouders slaapt. Zoals je in je tweede alinea al zegt: je moet doen wat bij jou en je kind past en daar hoef je dat soort disclaimers toch helemaal niet bij te zetten?

Davinia, fijn dat het zo goed ging/gaat met Eli!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100266301
Ervaring miss sly. Niet iedereen accepteert de opvoedingsmethodes van een ander zo makkelijk. Geloof dat deze actie, of die van de fles waardoor ik al eens iets naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.
Niet dat ik me er veel van aantrek ;)
pi_100266379
je hoeft t ook echt niet overal mee eens te zijn

zoals ik en tico nu :P worden we beide niet slechter van :P
pi_100266396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Ervaring miss sly. Niet iedereen accepteert de opvoedingsmethodes van een ander zo makkelijk. Geloof dat deze actie, of die van de fles waardoor ik al eens iets naar mijn hoofd geslingerd had gekregen.
Niet dat ik me er veel van aantrek ;)
Ow, die ervaring deel ik met je, maar het maakt me niet zo veel meer uit, inmiddels ;)
Dus ik doe niet aan disclaimers en vind ze van een ander ook onnodig!
pi_100266757
oh Nijna je mooie grote meisje O+ echt twee! Gefeliciteerd :*
:)
pi_100267456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:27 schreef Kleurdoos het volgende:
je hoeft t ook echt niet overal mee eens te zijn

zoals ik en tico nu :P worden we beide niet slechter van :P
agree tot disagree...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100268392
Davinia cold turkey van de luiers af? Mirte die wil maar niet. Ophouden kan ze prima, ze is zelfs vaak droog 's morgens... Maar plassen dat is volgens mij het hele probleem (ze weet volgens mij niet hoe ze het moet laten gaan) en een luier is natuurlijk wel makkelijk...

Voor mn gevoel moeten we het of gewoon maar laten allemaal, dan komt ze er zelf wel mee of echt heel stellig de luiers weg doen, dus cold turkey. Hoe ging dat bij jullie? (ik heb niet heel erg geconcentreerd meegelezen de laatste tijd)

2 peuterpubers... ja gezellig joh ;). Nou was Iris al behoorlijk bezig dus feitelijk veranderd er niet zoveel, maar het idee he ... ;)
Fake it till you make it...
pi_100270904
doen jullie ook aan loslooptraining? wij wel. vanochtend zijn we met zn drietjes naar assen geweest. man, dat is me een hindernisbaan dan! eerst de parkeergarage (met de lift naar beneden, negeer de trappen selene!). dan de winkels. nee! we gaan pinnen en dan naar de bieb, niet de blokker in! kom van die pooh automaatding af! nee, ook geen lekkers bij de hema! HIERRRRRRRRRRRRRR. enfin. dan ben je in de bieb. schatje, ik wil ook boekjes uitzoeken, daarna gaan we naar de speelhoek. nee, niet naar de hoog-laag. bij mama blijven. nee, ook niet de trap op. HIERRRRRRRRRR. en overal roltrappen ;(

we zijn thuis en alles slaapt en we hebben op de terugweg spelenderwijs ( :') ik werd vrij bruit de berm in gewezen door oom agent) de wielerronde gezien *O* ravi's dokterafspraak kon gelukkig ook nog verzet worden (oops, guess wat ik vergeten was)

nijna, hou je me op de hoogte hoe het is met 2 peuterpubers? straks mogen wij ook tenslotte!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100271189
voor de duidelijkheid: natuurlijk is het ook voor haar een uitje en mag ze best iets lekkers of op het poohgeval. maar ze mag niet zelf een spurt nemen en er al op zitten terwijl ik er met ravi achteraan moet rennen.
pi_100274758
hmz.. misschien niet zo heel verantwoord... Jen heeft een tijdje een tuigje gehad.. Zo op een drukke markt een bandje om haar pols en 1 om de mijne. Ze liep steeds weg en dit was een mooi midden zelf lopen maar wel de veiligheid dat ze bij me bleef...
pi_100275679
nja, wat nou al dan niet verantwoord. selene die in der up de roltrap opschiet is onverantwoord. dat ik maatregelen neem om het te voorkomen lijkt me niet onverantwoord maar juist heel verantwoord ;)

ik heb zo'n tuigje liggen, maar dan enkel het tuigje. ik zal vanaaf een kijken of het aan de lijn van de kat past *)
pi_100275793
het probleem is deels ook dat ze zo'n drukke omgeving domweg niet kent trouwens. is een van de redenen waarom ik het maar gewoon gedaan heb, want ze moet toch echt leren omgaan met drukke omgeving! in de herfstvakantie gaan we naar de randstad, ik was niet van plan om haar standaard in de doek te hebben. da's toch niet leuk
pi_100277041
MIrte die blijft over het algemeen wel in de buurt en die laat ik ook rustig zelf lopen. Ze wil wel eens in zo'n autootje ofzo zitten, we mogen er vooral geen geld in gooien ;), en als het niet mag is het nog wel eens drama, maar over het algemeen luistert ze best goed.

Iris doe ik vaak toch maar in de buggy... want die loopt in 7 sloten tegelijk als we niet oppassen.

Maar Simmu, ik heb niet het idee dat ik nu ineens 2 peuterpubers heb, die heb ik al een tijdje ;).
pi_100287937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:55 schreef Nijna het volgende:
MIrte die blijft over het algemeen wel in de buurt en die laat ik ook rustig zelf lopen. Ze wil wel eens in zo'n autootje ofzo zitten, we mogen er vooral geen geld in gooien ;),
Hehe :D hier hetzelfde, ze blijft ook maar zeggen, geen centjes erin stoppen he! hij mag niet bewegen hoor!

Meelopen gaat hier altijd prima. Ze weet dat ze op een drukke plek of een plek waar auto's kunnen komen een handje moet geven en wegrennen zal ze nooit doen, hooguit stil blijven staan als ze boos is omdat iets niet mag ;)
pi_100288127
selene wil dat wel hoor! het hangt wel een beetje af van wat het is, maar meestal is het megagaaf. weet je, ze rent ook niet ver weg. maar in mijn opinie altijd net ietsje te ver. en ze is nogal van de vinger --> hand idee. dus als je het toestaat dat ze wegrent naar dat winnieding, dan rent ze ook de roltrap op! sta ik daar dan met ravi in de buggy. en daar vind ik haar gewoon echt nog te klein voor.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:59:46 #77
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100316957
Ik word gewoon keihard gemanipuleerd hierzo... :+ We waren een puzzeltje aan het maken (inlegpuzzeltje van acht stukjes) en de laatste stukjes waren 'moeilijk, moeilijk' dus ik moest het doen. Mooi niet dus, haar puzzel, dus er bleven twee stukjes liggen. Tijdje later komt ze met een andere puzzel aanlopen en ik zeg 'we maken eerst de andere puzzel af, voordat we met deze beginnen.' Legt ze de resterende stukjes ineens zonder problemen in een paar seconden goed. :o Volleerd manipulator...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100317312
Dank voor de felicitaties en het welkom :)

Nijna een dagje te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je grote kleine meid! Ook alweer 2 *O*

Haha GWS, hier is het dat als ik eenmaal help met een puzzel hij die puzzel "ineens niet meer zelf kan", maar als ik de puzzel gewoon nooit aanraak dan kan hij het prima :P
pi_100317730
Oh daar heft Jen ook een handje van "gaat niet zo goed" hoor ik dan.
pi_100318159
slene doet dat met de vormenstoof :')
"lukt niet :'( mama beetje helpen!"
pi_100320137
Ow zo een heb ik er hier ook, lukt niet, helpen?! Gewoon negeren en dan hoor je uiteindelijk KLAAR!!! Want ze kan het best :)

Jaël weigerde vanmiddag te slapen, kwam constant haar bed uit, dus we hebben het slaapje overgeslagen, nu vroeg ze net om 5 uur al om eten dus dat heeft ze ook binnen en ik denk dat het niet lang meer duurt voor ze vraagt of ze 'Bedje toe' mag :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100324266
Welkom Chan en Nijna! Wat worden ze groot he? Jullie mooie twee-jarigen. O+

Oh jongens, de 2 heeft hier echt toegeslagen. :X
Best raar, je kind zo met zichzelf in gevecht te zien:
Wil je een boterham?
ja!
Met pindakaas?
ja!
*smeert een boterham met pindakaas en bij de eerste mes-in-pot-steek poging wordt er al hard geroepen:
Nee! Niet die! Nee Nee Nee
*dramatisch huilen en erbij zeggen:
huilen! huilen!
* die boterham op veilige afstand zetten en na 5 minuten pakt zoonlief zijn bordje en peuzelt zijn broodje op. :')
Nouja, meeste tijd is het mijn eigen lieverdje, die kusjes komt geven en lief is voor ons, maar die buien poehee! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100325296
Ja oeke. Jen doet dat nog steeds wel. Zelfs om de kleur van een rietje. Maar goed. Het gaat steeds beter wel.
pi_100325535
Hier ook hoor. Toen ik Miss Sly zag posten over de ik wil fase, wilde ik haar al waarschuwen voor de ik wil niet fase. Het is bar af en toe, maar hij is ook zo ontzettend lief en grappig.
Vanmiddag wilde hij iets niet, was hij heel boos, ik heb hem even even af laten koelen en daarna geknuffeld. Toen ik zei dat we toch vrienden zijn kreeg ik "jij bent vriend, ik ben de baas". Hij kon er zelf ook wel om lachen. Maar zei wel "is geen grappie mamma!" Mooi wel.

Welkom alle nieuwe twee jarigen!

[ Bericht 0% gewijzigd door bodpa09 op 04-08-2011 20:23:12 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 augustus 2011 @ 20:24:57 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100325997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:24 schreef simmu het volgende:
nja, wat nou al dan niet verantwoord. selene die in der up de roltrap opschiet is onverantwoord. dat ik maatregelen neem om het te voorkomen lijkt me niet onverantwoord maar juist heel verantwoord ;)

ik heb zo'n tuigje liggen, maar dan enkel het tuigje. ik zal vanaaf een kijken of het aan de lijn van de kat past *)
tuigje = ideaal. Jan heeft er sowieso een handje van om weg te rennen, hij blijft nu keurig bij me als ik 'm "los" bij me heb.

Hier ook de peuterbuien volop aanwezig. iets willen, het vervolgens krijgen en dan boos weggooien. Wel steeds meer en duidelijker praten *O* . hij kan nu ook tent en stuiterbal benoemen :D en zeggen mama kom terwijl hij me vasthoudt zonder aan m'n kleding te trekken O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100326364
haha bodpa, de volgende ochtend hebben we een ochtend "ik wil niet..." gehad :D

Senna is over het algemeen niet van het gillen, boos worden, driftbuien hebben, maar van het domweg negeren. Met geen blik of gebaar laat ze dan merken dat ze me gehoord heeft en gaat gewoon haar eigen gang. Heel frustrerend vind ik dat. Dus ben ik begonnen met haar dan te vragen of ze me gehoord heeft. Niet eens dan of ze ook luistert en zal doen of laten wat ik gevraagd heb, maar gewoon of ze heeft gehoord dat ik iets zei of vroeg. Kijken of dat wat verschil zou kunnen maken.
pi_100326789
Wat gaan ze snel he, die fases! :P

Oei negeren, pfttt, dat lijkt me idd nogal frustrerend. Werkt het vragen?

Fijn dat het zo goed gaat met Jan!
pi_100326858
Leuk he die peuterfases...
Die drama's van iets willen en het dan weer niet willen en het even later toch pakken is wel herkenbaar.
pi_100327839
selene is van het gillen, krijsen, wegrennen (met mededeling "'NEENEENEE! WEGLENNEN!" op vol volume). ook wordt ze heel, heel, heel boos. dagenlang elke zin beginnen met "ik willll", elke centimeter uitdagen en heel boos worden als dingen anders gaan dan hoe het iho 'hoort'.

maar ze is ook heeeeeeeeeeeel lief voor haar broertje :Y O+ is dol op knuffelen en blijft doorgaans niet boos. vanmiddag kreeg ravi een full body hug. ze was zo enthousiast dat ze allebei omdonderden :') O+
pi_100328076
zijn er trouwens nog meer peuters hier die dol zijn op puff the magic dragon? ze heeft nu van de bieb het boekje + de muziekcd. ik kan dat liedje niet meer uit mijn hoofd krijgen ;(

weet je wat: ik deel mijn ellende *)

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 04-08-2011 21:20:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')