abonnement Unibet Coolblue
pi_100189529


Linkjes naar vorige delen:

In den beginne... - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7

Handige en leuke links...
- http://www.spritestitch.com -> Veel patronen gebaseerd op spellen (pc/console)
- De marktplaatsman, voor al uw borduurbestellingen
- http://www.hobbydoos.nl
- http://www.handwerkpost.nl

(Mocht je er nog een weten die hier bij moet, laat maar weten, dan zet ik of een modje hem wel neer ;) )

En dan natuurlijk de laatste WIPjes:
Hermelien1989


Lijnloos


Annelotje


Arual


Rebel-angel



MizzEnroe


*O* En weer door! *O*

[ Bericht 63% gewijzigd door Lijnloos op 01-08-2011 12:59:52 ]
pi_100189536
En ik sloot met:
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:14 schreef alpmaedl het volgende:
Dit is mijn update - en dit is geheel en alleen de schuld van Lijnloos :Y . Zij linkte naar het kussen van Lucy's topic en tadaaa:

[ afbeelding ]

Het is hier onwijs druk, veel aan mijn hoofd, veel werk, veel gezeur met incasso (openstaande rekening van vrienden a ruim 2000 euro, nota bene vrienden! Boos ben ik er over!!).
En nu is het eindelijk lekker weer en gaan we naar de zwemplas.

Ik merk dat haken makkelijker tussendoor 'pakt' dan mijn enorme borduurwerk. Deze kussenhoes was in een paar dagen klaar! En was erg leuk om aan te werken. Nu neem ik de hele zooi mee en ga beginnen met de tas.
Eigenlijk ben ik hier dus nu illegaal 8-), maar ik lees wel heel braaf mee!

Zo ben ik helemaal jaloers op de prachtige Pokemons!! Wow, wat worden die gaaf! Veel mooier nog dan ik had gedacht. Nu wil ik ze ook maken, allebei.

En dat Cars-busje.. en de poesjes op die badcape.. en de schitterende geisha van Arual!
De uiltjes van Whoop zijn ook schattig!

Ik heb op mijn bobbins trouwens alleen de draad die ik op dat moment gebruik. Dus niet de hele streng. Die zitten in een zakje en daar haal ik een nieuwe draad uit als de bobbin leeg is. Werkt eigenlijk ook wel goed en ik heb niemand die de bobbins voor me in wil draaien - dus dan moet het ook maar even zo :).
Oh, nietus! o|O Dat was ik niet... ik postte alleen maar dat ik weer heerlijk had gelezen op ed site van Lucy... maar die link naar de tas was iemand anders hoor...

Maar wel mooi gedaan! (misschien wel beetje offtopic om die hier te plaatsen ;) )

Hier trouwens nog een leuk linkje (facebook), iemand die ook met de pokemon bezig is en elke dag een foto maakt (en ook heel veel doet per dag, dus echt flinke progressie)... vind ik zo leuk om naar e kijken en doorheen te klikken! Facebook van Lizardlea
pi_100189617
wow alweer een nieuwe! Ik had helemaal niet door dat we al zover waren!

grr voor die link moet je facebook hebben en die heb ik niet.. Misschien toch echt maar een keer doen..
pi_100189641
eens even een vraagje hier...
ik was gisteren aan het kijken voor een lap aida stof van 100cm x 150 cm.
Maar nu weet ik dus niet welke count ik moet pakken. is 14 count beter of 18 count (voor beginner?).
En als jullie zouden kiezen... ecru of wit? Mij lijkt ecru mooier, maar ik weet niet hoe dat uitvalt.
Voor de 14 count zou ik 10,50 euro betalen en voor de 18 count 14,95 euro
pi_100189749
Ik heb meteen 18ct genomen, maar dat is wel priegelig als je het niet gewend bent. Als je eenmaal bezig bent wen je er aan en weet je niet meer beter. 14ct is wel iets groter kwa hokjes, misschien wel handiger als je net begint, maar aangezien je zo'n grote lap wilt is het misschien wel handiger om na te denken over de toekomst... O-)

Ik heb zelf ook wit genomen, puur omdat je niet weet wat je wilt maken en dan is ecru misschien niet altijd mooi als achtergrond. Maar dat is heel peresoonlijk hoor... 15 euro is in elk geval niet duur...
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:33:31 #6
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100189760
:o die facebook link wow
en dat offtopic kussen is echt heeeeeel tof :D

en wat betreft de hartjes ik denk er nog even over heb nog tot december de tijd
zelf dacht ik om in het paars te blijven en dan een lichte en een donkere

of stiekem rood of roze te doen en als ze dan een jongen krijgt dan ga ik duimen dat ik ooit nog een dochter krijg :P
W
Z
E
pi_100189845
Ik ben zelf begonnen met 14 count en vind dat echt heel fijn werken maar ik had achteraf wel spijt. 18 wordt gewoon veel mooier.
Wat je kunt doen is bij de marktplaatsman bestellen. Die heeft ook 14 count en dan een stuk van 50 x55 voor 3,95. Das leuk om te proberen.

Dat kussen had ik in het haakforum al voorbij zien komen. Echt zoooo mooi!

Die hartjes zijn ook erg leuk zeg. Paars kan wel voor zowel een jongetje als meisje maar rood of roze is wel leuker hihi.
pi_100189850
ik denk dat ik eerst dan eens even 14 count bestel. Ik kan daarna altijd nog een keer 18 count bestellen.

De webshop waar ik bestel heeft wel een lange levertijd. Ik heb 24-7 besteld en ik hoop het vandaag in huis te krijgen...
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:39:36 #9
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100189931
@ annelotje ik heb zo wat voor je :D
W
Z
E
pi_100190068
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:25 schreef Lijnloos het volgende:
En ik sloot met:

[..]

Oh, nietus! o|O Dat was ik niet... ik postte alleen maar dat ik weer heerlijk had gelezen op ed site van Lucy... maar die link naar de tas was iemand anders hoor...

Maar wel mooi gedaan! (misschien wel beetje offtopic om die hier te plaatsen ;) )


Wellus! :)
Anders had ik noooooit dat kussen gevonden! Hartstikke offtopic ook, maar ik was zo enthousiast over het eindresultaat dat ik er mee weg hoop te komen ;).

Voor een unisex-babydeken (decemberkindje) heb ik ook paars genomen, met offwhite, grijs, turkois en een soort bruin. Het blijkt een meisje te worden, dus misschien dat ik nog een andere maak met meer 'meisjeskleuren'.

En nu ga ik de Pokemon bekijken met het risico dat ik dan de hele middag weer loop te dubben of ik niet alsnog zal beginnen, maar Ik Doe Het Niet.
pi_100190458
zoww ff een facebook aangemaakt dus zo ff gluren!
R-A je maakt me nieuwsgierug!!
pi_100190620
Oeh Annelotje, zullen we facebook-vriendjes worden? O-)

Zo... OP aangepast, het is nu net echt :D Ik zal over een tijdje wel weer es een nieuwe banner maken, deze snel even met Paint (we mogen hier op werk geen photoshop... stom gedoe!) in elkaar gedraait...
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 13:13:13 #13
43556 miss_dynastie
pi_100190976
Leuke banner!

De mevrouw van FB doet meer in een maand dan ik in een jaar, geloof ik :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:14:08 #14
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100191006
oooeeh tof een echte OP

en annelotje ik zat een collage voor je te maken van de pokemon foto's maar nu heb je facebook genomen :'( grapje



W
Z
E
pi_100191123
Die OP! Echt super!

En RA wat ontzettend lief dat je dat hebt gedaan! Ik had nog 5 minuutjes over van mn pauze dus maar snel even aangemaakt. Ik moest er toch een keer aan geloven.

En ja Lijn vriendjes is leuk! Je weet mijn volledige naam he? (hint: zie mijn e-mail)
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:17:19 #16
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_100191127
goede op _O_
Knoei
pi_100191224
Jeempje, er zijn er gewoon 2 met jouw naam... maar jij bent die blonde toch?
pi_100191365
owja er is inderdaad nog iemand met mijn naam! Die komt ook toevallig uit het geboortedorp van mijn vader maar voor zover ik weet is ze geen familie.
En jup ik ben die blonde! (hoe weet jij dat???)
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 13:27:01 #19
43556 miss_dynastie
pi_100191460
Jaaaa post van de Marktplaatsman *O*
pi_100191481
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:24 schreef annelotje het volgende:
owja er is inderdaad nog iemand met mijn naam! Die komt ook toevallig uit het geboortedorp van mijn vader maar voor zover ik weet is ze geen familie.
En jup ik ben die blonde! (hoe weet jij dat???)
Omdat je een profielfoto heb... die zie ik wel ;)
(kheb je een vriendschapsverzoek gestuurd)
pi_100192399
heb je verzoek nog niet binnen volgens mij... snap er nog niet heel veel van hahaha.
Die moet ik dan toch linksbovenin bij meldingen zien?
pi_100192439
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Jaaaa post van de Marktplaatsman *O*
Yessssss!!!!!!!
pi_100192539
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:55 schreef annelotje het volgende:
heb je verzoek nog niet binnen volgens mij... snap er nog niet heel veel van hahaha.
Die moet ik dan toch linksbovenin bij meldingen zien?
Uhm, ja... zou ik dan toch de verkeerde hebben verzocht tot vriendschap? }:|
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 14:01:36 #24
43556 miss_dynastie
pi_100192587
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:00 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Uhm, ja... zou ik dan toch de verkeerde hebben verzocht tot vriendschap? }:|
Haha berichtje sturen: 'Sorry, ik zoek u niet, ik zoek Annelotje van Fok!' :P ;)
pi_100192608
hahahaha dat zou kunnen! Die van Miss D heb ik namelijk wel ontvangen en al geaccepteerd! Misschien is die ander ook wel heel leuk hoor! We zijn wel even oud enzo haha
pi_100192624
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Haha berichtje sturen: 'Sorry, ik zoek u niet, ik zoek Annelotje van Fok!' :P ;)
_O- Ik denk dat ik inderdaad de verkeerde had... (heb jij nou wel of neit een a op het einde van je voornaam?)
pi_100192694
Ja die heb ik wel.
pi_100192782
Oh nou dan ben ik de halve wereld aan het toevoegen... daar zit je vast wel tussen ;) Anders verzoek mij maar... gewoon facebook.com/lijnloos Lekker makkelijk :P
pi_100193055
Ow zijn we aan het facebooken? Ik heb er een maar doe eigenlijk niet aan vrienden :P

Die pokemon, wow. Doet die niets anders dan borduren ofzo?
pi_100193114
:P Ik heb facebook vooral voor een spelletje.

Wel gaaf die Pokemon!

Ik zal vanavond/morgen eens even een fotootje maken van hoever ik nu ben met Kikker (niet ver, jullie borduren echt te snel :P).
pi_100193141
Ja ik dus ook :P Ik borduur ook te weinig. Misschien gaat ie mee op vakantie aangezien het weerbericht nog niet echt geweldig is.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:23:55 #32
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100193257
als iemand mij nog wil toevoegen op facebook zie m'n naam in de foto's
als het goed is is er maar 1 van mij :)

ben benieuwd naar kikker en vooral of eend al meer zichtbaar is
W
Z
E
pi_100194146
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:44 schreef alpmaedl het volgende:

[..]

Wellus! :)
Anders had ik noooooit dat kussen gevonden! Hartstikke offtopic ook, maar ik was zo enthousiast over het eindresultaat dat ik er mee weg hoop te komen ;).

Voor een unisex-babydeken (decemberkindje) heb ik ook paars genomen, met offwhite, grijs, turkois en een soort bruin. Het blijkt een meisje te worden, dus misschien dat ik nog een andere maak met meer 'meisjeskleuren'.

En nu ga ik de Pokemon bekijken met het risico dat ik dan de hele middag weer loop te dubben of ik niet alsnog zal beginnen, maar Ik Doe Het Niet.
Nietus:

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:40 schreef Muck het volgende:
Ohhh, het nieuwe kussen van Lucy O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Was Muck hoor.... :P

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:23 schreef rebel-angel het volgende:
als iemand mij nog wil toevoegen op facebook zie m'n naam in de foto's
als het goed is is er maar 1 van mij :)

ben benieuwd naar kikker en vooral of eend al meer zichtbaar is
Niet dus.... zijn er een boel die hetzelfde heten en ik weet niet waar je woont :'(
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:05:55 #34
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100194690
nou wat stom als ik ga zoeken kom ik alleen mezelf tegen

ik heb je een verzoekje gestuurd :)
leuke naam heb jij
W
Z
E
pi_100194948
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:05 schreef rebel-angel het volgende:
nou wat stom als ik ga zoeken kom ik alleen mezelf tegen

ik heb je een verzoekje gestuurd :)
leuke naam heb jij
Oh ik zag er echt 8 of 9 met dezelfde naam als jij, maar ik had al het vermoeden dat deze degene was die ik moest hebben (vanwege de interesses ;) )
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 15:19:11 #36
43556 miss_dynastie
pi_100195096
Ik kreeg ook een hele andere boven eerst, toch maar goed dat ik niet op toevoegen heb geklikt toen :P
Nu heb ik wel de goede R-A als 't goed is :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:22:53 #37
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100195199
heb jullie geaccepteerd *O*
@lijnloos ga ik gelijk zitten kijken wat ik bij interesses heb ingevuld :P
dacht dat ik weer eens wat stoms had ingevuld
W
Z
E
pi_100223086
Ik zit nog steeds in een enveloppen manie, maar ik ben toch wel al iets verder met m´n kussensloop, dus maar even een kleine update om te laten zien:

  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:42:56 #39
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100224205
wordt leuk je kussensloop
ben stiekem ook benieuwd hoe dat met die enveloppen eruit ziet O-)
oooh en gister kwam het boekje wat ik had besteld van de hartjes,
staan veels te leuke dingen in :(
W
Z
E
pi_100224861
Die kussensloop is echt zo cute!! Met dat carbonpapier dat ik zaterdag gekocht had kan ik dit ook maken. En dan zonder dus dat papier ertussen. Ooit... ooit hihi
Gisteren helaas geen borduurnaald aangeraakt. Ik was zo moe dat ik op de bank ben gaan zitten en niet meer overeind ben gekomen haha.
Ook vanaaf zal er niets van komen vrees ik dus morgen weer!
pi_100225926
Awaly, wat een leuk kussen wordt dat zo! Daar kun je vast lekker op slapen! O+

Mijn update (gisteren niet veel gedaan... wilde effe lekker Xboxen!)
pi_100229034
Ik heb 1 a4tje af! Ben wel helemaal verslaafd nu, het liefst bestel ik alle kleurtjes bij de marktplaatsman, gewoon voor de heb ;)

pi_100229070
Oh, mooi YYY! Dat wordt geloof ik een heel lief werkje O+
En alle kleurtjes... tja :9~ Hebben!!! :Y
pi_100230354
Hey!
Ik kom hier even binnenvallen.... Ik borduur ook! En ben momenteel met deze bezig:


Leuk om te zien waar jullie allemaal mee bezig zijn :)
pi_100230577
Wat een leuk werkje Incognita! Superleuk als kraamkadootje ook... O+
pi_100230666
Ik borduur hem voor het kamertje van mijn zoontje die 23 juli geboren is :)
pi_100230883
die ziet er erg lief uit !!
Ik ga vandaag niet verder. Ik ben nu aan het spelen met de pony's, moet dan even werken en dan paardrijden. Ik heb er vandaag dus echt geen tijd voor :S
pi_100230934
Wat een leuk plaatje! :)

Ik heb vandaag even zo'n markeerstift voor stof gehaald. Ik wil een lucht met wolkjes bij Kikker gaan maken, maar dan wil ik de wolkjes wel aftekenen :)
pi_100231817
Gelijk een vraagje. Ik zag een paar topics terug dit boekje:



Die vind ik zo schattig!

Heeft iemand daarvan het patroon voor mij?
pi_100233672
Flink gewerkt YYY!

Incognita wat een schattig patroon!

Dat boekje is inderdaad erg leuk ja. Daar wil ik ook wel het patroon van als dat kan/mag...
pi_100239951
wowww wat een hoop mooie werken komen er voorbij zeg.

Mijn hele grote projekt is gestopt. Er zit een fout in die ik niet kan vinden.

Heb het patroon verkleind want ben hem eigenlijk alweer zat.

Oh dat boekje zou ik ook wel het patroon van willen. Dat ziet er onwijs lief uit.
pi_100243754
Al jullie projecten zijn echt prachtig! O+

Als ik die Pokémon updates zie, dan zou ik er ook wel aan willen beginnen! Pokémon O+
Maar ik begin toch liever niet aan zo'n megaproject, omdat ik gewoon weet dat ik het niet af ga maken (zelfs over een boekenlegger doe ik al keilang.. :P) . Dus eehm.. ik houd het maar bij het vangen van Pokémon op mijn DSi, haha :)

Lijnloos, dat huisje dat je in het vorige topic liet zien, dat plastic spul waar je op borduurt, dat heet geloof ik stramien. Mijn oma doet dat ook heel veel, vooral tissue dozen. Moet er hier ergens nog wel één hebben staan geloof ik. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je daar geen speciaal garen voor nodig. Mijn oma gebruikt volgens mij altijd gewone wol. Misschien heb je nog wel iets in je haak stash liggen dat er geschikt voor is?
pi_100245034
Ja, dat plastic heb ik inderdaad wel en ik heb ook nog wel wat wol, maar dat zijn niet zulke leuke kleurtjes ;( misschien prpbeer ik het wel met jazz-garen, daar heb ik nog wel wat van liggen en is wat dikker dan catania (wat bet niet dekkend genoeg is naar mijn smaak, die had ik ook al geprobeerd)! Tnx!
pi_100245212
Die OP, wat mooi geworden! _O_ O+


quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:12 schreef Incognita het volgende:
Gelijk een vraagje. Ik zag een paar topics terug dit boekje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die vind ik zo schattig!

Heeft iemand daarvan het patroon voor mij?
Oh wat gaaf dat boekje O+!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_100246502
Zo ik heb mijn eerste bestelling gedaan bij het marktplaatsmannetje :)
Ik ga de yoshi's maken en heb daar dus alle kleuren voor besteld en ook maar de borduurstof.
Ik heb mijn andere pakketje nog steeds niet binnen :(
pi_100246971
Marktplaatsmannetje??? Klinkt interessant... wat houdt dat in?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:27:00 #57
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100247357
het markplaatsmannetje is het mannetje waar we voor weing ons dmc borduurgaren bestellen :D

badcape is klaar morgen nog een randje op laten naaien door m'n schoonmoeder want dat kan ik niet
verder niet meer geborduurd want de hele dag met m'n luie gat op strand gezeten
en nu ben ik moe ;(
en eigenlijk wilde ik aan de hartjes beginnen
W
Z
E
pi_100247367
De MP-man is echt een begrip geworden in dit topic. Daar bestellen we ons garen, stof en allerlei andere attributen. Het is een aparte vent, communiceert via de mail en is schijnbaar de achterbuurman van R_A?! Maar hij levert snel en erg goedkoop spulletjes. De link naar zijn advertentie kun je in de (oh zo mooie) OP vinden :+

Ik heb net weer wat aan de pokemons gewerkt, maar het wordt echt te donker nu. Ze zijn toe aan vakantie, dan kan ik hele dagen borduren! *O* En mijn Mario gaat mee naar Lowlands... daar kan ik ook heel wat uurtjes bezig zijn ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:31:09 #59
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100247603
het is de achterbuurman van pluissebol niet de mijne :6

en doe iemand eens een foto laten maken van hoe je borduurt op lowlands voor je tentje dan he :D
W
Z
E
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:33:34 #60
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100247717
Jammer dat het alweer zo 'snel' donker wordt... Ik had ook zin om lekker op te schieten, maar ja, eerst werken, dan kind van het kdv ophalen, bbq'en en laten douchen en afwassen. Daarna tijd, heb wel iets kunnen doen, maar niet zoveel...
Heb nu al stress of ik dit wel afkrijg voor eind december (dan is schoonmoeder jarig, is een cadeau voor haar). Zal morgen (met licht) een foto maken en showen hier (al zie je nog niet veel...)

Ben ook erg benieuwd naar Lijnloos op Lowlands al bordurend...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100247813
haha wij willen allemaal een foto lijnloos!!

Ik ga nu even borduren, mijn paardrijles is uitgevallen (instructuur vond het te warm :( ( = bullshit) dus ik heb wat meer tijd....
pi_100247860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:34 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, dat plastic heb ik inderdaad wel en ik heb ook nog wel wat wol, maar dat zijn niet zulke leuke kleurtjes ;( misschien prpbeer ik het wel met jazz-garen, daar heb ik nog wel wat van liggen en is wat dikker dan catania (wat bet niet dekkend genoeg is naar mijn smaak, die had ik ook al geprobeerd)! Tnx!
Oh ja, het moet idd wel goed dekken, anders is het niet zo mooi. Mijn oma let daar niet altijd even goed op, en ehm.. dat zie je wel..

Ik kreeg weer helemaal zin om verder te gaan met mijn borduurwerkje, ben bijna klaar! Alleen nog een stukje lucht, en dan het leukste deel: stiksteekjes! :D

Het is wel heeeeeeel erg mini in vergelijking met jullie mega projecten! :P

Edit: even een WIP foto:



Volgens mij doet 'ie het alleen als je erop klikt, posten vanaf telefoon ftl! :<

[ Bericht 3% gewijzigd door Yachiru op 02-08-2011 21:52:39 ]
pi_100248204
Haha, mij bordurend voor een tentje gaat hem niet worden... ik ga niet naar LL als bezoeker, maar als medewerker. Daarbij moet ik een pendelbusje heen en weer rijden tussen het terrein en "onze" slaapplek 10 kilometer verderop. En als je een middagdienst hebt (2-10 uur) heb je echt geen reet te doen, dus dan ga ik meestal bij de "bushalte" lekker in de bus of op het gras zitten borduren. Krijg je leuke reacties van trouwens ;) Vorig jaar ook gedaan, toen was ik met Mario-1 bezig... Eerst van die stoere jongenspraat "Kijk nou wat die aan het doen is... punniken?" en vervolgens laten zien wat ik dan aan het maken was en dan was het ineens superstoer en gaaf en wilde ze die ook wel _O- Trek me er dan ook weinig van aan ;)
pi_100260223
Oh ja, voor wie ook zin heeft: Spritestitch gaat weer een (internatiionale) swap doen. Ik heb me alweer opgegeven, was vorig jaar zo leuk om te doen, maar misschien wil iemand hier ook wel meedoen?

http://www.spritestitch.c(...)=3896&st=0&sk=t&sd=a

Het idee is dat je iets kleins (moet in een gewone envelop passen) maakt voor iemand anders (de routes worden redelijk logisch ingedeeld, dus waarschijnlijk voor iemand uit NL, DE of UK) naar aanleiding van een wensenlijstje. Dit lijstje is bijvoorbeeld welke games je leuk vind, welke figuurtjes, wat voor iets je leuk vind om te krijgen (ik ga weer voor de boekenlegger)!
pi_100260250
ik had het gezien jah... maar omdat ik niet weet hoe het gaat als ik weer op school ben, weet ik dus ook niet of ik dan nog tijd heb om veel te borduren...
Dus ga ik er niet aan meedoen...

De marktplaatsman had geen bobbins meer en die heb ik dus maar bij de pippoos besteld.daar waren ze ook nog goedkoper. Plastic bobbins waren daar voor 100 stuks 4,95 met 4,00 verzendkosten. Dus in totaal nog goedkoper :)
Ook heeft hij geen witte stof meer... naja dan maar creme. Dat maakt mij ook niets uit.
pi_100260412
jaaa ik heb me ook opgegeven bij Spritestitch! ben benieuwd. Heb nog nooit zoiets gedaan.

@ Hermelien ik heb de yoshi's ook op creme stof gemaakt. Werkte prima!
pi_100260596
Ja, gezellig Annelotje! *O*
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 10:28:45 #68
43556 miss_dynastie
pi_100262650
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:05 schreef hermelien1989 het volgende:
ik had het gezien jah... maar omdat ik niet weet hoe het gaat als ik weer op school ben, weet ik dus ook niet of ik dan nog tijd heb om veel te borduren...
Dus ga ik er niet aan meedoen...

De marktplaatsman had geen bobbins meer en die heb ik dus maar bij de pippoos besteld.daar waren ze ook nog goedkoper. Plastic bobbins waren daar voor 100 stuks 4,95 met 4,00 verzendkosten. Dus in totaal nog goedkoper :)
Ook heeft hij geen witte stof meer... naja dan maar creme. Dat maakt mij ook niets uit.
Die snap ik niet.... bij de Marktplaatsman zijn ze 20 voor 1 euro en nog geen 2 euro verzendkosten.... :?
pi_100262892
sorry verkeerd geteld (had geteld met 10 voor 1 euro :X
Maarjah nu heb ik voor 9 euro genoeg voor een hele tijd.
Ik moest ze toch hebben, want ik heb er geen en met die goedkope pakjes krijg je alle kleuren bij elkar op pakjes.
Dat is echt gerotzooi...
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 11:00:35 #70
43556 miss_dynastie
pi_100263426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:39 schreef hermelien1989 het volgende:
sorry verkeerd geteld (had geteld met 10 voor 1 euro :X
Maarjah nu heb ik voor 9 euro genoeg voor een hele tijd.
Ik moest ze toch hebben, want ik heb er geen en met die goedkope pakjes krijg je alle kleuren bij elkar op pakjes.
Dat is echt gerotzooi...
Da's jammergenoeg niet alleen bij goedkope pakjes ;( ;)
Da's wel het grote voordeel van zelf samenstellen, je hoeft dan niet zo'n kluwen garen uit elkaar te halen en te kijken bij welk symbooltje welk draadje hoort... maar voorlopig heb ik nog tot 2020 kant en klaar pakketjes, dus voorlopig blijft het hannessen...
pi_100264042
ik heb nog 3 onaangebroken van de action en er komen nog 3 pakketjes.
Daarvan zijn er 2 van PAKO (shetlander en olifant) en 1 is van (volgens mij) oehlenschlager.
Die laatste heb ik gekocht om later een keer te maken.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:42:32 #72
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100264690
zo de poezels zijn klaar nu alleen nog dat geblokte lintje erop laten naaien
en dan is de cape helemaal klaar.




volgende projectje voorbereid tellen,passen en meten hoeveel ruimte er tussen elk blokje moet komen
en de volgorde van de hartjes bepaald en de 2 kleuren uitgezocht :)

@Yachiru leuk je boekenlegger

en die swap lijkt me ook leuk om aan mee te doen ik denk er nog even over
W
Z
E
pi_100265759
Superlief R_A! Vooral ook met dat extra lintje... O+

Yachiru, niet vergelijken joh, jouw boekenlegger is ook een leuk project! En iets hoeft niet groot te zijn om toch leuk te zijn om mee bezig te houden ;)
pi_100266692
oooh die katten zijn echt zo leuk geworden! En dat lintje erbij is inderdaad erg leuk!

ik kan de boekenlegger nu niet meer zien maar gisteren deed ie het nog wel.. Ik vond m erg leuk!
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 13:20:47 #75
43556 miss_dynastie
pi_100268363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:42 schreef rebel-angel het volgende:
zo de poezels zijn klaar nu alleen nog dat geblokte lintje erop laten naaien
en dan is de cape helemaal klaar.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

volgende projectje voorbereid tellen,passen en meten hoeveel ruimte er tussen elk blokje moet komen
en de volgorde van de hartjes bepaald en de 2 kleuren uitgezocht :)

@Yachiru leuk je boekenlegger

en die swap lijkt me ook leuk om aan mee te doen ik denk er nog even over
Superleuk O+
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:13:37 #76
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100270279
oooooooooh kijk nou O+
W
Z
E
pi_100270592
Aaah wat lief !!!
Die kleuren kunnen wel voor een jongetje en meisje.
pi_100271265
Cuteness!!!
pi_100273740
keicute!!
pi_100274931
Pfff ik was net een in een handwerkzaakje hier in de buurt ...
Superduur met zijn spullen ...
En lastige vrouw in die winkel. Ik heb er dus maar niets gekocht.
pi_100275024
ow dat is vervelend zeg! waar woon je ergens? misschien hebben wij nog leuke adresjes..
pi_100275697
OH maar ik bestel normaal gewoon via internet :p
Was gewoon even kijken voor als ik iets niet zou kunnen krijgen op internet.
Maar er zitten er nog een paar in de buurt

[ Bericht 97% gewijzigd door hermelien1989 op 03-08-2011 16:26:40 (Niet af, ) ]
pi_100275827
een paar zelfs!! *jaloers* :P
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 16:30:21 #84
43556 miss_dynastie
pi_100275951
Wij hebben er hier ook een paar. Maar ik ben echt veel te knieperig om 80 euro neer te tellen voor een pakket dat op internet 20 euro kost :P
pi_100276042
dat heb ik ook hoor! En zelfs dat vind ik al veel dus ik stel gewoon mn eigen pakketjes samen
pi_100276757
Er zijn zoveel leuke patronen te krijgen (of te maken) dat ik ook vanaf nu mijn eigen pakketten samen ga stellen.

Ik ga hierna waarschijnlijk de yoshi's maken ( ligt eraan wat als eerste hier is). En die krijg je echt niet in een pakket.
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 19:18:30 #87
43556 miss_dynastie
pi_100282568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:32 schreef annelotje het volgende:
dat heb ik ook hoor! En zelfs dat vind ik al veel dus ik stel gewoon mn eigen pakketjes samen
Vind je dat echt duur? Ik vind het nog wel meevallen als je ziet hoeveel verschillende kleuren er vaak bij zitten... dat kleine pakketje van mij heeft al iets van 35 unieke kleuren, als je die allemaal aan moet schaffen, ben je al ruim 12 euro verder (bij de Marktplaatsman). Dan hou je wel garen over, maar dat moet je maar net opnieuw kunnen gebruiken voor een volgend project (of goed kunnen bewaren voor een daaropvolgende keer, daar ben ik helaas niet altijd even goed in :@ ).
pi_100282640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:42 schreef rebel-angel het volgende:
zo de poezels zijn klaar nu alleen nog dat geblokte lintje erop laten naaien
en dan is de cape helemaal klaar.
[ afbeelding ]

[ afbeelding
Wat een mooi resultaat, zoveel katten en toch zo fijntjes, ik vind het heel mooi! :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_100290698
Heb gister op mn ds(die vakantieklaar moest worden gemaakt) een yoshispelletje gespeeld. Nu wil ik ook de yoshi's maken!

Heb je aan 1 strengetje genoeg voor 1 yoshi?
pi_100293163
Oh oooh... Nu bijna mijn Peek-A-Chu boekenlegger af.. En zojuist op m'n werk de epic-pokemon pattern uitgeprint.. Ik twijfel nog heel erg omdat ik nog dat geboorteding heb liggen wat half af is en nog wat kleine bloemenprojectjes.. Maar hij is wel erg gaaf die Epicpokemon...
Zucht.. Nog maar even een nachtje over slapen..

@R_A, vet schattig die hartjes! En die badcape ook ! O+
pi_100293256
ik vind die epic pokémon ook geweldig...
Alleen begin ik eerst maar eens met makkelijkere (en goedkopere) dingetjes.
Na de yoshi's heb ik een super plaatje van arwen (lotr) tot patroon omgezet. Daar zitten ook niet al te veel kleuren in.
pi_100296014
hier een update van mijn zonnebloem :)
hij is bijna af. Nog de zwarte lijntjes overal en misschien nog een achtergrondkleurtje (ivm niet goede afdruk) en dan is het helemaal af. Dat is waarschijnlijk morgen. Als ik dan 1 van mijn 3 bestellingen binnen heb, kan ik weer aan een nieuwe leuke beginnen. Anders moet ik nog maar een van die rotzooidingetjes maken,...

pi_100297091
Die poezendoek is echt super leuk! En die hartjes zijn schattig <3.

Ik ben benieuwd wat er nog aan de zonnenbloemen veranderd, want ze zien er al af uit.

Hier is de update van mijn project:


Als de kleine vannacht lekker doorslaapt en me morgenochtend wat rust gunt, krijg ik hem misschien morgen af!
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 00:36:59 #94
43556 miss_dynastie
pi_100298430
Goed bezig incognita! Ik kan de grootte niet helemaal goed inschatten... hoe groot is hij (ongeveer)?
pi_100303434
Incognita, die is echt fantastisch lief!!! O+

Hermelien, mooi dat je werkje af is, nu maar hopen dat je volgende bestellingen snel binnen komen zodat je door kunt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 48% gewijzigd door Lijnloos op 04-08-2011 07:49:14 ]
pi_100303634
Incognita, wat schattig!

Lijnloos, gaat lekker! Ben benieuwd hoe groot ie is als ik terugkom van vakantie.
pi_100306059
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 07:34 schreef Lijnloos het volgende:
Incognita, die is echt fantastisch lief!!! O+

Hermelien, mooi dat je werkje af is, nu maar hopen dat je volgende bestellingen snel binnen komen zodat je door kunt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je nu op de helft van de onderste rij?
pi_100306668
Tegan, ben er iets voor bij nu... Zal effe een plaatje van het totaal opsnorren en aftekenen waar ik nu ben ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 53% gewijzigd door Lijnloos op 04-08-2011 11:26:14 ]
pi_100307345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heb gister op mn ds(die vakantieklaar moest worden gemaakt) een yoshispelletje gespeeld. Nu wil ik ook de yoshi's maken!

Heb je aan 1 strengetje genoeg voor 1 yoshi?
Ik heb in totaal 20 strengetjes gekocht. Ik heb van zwart en wit er een paar meer gepakt (heb ipv van de groen-zwart nummer 310 gepakt. Die kan ik dan later namelijk nog meer gebruiken)
pi_100307882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:52 schreef Lijnloos het volgende:
Tegan, ben er iets voor bij nu... Zal effe een plaatje van het totaal opsnorren en aftekenen waar ik nu ben ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, hij is hoger dan ik dacht :o .
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:35:20 #101
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100308015
wat een werk nog zeg , maar hij blijft echt super :D
zal straks even de hartjes updaten O+

@Incognita echt lief die beestjes, moet je nog veel doen ?

@hermelien1989 wat ga je voor achtergrond maken
W
Z
E
pi_100309561
ik ga er gewoon een wit randje omheen maken. Ik heb nog gedacht aan een kleurtje (fel blauw ofzo), maar ik zi me he weinig garen probleem. Wit heb ik niet veel nodig voor de rest van de pakjes.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:52:45 #103
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100310279
ondertussen heb ik er 3 af, ze zijn echt leuk om te maken :)

W
Z
E
pi_100310713
jaaah mijn eerste pakketje is binnen :)
het zijn de bestelde pakketjes en de borduurring.
Ik kan dus strax verder met leuke pakkeetjes :)
pi_100314967
@miss_dynastie: volgens de verpakking issie 23x30 cm, alleen de mijne is iets kleiner omdat ik een stukje weggelaten heb (het is officieel een geboortetegel maar ik borduur de naam er niet in)

@lijnloos: Wow gaaf zeg! En lekker druk. Is hij leuk om te maken?

@rebel_angel: alleen nog het woordje 'thing' borduren en hij is klaar :). En wat geweldig zeg die hartjes <3.

@hermelien: welke pakketjes had je besteld?

Hier slapen beide kleintjes, dus als mijn thee op is ga ik weer even verder borduren!
pi_100315239
Veel plezier zo Incognita! En ja, hij is heeeeeeel erg leuk om te maken. Gelukkig maar, want je bent er lang zat mee bezig, dus moet wel leuk blijven.


Heeft iemand hier toevallig ook een patroontje van bert & ernie? Beetje mini zou wel fijn zijn. Die wil ik op een (zelfgehaakt) dekentje maken op zo'n band... Maar kan niks fatsoenlijks vinden zo snel (zit nog op het werk).
pi_100315542
[img]javascript:popupWindow('http://www.magereman.nl/oscommerce/popup_image.php?pID=638&osCsid=9a9b8f87fcf5496abf66add4b3241320')[/img]





deze 3 . Ik ga beginnen met de olifant

hmmm ze doen het even niet. ik wijzig het vanavond na het werk wel
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:38:35 #108
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100318392
linkje
zijn eigenlijk strijkkraal patronen maar die moeten volgens mij wel voor het borduren kunnen

nou jaaaaaaa lijnloos zit ik op google te zoeken met als zoekterm -bert en ernie borduurpatroon- kom ik een foto van minke tegen grapig :o
W
Z
E
pi_100319257

Te schattig.

Mn borduursel gaat mee op vakantie, moet van mn moeder :P Zodat ik wat te doen heb.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:18:11 #110
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100319763
O+ voor pikachu
W
Z
E
pi_100320335
Aaah schattige pikachu
Ik ben nu bijna klaar met de zwarte lijntjes. Nog even en dan kan ik dus weer verder :)

Ik moe elke dag 1,5 uur wachten op het werk ( mijn vriend begint al 1,5 uur eerder) en dan kan ik dus flink wat doen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:45:28 #112
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_100320609
Wat veel mooie updates weer O+ bij mij gaat het maar heeeel langzaam op het moment
maar nog steeds leuk *O*
Knoei
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:22:17 #113
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100325905
Loqi, ik sluit me bij jou aan! Wat een mooie updates O+
En ik kwam er afgelopen dagen niet aan toe om met daglicht een foto te maken van mijn borduurwerk (overdag te werk), maar mórgen gaat het er van komen, dan ben ik vrij dus vast wel even tijd een foto te maken en te uploaden...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100331453
zo hier mijn laatste update van de zonnebloem.
Hij is helemaal klaar!! *)



de volgende die ik ga maken is een olifant



en het laatste pakketje die ik gekocht heb:
pi_100335305
Leuke de zonnenbloemen en de pakketjes! Dat olifantje heb ik ook gemaakt, was mijn eerste echte borduurwerkje :) . (alleen had ik hem zonder de stiksteek gemaakt, want ik wist nog niet wat dat was, haha).

Mijn werkje is klaar !!!! :D


En dit is het origineel. Zoek de verschillen! :P


En dit is wat ik overheb aan garen :o


Nu bedenken waar ik nu mee verder zal gaan.....
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:14:24 #116
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_100343274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:17 schreef hermelien1989 het volgende:
zo hier mijn laatste update van de zonnebloem.
Hij is helemaal klaar!! *)

[ afbeelding ]

de volgende die ik ga maken is een olifant

[ afbeelding ]

en het laatste pakketje die ik gekocht heb:
[ afbeelding ]
Jeej af *O* leuk geworden!
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:26 schreef Incognita het volgende:
Leuke de zonnenbloemen en de pakketjes! Dat olifantje heb ik ook gemaakt, was mijn eerste echte borduurwerkje :) . (alleen had ik hem zonder de stiksteek gemaakt, want ik wist nog niet wat dat was, haha).

Mijn werkje is klaar !!!! :D
[ afbeelding ]

En dit is het origineel. Zoek de verschillen! :P
[ afbeelding ]

En dit is wat ik overheb aan garen :o
[ afbeelding ]

Nu bedenken waar ik nu mee verder zal gaan.....
die voetjes van die leeuw O+ O+ O+ wat een leuk werkje! en veel over :o
Knoei
pi_100343350
wat een leuke dingen!! En allemaal dingen af!!

Ik schiet voor geen meter op... Van het weekend zal ik ook niet echt verder komen want mn vriendin is bevallen en nu weet ik dat het een jongetje is geworden dus ik moet een kraamcadeau haken!
pi_100344363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:26 schreef Incognita het volgende:
Leuke de zonnenbloemen en de pakketjes! Dat olifantje heb ik ook gemaakt, was mijn eerste echte borduurwerkje :) . (alleen had ik hem zonder de stiksteek gemaakt, want ik wist nog niet wat dat was, haha).

Hoe kwam jij uit met het zwart? Ik heb nu 1/3 van de streng op en voor mijn gevoel pas een klein stukje gedaan...
pi_100346655
Oei..ik heb hem 11 jaar geleden gemaakt dus dat weet ik echt niet meer!
pi_100346807
ik heb mijn fout al ontdekt....
Het moest donkergrijd zijn.... ik vind het op het plaatje echter net zwart....

dus ik moet opnieuw beginnen (gelukkig niet te vaak afgeknipt)
pi_100347949
Ik ga jullie updates echt missen de komende twee weken.
En ik neem mn borduursel niet mee, al is er een kans dat ik daar spijt van krijg want de weersvoorspellingen zijn niet zo goed.

Maar ik ga wel draadjes scoren hopelijk, dus krijgen jullie daar een mooie foto van :P
pi_100348127
veel plezier op vakantie!!

anders neem een patroontje mee, dan kan je met je nieuwe garen al iets doen (als je je echt verveelt :P)
pi_100354894
ik kreeg net een pakketje van de marktplaatsman :)
Dus als ik klaar ben met mijn olifantje, dan kan ik aan de yoshi's beginnen :)
(volgens mij heb ik nog heel wat op de planning :P)
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:26:15 #124
43556 miss_dynastie
pi_100355615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:44 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ga jullie updates echt missen de komende twee weken.
En ik neem mn borduursel niet mee, al is er een kans dat ik daar spijt van krijg want de weersvoorspellingen zijn niet zo goed.

Maar ik ga wel draadjes scoren hopelijk, dus krijgen jullie daar een mooie foto van :P
Waarom niet? Beter mee verlegen dan om verlegen, toch? ;)

Leuk is 'ie geworden incognita. Is er een speciale reden dat je de naam er niet bij geborduurd hebt?
pi_100356382
@miss_dynastie: mijn moeder had al een geboortetegel met naam geborduurd, vandaar dat ik had besloten om deze zonder naam te maken (vind hem eigenlijk ook leuker zonder dat extra stukje eronder).
pi_100393937
Vraagje aan de mensen die er verstand van hebben :). Ik heb 6 jaar geleden bij het opruimen van mijn oma's huis een borduurwerk van haar gered waar ik als klein meisje helemaal weg van was. Mijn tante had "dat lelijke ding" al bij het vuilnis gemikt zonder overleg... Gelukkig heb ik hem kunnen redden en is het een van de weinig tastbare dingen van mij oma die ik in mijn bezit heb.
Nu is het in de loop der jaren niet echt schoner geworden. Is er een manier waarop ik dit schoon kan maken zonder dat ik het beschadig?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:45:18 #127
43556 miss_dynastie
pi_100394101
Douche-eendje, even de wasinstructie van mijn huidige werkje:
quote:
Als u uw werk wilt wassen, dan adviseren wij dit op 30 graden handwas te doen en met een heel klein beetje wolwasmiddel
Ik heb daar zelf een programma voor op mijn wasmachine, maar ik weet niet of dat op elke machine zo is. Maar bij een werkje met zoveel emotionele waarde is het misschien ook een idee om ermee naar een stomerij te gaan.....
pi_100417939
Over die DMC garen. Knippen jullie altijd gewoon een random stuk af en dat splits je dan weer? Anders lijken me die bobbins niet handig enzo.
pi_100419388
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:18 schreef Tegan het volgende:
Over die DMC garen. Knippen jullie altijd gewoon een random stuk af en dat splits je dan weer? Anders lijken me die bobbins niet handig enzo.
Tegan, zo doe ik het inderdaad. Ik heb ze allemaal op de bobbins en per keer knip ik een stuk af (meestal ongeveer een halve meter) en dan splits ik de garen en ga ik aan het werk. Wat ik eventueel over hou doe ik weer op de bobbin terug voor volgende keer.

Update van mijn pokemon (60 uur totaal aan gewerkt):


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100421019
Mooi hoor. 60 uur :o . Hoe groot wordt het eindresultaat?

Ik ben best wel een neuroot, dus ik knip hem in acht gelijke stukken de draad, en dan splits ik een van die acht stukken weer :P .
pi_100421298
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Douche-eendje, even de wasinstructie van mijn huidige werkje:

[..]

Ik heb daar zelf een programma voor op mijn wasmachine, maar ik weet niet of dat op elke machine zo is. Maar bij een werkje met zoveel emotionele waarde is het misschien ook een idee om ermee naar een stomerij te gaan.....
Wasmachine zal geen optie zijn, ik heb geen zin om het uit elkaar te halen om die zware dingen eraf te halen. Ik ben niet zo handig dat ik het zelf weer in elkaar kan zetten, zal dus even op zoek moeten naar een goede stomerij :). En anders een voorzichtige handwas?
pi_100421359
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:50 schreef Tegan het volgende:
Mooi hoor. 60 uur :o . Hoe groot wordt het eindresultaat?

Ik ben best wel een neuroot, dus ik knip hem in acht gelijke stukken de draad, en dan splits ik een van die acht stukken weer :P .
Nou het totaal is die hele lap (met wat witrand erom heen overgelaten uiteraard)...

Douche-eendje, ik zou ook een handwasje doen hoor...
pi_100421510
Ik bedoel qua afmeting :)?
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 14:10:23 #134
43556 miss_dynastie
pi_100421800
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wasmachine zal geen optie zijn, ik heb geen zin om het uit elkaar te halen om die zware dingen eraf te halen. Ik ben niet zo handig dat ik het zelf weer in elkaar kan zetten, zal dus even op zoek moeten naar een goede stomerij :). En anders een voorzichtige handwas?
Ja, handwas kan ook met een beetje wolwasmiddel.

Wow, 60 uur :o Het is best veel al, zo'n 10% denk ik, op het oog?
pi_100422736
Als ik helemaal links ben heb ik 70 x 256 gedaan... het totaal is 450 x 256. Dus da's ongeveer 1/7 van het totaal. 10 % nu klopt dus wel aardig denk ik. Volgens kg-chart zou ie ongeveer 70x120 cm moeten worden, mara volgens mij is het minder...
pi_100422741
@Tegan: Dat vind ik opzich wel een goed idee, de draad van tevoren knippen en dan om een bobbin wikkelen! Ik doe nu elke keer op de gok met het risico dat ik op het einde dus een te kort stuk overhoud waar ik eigenlijk niks aan heb....

@Lijnloos: Jeetje wat een werk al!!! En dan moet je nog zoveel !!! :o
pi_100431564
Vandaag verder gegaan met een Troetelbeer werkje. Alleen nog de tekst eronder en dan is hij af!

pi_100432626
Oh cute Incognita! O+ Leuke afbeelding ook...
pi_100436864
oh wat is die lief O+ O+

Bij mij gaat het niet superhard...
Gisteren thuis geweest met barstende koppijn (kon dus niet werken :( ) En vandaag voelde ik me superslap en kon me niet concentreren....

Ik hoop dat het snel over is als ik medicijnen krijg (of een andere opl)
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:35:33 #140
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_100437514
Omdat ik vanaf september iedere dag twee uur reistijd heb met de trein, heb ik besloten om mijn oude hobby weer op te pakken om de tijd onderweg te doden. Zodoende kwam ik op zoek naar inspiratie in deze reeks terecht en daar heb ik al heel wat moois voorbij zien komen.

Omdat mijn broertje 30 wordt, leek het me leuk om voor hem wat te maken en omdat zijn bijnaam Chucky is uit de gelijknamige Child's Play films, moet dit hem gaan worden:*LINK*.

Nu zit ik in KG-charts een beetje te pielen met de afmetingen en ik kom er niet helemaal uit wat ik nu precies moet kiezen.

Als afmeting wil ik dat hij ongeveer 30 bij 40 wordt.
Als stof heb ik dezelfde in gedachte als die Lijnloos voor haar Pokemons gebruikt. Is dat 18 ct Aida?

Ik heb nu dit staan:


Hierbij kom ik uit op 212 bij 300 steekjes in 22 kleuren.

Maar als ik naar het print bestand ga, geeft hij op de laatste pagina een afmeting weer van bijna 60 bij 85 cm [wat dus twee maal zo groot is en 4 keer zoveel werk]:


Wat doe ik dus niet goed?
En hoe moet ik dan wel doen?
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_100437853
ik heb ergens gelezen dat ie dat altijd doet. Hij zou bij jou gewoon 30x40 moeten zijn

edit:
18 count =7,1 steken/cm
212/7,1= 29,86 cm

Dus hij is gewoon 30 bij 40
pi_100438354
Kan iemand mij meer info geven over dat programma? Ik heb nu Borduren 2 maar vind dat niet heel erg goed...
pi_100438584
Dankje :)
pi_100438864
Dat je die count per inch oid niet goed invoert is toch niet zo erg. Als je maar in je achterhoofd weet hoeveel steken je ong. wil :).
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:38:51 #146
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_100440862
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik had ook al zitten rekenen, en kwam op 30 bij 40 uit, maar ik wilde het toch even zeker weten, voordat ik stof ga halen en draad ga bestellen bij het MP-mannetje en niet uitkom.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_100441048
Die troetelbeer is geweldig! Aah jeugdsentiment!
En chucky rules! Tienersentiment haha. Ik kan alleen het plaatje niet openen met mn iphone merk ik.

Ik heb geen steek geborduurd dit weekend. De hele week al niet. Ben heel druk met haken en schilderen. Hopelijk is dat snel af want ik wil verder met pokemon. Lijnloos jij hebt echt n flink tempo zeg!! Ben jaloers ;)
pi_100441081
Ik heb trouwens bij de marktplaatsman 2stukken stof besteld en erbij gezet dat het aan 1 stuk mocht.
Dit kreeg ik ook netjes in 1 stuk geleverd (makkelijker met eigen stukken knippen :) )
pi_100456080
Hooooi mensen!

Op mn kamer in ons huisje(ok bovenste verdieping van een huis) staat gewoon een computer met internet, hoe chill. En al zal ik er niet zo veel op zitten als thuis, het is toch handig.

@Lijnloos: :'( Elke keer denk ik,je schiet op, en dan zie je de hele lap en dan denk ik 8)7 _O_

Troetelbeer is ook leuk!

Morgen misschien op draadjes jacht!
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 11:45:41 #150
43556 miss_dynastie
pi_100456138
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:40 schreef Incognita het volgende:
Vandaag verder gegaan met een Troetelbeer werkje. Alleen nog de tekst eronder en dan is hij af!

[ afbeelding ]
O+

Ik ben eindelijk klaar *O* Alleen nog even de vouwen eruit halen en dan kan ik 'em showen :P

Hoe is het weer daar, whoop? geeeeen idee waar je bent, dus als 't Nederland is, domme vraag :@ :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:13:11 #151
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100456993
niet zoveel geborduurd dit weekend ;( zal zo even een foto uploaden

sorry als ik mensen ga vergeten

aan alle nieuwe mensen welkom *O* hoe meer zielen hoe meer vreugd

@whoopdidoo handig internet op je vakantie adres dan kan je in iedergeval de updates volgen

@annelotje zag iets met kippen op FB ze zijn wel heel leuk

@incognita nou heb ik de hele tijd dat liedje van de troetelberen in m'n hoofd -O- maar hij is wel schattig

@lijnloos nou ja je weet wel het gebruikelijke ooooh aaaaaaaahhh :P

en ik kan het chucky plaatje ook niet zien ben wel benieuwd
W
Z
E
pi_100457576
@ rebel-angel Thnx! Die zjin voor een collega. Vind ze zelf wat minder want het is niet echt mijn ding maar we hebben het samen samengesteld en zij is er helemaal blij mee. Dat is het belangrijkste. Hoop ze van de week af te hebben. Ik wil weer borduren!!
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:50:27 #153
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100458123
inmiddels heb ik nu 6 blokjes gehad en ga ik aan de 7e beginnen

W
Z
E
pi_100458148
zo schattig!!
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:52:19 #155
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100458187
ja he maar ik denk dat ze in roze of rood nog veel leuker zijn
W
Z
E
pi_100458280
Dan springen ze er denk ik wel meer uit ja. Maar zo zijn ze ook superleuk. Lijkt me ook fijn dat je steeds een klein projectje af hebt. Dat zal ik voorlopig niet hebben hihihi.
pi_100458819
jij hebt telkens 1 pokémon af :P
is eigenlijk ook telkens 1 klein projectje (x150 ;p)
pi_100460952
hahaha ja dat is waar!
pi_100461388
hier een update van mijn olifantje:
pi_100462047
wow hard gewerkt zeg!
pi_100466134
Wat een leuke dingen maken jullie!
Zelf ben ik momenteel drie kleine werkjes aan het maken met vlinders voor langs de trap hier in huis, en daarnaast ben ik al jaren bezig met een groot werk van Lanarte. Ik zal straks nog wat foto's maken (vind het tenslotte zelf ook altijd leuk om jullie vorderingen te zien, al ga ik niet zo hard als de meeste hier).

Bij de laatste foto van Hermelien zit er een soort tape langs de rand, het ziet er uit als behangerstape, maar dat is het vast niet. Is het speciaal om te borduren? Ik vind die randen nl. altijd zo vervelend om te doen.
pi_100466340
ik heb er gewoon schilderstape omheen gedaan.
Ik heb dat ooit (ik meen hier in de vorige topics) gelezen. En het werkt goed moet ik zeggen. WEl moet ik af en toe de randen een beetje aanduwen.
pi_100467096
Ok, handig, een laat dat geen lijmsporen na dan?

De beloofde foto's
Pepertjes (van een tijd geleden):

Mijn "eeuwig" durende pakket:

En de eerste twee vlinders (op twee werkjes komen 3 vlinders, en op het derde komen er 5, hier moet er nog 1 bij):


[ Bericht 1% gewijzigd door zillah666 op 08-08-2011 16:51:13 (de plaatjes beter (proberen te) krijgen) ]
pi_100467341
mooi hoor! Vooral die vlinders. Ik hou van vlinders :)

pi_100468167
Leuke werkjes O+

Ik heb geen idee of het lijmresten achterlaat... Ik denk het niet.
pi_100472118
Wat een goed idee van die tape! Ik vind omslingeren zo irritant!

Maar laat je die tape dan ook zitten bij inlijsten?
pi_100475699
De vlinders zijn erg mooi! :)

Rest van de werkjes ook trouwens! :) (sorry, geen zin om ze allemaal af te gaan :P).

[ Bericht 53% gewijzigd door Herfstblad op 08-08-2011 20:27:15 ]
pi_100475794
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoe is het weer daar, whoop? geeeeen idee waar je bent, dus als 't Nederland is, domme vraag :@ :)
Niet bijster goed :P Zit in Tsjechie.

Vandaag wel 30 dmctjes(ok, wel neppe) gescoort, a 3 kronen per stuk, is ongeveer 12 cent. Hadden helaas weinig kleurtjes. Maar heb wel bij een andere (wol winkel O+ ) andere strengetjes gezien voor 4,5 dus dat is ook nog goedkoop. Maar ga eerst nog naar een ander stadje en dan denk ik volgende week weer naar dit stadje, als ik nog geld hebwant heb echt geen 40 zakjes kralen en 12 nagellakjes gekocht, echt niet O-) :Y
pi_100476169
hahaha als het zo goedkoop is dan kun je wel los gaan!
pi_100477931
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:58 schreef Incognita het volgende:
Wat een goed idee van die tape! Ik vind omslingeren zo irritant!

Maar laat je die tape dan ook zitten bij inlijsten?
Ik heb nog nooit iets ingelijst. Is ik heb geen idee...
pi_100507571
Voor het eerst net wat ingelijst. Het werkje had ik al even klaar maar het is een kadootje voor mijn pap (Escher-fan) en die is nu bij ons, dus krijgt ie zo.

Ikea lijstje, Ikea inpakpapier om het passepartou en precies passend gemaakt!


*O* Nou maar hopen dat ie het leuk vind... ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:23:06 #172
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100508144
vindt hem gaaf :)
W
Z
E
pi_100508238
ziet er goed uit !!

zometeen komt er een update van mijn olifantje
pi_100508660
mooi gedaan zeg!!! Was het moeilijk? Ik zie daar namelijk wel een beetje tegenop met mn yoshi's..
pi_100509094
Neuh, viel heel erg mee. Moest het passepartou iets bijsnijden (halve millimeter aan alle kanten eruit), dus met stanleymes gedaan. Daarna stuk inpakpapier uitgeknipt en die netjes om het geheel gevouwen en de binnenkant door een kruis erin te snijden en naar binnenwegvouwen. Ging eigenlijk supermakkelijk.
pi_100509759
hier de update:
pi_100510264
wow echt weer veel gedaan zeg! Ik zie al een halve olifant!
pi_100511005
Ik kan dat echt niet. Al die kleine een kruisje in kleur x en dan twee kruisjes in kleur y stukjes aan een kant terwijl er makkelijke grote stukken aan de andere kant nog zijn. Ik doe eerst alle grote stukken, en dan begin ik aan een nieuw werk en blijft hij liggen :') .
pi_100511296
Supermooi die olifant! _O_ Jij gaat ook rap!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:55:43 #180
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100512926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:21 schreef Tegan het volgende:
Ik kan dat echt niet. Al die kleine een kruisje in kleur x en dan twee kruisjes in kleur y stukjes aan een kant terwijl er makkelijke grote stukken aan de andere kant nog zijn. Ik doe eerst alle grote stukken, en dan begin ik aan een nieuw werk en blijft hij liggen :') .
wel lekker herkenbaar bij m'n phineas en ferb project heb ik dat ook
dan moet ik voor 2 kruisjes een brokje draad gaan pakken :X
kan ik zo van balen :D
maar nu ben ik met dingen bezig met 1 of 2 kleuren en dat begint op den duur toch ook weer saai te worden
het is ook nooit goed he :P

maar mooie olifant :)
W
Z
E
pi_100514605
Ik heb nu eigenlijk ook constant aan 1 kleur gewerkt. En ik wou die poot graag afhebben, en daarom heb ik even nog wat andere kleuren gepakt ;)

Ik heb eindelijk mijn bobbins binnen :)
Ik heb maar meteen de strengen van dit werkje op de bobbins gedaan. Kan het niet meer in de war komen...
pi_100515288
Ik doe het met die pokemons zo dat ik een kleur uitzoek (aan de hand van patroon), een stuk afknip van de bobbin en die probeer op te maken en dan de volgende kleur uitzoek. Zo ben ik steeds met een nieuw kleurtje bezig...

Oh en dit is wat er gebeurd als je alles wat je al gedaan hebt weghaalt uit KG:
...
Van de 115200 steken in totaal, nog 103646 te gaan... 10,02 % gedaan!!! *O*
pi_100515458
Geweldig om te zien lijnloos!! Ik zit denk ik op 1,3% hahahaha Deze week zal ik m ook weer niet aanraken vrees ik. Misschien het weekend heeeeel even..
pi_100515573
Pffff dan zie je pas echt hoeveel je nog moet doen

Misschien dat ik me er ook ooit nog aan ga wagen, maar dan moet ik eerst rustig de kleuren bij elkaar sparen (elke bestelling een paar kleurtjes extra bestellen)
pi_100525499
Olifant gaat best snel!

En Lijnloos, wat moet je nog veel!

Mijn Kikker en Eend:



Ik ga niet zo hard als jullie ;)
Eend zit trouwens op een stoel mochten jullie het je afvragen ;).
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:14:27 #186
43556 miss_dynastie
pi_100528598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:11 schreef Herfstblad het volgende:
Olifant gaat best snel!

En Lijnloos, wat moet je nog veel!

Mijn Kikker en Eend:

[ afbeelding ]

Ik ga niet zo hard als jullie ;)
Eend zit trouwens op een stoel mochten jullie het je afvragen ;).
Eend lijkt een stuk relaxter dan kikker :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:57 schreef hermelien1989 het volgende:
hier de update:
[ afbeelding ]
Wow, ver al!

Lijnloos, wat vond je paps ervan?

Ik heb m'n borduurnaald in tweeën gebroken vanavond. Nog nooit zoiets gehad :o
pi_100529476
WTF? Doormidden??? Hmm, nooit gedacht dat het uberhaupt kon :?

Mijn paps vond het echt superleuk, hij is ook echt helemaal weg van het ding. Duurde effe voor ie zag dat het geborduurd was, toen vond ie het nog leuker geloof ik. Dus heb beloofd er meer te maken voor hem (heb 5 van die figuren als patroon).

Oh, Kikker en Eend zijn leuk! O+
pi_100529896
Eend en kikker zien er leuk uit! :)

Ik heb ook al eens een naald doormidden gebroken. Ik Ben er altijd mee aan het spelen en dan heb ik opeens 2 stukken :+

@lijnloos : super dat je vader er blij mee was.
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:38:39 #189
43556 miss_dynastie
pi_100530101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:28 schreef Lijnloos het volgende:
WTF? Doormidden??? Hmm, nooit gedacht dat het uberhaupt kon :?

Mijn paps vond het echt superleuk, hij is ook echt helemaal weg van het ding. Duurde effe voor ie zag dat het geborduurd was, toen vond ie het nog leuker geloof ik. Dus heb beloofd er meer te maken voor hem (heb 5 van die figuren als patroon).

Oh, Kikker en Eend zijn leuk! O+
Wel in de lengte, zeg maar. En ik speel er nooit mee, zoals Hermelien :P

Wat leuk dat je vader zo enthousiast was! :)
pi_100530242
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Eend lijkt een stuk relaxter dan kikker :P

[..]

Wow, ver al!

Lijnloos, wat vond je paps ervan?

Ik heb m'n borduurnaald in tweeën gebroken vanavond. Nog nooit zoiets gehad :o
:P Niet zo raar als je op een stoel zit in een boot.

Een borduurnaald heb ik nog nooit doormidden gebroken :o. Wel een keer de haak van een haaknaald. :')
pi_100542412
haha eend is echt relaxt ja! Ziet er leuk uit.

Ik heb wel al een keer een oogje van een borduurnaald afgebroken. Dacht dat er een braampje opzat en toen zat er geen bovenkant meer op haha.
pi_100543600
Jeetje, wat gaan jullie hard allemaal! Mijn pauw ligt alweer 'n tijdje stil (die rand :X), zorgt er wel voor dat ik het extra knap vind hoe snel hier geborduurd wordt, haha.
pi_100556774
Kikker en eend zijn O+

Eerder dan verwacht nog borduurspul ingeslagen, in het dorp waar we waren was het 3,5 kroon per streng, dus maar 100 gekocht :X :N O-) *O*
pi_100556838
waaaah 100 strengetjes!! Jij kunt even vooruit!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:15:31 #195
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_100560298
Wat is de fijnmazigheid van de stoffen die jullie gebruiken? (of heet dat anders)
Omdat ik er geen geld voor over heb om een embleem machinaal te laten borduren, ben ik het zelf gaan doen. (A-4 formaat)
Ik gebruik nu een stof met 7 kruissteken per cm., maar ik wil graag nog fijner werken. Ook met één draadje i.p.v. 2 draadjes per keer. Welke moet ik dan nemen?
Het volgende embleem zou iets ter grootte van een bierviltje moeten worden.
Ik denk dat ik toch de smaak te pakken heb gekregen. :)
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_100561242
Ik gebruik 14 count. Ik weet dat sommige ook wel 18 count (of zelfs nog fijner gebruiken)
pi_100561791
Ik gebruik ook 18ct oftewel 7 steken per cm. Dan heb je echt wel 2 draadjes nodig om het goed te laten dekken... Fijner kan ook wel maar dan kom je haast op linnen uit... Daar heb ik geen (goeie) ervaring mee.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:00:48 #198
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100566546
vindt het nadeel van linnen dat het niet heel duidelijk is
bij aida zie je natuurlijk heel duidelijk waar je draad door heen gaat

vandaag weer te veel leuke dingen gezien waar ik m'n borduursels in zou kunnen verwerken
kon ternauwenood de verlijding weerstaan :P

@whoopdidoo dat vraagt natuurlijk wel om een foto als je terug bent :)
W
Z
E
pi_100586392
Ja, dat vind ik dus ook het nadeel van linnen. Vandaar ook de niet goede ervaring. Ik had daar een werkje (pakketje) van maar die heb ik echt van frustratie weg gemikt (patroon verpatst aan Mijsje ;) )

Whoop, wat een aantal!!! Maar inderdaad, voor die prijzen kun je het haast niet laten liggen. Het was geen DMC he? (Anders had je voor mij ook wel wat mee mogen nemen :P )
pi_100587513
Nee het was onbekend merk :P Heb echte dmc nog niet gezien, maar aangezien ik 9 van de 10 keer toch niet aan de kleuren hou en geen supermooie of belangrijke dingen maak, is dmc ook niet nodig.

Heb wel 2 per kleur gedaan zodat ik niet tekort kom.
Misschien komen er nog een paar paarse en witte bij want die had ik nog niet echt zag ik.

Nu moet ik alleen wel blijven borduren.
pi_100596579
Dan kun je inderdaad net zo goed goedkope garen gebruiken!

Vandaag heeft mijn vriend mijn kast uitgeruimd (handig als hij iets kwijt is :P)
En daarbij heeft hij mijn oude borduurwerkje weer gevonden... Dit werkje hebben mijn moeder en ik aan gewerkt, maar ik vind het werken op kleur echt niet leuk.



En ik heb gisteren en eergisteren hard gewerkt aan mijn borduurkoffertje. Ik heb alles op bobbins gedaan en op nummer gesorteerd... Ookal waren het maar 20 strengen, het was toch nog een heel werk :P

pi_100601313
wauw die paarden zijn echt heel mooi!!

Ja dat netjes opbergen... daar gaat stiekum best wel wat tijd inzitten. Gelukkig ben ik voorlopig wel klaar hahaha
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:29:53 #203
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100605385
wow die kleuren van die paarden die zijn echt heel gaaf
maar kan me ook gelijk wel voorstellen dat je werken op kleur niet leuk vindt.

net even in de stad geweest daar zit net even een grotere, leukere winkel als in dat durp hier
kon me inhouden heb alleen maar 5 strengetjes gekocht voor wederom een nieuw projectje :@
en nou kap ik er mee want 3 a 4 verschillende dingen tegelijkertijd is genoeg :+
W
Z
E
pi_100624313
Ik meld mij ook even in dit topic. Toen ik klein was heb ik veel geborduurd, maar dat heb ik nu al een jaar of vijf niet meer gedaan. Vorige maand begon het toch te kriebelen en heb ik een borduurpakket gekocht. Vandaag ben ik er mee begonnen.



Dit gaat hem dus worden. Ik ben rechtsonderin begonnen met de eerste rotsen. Ik heb geen fotocamera op dit moment, maar ik kan binnenkort wel eens een foto van mijn vooruitgang plaatsen met mijn mobiel.
pi_100631348
wow wat een mooi en groot project!! Wat zijn de afmetingen ?
pi_100631715
Die paarden O+

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:34 schreef janaotj het volgende:
Ik meld mij ook even in dit topic. Toen ik klein was heb ik veel geborduurd, maar dat heb ik nu al een jaar of vijf niet meer gedaan. Vorige maand begon het toch te kriebelen en heb ik een borduurpakket gekocht. Vandaag ben ik er mee begonnen.

[ afbeelding ]

Dit gaat hem dus worden. Ik ben rechtsonderin begonnen met de eerste rotsen. Ik heb geen fotocamera op dit moment, maar ik kan binnenkort wel eens een foto van mijn vooruitgang plaatsen met mijn mobiel.
Oh die is prachtig, ik ben ook benieuwd hoe groot hij is!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_100631854
hij ziet er echt uit alsof ie mega is! Erg mooi!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:54:01 #208
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_100632496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:34 schreef janaotj het volgende:
Ik meld mij ook even in dit topic. Toen ik klein was heb ik veel geborduurd, maar dat heb ik nu al een jaar of vijf niet meer gedaan. Vorige maand begon het toch te kriebelen en heb ik een borduurpakket gekocht. Vandaag ben ik er mee begonnen.

[ afbeelding ]

Dit gaat hem dus worden. Ik ben rechtsonderin begonnen met de eerste rotsen. Ik heb geen fotocamera op dit moment, maar ik kan binnenkort wel eens een foto van mijn vooruitgang plaatsen met mijn mobiel.
Die is wel heel tof O+ waar heb je die van als ik mag vragen?
Knoei
pi_100632887
Wat een leuke updates en mooie werken allemaal :D.

Ik zit momenteel in het ziekenhuis want mijn zoontje is ziek . En hij moet minimaal 7 dagen blijven, aangezien ik borstvoeding geef zit ik hier dus ook 7 dagen...

Maar ik heb mijn borduurspullen meegenomen dus als hij slaapt kan ik wellicht nog wat doen, veel anders heb je hier toch niet te doen...
pi_100632920
ai Incognita. Veel sterkte!!!!
pi_100632948
Hermelien, annelotje en Pisces, hij wordt 28cm × 43cm.

Loqi, ik heb hem van marktplaats, maar hij is van Dimensions, Gold Collection.

Incognita, heel veel sterkte.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:36:23 #212
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100633414
Incognita, veel sterkte!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:44:44 #213
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_100633604
Sterkte incognita!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:17 schreef janaotj het volgende:

Loqi, ik heb hem van marktplaats, maar hij is van Dimensions, Gold Collection.

aah ok, dat is een mooie collectie zegt google mij :Y
Knoei
pi_100634355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:44 schreef Loqi het volgende:


[..]

aah ok, dat is een mooie collectie zegt google mij :Y
Het borduurt lekker weg. Heb in korte tijd toch al een stukje gedaan terwijl het een hele tijd geleden is dat ik borduurde. De stof is volgens mij aida 18. En het borduurgaren is ook van goede kwaliteit en het zijn erg mooie kleuren.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:03:45 #215
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100637497
sterkte incognita
W
Z
E
pi_100639132
Incognita, sterkte voor jou en de kleine vent! Hopelijk knapt hij snel op en mogen jullie na die week weer lekker naar huis!

En weer een nieuweling! *O* mooi werkje heb je uitgekozen hoor om de draad weer op te pakken ;) succes!
pi_100649510
Sterkte Incognita :( Niet leuk.

Ik ben op zoek naar stof/band om bloemetjes op te borduren en in een tas te naaien (alleen aan de bovenkant). Zoiets als de hartjes eerder in dit topic.
Ik zou wel de borduurstof daarna uit willen halen als dat kan. Dan lijkt het alsof het in de stof zelf zit, zeg maar. Weet iemand wat voor stof je dan moet hebben?

De stof van de tas zelf is trouwens katoen, denk ik. In elk geval erg stug. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Herfstblad op 12-08-2011 18:48:57 ]
pi_100650668
Je zou "waste canvas" kunnen proberen... Ik heb hier nog een stukje liggen, want ik wil dat ook nog es proberen op een shirtje voor minke of zo. Ik heb hem geloof ik bij handwerkpost vandaan, maar ik dacht dat hobbydoos.nl het ook had. Dat spul kun je dan gebruiken om het op de stof te borduren en kun je de canvas er later tussenuit peuteren...
pi_100650794
Ik heb een stukje kaaslinnen hier liggen (dat had mijn moeder nog). Daar ga ik het eerst eens mee proberen (kan ik om de hoek halen) en anders kijk ik even of de hobbydoos dat waste canvas heeft. :)

edit: Kaaslinnen wordt hem niet. Overweeg toch dat speciale band dat je niet uit kunt halen. Scheelt wel werk denk ik.

[ Bericht 18% gewijzigd door Herfstblad op 12-08-2011 19:49:33 ]
pi_100652316
@Herfstblad; Er is een soort oplosbaar spul (soort stof/papier of zo) volgens mij kan je daarop borduren. Maar ik heb geen idee hoe het heet. Het wordt ook wel gebruikt om dingen met wol te maken.

Edit: dat spul heet soluble canvas.
pi_100652545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:10 schreef zillah666 het volgende:
@Herfstblad; Er is een soort oplosbaar spul (soort stof/papier of zo) volgens mij kan je daarop borduren. Maar ik heb geen idee hoe het heet. Het wordt ook wel gebruikt om dingen met wol te maken.

Edit: dat spul heet soluble canvas.
Ik zag dat op de hobbydoos, maar dat is niet handig met een tas, omdat het in water oplost ;)

Ik ga toch maar voor het aidaband denk ik. Maar ik ga morgen eerst eens kijken wat de hobbywinkel heeft van de genoemde dingen. Dank voor de tips in elk geval! :-)
pi_100670844
@ herfstblad ik heb dat soluble canvas zelf op een blazer gebruikt en werkt echt heel handig hoor! Je gebruikt dan dat spul om te zien waar je je naald in moet steken. Als je klaar bent dan los je dat plastic achtig spul op in water en dan lijkt het net of je direct op je tas hebt geborduurd zonder dat je een mal hebt gebruikt. Moet natuurlijk wel je tas tegen water kunnen ;)
Enige nadeel is dat het niet heel goedkoop is.
pi_100674322
De hobbywinkel had het niet, dus ik heb maar gewoon Aidaband genomen :) Anders krijg je ook weer verzendkosten enzo.
Maar het is zeker iets om te onthouden :)

Mijn tas is trouwens gehaakt ;) En het komt aan de binnenkant, dus Aidaband kan op zich ook goed.
pi_100679962
Ja ik zag je tas net in het haaktopic. Erg mooi!
Wat wil je aan de binnenkant borduren?
pi_100680198
Ik ga later vandaag of morgen het hele topic goed doorlezen maar wilde me alvast even melden ;)

We zijn vannacht teruggekomen van vakantie en ik ben daar op 3 augustus gestopt met roken. Tot nu toe ging het voorspoedig maar thuis vind ik het toch lastig. Borduren lijkt me een heerlijke afleiding! Ben ook volop bezig met mijn nagels verzorgen en lakken enzo, maar dat hoeft ook niet iedere dag :D

Mijn moeder en haar moeder hebben beide creatieve aanleg, dus wie weet ben ik er ook erg goed in. Ik heb boven een prachtig ingelijst borduursel van mijn oma staan, zal binnenkort even een foto maken O+ Ze heeft, toen ze nog kon borduren, voor haar (schoon)dochter en kleindochters op verzoek allemaal iets gemaakt om in te lijsten (naast een sprei voor op bed, gequilt!).

Ik zat al op de site van handwerkpost naar pakketjes te kijken om eens te proberen. Zit zelf te denken aan een boekenlegger, is dat een goed begin? Niet te groot, mocht het geen succes worden :@
pi_100680406
Ik denk dat een boekenlegger een mooi eerst project is, hoor :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:38 schreef annelotje het volgende:
Ja ik zag je tas net in het haaktopic. Erg mooi!
Wat wil je aan de binnenkant borduren?
Vergeet-me-nietjes :) Vond een oud patroon in een Adriadne uit '85 :P (ouder dan ik), maar ik vind ze tof.

Dank trouwens :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:28:15 #227
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100683157
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:54 schreef Herfstblad het volgende:

Vergeet-me-nietjes :) Vond een oud patroon in een Adriadne uit '85 :P (ouder dan ik), maar ik vind ze tof.
nou voel ik me oud ;)

even een update van wat ik aan het uitspoken ben :P
als het helemaal af is dan ga ik het op canvas doen en heb ik een schilderij


het witte gedeelte binnen de hartjes wordt nog opgevuld met een witte kleur en dan moeten er bij sommige nog stiksteekjes op komen
W
Z
E
pi_100713270
Misschien ben je ook wel oud :P

De hartjes zijn leuk.


Lijnloos waar blijft je update? :P O-)
pi_100716333
Ik vroeg mij eigenlijk ook wel af hoe oud (of jong natuurlijk) iedereen is. Ik heb zo het idee dat ik hier de jongste nog wel eens kan zijn met mijn 17 jaar.

Dit is mijn 'werkplek', mijn onopgemaakte bed. En zo is meteen mijn kleine vooruitgang ook zichtbaar.

pi_100716724
Haha zon rondje met leeftijden hebben we wel eens gehad (of was dat het haaktopic?)

Volgens mij ben je wel de jongste. Ik ben 21.
En je begin is er!
pi_100717495
ik ben 22 :)

het beginnetje ziet er goed uit !

Mijn olifantje gaat goed, als ik hem af heb zal ik wel weer een foto maken. Maar dat zal volgend week pas ergens zijn
pi_100717652
Ik ben 25, ook niet heel oud dus :)
pi_100731588
zo hier is al een korte update van mijn olifantje... Ik moet nog wat geel-oranje bij de poten en nog een beetje belijning in de olifant zelf. Daar moet ik wel het orginele patroon voor pakken.

pi_100734254
Wauw snel gedaan zeg! Erg mooi.
Die hartjes zijn ook schattig. Goed idee om het op canvas te maken.

Ik plaats morgen n update van mn pokemon. Best veel aan gedaan van het weekend. Ik heb nog niet door hoe ik foto's met mn iphone hier kan plaatsen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:21:50 #235
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100734595
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
Misschien ben je ook wel oud :P

dank je :P ben 32
W
Z
E
pi_100735987
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:21 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

dank je :P ben 32
Ik ook! (sinds een maandje...)

Ik plaats ook morgen een update, heb de week weinig aan mijn pokemon gedaan, vandaag eigenlijk pas echt ff tijd gehad. Moe(s)t eerst het dekentje voor nichtje afmaken... Die is gehaakt (das klaar) en de achterkant moet er nog op en op die achterkant komet nog een stuk band met naam en bert & ernie geborduurd... Alleen is bert nog niet af, bijna dus morgenavond afmaken en de boel aan elkaar maken, dan zal ik daar ook fotootjes van plaatsen! :Y

Dat olifantje is echt te lief! O+
pi_100738199
Hoi, ik ben 'nieuw' hier, maar lees en bewonder al een maandje of 6 mee. 't Is me eindelijk gelukt om te registreren, en heb vandaag zelfs het knoppeke gevonden om een afbeelding te plaatsen.

Even testen dus, dit is de foto van wat ik in januari begonnen ben. (als het lukt en de foto niet te groot uitvalt?)

Nee dus, anyway, het is een schilderijtje met antieke beren. Nu heb ik de keuze : verder borduren of uitzoeken hoe foto's te plaatsen?

Goya
pi_100748954
*UPDATE* *UPDATE* *UPDATE*

pi_100749200
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:29 schreef annelotje het volgende:
*UPDATE* *UPDATE* *UPDATE*

[ afbeelding ]
_O_ Schiet lekker op!!!

*O* Mijn update: *O*


[ Bericht 28% gewijzigd door Lijnloos op 15-08-2011 09:09:07 ]
pi_100750053
ziet er goed uit allebei!! :)
pi_100750966
Wat ga jij hard!! Ik heb nu ongeveer 1,5 pagina gedaan. Jij hebt er al zeker 3 gedaan. En bent maar 2 weken ofzo eerder begonnen dan ik!
Nog 2 weken werken en dan heb ik 2 weken vrij. En we blijven lekker thuis dus dan kan ik misschien wel een inhaalslag maken hihi

Ik moet er van de week toch wel echt aan geloven om een paar duurdere strengetjes te kopen. Ik mis er een stuk of 8 die de marktplaatsmeneer niet had. Die gaan dan ongeveer netzoveel kosten als de rest heeft gedaan hahaha.
pi_100751043
Ik heb nu 2,5 pagina zo goed als af en 2 pagina's waar ik nu mee bezig ben (het linkerdeel).... En ik kijk ook uit naar de vakantie hoor... nog 2 weekjes werken en dan 3 weken vrij, dus veel borduren op de camping! *O*
Ik "baal" alleen dat we 'snachts gaan rijden op de heenweg, dan heb ik veel tijd, maar kan ik niet borduren vanwege geen licht... :')
pi_100751129
licht is wel essentieel!
Maar jij hebt dus 3 hele weken. Jaloers!!!

Het lijkt mij echt zo'n gaaf gezicht als ik de hele bovenkant af heb. Dat is dan ook mijn doel voor het eind van de vakantie. En nog wat lopende projectjes afmaken.
pi_100751178
Ja, maar ik heb ook nog een dreumes rondlopen die in de gaten moet worden gehouden... en papa slaapt graag overdag als ie vakantie heeft, dus die taak wordt mij denk ik ook toebedeeld ;) Gelukkig hebben we gewoon een riem/tuigje constructie zodat ze in elk geval niet verder dan 5 meter bij de haring vandaan komt :+ en zwembadje mee en mevrouw vermaakt zich wel :D
pi_100751712
Wow die Pokémon vind ik toch zo gaaf hè!

Ik kom momenteel niet echt aan borduren toe, de verbouwing kost veel tijd en als we thuis komen zijn wij ook wel echt op. Werk in het onderwijs dus heb lang vakantie maar tot nu toe gaat alle tijd in het huis. Maar als ik jullie resultaten hier dan weer zie dan wil ik ook zo graag weer, misschien vandaag maar wat eerder stoppen.

Ik ben trouwens 24.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:06:02 #246
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100773882
Wow :D Wat hebben jullie toch al veel!
Ik zou een update plaatsen, maar is nog niet veel te zien, alleen maar een stukje schouder en (vage) achtergrond... En mijn webcam foto's hebben te weinig pixels om te kunnen uploaden bij mijnalbum... apart...

Ik voeg me bij de 32-ers :)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100778258
Ik heb vandaag jammer genoeg niets kunnen doen. Morgen heb ik een oppas hondje :) en dus kan ik hard aan mijn olifantje werken :)
pi_100796131
Keertje geen pokemon, maar mijn eigen jeugdsentiment:


Bert en Ernie *O* Gemaakt op Aidaband en al vast genaaid op het katoen. Nu nog vast maken op het haakwerk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100796558
superschattig!!! Bert & Ernie rules!
pi_100796753
aaah wat schattig !!!
pi_100796769
Wat een onwijs mooie dingen komen er elke keer voorbij.


wat andere projektjes tussendoor.

De voorkant voor een meeneemkralenmatje


En wat ik nu aan het doen ben
Het word deze



ohw enneee ik ben wat ouder dan jullie........ 45 jaar
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:13:19 #252
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100800795
oooh die is echt lief zeg
ga je er ook een kussen van maken ?
W
Z
E
pi_100803238
die is echt schattig!!
pi_100805886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:13 schreef rebel-angel het volgende:
oooh die is echt lief zeg
ga je er ook een kussen van maken ?
Nee denk dat het ook een voorkant word voor een meeneemkralenmatje.
pi_100807447
Dat is leuk gemaakt zeg!!
pi_100811245
De updates zijn O+
En moest echt lachen om het tuigje van Minke, ik zie het zo voor me!

Iemand hier zei dat ik mn borduurwerk mee moest nemen, en diegene heeft wel gelijk gehad, want af en toe op een dood momentje zit ik niets te doen, had ik makkelijk kunnen borduren.

Gelukkig (noh erg he) bijna naar huis.

Maar eerst morgen nog de perfecte totoro kleuren scoren, hopelijk.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:16 #257
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100845940
pluissebol dat is een leuk dingetje :)

bij Minke aan een tuigje heb ik een hele visualisatie :P
Minke met haar tuigje vast aan de stoel waarin lijnloos zit te borduren,
en meneer lijnloos op het ligbed ernaast met z'n ogen dicht :Z

ben op zoek naar een mooi maatje canvas doek
en een spuitbus met lijm voor het borduursel
straks de action maar eens proberen.
twijfel nog om er een rand omheen te borduren maar ik denk dat ik het niet ga doen
ga in dit geval maar uit van het less is more principe

en en en ik heb voor ¤25 een naaimachine gescoord bij m'n werkgever op=op + 50% korting
eigenlijk ¤22,50 want nog 10% personeelskorting *O*
kan ik mooi m'n eigen knutsels in elkaar gaan zetten
W
Z
E
pi_100846253
R_A, ik denk dat je wel precies het beeld voor je hebt zoals het in de praktijk zal zijn, maar dan is denk ik mijn stoelpoot vervangen door een haring :D

Tof van die naaimachine! EN leuk idee om het op canvas te maken. Ik geloof dat blokker wel redelijk van die papier-canvasdingen heeft in verschillende maten voor prima prijsjes. Daar heb ik Minke wel eens op laten vingerverven voor papa's verjaardag ;) Ik weet niet of je alleen het houten frame wilt of ook het doek? Maar misschien is dat een optie en inderdaad Action kon ook nog wel eens wat hebben. Zo jammer dat we die hier niet echt in de buurt hebben :(
pi_100846547
anders is de xenos ook nog wel een optie om die doeken te halen. Die heeft ze ook liggen in allerlei maten.

Maar hoe doe je het bevestigen dan? Gewoon je borduursel erop plakken?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:59:57 #260
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100846664
ik las ergens dat je dat met spuitlijm kon doen uit zo'n spuitbus
maaaaaaar voor de zekerheid test ik eerst wel een ander stukje voor ik m'n hele kunstwerk verpest
W
Z
E
pi_100859120
Hey! Even een snelle update vanuit het ziekenhuis. Heb hier maar beperkt toegang tot internet dus geen tijd om alles te lezen, dat doe ik weer als ik thuis ben :) . Maar wilde toch even mijn voortgang laten zien, als is het niet zo heel denderend veel ;) . Maar hij is bijna af!



Alleen nog de lettertjes omlijnen.
pi_100859439
ik vind hem nog steed super lief!!

gaat het al wat beter met de kleine?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:28:51 #263
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100869900
vindt hem ook lief het ligt ook zo mooi op de stof
hoe is het met de kleine ?
W
Z
E
pi_100900054
Hier mijn eerste update van de yoshi's :)

Ik maak hem per bladzijde. Is voor mij makkelijker ;)
pi_100903419
Ik had een bestelling geplaatst bij de Spinnerij maar helaas vertraging :(
Dus ik heb net bij het zaakje bij ons in het dorp maar een pakketje gehaald, little frogs van Lanarte O+


Vanavond ga ik beginnen, heb er gewoon zo'n zin in :@ :')
pi_100908232
Aaah jammer dat ie vertraging heeft...

Dit is ook wel een leuk pakketje..
Welke had je bij de spinnerij besteld?
pi_100911554
wie wil mij het uitleggen. In het patroon zie je somd in 1 vakje 2 tekens staan voor de helft ieder.Wat moet ik dan doen ? Van allebei de kleurtjes 1 draadje, of 2 kruisjes of ?????
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 21:27:12 #268
43556 miss_dynastie
pi_100912688
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef pluissebol het volgende:
wie wil mij het uitleggen. In het patroon zie je somd in 1 vakje 2 tekens staan voor de helft ieder.Wat moet ik dan doen ? Van allebei de kleurtjes 1 draadje, of 2 kruisjes of ?????
Staat het niet in de beschrijving op het patroon?
2 kruisjes is het sowieso niet, schat ik in...
pi_100913055
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef pluissebol het volgende:
wie wil mij het uitleggen. In het patroon zie je somd in 1 vakje 2 tekens staan voor de helft ieder.Wat moet ik dan doen ? Van allebei de kleurtjes 1 draadje, of 2 kruisjes of ?????
Is het niet een halve steek in 1 kleur en een kwart steek in de andere kleur?
Dus de eerste steek bijv van linksboven naar midden en van linksonder naar rechtsboven en dan met de andere kleur van midden naar rechtsonder..

In mijn project was met een half grijs vlak aangegeven dat dat de halve steek was en geen grijze achtergrond was een kwartsteek..
pi_100913337
Mijn engels is van heel lang geleden. Ik denk een jaar of 28 terug dus niet erg best. Iemand die de tekst even kan lezen en mij wilt helpen ?

  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 21:49:23 #271
43556 miss_dynastie
pi_100913675
Zoals ik hem lees,
'Using two strands of stranded cotton for cross stitches',
1 strengetje van de ene kleur en 1 strengetje van de andere kleur bij gewone kruissteekjes.
pi_100913897
dus toch met 2 kleurtjes tegelijk borduren.
pi_100914517
Pic van dat stuk van het patroon?
pi_100914763
gedaan

[ Bericht 95% gewijzigd door pluissebol op 18-08-2011 22:14:14 (eerst kijken of het lukt voor ik piep ) ]
pi_100914959


vooral rond het gezicht en de hand zijn er veel halve steekjes.
pi_100926912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Zoals ik hem lees,
'Using two strands of stranded cotton for cross stitches',
1 strengetje van de ene kleur en 1 strengetje van de andere kleur bij gewone kruissteekjes.
Dit staat er inderdaad, maar dat geldt alleen voor de volledige kruisjes (2 strands betekent 2 draadjes). Als je de twee kleuren door elkaar doet krijg je een heel raar effect (in de tekening een mix-kleur van hand en trui bv.) Je met inderdaad met halve kruisjes werken zoals hierboven gezegd wordt.

Edit: Nog even wat van een ander forum:
Een half kruisje is ook half.
Voorbeeld: ik maak altijd eerst een diagonaal streepje van linksboven naar rechtsonder, daarna van linksonder naar rechtsboven.
ij mij lopen de bovenste draadjes allemaal van links naar rechts, sommige borduren andersom.
Maak je in een werk met kruisjes een half kruisje dan is dat maar 1 diagonaal (1 streepje) en dat is altijd zoals alle bovenkantjes lopen en niet tegen de kruisjes in. Je moet de zgn. vleug blijven zien.
Alles loopt dezelfde kant op.
Maar een half kruisje is geen 2 draadjes over elkaar, maar 1 draadje in de juiste richting.

Vakantie he...niets beters te doen ;)
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:41:55 #277
43556 miss_dynastie
pi_100928522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:46 schreef zillah666 het volgende:

Dit staat er inderdaad, maar dat geldt alleen voor de volledige kruisjes (2 strands betekent 2 draadjes). Als je de twee kleuren door elkaar doet krijg je een heel raar effect (in de tekening een mix-kleur van hand en trui bv.) Je met inderdaad met halve kruisjes werken zoals hierboven gezegd wordt.
Hoezo, raar effect? Da's gewoon een mixkleurtje dan. In mijn laatste Dimensions-werkje zaten meerdere van dit soort 'mix-kleurtjes', ik heb het ook in andere pakketten vaker gehad en bij mijn werkjes werd uit de omschrijving heel duidelijk dat dat de bedoeling was. Hoewel het hier wat minder duidelijk wordt uitgelegd, haal ik eruit dat een kruissteekje uit 2 draadjes bestaat; wanneer het kruissteekje dan uit twee kleurtjes bestaat, doe je 1 draadje van de ene soort en 1 van de andere. Halve steekjes van de ene kleur en halve steekjes van de andere kleur lijkt mij minder logisch, omdat je dan het mix-effect ongedaan maakt en het -ook volgens het patroon- de bedoeling is dat er een ander kleurtje ontstaat. Dat bereik je alleen door te mengen.
pi_100929492
Volgens mij heeft Zillah gelijk. Ik heb ook wel mixkleurtjes gehad, maar die hebben dan hun eigen symbool. Verder is dan het hele kruisje wel een "soort kleur". Hier worden binnen een vierkantje twee gedeeltes aangegeven, precies zoals altijd halve kruisjes aangegeven worden.
pi_100934910
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef hermelien1989 het volgende:
Aaah jammer dat ie vertraging heeft...

Dit is ook wel een leuk pakketje..
Welke had je bij de spinnerij besteld?
Ik had van Luca-S deze twee besteld:



Die met de kikkers heb ik uit frustratie alweer aan de kant gegooid. Ik heb niet zulke goede ogen en lichte groene kleuren op bruin/grijze stof borduren is niet iets dat ik kan geloof ik ;(
Ik werd er gewoon chagrijnig van dus ben nu met een nijntje (op witte stof ^O^ ) bezig. En dat gaat goed!!
pi_100935210
aah jammer dat dat met de kikkers niet gelukt is...

gelukkig dat het nijntje wel lukt :)

De bijtjes zien er leuk uit!!O+
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:46:25 #281
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_100945250
Lang geleden, maar eindelijk weer eens een WIP van mij *O*
van:


naar:
Knoei
pi_100945764
quote:
vooral rond het gezicht en de hand zijn er veel halve steekjes.
Ik heb ook een patroon met dat soort halve vakjes. Volgens mijn beschijving moet ik "kwart" steekjes maken daar. Die zijn vanuit het midden (dus waar een normaal kruissteekje zou kruizen) naar de hoek. Bij jou patroon zie je ook dat je nog stiksteekjes moet maken tussen twee helften. Dan krijg je dat het ene lijntje voor de ene helft bestaat uit de ene kleur en voor de andere helft de andere. En een lijntje van het stiksteekje om het te scheiden.
pi_100948077
@zea kan je een foto maken van jouw kwartsteekjes ??
pi_100949903
Volgens mij bedoelt zea zoiets :)
pi_100950486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:54 schreef zillah666 het volgende:
Volgens mij bedoelt zea zoiets :)
[ afbeelding ]
ja! :)
pi_100952079
Hoi allemaal,

Ik ben lang geleden eens begonnen met borduren om de lange ritten achterin de auto dragelijker te maken toen we op vakantie gingen (Nederland - Hongarije) Toen was ik zo'n 12 jaar en heb ondertussen nog maar 1 borduurseltje bewaard van die tijd (staat bij mams zal een keer een foto maken als ik het niet vergeet). Nou was ik natuurlijk nog erg jong dus erg prachtig was het niet.

Ik wil dus nu weer mijn super oude hobby weer oppakken (Ben inmiddels 27) en bedacht me dat mijn eerste project een piano loper moest zijn (geen idee of dat de juiste term is, een loper voor op de toetsen zodat ze stofvrij blijven). Mijn vriend en ik hebben een piano waar ik ook af en toe op speel (mijn andere hobby) maar nu even mee moet staken wegens polsblessure (links, dus geen drama bij borduren want ik ben rechts). Nu heb ik de huidige loper gemeten en die blijkt 120cm bij 16 cm te zijn, maar ongeschikt voor borduurseltjes.

Ik wil graag de sprites van Final Fantasy (of iets, we zijn daar beide fan van) borduren met dan de titel in het midden ofzoiets. Nou vroeg ik me alleen af hoe groot de stof moet zijn om het mooi passend te maken op de piano straks, kan ik misschien beter de sprites apart borduren en dan op een gewone loper 'plakken'?
Dat handige programma heb ik al gedownload (heb deze topics allemaal al doorgelezen).

Nou ja vroeger deed ik alles natuurlijk met een patroontje wat al voorgeprint was enzo, was tenslotte nog jong. Maar met een patroontje heb ik ook al eens gewerkt. Dat het ingewikkeld is of dat het lang duurt geeft niets, ben net afgestudeerd en heb nog geen baan dus voorlopig tijd zat.

Overigens vind ik de borduursels die jullie laten zien echt super mooi.
Hopelijk is dit niet een al te overdreven lang verhaaltje geworden.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:02:38 #287
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100952489
Loqi, wat is het mooi aan het worden! :)

Risu, kun je de breedte van de piano niet opmeten zodat je weet hoe lang de loper moet worden?

Hier dan (eindelijk) een update van mijn vorderingen van mijn borduurwerk. Het zijn 4 (slechte) webcamfoto's. Wat je ziet is een stukje van Maartens schouder en de (donkere) achtergrond. Degene linksboven is de eerste, rechtsonder is de laatste:

18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100952908
Wauw Loqi! Mooi =)

Dit is mijn update. Nog niet heel erg veel verder, maar ik ben ook niet zo snel. Het is nog steeds een deel van de rotsen. Linksonder, onder dat zwarte, moet nog een stukje donkerbruin, dan is dat deel compleet en begin ik weer rechtsboven.

pi_100952969
De huidige loper (helemaal zwart) is dus 120cm bij 16 cm, het liefst zie ik 'm 5 cm langer dan gaat hij ook een beetje over het houtwerk aan de zijkanten. Dus 125 cm breed. De hoogte blijft dan 16cm al kan dat ook nog tot 17cm, langer dan dat en dan valt hij er waarschijnlijk af.
Ik ben al overal aan het zoeken naar leuke sprites om in het programma in te voeren maar dat gaat nog lastig.
Wel een leuk patroon gevonden maar daar staan dan natuurlijk geen kleurcodes enzo bij.

Edit: Damn ik word helemaal jaloers als ik jullie stukjes zo zie, echt mooi al. Moet nog tot minstens maandag wachten voordat ik ook iets mag gaan doen.
pi_100953223
Mooie updates weer. Ik vind die ridder zo knap (degene die hem burduurt natuurlijk), zo'n priegelwerk.
Zelf ben ik weer anderhalve vlinder verder, de eerste set is dus af, foto volgt nog.
En ik weet dat ik niet de eerst ben maar is er iemand die een patroon heeft van het baby-boekje, uit een paar delen terug, of weet waar het te koop is? Het lijkt me een erg leuk projectje.
pi_100953908
Hoor net van mijn moeder dat ze nog een heleboel DMC garen heeft liggen. Die heeft ze ooit van een man gekregen wiens vrouw altijd geborduurd heeft. Zitten ook patronen bij enzo. Ik denk dat ik maar even een bezoekje ga brengen volgende week. Kan helaas niet eerder, ze woont nogal ver, of ik woon ver, dat kan ook. ;)
Zullen wel hele ouderwetse patronen zijn, maar dat geeft niet.
pi_100954627
Ik zou eerst beslissen welke stof je neemt. Dan kun je daarmee zien hoe groot je werk kan zijn. En dan kun je met passen en meten allerlei borduursels bij elkaar gooien tot je een mooi geheel hebt.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:02:22 #293
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100954762
*O* voor de updates

*O* voor de nieuwe borduurders

heb niks te updaten ben nu al het witte aan het invullen
heb een canvas doek gekocht en een spuitbus met lijm
hoop hem komende week helemaal klaar te hebben zodat ik er dan een foto van kan updaten :)

@risu :D final fantasy tof welk deel is je favo ?
W
Z
E
pi_100954843
Dat is een goed idee.
Ik zal sowieso eerst eens kijken wat mijn moeder heeft, misschien zit er al wat moois tussen, of misschien is het wel helemaal prut.
Tot die tijd ga ik eens wat andere mooie plaatjes uitzoeken voor een toekomstig project.
En ik blijf hier natuurlijk kijken naar jullie voortgang. Dat is al 8 topics lang leuk om te zien.
Als ik dan toch bij m'n ma langs ga, fotografeer ik meteen mijn oude werkje.

Edit: een echt favoriete Final Fantasy heb ik nog niet helemaal, want ik heb ze nog niet allemaal gespeeld, dus het is aan verandering onderhevig. Maar op het moment ben ik deel 4 aan het spelen en die vind ik erg leuk tot nu toe. Deel 6 vind ik ook erg gaaf, al heb ik die niet helemaal uitgespeeld nog. En ik heb toch een speciaal plekje in mijn hart voor deel 8, want dat was mijn eerste.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:09:23 #295
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_100955029
leuk :) voor mij is het deeltje 7 en deel 10
W
Z
E
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:24:20 #296
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_100960804
Dank je wel dames, wat een lief topic is dit O+
Welkom Risu!
Knoei
pi_100981156
Wat een leuke updates weer allemaal!!! En voor de statistieken :P , ik ben 26.

Hier positief nieuws: Mijn zoontje en ik zijn weer thuis, en hij is weer helemaal beter! Hij had bloedvergiftiging door het Groep B Streptokokken-virus. Wel sneu hoor, om zo'n klein ukkie (3 weken oud) aan allerlei apparaten en met infuus in het ziekenhuis te zien liggen...

En nog een update, mijn troetelbeertje is af!!!!
pi_100981746
Jouw ukkie is ook een superstar incognita! Je troetelbeer is erg mooi geworden O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:14:28 #299
43556 miss_dynastie
pi_100981846
Leuk! Ik ben dol op troetelbeertjes O+
En fijn dat je manneke weer thuis is, 't klinkt heftig!
pi_100982226
Dat klinkt zeker heftig voor het ventje. Gelukkig alles weer achter de rug en verder gezond groot worden.

Wat een lief troetelbeertje is het.
pi_100995865
fijn te horen dat hij weer beter is. Altijd naar zo'n kleintje in t ziekenhuis. Die troetelbeer is ook super schattig geworden.

Kleine update van mijn kant. Ik kon natuurlijk niet wachten gisteren, dus ben ik naar de plaatselijke hobbywinkel gefietst en daar heb ik 2 patroontjes van nijntje gekocht, de eerste is al bijna af zelfs. Morgen ga ik naar mijn moeder, en wat zij niet heeft, koop ik van de week in Eindhoven (woon In den bosch) want t plaatselijke winkeltje (Rosmalen) is vrij duur. Garen kosten 2 euro per strengetje :s

Kan helaas nu nog geen foto plaatsen, de camera is leeg. Komt dus later vandaag.
Topic is volgens mij nu vol. Weet niet hoe ik een nieuwe moet openen dus dat moet iemand anders even doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')