abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2011 @ 22:04:02 #1
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_100172055
Ja FOK!ers, we gaan tv maken!

Oké, dus nu we de programmering hebben, en er erg veel animo is voor een serieuze uitwerking van mijn idee, is het tijd om een goed plan te maken.

Door wie, voor wie?
FOK! TV moet in mijn voor iedereen bereikbaar zijn, maar wel door echte FOK!ers gemaakt worden. We moeten immers wel echte FOK! kwaliteit leveren, en niet opeens met een ingehuurde neppert aan komen zetten.

Hoe, en waarmee?
Natuurlijk weten we nog niet precies hoe we dit moeten aanpakken. Sowieso lijkt het me een goed plan via een simpele stream te beginnen. Wel weet ik dat er een prijskaartje aanhangt, als we het redelijk serieus willen nemen, en ook een beetje kwaliteit willen. Ik zal een aantal benodigdheden noemen.

- Website; We hebben natuurlijk een eigen plek op het internet nodig waarop we kunnen streamen, al onze programma-informatie kwijt kunnen, en ons brede aanbod kunnen tonen.

Nou kan ik zelf aardig programmeren, maar design is niet mijn ding, dus alle hulp voor het ontwerpen van een goed logo en huisstijl is erg welkom.

- Streamers / camerawerk; We moeten natuurlijk de programma's die we aanbieden, ook echt maken. Nu moeten we dus de keuze maken op welke manier we dit willen. Willen we programma's aanbieden die met een simpele webcam zijn opgenomen, en daarna worden afgespeeld via de stream? Of willen we live werken, en het toch allemaal meteen professioneel aanpakken? De mogelijkheden zijn er, de uitwerking alleen nog niet.

- Adverteerders; Uiteraard kunnen we ook reclameblokken uitzenden, dit heeft het nadeel dat het gewoon kut is, maar natuurlijk ook het grote voordeel dat we financieel ondersteund worden, en daardoor FOK! TV kunnen verbeteren.

Waarom?
Als Kim Holland het kan, kunnen wij het ook.

Loop je nou te trollen?
Nee, serieus. Er is veel animo voor, en daarom moet dit gewoon. Té extreem? Ja, misschien, maar als we het doen, moeten we het goed doen, toch?

Brainstormen
Doel van dit topic is dus het brainstormen over hoe we dit nou willen aanpakken, gaan we er écht voor, of gaan we een beetje geinen met simpele filmpjes? Hoe gaan we alles realiseren, en wie bied zich waarvoor aan? Meld je hier vooral als je denkt dat je iets kunt betekenen voor dit geweldige project.

Vrijwilligers:
- Vluchtdeur - Hosting / website
- BBQSausage - producent :P / website
- Haifisch - Appbuilder
- Monopoly - PR / Roosters
- CyberJesus - After Effects expert
- Saisai - Presentatrice
- AwesomeSauce - thuisgebruik tester (Reviewer)
- stefkee3 - cameraman (omg. Limburg Noord)
- Willyfoofoo - grafisch vormgever

Lights... camera... ACTION!

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 05-08-2011 00:05:26 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 31 juli 2011 @ 22:51:13 #2
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100174501
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:03 schreef shiznuts het volgende:
Werk eerst je idee uit, pak dat gestructureerd aan, vraag om professionele hulp (nee, niet psychisch, ik bedoel technisch :+ : iemand met camera en camera-ervaring, bewerk het na e.d. Je kunt niet overnachts zelf opeens camerman, geluidsman, persoon van het licht, presentator, regisseur, producent en editor worden) en laat daar een voorbeeld van zien. ;)

Dit was geen pilot maar een aankondiging van een idee dat je hebt. :P Eigenlijk dus een forumreactie van achter je computer, maar in plaats van tekst, beeld. Je kunt het 'Smalltalk met Mono' noemen en daar kun je misschien als Dandy Bleu een YouTube-kanaal mee vullen. Dat is wel leuk en alles, maar een tv-zender moet wel ff meer kwaliteit en diepgang (of dat het in ieder geval gestructureerd en in elkaar gezet is) hebben. Ik ben gewoon heel kritisch en eerlijk, als ik als kijker naar iemand met een webcam achter z'n computer aan het kijken ben, ben ik geen echt 'televisieprogramma' aan het kijken. Je moet een bepaalde standaard opstellen als je 'zender' zodat je content individueel wel een samenhang heeft.

Het enthousiasme is er in ieder geval. Dat is misschien wel het belangrijkste. :P

Mag hier wel verder: [FOK! TV] - Het plan, brainstormtopic #2
We zijn al druk bezig met het uitstippelen van dit idee. Professionele hulp is van alle kanten erg welkom, en daar is dit topic dus ook een schreeuw naar.

Natuurlijk zou het helemaal top zijn als we onze zender vanaf een vaste locatie in de lucht kunnen krijgen, en als een studiootje kunnen beginnen, waardoor het er allemaal erg gelikt uitziet. We moeten echter ook realistisch denken, en denken aan het feit dat dit voor en door FOK!ers gedaan moet worden. Om dan zomaar met professionele cameramannen of een presentator te gaan werken die totaal niet in "ons wereldje" thuis hoort, maakt het meteen een stuk minder leuk.

Ik zie ook wel dat het filmpje van Monopoly niet echt een "programma-uitstraling" heeft, maar hij geeft wel een aantal goede punten aan, en motiveert hier hopelijk meerdere mensen mee, om vooral ook de webcam te pakken, en het ook te proberen. Zo kunnen we van elkaar leren, en zullen we uiteindelijk beter en beter worden.

Bovendien zullen we inderdaad bepaalde richtlijnen moeten maken, waardoor we alles in één stijl presenteren. Daar moet nog goed over worden nagedacht, en daar ben ik me van bewust.

We hebben het geld en de materialen niet om meteen professioneel te beginnen, tenzij we opeens een dikke sponsor aan de deur krijgen (Kom maar hoor, ik sta open voor alle vormen van sponsoring!). We moeten het dus eerst doen met wat we hebben. En dat is, zoals jij ook al aangaf, een grote community, veel gemotiveerde mensen, veel input, en als het straks loopt, veel inzet. :D
  zondag 31 juli 2011 @ 23:23:31 #3
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_100176318
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:17 schreef savale het volgende:
Oja deze past hier nog wel. Afgelopen week opgenomen met iemand van Fok!:

Dit wordt de winnares van volgend jaar?
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:13 schreef savale het volgende:
Dit was trouwens ons nummer dat we met de auditie deden: <3

Even een voorbeeld van een erg creatieve user die niet alleen verstand van muziek heeft, maar ook nog eens prima camera- en editwerk levert. ;) Vind ik een mooi voorbeeld van hoe over iets na is gedacht en hoe het eindresultaat erg sterk uitpakt.

Je hoeft niet met een REDcam te filmen of in een professionele studio zitten (dSLR/HD camera misschien wel en een studio hoef je niet te hebben, maar houd wel rekening met licht, geluid een setting).

Ik volg aardig wat zaken op YouTube, daar heb je bijvoorbeeld Maker Studios, een zeer succesvolle jointventure van YouTubers die allemaal met de webcam zijn begonnen maar elkaar uit de brand hielpen met elk hun expertise en zo professionelere content konden maken. Als je samen de koppen bij elkaar steekt is daar heus wat van te maken. De ene heeft materiaal en ervaring om de kwaliteit rein optisch en qua geluid te regelen, de andere heeft een grootse personaliteit en karakter om het te maken als presentator. Maar van een presentator kan niet verwacht worden dat 'ie alles zelf kan, of de middelen daarvoor heeft. Dat moet je ook niet willen.

Als je dit echt wilt gaan doen, moet je denk ik wel een stuk hoger inzetten en rich content kunnen aanbieden. Tenminste, dat is mijn idee bij een 'tv zender'. Je moet dan echt met 'crews' gaan werken. In je eentje van achter je computer televisie willen maken... ik bedoel, ik zal je niet tegenhouden, maar ik wil je ook geen sprookjeskastelen voorhouden dat je daar een tv zender op kunt laten draaien. ;)

Maar goed. Het is nog maar pril. Brainstorm er nog ff op los en maak er iets moois van. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 1 augustus 2011 @ 01:02:36 #4
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_100180517
Het PVA staat inmiddels online. iteejer en BBQ en ik hebben toegang en we kunnen allen bewerken.

momenteel is er echter een ruw template waar nog helemaal niets in gedaan is.
we werken vooralsnog volgens prince2, tenzij we anders overeenkomen.
O+
pi_100180895
Heb je niet nog iemand nodig als CFO?
Op zondag 25 september 2011 16:29 schreef Dimens het volgende:
Je bent een voorbeeld voor de meeste onder ons.
Op dinsdag 4 oktober 2011 01:23 schreef Zenato het volgende:
Jij bent 1 van de FOK!kers die aanbeden moet worden
  maandag 1 augustus 2011 @ 02:12:44 #6
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_100182029
Wellicht kan shiz je ff in de lijst van vrijwilligers zetten, is vast handig (in een later stadium)! :)
O+
pi_100182330
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 02:12 schreef Saisai het volgende:
Wellicht kan shiz je ff in de lijst van vrijwilligers zetten, is vast handig (in een later stadium)! :)
Ok, is goed.
pi_100182456
Ik denk trouwens dat het ook handig is om een bepaald bedrag vast te stellen dat nodig is om 'op gang te komen'. Ook moeten we bekijken hoe we hier aan komen. (een mogelijkheid om te doneren voor de FOK! users misschien?)
  maandag 1 augustus 2011 @ 02:47:34 #9
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_100182505
dat denk ik ook, maar zover zijn we nog niet, we hebben nog helemaal niets op papier staan.

Laten we eerst op papier zetten wat we willen, de rest komt daarna. Maar je hebt gelijk, het is zeker slim om hier rekening mee te houden. :)
O+
pi_100183214
Hey Shizzle, jij ook hier, nice :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 05:45:47 #11
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100183223
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 05:40 schreef iteejer het volgende:
Hey Shizzle, jij ook hier, nice :)
:D Vind het ook wel fijn dat er veel aandacht is van de FOK! crew, geeft voor de andere users ook meteen het beeld dat het serieus genomen wordt, en dat het ook serieus is. :)
pi_100183954
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 05:45 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

:D Vind het ook wel fijn dat er veel aandacht is van de FOK! crew, geeft voor de andere users ook meteen het beeld dat het serieus genomen wordt, en dat het ook serieus is. :)
Twijfel je daar aan dan ? :P
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
pi_100191230
Mooi dat het PvA online staat.
Ik neem aan dat jullie die nog even "reviewen" deze paar dagen, of staat er al een concreet 1e agendapunt ? :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:46:55 #14
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100192118
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:39 schreef AwesomeSauce het volgende:

[..]

Twijfel je daar aan dan ? :P
Ja, vooral omdat dit allemaal in ONZ is begonnen, en mijn 1e topic op zich als grap bedoeld was. Toen ik van vele kanten te horen kreeg dat het écht kon gaan werken, ben ik er wat serieuzer op in gegaan, en nu wil ik er dus ook echt voor gaan. En dan is een stukje aandacht van FOK! crew altijd mooi meegenomen, of we het dan over mods, admins of redactie / pr leden hebben, het geeft toch een stukje vertrouwen aan de users, lijkt me. :D
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:49:41 #15
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100192214
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:20 schreef Monopoly het volgende:
Mooi dat het PvA online staat.
Ik neem aan dat jullie die nog even "reviewen" deze paar dagen, of staat er al een concreet 1e agendapunt ? :)
We zijn nog niet echt begonnen aan het PvA, daar gaat waarschijnlijk vandaag nog verandering in komen, zoals Saisai al zei, het staat online, maar het is een standaard template. Aan de hand van deze topics willen we duidelijkheid krijgen over de zaken die we nou willen, en hoe we die kunnen realiseren. Dat verwerken we dan weer in het PvA.
pi_100192408
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:49 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

We zijn nog niet echt begonnen aan het PvA, daar gaat waarschijnlijk vandaag nog verandering in komen, zoals Saisai al zei, het staat online, maar het is een standaard template. Aan de hand van deze topics willen we duidelijkheid krijgen over de zaken die we nou willen, en hoe we die kunnen realiseren. Dat verwerken we dan weer in het PvA.
Top. Er loopt vast wel een Fokker rond die een stuk begeleiding kan geven of feedback over hoe je het beste met dat programma/template kan werken ;)

Qua PR etc zijn er een hoop dingen mogelijk. Ik wil er nog niet al te veel op vooruit lopen, maar ik heb een beetje rondgekeken enzo, en ik kan misschien bij de provinciale omroep hier misschien wel wat fixen :) Nadeel is dat ik deze provincie verlaat over 2 weken (godzijdank) :')_!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2011 13:56:01 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:02:24 #17
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100192619
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:55 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Top. Er loopt vast wel een Fokker rond die een stuk begeleiding kan geven of feedback over hoe je het beste met dat programma/template kan werken ;)

Qua PR etc zijn er een hoop dingen mogelijk. Ik wil er nog niet al te veel op vooruit lopen, maar ik heb een beetje rondgekeken enzo, en ik kan misschien bij de provinciale omroep hier misschien wel wat fixen :) Nadeel is dat ik deze provincie verlaat over 2 weken (godzijdank) :')_!
Saisai heeft zelf voorgesteld deze PvA template te gebruiken, omdat Saisai hier ervaring mee had. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar we kunnen voor zover ik zie wel een aantal zaken schrappen, simpelweg omdat we dat bij dit project niet nodig hebben. Verder had Iteejer ook al ervaring met deze manier van werken geloof ik, dus dat zal wel goed komen.

PR is op dit moment inderdaad nog lastig, we hebben nog geen naam, en geen materiaal om te laten zien wie we zijn, wat we doen etc. Dus dat zal ons al flink tegenwerken.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:22:01 #18
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_100193186
Daar ben ik het wel mee eens :)

En ik heb inderdaad ervaring met deze werkwijze en zal ervan opkijken als iteejer dat niet heeft met die nick. het is een standaard methode om een ict-gerelateerd project op te zetten. Mits nodig heb ik nog een stuk of 14 boeken staan die ik kan raadplegen :')
O+
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:25:16 #19
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100193303
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:22 schreef Saisai het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens :)

En ik heb inderdaad ervaring met deze werkwijze en zal ervan opkijken als iteejer dat niet heeft met die nick. het is een standaard methode om een ict-gerelateerd project op te zetten. Mits nodig heb ik nog een stuk of 14 boeken staan die ik kan raadplegen :')
Ik doe ook een ict-opleiding, maar heb nog nooit van deze werkwijze gehoord. :@ Maar dat mag de pret niet drukken. :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:29:30 #20
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100195387
Dat dit topic nu in GC staat, en er gepraat word over een PvA, betekend niet dat hier niet meer gebrainstormd mag worden hoor. :{
pi_100213382
Ik wil mij aanbieden als cameraman, Heb hier nog een oudje liggen, waar ik nog wel het een en ander mee ken, en potentieel mits er genoeg commotie is, wil ik nog wel een wat nieuwer professionele camera kopen.

Omgeving limburg noord, ongeveer alles van roermond tot venlo met eigen vervoer te bereiken.
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:12:29 #22
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100214238
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:54 schreef stefkee3 het volgende:
Ik wil mij aanbieden als cameraman, Heb hier nog een oudje liggen, waar ik nog wel het een en ander mee ken, en potentieel mits er genoeg commotie is, wil ik nog wel een wat nieuwer professionele camera kopen.

Omgeving limburg noord, ongeveer alles van roermond tot venlo met eigen vervoer te bereiken.
Kijk! Hier hebben we wat aan! Geweldig, _O_

Is er een modje aanwezig die deze held in het vrijwilligerslijstje wil zetten? :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 augustus 2011 @ 23:13:29 #23
163650 Greys
pi_100214292
:Y moment...
Done!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:15:26 #24
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100214400
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:13 schreef Greys het volgende:
:Y moment...
Done!
^O^ Thanks!
pi_100216481
Is het misschien niet een idee trouwens, om te proberen om in alle 12 de provincie's 2/3 cameramannen/vrouwen te krijgen/regelen?

Zodat we een beetje eigen repotage's te maken van bv. festivals. of als er iets gebeurd bij jou in de buurt, dat je nog wat foto's/ filmpjes kunt maken.

En dit hoeft dan ook niet meteen een fantastische cameraman/vrouw te zijn met profi spullen. iemand met een fantsoenlijke camera in z'n telefoon zou al genoeg kunnen betekenen voor ONZ tv.
[sub[ mits diegene de camera recht kan houden, en zonder al te veel slag en stoot wat beeldwerk kan schieten[/sub]

T is maar een idee he!
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')