abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:08:44 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100183654

Filmpjes van de voorbereiding.

Eerstvolgende wedstrijden
3/8 Afscheidspot EVDS
7/8 De Graafschap - Ajax 14:30 (Eredivisie)
10/8 AFC Almere City - Ajax 20:00 (oefen)
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:14:43 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100183710
ma 01 aug 2011, 05:00
Column Cruijff: Het belang van Ajax

quote:
AMSTERDAM - Voor het eerst zit ik in een raad van commissarissen. Ik kijk daar vooral als voetballer tegenaan. Dat begint al met de samenstelling van de ploeg. Als trainer kies je voor een assistent die anders is dan jij. Zoals je ook mensen aanstelt, van wie je zeker weet dat ze bepaalde onderdelen beter beheersen.
Deze experts maak je ook voor hun onderdelen verantwoordelijk.Neem de fysieke trainer. Die krijgt van mij twee opdrachten: zorg dat iedereen fysiek in orde is en laat dat lachend gebeuren. Als één van de twee niet naar behoren wordt uitgevoerd, dan kan hij vertrekken. Ik wil er vooral mee zeggen, dat ik weliswaar de baas ben, maar daarnaast heeft elk specifiek onderdeel zijn eigen baas. Daar luister je naar en die laat je ook uitvoeren, om hem daar later op af te rekenen.
Zo zie ik het ook met een raad van commissarissen. Daarom begrijp ik ook weinig van stemmen. Hoe kan je iemand laten stemmen over een onderdeel waar hij geen verstand van heeft? Je laat de fysieke coach toch ook niet meestemmen over de scouting? In het belang van Ajax ben ik nu commissaris. Volgens de regels moet ik naar buiten toe mijn mond houden. Zelfs als ik zie dat er iets fout gaat, maar de meerderheid is het niet met me eens, mag ik daar niets over zeggen. Ook al gaat het om iets waar ik van alle commissarissen het meeste verstand van heb en uiteindelijk ook op word afgerekend.Is het dan in het belang van Ajax dat ik me aan de regels hou of dat ik toch mijn mond open trek?
Ik vergelijk het even met de economische crisis waar we nu inzitten. Heeft niemand die aan zien komen of mochten ze daar al die jaren niets over zeggen? Ik kan me niet voorstellen, dat er helemaal niemand is geweest die twijfels had. Voor mij onbegrijpelijk. Omdat in mijn denkwijze als voetballer je ingrijpt als je ziet dat het fout dreigt te gaan.
Als ik nu zie in wat voor een crisis we terecht zijn gekomen, dan was het wel prettig geweest als vier jaar geleden iemand zijn mond open had gedaan.Hoe meer ik over de regels van de rvc nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik mijn eigen regels moet maken. Het is net als met wetten. Die beschermen je niet, maar zijn er voor de overtreder. Je moet eerst in elkaar worden geslagen, voordat de wet van kracht wordt.
Intussen ben jij wel de pineut.Omdat ik vooral wil beschermen, zal ik het dus anders moeten gaan aanpakken dan de regels aangeven. Juist in het belang van Ajax. Krijg ik daarmee voor elkaar dat Ajax beter gaat functioneren, dan gaan de aandelen vanzelf omhoog. Terwijl als ik zie dat het fout gaat en dan mijn mond houd, het belang van Ajax en de aandeelhouders alleen maar wordt geschaad.Het is daarom simpel, wat voor regels en wetten er ook zijn, het belang van mijn club gaat boven alles.
pi_100184325
Het schema van behandeling onderwerpen Ajax TV:
quote:
Maandag 1 augustus:

• Samenvatting FC Twente – Ajax, de strijd om de Johan Cruijff Schaal
• Reacties na afloop
• Onthulling van het standbeeld van Bobby Haarms bij de Amsterdam ArenA
• Vooruitblik naar de Open Dag van Ajax

Dinsdag 2 augustus:

• Terugblik op de voorbereiding, deel 1
• O.a. aandacht voor de eerste training, contractondertekening Mats Rits, oefenduel VV Buitenpost – Ajax en het trainingskamp in De Lutte

Woensdag 3 augustus:

• Terugblik op de voorbereiding, deel 2
• O.a. aandacht voor het trainingskamp in Duitsland, Brondby – Ajax, Ajax – Independiente
• Vooruitblik op de afscheidswedstrijd van Edwin van der Sar

Donderdag 4 augustus:

• Sfeerverslag van de Open Dag van Ajax
• Uitgebreide reportage over de afscheidswedstrijd van Van der Sar (inclusief alle duels en hoogtepunten van de bijzondere avond)

Vrijdag 5 augustus:

• Voorbeschouwing op De Graafschap – Ajax
• Ajax tegen … De Graafschap
• Heini Lotto
• De Manager: Exclusief interview met Frank de Boer over de start van de competitie
• Top 10: de tien mooiste treffers van de voorbereiding

Zaterdag 6 en zondag 7 augustus:

• Compilatie van de leukste bijdrages van afgelopen week op Ajax TV

Maandag 8 augustus:

• Samenvatting De Graafschap – Ajax
• Reacties na afloop
• Beelden van de uitlooptraining en interview met een Ajacied
pi_100184701
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:14 schreef Tarado het volgende:
ma 01 aug 2011, 05:00
Column Cruijff: Het belang van Ajax

[..]

Kut column.

Natuurlijk mag je wat zeggen en ik denk ook zeker als Cruijff dat je dat moet doen, maar je moet het intern doen en niet in een krant. Daarbij komt dat de opbouw van Ajax een groepsproces is en dat het net als bij een selectie van een voetbalteam is: de sterkste komt bovendrijven. Je moet spelers hebben die op elkaar kunnen bouwen, elkaar steunen in fouten die ze maken en niet elkaar om het minste of geringste in de pers / veld afmaken.

Cruijff weet zelf ook heel goed dat er betere kandidaten zijn dan Ling, hij heeft ook met ze gesproken, maar wil nu stappen maken en niet over een jaar. Probleem is alleen dat het allemaal niet zo snel kan. Dat is het nadeel van een beursgenoteerd bedrijf. Haal het van de beurs af en je hebt dat probleem minder, maar daarvoor missen we de cashflow.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:12:14 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100185432
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Kut column.

Natuurlijk mag je wat zeggen en ik denk ook zeker als Cruijff dat je dat moet doen, maar je moet het intern doen en niet in een krant. Daarbij komt dat de opbouw van Ajax een groepsproces is en dat het net als bij een selectie van een voetbalteam is: de sterkste komt bovendrijven. Je moet spelers hebben die op elkaar kunnen bouwen, elkaar steunen in fouten die ze maken en niet elkaar om het minste of geringste in de pers / veld afmaken.

Cruijff weet zelf ook heel goed dat er betere kandidaten zijn dan Ling, hij heeft ook met ze gesproken, maar wil nu stappen maken en niet over een jaar. Probleem is alleen dat het allemaal niet zo snel kan. Dat is het nadeel van een beursgenoteerd bedrijf. Haal het van de beurs af en je hebt dat probleem minder, maar daarvoor missen we de cashflow.
Het grappige is dat hij vindt dat je niet moet stemmen maar de mensen die er verstand van hebben laten beslissen, op voetbal gebied is er geen betere dan Cruijff maar een directeur moet ook van andere zaken verstand hebben en daar weet Cruijff juist weer minder van, kortom overleggen en de voor en tegens tegen elkaar wegstrepen lijkt me het verstandigst maar dat kan natuurlijk pas als ze die vergadercursus hebben gehad :{
pi_100185794
Ik hoop niet dat ze een derde keeper gaan kopen. Verhoeven is veel te slecht om 2e keeper te zijn.
pi_100186639
Die groepsfoto in de OP is al verouderd nu Steek weg is.
  Redactie Games maandag 1 augustus 2011 @ 11:02:02 #8
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_100186701
Zo goed?

110801_140137_vorm.jpg
.....Kennedy
pi_100186837
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:02 schreef Wessiej het volgende:
Zo goed?

[ afbeelding ]
Zo is beter: :P

maandag 1 augustus 2011 @ 11:08:27 #10
335535 Einthovuh
PSV Eindhoven
pi_100186890
_O- _O_
pi_100187424
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Kut column.

Heel goed geschreven, ik ben het hier helemaal mee eens. Niemand binnen Ajax vraagt of hij zijn mond houdt, alleen wordt gevraagd of hij het niet in zijn column zet, maar intern bespreekt.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_100188108
Het wordt voor mij alleen maar duidelijker dat Cruijff totaal ongeschikt is om een bestuurlijke functie te vervullen. Hij snapt het wereldje niet, hij snapt niet dat het gaat om gelijk krijgen ipv gelijk hebben en volgens mij kan hij totaal niet samenwerken en compromissen sluiten. Als trainer of TD, prima, maar je ziet van lichtjaren aankomen dat dit fout gaat.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_100189015
Hij moet lekker stoppen met die column in de telegraaf. Komt alleen maar gezeik van
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_100189179
Cillissen in verband gebracht met Ajax
pi_100189302
quote:
Heitinga vervangt Van der Vaart in Amsterdam Arena
01/08/2011 11:33

Edwin van der Sar neemt op 3 augustus in de Arena te midden van tal van wereldsterren afscheid na een imposante carrière. Door de naam van Rafael van der Vaart is echter een streep gezet. De middenvelder van Tottenham Hotspur heeft zich met een lichte blessure afgemeld. Zijn plaats wordt ingenomen door John Heitinga.

Deze is vervult met trots. 'Ik ben echt enorm vereerd dat Edwin aan mij heeft gedacht', aldus de verdediger van Everton in De Telegraaf. 'Dinsdag speel ik nog met Everton tegen Werder Bremen, waarna ik naar Amsterdam kom rijden. Een kleine moeite. Dit doe ik graag. Zulke wedstrijden, daar wil je bij zijn.'

De veertigjarige doelman is het middelpunt van een avond waarop drie wedstrijden worden gespeeld en de gastenlijst wordt gevuld met steeds meer klinkende namen. De avond zal beginnen met een wedstrijd tussen de D1 van Ajax en de leeftijdgenoten van Manchester United.

Daarna zal het Ajax van 1995, onder leiding van Louis van Gaal, het opnemen tegen het Oranje van 1998 met Guus Hiddink als coach. Finidi George en Nwankwo Kanu hebben hun deelname bevestigd aan de kant van Ajax, terwijl eerder al onder anderen Danny Blind, Frank en Ronald de Boer, Patrick Kluivert, Jari Litmanen, Marc Overmars, Frank Rijkaard toezegden.

In het team van Hiddink maken Dennis Bergkamp, Giovanni van Bronckhorst, Ruud Hesp, Pierre van Hooijdonk, Wim Jonk, André Ooijer, Richard Witschge, Aron Winter en Jaap Stam hun opwachting.

Tijdens de laatste wedstrijd van de avond zal het huidige Ajax het opnemen tegen het Dream Team Van der Sar waarin naast de nieuwe naam John Heitinga nog Ryan Giggs, Alessandro Del Piero, Paul Scholes, Michael Carrick, Rio Ferdinand, Louis Saha en Nemanja Vidic aan de aftrap zullen staan om de legendarische goalie een memorabel afscheid te bezorgen
.
pi_100190466
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:09 schreef Stiggie het volgende:
Hij moet lekker stoppen met die column in de telegraaf. Komt alleen maar gezeik van
Die Cruijff is binnen de kortste keren weg, als je zelf niet inziet dat je geen gevoelige zaken in een column kunt lekken, ben je volledig ongeschikt voor een bestuurlijke functie.
٩๏̯͡๏)۶
pi_100191904
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:57 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die Cruijff is binnen de kortste keren weg, als je zelf niet inziet dat je geen gevoelige zaken in een column kunt lekken, ben je volledig ongeschikt voor een bestuurlijke functie.
Dat dus. Ik vind nog altijd de beweging die bij Ajax is gemaakt de goede maar Cruyff's houding dat hij denkt god te zijn is nergens goed voor
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:59:57 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_100192534
Ik vind dat Jan Mulder het gisteren in Studio Voetbal wel aardig verwoordde.
Als je hem er bij haalt moet je hem ook de ruimte geven om het te doen.

Maar als je nu ziet dat hij weer zo'n column schrijft dan snijdt hij zichzelf toch gelijk weer in de vingers. Je maakt er in ieder geval geen vrieden mee. Ook niet de mensen die hij zelf in de RvC wilde.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_100192754
Weer Ajax-TV weer wedstrijden gelukkig het is weer geheel begonnen...
pi_100192799
Kan iemand mij vertellen op welke dagen, tijden en zender Ajax-TV wordt uitgezonden?
pi_100193056
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:08 schreef Santello het volgende:
Kan iemand mij vertellen op welke dagen, tijden en zender Ajax-TV wordt uitgezonden?
http://eredivisielive.nl/programmagids/tv/
pi_100193087
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:08 schreef Santello het volgende:
Enkel op Eredivisie Live
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:22:17 #23
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_100193195
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:57 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Cruijff? Ongeschikt voor een bestuurlijke functie ? Dat is nieuws ... ;)

Maar even serieus: die man wil gewoon de baas zijn. Klaar. Hoe lang dat hem gaat "lukken" is de vraag, maar meer dan 12 maanden geef ik hem niet. 6 zou al knap zijn.
Look behind you! It's your ass!
pi_100193664
Wellicht zo'n score ( behalve het tegendoelpunt dan natuurlijk ) in het verschiet met hopelijk goed en aanvallend voetbal over de vleugels.

pi_100193985
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:35 schreef Contador_The_Best het volgende:
Wellicht zo'n score ( behalve het tegendoelpunt dan natuurlijk ) in het verschiet met hopelijk goed en aanvallend voetbal over de vleugels.

Colin, Kennedy, Delorge...bazenelftal :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')