Geen idee, alsof ik daar onderzoek naar ga doen. Generaliseren is veel makkelijker, leuker en beter.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:58 schreef Lithia het volgende:
Die mensen die het storend vinden als iemand het hartjes noemt ipv pompeblźden, hadden zij ook zo'n sticker?
Als dat niet zo is, dan vind ik het een onterechte klacht, want de mening van de ene groep hoeft niets te maken te hebben met de ander. Wie weet vinden zij zo'n sticker ook storend.
Oh, een Frieslandbashtopic dus.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Geen idee, alsof ik daar onderzoek naar ga doen. Generaliseren is veel makkelijker, leuker en beter.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:00 schreef banapples het volgende:
Wat betekenen die hartjes eigenlijk op die vlag?
TS is mijn vriend tegengekomenquote:'DAT ZIJN GEEN HARTJES DAT ZIJN POMPEBLŹDEN!!!! GODVERDDEGODVERKUTHOLLANDERS STERF AAN EEN ZIEKTE!!!'
Moeilijk hč, zelf zoeken?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:54 schreef Garisson72 het volgende:
en dan vooral niet even uitleggen wat pompeblźden zijn.
Ik denk dat deze zin je populariteit met een aardig percentage omlaag helpt.quote:
Waarom zijn die dingen rood als het van de gele plomp en de witte lelies zijn?quote:
Omdat Friezen behalve dom ook kleurenblind zijnquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:16 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Waarom zijn die dingen rood als het van de gele plomp en de witte lelies zijn?
Ik wil niet zelf zoeken, IK WIL GODVERDOMME DAT HET MIJ VOORGEKAUWD WORDT!!!quote:
Friezen die zichzelf belachelijk maken.quote:
Geen idee, waarschijnlijk omdat dat lekker contrasteert met wit en blauw?quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:16 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Waarom zijn die dingen rood als het van de gele plomp en de witte lelies zijn?
De vorige topics waren vaak toch iets beter, leuker en grappiger.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:36 schreef Apotheose het volgende:
ok popcorn is op. Ik ga weer!Had er meer van verwacht hier. Originele argumenten enzo. Jammer.
JA AAN AIDS EN DAT WIL IK VAN JOU OPLOPEN!!quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
DAT IS GEEN DIALECT DAT IS EEN TAAL GODVERDDEGODVERKUTHOLLANDERS STERF AAN EEN ZIEKTE!!!!
Je durven te associeren met friezenquote:
Doe es ff normaal, gek.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:16 schreef wise het volgende:
dat zijn varkens hoeven. Gore kut boeren daar in het noorden.
Dat laten ze je geloven ja, achterlijke lul.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:43 schreef Slickk het volgende:
Mensen die de geschiedenis niet kennen en niet doorhebben dat zonder de Friezen heel Nederland niet eens had bestaan
Het lijkt me dat ze daar niet zo zitten te zeiken op een regio in hun land, nee. Hollanders moeten natuurlijk iets hebben waar ze tegen aan kunnen schoppen om zich beter te doen laten voelen. Zo jammer altijd. Ik ben blij dat ik Fries ben!quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Deimos000 het volgende:
Friesland had onderdeel van Scandinaviė moeten zijn. Was veel beter geweest voor Friesland ipv vast zitten aan dit kutland..
Het zit ze nog steeds niet lekker dat Friesland de mooiste provincie van Nederland is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:50 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ze daar niet zo zitten te zeiken op een regio in hun land, nee. Hollanders moeten natuurlijk iets hebben waar ze tegen aan kunnen schoppen om zich beter te doen laten voelen. Zo jammer altijd. Ik ben blij dat ik Fries ben!
Denken dat je dat eeuwig kan gebruiken als excuus terwijl het nu zo'n verpauperde provincie isquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:43 schreef Slickk het volgende:
Mensen die de geschiedenis niet kennen en niet doorhebben dat zonder de Friezen heel Nederland niet eens had bestaan
Zegt ie met z'n 'I pompeblźd techno' avatarquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Friezen, daarom terechte klacht
Hahahahaha in jouw usericon staat : " I Pompeblźd Techno " HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Friezen, daarom terechte klacht
Verpauperd? Op welke manier is Friesland 'verpauperd'? Snelwegen en andere infrastructuur is prima en er komen elke zomer bizar veel toeristen (met name kakkers en Duitsers)... Het is één van de weinige provincies met een eigen identiteit en tradities, als je dat zo 'verpauperd' vindt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:06 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Denken dat je dat eeuwig kan gebruiken als excuus terwijl het nu zo'n verpauperde provincie is
Zonder de Amerikanen spraken we nu Duits. Als de Britten niet Walcheren en Bath onder controle hadden gekregen was ons koningshuis afstammelingen van Lodewijk I.
idd veel kakkers uit Holland!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:44 schreef Slickk het volgende:
[..]
Verpauperd? Op welke manier is Friesland 'verpauperd'? Snelwegen en andere infrastructuur is prima en er komen elke zomer bizar veel toeristen (met name kakkers en Duitsers)... Het is één van de weinige provincies met een eigen identiteit en tradities, als je dat zo 'verpauperd' vindt.
En daar zie ik een happende Fries.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:44 schreef Slickk het volgende:
[..]
Verpauperd? Op welke manier is Friesland 'verpauperd'? Snelwegen en andere infrastructuur is prima en er komen elke zomer bizar veel toeristen (met name kakkers en Duitsers)... Het is één van de weinige provincies met een eigen identiteit en tradities, als je dat zo 'verpauperd' vindt.
Ik heb geen idee, maakt mij ook niet zoveel uit. Vind de vlag wel mooi, verder niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En daar zie ik een happende Fries.
Beste FRIESCH: waarom zijn de pompeblźden op uw vlag rood, als het gaat om de gele plomp van de witte waterlelie?
Herfst. Nog nooit in de herfst door een Canadees esdoornbos gelopen of er foto's van gezien?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:38 schreef Apotheose het volgende:
waarom heeft Canada een knalrode esdoornblad in hun vlag terwijl die normaal gesproken groen is?
wordt ie KNALrood???quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Herfst. Nog nooit in de herfst door een Canadees esdoornbos gelopen of er foto's van gezien?
Nu nog eens, wordt een pompeblźd rood in de herfst?
Ik geef sowieso niet zo veel om regios die niet de regio zijn waar ik vandaan kom. Kan er niets aan doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:46 schreef Apotheose het volgende:
[..]
wordt ie KNALrood???En wat betreft de pompeblźd... vanwaar die interesse als je niks om onze mooie provincie geeft?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:14 schreef Roces18 het volgende:
die zogenaamde hartjes zijn waterlelies
ok.. nou ja, Wiki zegt het volgende:quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik geef sowieso niet zo veel om regios die niet de regio zijn waar ik vandaan kom. Kan er niets aan doen.
Maar mij vraag over het pompeblźd is echt oprecht vanuit interesse ontstaan.
bronquote:De huidige vlag krijgt pas in de laatste kwart van de 19e eeuw een vaste vorm en is ontstaan op particulier initiatief. Het ontwerp was gebaseerd op een, in die tijd populaire, afbeelding uit de kroniek van Winsemius (1586 - 1644) van het z.g. “oude” Friese wapen met de schuinbalken, al dan niet met harten of plompebladen.
Het enige oude waarnaar men al kan verwijzen, zijn de motieven van de blauwe en witte schuinbalken en de rode figuren hierop. Deze zijn inderdaad oud. Deze dateren al uit de 12de eeuw, voornamelijk in de Scandinavische landen. In het Gudrunlied is sprake van een blauw vaandel met daarop bladeren van de gele plomp (in het toenmalige Hoogduits sźbleder) afgebeeld. Omstreeks 1200 vertonen Scandinavische wapenschilden velden bestrooid met leliebladen of harten, vaak in combinatie met afbeeldingen van leeuwen.
Als er al over een oude Friese vlag gesproken kan worden, dan zou de banier uit de “Brabantsche kroniek” uit de 2e helft van de 14e eeuw hiervoor in aanmerking komen; in blauw twee boven elkaar geplaatste gaande (aanziende) gele leeuwen en het veld bezaait met witte penningen.
iddquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:50 schreef Deimos000 het volgende:
Nederlanders die hun eigen land afzeiken
dan jaag je toch lekker 'n kogel door je kop. Ruimt lekker op!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:46 schreef bobbernaut het volgende:
frieslandmet hun eigen volkslied en faaldialect, neem doutzen kroes, erg lekker, maar als ze praat wil je meteen een kogel door je kop heen!
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:44 schreef Slickk het volgende:
[..]
Het is één van de weinige provincies met een eigen identiteit en tradities, als je dat zo 'verpauperd' vindt.
stoerquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:00 schreef R-woud88 het volgende:
hé, die sticker heb ik op de deur, en ben er erg trots op..
(foto in post van TS dan)
nee niet stoer, mag een mens dan niet trots zijn op zn afkomst..quote:
Tuurlijk! Maar toch vind ik ik het ook stoerquote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:13 schreef R-woud88 het volgende:
[..]
nee niet stoer, mag een mens dan niet trots zijn op zn afkomst..
Die 7 hartjes ook wel pompeblźden genoemd, stellen als ik het goed heb de zevenwouden voor.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:00 schreef banapples het volgende:
Wat betekenen die hartjes eigenlijk op die vlag?
Limburgquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:29 schreef RHood314 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
De rest zijn allemaal pauper kut Hollanders inclusief Friezen
Brabantquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:29 schreef RHood314 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
De rest zijn allemaal pauper kut Hollanders inclusief Friezen